Huddinge Maskinservice AB

Vikingavägen 1, 141 48 Huddinge — Visa karta

Huddinge Maskinservice – Din värmepumpspartner/IVT-Center i Stockholm!

Vi hjälper dig med allt från installation till service av din värmepump från IVT och Bosch.
Genom många års erfarenhet inom branchen erbjuder vi dig och din värmepump fullständig trygghet.

När du står inför valet av värmepump rådger vi dig gärna till den bästa lösningen för ditt behov. När värmepumpen sedan är på plats vill vi givetvis fortsätta vara din servicepartner när behovet uppstår.

Vi är ett auktoriserat serviceombud för både IVT och Bosch, vilket innebär att vi ger dig garantiservice, alltid med originaldelar. Vi hjälper dig som bor i hela Stockholmsområdet inklusive Nynäshamn, Trosa, Gnesta och Mariefred.

Gäller det företag? Då kan vi erbjuda långsiktiga serviceavtal som ger dig ökad trygghet och kontroll över kostnader.

Läs gärna vad våra kunder tycker om oss här, och tveka inte att höra av dig om du har några frågor.
Lör: 00:00-00:00
Sön: Stängt

Läs vad 339 kunder tycker om Huddinge Maskinservice AB

• 2020-10-16

Ulf F skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ny IVT402.
    Den gamla pumpen började läcka och jag fick snabbt hjälp med en låneberedare och beställning av den nya.
    Har varit kund i mer än 25 år och nöjd med support. Läs mer
  • 2020-10-14

Lena M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Två bra tekniker kom ut och bytte ut VVB, höll tiden och snygg jobb.
    Priset srämde med den lämnade offerten. Läs mer
  • 2020-10-14

Anders S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    De servade min värmepump.
    Arbetet utfört som förväntat. Läs mer
  • 2020-10-13

Rolf S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation av värmepump avseende byte av läckande cirkulationspump.
    Mycket snabb insats för utförande av jobbet och bra och proffsigt bemötande av arbetsledningen.
    Vi fick i allt våra högt ställda förväntningar infriade, Läs mer
  • 2020-10-13

Ara Z skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Riktig dålig bemötande med kundservice. Helt oacceptabelt beteende. Dessutom tog ni överpris för så lite jobb. Har list o dela det på sociala medier Läs mer
    2020-10-13 Johan S svarar Ara Z
    Hej Ara!
    Jag uppskattar att du har gjort detta inlägg. Faktum är att jag har gått igenom vad du har fått betala för, och det är en lång felsökning eftersom du hade så många fel på din anläggning. Du meddelade oss att du inte har något ROT-avdrag kvar så du skulle ta det på försäkringen, vilket inte är något problem för oss. Men det blev ett problem då du ville att vi skulle skriva felaktiga saker till försäkringsbolaget så du skulle få ut mer pangar, vi jobbar inte så. Du blev ju arg när vi sa det och då ville du inte att vi skulle göra mer hos dig. Sedan som grädde på moset så ville du att teknikern som var hos dig skulle byta vissa delar utan faktura...Så du bör tänka dig för vad du skriver och säger.

