Hos Marie

Älvsjövägen 2, 125 34 Älvsjö — Visa karta

Hos Marie är en familjär frisörsalong i Älvsjö, vi är specialiserade på hår och hårvårdsprodukter, och tillsammans med våra leverantörer och utvalda partners ser vi till att du som kund får riktigt bra hårvård samt hårvårdsprodukter. Vi är ett troget gäng frisörer som kan erbjuda dig allt från klippning till uppsättningar inför bröllop och plock av ögonbryn. Vi tillåter dig att bli ompysslad en stund i en välkomnande hemma-miljö.

Marie startade salongen 1998, idag är hon butiksansvarig. sedan 2003 har vi förutom en hårstylist varit samma starka gäng. När du kommer till våra lokaler möts du av ljusa och fräscha lokaler med fina trägolv, fåtöljer och en kristallkrona. Många av våra kunder är stammisar som har följt med frisörer från deras tidigare salonger.

Hela verksamheten präglas av att vi håller oss uppdaterade om aktuella trender samt att vi alltid sätter dig som kund i fokus. Hos oss kan du både komma på drop-in och beställa tid i förväg. Vi ser fram emot att få ta hand om dig, varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 619 kunder tycker om Hos Marie

• 2020-04-14

Carola G skrev om Hos Marie
    Fint bemötande, både på telefon och i salong, vilket gör att jag känner mig trygg och välkommen. Med Lisas fantastiska kunskap, kreativitet, nyfikenhet och noggrannhet blir jag supernöjd med färg, klippning och styling, varje gång.
    En pärla!✨ Läs mer
  • 2020-04-07

Birgitta V skrev om Hos Marie
    Fin salong och trevlig personal. Var så nöjd med färg o klippning av Jennie. Kommer tillbaka! Läs mer

Nancy L skrev om Hos Marie
    Blev bemött jättebra jag kommer gärna tillbaka igen😊 Läs mer

Jeanette H skrev om Hos Marie
    Trevliga frisör som lyssnar. Nöjd Läs mer

Erik ÷ skrev om Hos Marie
    Mycket bra och trevligt ställe! Läs mer
  • 2020-04-02

Annika Ƒ skrev om Hos Marie
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande men tyvärr alldeles för dyrt jämfört med andra frisörer, det är ju ingen kändissalong eller frisör. Dessutom inte handikappvänlig lokal. Läs mer
  • 2020-04-02

Rigmor L skrev om Hos Marie
    Trevligt bemötande och fint resultat men väldigt högt pris för en pensionär. Läs mer

Marie T skrev om Hos Marie
    Jag tycker att hela besöket var så positivt! Det var ingen stress jag fick fred back på min behandling:) jag tycker att det är jätte viktigt att man kan lita på frisören, och det tycker jag verkligen att jag fick:) frisörer är jätte viktigt för mig och Jenny var helt underbar och lyssnade verkligen på mig! Läs mer

Gunnel R skrev om Hos Marie
    Klippte mig. Alla på salongen verkar trivas med varann. Alltid bemötts bra. Nöjd över klippningen också. Läs mer

Ia P skrev om Hos Marie
    Mysig salong med trevligt bemötande och proffsig och bra klippning. Rekommenderar absolut! Läs mer

Anne Marie E skrev om Hos Marie
    klippning, bottenfärgning, vänligt, lika bra som björn axen: OK! Läs mer

Ana S skrev om Hos Marie
    Blev fint bemött och frisören var effektiv. Rekommenderar Hos Marie ! Läs mer

Maria H skrev om Hos Marie
    Klippning av tonårssonen. Sonen blev nöjd, som alltid när han klipper sig hos Mark! Läs mer

Emma E skrev om Hos Marie
    Trevlig och professionell personal Läs mer

Bernt S skrev om Hos Marie
    Trevlig personal, ingen stress Läs mer

Eva-lena L skrev om Hos Marie
    Blev klippt och färga håret av trevliga Lisa,och är jätte nöjd. Det var mitt första besök och jag går gärna dit igen 👍 Läs mer

