Alla kategorier Massage Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kinesisk Medicinsk Mottagning

Kinesisk Medicinsk Mottagning

S:t Eriksgatan 33, 112 39 Stockholm — Visa karta

Sedan starten 1985 har Dr. Shaozou Liu spritt kunskap om kinesisk läkekonst och hjälpt människor i behov av den kunskapen med en rad olika krämpor och besvär.

Vi som jobbar på Kinesisk Medicinsk Mottagning är utbildade sjukgymnaster, akupunktörer, läkare i kinesisk medicin och massageterapeuter. Vi rekommenderar gärna olika typer av behandlingar beroende på dina besvär.

Vi finns för att lindra och bota dina besvär, som stöd och ge tips och råd. Vi erbjuder olika typer av akupunktur och t.ex. massage och andra metoder ur kinesisk medicin.

Läs vad 46 kunder tycker om Kinesisk Medicinsk Mottagning

• 2019-03-27

Anders N skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bra, lugnt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-01-21

Sourour S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Min fru är gravid och mådde jättedåligt och vi hade testat allt, både tidigare graviditet samt den här... Så läste vi om akupunktur på nätet, bokade tid på KMM och jag kan säga så här: helt otroligt!
    Hon blev helt normal dagen efter! 🙏 🙏 Rekommenderas starkt! 👌👌👌

Tack!!! ❤️ Läs mer
  • 2018-12-13

Susanne T skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag är mycket nöjd med de 12 behandlingar jag fick för mina bihålor. Mina symtom försvann så sakteliga under tiden jag behandlades. Blev bemött på ett professionellt sätt och jag kommer säkerligen tillbaka om nya problem uppstår i min kropp!
    Tack
    //Susanne Läs mer
    2018-12-13 Jessica L svarar Susanne T
    Du är välkommen tillbaka om behovet uppstår.
    God jul och gott nytt år!
  • 2018-11-26

Mayra S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Proffsiga, välkunniga och snälla akupuntörer som hjälper en med sina hälsoproblem och återställer en på ett mirakulöst sätt! Läs mer
    2018-11-26 Jessica L svarar Mayra S
    Tack för komplimanget och jag är glad att kunna hjälpa till!
  • Birgitta F

2018-11-25

Birgitta F skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Precis dom förra gången fick jag förväntad effekt av akupunkturen och kommer stt gå dit igen när jag behöver, kan verkligen rekomendera! Läs mer
  • 2018-11-24

Yuanyuan L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Ett värmt bemötande och utmärkt behandlingar. Ett värmt bemötande och utmärkt behandlingar. Läs mer
  • 2018-11-23

Haiyan S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    duktig, professionell, prisvärda behandlingar Läs mer

Chris M skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    The experience was great -- very caring and it certainly helped reduce my back pain. I never had acupuncture before and was, honestly, a bit skeptical, but it definitely helped me.

I would definitely recommend Chinese Medical Reception to prospective patients. Läs mer
    2018-11-23 Jessica L svarar Chris M
    Thank you Chris! Glad I can help.

Ann Ö skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag sökte KMM för att få hjälp efter en kraftig allergisk reaktion. Jessica såg mina långvariga sömnproblem (15 år) som roten till det onda och behandlade dem. Efter 12 behandlingar fick jag min sömn tillbaka! Jag sover som ett barn, lugnt, djupt och gott. Ingen mer allergi har dykt upp. Tusen tack till Jessica! Läs mer
    2018-11-23 Jessica L svarar Ann Ö
    Härligt att du mår bra nu, Ann! Sköt om dig!

Henrik O skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Smärtor i fingarna till följd av diskarna i nacken. Några gånger räckte för förbättring. Läs mer
  • 2018-06-18

