Alla kategorier Bilverkstad Västra Götaland Mölndal Mechanum Mölndal

Mechanum Mölndal

Argongatan 32, 431 53 Mölndal — Visa karta

Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi, Volvo och BMW. Vi erbjuder allt du behöver för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!
Fjärås Smedjeväg 13, 43974, FJÄRÅS
Fjärås Bil AB
Nils M:
Trevlig personal. Jobbet blir gjort enligt överenskommelse. De håller tiden.

Bilverkstäder nära Mechanum Mölndal:

Argongatan 2 A, Mölndal
Välkommen till Speedy Bilservice i Åbro. Vi ser fram emot att hjälpa dig och din... Läs mer ›
Bruno A:
Byte till vinterhjul. Bra och trevligt bemötande trots att mekanikern var ensam vid detta tillfälle på verkstan. Snabbt hjulbyte och han kl...

Södra Ågatan 20B, Mölndal
Speedys bilverkstäder finner du bara på centrala lägen, vid stora trafikleder oc... Läs mer ›
Carl F:
Snabbt och utmärkt jobb helt enligt namnet.

August Barks Gata 23A, VÄSTRA FRÖLUNDA
Med 20 års erfarenhet i branschen erbjuder vi bilservice där vi strävar efter 10... Läs mer ›
Anders H:
Jag har anlitat Linnéstadens bilservice i nästan 20 år för service o reparationer. Jag har det största förtroende för dem - de byter det som...

Otto Elanders Gata 4, VÄSTRA FRÖLUNDA / GÖTEBORG
Teresa B:
Bra och professionellt bemötande. Trevlig personal. Snabb service.

Läs vad 14 kunder tycker om Mechanum Mölndal

• Anders B
    Anders B skrev om Mechanum Mölndal
    Strålande mottagande från först telefonkontakt för bokning till avhämtningen. Så olik alla andra service ställe jag lämnat min bilar på under åren.
  • Marcus H
    Marcus H skrev om Mechanum Mölndal
    Mycket bra bemötande rakt igenom. Har inget att anmärka på. Kan varmt rekommenderas.
    Mechanum gillar detta
  • Monica L
    Monica L skrev om Mechanum Mölndal
    Mechanum gillar detta
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Mechanum Mölndal
    Hög servicenivå och trevlig attityd.
    Möjligtvis ett litet frågetecken för själva verkstaden; tyckte jag fick aningen konstiga anmärkningar (och prisförslag) efter service.
  • Johan S
    Johan S skrev om Mechanum Mölndal
    Ett företag med imponerande servicenivå och snabb service.

Rekommenderas varmt till andra bilägare.
    Mthias gillar detta
  • Robert C
    Robert C skrev om Mechanum Mölndal
    Jag är mycket nöjd med bokning, service, lånebil och hämtning av min bil på Mechanum i Mölndal. I fortsättningen kommer jag att serva alla familjens bilar där. Jag kommer också att rekommendera detta till vänner och bekanta.
    2011-08-17 Mechanum svarar Robert C
    Roligt att höra att du är nöjd med ditt besök! Välkommen åter! mvh Elsa Blomster, marknadschef. elsa.blomster@mechanum.com
  • Gunnar L
    Gunnar L skrev om Mechanum Mölndal
    Allting fungerade väldigt bra! Jag har skadat min fot så jag behövde en automatväxlad lånebil. De fick trassla lite men de fixade fram en automatväxlad till mig. Det var riktigt bra!
  • Peter F
    Peter F skrev om Mechanum Mölndal
    Lämnade in vår VW Lupo på service, när vi hämtar bilen så betalar jag och allt verkar frid och fröjd tills jag kommer ut och märker att framsätet ser mycket konstigt ut. Det visar sig att den "fria" tvätten de bjuder på vid service har fullkomligt badat min bil.

När jag lyckas få tag på en kille som jobbar där så säger han något om att "ja, jag hörde någon säga något om det", och för mig är det riktigt uselt man inte försökt kontakta mig och informera om läget utan istället försöker "mörka" det som hänt och hoppas jag inte ska märka något...!

