Kinesisk Medicinsk Mottagning

Kinesisk Medicinsk Mottagning

Ring 073-652 48 93 kmmottagning.se

Sedan starten 1985 har Dr. Shaozou Liu spritt kunskap om kinesisk läkekonst och hjälpt människor i behov av den kunskapen med en rad olika krämpor och besvär. Vi som jobbar på Kinesisk Medicinsk Mottagning är utbildade sjukgymnaster, akupunktörer, läkare i kinesisk medicin och massageterapeuter. Vi rekommenderar gärna olika...

55 omdömen om Kinesisk Medicinsk Mottagning

SOKRATES P
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

I 1,5 år kämpade jag med inflammation i ledryggen. Ryggen var extra stel och hade smärta i ryggen efter att kroppen vilat länge. Besvären blev värst på morgonen eller mitt på natten. Jag prövade många olika sätt att bli kvitt problemet men utan resultat. Jag har aldrig tidigare testat akupunktur och var skeptisk till en börja. Efter bara några behandlingar hos Kinesisk Medicinsk Mottagning & Jessica kunde jag känna lättnad i ryggen. Efter 10–12 behandlingar kunde jag bli av med inflammationen och smärtan! Jag är så glad...

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Per E
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag har sökt hjälp för problem med att urinera flera gånger per natt, och fått bra hjälp. Efter operation av prostatacancer har jag fått hjälp med inkontinens besvär. Det har varit en bra hjälp.

Bjarne H
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag har och genomgår en akupunkturbehandling där jag efter en första behandlingsperiod på 12 ggr blivit hjälpt med mina åkommor bl a sömnstörningsproblem sedan många åroch det handlar verkligen inte om någon placeboeffekt. Mycket bra bemötande och Jessica känns oerhört kunnig inom sitt område. Jag hade förstås förhoppningar om att behandlingen skulle få avsedd effekt men trodde kanske inte till 100% på det. Resultat över förväntan! Jag tycker att det är riktigt tråkigt att akupunkturbehandling nu ifrågasätts av svensk skolmedicin...

Access Rehab - Sjöstaden
4.7/5 i betyg av 2586 omdömen 4.7 av 2586 omdömen

Snabb, smidig och proffsig hjälp.

Karin O
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Kom med en arm som jag ej kunde få över horisontalplan, helt normal efter en beh. Hade smörtor o rygg så jag ej kunde ligga med raka ben , ont av att böja mig ner detta förbättrades successivt trots gång med dragande hund. Fick känsla av en tydlig stark rygg. Sov bättre med harmoniska drömmar, återfick en fri o spontan andning såsom efter en lång massage. Enastående effekt. Och kontakten med rygg fortsätter att utvecklas även 2 veckor efter behandling.

Magdalena R
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag fick akupunktur tio gånger för smärta i kroppen speciellt i handlederna. Jag upplevde akupunkturen som skön, jag blev avslappnad. Tyvärr försvann inte smärtan i handlederna.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Hej Magdalena, Jag beklagar att behandlingseffekten inte uppnådde din förväntan, och att smärtan finns kvar i handlederna efter första behandlingsperioden. För kroniska besvär kan det ofta behövas flera behandlingar efter en vilotid. Du är välkommen tillbaka när du känner dig för en ny omgång. Med vänlig hälsning Jessica

Access Rehab - Vasastan
4.7/5 i betyg av 988 omdömen 4.7 av 988 omdömen

Riktigt bra. En idrottsmassage som är värd namnet!!!

Fredrik O Fredrik O
Kari K
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Proffsigt bemötande med bra resultat.

Sören S
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Mycket bra bemötande och hög kompetens. Rekommenderas varmt!

Agilokliniken - Arenastaden
4.7/5 i betyg av 428 omdömen 4.7 av 428 omdömen

Cynthia L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Mycket effektiv behandling och kunnig läkare.

Eva P
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Akupunktur. Blev mycket vänligt och korrekt bemött. Företaget levde med råge upp till mina förväntningar vad gäller kunskap om akupunktur och visat intresse för de besvär jag sökte för. Mycket positiv, rekommenderar gärna Kinesisk Medicinsk Mottagning till andra.

