En del av Nividasnividas.com

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom Dramaten. På Norrlandsgatan jobbar två fullt legitimerade optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa brillor, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en synundersökning (glöm inte att boka online via knappen här ovan - våra optiker är väldigt poppis).

Nividas startade i slutet av 2014 och erbjuder egendesignade glasögon och solglasögon till fasta priser, inklusive nödvändiga glasbehandlingar. För mer information om vilka vi är och hur vi startade, besök gärna vår hemsida - eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 299 kunder tycker om Nividas Norrlandsgatan

Karin S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte nya glasögon som alternativ till linser som jag vanligtvis använder. Otroligt proffsigt och trevligt bemötande i butik. Personalen i kassan och på golvet hjälpte till som smakråd och tog sig tiden för mig och andra kunder i butiken. Jag hade inga förväntningar innan, men upplever att jag fick mycket värde för pengarna. Kommer absolut att gå tillbaka när det är dags att köpa nytt igen! Läs mer

Frida A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Välkomnande och trevlig service både i butiken och hos optikern. Läs mer

Martina J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Min son fick nya glasögon och vi fick ett otroligt proffsigt bemötande av flera i personalen. Läs mer

Erik J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snabbt, smidigt, billigt och modernt! Läs mer

Jemima S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Ögonundersökning, supertrevligt bemötande Läs mer

Ellen S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte nya glasögon i butiken. Snabb och proffsig hjälp, väldigt snabb leverans. Jättenöjd! Läs mer

Hanna B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig butik, trevlig personal, snabb service, överkomlig mängd olika bågar, snygga modeller, jättebra priser. Läs mer
  • 2019-11-23

Charlotte I skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par progressiva glasögon och ett par solglasögon med länsstyrka. Mycket nöjd med båda glasögonen samt fantastisk service, Lägg till det ett förhållandevis mycket lågt pris.
    Supernöjd! Läs mer
  • 2019-11-23

Charlotte F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande och proffsig undersökning men fick fel styrka på mina glasögon.... Läs mer
    2019-12-06 Nividas Stockholm svarar Charlotte F
    Hej Charlotte! Vad tråkigt att höra att du fick fel styrkor i dina glasögon. Du får gärna komma förbi butiken, så undersöker vi vad som blev fel och ser till att du får rätt styrkor. Vi beklagar eventuella bekymmer!

Ha en trevlig dag!

Intresserade
    Hjälpsamma Läs mer

Anders O skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Nya glasögon.
    Mycket bra bemötande och snabb bokning av undersökning samt väldigt kunnig, trevlig och intresserad optiker.
    Dessutom bra kvalitet till bra pris. Läs mer

Göran S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt och kompetent bemötande. Bra urval av bågar och glas med snabb leverans. Jag köpte glasögon med progressiva och kromatiska glas och priset var lägre än konkurrenternas. Totalt sett väldigt nöjd. Läs mer

Ulla S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon.
    Blev bra och proffesionellt bemött Läs mer

Simon W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Har alltid blivit väl bemött och fått den hjälp jag behöver när jag provat glasögon på Nividas. Riktigt bra glasögon till riktigt bra priser. Kommer garanterat gå tillbaka dit nästa gång jag behöver nya glasögon! Läs mer
  • Maja V

2019-11-22

Maja V skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fantastiskt fint bemötande på Nividas Norrlandsgatan! Läs mer

Alexandra J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Superbra service, fin och inspirerande butik. Läs mer

Ted S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag behövde ett par nya glasögon och hade hört talas om Nividas. Därför besökte jag nyligen deras butik på Norrlandsgatan och hittade ett par glasögon av modellen Alaska.

Jag möttes av trevlig och kunnig personal i butiken som hjälpte mig hitta passande bågar för mig. Därefter fick jag boka in tid med optiker.

Optikern var lättsam men konkret och det hela gick även väldigt fort, vilket jag föredrar.

Därefter följde en snabb leverans av bågar och jättebra hjälp med inställning av bågarna i butik.

Jag planerar även att köpa ett till par snart då jag fastnade för en annan modell som heter Vienna. Läs mer

Nadja B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Beställde ett par glasögon som blev klara snabbare än estimerat och så har dom väldigt trevlig och hjälpsam personal, supernöjd! Läs mer

Fredrik T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Supertrevligt bemötande. Snabbt och smidigt Läs mer

Stig Robert N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag gjorde ett synundersökning och köpte därefter ett par glasögon. Jag fick god och trevlig service som mötte mina förväntningar. Läs mer

Anton Olof S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    för pushiga och ivriga att få mig att bestämma mig för ett par bågar. Läs mer
    2019-11-22 Nividas Stockholm svarar Anton Olof S
    Hej Anton! Tråkigt att det var din upplevelse, självklart är det inte så vi vill bli uppfattade när vi hjälper våra kunder. Vi hoppas att du vill ge oss en till chans!

Ha en fin helg!

