Alla kategorier Bilförsäljning Västra Götaland Göteborg MD Bil Sverige AB

MD Bil Sverige AB

Orrekulla Industrigatan 19, 425 36 Hisings kärra — Visa karta

Välkommen till oss på MD Bil!

Vi är ett företag med en gedigen erfarenhet inom bilbranschen. Vi både säljer, köper och förmedlar bilar och ser till att bilaffären blir trygg och säker. De bilar vi jobbar med håller hög kvalitet och kommer från både privatpersoner, leasingbolag och bilfirmor - här hittar du definitivt något som passar.

Gällande finansieringen samarbetar vi med både Wasa kredit och Nordea finans. Självklart erbjuder vi också garanti på upp till 36 månader. Kontakta oss så berättar vi mer - vi ser fram emot att förmedla din drömbil.

OBS Vi har lunchstängt vardagar 12:00-13:00 vi nås alltid på telefon 031-7715950 och är oftast på plats under lunchen.
Lör: 11:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 110 kunder tycker om MD Bil Sverige AB

• Stefan H
    Stefan H skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra mottagande och trevlig säljare, även fräscha bilar . Läs mer
  • per johan b skrev om MD Bil Sverige AB
    Snabb respons via e-post och affären var klar på 12 timmar. Bra dialog med Danijel som är mycket serviceorienterad. Bra inbytespris samt vettigt finansupplägg. 12 månaders garanti ingick även i finansieringen, givetvis betalar man för det, men ett bra upplägg. Gör gärna mitt nästa bilköp hos MD Bil igen. Läs mer
    2018-09-17 Martin svarar per johan b
    Hoppas vi ses vid nästa bilbyte. Fortsatt trevlig höst.

• daniel n skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpt Audi Allroad, bytt in Subaru. Funkade bra, bra service. Sänkte dock budet på inbytet, vilket var lite surt. Läs mer
    2018-09-17 Martin svarar daniel n
    Hej,

Kul ni gilla er nya bil, inbytet visa sig vid test ha problem som vi räkna av halva vår kostnad på givetvis förstår vi det blir lite "surt". Hoppas ändå ni återkommer vid nästa bil byte.

Fortsatt trevlig höst!

• joakim t skrev om MD Bil Sverige AB
    Hittade min drömbil till ett fantastiskt bra pris. Bilen var i det skick som utlovades och hela affären skick snabbt och smidigt, mycket proffsigt.
    // Joakim Läs mer
  • robin k skrev om MD Bil Sverige AB
    Jag köpte min första bil hos MD bil Sverige AB, jätte bra bemötande och service köper kag någonsin en ny bil så kommer jag absolut kontakta MD Bil igen!! Jätte nöjd kund! 😀 Läs mer
    2018-09-18 Martin svarar robin k
    Tack, ni är givetvis välkomna tillbaka om det blir aktuellt med ett bilbyte i framtiden.

Grattis till er första egna bil, kör försiktigt och ha en fantastisk höst.

• marimuthu g skrev om MD Bil Sverige AB
    Very professional and I would definitely recommend. Läs mer
    2018-09-15 Martin svarar marimuthu g
    Thanks, hope you enjoy your new car.

• Åsa J skrev om MD Bil Sverige AB
    Trevligt och proffsigt bemötande Läs mer
    2018-09-15 Martin svarar Åsa J
    Tack Åsa, mycket nöje i er nya bil.

• Karl o skrev om MD Bil Sverige AB
    Snabbt effektivt kompetent
    Inget försäljarskitsnac.
    Alla utfästelser hölls Läs mer
    2018-09-03 Martin svarar Karl o
    Tack Karl, mycket nöje i er nya bil!

• Robert W
    Robert W skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte min drömkombi hos MD, och fick problem med den ganska omgående. Men Danijel och resten av personalen var oerhört behjälpliga och skiljer sig från alla de andra bilfirmor jag handlat från. Jag fick hjälp med kontakt till verkstäder som löste problemen fort och MD lever upp till deras rykte om att sätta kunden i fokus. Jag och frugan har två bilar som vi byter ut varje år, så vi har mkt erfarenhet av olika bilfirmor. Kan definitivt tänka mig köpa nästa bil här med! Läs mer
    2018-08-30 Martin svarar Robert W
    Tack Robert, nu hoppas vi allt funkar som det skall med bilen och att vi får möjligheten att sälja även er nästa bil till er.