Johan Söderberg

Gunilla H skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Har varit kund hos HUMAB i många år. I min förra bostad fanns en IVT värmepanna som de servade vid behov. Ringde man då om något, blev man alltid glatt och trevligt bemött. För ca 3 år sedan flyttade jag till en ny bostad, inte långt ifrån den förra. Där satt en gammal IVT-värmepanna som började krångla, inte så långt efter jag flyttat dit. Köpte en ny IVT-panna som installerades av en montör från HUMAB. Montören var en lång, kraftig man. Lite för stor för mitt badrum. Installationen blev tidskrävande, påfrestande och svettig. Det blev sent på eftermiddagen, så när han mer eller mindre var färdig, tog jag hand om städningen efter honom.
    Han lämnade alla handlingar och instruktioner,
    men ingen som helst muntlig snabbgenomgång.
    Kanske kan tyckas vara onödig i normala fall. Är man äldre (i mitt fall 75 år) och totalt oteknisk, hade det varit behövligt och uppskattat med lite "hjälp på traven". En dag rinner det plötsligt lite vatten på golvet. Eftersom det var en ny panna, vart jag överraskad. Första tanken var, inte ska man väl behöva krångla med att behöva tömma en liten vattenbehållare, slang m m, på nya pannan, som man gjorde med den gamla. Men det visade sig snart, att vissa fall går tekniken framåt i andra inte. Insåg att jag måste lösa problemet som förr. Tog bort plåten nedtill, tittade, läste i instruktionsboken. Efter mycket om och men löste jag problemet. Trodde jag, tills det började rinna vatten på golvet igen. Då hade jag ingen aning om vad som kunde vara problemet. Ringde HUMAB förklarade problematiken. Fick ett snäsigt svar att jag måste ju naturligtvis tömma burken, även slangen. Förklarade att det var precis det jag gjort. Bad att få någon komma och titta vad som var fel. Då skulle jag vara medveten om att det kostar en del att få hjälp av en serviceperson. Som om det skulle vara en nyhet. Till slut kom en jättegullig servicetjej. Började kolla här och där, såg mycket undrande ut och frågade om det fanns en till golvbrunn /avlopp. Jaha, där stod jag och fattade ingenting. Plötsligt frågar hon om vad som finns bakom en hylla i en hörna. När vi lyfter på hyllan hittar hon en till golvbrunn/avlopp. Jag hade ingen som helst aning om den. Såg inte heller ut som en - enligt min uppfattning - vanlig golvbrunn. Vilken stjärna hon är som kom på problemet. Den tjejen gjorde min dag. HUMAB ska vara stolta över att ha henne hos sig. M v h Gunilla Hargeby Läs mer

Göte H skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Alltid lika tillmötesgående och snabb service. Har aldrig blivit besviken på det som gjorts. Läs mer

Jörgen L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Jag rekommenderar Huddinge maskin service. Har fått bra hjälp med min IVT värmepump. Läs mer

Niclas O skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Trevliga, snabb service och bra förklarat! Läs mer
  • 2020-10-11

Emil P skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Jättetrevlig reparatör. Kom relativt snabbt och fixade det som behövde. Behövde hjälp med en luft/vatten värmepump som skickade ut max värme på elementen. Den gick inte att stänga av. Läs mer
  • 2020-10-11

Tommy S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    5 års service på värmepannan. Bemötandet i telefon och av servicekillen var trevligt. Han arbetade fokuserat, hittade ett fel på en säkerhetsventil som han bytte på garantin. Jag är nöjd med service ochbemötande
    Mvh Tommy Läs mer

Mattias W skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Utförde service på värmepannan. fungerade bra och med trevliigt bemötande Läs mer
  • Mats C

2020-10-09

Mats C skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Köpte luft luft pump.
    Bra bemötande, snabb montering trots semester å Coronatider.
    Några saker missades men det påverkade inte funktionen utan var bara estetiskt, men det åtgärdades utan problem.
    Rekommenderar företaget, å kommer att nyttja dom igen. Läs mer

Mehmet E skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Mycket trevlig och kunnig person som gjorde ett bra arbete. Läs mer

Jan D skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Trevligt bemötande och kom på utsatt tid.
    Priset på tjänsten stämde när fakturan kom.

Bra jobbat.... fortsätt så 😀 Läs mer

Andreas I skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Ringde för att boka service på värmepannan.
    Mycket snabb respons och service. Trevligt bemötande och serviceminded personal! Läs mer
  • 2020-10-08

Olle S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Genomgående bra kompetenta trevliga Läs mer
  • 2020-10-08

MARGARETA ELISABETH Ö skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Min bergvärmepanna fungerade inte. Det kom en trevlig man som till slut fick pannan att komma igång. Han var duktig som ordnade detta. Pannan fungerar bra. Tack! Läs mer
  • Kalle S

2020-10-08

Kalle S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick hjälp när värmepumpen varnade för att den inte fungerade. Fast det var i juli under semesterperiod kunde dom erbjuda snabb service och med hög kompetens. Reparatören gavs dig inte förrän problemet var löst. Läs mer

Yan T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Många tekniker inblandade vid reparation av våran värmepump Läs mer

Timo H skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service av värmepanna.
    Bemötandet bra.
    Inga förväntningar, jobbet gjordes utan anmärkningar. Läs mer

Agneta U skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Tjänst: koll av värmepanna
    Vänligt, tjänstvilligt bemött.
    Företaget OK Läs mer

Saleh B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Bra service och utfört arbete, rekommenderas! Läs mer

Urban O skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Löser drift och servicebehov utmärkt
    . Läs mer

Roland M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av värmepanna. Utmärkt och snabbt jobb. Läs mer
  • 2020-10-06