Ylva L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag fick behandling av Dr Shaozu Liu för ca femton år sedan. Jag hade problem med mage, rygg och kände mig allmänt nedstämd. Efter några månader med behandling mådde jag mycket bättre och fick jag tillbaka livsgnistan.
    Jag började träna qigong och hälsan har blivit stabilare och jag har bättre kontroll över min mentala och fysiska hälsa.
    Under hösten 2017 började jag må sämre igen och förstod till en början inte vad det handlade om. Magen krånglade och halsen kändes svullen. Jag fortsatte med min qigongträning och tänkte att det ger med sig till slut, men i början av Januari mådde jag psykiskt och fysiskt så dåligt att jag uppsökte läkare.
    Jag hade en underfunktion i sköldkörteln och blev erbjuden medicin. Jag tvekade, men beslöt mig för att prova Levaxin.
    Jag mådde ännu sämre av medicinen, så jag beslöt mig för att lägga om kosten och ta kontakt med Kinesisk medicinsk mottagning.
    Jag har blivit behandlad i tre månader. Behandlingen har (liksom förra gången) varit en berg-och dalbana. Vissa dagar har jag släpat mig hem med knorrande mage, svullen hals och huvudvärk och slocknat i sängen i någon timme. Andra dagar har jag känt mig helt symptomfri och börjat glömma bort mina hälsobekymmer.
    Jag känner mig stadigt piggare och gladare, halsen är mycket bättre och magen är lugnare. Och jag känner återigen tilltro till min förmåga att ta mig vidare mot en bättre hälsa.
    Ännu en gång har familjen Liu bevisat för mig vilka mästerliga akupunktörer de är och jag vill tacka för ditt tålamod Jessica, din värme och den visdom som endast många års erfarenhet över generationsgränser kan ge.

Hälsningar Ylva Lilja Läs mer
    2018-06-19 Jessica L svarar Ylva L
    Tack för ditt förtroende! Det är vår ära att kunna hjälpa till.
  • 2018-06-16

Teresita A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    för akupunkture. Läkaren var jätte trevligt. Kliniken är utmärkt, ren och avkopplande. Läs mer
  • 2017-12-19

Kajsa G skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har gjort kosmetisk ansiktsbehandling och blivit så fint mottagen varje gång. Jag känner nu att jag är beroende av behandlingen för mitt välmående. Jessica är noggrann och mycket närvarande. Det är tydligt att hon har djup medicinsk kunskap byggd ur den kinesiska, holistiska traditionen. Läs mer
  • 2017-12-09

Gunilla G skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har behandlats med nålar mot smärta och extrem trötthet med gott resultat. Jag är mycket nöjd med både bemötande och behadling. Läs mer
  • 2017-12-07

Chris H skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Trevligt bemötande, lugn stämning samt märkbara resultat på kort tid. Rekommenderas! Läs mer
  • 2017-12-06

Anders D skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Min upplevelse - efter att ha varit kund/patient hos KMM i tre omgångar - är att man blir väldigt väl mottagen hos dem.
    Personalen är oerhört kunniga i min behandlingsform: Akupunktur. Professionell - vänlig och högklassisk medicinsk behandling är mitt bestående intryck. Jag kan på det bästa rekommendera Kinesisk Medicinsk Mottagning för de flesta besvär. Inom sitt område tror jag KMM är bland det bästa 'nålarna' i Sverige. Anders Delphin Läs mer

Anita H skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Trevligt bemötande med kompetent personal. Lugnt. De lyssnar på mig och bryr sig. Läs mer

Diana Z skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag tycker att här jobbar en av den bästa professionella akupunktur specialister i Stockholm. Alltid är väldigt bra mottagning med fullständig respekt till patients behov. Om du har frågor som gäller din hälsa och alla behandlingar får du alltid ett detaljerat svar. Rekommenderar! Läs mer

Daniel W skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Hade besvär med smärta som strålade från höger skulderblad upp i nacken. Fick fyra behandlingar inom en vecka och efter det är jag i stort sett smärtfri. Tack! Läs mer

Anna I skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Alltid ett mycket gott bemötande i telefon och på mottagningen. Aldrig några problem med bokning när jag ringt med kort varsel.
    Har fått akupunktur för mina problem med återkommande urinvägsinfektioner med gott resultat. Kommer att fortsätta gå dit så länge jag har/får problem. Läs mer

Christina L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Fantastiskt effektivt och smärtsamt sätt att bli läkt från skada som jag dragits med länge. Kan varmt rekommendera, vilket jag redan har gjort! Läs mer
  • 2016-10-10

Ingela S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bokade massage och det var bra. Läs mer
    2016-10-11 Jessica L svarar Ingela S
    Glad att du gillar vår massage. Du är välkommen tillbaka!
  • 2016-10-09

Karl-erik L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Min fru och jag har varit patienter på mottagningen många år. Vi har fått hjælp med olika kræmpor och har inte nogot annat æn berøm att komma med. Først var det bara dr Liu, sedan allt oftare dottern Jessica.
    Vi har bara lovord att komma med. Läs mer
    2016-10-09 Jessica L svarar Karl-erik L
    Tack så mycket, Karl-Erik! Vi är glad att kunna hjälpa till!
  • 2016-10-08