Fortsatt trevlig höst!

• nicklas e
    nicklas e skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte en Audi A3 quattro , med bra med utrustning ,
    Bra bemötande och pålästa . Läs mer
    2018-08-28 Martin svarar nicklas e
    Tack, mycket nöje i er nya bil!

• ulrika p
    ulrika p skrev om MD Bil Sverige AB
    kpte en mini Trevlig sljare. nu efter skulle jsg nskat att sljsren gtt runt lite o visat mig lite saker i bilen. Läs mer
    2018-08-27 Martin svarar ulrika p
    Hej Ulrika,

Vi hade mer än gärna visat de vi kunde om bilen lite mer, vi hoppas du har kommit in i funktionerna någorlunda väl ändå.

Mycket nöje i er super coola Mini.

• Anna S skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte en bil. Bemötandet på plats va bra men när jag ringde 1.5 v efter och hade frågor kring ett missljud som uppkommit var de ganska korta och hänvisade mig till försäkringen direkt istället för att vara bemötliga på tel. Läs mer
    2018-08-27 Martin svarar Anna S
    Hej Anna,

Lite beroende på vad det är för fel och vilka garantier som medföljer så gäller lite olika förfarande vid garanti ärenden men svårt sätta mig in i ert nämnda fall utan ett reg nummer.

Återkoppla gärna direkt till mig om det är något som inte löst sig för er redan.

Givetvis är det inte vår mening att verka korta i telefon om någon har upplevt detta, kan ha varit stressigt med mycket kunder i hallen men det är ingen ursäkt.

Hoppas ni har överseende med detta.

martin@mdbil.se alt 031-7715950

• peter a
    peter a skrev om MD Bil Sverige AB
    Ttevligt bemötande
    Snabb affär inga proble Läs mer
    2018-08-25 Martin svarar peter a
    Tack Peter, mycket nöje i er nya bil.

• christoffer g
    christoffer g skrev om MD Bil Sverige AB
    Grym service, blev hämtad vid tåget när jag skulle hämta min nya bil. Bilen motsvarade förväntningarna. Snabb och smidig affär. Läs mer
    2018-08-25 Martin svarar christoffer g
    Tack, mycket nöje i er nya fina bil!

Trevlig helg.

• Ana S skrev om MD Bil Sverige AB
    Har köpt VW på MD bil..har fått trevligt bemötande från första början. Personal är jätte trevliga och i princip man får hjälp på alla frågor man har.Jag rekommenderar MD bil. Läs mer
    2018-08-25 Martin svarar Ana S
    Tack Ana, mycket nöjer i er fina nya bil. Hoppas vi ses när du ska byta :)

• jan d
    jan d skrev om MD Bil Sverige AB
    Det smidigaste bilköpet någonsin. Killarna kan sin sak ingen tvekan om det. Kan varmt rekommendera MD bil. Läs mer
    2018-08-25 Martin svarar jan d
    Tack Jan, mycket nöje i er nya unika bil!

• kari a skrev om MD Bil Sverige AB
    Böt bil. Snabbt, smidigt och inget strul. Läs mer
    2018-08-25 Martin svarar kari a
    Tack själv Kari för en smidig affär fortsatt trevlig höst.

• david j skrev om MD Bil Sverige AB
    Trevligt bemötande, trist att jag var tvungen att byta bromsar, stötdämpare, topplager och var även tvungen att 4 hjuls inställa bilen då den drog skevt. Inget som gick på garantin. Allt inom 3 veckor efter köpet. Något sur eftersmak på en snygg bil. Läs mer
    2018-08-16 Martin svarar david j
    Hej David,

Tack för ert omdöme dock så känner vi inte igen det ni skriver, har ni varit kontakt med oss angående detta?

Givetvis går en del av sakerna på garanti lite beroende på ålder/miltal samt vad för garanti ni har.

Kontakta oss med regnummer samt vad som strulat så kikar vi på det!

• Per N
    Per N skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte en BMW 320 och allt var enligt beskrivning proffsigt och trevligt bemötande. Rekommenderas. Läs mer
    2018-08-01 Martin svarar Per N
    Tack Per för en smidig affär, mycket nöje i er nya BMW :)

• William T skrev om MD Bil Sverige AB
    Volvo XC60 T5 2018.

Hela processen från start till mål fungerade utmärkt! Läs mer
    2018-07-28 Martin svarar William T
    Tack, mycket nöje i er nya XC60!

