Hos Marie

Älvsjövägen 2, 125 34 Älvsjö — Visa karta

Hos Marie är en familjär frisörsalong i Älvsjö, vi är specialiserade på hår och hårvårdsprodukter, och tillsammans med våra leverantörer och utvalda partners ser vi till att du som kund får riktigt bra hårvård samt hårvårdsprodukter. Vi är ett troget gäng frisörer som kan erbjuda dig allt från klippning till uppsättningar inför bröllop och plock av ögonbryn. Vi tillåter dig att bli ompysslad en stund i en välkomnande hemma-miljö.

Marie startade salongen 1998, idag är hon butiksansvarig. sedan 2003 har vi förutom en hårstylist varit samma starka gäng. När du kommer till våra lokaler möts du av ljusa och fräscha lokaler med fina trägolv, fåtöljer och en kristallkrona. Många av våra kunder är stammisar som har följt med frisörer från deras tidigare salonger.

Hela verksamheten präglas av att vi håller oss uppdaterade om aktuella trender samt att vi alltid sätter dig som kund i fokus. Hos oss kan du både komma på drop-in och beställa tid i förväg. Vi ser fram emot att få ta hand om dig, varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 197 kunder tycker om Hos Marie

• Ingrid E
    Ingrid E skrev om Hos Marie
    Allt har varit jättebra, från början till slut. Klippning och slingor.
  • Ingalill L
    Ingalill L skrev om Hos Marie
    Bra bemötande! Klippningen perfekt! Sammanfattningsvis är jag en nöjd kund. Kan rekommendera "Hos Mari"!
  • Susanne P
    Susanne P skrev om Hos Marie
    Jag får alltid jättebra och trevlig service och bemötande. Hårtvätt klippning föning och hjälp med val av schampo. Toppen från början till slut och med resultatet mycket fin frisyr!
  • Louise O
    Louise O skrev om Hos Marie
    Bemötandet var jättebra under hela tiden, otroligt trevliga. Jag slingade håret ljusare och klippte mig, blev hur fint som helst. Kunde inte bli mer nöjd.
  • Doris G
    Doris G skrev om Hos Marie
    Mkt bra bemötande och en frisyr som håller formen länge. Mina förväntningar blir alltid uppfyllda. Alltid nöjd och glad när jag går därifrån.
  • Hannah Z
    Hannah Z skrev om Hos Marie
    Jag blir väl bemött av alla som jobbar på Hos Marie. Min frisör Hanna uppfyller mina förväntningar och lite till varje gång jag klipper och färgar mig hos henne! Jag blir lyssnad på och sedd som kund hos företaget vilket gör att jag kommer tillbaka och klipper/färgar håret där. Jag skulle rekommendera Hanna till mina vänner!
  • Ann-cathrin J
    Ann-cathrin J skrev om Hos Marie
    Mycket väl mottagande och väldigt duktig frissa som kom bra förslag. Familjär stämning. Jag kommer tillbaka.
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Hos Marie
    Mycket nöjd, trevlig personal, kunniga, fixar med bra tider.
  • Bengt Å
    Bengt Å skrev om Hos Marie
    Klippmagi! Har varit Hos Marie flera gånger och är alltid supernöjd. Jag har en liten ganska mesig kaluffs, men Tina som jag var hos sist tog sig an den som en riktig frisör ska göra. Otroligt noggrann och slutresultatet topp!
    Kan verkligen rekommendera HosMarie!
    Har flera kollegor som är stamkunder där också.

