Mechanum Mölndal

Argongatan 32, 431 53 Mölndal — Visa karta

3.2 i betyg av av 21 omdömen
Mechanum är en auktoriserad verkstad för Saab, Opel, Volkswagen, Skoda, Audi, Volvo och BMW. Vi erbjuder allt du behöver för din bil till en kvalitets- och servicenivå du aldrig tidigare upplevt. Välkommen till Framtidens bilverkstad!

Läs vad 21 kunder tycker om Mechanum Mölndal

• Sven B

2019-08-29

Sven B skrev om Mechanum Mölndal
    Vi lät göra en stor reparation av min brors Mondeo 3.0 2006, tätning av packbox och byte av koppling. Egentligen lite väl dyr med tanke på bilens värde. Bortsett från priset, Mechanum är bra men inte alltid billigast, så sköttes det hela på ett mycket fint sätt av verkstaden. Reparationen tog två dagar men lånebil ingick utan extra kostnad (förutom en liten självriskeliminering, frivillig). Uppskattade speciellt att ett litet hål på avgassystemet tätades helt utan någon extra kostnad. Mycket trevlig personal, bra bemötande och korrekta prisuppgifter i förväg. Läs mer
    Sven B gillar detta
    Speedy Bilservice Falkenberg
    4.9 / 5 i betyg — 217 omdömen
    Badge2020
    "Jag får alltid den bästa service man kan begära på Speedy Falkenberg. Bästa bemötande och mycket kunnig personal. Allt löses enkelt och jag"
  • Daniel F

2019-05-30

Daniel F skrev om Mechanum Mölndal
    VARNING FÖR MECHANUM MÖLNDAL!!!!

Ringde mechanum i mölndal den 23 april & bad om offert på endast byte av kamremmen på vår saab 9-3 ttid, bara jobbet då jag hade delarna liggandes i bilen, behövde samtidigt lånebil för att ta mig till jobbet flera kilometer bort.

Kom en offert på ''ca 6800'' i den stod det inkluderat ''bas service'' i bytet som jag inte valt att ha.
    körde istället till anläggningen & kom överens på plats vad det va som skulle göras & fick ett nytt pris på 4766kr.
    lämnade in bilen på måndagen veckan efter men fick ingen lånebil för dom låg 5 bilar kort denna dag!?
    hämtade bilen på eftermiddagen samma dag, visade sig att de vart ute och köpt lunch på Mc Donalds med bilen & att dom gjort en buckla i passargerar dörren fram, mechanum vägrar ta på sig skadan för deras anställde mekaniker påstår att han inte gjort skadan på dörren & dom står bakom den anställda.
    Dom hänvisar att jag skulle tagit kort på bilen INNAN jag lämnade in den till dom för att bevisa att det är dom som orsakat skadan!
    Dom fyllde inte heller i eller stämplade serviceboken vid bytet av kamremmen, för det gör dom bara om man gör en service ihop med bytet trots att man kan lätt kryssa i allt i serviceboken som man gjort & inte gjort vid detta tillfälle, jag fick istället ett kvitto på jobbet.

Nonchalant & otroligt dåligt bemötande, hade man kunnat sätta ett ännu lägre betyg så hade jag förmodan gjort det.

Riktigt besviken & ej återkommande kund. Läs mer
  • Christopher K

2019-05-17

Christopher K skrev om Mechanum Mölndal
    Lämnade min BMW 325I Skulle byta 2 spridare varav försäkring skulle täcka det det slutade med att dom ville byta alla 6 spridare och fakturera min svenskbilgaranti med 34.000 kr??? Varav bilgaranti ringde mig å ville jag skulle gå till annan verkstad vilket jag verkligen förstår! Skandal! Det e ju pinsamt för fan Läs mer
  • Sponsor
    Speedy Bilservice Åbro
    4.0 / 5 i betyg — 10 omdömen
    "Trevlig personal och snabbt arbete"
  • Joachim L

2018-12-10

Joachim L skrev om Mechanum Mölndal
    Lämnade in min Audi då bilen drar kylarvätska. Lämnade bilen två gånger för felsökning men mechanum hittar inte felet. Kontaktat Audi Sverige då mechanum verkar inte ta felet på allvar. Smart affärsidé att ta 3000 kr i felsökningsavgift och sen skita i problemet. Aldrig mer Mechanum. REKOMMENDERAS EJ, VÄLJ ANNAN. Läs mer
  • 2018-10-30

JIMMY F skrev om Mechanum Mölndal
    Hade fått information om att bilen skulle vart färdig kl 8, kommer dit och kundmottagaren har ingen koll på vart papper eller nyckel är. När dem hittat nyckeln visade det sig att bilen fortfarande inte var klar och att den skulle bli färdig kl 9.
    Detta gjorde att jag förlora 2 timmar ifrån jobbet som är obetalt.
    Det är inre första gången det strular.
    Gäller mechanum Mölndal

Aldrig mer mechanum!!! Läs mer
    Rollsbo Billackering AB
    4.7 / 5 i betyg — 349 omdömen
    Badge2020
    "Bildörr som behövde lackas om .Trevligt och proffsigt bemötande och pluspoäng att jag fick lämna in bilen trots att dom hade semester stäng"
  • 2018-03-02

