Alla kategorier Akupunktur Stockholms län Stockholm Kungsholmen Kinesisk Medicinsk Mottagning
Rekommenderat företag 2016 - Kinesisk Medicinsk Mottagning

Kinesisk Medicinsk Mottagning

S:t Eriksgatan 33, 112 39 Stockholm — Visa karta

Sedan starten 1985 har Dr. Shaozou Liu spritt kunskap om kinesisk läkekonst och hjälpt människor i behov av den kunskapen med en rad olika krämpor och besvär.

Vi som jobbar på Kinesisk Medicinsk Mottagning är utbildade sjukgymnaster, akupunktörer, läkare i kinesisk medicin och massageterapeuter. Vi rekommenderar gärna olika typer av behandlingar beroende på dina besvär.

Vi finns för att lindra och bota dina besvär, som stöd och ge tips och råd. Vi erbjuder olika typer av akupunktur och t.ex. massage och andra metoder ur kinesisk medicin.

Läs vad 25 kunder tycker om Kinesisk Medicinsk Mottagning

• Ingela S
    Ingela S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bokade massage och det var bra.
    2016-10-11 Jessica L svarar Ingela S
    Glad att du gillar vår massage. Du är välkommen tillbaka!
  • Karl-erik L
    Karl-erik L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Min fru och jag har varit patienter på mottagningen många år. Vi har fått hjælp med olika kræmpor och har inte nogot annat æn berøm att komma med. Først var det bara dr Liu, sedan allt oftare dottern Jessica.
    Vi har bara lovord att komma med.
    2016-10-09 Jessica L svarar Karl-erik L
    Tack så mycket, Karl-Erik! Vi är glad att kunna hjälpa till!
  • Göran F
    Göran F skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Golfarmbåge (medial epikondylalgi) behandlad med akupunktur (i kombination med sjukgymnastik från en annan vårdgivare). Om jag behöver akupunktur igen, så skulle definitivt jag välja Dr. Shaozu Liu igen. Att det inte blir en femma, är osäkerheten om hur pass bra akupunktur alls fungerar, även om det i detta fall tycktes fungera.
    2016-10-09 Jessica L svarar Göran F
    Tack Göran! Du är välkommen åter när behovet uppstår.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Från mig kommer betyg 5
    Trevligt mottagande, proffesionellt akupunktur behandling.
    Vill gärna rekommendera till andra.
    Hanna
    2016-10-09 Jessica L svarar Hanna B
    Tack Hanna för dina rekommendationer!
  • Klas-göran L
    Klas-göran L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Kortfattat mycket nöjd med gott resultat kommer att återkomma för "finjustering"
    Har tyvärr råkat få cancer i matstrupen och genomgått en stor operation som jag håller på och hämtar mig i från, cancern är borta och jag är enligt läkarna botad.
    Jag har även rekommenderat er till mina vänner.

Klas-Göran Larsson
    2016-09-13 Jessica L svarar Klas-göran L
    Tack Klas-Göran!
    Krya på dig och du är välkommen tillbaka vid behov.
    Med vänlig hälsning
    Jessica Liu
  • Pehr M
    Pehr M skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Mycket kompetent och förtroendeingivande.
    Resultatet var bra men inte 100%, resten är upp till mig.