Göran F skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Golfarmbåge (medial epikondylalgi) behandlad med akupunktur (i kombination med sjukgymnastik från en annan vårdgivare). Om jag behöver akupunktur igen, så skulle definitivt jag välja Dr. Shaozu Liu igen. Att det inte blir en femma, är osäkerheten om hur pass bra akupunktur alls fungerar, även om det i detta fall tycktes fungera. Läs mer
    2016-10-09 Jessica L svarar Göran F
    Tack Göran! Du är välkommen åter när behovet uppstår.
  • 2016-10-08

Hanna B skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Från mig kommer betyg 5
    Trevligt mottagande, proffesionellt akupunktur behandling.
    Vill gärna rekommendera till andra.
    Hanna Läs mer
    2016-10-09 Jessica L svarar Hanna B
    Tack Hanna för dina rekommendationer!
  • 2016-09-13

Klas-göran L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Kortfattat mycket nöjd med gott resultat kommer att återkomma för "finjustering"
    Har tyvärr råkat få cancer i matstrupen och genomgått en stor operation som jag håller på och hämtar mig i från, cancern är borta och jag är enligt läkarna botad.
    Jag har även rekommenderat er till mina vänner.

Klas-Göran Larsson Läs mer
    2016-09-13 Jessica L svarar Klas-göran L
    Tack Klas-Göran!
    Krya på dig och du är välkommen tillbaka vid behov.
    Med vänlig hälsning
    Jessica Liu
  • 2016-08-24

Pehr M skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Mycket kompetent och förtroendeingivande.
    Resultatet var bra men inte 100%, resten är upp till mig.

Om jag hade råd skulle jag gärna fortsätta. Läs mer
    2016-08-24 Jessica L svarar Pehr M
    Tack för förtroendet, Pehr! Du är välkommen tillbaka när helst behovet finns.
  • 2016-08-17

Stina A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag uppfattar KMM som en lugn, omsorgsfull klinik med kunnig personal. Behandlingen har gett resultat och jag känner mig mycket väl omhändertagen Läs mer
    2016-08-17 Jessica L svarar Stina A
    Tack Stina för ditt förtroende!
  • 2016-08-15

Lena L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Just nu går jag på behandling för matsmältningsproblem men har även fått akupunktur som hjälpte mirakulöst mot långvarigt ryggont.
    Tacksam för att man komma trots det är fullt när det är akut. Har rekommenderat alla jag känner att söka sig hit. Mycket bra bemötande! Läs mer
    2016-08-15 Jessica L svarar Lena L
    Tack Lena för dina rekommendationer! Vi gör vår bästa att du ska må bättre.
  • 2016-05-18

Ann-christina R skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Har fått stor hjälp när jag imte mådde bra. Skickliga akupunktörer. Rekommenderas. Läs mer
  • 2016-05-12

Hana H skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Kinesisk Medicinsk Mottagning har mina allra varmaste rekommendetioner! Har under en väldigt lång period haft svårt för att somna. Jessica har med hjälp av akupunkturen brutit upp min onda sömncirkel, jag är mer avslappnad och har inte behövd ta sömntablett sen behandlingens start. Otrolig tacksam för detta! Läs mer
  • 2016-05-05

Yolanda S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Betyg mellan 3 och 4. Har varit där i 3 omgångar, 10 behandlingar varje gång. Fösrta gång fick jag mycket bra hjälp med god resultat. Andra gång, var bara en nja!. Tredje gång var det acceptabelt. Läs mer
  • 2016-05-04

Mats P skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bra behandlingar som jag tycker har hjälpt mig. Läs mer
  • 2016-05-03

Carina L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Trevliga, kompetenta och serviceinriktade. Läs mer
  • Annette K

2016-05-03

Annette K skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag upplever Kinesisk medicinsk Mottagning som fantastisk bra och som den sista chansen att bli bra, utan att proppa i sig en massa smärtlindre piller och andra piller. Har bara gott att säga om denna fantastiska mottagning och Dr Shau Su Lie (ursäkta stavningen) Jag kom i kontakt 2001 efter svåra arbetsskador fysiskt och psykiskt. Doktor gjorde mig till människa igen. Går nu igen hos Dr Lieu för en svårt inflammerad och ond axel samt en hel del andra ålderskrämpor. Jag vet att mina besvär försvinner.- För 15 år sedan började en manlig bekant, latinamerikanare, hos Dr Lieu. Tortyrskador från fängelse i Argentina. Hela ryggraden som ut som ett S, han hade mycket ont i över 30 år. Nålarna gjorde verkan redan första gången och efter 9 behandlingar var all smärta borta, och ryggraden började räta ut sig. I ett år efter behandlingen kände han efter varje morgon och trodde att han skulle få ont igen. Han fick Aldrig ont igen och har inte ont 15 år efteråt., - Min dotter hade svår nackspärr och hade stora problem att sköta sitt arbete, då hon inte kunde röra på huvudet.. Efter 5-6 behandlingar var hon helt smärtfri och har aldrig fått ont igen. För ca 12 år sedan hände det. Jag har stort förtroende för Dr Lieu och hennes kinesiska acupunktur behandling. Det hjälper. Läs mer
  • 2016-05-02