Andreas skrev om Mechanum Mölndal
    Jag lämnade in min bil(BMW) hos Mechanum för en månad sedan för att fixa blinkers som var felinställda. Det fixade dom men de förstörde även ett av mina xenonljus. Varningslampa för fel på halvljus/heljlus/dimljus lyste direkt när jag hämtade bilen. Jag visste inte vad varningslampan betydde då men gick ut och kollade och ljuset såg ut att fungera. Problemet är att när min bils ljusinställning står på auto så lyser inte halvljuset i dagsljus. Så jag trodde allt var frid och fröjd. Lämnade in bilen hos Mechanum idag och jag fick betala felsökning och fick en offert på att laga detta för 18000. Mechanum vill givetvis inte kännas vid att det skulle vara deras fel. Tack för det.

Om någon funderar på att lämna in sin bil på Mechanum, tänk på att noga kolla igenom eran bils funktion på parkeringen innan ni åker därifrån. Annars kan det bli dyrt.. Läs mer
  • 2017-05-19

Viveca H skrev om Mechanum Mölndal
    Lång väntetid för reparation > 2 veckor, hade tankat fel, bensin istället för diesel. Fick ringa upprepade gånger för status och kolla om bilen var klar. De ringde och sa bilen behövde en mjukvaruppdatering också men förklarade inte närmare vad den innebär. När jag hämtade bilen var den tvättad med 1000-tals svarta prickar på sig. Bilen kändes 10 år äldre, bullrig, drar mer bränsle och är slö. Det värsta är att larmet går på bilen i tid och otid efter detta verkstadsbesök. Var inne idag och klagade och Mechanum sa det inte var relaterat till mjukvaruppdateringen och skulle kosta 3151:- eller mer pengar att byta sensorn för kupéövervakning. Förra ägaren hade justerat ner känsligheten på larmet för kupéövervakningen hos annan verkstad. Det verkar som om mjukvara uppdateringen tagit bort gamla inställningar och läst över dessa med nya. Det verkar inte heller som om mjukvaru diesel uppgraderingen av bilen går att återkalla.

Den här verkstaden kommer jag inte välja igen. Läs mer
    Speedy Bilservice Mölndal
    4.6 / 5 i betyg — 784 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Snabb och mycket bra service! Bra återkoppling efter felsök,kändes tryggt att ha bilen hos er!"
  • Anders B

2012-05-31

Anders B skrev om Mechanum Mölndal
    Strålande mottagande från först telefonkontakt för bokning till avhämtningen. Så olik alla andra service ställe jag lämnat min bilar på under åren. Läs mer
  • 2011-09-12

Marcus H skrev om Mechanum Mölndal
    Mycket bra bemötande rakt igenom. Har inget att anmärka på. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
    Mechanum gillar detta
    Speedy Bilservice Högsbo
    4.6 / 5 i betyg — 616 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Snabbt, trevligt, korrekt och informativt"
  • 2011-09-01

Monica L skrev om Mechanum Mölndal
    Mechanum gillar detta
  • 2011-08-25

Mikael E skrev om Mechanum Mölndal
    Hög servicenivå och trevlig attityd.
    Möjligtvis ett litet frågetecken för själva verkstaden; tyckte jag fick aningen konstiga anmärkningar (och prisförslag) efter service. Läs mer
    Speedy Bilservice Vänersborg
    4.8 / 5 i betyg — 147 omdömen
    Badge2020
    "Bra pris trevlig och kunnig personal."
  • 2011-08-24

Johan S skrev om Mechanum Mölndal
    Ett företag med imponerande servicenivå och snabb service.

Rekommenderas varmt till andra bilägare. Läs mer
    Mthias gillar detta
  • 2011-08-17

Robert C skrev om Mechanum Mölndal
    Jag är mycket nöjd med bokning, service, lånebil och hämtning av min bil på Mechanum i Mölndal. I fortsättningen kommer jag att serva alla familjens bilar där. Jag kommer också att rekommendera detta till vänner och bekanta. Läs mer
    Speedy Bilservice Lindome
    4.8 / 5 i betyg — 143 omdömen
    Badge2020
    "Hade inne bilen 5 gånger för ett oljeläckage. Fick dock efter Mycket om och men pengarna tillbaka... Rekommenderas inte."
    RICHARD CHRISTIAN J
  • 2011-03-04

Gunnar L skrev om Mechanum Mölndal
    Allting fungerade väldigt bra! Jag har skadat min fot så jag behövde en automatväxlad lånebil. De fick trassla lite men de fixade fram en automatväxlad till mig. Det var riktigt bra! Läs mer
  • 2010-11-17

Peter F skrev om Mechanum Mölndal
    Lämnade in vår VW Lupo på service, när vi hämtar bilen så betalar jag och allt verkar frid och fröjd tills jag kommer ut och märker att framsätet ser mycket konstigt ut. Det visar sig att den "fria" tvätten de bjuder på vid service har fullkomligt badat min bil.

