Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Täby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Täby

Mekonomen Bilverkstad Täby

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Stockholmsvägen 100-102, 187 30 Täby — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen Bilverkstad Täby!

Våra kompetenta fordonstekniker har många års erfarenhet av branschen och ger dig en helhetslösning för dina bilbehov. Här får du alltid behålla fabriks- och nybilsgarantin och självklart får du en godkänd servicestämpel i boken.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett vilket bilmärke eller vilken årsmodell du har kan vi garanterat svara på dina frågor. Sväng in på en kopp kaffe eller slå oss en pling på telefonen så lovar vi att hjälpa dig till ett betydligt enklare BilLiv!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 859 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Täby

• Anders L
    Anders L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Byte bakre bromsbelägg. Blev ej klart på utlovad tid men verkstaden jobbade över på kvällen och leverade bilen hem till min bostad. Det kallar jag att revanschers sej och tyder på förstklassig servicekänsla Läs mer
  • Margareta W
    Margareta W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Jag gjorde en årlig service.
    Personalen, Andreas, mycket trevligt bemötande. Läs mer
  • Dan A
    Dan A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra service! Helt nöjd med reparation. Läs mer
  • Anette M
    Anette M skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket väl bemött. Service, däckbyte, däckförvaring. Allt fungerade utmärkt. Läs mer
  • Ladislau A
    Ladislau A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Anlitade Mekonom Verkstaden för att utföra en årsservice på bilen. Har fått ett mycket utförlig beskrivning av arbetet redan vid kundmottagningen och fått vänlig bemötande. Arbetet har utförst med stor noggranhet och professionelt sätt; dem felen som hittades på bilen tyder på att verkstaden följde exact till punkt och pricka tillverkarens recommandationerna..Jag blev mycket nöjd och trygg för att anlitade just den här verkstaden!!! Läs mer
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    De var trevliga och det fick snabbt Läs mer
  • Björn P
    Björn P skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra jobb till bra pris, inga konstigheter, precis som förra gången Läs mer
  • Peter F
    Peter F skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service, däckbyte, däckhotel
    Mkt nöjd med alla kontakter och arbete Läs mer
  • Eva G
    Eva G skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Jag lämnade in bilen 2018 för att låta laga flexröret. Jag hämtade ut min bil och den hade fått ert nytt missljud. Mekonomen hade lyckats montera på delar som inte passar min bilmodell. Detta bedömer jag vara ganska oskickligt. De är dock duktiga på att hålla dialog med mig, och rätta till sina misstag.
    När jag lämnade in bilen 2017 för en reparation, råkade de i samband med detta ha sönder en fast knapp. När jag klagade ordentligt så lagade de det åt mig utan kostnad. Då var de enligt min bedömning ganska oskickliga. Läs mer
  • Klemming Z
    Klemming Z skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service av min bil. Vänligt och kunnigt bemötande. Snabbt åtgärdat. Läs mer
  • Bernt G
    Bernt G skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Snabbt omhändertagande och bra service, Läs mer
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Stor service
    Nöjd som vanligt
    Över förväntning, ingpr även assistent. Läs mer
  • Mary A
    Mary A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Trevligt bemötande och fantastisk service -guldstjärna! Läs mer
  • Eva R
    Eva R skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Byte av däck o tillbaka efter några veckor för efterdragning. Jättebra service o bokning o planering funkade perfekt. Läs mer
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra bemötande och bilen väl handlagd. Läs mer
  • Pia K
    Pia K skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Ställde bilen en söndagkväll efter ha blivit bärgad dit lämnade nycklarna i anvisad brevlåda o kunde hämta bilen dagen efter efter det akuta stoppet trevligt o proffsigt bemötande
    Mvh Pia Läs mer
  • Per K
    Per K skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Där byter man gärna däck igen! Läs mer
  • Per W
    Per W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Trevligt bemötande. Lätt att lämna bilen för service. Läs mer
  • Kurt G
    Kurt G skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Verkstadsbesök som mekanikern löste bra och kundmott.
    gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • Ruth H
    Ruth H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Batteribyte. Jag kom 18.02 en torsdag blev insläppt och bytet gjordes på kvällen, kunde hämta bilen nästa fm. Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Montering och balansering av 4 däck. Snabbt och bra till ok pris!! Läs mer
