Läs vad 47 kunder tycker om HomeMaid i Västerås 2

2022-11-21 Insamlad av företaget
    Hej
    Blir bra bemött av företaget. Tar tid innan de återkopplar dock. Städningen är ok men inte mer. Det görs inte något extra vilket en av medarbetarna gjorde förut
    2022-11-19 Insamlad av företaget
    Vi har under många år haft samma städerska från Ert företag och vi ger henne såväl som person och yrkesutövare högsta möjliga omdöme Berömlig.
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    De har för stor personalomsättning och ojämn standard. Fokus hos management ligger på att höja priser och boka timmar och inte på att leverera en bra tjänst.
    Hej Richard, tack för du tog din tid att skriva en återkoppling till oss.
    Jag beklagar så hemskt mycket att du inte är nöjd med den tjänsten du hade bokat, jag hoppas vi kan ge dig en ny chans och visa hur bra vi kan leverera hos våra kunder. Önskar en fin onsdag!
    2022-11-15 Insamlad av företaget
    Städning är helt OK. Ibland är det lite slarvigt men då återkopplar vi det så blir det bättre nästa gång.
    2022-11-15 Insamlad av företaget
    Jag hade goda förväntningar som i stort sett uppfylldes. Administrationen fungerar bra. Saknar dock de email som förut sändes några dar före städning.
    Personalen varierade mycket under en tid. Men det ordnade till sig efter det att jag påpekade att jag hade beställt hemstädning och inte "lokalstädning". Med hemstädning ser jag gärna att assistenten är lite av ett "bollplank". Kommer med idéer och råd, här bör påpekas att jag numer lever ensam och inte är så van med hushållsgöromål. Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd.
    2022-11-15 Insamlad av företaget
    Mycket dålig service, ingen som har helhetsbild och som tar ansvar för städningen hos mig, hela tiden nya personer som kommer och städar, ingen respons hos ledningen
    Hej Sara, tack för du tog din tid att skriva till oss. Vi beklagar att vi inte har levt upp till den höga standard som Homemaid står för.
    Hoppas vi kan ge er en ny chans och önskar en trevlig dag!
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Efter en tid a stor omsättning på assistentfronten har vi nu äntligen fått en assistent som levererar och som inte byts ut hela tiden. Det är positivt.

När denna assistent inte kan komma får vi temporära som har en tendens att fuska, vilket är grymt irriterande. 4 timmar är 4 timmar, men de kommer sent och går tidigt. Oklart om det beror på dålig moral eller för hårt schema från HomeMaid.
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Städning var 14e dag. Helt enligt förväntningarna. Svårt med flexibilitet under pandemin. Detta gällde både oss själva och Homemaid.
    Betalar jag för de 2,5 tim som finns i avtalet? Städaren är mycket
    kvick och är klar långt innan och jag låter honom gå. Är det mitt
    fel då jag tydligen betalar för 2,5 tim.

För några gånger sedan gick en ljusstake från Orrefors sönder.
    Städaren tog kort och skickade meddelande till Homemaid. Jag
    har inget hört om detta. Han sa att ni hade försäkring som skulle
    täcka min förlust. Vad gäller egentligen?

Gerd H
    2022-11-14 Insamlad av företaget
    Funkar kanonbra med ordinarie assistent. funkar mindre bra med vikare. Helhetsbetyget blir mycket gott så länge det är obefintlig personalomsättning.
  • 2022-11-13 Insamlad av företaget
    För många olika assistenter även fast jag har sagt till om enbart 1 - 2 olika
    De städar inte de timmar jag betalar för, de lämnar tidigare
    De utför inte det som vi har kommit överrens om
    Hej på er,
    Tack för ni tog er tid att skriva en återkoppling till oss, det uppskattas. Jag ska absolut föra vidare denna återkoppling till mina kollegor i Västerås. Hoppas på förbättring tills nästa gång, önskar en fin eftermiddag🌞
    2022-11-13 Insamlad av företaget
    Oftast ok städat. Dock får vi inte alltid reda på när det kommer vikarie och många verkar inte ha varit hos oss tidigare. Vår upplevelse är att vi ofta får vikarier. För att få bra städat skulle det vara önskvärt med bättre kontinuitet.
    2022-11-13 Insamlad av företaget
    Svårt att få till kontinuerlig kvalitet på städningen. Antingen är det många olika assistenter eller så är det en som inte är så bra. Man drar sig för att klaga men till sist måste man. Gillar inte hanteringen av banktimmar. Svårt att vet hur många man har och att de måste användas upp per kalenderår.
    2022-11-13 Insamlad av företaget
    Jag skulle vilja veta i förväg vem som kommer och städar och gärna om det är två personer eller en.
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande men problem med att hitta duktiga assistenter. Mycket sjukdom och svårt med kvalificerade vikarier. Svårt att lära upp nya assistenter med instruktioner om var och hur det ska städas. Vi har använt Homemaid under mer än 10 år och hade under ett antal år en mycket bra assistent. Det ju mot den assistenten vi jämför då vi vet hur bra det kan vara. Det är ju assistenterna som är det viktiga.
    Väldigt nöjd med kvaliteten på städningen dom vi har var 4e vecka
    Om det någon gång blir fel så är ledningen mycket lyhörd och åtgärdar direkt..
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Det var en och samma som kom, men inte nu längre. Kvaliteten har blivit sãmre känner vi.
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation med kontoret. Men ibland går inte all info fram till de som städar. Oftast bra städning oavsett, men ibland oklart om omfattning. Jag upplever att homemaid tar ansvar och vill leverera en bra tjänst, gäller städning 2 ggr/mån.
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Uppskattar er medarbetare Karina som har kommit till oss i flera år. Alltid proffsig och bra på alla sätt och vis.
    När det har varit ersättare har det alltid fungerat mycket bra!
    Oftast snabba svar på mail.

