Alla kategorier Optiker Stockholms län Stockholm Norrmalm Nividas Norrlandsgatan

Nividas Norrlandsgatan

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom dramaten - där teamet bakom Nividas huserar. På Norrlandsgatan jobbar en fullt legitimerad optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa bågar, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en gratis synundersökning (glöm inte att boka online via knappen här ovan - vår optiker är väldigt poppis).

Nividas startade i slutet av 2014 och erbjuder egendesignade glasögon och solglasögon till fasta priser, inklusive nödvändiga glasbehandlingar. För mer information om vilka vi är och hur vi startade, besök gärna vår hemsida - eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 112 kunder tycker om Nividas Norrlandsgatan

Amanda N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag heter inte Amanda men har köpt glasögon. Läs mer
  • Christina L

Christina L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag blev mycket väl bemött vid mitt besök. Fick en synundersökning och goda tips angående glasögon. Miljön var lugn och skön och jag som har svårt stt välja i vanliga fall kunde koncentrera mig på utbudet i butiken. Jag är nöjd med glasögonen, priset och servicen samt den vänliga och proffsiga personalen. Läs mer

Åsa T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande och fina bågar! Läs mer

Ulf E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra bemötande. Bra produkter
    Bra pris. Läs mer

Harald F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte läs och datorglasögon. Bra optiker som förklarade mitt synfel. Fick även hjälp att välja ut bågar. Läs mer

Jessica M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Toppservice! Toppglasögon, både form och funktion. Härlig butik. Enkelt att förstå sortimentet. Läs mer
  • Adam A

Adam A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag blev mycket trevligt bemött när jag kom in för stt göra min synundersökning. Väldigt trevligt och proffsig personal och som bonus har Nividas vansinnigt snygga bågar. Läs mer

Marcus H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevliga optiker, noggrann undersökning, fick bara vänta ett par dagar innan jag fick glasögonen.
    Kan verkligen rekommendera företaget!! Läs mer

Åsa B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon för andra gången
    Trevligt och professionellt bemötande
    Bra företagsidé med lagom stort utbud och variation av färger istället för flera olika bågar
    Priset passande inte minst! Läs mer

Monique J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Två par glasögon - ett par enkelslipade och ett par solglasögon.
    Jag blev väldigt väl bemött. Har rekommenderat Nividas till flera vänner.
    De enkelslipade var jag tvungen att låta justeras en massa gånger och när jag berättade om detta bytte man till en annan båge som sitter mycket bättre. Har inte behövt justera dem en gång.
    Nividas har levt upp till mina förväntningar.

Jag är väldigt nöjd över hur jag bemötts. Läs mer

Ulrika S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mycket bra och trevlig bemötande.
    Dock lite tekniska problem med kassasystem som gjorde att det drog ut på tiden. Läs mer

Frida P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Enkelslipade glasögon. Bra bemötande båda gångerna jag var dör samt under de telefonsamtal jag haft med frågor. Hade önskat lite mer rådgivning när det kommer till vilken form på glasögonen som passar mitt ansikte bäst. Läs mer
  • Stefano L

Stefano L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon. Fantastisk service och sjukt bra priser. Riktigt snygga bågar dessutom. Ser inga nackdelar alls! Läs mer
  • Elin S

2019-01-17

Elin S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snabb tid till optiker, trevligt bemötande och prisvärda glasögon! Läs mer

andreas H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Superbra! Service, design, pris mm allt fungerade utmärkt. Läs mer

Eva J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mycket trevligt bemötande och snabb service. Läs mer
  • Roberto C

2019-01-17

Roberto C skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Först blev jag förvånad över hur enkelt och snabbt det var att beställa hem lån glasögon och hur smidigt det blev när man skulle lämna de tillbaka också.

Synundersökningen helt kostnadsfritt oavsett om man sedan ska beställa glasögon direkt eller inte. Känslan att allt ska vara smidigt och enkelt finns hela vägen, från dagen jag fick mina lån glasögon, sedan när jag bokade in synundersökningen och bemötande jag fick i Norrlandsgatan butik, där de hämtade ut mig precis vid den tid jag hade bokat.

Detta var första gången jag köpte glasögon så mina förväntningar var de jag nämnde ovan, att allt skulle gå så smidigt som möjligt, få en bra pris, snabb leverans och Nividas levde upp till dem.