• Baha S skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra bemötande och bra beskrivning på varan! Ett seriöst företag som jag rekommenderar om man letar bil! Läs mer
    2018-07-24 Martin svarar Baha S
    Tack!

Fortsatt trevlig sommar.

• Samuel E skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra service god personal och bra villkor Läs mer
    2018-07-24 Martin svarar Samuel E
    Tack Samuel, mycket nöje i er nya bil!

• Linda S
    Linda S skrev om MD Bil Sverige AB
    Audi a6 allroad
    Bra bemött, snabb service Läs mer
    2018-07-23 Martin svarar Linda S
    Tack själva för en smidig affär!

Fortsatt tevlig sommar och mycket nöje i er nya fina bil.

• Erik skrev om MD Bil Sverige AB
    Otrevligare bemötande får man leta efter!
    Jag var där igår och kollade på en bil. Innan jag ens hunnit ställa några frågor eller provköra bilen jag var intresserad av började säljaren prata om "bilkalkyler och riktigt intresserade kunder"??
    Jag är 50+, han - arrogant, ohövlig och oförskämd säljare i 30 årsåldern.
    UNDVIK MD BIL i Hisings Kärra och åk till en riktig och seriös bilfirma som behandlar sina kunder med respekt. Läs mer
    2018-07-13 Martin svarar Erik
    Hej Erik,

Tråkigt ni upplevde ert besök hos oss som något negativt givetvis erbjuder vi alltid provkörning, det verkar uppstått något missförstånd. Enligt säljaren i fråga va detta relativt nära stängning. Och han påpeka att bilen är prissänkt och fast pris så att nii visste detta innan provkörningen. Givetvis skall alla som är intresserade av att köpa bil få provköra. Gissar på att det uppstått någon sorts missförstånd mellan dig och säljaren? Vi skall givetvis försöka se över detta och bättra oss i vår kommunikation, ni är varmt välkomna att provköra om detta aldrig blev gjort. Kontakta oss via telefon eller mail så hjälper vi till att boka in en provkörning på bilen i fråga.

/Martin MD Bil.
    2018-07-16 Erik svarar Martin
    Hej Martin,

Tack för återkopplingen!
    Säljaren måste ha förväxlat mig med en annan kund. Jag var där strax efter 15-tiden på en vardag, ca 3 timmar innan stängning kl 18. Mitt besök varade i max 5 min och vår "kommunikation" var en monolog. Efter att ha kollat på bilen jag var intresserad av uttryckte jag önskemål om att provköra den. Jag upplevde att säljaren blev irriterad av min fråga och han var väldigt tydlig med att ev. provkörning kan vara intressant efter att han gjort en kalkyl/budget, därefter om allt såg bra ut och jag var riktigt intresserad skulle en provkörning kunna bli aktuell. Det gick inte att misstolka hans budskap.

Efter säljarens bemötande är jag är inte längre intresserad av att provköra och än mindre köpa en bil av er.

//Erik
    2018-07-17 Martin svarar Erik
    Hej Erik,

Tråkigt att ni upplevde det som något negativt att besöka oss. Vi eftersträvar nöjda kunder alltid, och vi skall gå igenom detta för att se vart vi kan bättra oss.
    Ni är varmt välkomna om ni skulle ändra er, i övrigt önskar vi er en fortsatt trevlig sommar och hoppas ni finner er nya bil snart.

//Martin MD Bil
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • robert h skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra service. Snabbt köp.
    Håller vad dom lovar Läs mer
  • Calle B
    Calle B skrev om MD Bil Sverige AB
    Har nyss inhandlat en Subaru Forester XT, med extra allt

Jag vill tacka för det vänliga, proffsiga, personliga bemötandet

med hjälp på alla plan ( pensionär ) , glädjefullt köp utan att vara

"för hurtigt" Rekommenderar gärna å det bästa, då Ni har tillsynes

utmärkta bilar i bästa skick till moderata priser Läs mer
    2018-06-30 Martin svarar Calle B
    Tack, själva ni är en modern ”pensionär” som skötte all kontakt med oss via Facebook 👍, vi önskar er en fortsatt trevlig sommar.

• azad o skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte Nissan juke trevlig kille och jag rekommenderar till mina kompisar Läs mer
  • robin a skrev om MD Bil Sverige AB
    Jag köpte en bil av MD bil. Jag har gjort väldigt många köp av olika bilförsäljare och detta är i särklass den bästa service och kundbemötande jag har fått!
    7/5stjärnor Läs mer
    2018-06-30 Martin svarar robin a
    Tack själv för en smidig affär, mycket nöje i er nya bil och ha en fortsatt trevlig sommar!