Många tack!
    Ola Å
  • Lilian Else-marie W
    Lilian Else-marie W skrev om Hos Marie
    Mycket trevligt, nästintill ett familjärt bemötande med duktiga och engagerade frisörer. Dessutom ett glas vin på fredagarna - kan det bli bättre :)
    Är kund sedan 2008 och tänker fortsätta vara det, trots att jag flyttat en bit bort....
  • Caroline M
    Caroline M skrev om Hos Marie
    Trevlig salong, lätt att nå dem via telefon och bra onlinebokning. Caroline är en jätteduktig frisör som klipper mitt kort hår med perfektion!
  • Josefin T
    Josefin T skrev om Hos Marie
    Trevligt och mysigt. Genuint snarare än trendigt.
  • Lena G
    Lena G skrev om Hos Marie
    Trevligt, kunnigt och omsorgsfullt bemötande
  • Karin D
    Karin D skrev om Hos Marie
    Jag brukar klippa mig hos Marie. Hon är alltid supertrevlig, så det är en trevlig stund när jag besöker salongen. 💖
  • Anne M
    Anne M skrev om Hos Marie
    Mycket bra bemötande. Fin tvättning och klippning, omtanke med kaffe och vänlighet.
    Högsta betyg!
  • Anna G
    Anna G skrev om Hos Marie
    Har hjälpt mig under många år att färga och klippa. De är engagerade och trevliga. Köpt visa varor där ibland. Har varit mycket hjälpsamma när jag fått problem med håret.
  • Marika L
    Marika L skrev om Hos Marie
    Helt ok! Bra läge duktiga frisörer
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Hos Marie
    Jag har klippt mig Hos Marie tre ggr. Tycker klippningen håller hög kvalitet, min frisör lyssnar in mina önskemål och kan utföra arbetet på en bra nivå. Väldigt trevligt också!
  • Sara L
    Sara L skrev om Hos Marie
    Mycket bra och tillmötesgående personal.
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Hos Marie
    Jag känner mig alltid trygg hos frisörena på hos Marie. Fantastiskt kunniga och vänliga. Professionellt bemött och alltid lika nöjd med resultatet.
  • Emma S
    Emma S skrev om Hos Marie
    Klippning, färgning/blekning/.

