Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag17 omdömen om Landrins Bil
-
skrev om Landrins Bil
Rekommenderar INTE Landrins Bil Västerås Hälla
Bor i Nacka straxt utanför Stockholm och blev intresserad av en bil som var till salu på Landrins Bil Hälla i Västerås. Ringde dit för att meddela att jag skulle åka dit (24 mil tur o retur) för att titta på och provköra den. Väl där tycker jag bilen ser och känns bra, ville då få ett pris för min bil i inbyte. Fick prata med en säljare där han tittade på min bil lite snabbt men säger att han inte har tid just nu men ska återkomma med ett pris dagen efter.
Efter lång väntan på ett mejl eller telefonsamtal dagen därpå fick jag tag på honom strax före stängning. Det han svarade var ”ojdå just det jag skulle meddela dig, eeh jag har skrivit ett mejl men glömt att trycka på skicka” tyvärr har en kollega sålt bilen. Förtroendet för en sådan säljare blir i mina ögon mycket, mycket lågt. Han fortsätter med att säga att om jag hittar en annan bil skulle han kunna kompensera med full tank. Det är ju rena hånet.
Så akta er för detta Bilföretag med säljare anställda som nonchalerar sina kunder och inte går att lita på. -
-
skrev om Landrins Bil
Har precis varit på Landrins Bil I Lund för att lämna in min Mercedes E 300 -15 för service. Servicen bokades på nätet i början av maj. fick en preliminär bokning att allt var klart som automatiskt la sej i min elektroniska agenda. men ingen har återkommit vilket gör att jag som kund tolkar som att allt är klart. Kommer dit idag för att lämna in bilen. Träffar en kundmotagare :( som inte verkar se till kundens behov utan svarar,, denna bil har vi inte konfirmerat så det kan INTE bli någon service. Jag frågar då om jag gjort fel? Nej troligtvis inte jag som gjort fel utan Landrins servicedesk . OK säger jag kan du kanske hjälpa mej med servicen innan den 1 juli ändå eftersom jag har en deadline då?? Det kunde han inte eftersom han inte konfirmerat servicen och menar att jag brustit i min bokning. Jag måste påstå att med den typen av av servicemotagare som INTE ser till att försöka hjälpa sin kund eller ens kan be om URSÄKT för de fel som Landrins gjort , är jag förvånad att de överhuvudtaget har kunder till sin serviceanläggning som dock skall representera ett av Världens Bästa Bilmärke. MEN JAG LOVAR ATT ALDRIG BESVÄRA DENNA ANLÄGGNING MER så länge denna attityd finns både hos service motagare och Servicechef som var lika arrogant. OBS. jag har haft bil i över 50 år men ALDRIG blivit så dåligt bemött som på Landrins bil i LUND.
-
skrev om Landrins Bil
Bra och saklig information om bilen när jag ringde. Trevlig tjej som sålde bilen. Finns inget att anmärka på.
-
-
skrev om Landrins Bil
Botten. Ohederliga och stereotypen av en skum bilhandlare. Fina lokaler och trevliga men vad ska man säga, muntligt avtal är inget som de vet vad det är och reparationer genomförs yrkesmannamässigt sett klandervärt. Arbetar som mekaniker men inte med bilar, dock monterar jag alltid tillbaka det jag har demonterat för att komma åt. De å andra sidan struntar i det och säger inte ett ljud om det när man frågar om det gick bra. Så vid egen inspektion upptäcker jag det och åker och frågar efter fästen och bultarna varpå de svara att de slängt det. Sitter inte grejerna fast ordentligt lossnar de så småningom med mer haveri som följd.
-
skrev om Landrins Bil
Varning!
Se upp med vad försäljarna lovar.
Det som gäller är vad ni skriver på, dvs. det finstilta.
Oavsett vad försäljaren säger.