• Adam w skrev om MD Bil Sverige AB
    Mycket bra kundbemötande! Väldigt bra och smidig affär. Läs mer
    2018-06-30 Martin svarar Adam w
    Tack Adam, mycket nöje i er nya bil!

• Sergiu m skrev om MD Bil Sverige AB
    Thank you so much . I'm pleased with the purchase . Thank you seller for the good service and professionalism. Lwk555 😃👍 Läs mer
    2018-06-30 Martin svarar Sergiu m
    thanks have an great summer!

• stig k skrev om MD Bil Sverige AB
    Jag köpte en Volkswagen tiguan årsmodell 2013. Läs mer
  • maria a skrev om MD Bil Sverige AB
    Jag köpte en bil för 40000 och blev lika bra bemött som om den kostar 400000. Bilen var superfin till ett mycket bra pris. Läs mer
    2018-06-30 Martin svarar maria a
    tack Maria mycket nöje i er nya bil!

• nadira k skrev om MD Bil Sverige AB
    Tydliga, snabba, hjälpsamma
    Topp service
    Bra bemötande och rimliga prisser Läs mer
    2018-06-19 Martin svarar nadira k
    tack mycket nöje i er nya BMW!

• Magnus S skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra bemötande och mån om sina kunder. Kan mycket väl tänka mig att köpa bil där igen. Smidig affär. Läs mer
    2018-06-11 Martin svarar Magnus S
    Tack Magnus, mycket nöje i er nya bil!

• Zakaria M skrev om MD Bil Sverige AB
    Hade inte jätte koll på bilen i fråga. Utöver det så var det kanon bra service och hjälpte mig som första bilsköpare med allt jag behövde veta. Tack för en bra affär. Återkommer vid nästa bilköp.

Z Läs mer
    2018-06-10 Martin svarar Zakaria M
    Tack, ni är alltid välkomna till oss!

Fortsatt trevlig sommar.

• Lars H skrev om MD Bil Sverige AB
    Jag bytte in min BMW 640 cab mot en BMW M4. Det blev en affär utan frågetecken. Det vi kommit överens om gällde. Dom var även hjälpsamma med dom frågor jag hade och jag fick ett trevligt bemötande.
    Mina förväntningar upplevdes till största delen. Läs mer
    2018-06-10 Martin svarar Lars H
    Tack själv för en smidig affär, hoppas vi får förmånen att även hjälpa till även nästa gång när pärlan skall bytas ut. Mycket sköna mil i er fantastiska M4 Competition!

• MC D skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte en fin Land Rover från 2009. Bra intryck och ök över tel men klent engagemang väl på plats i själva köpet.
    När jag frågade om saker om bilen efter genomgånget köp fick jag svaret; ”du vet lika mycket som jag om den bilen nu”.

I övrigt trevligt och bra och vi älskar bilen! Läs mer
    2018-06-10 Martin svarar MC D
    Hej,

Som du själv nämner tror jag du har bättre koll än vad vi hade på just denna bil modell. Vilket är väldigt bra då vet du vad du köper och får.

Hoppas ni känner er nöjda trots detta. Fortsatt trevlig sommar!

• Kristoffer A skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra service ! Och vi är jättenöjda med vårt bilköp ! Läs mer
    2018-06-08 Martin svarar Kristoffer A
    Hoppas vi ses vid nästa bilbyte, fortsatt trevlig sommar!

• Mirel M skrev om MD Bil Sverige AB
    Jag tycker att företaget var en seriös firma Fick problem med bilen efteråt ringde och fick hjälp direkt en riktigt bra filmer också det gör så folk som säljer Läs mer
    2018-06-08 Martin svarar Mirel M
    Tack själva och hoppas sommaren blir kanon i er nya bil!

• carola e skrev om MD Bil Sverige AB
    Enkelt, tryggt och kunnig personal gjorde att vår upplevelse av att köpa bil hos MD Bil ger högt omdöme.