Mikael T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Byte av Luftvärmepump IVT402
    Riktigt bra mottagande vid order, bra service.
    När teknikerna kom och installerade tilltalade dom mig med förnamn vilket gjorde mig glad och överraskad.
    Installationen flöt på fantastiskt bra, och dom förklarade vad dom planerade att göra och frågade hur jag ville ha vissa detaljer. Sedan mätte dom in luft flödet i huset och justerade frånluftsventilerna.
    Precis en sådan leverantör man vill ha att göra ett jobb hemma i huset. Läs mer

Danni M skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service av värme pumpen, väldigt trevligt bemötande och snabba ut för att hjälpa kunden. Varmt rekommenderas Läs mer

Fredrik B skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick service samma dag.
    Trevliga och snabba. Läs mer

Marcus G skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Behövde hjälp med min värmepump.

Enkla att komma i kontakt med. Snabbt svar och skickade ut servicetekniker inom ett par timmar. Bra kommunikation, bra service, proffsiga medarbetare. Läs mer

Anneli C skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service: Bra och trevligt bemötande i butik. Snabbt och prisvärt arbete Läs mer

Peter U skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick snabbt proffsig hjälp, tack Läs mer

Saad S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Väldigt smidigt och professionellt arbete. Läs mer

Fredrik L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Reparation av värmepump. Snabb å bra service Läs mer
  • 2020-08-24

Jan S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    1. Värmepump IVT 12 PR-N

2. Utmärkt

3. Jag väntade mig leverans och installation av pumpen samt
    bortforsling av vår gamla.

Allt utfördes så som vi hoppats Läs mer
  • 2020-07-23

Patrik L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Mycket snabbt och effektivt utförd reparation och byte av cirkulationspump. De finns alltid nära till hands och ger bra och trygga råd via telefon. Kan varmt rekommendera dem! Läs mer

Fredrik T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Gav bra rådgivning om värmepumpslösningar på plats i hemmet. När de skulle montera ner en gammal pump kom de på utsatt tid, gav ett trevligt bemötande och jobbade effektivt och bra. Läs mer

Sven Ö skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Alldeles utmärkt och snabb service fick jag när min värmepump krånglade.

Fick omedelbar hjälp dessutom för ett överkomligt pris.
    Jag rekommenderar företaget till fullo.
    Sven Öster. Läs mer

Björn H skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Köpte och installerade ny ”doppvärmare” i pannan som hade ristat ihop och gav kortslutning.
    Bra svar och snabb leverans och snabbt fixat. Läs mer

Annika J skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Service av vp. Snabbt, effektivt och trevligt. Förklarade bra. Läs mer

Lennart S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Lagade värmepumpen och den fungerar bra nu. Läs mer

Mats O skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Dem vet vad dem gör och man får veta vad som ev är fel och vad dem rekommenderar att man ska göra.

Proffs Läs mer
  • 2020-07-17

Jan L skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Beställde 5-årsservice på min värmepump. Allt utfört professionellt och effektivt. Läs mer
  • 2020-07-17

Mikael T skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Fick hjälp samma morgon jag ringde. Läs mer

Robert E skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Bra bemötande, lyssnade på problemet o gjorde rätt analys. Kom på kort varsel o gjorde ett bra jobb vid utbyte av trasig del av värmepanna. Läs mer

Björn K skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Duktig trevlig kunnig personal Läs mer

Mats W skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Akut service VP, snabb och bra insats från Hudddinge Maskinservice Läs mer

Björn S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Köpte en fjärrkontroll till luftpump! Läs mer

Börje G skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Pannan fortfarande trasig, tappar tryck. Börje Genhammar. Läs mer
    2020-07-16 Johan S svarar Börje G
    Hej Börje!
    Vi skulle till dig den 20/4, men du avbokade för att det fungerade nu.
    Sen har vi inte hört något från dig, ring oss och boka en tid så kommer vi dit och kolla vad som är fel.

MVH
    Johan Söderberg
  • 2020-07-15

Sören S skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Snabba utmärkt arbete och väldigt trevliga killar Läs mer
  • 2020-07-15

Mårten F skrev om Huddinge Maskinservice AB
    Köpte år 2015 en IVT-värmepanna och har både före detta köp och efter alltid haft god kontakt och service från dem. Läs mer

Vikingavägen 1, 141 48 Huddinge