Margareta S skrev om Hos Marie
    Blev mycket väl o proffsigt bemött. Läs mer

Linda S skrev om Hos Marie
    Fint och mysigt ställe med trevlig personal som hälsar och ler, man känner sig alltid välkommen.
    Mark som klipper och färgar mig är super duktig, han vågar och har ett konstnärligt sätt att klippa på som fyller mina förväntningar till fullo.
    / lockig Läs mer

Leif O skrev om Hos Marie
    Jag klipper mig bara, och är jättenöjd med klippningen och tiden i stolen å ett skönt break med att snacka lite skit med Mark😀👍 Läs mer

Susanne K skrev om Hos Marie
    Klippning
    Mycket bra och välkomnande
    Jag hade förväntat mig att få Jennie och det fick jag också. Har gått till henne tidigare på en annan salong. Hon är en av de få som klipper mig som jag vill ha det. Jag har svåra virvlar och dem klarar hon galant.
    Sammanfattningsvis en trevlig positiv upplevelse och jag tänker komma tillbaka o bli stamkund!! Läs mer

Jolanta F skrev om Hos Marie
    Bra och proffsigt
    Trevlig personal Läs mer

Kristina L skrev om Hos Marie
    Professionellt bemötande, trevlig frisör som förstod hur jag ville ha det😀! Läs mer

Ingrid B skrev om Hos Marie
    Toppen frisörer och bra bemötande Läs mer

Karin L skrev om Hos Marie
    Bra klippning och färgning, serviceinriktade. Läs mer

Alexandra O skrev om Hos Marie
    Jättenöjd, har vart hos Caroline och vart lika nöjd varje gång med både resultat, tips och råd och bemötandet. Läs mer

Helena L skrev om Hos Marie
    Fantastisk hårfrisörska som heter Caroline. Läs mer

Wennostra Ab W skrev om Hos Marie
    Klippningen helt ok.
    Dock lite dyrt för min enkla klippning Läs mer

Laura L skrev om Hos Marie
    Ni är bäst!
    Har aldrig haft problem med er.
    Man har bra val alternativ ,priser och lätt att uppföra köpet. Läs mer

Anna L skrev om Hos Marie
    Fantastisk salong där hela personalen får dig att känna dig välkomnad. Har aldrig varit så nöjd med en klippning som efter klippningen med Lisa. Proffesionellt, avkopplande och omhändertagande. Läs mer

Lena L skrev om Hos Marie
    Mycket trevliga och proffsiga. Mycket nöjd! Läs mer

Angela L skrev om Hos Marie
    Underbar peronal. Klippte å färgahåret Läs mer

Hanna W skrev om Hos Marie
    Så trevliga och duktiga frisörer!
    Mysig salong och gott kaffe. Alltid nöjd 👍 Läs mer

Karin W skrev om Hos Marie
    Alltid trevligt bemötande. Är alltid nöjd efter färgning och klippning hos Lovisa! Läs mer
  • Elisabeth W

Elisabeth W skrev om Hos Marie
    Proffsigt bemötande samt väldigt nöjd med min nya frisyr.
    / Elisabeth W Läs mer
  • Sven Erik H

Sven Erik H skrev om Hos Marie
    Herrklippning med bra resultat. Trevlig frisör (Jenny). Priset lite i överkant. Ingen pensionärsrabatt? Läs mer
  • Malin S

Malin S skrev om Hos Marie
    Jag går hos Hanna, färgar, slingar och klipper. Alltid superbra!! Härligt med massagestol vid hårtvätt också. Läs mer

Jessica L skrev om Hos Marie
    Trevligt bemötande, mysig lokal och duktiga frisörer. Tack Hanna! Läs mer

≈sa D skrev om Hos Marie
    Rutinerad personal med känsla för stil och smak Läs mer
  • 2020-03-31

Elin V skrev om Hos Marie
    Min gamla frisör, som jag alltid gått till hade flyttat och var jättenervös över att få håret klippt och slingat av någon annan.