Mvh C och A Ericsson Läs mer
    2018-05-25 Martin svarar carola e
    Tack för visat förtroende och hoppas att ni är nöjda med ert nya köp!
    Önskar er en trevlig sommar
  • mikael p skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpte en begagnad bil.
    Bra bemötande med full ärlighet hela vägen.
    Levde upp till vad de lovade och skötte det på ett bra sätt.
    Köpte en gammal klassiker en Porsche 911, de fixade fram all historik på bilen samt lät Porsche center Göteborg göra en genomgång av bilen.
    Levererades nyservad och jag fick till nya däck.
    De höll vad de lovade och lämnade en bra produkt.
    Mycket nöjd och kan bara rekommendera dem till andra kunder. Läs mer
    2018-05-25 Martin svarar mikael p
    Tack för visat förtroende och lycka till med er nya bil!
  • rafael g skrev om MD Bil Sverige AB
    Happy with my var thank you very muchh Läs mer
    2018-06-08 Martin svarar rafael g
    Thanks, hope you have an great summer!

//MD Bil!
  • amir s skrev om MD Bil Sverige AB
    Trevligt bemötande.
    Bra säljare som gav all info man behöver som första bilköpare i Sverige. Läs mer
    2018-05-24 Martin svarar amir s
    Tack Amir, mycket nöje i er nya bil och trevlig sommar!

• sabina k skrev om MD Bil Sverige AB
    Bra och snab service , Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer
    2018-05-24 Martin svarar sabina k
    Tack själv för en smidig affär.

• fredrik z
    fredrik z skrev om MD Bil Sverige AB
    Var hos MD Bil en fredag och kollade på en intressant bil. Åkte hem därifrån med en ny bil samma dag och kunde även byta in min gamla. Bra bemötande, professionella säljare och väldigt bra priser! Allt gick smidigt och fort, rekommenderas! Läs mer
    2018-05-24 Martin svarar fredrik z
    Tack för de fina orden Fredrik ha en riktigt härlig sommar!

• anton j skrev om MD Bil Sverige AB
    Passat -15
    Bra bemötande, trevliga och verkar kunna sin sak, dock något stressad men gav god tid att kolla på bilen själv utan att va påstridig.
    Beskrev bilen på telefon innan för hade en bit att åka, stämde helt okej dock lite mer repor o ett dörruppslag som "missades" att sägas men överlag väldigt nöjd! Läs mer
    2018-05-24 Martin svarar anton j
    Tråkigt vi missa några "repor märken" hoppas ni är utomordentligt nöjda med bilen i övrigt. Fortsat trevlig sommar!

• Evy I skrev om MD Bil Sverige AB
    Köpt en begagnad senic

det var bara bra att få en bra bil hade set bilen på MD annons på nettet. Allt gick smidigt . Läs mer
    2018-04-24 Martin svarar Evy I
    Tack lycka till i er "nya" bil, vi hoppas ni slipper byta ut denna i förtid.

• Rasmus J
    Rasmus J skrev om MD Bil Sverige AB
    Väldigt trevlig personal som gav ett bra bemötande vilket ledde till en lyckad affär! 👍 Läs mer
    2018-04-01 Martin svarar Rasmus J
    Mycket nöje i er nya bil!

• Cem A skrev om MD Bil Sverige AB
    Mycket bra upplevelse, trevliga och hjälpsamma grabbar Läs mer
    2018-03-19 Martin svarar Cem A
    Tack själva för en snabb och smidig affär och lycka till i er nya bil.

/ MD Bil
  • sara A skrev om MD Bil Sverige AB
    Hej.
    Vi bor i Uppsala och hittade vår Kia hos MD bil i Göteborg.
    Den första kontakten va via mail och vi fick svar omgående.
    Vi ville ha bilen men Göteborg är lite för långt för att åka och se på bilen.
    Martin hjälpte till med att beskriva hur bilen såg ut invändigt och utvändigt.
    MD bil erbjud oss att leverera bilen till Uppsala med en mycket erfaren förare för en väldigt bra pris.
    Finansiering och försäkring ordnades smidigt .
    Vi fick hem bilen enligt planerat tid och bilen va som Martin hade lovat.
    Vi är väldigt nöjda med bilen och med hur MD bil skötte det hela.
    Vi Kommer säkert att vara trogna kunder efter deras proffsiga arbeten.
    Vi rekommenderar MD bil alla dagar i veckan.
    Stort tack till er .
    Mvh Sara, fouad. Läs mer
    2018-03-07 Martin svarar sara A
    Tack själva för ert förtroende, mycket nöje i er nya Kia.

Orrekulla Industrigatan 19, 425 36 Hisings kärra