Var nöjd. Ville få hela håret så ljust som möjligt. Men var svårt att få hela håret samma färg pga utväxt. Är nöjd men tycker att färgen skiftade lite grann.
  • Angelika S
    Angelika S skrev om Hos Marie
    Jag klippte mig hos Jennie Palmér och blev väldigt nöjd.
  • Elin E
    Elin E skrev om Hos Marie
    Jag är mycket nöjd med mitt besök. Kom dit för att rätta till ett helt knasigt hår efter att en tidigare frisör (annat företag) gjort ett mycket dåligt jobb. Jag hade därför inte så höga förväntningar på om det skulle gå att rätta till. Lisa gjorde en balayage i mitt hår och resultatet blev bättre än jag kunnat drömma om! Fick ett mycket gott bemötande från alla på salongen.
  • Nina S
    Nina S skrev om Hos Marie
    Var på första besöket för utprovning och var så väl bemöt! Och hon hittade en perfekt peruk på engång. Hon har verkligen ett öga för vad som passar en.
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Hos Marie
    Jag har endast klippt mig på Hos Marie en gång och från det besöket är jag nöjd! Både själva klippningen och bemötandet av frisören är jag nöjd med. Dock lite synd att frisören var sen med kunden innan så att min tid också blev sen.
    Det var bra att man fick en påminnelse via sms någon dag innan besöket!
  • Jonathan H
    Jonathan H skrev om Hos Marie
    Klippte mig hos Hanna, trevlig tjej som är mycket duktig på sitt jobb. 10/10
  • Tina O
    Tina O skrev om Hos Marie
    Sedd från början till slut. Färgade håret efter en misslyckad frisör besök, ej här!. Jätte duktig frisör som verkligen lyssnade, härlig tvättning med massage stol och super gott kaffe och även konst! Var i himlen!
  • Mona M
    Mona M skrev om Hos Marie
    Jättebra frisör. Alltid nöjd med både färg och klippning
  • Emil R
    Emil R skrev om Hos Marie
    Klippning. Trevligt och bra bemötande. Bra klippning, men dyrt.
  • Isabel F
    Isabel F skrev om Hos Marie
    Hos Marie är en ljus och fin frisörsalong. När man kommer in så är det alltid någon som hälsar dig välkommen.
    Modernt utseende och bra service. Tar hand om sina kunder, frågar alltid om man vill ha något att dricka i form av kaffe, te eller vatten. Gör det lilla extra för att man ska känna sig bekväm och vara nöjd med deras verk. Alla som jobbar på Hos Marie verkar stolta över sitt yrke och gör sitt bästa.
  • Emelie K
    Emelie K skrev om Hos Marie
    Superbemötande av personalen och jag är väldigt nöjd med klippningen
  • Anna A
    Anna A skrev om Hos Marie
    Jag är nöjd med en snabb och trevlig behandling.
    Jag brukar färga och klippa håret och ibland köpa schampoo, balsam o styling mousse
  • Eva K
    Eva K skrev om Hos Marie
    Blev mkt nöjd. Klippte mig hos Mark.
  • Jeanette S
    Jeanette S skrev om Hos Marie
    Bra, familjär service! Alltid varit nöjd med resultatet.
  • Ann-britt W
    Ann-britt W skrev om Hos Marie
    Snart 40 år hos Marie säger väl allt
  • Linda V
    Linda V skrev om Hos Marie
    Underbart ställe med härliga människor. Är alltid glad och supernöjd efter ett besök hos Yvonne.
  • Marie S
    Marie S skrev om Hos Marie
    Nöjd kund hos Marie i snart 40 år!♡
  • Karl-Erik T
    Karl-Erik T skrev om Hos Marie
    Alltid glatt och trevligt bemötande av alla speciellt Marie som klippt mig i över 30 år.
  • Evi S
    Evi S skrev om Hos Marie
    Jag har klippt mig Hos Marie i mer än 10 år och då hos frisör Marie. Min kundtrigenhet är väl det bästa betyget! Jag är supernöjd med Marie som gör ett jätte bra professionellt arbete som frisör!
    Evi Sikell
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Hos Marie
    Som alltid jättebra resultat och mycket trevligt.
  • Micke U
    Micke U skrev om Hos Marie
    Fem stjärnor av fem. Trevligt bemötande och bra service
  • Susanne V
    Susanne V skrev om Hos Marie
    Bra de säger hej när jag kliver in i dörren. Bra hårttvätt med massage, trevlig frusss Carro som trixar o fixar med tiderna.
  • Petra T
    Petra T skrev om Hos Marie
    Toppen! Jag kommer alltid därifrån nöjd, blir väl omhändertagen och bemött på trevligt sätt från allar som jobbar där. Yvonne klipper mig och hon är fantastisk! Jag kan (och har) rekommendera Hos Marie till alla!
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Hos Marie
    Hos Marie är ett superhärligt ställe där man blir väl bemött och ompysslad från att man kommer in genom dörren tills man går därifrån! Stor eloge till personalen!
  • Lena S
    Lena S skrev om Hos Marie
    Marie är en toppenfrissa, hon klipper alltid håret så att jag blir nöjd.och är dessutom väldigt trevlig. Hon har varit min frissa i mer än15 år och jag hoppas på många år till.
    Hälsningar Lena S
  • Jonna S
    Jonna S skrev om Hos Marie
    Härlig stämning och kunniga inom både färg och form.
  • Jonna S
    Jonna S skrev om Hos Marie
    Vill du bli riktigt väl omhändertagen av kunnig och trevlig personal ska du frisera dig Hos Marie. Är alltid supernöjd när jag går därifrån!
  • Maria S
    Maria S skrev om Hos Marie
    Jätteduktig frisör, vänligt bemötande!
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Hos Marie
    Jättetrevlig salong med bra service och världen bästa frisör Hanna som jobbar där :) blir alltid supernöjd och det är alltid lika trevligt att ses.
  • Lena T
    Lena T skrev om Hos Marie
    Jag kan rekommendera "Hos Marie " eftersom jag alltid har varit nöjd med såväl bemötande som resultat av klippning och färgning.

Älvsjövägen 2, 125 34 Älvsjö