Jevis AB

3.9

41 omdömen om Jevis AB

Andreas K
Skrev om Jevis AB

Fick göra en spolning jour helg: 5.000:-. Fast pris. De spolade inte hela vägen ut, så stopp igen. Ny spolning och ytterligare 6.000:- denna gång. Jag tyckte det borde vara gratis pga inte utfört arbete vid första spolningen. Vi kom överens om 1.800:- istället.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Inga Gunilla C A

Snabbt arbete spolning toalett, tog endast 1timme. Trevlig man som utförde arbetet. Men en timlön på 6477kr är knappast acceptabelt, rotavdrag 1928kr, betala 4549kr. För dyrt! 😡

Ewa T
Skrev om Jevis AB

Varnar för detta bolag , Hade stopp i avloppet före nyår dom kommer spolar igenom men efter 3 dagar stopp igen, ringer dem igen eftersom jag jag inte tycker dom gjort ett fullgott jobb, dom kommer och spolar ännu en gång . Nu har jag fått 2 fakturor på 5.000,-vardera alltså 10.000.- för en spolning av ett avlopp. Anlita aldrig detta bolag, dom ruinerar er.

Svar från Jevis AB

Hej Ewa, Som vi nämt så är det väldigt svårt att lämna garanti på ett arbete när du har rötter i ledningen som orsakar återkommande stopp. Men tråkigt att du upplever det på detta sätt även fast vi dragit ned faktura 2 bara för att minska dina kostnader en aning.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Göran S
Skrev om Jevis AB

Vi ville ha en genomspolning av våra rör före jul. De kom och gjorde jobbet men totalsumman blev över 7 000 kronor. En person var i huset cirka en timme. De insatsvaror de använder är vanligt vatten. Så man betalar för en person, en timme. Hade jag vetat det innan hade jag aldrig anlitat dem. Med ROT-avdrag slutade allt på 5 000. Ocker. Jag varnar för Jevis AB. Det måste finnas billigare alternativ. När jag bokade fanns de inga uppgifter om pris och jag glömde fråga. Vi är vana att anlita hantverkare men då landar slutsumman i regel på 1000 - 2000 konor. Och det är ju rimligt.

Svar från Jevis AB

Hej, Tråkigt att du inte är nöjd våra priser, men detta är vad vi och dem flesta andra firmor tar för en större underhållsspolning. Sen stämmer inte priserna som du nämner då den fakturan som gått iväg till dig ligger på 4000:- efter ROT-avdrag.

Gert Willy P

Snabb hjälp med rensat avlopp det tog 1 Timma.Efter rotavdrag 4549 kronor. För mig verkar det lite väl dyrt.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Patrik V
Skrev om Jevis AB

+ Bra snabbt jobb som löste problemet - väldigt dyra !!!

Manuel A
Skrev om Jevis AB

Ett avlopp som bubblade lite i blev totalstopp i efter spolning och när dom va klara va det avloppsvatten i hela badrummet, och dom tar inget ansvar för allt som blivit förstört av avloppsvattnet eller saneringen. Det ska hemförsäkringen stå för säger dom. Sämsta jag varit med om

El-Ljus
4.7/5 i betyg av 88 omdömen 4.7 av 88 omdömen

Har under många år använt EL-Ljus till alla renoveringar som tex. spottar i taket, badrumsrenovering, köksrenovering, central damsugare etc.

Gunnar D
Skrev om Jevis AB

Vi bemöttes vänligt och fick snabbt hjälp med rensning av handfat och duschbrunn. Allt åtgärdat snabbt och proffsigt. Vi är nöjda med resultatet.

Hans L
Skrev om Jevis AB

Ringde och ni kom och löste problemet Tack

SHL El & Nätverksservice
5.0/5 i betyg av 77 omdömen 5.0 av 77 omdömen
BadgeFourYears

Bästa hantverkare som jag träffat på Ekerö. Proffsigt arbete med en hög servicenivå.

Antti A
Skrev om Jevis AB

Snabbt och proffsigt, förebyggande spolning av system med kort varsel!

Rörfunktion A

Snabb och bra servic. Björn Rörfunktion AB

Bright Elteknik AB
4.8/5 i betyg av 188 omdömen 4.8 av 188 omdömen

Professionella killar. Använder alltid Bright ElTeknik slår aldrig fel.

Charbel R Charbel R
Jan D
Skrev om Jevis AB

Bra bemötande men ien ni höll inte överenskommelse om tid. Fick själv ringa två ggr för att få besked om att ni var knappt 2 försenade

Jan A
Skrev om Jevis AB

Snabb hjälp och trevligt bemötande

Mella El
4.7/5 i betyg av 86 omdömen 4.7 av 86 omdömen

Inkoppling av el i utbyggnad och väldigt nöjd med resultatet, trevlig personal och snyggt och prydligt utfört.

Peter B
Skrev om Jevis AB

Kompetenta, trevliga och en bra service. Kan varmt rekommendera dom

Anne L
Skrev om Jevis AB

Snabb service men chockerande dyrt. Det fanns inga prisuppgifter på deras hemsida. Killen från Jourtjänst kom ut inom några timmar, spolade en gång i toaletten och lyfte på ett brunnslock och konstaterade att brunnen behövde tömmas. Tömningen kunde vi inte få hjälp med utan jag fick själv ringa till kommunen och boka slamtömning. De här 5 minuterna kostade över 5000kr. Det kändes minst sagt som ett ockerpris. Det hade varit toppen om det framgick på deras hemsida vad grundavgiften är. Då hade jag definitivt vänt mig till...

Sollentuna El & Automation
4.8/5 i betyg av 218 omdömen 4.8 av 218 omdömen

Trevligt bemötande och proffsigt utfört jobb som infriade förväntningarna.