Kirokliniken Liljeholmen
4.7/5 i betyg av 861 omdömen 4.7 av 861 omdömen

Trevligt och kunniga men mycket pengar för korta behandlingstillfälle.

Anders N
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Bra, lugnt och professionellt bemötande.

Sourour S
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Min fru är gravid och mådde jättedåligt och vi hade testat allt, både tidigare graviditet samt den här... Så läste vi om akupunktur på nätet, bokade tid på KMM och jag kan säga så här: helt otroligt! Hon blev helt normal dagen efter! 🙏 🙏 Rekommenderas starkt! 👌👌👌 Tack!!! ❤️

Susanne T
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag är mycket nöjd med de 12 behandlingar jag fick för mina bihålor. Mina symtom försvann så sakteliga under tiden jag behandlades. Blev bemött på ett professionellt sätt och jag kommer säkerligen tillbaka om nya problem uppstår i min kropp! Tack //Susanne

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Du är välkommen tillbaka om behovet uppstår. God jul och gott nytt år!

Mayra S
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Proffsiga, välkunniga och snälla akupuntörer som hjälper en med sina hälsoproblem och återställer en på ett mirakulöst sätt!

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack för komplimanget och jag är glad att kunna hjälpa till!

Birgitta F
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Precis dom förra gången fick jag förväntad effekt av akupunkturen och kommer stt gå dit igen när jag behöver, kan verkligen rekomendera!

Yuanyuan L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Ett värmt bemötande och utmärkt behandlingar. Ett värmt bemötande och utmärkt behandlingar.

Haiyan S

duktig, professionell, prisvärda behandlingar

Chris M
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

The experience was great -- very caring and it certainly helped reduce my back pain. I never had acupuncture before and was, honestly, a bit skeptical, but it definitely helped me. I would definitely recommend Chinese Medical Reception to prospective patients.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Thank you Chris! Glad I can help.

Ann Ö
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag sökte KMM för att få hjälp efter en kraftig allergisk reaktion. Jessica såg mina långvariga sömnproblem (15 år) som roten till det onda och behandlade dem. Efter 12 behandlingar fick jag min sömn tillbaka! Jag sover som ett barn, lugnt, djupt och gott. Ingen mer allergi har dykt upp. Tusen tack till Jessica!

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Härligt att du mår bra nu, Ann! Sköt om dig!

Henrik O
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Smärtor i fingarna till följd av diskarna i nacken. Några gånger räckte för förbättring.

Ylva L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag fick behandling av Dr Shaozu Liu för ca femton år sedan. Jag hade problem med mage, rygg och kände mig allmänt nedstämd. Efter några månader med behandling mådde jag mycket bättre och fick jag tillbaka livsgnistan. Jag började träna qigong och hälsan har blivit stabilare och jag har bättre kontroll över min mentala och fysiska hälsa. Under hösten 2017 började jag må sämre igen och förstod till en början inte vad det handlade om. Magen krånglade och halsen kändes svullen. Jag fortsatte med min qigongträning och tänkte...

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack för ditt förtroende! Det är vår ära att kunna hjälpa till.

Teresita A
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

för akupunkture. Läkaren var jätte trevligt. Kliniken är utmärkt, ren och avkopplande.

Kajsa G
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag har gjort kosmetisk ansiktsbehandling och blivit så fint mottagen varje gång. Jag känner nu att jag är beroende av behandlingen för mitt välmående. Jessica är noggrann och mycket närvarande. Det är tydligt att hon har djup medicinsk kunskap byggd ur den kinesiska, holistiska traditionen.

Gunilla G
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag har behandlats med nålar mot smärta och extrem trötthet med gott resultat. Jag är mycket nöjd med både bemötande och behadling.

Chris H
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Trevligt bemötande, lugn stämning samt märkbara resultat på kort tid. Rekommenderas!