Skulle önska få uppdaterat lite oftare (kanske per kvartal) hur många timmar vi har i timbanken.
    2022-11-11 Insamlad av företaget
    Vi har haft jättefin hjälp av samma Lena flera år. Nu blir det en ny så då får vi se.
    Jättebra att ni har kollektivavtal.
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    Jag har städning som tjänsterförmån 4 timmar varanna vecka och Hilkka som städat hos mig under mer än 10 år gör ett kanonjobb.

Kontoret försöker alltid hjälpa till på ett bra sätt men ibland blir det lite otydligt när Hilkka har semester. T ex när vikarien kommer, men detta är ett mycket litet problem.
    2022-11-10 Insamlad av företaget
    -Alltid ett bra bemötade, båda av operatör och handläggare.
    -Förväntingar är att de är punktliga och utför ett bra jobb som överträffar våra förväntningar.

Ett bra företag som uppflyller alla våra förväntningar gällande tillgänglighet, punktlighet och kvalite på utfört jobb!
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Oftast bra, men kvalitén mellan städare kan variera.
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Tyvärr så vet jag inte vem som städade senaste gånge. Personen skrev inte någon kommentar i bok, hade inte heller tömt papperskorgen/soporna. Själva städningen verkar Ok.
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Städ o fönsterputs. Skiftande kvalitet på tjänsterna. Mycket bra bemötande av företaget.
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande , kom i rätt tid, duktiga.
    Jag har städning udda veckor
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    HomeMaid kontoret fungerar inte så bra.

Det funkar bra med assistenterna som städar!
    2022-11-09 Insamlad av företaget
    Ni har inte gjort om denna enkät till det bättre
    Alltid positivt bemött
    Lätt att ändra vid sjukdom
    Flexibelt
  • 2022-11-08 Insamlad av företaget
    Har ofta behövt ringt för att byta assisstent av olika anledningar.
    Ofta ändringar i schemat.
    Inte sällan inställd städning pga sjukdom.
    Glömde vid ett tillfälle att städa en hel våning.
    Klagolistan toppas av händelsen när assistenten glömde att låsa ytterdörren och skyllde på att det var övereskommet med min dotter, vad jag vet har jag ingen dotter.

Skulle föredra en lösning där jag erhåller motsvarande summa för att själv köpa min tjänst.
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Vi harr haft samma (från er) hjälp hos oss i flera år och är supernöjda med henne.

Kristina Adolfson
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Pålitliga, bra kvalitet och integritet
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Storstädning utfördes. Arbetet leddes av min ordinarie städare på ett bra sätt men antalet personer som skickats för att utföra städningen var för högt och gjorde det något ”rörigt”. Dock blev resultatet bra.
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Bytte till Homemaid som hemstädtjänst p g a centralt avtal inom företaget.