  • Ann A
    Ann A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Flexibel och bra service! Jag är jättenöjd! Läs mer
  • Ab K
    Ab K skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Så grymt trevliga o tillmötesgående! Läs mer
  • Petersens A
    Petersens A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Navkapsel byte, fick skjuts till bostaden o reparationen gick flera dagar fortare än vad som utlovats. Läs mer
  • Kjell B
    Kjell B skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Förväntningen var högre bilen gick till skrot Läs mer
  • Gunhild Christina B
    Gunhild Christina B skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket fint bemötande inför min beställning av service. Läs mer
  • Lena Britt Charlotte L
    Lena Britt Charlotte L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Lätt att få tid. Vänligt bemötande. Tyvärr lite dyrare än förväntat....... Läs mer
  • Elsie Anita J
    Elsie Anita J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Vi lämnade in bilen på service och det fungerade utmärkt. Jag blev uppringd att ena bromsoket hade rostat vi fick pris och sa att ni ska bytas. Läs mer
  • Robert Hjalmar H
    Robert Hjalmar H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service av bilen samt kontroll och reparation av AC anläggning. Allt enligt mina önskemål. Läs mer
  • Riitta Tuulikki L
    Riitta Tuulikki L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Kunniga, trevliga och uppriktiga vad som är värt att lägga på en gammal bil. Läs mer
  • Bo Anders Lennart D
    Bo Anders Lennart D skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Det var en bra service och korrekta uppgifter angående fel och brister på min bil.Jag återkommer gärna som kund i frsmtiden Läs mer
  • Per Oscar Albert F
    Per Oscar Albert F skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Snabbt, effektivt och bra pris. Klart godkänt. Läs mer
  • Håkan Lennart A
    Håkan Lennart A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra service och bra förklaringar på saker Läs mer
  • Jenni Bernardina L
    Jenni Bernardina L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Fick snabbt en tid. Trevligt bemötande. Utmärkt service. Förklarade klart och tydligt vad felet var och vad som gjorts. Är så nöjd. Kommer absolut välja mekonomen i första hand i fortsättningen. Läs mer
  • Berit Monika H
    Berit Monika H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Byte av låsmekanik i tanklocket Läs mer
  • Gabriella
    Gabriella skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service på bilen -väldigt nöjd med flödet Läs mer
  • Johan Marcus Vincent P
    Johan Marcus Vincent P skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Fyllt på 1 liter olja för mycket vid vanlig service.... upptäckte detta och fick köpa en pump för mer pengar än vad oljebytet kostade och pumpa ut olja... Läs mer
  • Eva Cecilia W
    Eva Cecilia W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Hej. Mitt första bemötande var bra, fick en trevlig person som svarade i telefonen och en tid bokad. Däremot, vid själva verkstaden så ringde de ca 1-2 timmar efter jag lämnat in bilen och meddelande att det inte gick att fixa det som skulles fixa på ena lyset. Fick hämta bilen och betala 700kr för att halvt fixa det som behövdes. Kommer inte lämna in min bil hos mekonomen igen. Väldigt missnöjd. Läs mer
  • Vahid S
    Vahid S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Rekommenderar verkligen inte denna verkstad! Känner mig blåst. Lämnar in bilen med problem med handbromsen, lagas och de garanterar att de löst problemet. Dagen efter när jag startar bilen är det samma problem. Då verkstaden är stängd lör tar jag den till en Mekonomen på Viggbyholmsvägen som mer eller mindre säger att de blåst mig. Har betalat 5500kr och har exakt samma problem, ändå säger de att felsökning och byte av en handbromsknapp kostar så mkt och reklameras inte. De tar 2700kr i kostnad för felsökning och ändå uppstår samma problem dagen efter. Sedan kommer nästa offert på 6000kr för att fixa bromsoken. Kommer inte sätta min fot där igen och det borde inte ni heller!! Felsökning 2700kr och de har inte ens hittat/lagat felet, 5500kr för att komma fram till att det är ett annat fel. Vilket oseriöst ställe! Läs mer
    2018-03-26 Mekonomen BilLivet Täby svarar Vahid S
    Hej Vahid

Jättetråkigt att du känner dig lurad, det är ju absolut inte vårt mål utan tvärtom, ibland måste man byta ut saker i viss ordning för att komma fram till felorsaken, ibland finns det flera fel på bilen som har med samma felsymtom och då börjar man med det som är billigast för att se om det avhjälper felet, och i detta fall finns det fler fel tyvärr som måste åtgärdas för att din handbroms skall fungera.
    Hör gärna av dig om du har några frågor!