Alla på salongen var extremt trevliga och blev såå himla nöjd. Till och med så att jag även fick min mamma att gå dit efter. Läs mer

Jessica T skrev om Hos Marie
    Jag klippte och färgade håret hos Lisa och är supernöjd. Det var första gången där och jag kommer absolut att gå dit igen. Känns väldigt hemtrevligt och avslappnat. Läs mer

Amanda G skrev om Hos Marie
    Jättefin frisörsalong med supertrevlig och proffsiga frisörer :-) Läs mer

Silvana C skrev om Hos Marie
    Jättetrevliga allihopa blev som jag tänkt mig. Jag klippte av en bit och blev mörk från ljus. Väldigt fin färg. Jag klippte mig hos en ung lärling.

Min man klippte sig hos en man som jobbar där , min man har längre väldigt tjockt hår , och de va den bäste frisyren jag sett på han. Fortfarande avklippt en bit men såg väldigt naturligt ut. Läs mer

Kerstin S skrev om Hos Marie
    Klippte mig hos Lovisa för tredje gången nyligen (feb2020). Har även köpt olja till mitt hår som Lovisa använde och gjorde mitt hår smidigare och frisyren snyggare. Mycket nöjd med klippning och i övrigt professionellt kundbemötande. Kommer definitivt att fortsätta klippa mig på salongen Hos Marie Läs mer

Sylvia F skrev om Hos Marie
    Hade höga förväntningar och hade läst positiva omdömen om salongen. Som nyinflyttad letar jag efter ett "stamställe". Klippningen var helt ok men tyvärr upplevde jag ljudmiljön som stressande. Många pratade samtidigt i rummen utöver musik som var på för hög ljudnivå för att upplevas som behaglig bakgrundsmusik. Läs mer

Hanna A skrev om Hos Marie
    Jag var hos Marie för en simpel klippning, jag blev väldigt härligt bemött när jag väntade då jag va tidig. Jag blev som sagt trevligt bemött, beskrev vad jag ville ha och frisören och jag konverserade smått om allt möjligt vilket var trevligt. Hade endas bra förväntningar då jag både har en vän och min syster som båda haft flertal besök på salongen och berättat att den va bra och personalen trevlig. Alla mina förväntningar blev bemötta och jag blev väldigt nöjd :) Läs mer

Nettan W skrev om Hos Marie
    Positivt och enkelt att få tid och hjälp!
    Tack för proffsigheten! Läs mer

Jonna G skrev om Hos Marie
    Har både klippt mig och färgat håret hos Lisa. Blivit av med min ”frisörskräck” tack vare henne, lika nöjd varje gång! Mysig liten salong med trevlig välkomnande personal. Kan verkligen rekommendera! Läs mer

Fredrik ˆ skrev om Hos Marie
    Hej
    Strålande bemötande i vanlig ordning och inte minst mycket duktig på sitt yrke
    Fredrik Läs mer

Marianne S skrev om Hos Marie
    De lyssnade inte mina önskemål. Jag visade bilden på mitt eget hår hur jag haft det tidigare men de kunde inte iaf. Sa när jag beställde tiden att vill inte ha folie slingor utan vill ha med slinghätta. De gjorde med folie iaf. Bad de att ta hänsyn på mina virvlar som jag har i hårbotten. Inte lyssnade de det heller utan 1 månad efteråt mitt hår stod upp vid virvlarna och hade ett jävlans jobb att få håret ner.
    Det blev dyrt och resultatet va allt annat än bra. Gick hem och färgade håret själv.
    Aldrig mer ”hos Marie” Läs mer

Marcela B skrev om Hos Marie