Alla kategorier Djur Djuraffär Stockholms län Stockholm

Djuraffär i Stockholm

15 rekommenderade djuraffärer i Stockholm

Kungsholmen, Gamla stan, Djurgården, Östermalm eller Vasastan, oavsett vart du bor eller arbetar är det viktigt att du hittar en djuraffär som erbjuder ditt djur det bästa. På Reco.se listar vi det bäst rekommenderade och mest aktuella djuraffärerna i Stockholm just nu.

Ta del av tidigare kunders unika erfarenheter och se olika butikers helhetsomdömen. Vi förstår att du bryr dig mest om ditt djur och att du därför vill ha den bästa kvalitén, oavsett om det handlar om mat eller leksaker.

Läs mer »

Bromma Zoo Marknad

Ulvsundavägen 181 G, Bromma
    Evelina W
    Evelina W: Stor affär , bra utbud till katten och priserna är för det mesta bättre än i andra affärer. Spenderat många timmar och t...

Ellios Hund & Katt

Erik Dahlbergsgatan 18, Stockholm
    carl johan K
    carl johan K: JÄTTE BRA SUPER BUTIK MKT TREVLIG BEMÖTANDE OCH BRA UTBUD KANON MED ANDRA ORD

Sofo'r Pets AB

Östgötagatan 26, Stockholm
    Wladimir N
    Wladimir N: Mycket trevligt butik, har stort utbud av hundmat o massa roliga leksaker till djuren, ett extra plus är att personalen ...

Djurmagazinet Farsta Centrum

Farsta Centrum Farstavägen 105, Farsta
    Niclas B
    Niclas B: Här handlar jag oftast mat och tillbehör till mina undulater och hund. Trevlig, hjälpsam personal och ett enormt utbud g...

Djurbutiken Hälla Västerås AB

Kistagången 20B, Kista

Dogstore Sweden AB

Ringvägen 157, Stockholm

Cats & Dogs

Tallkrogsplan 95-97, Enskede
    Sirke
    Sirke: Helt underbar, trevlig och kunnig personal. Professionella och kan ge goda råd. Bärhjälp av tunga torrfoder säckar:) Dom...

Guldveterinären

Frejgatan 12A, Stockholm

Hälsofoderbutiken

Bergsunds Strand 40, Stockholm
    Malin J
    Malin J: Denna affär är helt okej, men det finns dock många bättre.

Akvarielagret

Lövåsvägen 40, Bromma
    Torbjörn J
    Torbjörn J: Måste vara alla akvarieinehavares drömställe! Ett plus för sjöhästarna. Om jag skaffar akvarie nån gång ska jag köpa ...

Pets in Town & Urtrend AB

Gröndalsvägen 29, Stockholm
    Vaya P
    Vaya P: Väldigt sakkunnig personal med känsla för service. Personalen verkar ha en familjär stämning, inarbetad och intresserade...

Animail AB

Flygfältsgatan 1, Skarpnäck
    Hanna P
    Hanna P: Jag är jättenöjd! Jag får alltid leverans dagen efter bara jag gör beställningen på morgonen.

BOAs Zoo

Timmermansgatan 20, Stockholm
    Ullis N
    Ullis N: Boas Zoo kan marsvin och har bra foder. En personlig liten djuraffär med kvalite

Katt Katt i Stockholm AB

Odengatan 62, Stockholm
    Camilla
    Camilla: Att kalla det här för zooaffär känns inte riktigt rätt. Det här är en butik som säljer kattprylar till fördärvelse - tav...

Small to Big

Rinkeby-Kista  (1 st)
Östermalm  (1 st)
Skarpnäck  (1 st)

Djuraffär i Stockholm

Här är några tips för dig som har eller funderar på att skaffa djur.

• Fundera noga på om du har tid, kunskap och ekonomi för att ta hand om ett djur.
  • Om du skaffar ett djur ska du ta ansvar för ett liv, spontanköp därför inget djur bara för att det säljs billigt eller bortskänkes.
  • Ska du köpa hund är det viktigt att du får besöka hunden i dess hemmiljö och att det finns en modertik på plats.
  • Köp alltid en hund direkt, inte via mellanhand
  • Är du eller någon i familjen allergisk, fundera en sväng till, det är inte lätt att omplacera ett djur.
  • Tala med besiktigande veterinär om du har frågor kring besiktningsintyget
  • Läs allt du kommer över om du djurslaget du ska skaffa dig
  • Se till att det nya djuret passar ihop med tidigare om du har några
  • Försäkra ditt djur, hitta välrekommenderade försäkringsbolag här
  • Kontrollera att djurslaget du är intresserad av inte är klassad som hotad art, i så fall behöver du ett CITES-tillstånd.
  • Se till att du har tillgång till någon som kan passa djuret om du ska resa bort
  • Se till att du vänder dig till en veterinär som har stor kunskap om just ditt djur, du kan hitta välrekommenderade veterinärer här
  • Om du ska på semester och ta med ditt djur, kolla först upp nummer till närmsta veterinär så att du har det tillgängligt.
  • Skaffa kunskap om lagar och regler som gäller för ditt djur. Det är du enligt lag skyldig att ha koll på.
  • Huvudansvaret för djuret ska vila på en vuxen, låt inte ett barn ta det ansvaret.
  • Se till att ha riktigt roligt tillsammans med ditt djur

Vi hoppas att du hittar en djuraffär som både du och ditt djur trivs med, lycka till önskar Reco.se