Resultatet är helt OK, men upplever inte någon förbättring jämföt med tidigare leverantör

Bättre kontinuitet i vem som kommer och utför städning vore önskvärt
  • 2022-11-08 Insamlad av företaget
    Svarar snabbt och är tillmötesgående och flexibla.
    Dock mycket varierande kvalitet på städningen. Nya personer varje vecka, alla gör oilka.
    Hejsan, tack för din återkoppling. Detta ska förmedlas vidare till mina kollegor och hoppas att nästa gång blir en förändring. HomeMaid i Västerås
    2022-11-08 Insamlad av företaget
    Stor personalomsättning, ofta vikarier, väldigt varierande kvalitet på städningen, vid klagomål lovas bot och bättring men ingen förbättring
    Hej Conny! Tack för du tog din tid att ge oss en återkoppling. Beklagar att vi inte har levt upp till den höga standard som Homemaid står för. Hoppas vi kan ge er en ny chans! HomeMaid i Västerås
    2022-11-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande
    En bra städning var 3:e v
    Väldigt olika städning ena gången bra,nästa dåligt
    Hela tiden ny personal dålig svenska på många.
    Som sagt vädigt ojämt men i det stora hela rätt ok
    2022-11-04 Insamlad av företaget
    Kvaliteten beror oerhört mycket på vilken assient man får. Under lång tid hade vi assisenter som kom till oss vecka efter vecka. De gjorde ett bra jobb och kommunikationen med dem var utmärkt. Under 2022 har situationen blivit sämre. Under vår och sommar har vi haft ett tiotal assistenter hos oss, ofta utan att kontoret meddelat oss att en ny kommer (vilket vi uttryckligen krävt). Kvaliteten på utfört arbete har varit ganska ok, med undantag av några katastrofalt dåliga städningar. Nu har vi en ny "fast" assistent som gjort ett bra arbete under de veckor hon varit här. Hoppas att det skall fortsätta. Ibland är det svårt att kommunicera med assistenterna då deras svenska är så bristfällig att man inte vet om de förstår vad man säger.
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Proffesionellt bemötande, bra kontakt när det behövdes .
    Bra utfört arbete hemma och lätt kontakt om man ville ändra eller komplettera med någonting.
    Använder Home maid för städhjälp 2 ggr/månad samt för fönsterputsning.
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Jag har haft städning och har varit nöjd med fönsterputsning. Samt kanske nöjd med städning. Men jag undrar måste man beställa separat städning av ex. Ventilations tak ventiler ?
    Vet inte hur företaget ska ta upp det, har inte frågat än.
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Förväntar mej proffesionell planering och komunikation!
    Avtalat två personer 2 ggr i månaden, varav alltid minst en känd/överenskommen.
    Allför ofta endast en städare vilket innebär att vi har folk i huset halva dagen. Ibland även icke överenskommen person.

Detta är helt utanför den överenskommelse vi har!!
    Lägg därtill att infon kommer per SMS 5 minuter innan städaren ska vara på plats!

Märkväl, betyget gäller alltså personalledning och planering , inte de som städar.
    Hej Mats, tack för du tog din tid att skriva en feedback till oss, det uppskattas! Jag beklagar så hemskt mycket att det har blivit struligt för er och det är inte alls rätt att behandla våra kunder på detta vis. Jag förmedlar detta vidare till mina kollegor och önskar er en trevlig eftermiddag! HomeMaid i Västerås
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Jättetrevlig personal. (Nanlana) Bra i de kontakter med kontoret jag haft och fin kommunikation vid ändringar i schemat. Nöjd med kvaliteten på tjänsten. Dock i början haft personal från samma företag som då kom i par. Dom lyckades få till lite extra ”lyxkänsla” med små detaljer utan att jag vet vad egentligen. Det är väl bara det lilla som ger en 4 istället för 5.
    2022-11-02 Insamlad av företaget
    Homemaid (Hilkka) har gjort ett fantastiskt arbete under 20 år hos oss!
    2022-11-01 Insamlad av företaget
    Har bra kontakt med Hassan som gör jobbet hemma hos mig.
    Stort tack för din återkoppling HomeMaid i Västerås
  • 2022-10-31 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från ledningen/administrationen. Flexibla och kommunikativa.

Tjänstens kvalitet (veckostädning) har varit väldigt varierad, men aldrig riktigt bra. Hög personalomsättning (tidigare hade jag samma assistent under en lång period).
    Slarv i utförandet av vissa moment är vanligt förekommande. Slarv i att man hoppar övr vissa moment har ökat på senaste tiden.
    Hej på er, vad tråkigt att höra att ni inte är riktigt nöjda med oss. Vi vill tacka er för ni tog er tid att skriva till oss, hoppas ni har haft en dialog med kontoret i Västerås angående detta. Önskar en trevlig dag, HomeMaid i Västerås
    2022-10-31 Insamlad av företaget
    Hilkka är toppenduktig och Västeråskontoret är alltid flexibla.
    Stort tack för din återkoppling! Att du som kund är nöjd med de tjänster vi utför är vårt viktigaste mål! HomeMaid i Västerås
    2022-10-31 Insamlad av företaget
    Det funkar mer eller mindre, sist hann inte assisstenten moppa golvet i köket vilket gjorde min fru ledsen. Det finns annat man kan lämna till nästa gång.