Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Lidingö Lidingö Trafikskola
Rekommenderat företag 2016 - Lidingö Trafikskola

Lidingö Trafikskola

Stockholmsvägen 70, 181 42 Lidingö — Visa karta

På Lidingö Trafikskola har vi hjälpt 1000-tals elever tryggt till körkort för personbil med både automat och manuell växellåda. Utbildningen genomförs på plats i våra lokaler och hos oss kör vi med moderna, lättkörda Golf TDI samt Toyota Prius. Utöver B-körkort erbjuder vi även utbildning för moped, MC-kort samt högre behörighet för släpvagn. Vi har även intensivkurs och erbjuder en helhetslösning till fastpris. För den som vill övningsköra privat har vi handledarutbildning, startlektion etc. Varmt välkomna!
Mån-Tor: 09:00-18:00
Fre: 09:00-12:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 51 kunder tycker om Lidingö Trafikskola

• Isabelle R
    Isabelle R skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Tyckte min lärare var väldigt pedagogisk och tog körningen i en bra takt!
  • Tom W
    Tom W skrev om MC en del av Lidingö Trafikskola
    Känns mer som att man är ute och kör med en kompis än på en körskola.
  • Tim A
    Tim A skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Fantastiska lärare!
    Rekommenderar starkt att ni tar körkortet här!
  • Niklas H
    Niklas H skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Jag hade en mycket mycket bra upplevelse som kund hos Lidingö Trafikskola. Alla de fyra trafiklärarna jag körde med under körlektioner var trevliga, hjälpte till otroligt mycket, alltid på gott humör och aldrig nedlåtande (stort tack framför allt till Mats, som jag körde med mest!). Receptionisten Emma var också alltid riktigt snäll, hittade snabba lösningar på alla problem, och var supertrevlig.
    Både riskettan och teorilektionerna, som många i förväg hade sagt skulle bli ganska långtråkiga, men de lärarna som höll i de lyckades gestalta de på ett sådant sätt att lektionerna knappast blev långtråkiga eller onödiga, man kunde lära sig mycket helt enkelt. Bra bilar, det var inget fel på någon av de jag fick köra som jag märkte av, sammanlagt alltså en utmärkt upplevelse!
  • Louise E
    Louise E skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Jag har redan svarat på en liknande undersökning avseende introduktionskursen!
    Jag tycker i allafall att den var mycket inspirerande!
  • Mikael G
    Mikael G skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Toppen - över förväntan. Instruktören var engagerad och kunnig!
  • Ivo K
    Ivo K skrev om MC en del av Lidingö Trafikskola
    Grymt bra personal, bra utbildning, snabb återkoppling.
  • Mats G
    Mats G skrev om MC en del av Lidingö Trafikskola
    Professionellt och engagerade trafiklärare.
    Rekommenderas!
  • William B
    William B skrev om MC en del av Lidingö Trafikskola
    Väldigt tacksam för ett så proffesionellt och varmt mottagande. Mycket bra!
    Kommer att rekommendera alla jag känner.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Helt ok, men på marginalen något högt pris. Fick en känsla av att man försökte "klämma" ut några extra körtimmar på slutet
  • Daniel H
    Daniel H skrev om MC en del av Lidingö Trafikskola
    En målinriktad trafikskola med eleven i centrum. Alltid ett positivt bemötande och mycket duktiga lärare. Service i form av bokningsschema, uppföljning och påminnelser ordnar Emma perfekt.

Tack för stort mitt nya stora A, Daniel
  • Matilde L
    Matilde L skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Jag tyckte att lärarna var väldigt bra och lärde ut så att alla förstod. Ledaren gjorde den långa kursen mycket roligare genom att blanda in egna erfarenheter och annat roligt.