Mats Kronqvist. -
-
skrev om Landrins Bil
Har aldrig stött på någon sämre service än Landrins bil Västerås Hälla. De två killarna som sitter i receptionen är så nonchalanta, de tror att man ska kunna allt om bilar. Man går dit av en anledning, för att man inte klarar av att hantera det själv. Riktigt dåliga, så besviken att de fortfarande finns kvar.
Ett tips till alla, köp aldrig en bil från landrins. -
skrev om Landrins Bil
Bemötandet hos Landrins bil saknar motstycke i min mening.
Aldrig har jag blivit behandlad så illa av ett företag. -
-
skrev om Landrins Bil
Landin Avesta sålde i våras en Nissan Almera årsm 2006 med ovanligt låga mätarställningen 1650 mil vilket jag nappade på.
I priset ingick en "STÖRRE" service vilket fördröjde lev-tiden lite men okey..
Väl hemma letar jag efter ett serviceprotokoll, kontaktar Landrins säljare vilken då talar om att en sådan "LITEN" service med bara oljebyte (plus bromsvätskebyte) skriver man inget serviceprotokoll på !! Okey..
När jag väl hemma ska montera sommarhjulen upptäcker jag att fälgmuttrarna är helt fördärvade av oproffsigt hård åtdragning där även skador finns på fälgarnas konor.
( Ironiskt nog hänger i backspegeln namntagg på den som utfört jobbet och som tips på den står: Glöm inte dra efter hjulbultar som varit demonterade)....
Skickar foton till Landrins som då sänder mig nya hjulmuttrar men anser att fälgarna SÄKERT INTE behöver bytas.
Detta slutar med att jag inhandlar en 60 graders försänkare för summa 600:- och själv bearbetar samtliga konor i fälgarna !
Ena strålkastaren hade en besynnerlig halvljusbild vilket fick mig att stoppa i nya H7 lampor på båda sidor, samma konstiga ljusbild finns kvar på höger strålkastare och vid kontakt med Landrins får jag svaret att jag satt lamporna fel och att bilen passerat senaste besiktning utan anmärkning.
Besiktningen är alltså deras mall på
reklamationshantering !
Att det fanns en tröttmössa på besiktningen som inte levde upp till sin roll spelar ingen roll i detta fall !
Alltså färdigsnackat om min reklamation från Landrins sida sett !!
Jag med 46 års erfarenhet som bilmekaniker (därav 25 år som tekniker/verkmästare) blir idiotförklarad av den säljare som åldersmässigt kunde vara mitt barnbarn. . .
Orkar tyvärr inte bråka med dom, bilen är nu strax utanför den sk garantin som jag fick och kan bara konstatera att det var nog första och enda gången jag körde från Sthlm till Avesta för bilaffär hos Curt Landrins.
Man lär så länge man lever.... -
skrev om Landrins Bil
Sists gången jag besöker dem, speciellt dem i E-tuna, och i V-ås. Ingen hjälp får man. Har besökt dem 3 ggr, vill köpa en MB C/E63 AMG, de hade ingen på plats, så man gick runt i ca 1 timme att få prata med en säljare, ifall de har nån på ingång, vad händer, inge säljare kommer fram och frågar om man behöver hjälp !!! de går bara förbi som om man ej fanns. MAN SKA VISST KLÄ SIG I ARMANIKOSTYM, SLIPS, GULDKEDJA/KLOCKA/RINGAR INNAN MAN TYDLIGEN FÅR HJÄLP !!! Ska det vara så. Jag har även tagit upp med deras VD via meil, MEN INGET SVAR ELLER ENS PÅ TELEFON, DE VÅGAR EJ SVARA. SKIT VD + skitföretag. Jag har äve sökt jobb där, men får inte ens komma på intervju fast man har varit toppsäljare på Toyota i Finland 5 år i rad, sålde mellan 200-250 bilar per år, var ej intresannt för dem fick man som svar. Jag kommer köpa min AMG på HEDIN BIL, där får man hjälp fast man klär sig som vanligt, det är konkurenter till Landrins, så nu kommer de gå miste om ca 950.000-1.350.000 ha VA SYND BOJKOTTA LANDRINS BIL för gott, akta er allihopa
-
-
skrev om Landrins Bil
Köpte en ML 350 beg. hos Landrins Västerås. Diverse småkrämpor dök upp efterhand,allt fixades på Landrins bekostnad.Alltid lånebil och ett kanon
bemötande av mottagnings personalen. Stort tack. Mats Holmbäck -
skrev om Landrins Bil
Har precis köpt bil på Landrin och jag är jättenöjd. Trevligt bemötande, bra pris. Jag rekomenderar Landrin i Västerås.