Angående modellen så beställde jag Oslo Black Crystal. Läs mer

Domarina M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon med styrka, jätte trevlig personal som Stog ut med mitt tjatande jag kunde inte bestämma mig för vilken Mosel jag skulle ha, personalen hjälpte till och stressade inte mig som de flesta på andra ställen gör. Läs mer

Fredrik K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par progressiva glasögen. Köpet föregicks av en en synundersökning på Nividas. Allt utföll till belåtenhet och jag återkommer om två år. Jag kommer varmt att rekommendera Nividas Läs mer

Johan S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Kanontrevlig personal, kunnig och skicklig optiker, ett komplett utbud av Nividas hela sortiment som består av snygga bågar till rimliga priser. En verklig revolutionär i optikerbranschen du bör besöka om du vill få ett par snygga bågar till schysst pris. Läs mer

William D skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mycket bra service! Personalen var kunnig, duktig och ödmjuk! Läs mer

David Z skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra bemötande. Kunnig personal. Läs mer

Charlotte H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga bågar till mycket bra pris Läs mer

Shirin B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mkt bra och nöjd, har köpt glasögon tidigare från Nividas. Nöjd! Läs mer

Alva P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag var där för en gratis synundersökning. Jag kände mig väl omhändertagen och optikern var väldigt lyhörd och bra.

Det enda negativa jag har att säga är att jag tyvärr inte hittade några glasögon som jag tyckte om i butiken, så jag köpte dem på ett annat ställe. Skulle vilja se ett större utbud. Läs mer

Ida R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Smidigt, proffsigt och billigt! Läs mer

Birgitta Å skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon (progressiva).
    Billiga.
    Utmärkta.
    Bra att ni ligger mer centralt nu Läs mer

Harald T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättebra rådgivning och engagerad personal!

Däremot heter jag inte Harald! ??? Läs mer

Linda H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon, fick väldigt bra hjälp och smakråd. Glasögonen blev färdiga snabbt och fick hjälp med inställningarna när jag hämtade upp dem. Trevlig och hjälpsam personal. Läs mer

Erica G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde synundersökning och köpte ett bar nya glasögon. Fick en väldigt bra och engagerad hjälp! Läs mer
  • Graziela R

2019-01-16

Graziela R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fina bågar och bra service. Dessutom prisvärt! Läs mer

Margareta H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Hej!
    Köpte ett par progressiva glasögon Venice Crystal, men är inte riktigt nöjd med dem. De ”ligger” på ena kinden. Har varit inne för att rätta till dem och personalen har varit väldigt hjälpsam, men jag är ändå inte riktigt nöjd. Fick beskedet att jag har möjlighet att inom en månad kunna byta bågar, vilket jag är väldigt tacksam över (men jag kommer att göra ett försök till).
    Synd egentligen, för jag tycker väldigt mycket om dem. Annars tycker jag att butiken är snygg och en väldigt trevlig och tillmötesgående personal.
    Mvh Margareta Hiertner Läs mer
    2019-01-16 Nividas Stockholm svarar Margareta H
    Hej Margareta!

Tack för att du hör av dig, vi vill såklart att alla våra kunder ska vara nöjda med sina glasögon!
    Som vi sagt tidigare får du absolut nyttja garantin och byta båge.

Tack för din feedback, kul att du tycker att butiken är snygg och att du fått ett bra bemötande :)

Bästa Hälsningar, Nividas Norrlandsgatan

Malin R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mkt nra service och snabb leverans. Läs mer

Camilla R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bästa optikern jag någonsin besökt! Läs mer

Sara V skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Vänligt bemötande. Grundlig synundersökning och väldigt snabb leverans (halva tiden än utsatt tid).
    Modernt glasögonföretag i alla bra bemärkelser. Läs mer

Ann B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Förutom att jag inte heter Ann (utan Elin) så upplevde jag mitt besök och köp på Nividas superbra! Jag köpte ett par glasögon och gjorde en synundersökning som var helt klart över mina förväntningar! Läs mer

Jonna E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte både ett par solglasögon och ett par vanliga glasögon. Jag brukar säga till mina vänner att jag ALDRIG fått ett så bra och modernt kundbemötande som på Nividas. Från första besök i butik, till kundchatten, tillbaka till butik, synundersökning, och till sjäva beställningen som jag gjorde på nätet så fick jag hela tiden superfin hjälp och ett extremt proffsigt och personligt bemötande. Allt levererades dessutom precis som utlovat och till på köpet så är era produkter helt underbara. Om all shopping fungerade så här bra skulle det vara enkelt att vara kund år 2019.

