Alla kategorier Mäklare Södermanland Vingåker HusmanHagberg HusmanHagberg Katrineholm Vingåker

HusmanHagberg Katrineholm Vingåker

Köpmangatan 12, 643 30 Vingåker — Visa karta

Välkommen till HusmanHagberg och oss mäklare i Katrineholm!

Vi har bra koll på området runt Katrineholm och Vingåker och hjälper dig mer än gärna när du ska göra en bostadsaffär här. HusmanHagberg som företag är en av Sveriges ledande mäklarfirmor. Vi är inte bundna till någon bank eller något försäkringsbolag och gör allt för att anpassa oss efter dina speciella önskemål.

Vi har stor passion för bostäder. Det märks på vårt sätt att arbeta. Kontakta oss när du ska göra en affär så ska vi bevisa det.

Läs vad 7 kunder tycker om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker

• Gert Zahle Ö skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    Har köpt villa i Högsjö. Mycket trevligt bemötande.
    Efter visningen erbjöd mäklaren att visa oss området. Detta blev lyckat. Vi fick verkligen lust att flytta till området. Läs mer
  • Kerstin E skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    Fantastiskt engagerad mäklare som gjorde allt och ännu mer av vad jag förväntar mig av en mäklare vid försäljning av villa. Fick bra kontakt redan vid första kontakten och känner mig väldigt nöjd med mitt val av mäklare. Läs mer
  • Pamilla H skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    Det funkade bra tycker jag. Snabba svar och tydlig kommunikation. Läs mer
  • Birgitta F skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    Bra och personligt bemötande och uppfyllde den förväntan jag hade. Läs mer
    2017-12-18 Tor-Leif T svarar Birgitta F
    Tack Birgitta! Det är alltid kul att nå fram till det man strävar efter.
  • Kimmen Karlsson G skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    En mycket bra och kompetent mäklare som lyssnar av kundens önskemål. En trevlig mäklare med lokal anknytning som var mycket viktigt för oss. Läs mer
    2017-12-04 Tor-leif T svarar Kimmen Karlsson G
    Tack! Ni har blivit återkommande kunder genom åren, så det är kul att ni fortfarande är nöjda.
  • Nathalie L
    Nathalie L skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    Mäklaren har varit mycket tillmötesgående och hjälpsam, allt gick smidigt och effektivt. Läs mer
    2017-12-01 Tor-Leif T svarar Nathalie L
    Tack för din kommentar! När man kan diskutera med köpare och säljare går det alltid smidigt.
  • Zlatko D skrev om HusmanHagberg Katrineholm Vingåker
    Vill vill hissa varningsflagg för Husman Hagberg Katrineholm/Vingåker för ett minst sagt oseriöst agerande vid två försäljningar där vi själva varit seriösa budgivare.

Vi har varit budgivare på en hyresfastighet i Valla samt vid en husförsäljning i Högsjö där han varit mäklare.

Helt klart Uppgjord försäljning av hyresfastigheten i Valla som var ute till "högstbjudande", vi budgivare var bara aktiva "budhöjare" på pappret då en bekant till säljaren som "plötsligt dök upp" i slutet redan var den bestämmda nya ägaren, även fast vi ständigt bjöd över andra till slutet av budgivningen...

Uselt att vi budgivare ständigt själva fick begära uppdaterad budlista för att upplysa oss om antalet kvarvarande budgivare, samt vem som lagt buden, och i slutet så fick vi bara beskedet "tyvärr" fast vi ständigt höjde budet..., och åter ingen budlista...

På husförsäljningen i Högsjö så var det uppenbart att Mälklaren var bekant med säljaren, och det har jag inget problem med, men att huset såldes obesiktat (troligtvist medvetet), med "vissa mindre kända" defekter, men huset hade allvarligare problem än så visade det sig, bland annat kunde källaren översvämmas ibland..., omdränering med obligatorisk rivning samt nybyggnation av en tillbyggnad, dagvatten avledning ur funktion, rör med asbestisolering, tillbyggd takvåning med bristfälliga/svaga golvbjälkar som gör att golvet knirrar/knarrar något fruktansvärt, elfel, självklart inga mätningar av fukt, radon, asbest, etc...kort sagt ytterligare hundtusentals kronor i utlägg förrutom kostnaden för allt annat som måste renoveras/bytas på ett hus från 1962.

Energideklarationen (B) är vi mycket tveksamma till då huset är byggt 1962 och har oisolerad källare, nästan alla fönster är 2-glas från 1962 även garageporten, tillbyggnaden hade enklaste altanskjutdörr med skjutfönster där gummilister saknades/hängde lösta mellan fönster... troligtvis energiklass D på huset anser jag..., energideklarationen "B" är mer B som i Bluff...
    Vi har själva en trävilla från 1982 med 3-glas fönster, ny ventilation med värmeåtervinning, nyare bergvärme, och vi har fått huset energideklarerat med energiklass (C), och kanske stämmer det?

Huset har varit till försäljning under lång tid (även idag Jan 2017 osålt), och vi förstår avsaknaden av intressenter, men vi lade ett seriöst bud (högsta budet) med tanke på dom flera uppdagade samt allvarliga kostsamma felen, samt höjde även budet utan resultat, (huset är fortfarande osålt) det är helt ok för oss, MEN DET ÄR HELT OSERIÖST OCH INTE OK ATT MÄKLAREN INTE ALLS TAR UPP DOM GAMLA VÄLKÄNDA ALLVARLIGA FELEN (I BESKRIVNINGEN) SOM KOMMER ATT KOSTA YTTERLIGARE HUNDRATUSENTALS KRONOR FÖR DEN NYA KÖPAREN!.

Mäkaren sopar dom mycket allvarliga och mycket kostsamma åtgärdena "under mattan" och hänvisar bara till att intresserade själva får bekosta en besiktning av huset, och struntar fullständigt i att även idag upplysa intressenter på annonssidan om dom "nya" kända felen som bla uppdagats av oss, fel som medvetet mörkas, det skulle inte förvåna mig om både säljarens företrädare och mäklaren medvetet "hoppar över" en helt klart värdesänkande besiktning, dom är ju dessutom bekanta... Läs mer

Köpmangatan 12, 643 30 Vingåker