När jag lyckas få tag på en kille som jobbar där så säger han något om att "ja, jag hörde någon säga något om det", och för mig är det riktigt uselt man inte försökt kontakta mig och informera om läget utan istället försöker "mörka" det som hänt och hoppas jag inte ska märka något...!

Så det blev 3 återbesök till Mechanum pga slarv för att de ej åtgärdat felen eller kontrollerat utförarbete orsakat av vattenskadorna på inredningen.

Ingen kompensation eller något för att man fick fixa tid från jobbet att åka och hämta och lämna bilen hos dem, riktigt uselt. Läs mer
    Speedy Bilservice Tagene
    4.8 / 5 i betyg — 295 omdömen
    Badge2020
    "Årlig service på husbilen. Ett mkt vänligt mottagande, smidig inlämning. Sms så fort den var klar. Genimgång pp vad som gjorts och tips på a"
    Eva Marianne O
  • 2010-09-13

Paul H skrev om Mechanum Mölndal
    Har tidigare servat min saab på Mechanum i Åbro och varit nöjd med snabb och bra service och bra pris (de glömde dock fylla i serviceboken ordentligt) och har rekomenderat dem vidare till bekanta. Denna gång ver det dags för 6000 milaservice och då gick det inte lika bra. De upptäckte ett fel på styrservopumpen, enligt mekanikern så var packningarna dåliga (bilen är inte ens 3 år) men det gick inte att byta dem enbart utan man var tvungna att byta hela pumpen. Efter att jobbet utförts så hörde jag mig för om eventuell reklamation eller "good will" mot Saab detta var dock ingen idé enl. verkmästaren. När jag kolla de med Svenska Bil så fick jag svaret att det visst var good will på denna del. Till saken hör att Mechanums mekaniker samt verkmästare sa att dessa pumpar var det ofta krångel med så de kände till problemet. Om jag från början valt att gå till deras konkurrent så hade jag m.a.o. sparat ca 5000kr. De lyckades också skada inredningen men det var det till deras försvar inga problem att få åtgärdat. När jag sedan upptäckte att det visst gick att byta packningarna (mycket billigare) så ifrågasatte jag varför de inte sagt det när jag frågade och fick bara ett något pressat svar att "de gjorde inte det på mechanum". Om allt funkar så är servicen bra men om något krånglar så är det kört enl. min uppfattning. Man får dessutom inte lov att prata med någon ansvarig enl. personalen vid kassan "för då skulle ju alla missnöjda kunder kräva det och det skulle ju inte gå". Mycket underligt när de gjort fel...
    Har fått en bra kontakt hos företaget. Hoppas att det löser sig i slutändan. Återkommer...

Jag har nu fått hjälp och kompensation av Mechanum, och även om det tagit lång tid och mycket påstridighet så har de i alla fall löst min situation så att jag är nöjd och kommer att återkomma som kund. Jag höjer upp min tvåa till en trea, får se om det blir en fyra efter nästa besök. Läs mer
  • 2010-04-27

Ivar I skrev om Mechanum Mölndal
    Jag måste verkligen erkänna mig imponerad! Fantastisk personal som verkligen anstränger sig för att göra det lilla extra. De är trevliga, kompetenta, lösningsorienterade och flexibla.

När jag kom in i kundmottagningen stod dessutom en trevlig värdinna och hälsade välkommen, bjöd på kaffe och småpratade lite med de som ville. Hur trevligt som helst.

När jag sen hämtade ut bilen var den dessutom nytvättad. Världsklass! Läs mer
  • 2009-05-18

Tomas E skrev om Mechanum Mölndal
    Äntligen en verkstad som har förstått att sätta kunden i fokus. Ett proffsigt och trevligt bemötande hela vägen. Desstutom billiggare än konkurrenterna! Läs mer
  • 2009-04-23

Anders D skrev om Mechanum Mölndal
    Bästa verkstaden jag varit på! Har både volvo och audi och Mechanum slår Bilia och Audi Göteborg med hästlängder. Dessutom erbjuds gratis lånebil vilket annars brukar vara en tråkig kostnad! Läs mer
  • 2009-04-23

Bo E skrev om Mechanum Mölndal
    Bilverkstäder är sällan bra men Mechanum Göteborg är det fixade min Audi som en annan verkstad strulat med två gånger. Dessutom just service. Läs mer
  • 2009-04-05

Karl O skrev om Mechanum Mölndal
    Varning!!!
    Sämsta stället man kan tänka sig.
    De förstör ens bil och hävdar sedan att de inte är ansvariga.
    Reparationer de har utfört har medfört fel på andra delar och andra saker de säger sig ha fixat har slutat att fungera snart efter.
    Helt klart den sämsta verkstaden jag kan tänka mig när det gäller arbetet de utför. Kundbemötandet är dock bra, men det är en klen tröst om de inte är bra på att utföra arbetet.
    Kort och gott: håll er borta från denna verkstad. Läs mer

Bästa Bilverkstäderna nära Mechanum Mölndal:

Pia G Pia G tycker:
“Snabb och mycket bra service! ...” Läs mer
Meca Örgryte (6.8km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte