Tina Berlin
Registrerad mäklare sedan 2004-06-30
Aktiv på Reco.se sedan 2015-03-03
2019-08 - 2020-07
Jag har sedan 2004 jobbat som mäklare i Stockholms innerstad och är franchisetagare och ägare för kontoren i Vasastan och Östermalm. Jag jobbar primärt med bostadsrättsförsäljningar och har valt att fokusera på att hålla en hög kvalitet med en anpassad försäljningsstrategi för att du som kund ska få bästa möjliga resultat. Med min breda erfarenhet kan ni även anlita mig för alla typer av projekt och försäljningar, så som råvindar, nyproduktion, bostäder i aktiebolag, upplåtelser, andelsrätter m.m.

Jag drivs av att göra affärer och är en skicklig förhandlare med mina kunders bästa intresse som mål. Som tävlingsmänniska vill jag alltid slå rekord och hjälpa mina kunder att uppnå sina drömmar. Det har genom åren resulterat i många återkommande säljare och köpare. Varmt välkommen att kontakta mig! Läs mer

Läs vad 87 Läs vad Tina Berlin

• Susanne E sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-06-18

5:a
    Vasastan Birkastan
    Har anlitat Tina Berlin flera gånger i samband med försäljning och hon har alltid levt upp till mina förväntningarna och mer än så.
    Jag tycker att Tina Berlin är den bästa mäklaren i Stockholm. Läs mer
  • Gertrud S sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-05-06

3:a
    Vasastan Birkastan
    Vi har nyligen köpt och därefter sålt lägenheter genom Tina och allt har fungerat mycket bra. Vi är mycket nöjda med bemötande och engagemang. Läs mer
  • Elin B köpte sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-03-25

Vasastan Atlas
    Tina var mycket tillgänglig och ingav en trygghet under visning, budgivning och kontraktsskrivandet! Läs mer
  • PETER N
    PETER N skrev om Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-03-25

Precis allt jag förväntar mig av en mäklare. Driven, korrekt, beslutsför och värnar både säljare och köpare så att det blir en bra affär som alla är nöjda med. Utöver det ett slutpris långt över förväntan. Om du ska sälja i Vasastan så väljer du Tina. Läs mer
  • Camilla S sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-03-24

Östermalm Karlaplan
    Lysande, fantastisk och engagerad! Läs mer
  • Anders B sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-03-24

Östermalm Karlaplan
    Mycket bra!
    Professionell och proaktiv. Läs mer
  • Cecilia P sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-03-04

5:a
    Vasastan Birkastan
    Jag bad att någon från Husman Hagberg skulle komma för att tala om försäljning av min lgh. Tina Berlin kom förberedd, hade uppgifter om bostadsrättsföreningen, om kvarteret och hela Birkastan. Genom sin erfarenhet kunde hon snabbt bestämma riktvärdet på bostaden.
    Hon föreslog att jag skulle lägga ut lgh som en kommande försäljning, då jag inte alls var klar över när jag skulle flytta. Efter fotografering av balkonger och trädgården hade vi en diskussion om vilka bilder som skulle läggas ut på nätet. Tina lyssnade alltid på mina önskemål, både om bild och text.
    När jag hade skaffat en ny bostad hjälpte Tina mig att plocka bort småsaker inför fotografering och hennes rådgivning uppskattar jag.
    Tina svarar alltid snabbt på mejl med upplysande svar på frågor.
    Skulle jag åter behöva sälja en bostad skulle jag omedelbart vända mig till Tina Berlin. Läs mer
  • Anna N skrev om Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2020-02-24

Jag och min partner var tyvärr väldigt missnöjda med Tina som mäklare.
    Hon värderade lägenheten lågt (hon använde sin 20 års långa mäklarerfarenhet som argument för att vår lägenhet inte skulle få ett så högt slutpris som andra mäklare tidigare hade värderat den till) för att senare kunna plocka ut ett oproportionerligt högt mäklararvode (hon ville enbart ha ett provisionsbaserat arvode, annars kände hon sig inte motiverad att sälja). Vi upplevde henne som falsk, egensinnig och mästrande. Jag har stött på många bra mäklare i Vasastan, som tar ut hälften så mycket i arvode, men Tina är dessvärre ingen vi skulle vilja rekommendera. Vi känner oss bara besvikna och lurade. Läs mer
    2020-02-24 Tina B svarar Anna N
    Hej Anna! Det är väldigt tråkigt att läsa att du fortfarande känner dig missnöjd så långt i efterhand. 2018 reklamerade du och anmälde och fick oxå din sak prövad av FMR:s oberoende nämndemän som gick igenom händelseförloppet och kunde då enigt konstatera att vi agerat korrekt i alla delar, med marknadsmässigt arvode och bedömd värdering. Du tog in offert och värdering från flera andra mäklare och valde slutligen ut vår offert med arvode under 2%. FMR konstaterade även att ni var två som sålde och att den andra ägaren tvärt emot dig var väldigt nöjd med processen. Noterar även att vi slog försäljningsrekord i föreningen. Vi önskar dig allt gott i fortsättningen mvh Tina
    2020-02-25 Anna N svarar Tina B
    FRN (som vi var i kontakt med år 2019, du kanske blandar ihop oss med någon annan kund kopplat till FMR?) önskade att vi skulle skicka in tidigare värderingar på lägenheten för att komma framåt, vilket vi var på väg att göra tills en personlig sak kom emellan. Efter det orkade vi inte driva processen vidare.
    Min partner skickade in vad han tyckte till FRN och det var inte positivt. Han godkände även det jag skrev här. Du fortsätter att ljuga och jag förstår inte riktigt meningen med det. Vi vill bara varna andra för mäklare som undervärderar lägenheter och luras med en luddig provisionsstege. Förhoppningsvis har du slutat med det.
    Vi önskar dig allt gott med såklart och hoppas att du kan ta åt dig av kritiken. 2 % är säkerligen rimligt för lägenheter i lägre prisklasser, men i det här fallet blev det som sagt oproportionerligt högt jämfört med vad andra mäklare tar, t.ex. ESNY.
    Ta hand om dig och lägg din energi på annat än att svara på detta.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Elisabet S sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2019-12-18

4:a
    Vasastan Östermalm
    Vi har sålt en bostadsrätt i innerstan, en inte helt lättvärderad 4:a. Tina har genom hela processen uppträtt tillmötesgående och oerhört proffsigt, och på alla sätt levt upp till våra förväntningar. Jag kan varmt rekommendera Tina Berlin! Läs mer
  • Mats S sålde sin lägenhet med hjälp av Tina Berlin en del av HusmanHagberg Vasastan

2019-12-17

4:a
    Vasastan Östermalm
    Mycket proffesionellt skött i alla detaljer. Läs mer

Senaste försäljningarna

Sankt Eriksgatan