TUSEN TACK! Läs mer

Kate L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde en synundersökning och köpte ett par glasögon. Personligt och avslappnat bemötande. Alltid trevlig bemött när jag varit i butiken. Läs mer

Jenny K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte glasögon! Allt funkade perfekt. Oerhört pedagogisk och grundlig undersökning av optikern Johan.

Rekommenderar varmt Nividas. Oerhört prisvärda bågar och glas också och jag har redan fått många komplimanger. Läs mer

April E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon med glas, bågar och synundersökning.
    Blev bemött väldigt bra och trevligt alla gånger. Var inne i butiken på Norrlandsgatan tre gånger, en gång blev jag bemött av optiker (mycket bra bemötande), en annan gång av en säljare för att få dess åsikt om vilken modell jag bör välja och tredje gången för att hämta ut mina glasögon.

Ny personal varje gång, men alla lika trevliga och tillmötesgående.

Bra hemsida och funktion med hemlån av glasögon. Smidigt. Läs mer

Åsa B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande, bra service! Läs mer

Emma R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag skaffade glasögon och gjorde en synundersökning, är supernöjd! Tack. Läs mer

Lizette S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Min 15-åriga son och jag gjorde var sin synundersökning och köpte efter det, varsina par glasögon på Nividas på Norrlandsgatan. Både personerna i butiken och optikern, vilken gjorde undersökningen, var mycket trevlig och tillmötesgående. Jag hade läst om Nividas i boken "The 500 Hidden Secrets of Stockholm" och gick därför dit för att se vad det var för glasögonaffär. Min upplevelse av Nividas på Norrlandsgatan är bara positiv och jag har rekommenderat Nividas till flera av mina bekanta. Läs mer

Christopher M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par glasögon i modellen Paris. Personalen är väldigt hjälpsam och trevlig! Fick hjälp med att hitta rätt modell och färg.

Glasögonen var klara inom bara några dagar.

Är otroligt nöjd med Nividas och kommer fortsätta att köpa mina glasögon där. Superbra priser och riktigt snygga modeller! Läs mer
    Nividas, Nividas Stockholm gillar detta
  • Mikaela R

2018-12-10

Mikaela R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättebra service, trevlig personal, snabb leverans och grymma priser. Tack för en fin produkt! Läs mer
  • 2018-12-02

Vianey C skrev om Nividas Norrlandsgatan
    I bought computer glasses, and they were ready super fast and the crew help me out to fit them to my face so they'd be comfortable. Great customer service! Thank you! Läs mer
  • 2018-11-30

Eila R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Betyg ovan -utmärkt!
    Jag hade velat köpa glasögon med genonskinliga bogar, och plötsligt såg jag sådana i fönstret. Ville ha dem i Finland, där jag bor, och optikern sa att det går bra att skicka dem till mej. Utmärkt, jag fick bogar jag ville behändigt och snabbt via posten. Läs mer
  • 2018-11-30

Måns Å skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Prisvärt och mycket professionell men ändå avslappnad personal. Tack! Läs mer
  • 2018-11-29

Erika W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig personal, snygga glasögon och snabb leverans! Läs mer
  • 2018-11-29

Björn S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Inhandlade nyss mitt andra par glasögon. Det första paret blev glaset väldigt repigt efter bara några månaders användande. Personligen tror jag inte att glasögonen hade repskyddats ordentligt. Efter reklamation och omgörning av glasen så fungerar de bra nu.
    Det andra paret har jag ännu inte fått i min ägo men det var inte helt lätt att få glasögonordern i hamn eftersom kassasystemet kraschade när jag provade ut mina glasögon och fick åka in några dagar senare för att kunna betala glasögonen. Fick löfte om en prisreducering men den blev inte av eftersom det var annan personal i butiken vid detta tillfälle.
    Personalen fungerar bra och är hjälpsamma i butiken. Läs mer

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm