Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Täby Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Täby

Mekonomen Bilverkstad Täby

En del av Mekonomenwww.mekonomen.se

Stockholmsvägen 100-102, 187 30 Täby — Visa karta

Välkommen till oss på Mekonomen Bilverkstad Täby!

Våra kompetenta fordonstekniker har många års erfarenhet av branschen och ger dig en helhetslösning för dina bilbehov. Här får du alltid behålla fabriks- och nybilsgarantin och självklart får du en godkänd servicestämpel i boken.

Vad behöver du hjälp med? Oavsett vilket bilmärke eller vilken årsmodell du har kan vi garanterat svara på dina frågor. Sväng in på en kopp kaffe eller slå oss en pling på telefonen så lovar vi att hjälpa dig till ett betydligt enklare BilLiv!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 946 kunder tycker om Mekonomen Bilverkstad Täby

• Lena B skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Batteribyte. Fick tid med kort varsel. Trevligt bemötande och fick efter byter tips om skötsel, underhåll av batteriet Läs mer
  • Rolf J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Servat bilen och fixat nedslag från besiktningen. Snabb tidsbokning och trevlig personal. Bra bemötande, bra resultat och rimligt pris. Läs mer
  • Leif S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra bemött och lätt att komma till att få tider! Läs mer
  • Emma C skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Snabb och bra service med bra priser Läs mer
  • Nima N skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bilservice och byte av bromsbelägg och skivor Läs mer
  • Goran M skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Balansering av hjulen löste problemet något, men finns en liten del vibreringar kvar. Så det blev inte full pott. Läs mer
  • Kerstin E
    Kerstin E skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Jag lämnade in bilen för byte av ljudfämpare till kostnad ca 2000:-. Efter undersökning av mekanikern fick jag besked på telefon att katalysatorn var sönderrostad så även den behövde bytas. Totalt skulle kostnaden bli ca 13000:-. Det var durt tyckte jag och tackade därför nej. Killen jag pratade med i telefon erbjöd sig att kolla om någon i personalen ville köpa bilen av mig. Jag bad att få återkomma om det.
    Jag kontaktade en annan bilverkstad som åtgärdade felet för 700:-, ja SJUHUNDRA! Bilen är nu besiktigad utan anmärkning och jag ser att jämförbara bilar säljs på blocket för 25000-30000:-.
    Mekonomen föreslog inte ens att jag kunde kolla med annan verkstad om det gick att fixa ljuddämparen på snnat billigare sätt.
    Är det i enlighet med Mekonomens etidka riktlinjer att erbjuda sig att köpa kunds bil med vetskapen att den går att laga billigt och sen säljas för ett betydligt högre pris? Mekanikern som tittade på bilen måste insett att det skulle gå att laga billigt om han var en duglig mekaniker. Jag tycker det är uselt hanterat fyån Mekonomens sida och är SÅ nöjd att jag fick bilen lagad på snnsn mer ärlig verkstad Läs mer
    2018-09-28 Mekonomen BilLivet Täby svarar Kerstin E
    Hej Kerstin!
    Vi vill alltid kunna lämna garanti på våra jobb och utföra jobben fackmannamässigt, eventuellt så går ibland avgassystem att svetsa men ofta så är det såpass rostigt så att reparationen blir temporär och därmed så rekommenderar vi att byta till nya delar.

Om det är någon i vår personal som erbjudit sig att köpa din bil så är det helt fel och detta ber vi om ursäkt för iom att det kan misstolkas.

Vårt mål är att få nöjda och återkommande kunder, om det finns någonting jag kan göra för att försöka vinna förtroendet tillbaka så är du oerhört välkommen att kontakta mig 0767603690 Andreas L
  • Kjell A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Arligt, o helt uppriktiga. Olika alternative.
    👍 Läs mer
  • Erik J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Visste inte vad det var för fel på bilen men tog betalt för det ändå...

Rekommenderas inte.
    Fick även höra att min teori var helt fel och de kollade med återförsäljaren av bilen.

De visade sig sen hos en annan verkstad att det var felet och de löste de på 10 minuter. Läs mer
    2018-09-28 Mekonomen BilLivet Täby svarar Erik J
    Hej Erik!

Om det är så att vi gjort en felaktig felsökning så är vi intresserade av vad vi gjort för fel så vi kan bättra oss, du får givetvis tillbaka felsökningskostnad om så är fallet.

Kontakta gärna verkstaden så löser vi detta

Mvh Andreas L
  • Frida R skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    100% Service; service, byte av bromsklossar samt hjälpte till att få besiktningen avklarad. Inlämnad bil på morgonen och kunde hämtas samma em👍 Läs mer
  • Kurt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Väldigt kunnigt och bra bemötande Läs mer
  • Claes J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Trevligt bemötande bra pris och arbetet utfördes på avtalad tid. Läs mer
  • Isak A skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Gick snabbt få tid, professionell rådgivning och åtgärd som var kostnadseffektiv. Läs mer
  • Ulrika M skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Verkstaden gav ett proffsigt bemötande! ....... Läs mer
  • Sandra H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Byte av backspegel.
    Bemötandet vara mycket bra.
    Mekonomen uppfyllde helt mina förväntningar.
    Kunnig och trevlig personal. Jag kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Andreas H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Reparation turbo. God service och relativt snabbt åtgärdat. Felet verkar än så länge löst och inget vidare har uppkommit. Läs mer
  • Acking W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Ett trevligt bemötande och en kreativ lösning av försäkringstekniska problem gjorde mej nöjd. Läs mer
  • Inger W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    ........................
    5yyggjhjhyyffghjiiiiikklkjjhggfgghhhjjhhhhhhhhffryukjkkkkkkl Läs mer
  • Dirkschneider Aktiebolag D skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Grymt serviceminded personal, trevligt bemötande, stort engagemang och lev. enligt ök. Läs mer
  • Helena J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Fixade min AC. Bra och engagerad hjälp. Skötte kontakten med mitt försäkringsbolag. Läs mer
  • Gudrun W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Alltid vänliga och servicemindade! Läs mer
  • Bengt J skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket bra mottagand.Smidig handläggning. Snabb reparation. Läs mer
  • Karin F skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Byte framhjulslager. Utmärkt bemötande. Snabb leverans. Mycket nöjd kund som återkommer vid behov. Läs mer
  • Claes G
    Claes G skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Vill bara säga att servicen är utomordentlig vi har alltid fått bra svar på frågor o bemötande samt att vi inte behövt vänta länge på tider för service
    Betyget är 5 av 5
    Elisabeth G Läs mer
  • Erik F skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Felsökning,släckt,rekommendationer,bra bemötande Läs mer
  • Sara S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Utmärkt service och bra återkoppling. Inga obehagliga överraskningar. Trevlig personal. Läs mer
  • Städbolaget I Täby Ab S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Grym service, alltid bra mottagande! Läs mer
  • Monica O skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mkt bra service och bemötande på alla sätt! Läs mer
  • Per B skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra och professionell service för en kund med höga krav:-) Läs mer
  • Bert S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bytte drivaxel. Ok bemötande, inte mer. Själva bytet gick snabbt. Läs mer
  • Eva H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Besök efter ofrivilligt stopp på motorvägen. Verkstan mätte styrka/funktion/kvalitet i olika delar o bytte batteri. Mycket bra o proffsigt bemötande av Pontus (? Född 90 från Åkersberga). Tycker att kostnaden för felsökning av bilen hos er o på andra märkesverkstäder är alldeles för hög i jämförelse med vad man får för pengarna. Med en annan kostnadsbild skulle jag lämna in min bil hos Mekonomen i Täby varje gång. Läs mer
  • Ingrid L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service på bilen.
    Bra bemötande, hjälpsamma Läs mer
  • Carl B skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Årlig service.
    Bra bemötande.
    Fick snabbt en tid när jag bokade. Läs mer
  • Anna R skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra service o trevligt bemötande Läs mer
  • Gunnar S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    7000 mil service. Vänliga intresserade och kunniga. Bra förklaringar på mina frågor. Flexibla eftersom jag behövde ändra fattat tidsbeslut. Effektiva och noggranna i verkstaden. Hade därtill humor.
    Gunnar Schäder
    LEL 722 Läs mer
  • Lieyla K skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Lagat min bil hos er👍🏼
    Jätte bra ställen med super trevliga hjälpsamma personer😁👍🏼

Leila Läs mer
  • Sofi S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Kollade en lampa som varnade för bromsproblem på vår gamla bil, passat 2001.

De kollade bromsen/bromsklossarna och sa att de är bra (byttes förra året) och att det är ett elfel till lampan. Vi valde att inte åtgärda elfelet eftersom det kostar för mycket i förhållande till bilens värde.

Bra rådgivning! Läs mer
  • Nils S skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Nedslag på besiktningen. Akut byte av bromstör inför semester.
    Bra jobbat o Tack till Täby personalen Läs mer
  • Eva M skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Köpte byte av bromsskivor fram. Visade sig vara ett större problem med ett ihoprostat ok. Fick bra beskrivning av problemet och mycket snabb tid för åtgärd. Läs mer
  • Jiannis V skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Trevligt bemöt från början till slut, bilen blev klar i tid precis som utlovat, samt ganska stor genomgång av bilen för en rimlig peng, helt enkelt tryggt och proffsigt.
    // Jannis Läs mer
  • Björn Å
    Björn Å skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Byte av dimmljus. slarvig personal, som inte medelalar när reservdelar kommit... Läs mer
  • Leif E skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bra och just service. Ställde upp mitt i sommaren när andra verkstäder hade semesterstängt. Inga onödiga reparationskostnsder.
    Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • David N skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Bemötandet var guld! Bilen funkade så bra efter! Läs mer
  • Eric W skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Jag hade ett akut problem med hög oljeförbrukning. Fick mkt bra vägledning och snabb support av deras mekaniker som hade mkt goda kunskaper om den specifika motorn Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Nya sommardäck monterade på bilen. Jag fick ett mycket bra bmötande Läs mer
  • Ingrid F
    Ingrid F skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket trevlig personal! Lämnade in bilen för en reparation. Jag hade gett en femma om jag inte hade fått vänta en månad för att få tillbaka bilen, men det var inte Mekonomens fel det var reservdelen som dröjde. Det positiva med denna väntan var att jag fick lära mig att åka buss!
    Är mycket nöjd trots den långa väntan på bilen! 😊😎 Läs mer
  • Den V skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Service av kcg666, alltid bra tillgänglighet och service. Bra kundbemötande och god kvalitet, vi har varit kund i flera år! Fortsätt den Gina linjen!! Läs mer
  • Lise F skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Jättetrevligt bemötande. Byte av bensinpump. Bilen blev klar en dag tidigare än den skulle. Återkommer gärna när jag får något nytt problem med bilen. Hälsnigar lise. Läs mer
  • Johan L skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Beställde service och fick snabbt information och pris och kunde boka. Läs mer
  • Jan-olof K skrev om Mekonomen Bilverkstad Täby
    Mycket nöjd,mycket bra bemötande, framförallt uppskattades det att ni stämde av med pris och arbetet vi kom överens om Läs mer

Stockholmsvägen 100-102, 187 30 Täby