Anders D
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Min upplevelse - efter att ha varit kund/patient hos KMM i tre omgångar - är att man blir väldigt väl mottagen hos dem. Personalen är oerhört kunniga i min behandlingsform: Akupunktur. Professionell - vänlig och högklassisk medicinsk behandling är mitt bestående intryck. Jag kan på det bästa rekommendera Kinesisk Medicinsk Mottagning för de flesta besvär. Inom sitt område tror jag KMM är bland det bästa 'nålarna' i Sverige. Anders Delphin

Anita H
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Trevligt bemötande med kompetent personal. Lugnt. De lyssnar på mig och bryr sig.

Diana Z
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag tycker att här jobbar en av den bästa professionella akupunktur specialister i Stockholm. Alltid är väldigt bra mottagning med fullständig respekt till patients behov. Om du har frågor som gäller din hälsa och alla behandlingar får du alltid ett detaljerat svar. Rekommenderar!

Daniel W
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Hade besvär med smärta som strålade från höger skulderblad upp i nacken. Fick fyra behandlingar inom en vecka och efter det är jag i stort sett smärtfri. Tack!

Anna I
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Alltid ett mycket gott bemötande i telefon och på mottagningen. Aldrig några problem med bokning när jag ringt med kort varsel. Har fått akupunktur för mina problem med återkommande urinvägsinfektioner med gott resultat. Kommer att fortsätta gå dit så länge jag har/får problem.

Christina L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Fantastiskt effektivt och smärtsamt sätt att bli läkt från skada som jag dragits med länge. Kan varmt rekommendera, vilket jag redan har gjort!

Ingela S
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Bokade massage och det var bra.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Glad att du gillar vår massage. Du är välkommen tillbaka!

Karl-erik L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Min fru och jag har varit patienter på mottagningen många år. Vi har fått hjælp med olika kræmpor och har inte nogot annat æn berøm att komma med. Først var det bara dr Liu, sedan allt oftare dottern Jessica. Vi har bara lovord att komma med.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack så mycket, Karl-Erik! Vi är glad att kunna hjälpa till!

Göran F
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Golfarmbåge (medial epikondylalgi) behandlad med akupunktur (i kombination med sjukgymnastik från en annan vårdgivare). Om jag behöver akupunktur igen, så skulle definitivt jag välja Dr. Shaozu Liu igen. Att det inte blir en femma, är osäkerheten om hur pass bra akupunktur alls fungerar, även om det i detta fall tycktes fungera.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack Göran! Du är välkommen åter när behovet uppstår.

Hanna B
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Från mig kommer betyg 5 Trevligt mottagande, proffesionellt akupunktur behandling. Vill gärna rekommendera till andra. Mvh Hanna

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack Hanna för dina rekommendationer!

Klas-göran L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Kortfattat mycket nöjd med gott resultat kommer att återkomma för "finjustering" Har tyvärr råkat få cancer i matstrupen och genomgått en stor operation som jag håller på och hämtar mig i från, cancern är borta och jag är enligt läkarna botad. Jag har även rekommenderat er till mina vänner. Klas-Göran Larsson

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack Klas-Göran! Krya på dig och du är välkommen tillbaka vid behov. Med vänlig hälsning Jessica Liu

Pehr M
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Mycket kompetent och förtroendeingivande. Resultatet var bra men inte 100%, resten är upp till mig. Om jag hade råd skulle jag gärna fortsätta.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack för förtroendet, Pehr! Du är välkommen tillbaka när helst behovet finns.

Stina A
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag uppfattar KMM som en lugn, omsorgsfull klinik med kunnig personal. Behandlingen har gett resultat och jag känner mig mycket väl omhändertagen

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack Stina för ditt förtroende!

Lena L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Just nu går jag på behandling för matsmältningsproblem men har även fått akupunktur som hjälpte mirakulöst mot långvarigt ryggont. Tacksam för att man komma trots det är fullt när det är akut. Har rekommenderat alla jag känner att söka sig hit. Mycket bra bemötande!

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack Lena för dina rekommendationer! Vi gör vår bästa att du ska må bättre.

Ann-christina R
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Har fått stor hjälp när jag imte mådde bra. Skickliga akupunktörer. Rekommenderas.

Hana H
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Kinesisk Medicinsk Mottagning har mina allra varmaste rekommendetioner! Har under en väldigt lång period haft svårt för att somna. Jessica har med hjälp av akupunkturen brutit upp min onda sömncirkel, jag är mer avslappnad och har inte behövd ta sömntablett sen behandlingens start. Otrolig tacksam för detta!

Yolanda S
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Betyg mellan 3 och 4. Har varit där i 3 omgångar, 10 behandlingar varje gång. Fösrta gång fick jag mycket bra hjälp med god resultat. Andra gång, var bara en nja!. Tredje gång var det acceptabelt.

Mats P
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Bra behandlingar som jag tycker har hjälpt mig.

Carina L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Trevliga, kompetenta och serviceinriktade.

Annette K
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag upplever Kinesisk medicinsk Mottagning som fantastisk bra och som den sista chansen att bli bra, utan att proppa i sig en massa smärtlindre piller och andra piller. Har bara gott att säga om denna fantastiska mottagning och Dr Shau Su Lie (ursäkta stavningen) Jag kom i kontakt 2001 efter svåra arbetsskador fysiskt och psykiskt. Doktor gjorde mig till människa igen. Går nu igen hos Dr Lieu för en svårt inflammerad och ond axel samt en hel del andra ålderskrämpor. Jag vet att mina besvär försvinner.- För 15 år sedan började...

Henrik H
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Mycket bra och proffsigt bemötande samt att de lyssnar på kunden och vill göra det bästa för kunden.

Annika L
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag sökte mig till KMM efter rekommendation från en kollega som fått hjälp med känselbortfall i foten, och eftersom jag hade känselbortfall i benet efter ett diskbråck vill jag prova KMM. Efter dryga tio behandlingar var känselbortfallet fortfarande detsamma MEN jag var mycket piggare, vilket gjorde stor skillnad i min återhämtning. Efter ett besök host ortoped gjorde jag bedömningen (efter att ha fått titta på röntgenbilderna) att bråcket nog måste läka ut lite mer innan jag fortsätter försöken att få tillbaka känseln. Så jag återkommer gärna till KMM vid ett senare tillfälle!

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack för ditt förtroende! Du är välkommen tillbaka.

Jacqueline O
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Personligt anpassad service. Bra bemötande, lyhörda till mina behov och olika besvär. De gav förslag till olika behandlings moment och de gav mig tips och hur viktigt det är att följa deras råd och rekommendationer. Kontinuitet i min behandlingen gjorde att efter den 2 tillfällen började jag se en förbättring i de besvär jag hade. Jag blev helt återsällt och är helt nöjd att mina besvär har inte kommit tillbaka. Jag är mycket tacksam för deras hjälp och har stor tilltit i det de gör.

Khumban J
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag har mycket nöjd jätte bra service👍🏻😀

Kerstin B
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Har fr a gått på akupunktur hos Dr Liu och hos Jessica Liu och blivit mycket väl mottagen och behandlad. Fick bättre kontakt med Jessica, då vi hade lättare att kommunicera, vilket underlättade behandlingarna och gav ett bättre resultatet för min del. Upplever även Dr.Liu som en mycket gullig och kunnig person. Stor tack till er båda! Har också provat några Tuina-massagebehandlingar som jag var mycket nöjd med. Råkade sedan bli sjuk till min sista massagebehandling som var "förbetald" och var så febrig att jag missade att ringa återbud, tyvärr. Ber om ursäkt för det så här i efterskott.

Svar från Kinesisk Medicinsk Mottagning

Tack för att du valde oss och har en så stort förtroende för oss. Det var trevligt att träffa dig och vi är glada att kunna hjälpa till! Oroa dig inte för det missat besöket, du är välkommen att ta igen det när du har tid. Sköt om dig och du vet var vi finns ifall du behöver hjälp igen! Kramar Jessica

Lena A
Skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning

Jag har ju redan svarat i det tidigare mailet