Henrik H skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Mycket bra och proffsigt bemötande samt att de lyssnar på kunden och vill göra det bästa för kunden. Läs mer
  • 2016-05-02

Annika L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag sökte mig till KMM efter rekommendation från en kollega som fått hjälp med känselbortfall i foten, och eftersom jag hade känselbortfall i benet efter ett diskbråck vill jag prova KMM. Efter dryga tio behandlingar var känselbortfallet fortfarande detsamma MEN jag var mycket piggare, vilket gjorde stor skillnad i min återhämtning. Efter ett besök host ortoped gjorde jag bedömningen (efter att ha fått titta på röntgenbilderna) att bråcket nog måste läka ut lite mer innan jag fortsätter försöken att få tillbaka känseln. Så jag återkommer gärna till KMM vid ett senare tillfälle! Läs mer
    2016-05-03 Jessica L svarar Annika L
    Tack för ditt förtroende! Du är välkommen tillbaka.
  • Jacqueline O

2016-02-25

Jacqueline O skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Personligt anpassad service. Bra bemötande, lyhörda till mina behov och olika besvär. De gav förslag till olika behandlings moment och de gav mig tips och hur viktigt det är att följa deras råd och rekommendationer. Kontinuitet i min behandlingen gjorde att efter den 2 tillfällen började jag se en förbättring i de besvär jag hade. Jag blev helt återsällt och är helt nöjd att mina besvär har inte kommit tillbaka. Jag är mycket tacksam för deras hjälp och har stor tilltit i det de gör. Läs mer
  • Khumban J

2016-01-29

Khumban J skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har mycket nöjd jätte bra service👍🏻😀 Läs mer
  • 2016-01-29

Kerstin B skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Har fr a gått på akupunktur hos Dr Liu och hos Jessica Liu och blivit mycket väl mottagen och behandlad. Fick bättre kontakt med Jessica, då vi hade lättare att kommunicera, vilket underlättade behandlingarna och gav ett bättre resultatet för min del. Upplever även Dr.Liu som en mycket gullig och kunnig person.
    Stor tack till er båda!

Har också provat några Tuina-massagebehandlingar som jag var mycket nöjd med.
    Råkade sedan bli sjuk till min sista massagebehandling som var "förbetald" och var så febrig att jag missade att ringa återbud, tyvärr. Ber om ursäkt för det så här i efterskott. Läs mer
    2016-01-29 Jessica L svarar Kerstin B
    Tack för att du valde oss och har en så stort förtroende för oss. Det var trevligt att träffa dig och vi är glada att kunna hjälpa till!
    Oroa dig inte för det missat besöket, du är välkommen att ta igen det när du har tid.
    Sköt om dig och du vet var vi finns ifall du behöver hjälp igen!
    Kramar

Jessica
  • 2016-01-27

Lena A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har ju redan svarat i det tidigare mailet Läs mer
  • 2016-01-16

Britt-marie S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Vänligt och kunnigt bemötande. Läs mer
  • 2016-01-15

Fowzia A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bra, trots språkssvårigheter. Läs mer
  • 2016-01-14

Daniel B skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Dem är bra vet sin sak utan tveka Läs mer
  • 2016-01-14

Dorothée S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har varit i kontakt med Kinesisk medicinsk mottagning av och till i många år. Varje gång jag börjar hos dem blir jag irriterad på mig själv att jag väntat så länge. Några behandlingar hos dem brukar hjälpa. Så jag kan endast säga vänta inte så länge utan gå dit. Läs mer
  • mona d

2015-08-19

mona d skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    När jag kom till mottagningen var mitt allmäntillstånd dåligt, jag hade sömnsvårigheter, var infektionskänslig och saknade energi. Efter min akupunkturbehandling hos Jessica på mottagningen har jag blivit mig själv igen. Jag sover bra, mitt immunförsvar är stärkt och energin och styrkan är tillbaka. Jag rekommenderar denna mottagning varmt! Här möts du av hög skicklighet, kompetens och vänlighet! Läs mer

S:t Eriksgatan 33, 112 39 Stockholm