Det var en väldigt bra kurs :)
  • Rickard S
    Rickard S skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Jag hade flera olika lärare när jag pluggade och körde för B körkortet. Alla lärare hade deras egna tekniker för att beskriva situationer och körsätt. Jag rekommenderar Lidingö körskola för alla som vill ha en enkel att förstå och bra upplevelse med bra lärare.
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Mycket trevligt bemötande, inspirerande och kunnig föreläsare, över förväntan
  • Olle N
    Olle N skrev om MC en del av Lidingö Trafikskola
    Lidingö Trafikskola har varit enormt tillmötesgående och personligt serviceinriktade när det gäller upplägg, planering och genomförande av all träning jag behövt för att ta mitt MC-kort. När jag kontaktade skolan hade jag redan gjort Risk 1 och 2 samt teori på egen hand, och ville ha en tajt plan för intensiv körning och ett uppkörningsdatum så snart säsongen öppnade. Allt det ordnade Emma direkt i samtal med mig och vi gjorde snabbt ett schema som passade. Sedan la jag till ett antal lektioner och dessa lyckades de också lägga in bland de redan planerade på ett mycket smidigt sätt. Sedan var min trafiklärare Dejan enormt observant vad gäller min nivå och kunde med sin erfarenhet se ungefär hur mycket och vad jag skulle behöva öva på för att klara mitt schema - och det visade sig att han hade helt rätt. Vi la tid på precis det som behövdes och Dejan var under hela utbildningen ovanligt dedikerad min utveckling och framgång - och la in väldigt mycket energi i att jag skulle lyckas. Det kändes verkligen att Lidingö Trafikskola ville se mig lyckas med mitt körkort.
  • Marie-Louise S
    Marie-Louise S skrev om Lidingö Trafikskola
    Trevlig personal samt mkt bra lärare!
  • Sara F
    Sara F skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Jag är jätte nöjd med bilskolan. Jätte bra bemött av Emma i receptionen, alltid tillgänglig och alltid glad och hjälpsam. Är också nöjd med lektionerna, bra undervisning och fick bra hjälp med mina svårigheter och frågor.
    Lektionerna levde upp till mina förväntningar. Bra lärare!
    En sak som skulle kunna förbättras är att ha mer återkoppling till föregående lektioner innan man påbörjar den nya lektionen. Speciellt om man har haft olika lärare på lektionerna.
  • Emma L
    Emma L skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Underbar, trygg, värd och kul! Hade en helt fantastisk körlärare som var tålmodig, rolig och var duktig på att lära ut. Trevligt bemötande i receptionen och var aldrig
    otillfredsställd med någonting. Känns verkligen som jag lärde mig en massor varje lektion och det kändes värt att betala dem priserna som skolan satt. All personal jag träffade var trevliga och det kändes som min körlärare verkligen brydde sig om MIG som elev.
  • Peter S
    Peter S skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Min körlärare var väldigt proffessionell och pedagogisk. Klarade körningen på första! 😀
    Bokningen av allt gick smidigt.
    Rekommenderas!
  • Eva H
    Eva H skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Lärarna är väldigt trevliga och bryr sig genuint om att man ska klara att få körkort. Jag tycker att ibland var de dock otydliga hur långt kvar man hade till körkort och vad som behövdes bättras
  • Simon S
    Simon S skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Fick en bra utbildning och lärarna kändes kompetenta. Kände dock att vissa lektioner blev lite enformiga och att man inte riktigt utnyttjade tiden ordentligt. Annars så var det bra service! :)
  • Helena B
    Helena B skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Bra bemötande, mkt duktig lärare/föreläsare! har hittills köpt introduktionskurs/handledarkurs och böcker. Tidigare också mopedutbildning.

Bra med tydlig betoning på säkerhet och miljö.
  • Anna B
    Anna B skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Dålig ordning på bokningen. Men bra utbildning
  • Lotta T
    Lotta T skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Tycker inte att kursen levde upp till förväntningarna. Det var för mycket fokus på historia och kursledarens egna erfarenheter. Jag hade velat få mer av introduktion till själva körningen och vad man ska tänka på som handledare och elev.
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Kul, intressant genomgång. Bra upplägg.
  • Astrid H
    Astrid H skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Jättebra intro! Han fångade publiken och det blev inte långtråkigt.
  • Vera J
    Vera J skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    det var min man som var kursdeltagare hos er. Och jag hörde från honom bara positiva och bra kommentarer om kursen. Tack så mycket! Jag lämnar högsta betyg :)
    Mvh Vera
  • Elin L
    Elin L skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Utbildningen var jättebra och jag rekommenderar den gärna till andra!
  • Karl-Johan M
    Karl-Johan M skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Jag gick en kurs för handledare vid övningskörning på Lidingö Trafikskola. Trevligt bemötande, bra kurs och rakt igenom bra valuta för pengarna.
  • Klas R
    Klas R skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Entusiastisk lärare, men inte särskilt matnyttigt. Beror både på instruktören och bristande kursinnehåll. Kurslängden på 3,5 timmar hade kunnat kortas ned till 45 minuter..... Mkt snack och oerhört lite verkstad
  • Johan B
    Johan B skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Föstår det är bra med repetition och att det är svårt anpassa till andra deltagare. Den som föreläser får gärna vara rolig men skall inte raljera, verkar arrogant. Mycket praktiska exempel uppskattas.
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Trevligt bemötande. Engagerad föreläsare. Mycket bättre än när vi var på denna utbildning för ca 7 år sedan
  • Stig C
    Stig C skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    bemötandet var bra, har inte köpt några tjänster
  • Bo E
    Bo E skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Jag tyckte utbildningen var bra och ändamålsenlig. Kanske drog kursledaren väl mycket anekdoter - jag hade föredragit en snabb genomgång av regelförändringar gjorda på senare år och kanske ett avsnitt med "regler som dagens förare erfarenhetsmässigt har dålig koll på". Detta för att fräscha upp våra kunskaper när vi nu ska utbilda våra ungdomar och riskerar att hamna i regeldiskussioner mellan elev och förälder, där eleven har annan (och sannolikt rätt...) kunskap än vi gamlingar.
  • Sandra T
    Sandra T skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Mycket orelevant information, som inte hjälper mig inför mitt körande.
  • Mats B
    Mats B skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Den var över förväntan. Jag kommer att använda en del av det jag lärde mig
  • Carl Johan N
    Carl Johan N skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Mycket bra handledning. Rekommenderas varmt.
  • Mona B
    Mona B skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    mycket bra - bra upplägg och engagerade lärare. rekommenderar starkt
  • Birgitta T
    Birgitta T skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Informativt , lättsamt och givande !
    Vår trafiklärare var dessutom en duktig föreläsare och jag tror alla tyckte introduktions utbildningen var mycket bra elever som föräldrar!
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Mycket bra bemötande.
    Kunnig och engagerande utbildningsledare, helt annorlunda än den förra gången jag gick utbildningen.
  • Josefine B
    Josefine B skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Bra utlärning och bra lärare, samt ett bra upplägg på körningen
  • Carl-henrik R
    Carl-henrik R skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Skitbra o du blir en riktigt duktig förare men oxå inte helt billigt...
  • Madeleine T
    Madeleine T skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Tycker att alla lärare var mycket trevliga. Kände att jag mycke bra hjälp med min utveckling. Tyckte dock att de extra lektionerna de la på som måste innan jag fick göra uppkörningen var onödiga. Kostar redan mycket pengar som det är med hela intensiv utbildning.
    Hade en lärare som följde med på uppkörningen, det kändes jätte bra att få de posetiva stödet.
    Jag rekommendera verkligen Lidingö bilskola, men man måste vara beredd på att lägga ut mer pengar än den budget man lagt från början. För mig tog det ca 2 månader och kosta 35000kr. Klarade både teorin och uppkörning på första försöket och är övertygad om att det är på grund av valet av en riktigt bra bilskola med mycke hjälp och stöd.
    Tack för hjälpen, är jätte Klas över mitt körkort! :)
  • Joanna K
    Joanna K skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Trodde att det skulle bli timmar att stå ut med men jag fick fel!
    Föreläsningen/kursen var mkt bra,intressant och med en personlig krydda i!
    Mkt positivt överraskad och väldigt bra bemött!
    Tack!
    Joanna!
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Jättebra. Allting var välorganiserat och skötes ordentligt. Har inget annat än positiva erfarenheter.
  • Olof K
    Olof K skrev om Introduktionsutbildning en del av Lidingö Trafikskola
    Hejsan
    Bra genomgång! Fyllde sin funktion
  • Beata S
    Beata S skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Bra personkontakt och personal, kunniga och motiverande!
  • Elin S
    Elin S skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Mycket bra trafikskola! Hjälpsamma vid frågor och lätt att få tider när det passar.
  • Siri E
    Siri E skrev om B körkort en del av Lidingö Trafikskola
    Jag fick superbra bemötande, stöttande lärare som gör det roligt och att lära och som får en att känna sig bra även när man misslyckas med olika övningar. De ger bra förklaringar. Teorilektionerna var lätta att förstå och gjorde det möjligt att klara av provet. Tjejen i receptionen är fantastisk! Glad och trevlig, tillmötesgående och hjälper en med allt man kan tänkas behöva hjälp med. Har alltid ett leende och gör att det känns trevligt att stiga in genom dörrarna varje dag
  • Roza
    Roza skrev om Lidingö Trafikskola
    Ovilja att anpassa lektionerna efter kundens behov och önskemål för att det inte gynnar ekonomiskt. Oengagerade och negativa lärare som aldrig förklarar hur man ska göra för att förbättra sin körning. Oerhört ineffektiva lektioner med i princip noll variation. Otrevlig attityd om man på något sätt försöker vara delaktig i planeringen och utformningen av lektioner. Tar du lektioner hos denna trafikskola måste du boka in minst 60 lektioner pga dess ineffektivitet och girighet. Sämre får man leta efter.
    Roza gillar detta

Stockholmsvägen 70, 181 42 Lidingö