Lidingö Trafikskola

Lidingö Trafikskola

Ring 08-767 24 00 www.lidingotrafikskola.se
4.4

På Lidingö Trafikskola har vi hjälpt 1000-tals elever tryggt till körkort för personbil med både automat och manuell växellåda. Utbildningen genomförs på plats i våra lokaler och hos oss kör vi med moderna, lättkörda Golf TDI samt Toyota Prius. Utöver B-körkort erbjuder vi även utbildning för moped, MC-kort samt högre behörighet...

56 omdömen om Lidingö Trafikskola

Gustav Ingemar M
Skrev om Lidingö Trafikskola

Helt fantastiskt! Jag hade inte klarat uppkörningen på långa vägar om det inte vore för Josef! Oerhört pedagogisk, lugn och med massa tips som gör din körning extremt mycket lättare. Jag är helt övertygad om att det inte går att hitta en bättre körskola, men framför allt går det inte att hitta en bättre körskolelärare! Helt fantastiskt! 5/5

Jarla Trafikskola
4.8/5 i betyg av 1546 omdömen 4.8 av 1546 omdömen

Jarla trafikskola i Norrtälje har varit fantastiska under den tiden jag kämpat för att ta mitt motorcykelkörkort. Jag kan med varm hand reko

Natasha E
Skrev om Lidingö Trafikskola

Josef är den bästa körlärare man har kunnat önska sig. Han är snäll, lugn, professionell, bra på att lära ut men framförallt väldigt engagerad i sina elever och kämpar för att de ska lyckas. Jag rekommenderar honom till alla. Körskolan däremot har dålig tillgänglighet och kommunikation.

Natalia V
Skrev om Lidingö Trafikskola

I received my driver's license today on my first attempt. It was a great experience learning from scratch at the Lidingö Trafikskola. I had the pleasure of being taught by Jan and Farah. Both of them are competent and knowledgeable instructors. I recommend beginning your driving journey with Lidingö Trafikskola to anyone seeking not only kind but also skilled guidance for learning how to drive in Stockholm.

Stockholm City Trafikskola
4.5/5 i betyg av 3436 omdömen 4.5 av 3436 omdömen

Otroligt bra lärare/kurshandledare som förklarade på ett underbart sätt. Jättetrevlig och man lärde sig en massa

KRISTINA E
Skrev om Lidingö Trafikskola

Otroligt bra körskola! Så trevliga och pedagogiska lärare! Kunde inte fått ett bättre bemötande än från Lidingö trafikskola! Rekommenderar den starkt till alla!

Paulina J

Riktigt bra lärare .super glad med mitt körkort 😊

Din körskola
4.6/5 i betyg av 625 omdömen 4.6 av 625 omdömen

Bästa skolan tack för allting Johan och kassandra jag klarade körkortet på första försöket.

Isabelle R

Tyckte min lärare var väldigt pedagogisk och tog körningen i en bra takt!

Tom W

Känns mer som att man är ute och kör med en kompis än på en körskola.

JP´s Trafikskola
4.9/5 i betyg av 414 omdömen 4.9 av 414 omdömen

Genom JP har båda barnen tagit sitt körkort för bil på första försöket och en av dem har genom stöd även tagit BE . JP har förutom utbildnin

Sture Patrik B Sture Patrik B
Tim A

Fantastiska lärare! Rekommenderar starkt att ni tar körkortet här!

Niklas H

Jag hade en mycket mycket bra upplevelse som kund hos Lidingö Trafikskola. Alla de fyra trafiklärarna jag körde med under körlektioner var trevliga, hjälpte till otroligt mycket, alltid på gott humör och aldrig nedlåtande (stort tack framför allt till Mats, som jag körde med mest!). Receptionisten Emma var också alltid riktigt snäll, hittade snabba lösningar på alla problem, och var supertrevlig. Både riskettan och teorilektionerna, som många i förväg hade sagt skulle bli ganska långtråkiga, men de lärarna som höll i...

Nybrons Trafikskola AB
4.7/5 i betyg av 459 omdömen 4.7 av 459 omdömen

Min upplevelse hos Nybrons körskola har verkligen varit fantastisk. Jag tog B körkort. Både Markus som jag körde med mest men även Jonas har

Louise E

Jag har redan svarat på en liknande undersökning avseende introduktionskursen! Jag tycker i allafall att den var mycket inspirerande!