Om jag hade råd skulle jag gärna fortsätta.
    2016-08-24 Jessica L svarar Pehr M
    Tack för förtroendet, Pehr! Du är välkommen tillbaka när helst behovet finns.
  • Stina A
    Stina A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag uppfattar KMM som en lugn, omsorgsfull klinik med kunnig personal. Behandlingen har gett resultat och jag känner mig mycket väl omhändertagen
    2016-08-17 Jessica L svarar Stina A
    Tack Stina för ditt förtroende!
  • Lena L
    Lena L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Just nu går jag på behandling för matsmältningsproblem men har även fått akupunktur som hjälpte mirakulöst mot långvarigt ryggont.
    Tacksam för att man komma trots det är fullt när det är akut. Har rekommenderat alla jag känner att söka sig hit. Mycket bra bemötande!
    2016-08-15 Jessica L svarar Lena L
    Tack Lena för dina rekommendationer! Vi gör vår bästa att du ska må bättre.
  • Ann-christina R
    Ann-christina R skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Har fått stor hjälp när jag imte mådde bra. Skickliga akupunktörer. Rekommenderas.
  • Hana H
    Hana H skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Kinesisk Medicinsk Mottagning har mina allra varmaste rekommendetioner! Har under en väldigt lång period haft svårt för att somna. Jessica har med hjälp av akupunkturen brutit upp min onda sömncirkel, jag är mer avslappnad och har inte behövd ta sömntablett sen behandlingens start. Otrolig tacksam för detta!
  • Yolanda S
    Yolanda S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Betyg mellan 3 och 4. Har varit där i 3 omgångar, 10 behandlingar varje gång. Fösrta gång fick jag mycket bra hjälp med god resultat. Andra gång, var bara en nja!. Tredje gång var det acceptabelt.
  • Mats P
    Mats P skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bra behandlingar som jag tycker har hjälpt mig.
  • Carina L
    Carina L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Trevliga, kompetenta och serviceinriktade.
  • Annette K
    Annette K skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag upplever Kinesisk medicinsk Mottagning som fantastisk bra och som den sista chansen att bli bra, utan att proppa i sig en massa smärtlindre piller och andra piller. Har bara gott att säga om denna fantastiska mottagning och Dr Shau Su Lie (ursäkta stavningen) Jag kom i kontakt 2001 efter svåra arbetsskador fysiskt och psykiskt. Doktor gjorde mig till människa igen. Går nu igen hos Dr Lieu för en svårt inflammerad och ond axel samt en hel del andra ålderskrämpor. Jag vet att mina besvär försvinner.- För 15 år sedan började en manlig bekant, latinamerikanare, hos Dr Lieu. Tortyrskador från fängelse i Argentina. Hela ryggraden som ut som ett S, han hade mycket ont i över 30 år. Nålarna gjorde verkan redan första gången och efter 9 behandlingar var all smärta borta, och ryggraden började räta ut sig. I ett år efter behandlingen kände han efter varje morgon och trodde att han skulle få ont igen. Han fick Aldrig ont igen och har inte ont 15 år efteråt., - Min dotter hade svår nackspärr och hade stora problem att sköta sitt arbete, då hon inte kunde röra på huvudet.. Efter 5-6 behandlingar var hon helt smärtfri och har aldrig fått ont igen. För ca 12 år sedan hände det. Jag har stort förtroende för Dr Lieu och hennes kinesiska acupunktur behandling. Det hjälper.
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Mycket bra och proffsigt bemötande samt att de lyssnar på kunden och vill göra det bästa för kunden.
  • Annika L
    Annika L skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag sökte mig till KMM efter rekommendation från en kollega som fått hjälp med känselbortfall i foten, och eftersom jag hade känselbortfall i benet efter ett diskbråck vill jag prova KMM. Efter dryga tio behandlingar var känselbortfallet fortfarande detsamma MEN jag var mycket piggare, vilket gjorde stor skillnad i min återhämtning. Efter ett besök host ortoped gjorde jag bedömningen (efter att ha fått titta på röntgenbilderna) att bråcket nog måste läka ut lite mer innan jag fortsätter försöken att få tillbaka känseln. Så jag återkommer gärna till KMM vid ett senare tillfälle!
    2016-05-03 Jessica L svarar Annika L
    Tack för ditt förtroende! Du är välkommen tillbaka.
  • Jacqueline O
    Jacqueline O skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Personligt anpassad service. Bra bemötande, lyhörda till mina behov och olika besvär. De gav förslag till olika behandlings moment och de gav mig tips och hur viktigt det är att följa deras råd och rekommendationer. Kontinuitet i min behandlingen gjorde att efter den 2 tillfällen började jag se en förbättring i de besvär jag hade. Jag blev helt återsällt och är helt nöjd att mina besvär har inte kommit tillbaka. Jag är mycket tacksam för deras hjälp och har stor tilltit i det de gör.
  • Khumban J
    Khumban J skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har mycket nöjd jätte bra service👍🏻😀
  • Kerstin B
    Kerstin B skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Har fr a gått på akupunktur hos Dr Liu och hos Jessica Liu och blivit mycket väl mottagen och behandlad. Fick bättre kontakt med Jessica, då vi hade lättare att kommunicera, vilket underlättade behandlingarna och gav ett bättre resultatet för min del. Upplever även Dr.Liu som en mycket gullig och kunnig person.
    Stor tack till er båda!

Har också provat några Tuina-massagebehandlingar som jag var mycket nöjd med.
    Råkade sedan bli sjuk till min sista massagebehandling som var "förbetald" och var så febrig att jag missade att ringa återbud, tyvärr. Ber om ursäkt för det så här i efterskott.
    2016-01-29 Jessica L svarar Kerstin B
    Tack för att du valde oss och har en så stort förtroende för oss. Det var trevligt att träffa dig och vi är glada att kunna hjälpa till!
    Oroa dig inte för det missat besöket, du är välkommen att ta igen det när du har tid.
    Sköt om dig och du vet var vi finns ifall du behöver hjälp igen!
    Kramar

Jessica
  • Lena A
    Lena A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har ju redan svarat i det tidigare mailet
  • Britt-marie S
    Britt-marie S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Vänligt och kunnigt bemötande.
  • Fowzia A
    Fowzia A skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Bra, trots språkssvårigheter.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Dem är bra vet sin sak utan tveka
  • Dorothée S
    Dorothée S skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    Jag har varit i kontakt med Kinesisk medicinsk mottagning av och till i många år. Varje gång jag börjar hos dem blir jag irriterad på mig själv att jag väntat så länge. Några behandlingar hos dem brukar hjälpa. Så jag kan endast säga vänta inte så länge utan gå dit.
  • mona d
    mona d skrev om Kinesisk Medicinsk Mottagning
    När jag kom till mottagningen var mitt allmäntillstånd dåligt, jag hade sömnsvårigheter, var infektionskänslig och saknade energi. Efter min akupunkturbehandling hos Jessica på mottagningen har jag blivit mig själv igen. Jag sover bra, mitt immunförsvar är stärkt och energin och styrkan är tillbaka. Jag rekommenderar denna mottagning varmt! Här möts du av hög skicklighet, kompetens och vänlighet!

S:t Eriksgatan 33, 112 39 Stockholm