Ruhat A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig bemötelse av personalen som stod vid receptionen/kassan och fick även jättebra information utav optikern angående utvecklingen av min syn. Läs mer

Max Z skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte mina första glasögon vilket föranledde med en synundersökning. Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer

Kicki L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Noggrann sy nundersökning och bra hjälp med val av båge . Läs mer

Henrik G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service, fina modeller, bra pris Läs mer

Isabella N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte nya glasögon och hade besök hos optiker, alla var jättetrevliga och jag fick ett superproffsigt intryck över lag, glasögonen var dessutom färdiga hur snabbt som helst. Läs mer

Åse A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Superbra ! Personalen var hjälpsam och tillmötesgående. Snygga modeller och superbra pris. Läs mer

Caroline H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    köpte två par glasögon och synundersökning. Blev väl mött. Har rekommenderat de till andra både för deras priser och deras positiva bemötande. Läs mer
  • 2019-10-17

Madeleine F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    God tid, trevligt bemötande, snygga bågar. Kommer att rekommendera er t flera vänner. Allt bara bra. 😀 Läs mer
  • 2019-10-09

Michaela P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga bågar och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-10-06

Hanna S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Var där för synundersökning. Kändes stressat, optikern hade väldigt ont om tid. Köpte inga glasögon eftersom att utbudet inte passade mig. Fick senare informerat av en optiker på annan butik att jag skulle behövt två par glasögon istället för ett par som optikern på Nividas rekommenderade. Läs mer
    2019-10-09 Nividas Stockholm svarar Hanna S
    Hej Hanna. Jättetråkigt att detta var uppfattningen du fick av oss, vi sätter värde i arbetet vi gör, har en hög ambition och vill att alla ska känna sig ordentligt omhändertagna.
    Om du har frågor eller funderingar kring din ordination/ rekommendation är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss. Det uppmuntrar vi till. Resultat/ recept på undersökningen är din rättighet.

Skulle det dyka upp bågar hos oss framöver som faller dig i smaken är du välkommen in för att pröva och förhoppningsvis beställa dessa.

På återseende hoppas vi! Ha det fint.

Christina G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande och superduktig personal! Läs mer

Fredrik R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsig, trevlig och hjälpsam personal. Toppen helt enkelt. Läs mer

Lisa P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Supersnygga bågar och världens bästa personal! Läs mer

Jonas S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Väldigt bra service. Trevlig personal. Läs mer

Ann-Christin P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    •Progressiva ögon Arctic bågar.
    •Mycket trevligt och vänligt bemött
    •Lite annorlunda bågar och snabb service. Blev en liten miss vid leveransen av mina ögon, fick Mail om att de hade kommit men när jag kom till butiken fanns de inte där och ingen visste varför. Men de kom med posten några dagar senare, ingen förstod vad som hade hänt.
    •Synd att det blev som det blev med leveransen, men personalen var mycket hjälpsamma och bekymrade.
    Ger butiken 👍 trots missen pga trevlig personal. Läs mer
  • Christina N

2019-10-03

Christina N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande vid synundersökning. Raka svar på mina frågor och proffsig. Läs mer

Isabelle B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde synundersökning och Köpte mitt första par glasögon. För det första älskar jag sortimentet och för det andra är servicen toppen. Är riktigt nöjd, och älskar mina bågar. Läs mer

Fredrik M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag har fått nya terminalglasögon genom kunnighet och vänligt bemötande! Toppen! Läs mer

Roland B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och nya glasögon. Kunnigt, proffsigt och kanontrevligt bemötande! Läs mer

Berit Å skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag hade ett par Parisbågar sedan tidigare, (ca 4 år gamla) och köpte ett par till i en annan färg! Passade på att byta till det bästa progressiva glasen denna gång.
    Mycket nöjd! Läs mer

Kristina B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon. Gillar enkelheten inne i affären, tydligt o lätt att välja bågar. Personalen kändes uppriktiga i sina omdömen av hur väl en viss båge passade just mig. Priset mycket bra. Stark rekommendation från mig Läs mer

Ann-Sofie B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och utprovning/köp av glasögonen.
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Jag är nöjd med mina nya glasögon Läs mer

Cassandra L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fick mycket bra hjälp av personen i butiken, synundersökning av optikern kändes professionell och jag fick tips på vilka glas oh glasögon som skulle funka på mig. Valde ett par rosa vågar som jag är så nöjd med! Tidigare använde jag enbart linser men nu vågar jag faktiskt ha glasögon i vardagen :-) Läs mer

Solweigh E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Har träffat många olika optiker under åren - upplever att Nividas är en lättviktare i branschen. Kan bero på ”tjejerna vid disken”. Troligen inte utbildade ! Läs mer

Adrienne L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mkt hjälpsamma och professionella. Jag hade fått fel recept via annat företag och min beställning blev således fel, de var väldigt förstående och jag behövde inte överbetala. Bågarna är supersnygga, förpackningen har dessutom läcker design! Läs mer

Birgitta Astrid J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Hej, jag fick tips av mina barn att vända mig till er inför mitt köp av nya läsglasögon. Jag blev mkt trevligt bemött och känner mig väldigt nöjd med mitt köp!
    Kommer med nöje tillbaka. Har även rekommenderat er för andra vänner. Läs mer

Liv A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par glasögon, hade en synundersökning i det. Jag tyckte det var så trevlig personal! Fick bra rådgivning vid val av bågar och himla bra informativ optiker. Är jättenöjd med mina bågar. Läs mer

Christina L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Undersökning och köp av glasögon.

Fint bemötande och smakråd att välja bågar.

Så pass nöjd att jag tvingade min fru att byta optiker och välja Nividas, vilket hon gjorde och är nöjd med dom glasögon hon valde. Läs mer
  • Per magnus E

2019-10-02