//Anders -
-
skrev om Landrins Bil
total katastrof. beställde service och besiktning av bilen, när jag hämtar den så är besiktningen underkänd med trasiga lampor och frambromsarna är metall mot metall. man hänvisar till beställt arbete, men vilken seriös verkstad skiter i att kolla bromsbelägg. sen inga svar när man frågar. total nonchalans. en katastroffirma som torde göra sig bättre i nordkorea där kunder kan behandlas på detta sätt. skäms!
-
skrev om Landrins Bil
Var intresserad av en begagnad bil men som lät konstigt, säljaren erbjöd sig att verkstaden skulle kolla upp det och därefter återkomma.
Dagen efter ringer dem och meddelar att felet var åtgärdat, åker dit för att inse att felet fortfarande inte är åtgärdat.
Försäljningsdelen är dock bra att ha att göra med, men de skulle verkligen behöva se över sin verkstad. -
-
skrev om Landrins Bil
Försäljarna i avesta toppen rekomenderas!
Verkstaden i avesta en katastrof!kan ingenting griniga nochalanta helt enkelt inte nått ställe jag vill återvända till.
Jag är en synnerligen fredlig man men vill du bli uppretad lämna bilen på verstan i avesta så får du se.Survar bilen på liten enskild verkstad där man blir väl bemött och med familjekänsla.
där har Lnadrins mycke o lära.
Lars S -
skrev om Landrins Bil
Efter mycket om och men får man rätt hos försäljare. Men hos verkstad, nej dem försöker att bättra på grejerna. Dom försöker att hålla isär försäljare och verkstad det är plötsligt två enheter. Försäljningsdelen dock bra att ha att göra med, men det är knappast konstigt.
-
-
skrev om Landrins Bil
Kanonställe ! Måste säga att jag blev mkt imponerad av mitt beg. köp. köpt många bilar genom åren men Landrins hade något alldeles extra köpte den i Västerås kring årsskifet och är mkt nöjd ! haft ett oljud som verkstaden åtgärdat åt mig. fick låna gratis bil och Landrins stod för reparationen. MKT nöjd ! Tack på Er !
-
skrev om Landrins Bil
Katastrof! Jag köpte en BMW 330 hos dem 2007. Efter sex försök att fixa dörren på bilen var det fortfarande inte åtgärdat korrekt, men det hävdade Landrins Bil bestämt. Jag fann även en stor mängd rost under motorhuven som de hävdade uppkommit efter att jag köpt bilen (på mindre än 6 mån), vilket inte var sant eftersom det många år att bilda så mycket rost. Det var stor nonchalans och mycket otrevligt bemötande från Landrins Bil. Jag ordnade till slut ett skriftligt bevis från Motormännen som visade att Landrins Bil hade fel och gjorde sedan en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Enligt ARN hade jag rätt och Landrins Bil gav med sig till slut - efter otroligt mycket strul! Domen finns lagrad i ARN's databas för intresserade. Efter att ha pratat med vänner och bekanta har jag hört att flera andra har liknande erfarenhet av Curt Landrins Bil i Västerås vid Hässlö, så jag är tydligen långt ifrån ensam om deras urusla service.
-