Mvh Andreas L 0767603690
    2018-03-26 Vahid S svarar Mekonomen BilLivet Täby
    Absolut, men då han redan i telefon tror det är handbromsknapp eller bromsok är väl en felaökningskostnad på 2700kr ganska saftig. Priset på den felsökningen bör ligga mellan 1000-1500kr billigare, har kollat upp det. Av den anledningen känner jag mig ganska lurad. Även nästa kille jag lämnar den till undrar vad som är gjort och tycker jag ska reklamera arbetet. Det som understryker min känsla är att det också är en mekonomen verkstad. Samtidigt vill han hålla låg profil då han har ett bra samarbete med er och förklarar det på ett fint sätt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Sigge W
    Sigge W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket bra! Snabbt fixat till rimligt pris.Tack för hjälpen. Läs mer
  • Emily Anna Tidaporn H
    Emily Anna Tidaporn H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket bra verkstad, tydliga rekommendationer och prisförslag. Läs mer
  • Emelie Sophie Ö
    Emelie Sophie Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service där man undrar vad de egentligen gjort med bilen? Läs mer
    2018-03-06 Mekonomen BilLivet Täby svarar Emelie Sophie Ö
    Hej Emelie

Tack för din feedback.Självklart ska du få information om vad som är gjort med din bil, ber om ursäkt om vi inte förklarat ordentligt när du hämtat bilen. Ring gärna så går vi igenom dina funderingar.

Mvh Andreas L 0767603690
  • Lars Peter Mikael G
    Lars Peter Mikael G skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Hade behov av felsökning och i steg två även åtgärd av felet.
    Kan sammanfatta hela tesan som mycket positiv.
    Snabba återkopplingar med tydliga besked.
    Hela tiden ett bra bemötande👍 Läs mer
  • Alexandra Salome C
    Alexandra Salome C skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Första intrycket är inte så imponerande. Den som tog emot bilen var allmänt ointresserad och lite lätt otrevlig. Verkstan däremot är proffsiga, kompetenta och väldigt trevliga. Läs mer
  • Anita Birgitta S
    Anita Birgitta S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Jag är helt nöjd med det bemötande jag fått och den reparation ni utfört på min frus bil.

Bertil Svensson Läs mer
  • Jennie Anna Elisabet H
    Jennie Anna Elisabet H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mekonomen i Täby är alltid trecliga, tillmötesgående och lösningsfokuserade. Så även denna gång. Läs mer
  • Markus T
    Markus T skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket bra! Tydliga, kommunikativa, väldigt bra service. Tog lite tid men det berodde på att BMW var sega med att skicka reservdel. Det visade sig inte vara så stort fel som de trodde först så det blev lite billigare. Det här hade inte alla verkstäder varit ärliga med så det kändes seriöst och tryggt. Fick en dunk spolarvätska på köpet, trevlig gest! Kommer definitivt tillbaka! Smidigt att betala med Klarna också. Läs mer
  • Alexander A
    Alexander A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Snabb service och trevlig personal. Läs mer
  • Karl Göran Sören Ö
    Karl Göran Sören Ö skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra bemötande på alla sätt. Lite oklart om alla komponenter var tillgängliga under dagen, men det ordnade sig trots allt. Proffsigt. Bra läge, bra öppettider. Läs mer
  • Dan Ingvar L
    Dan Ingvar L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Snabb och bra service . Genomgång av avtalat program. ................................ Vad är det för larv att kräva av kunden att skriva ex. Antal tecken. Det drar ner omdömet för företaget till - Läs mer

Stockholmsvägen 100-102, 187 30 Täby