Mikael G

Toppen - över förväntan. Instruktören var engagerad och kunnig!

Körkortsspecialisterna AB
4.9/5 i betyg av 116 omdömen 4.9 av 116 omdömen

Jättetrevliga och hjälpsamma. Framförallt duktiga och kunniga. Rekommenderar de till alla som vill ta körkort!

Ivo K

Grymt bra personal, bra utbildning, snabb återkoppling.

Mats G

Professionellt och engagerade trafiklärare. Rekommenderas!

Saltsjö Trafikskola
4.7/5 i betyg av 966 omdömen 4.7 av 966 omdömen

Anser bemötandet som proffesionellt och trevligt. Klar och tydlig undervisning, samt varierat innehåll. Med detta menar jag att det var vari

William B

Väldigt tacksam för ett så proffesionellt och varmt mottagande. Mycket bra! Kommer att rekommendera alla jag känner.

Daniel L

Helt ok, men på marginalen något högt pris. Fick en känsla av att man försökte "klämma" ut några extra körtimmar på slutet

Daniel H

En målinriktad trafikskola med eleven i centrum. Alltid ett positivt bemötande och mycket duktiga lärare. Service i form av bokningsschema, uppföljning och påminnelser ordnar Emma perfekt. Tack för stort mitt nya stora A, Daniel

Matilde L

Jag tyckte att lärarna var väldigt bra och lärde ut så att alla förstod. Ledaren gjorde den långa kursen mycket roligare genom att blanda in egna erfarenheter och annat roligt. Det var en väldigt bra kurs :)

Rickard S

Jag hade flera olika lärare när jag pluggade och körde för B körkortet. Alla lärare hade deras egna tekniker för att beskriva situationer och körsätt. Jag rekommenderar Lidingö körskola för alla som vill ha en enkel att förstå och bra upplevelse med bra lärare.

Katarina H

Mycket trevligt bemötande, inspirerande och kunnig föreläsare, över förväntan

Olle N

Lidingö Trafikskola har varit enormt tillmötesgående och personligt serviceinriktade när det gäller upplägg, planering och genomförande av all träning jag behövt för att ta mitt MC-kort. När jag kontaktade skolan hade jag redan gjort Risk 1 och 2 samt teori på egen hand, och ville ha en tajt plan för intensiv körning och ett uppkörningsdatum så snart säsongen öppnade. Allt det ordnade Emma direkt i samtal med mig och vi gjorde snabbt ett schema som passade. Sedan la jag till ett antal lektioner och dessa lyckades de också...

Marie-Louise S
Skrev om Lidingö Trafikskola

Trevlig personal samt mkt bra lärare!

Sara F

Jag är jätte nöjd med bilskolan. Jätte bra bemött av Emma i receptionen, alltid tillgänglig och alltid glad och hjälpsam. Är också nöjd med lektionerna, bra undervisning och fick bra hjälp med mina svårigheter och frågor. Lektionerna levde upp till mina förväntningar. Bra lärare! En sak som skulle kunna förbättras är att ha mer återkoppling till föregående lektioner innan man påbörjar den nya lektionen. Speciellt om man har haft olika lärare på lektionerna.

Emma L

Underbar, trygg, värd och kul! Hade en helt fantastisk körlärare som var tålmodig, rolig och var duktig på att lära ut. Trevligt bemötande i receptionen och var aldrig otillfredsställd med någonting. Känns verkligen som jag lärde mig en massor varje lektion och det kändes värt att betala dem priserna som skolan satt. All personal jag träffade var trevliga och det kändes som min körlärare verkligen brydde sig om MIG som elev.

Peter S

Min körlärare var väldigt proffessionell och pedagogisk. Klarade körningen på första! 😀 Bokningen av allt gick smidigt. Rekommenderas!

Eva H

Lärarna är väldigt trevliga och bryr sig genuint om att man ska klara att få körkort. Jag tycker att ibland var de dock otydliga hur långt kvar man hade till körkort och vad som behövdes bättras

Simon S

Fick en bra utbildning och lärarna kändes kompetenta. Kände dock att vissa lektioner blev lite enformiga och att man inte riktigt utnyttjade tiden ordentligt. Annars så var det bra service! :)

Helena  b

Bra bemötande, mkt duktig lärare/föreläsare! har hittills köpt introduktionskurs/handledarkurs och böcker. Tidigare också mopedutbildning. Bra med tydlig betoning på säkerhet och miljö.

anna b

Dålig ordning på bokningen. Men bra utbildning

Lotta  T

Tycker inte att kursen levde upp till förväntningarna. Det var för mycket fokus på historia och kursledarens egna erfarenheter. Jag hade velat få mer av introduktion till själva körningen och vad man ska tänka på som handledare och elev.

Jörgen S

Kul, intressant genomgång. Bra upplägg.

Astrid H

Jättebra intro! Han fångade publiken och det blev inte långtråkigt.

Vera J

det var min man som var kursdeltagare hos er. Och jag hörde från honom bara positiva och bra kommentarer om kursen. Tack så mycket! Jag lämnar högsta betyg :) Mvh Vera

Elin  L

Utbildningen var jättebra och jag rekommenderar den gärna till andra!

Karl-Johan M

Jag gick en kurs för handledare vid övningskörning på Lidingö Trafikskola. Trevligt bemötande, bra kurs och rakt igenom bra valuta för pengarna.

Klas R

Entusiastisk lärare, men inte särskilt matnyttigt. Beror både på instruktören och bristande kursinnehåll. Kurslängden på 3,5 timmar hade kunnat kortas ned till 45 minuter..... Mkt snack och oerhört lite verkstad

Johan  B

Föstår det är bra med repetition och att det är svårt anpassa till andra deltagare. Den som föreläser får gärna vara rolig men skall inte raljera, verkar arrogant. Mycket praktiska exempel uppskattas.

Henrik B

Trevligt bemötande. Engagerad föreläsare. Mycket bättre än när vi var på denna utbildning för ca 7 år sedan

Stig C

bemötandet var bra, har inte köpt några tjänster

Bo E

Jag tyckte utbildningen var bra och ändamålsenlig. Kanske drog kursledaren väl mycket anekdoter - jag hade föredragit en snabb genomgång av regelförändringar gjorda på senare år och kanske ett avsnitt med "regler som dagens förare erfarenhetsmässigt har dålig koll på". Detta för att fräscha upp våra kunskaper när vi nu ska utbilda våra ungdomar och riskerar att hamna i regeldiskussioner mellan elev och förälder, där eleven har annan (och sannolikt rätt...) kunskap än vi gamlingar.

Sandra  T

Mycket orelevant information, som inte hjälper mig inför mitt körande.

Mats B

Den var över förväntan. Jag kommer att använda en del av det jag lärde mig

Carl Johan N

Mycket bra handledning. Rekommenderas varmt.

Mona B

mycket bra - bra upplägg och engagerade lärare. rekommenderar starkt

Birgitta T

Informativt , lättsamt och givande ! Vår trafiklärare var dessutom en duktig föreläsare och jag tror alla tyckte introduktions utbildningen var mycket bra elever som föräldrar!

Stefan T

Mycket bra bemötande. Kunnig och engagerande utbildningsledare, helt annorlunda än den förra gången jag gick utbildningen.

Josefine B

Bra utlärning och bra lärare, samt ett bra upplägg på körningen

Carl-henrik R

Skitbra o du blir en riktigt duktig förare men oxå inte helt billigt...

Madeleine T

Tycker att alla lärare var mycket trevliga. Kände att jag mycke bra hjälp med min utveckling. Tyckte dock att de extra lektionerna de la på som måste innan jag fick göra uppkörningen var onödiga. Kostar redan mycket pengar som det är med hela intensiv utbildning. Hade en lärare som följde med på uppkörningen, det kändes jätte bra att få de posetiva stödet. Jag rekommendera verkligen Lidingö bilskola, men man måste vara beredd på att lägga ut mer pengar än den budget man lagt från början. För mig tog det ca 2 månader...

Joanna K

Trodde att det skulle bli timmar att stå ut med men jag fick fel! Föreläsningen/kursen var mkt bra,intressant och med en personlig krydda i! Mkt positivt överraskad och väldigt bra bemött! Tack! Joanna!

Sebastian B

Jättebra. Allting var välorganiserat och skötes ordentligt. Har inget annat än positiva erfarenheter.