Så det blev 3 återbesök till Mechanum pga slarv för att de ej åtgärdat felen eller kontrollerat utförarbete orsakat av vattenskadorna på inredningen.

Ingen kompensation eller något för att man fick fixa tid från jobbet att åka och hämta och lämna bilen hos dem, riktigt uselt.
  • Paul H
    Paul H skrev om Mechanum Mölndal
    Har tidigare servat min saab på Mechanum i Åbro och varit nöjd med snabb och bra service och bra pris (de glömde dock fylla i serviceboken ordentligt) och har rekomenderat dem vidare till bekanta. Denna gång ver det dags för 6000 milaservice och då gick det inte lika bra. De upptäckte ett fel på styrservopumpen, enligt mekanikern så var packningarna dåliga (bilen är inte ens 3 år) men det gick inte att byta dem enbart utan man var tvungna att byta hela pumpen. Efter att jobbet utförts så hörde jag mig för om eventuell reklamation eller "good will" mot Saab detta var dock ingen idé enl. verkmästaren. När jag kolla de med Svenska Bil så fick jag svaret att det visst var good will på denna del. Till saken hör att Mechanums mekaniker samt verkmästare sa att dessa pumpar var det ofta krångel med så de kände till problemet. Om jag från början valt att gå till deras konkurrent så hade jag m.a.o. sparat ca 5000kr. De lyckades också skada inredningen men det var det till deras försvar inga problem att få åtgärdat. När jag sedan upptäckte att det visst gick att byta packningarna (mycket billigare) så ifrågasatte jag varför de inte sagt det när jag frågade och fick bara ett något pressat svar att "de gjorde inte det på mechanum". Om allt funkar så är servicen bra men om något krånglar så är det kört enl. min uppfattning. Man får dessutom inte lov att prata med någon ansvarig enl. personalen vid kassan "för då skulle ju alla missnöjda kunder kräva det och det skulle ju inte gå". Mycket underligt när de gjort fel...
    Har fått en bra kontakt hos företaget. Hoppas att det löser sig i slutändan. Återkommer...

Jag har nu fått hjälp och kompensation av Mechanum, och även om det tagit lång tid och mycket påstridighet så har de i alla fall löst min situation så att jag är nöjd och kommer att återkomma som kund. Jag höjer upp min tvåa till en trea, får se om det blir en fyra efter nästa besök.
  • Ivar I
    Ivar I skrev om Mechanum Mölndal
    Jag måste verkligen erkänna mig imponerad! Fantastisk personal som verkligen anstränger sig för att göra det lilla extra. De är trevliga, kompetenta, lösningsorienterade och flexibla.

När jag kom in i kundmottagningen stod dessutom en trevlig värdinna och hälsade välkommen, bjöd på kaffe och småpratade lite med de som ville. Hur trevligt som helst.

När jag sen hämtade ut bilen var den dessutom nytvättad. Världsklass!
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Mechanum Mölndal
    Äntligen en verkstad som har förstått att sätta kunden i fokus. Ett proffsigt och trevligt bemötande hela vägen. Desstutom billiggare än konkurrenterna!
  • Anders D
    Anders D skrev om Mechanum Mölndal
    Bästa verkstaden jag varit på! Har både volvo och audi och Mechanum slår Bilia och Audi Göteborg med hästlängder. Dessutom erbjuds gratis lånebil vilket annars brukar vara en tråkig kostnad!
  • Bo E
    Bo E skrev om Mechanum Mölndal
    Bilverkstäder är sällan bra men Mechanum Göteborg är det fixade min Audi som en annan verkstad strulat med två gånger. Dessutom just service.
  • Karl O
    Karl O skrev om Mechanum Mölndal
    Varning!!!
    Sämsta stället man kan tänka sig.
    De förstör ens bil och hävdar sedan att de inte är ansvariga.
    Reparationer de har utfört har medfört fel på andra delar och andra saker de säger sig ha fixat har slutat att fungera snart efter.
    Helt klart den sämsta verkstaden jag kan tänka mig när det gäller arbetet de utför. Kundbemötandet är dock bra, men det är en klen tröst om de inte är bra på att utföra arbetet.
    Kort och gott: håll er borta från denna verkstad.

Argongatan 32, 431 53 Mölndal