Carina T
Skrev om Jevis AB

Trevlig hantverkare som kunde sin sak. Felet blev snabbt och smidigt åtgärdat

Anders L
Skrev om Jevis AB

Vi behövde spolning av avloppet i köket. Bokande dem till dagen efter och de kom inom utsatt tid. Trevligt bemötande och professionellt utförande, levde upp till mina förväntningar.

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 422 omdömen 4.6 av 422 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Yvonne S
Skrev om Jevis AB

Vänligt bemötande, trevlig och fixade stoppet!

Ronny V
Skrev om Jevis AB

Proffsig och trevlig tekniker som löste vårt problem😀

Elkontakten Sverige AB
4.8/5 i betyg av 361 omdömen 4.8 av 361 omdömen

Kan varmt rekommendera detta bolag. Jag ger dom 🌞🌞🌞🌞🌞 Angelito

Angelito Z Angelito Z
Fredrik Valdemar M

Snabbt och smidigt hanterat så jag är toppennöjd!

Jörgen O
Skrev om Jevis AB

Snabb respons på telefonsamtal! Jour person kom snabbt och var mycket professionell. Avloppsproblemen löstes bra!

Din Elektriker i Stockholm
4.8/5 i betyg av 258 omdömen 4.8 av 258 omdömen
BadgeFourYears

Professionell, kompetent, pålitlig och service-minded elektriker som jag varmt kan rekommendera. Mitt självklara val.

Ann-Sofi F
Skrev om Jevis AB

Jag vart nöjd och trevligt bemött.Både av företaget och han som kom . Jag hade stopp i avlopp på toaletten

Mårten S

Ok,..................... ...........,., ,...................................

Jeanette T
Skrev om Jevis AB

Serviceminded, proffsiga och trevliga. Avhjälpte vårt stopp i avloppet. Inga extra kostnader utöver vad som var sagt. Kom på avtalat tid. Toppen!

Rune W
Skrev om Jevis AB

Trevligt bemötande . Snabb servsise snappt utfört jobb som var att tända avlopp

Per H

Suveränt och snabbt .

Jenny N
Skrev om Jevis AB

Mitt problem är fortfarande inte löst snart 3 veckor senare och 2 besök av företaget. Dyra fakturor har de skickat och oflexibla att jobba ut en andra gång när de inte löste problemet första gången. När de väl skulle komma tog jag ledigt från jobbet och satt hemma, de dök aldrig upp.

Jan S
Skrev om Jevis AB

Snabbt. Proffsigt. Löste problemet.

Hans S
Skrev om Jevis AB

Beställde spolbil till fast pris 3900 SEK efter ROT-avdrag. Dyrt för 20 minuters jobb, men dessvärre nödvändigt. Mannen som utförde uppdraget lyckades förstöra mitt vattenlås varpå läckage uppstod. Han uppmanade då min fru (som var hemma) att tejpa(??) läckaget. Då jag kon hem läckte det rejält vid vattenlåset och jag ringde åter för att få detta åtgärdat. Lagades med tätmassa, besöket tog en kvart och jag blev sedermera debiterad dryga 1200 SEK ytterligare (??!) på min räkning. Detta trots att den förste hantverkaren orsakade...

Lena P
Skrev om Jevis AB

Bra service får hjälp när man behöver den.

Henric J
Skrev om Jevis AB

Väldigt kompetenta! Vi hade ett komplicerat problem och de släppte det inte innan det var klart.

Pia S
Skrev om Jevis AB

Mycket kunnig och trevlig personal.

Öyvind G
Skrev om Jevis AB

Snabb och smidigt arbete. Lite för snabbt-det tog kanske 15 minuter att spola genom avloppen i huset. Det var två badrum och köksavloppet..

Inger R
Skrev om Jevis AB

Så vänligt bemötande. Bra förklaring till anledning av vad som hänt. Som ensam gammal dam är jag tacksam. Mvh Inger 85

Tedh E
Skrev om Jevis AB

Snabbt, smidigt och proffsigt. Riktigt trevliga. Inget att klaga på.

Claes W

Snabb service trevligt bemötande

Sari P
Skrev om Jevis AB

Trevligt bemötande och proffsigt utfört arbete. Behövde akut hjälp med stopp i avlopp i huset.

Mikael Ö
Skrev om Jevis AB

Härlig service och proffsigt utförande

Fb A
Skrev om Jevis AB

Proffsigt arbete och snabbt på plats:)

Åsa N
Skrev om Jevis AB

Jag är besviken! Jag fick stopp I toaletten och det kostade mig 5500kr det räckte för killen att använda vaskrensare gick på ett par sekunder, sen berättade han vad man kunde göra om det vart stopp igen. Det jag är besviken på är att killen jag chattade med kunde ha föreslagit att jag kunde prova olika saker ! Jag skrev att jag trodde det var stopp, bor ensam i lägenhet sen maj innan skötte min man sånt, sa oxå att jag bodde i lägenhet! Så kommer inte rekommendera er

Göran R
Skrev om Jevis AB

Efter att jag beställt jobbet, roade jag mig med att kola priserna hos konkurrenterna , de visade sig vara under hälften på många ställen .Efter en rensning av köks avloppet i en halv timme, faktureras jag 5100 innan rot avdrag , det är ju rena jourpriset och arbetet beställdes och utfördes under normal arbetstid. Jobbet i sig var jag nöjd med, men priset är alldeles för högt rekommenderas inte

Svar från Jevis AB

Tack för din feedback, jag beklagar att du inte var nöjd med priset på jobbet. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder konkurrenskraftiga priser och högkvalitativt arbete. Jag kommer att ta med din feedback till vårt team så att vi kan se över våra prissättningsstrategier och se hur vi kan förbättra oss i framtiden.