Alla kategorier Optiker Stockholms län Stockholm Norrmalm Nividas Norrlandsgatan

Nividas Norrlandsgatan

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom Dramaten. På Norrlandsgatan jobbar två fullt legitimerade optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa brillor, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en synundersökning (glöm inte att boka online via knappen här ovan - våra optiker är väldigt poppis).

Nividas startade i slutet av 2014 och erbjuder egendesignade glasögon och solglasögon till fasta priser, inklusive nödvändiga glasbehandlingar. För mer information om vilka vi är och hur vi startade, besök gärna vår hemsida - eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Lör: 10:00-17:00

Köpte glasögon plus solglasögon! Allt bra! Läs mer

Niklas Mick L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon, allt var utmärkt. Undersökning, bemötande, leveranstid. Läs mer

Christian Y skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsigt, enkelt och billigt! Läs mer

Bengt Marcus Felipe K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fantastisk service och mycket nöjd över både solglasögon och vanliga glasögon. Läs mer

Ulrika H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte läsglasögon.Väldigt otrevlig snorkig tjej i butiken. Noll costumer service. Hon var så ointresserad att hjälpa mig och då köpte jag ändå glasögonen. Hade jag inte verkligen velat ha dem hade jag gått ut.

Bra och snabbt bemötande via mail av personen som var ansvarig för glasögonen, men butiksupplevelsen tummen ner. Läs mer
    2019-06-07 Nividas Stockholm svarar Ulrika H
    Hej Ulrika. Jättetråkigt att höra att du fick en så negativ upplevelse när du var här hos oss. Vi tar till oss av kritiken och hoppas kunna ge dig en bättre upplevelse när/ om du vill komma på besök hos oss igen, det hoppas vi att du vill.

Med vänliga hälsningar,

Utmärkt optiker och säljare
    Se bra. Fungerar bra.
    Enkelt och bra. Läs mer

Jonna Stigsdotter L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag blev rekommenderad att gå till er; snygga bågar till bra pris. Frågade optikern varför mina tidigare glas förstorade mina ögon väldigt mycket. Något som min ordinarie optiker inte höll med om. Hos er fick jag svaret att jag förmodligen tidigare haft sfäriska glas. Tyckte optikern var proffsig vilket jag egentligen inte förväntat mig pga priset!
    Köpte progressiva glasögon och ett par solglasögon, dito. Helnöjd. Två av mina kompisar har köpt samma upplägg som jag den senaste månaden.
    Med vänlig hälsning, Jonna Lilljeforss Läs mer

Micaela H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte både glasögon och solglasögon. Trevligt bemötande och snabb leverans! Jag är super nöjd! Läs mer
  • 2019-06-05

Rebecca M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Begränsat urval av snygga bågar till överkomligt pris. Läs mer

Kerstin B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte progressiva solglasögon.
    Expediten tog fram flera bra förslag och jag valde ett par av dom. Blev nöjd
    Har Nividas gladögon sen tidigare och är mkt nöjd. Läs mer

Madeleine H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpt två par glasögon.
    Bytt båge på ena eftersom den lossade
    Reparerat ett trasigt glas efter en olycka.

Bra service och bemötande. Jätttenöjd med själva glasögonen och synundersökningen innan etc.

Enda negativa synpunkt var att personalen i butiken inte sa att det skulle tas en kreditupplysning om man inte betalade direkt vid beställningen. Jag tycker man ska se en vara före man betalar varför jag sa att jag hellre betalde då de var färdiga. Hade jag vetat att det skulle innebär att en UC togs hade jag givetvis betalat direkt. Läs mer

Håkan E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Solglasögon
    Mycket bra service
    Snabbt ordnat Läs mer

Jan N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra överlag trevliga och bra produkter Läs mer

Anton J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte solglasögon och fick god service och smakråd. Läs mer

Henrik B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Läsglasögon. Gjorde synkontroll och känslan var att de gärna vilja sälja på andra glasögon och inte bra läsglasögon, så jag har linser. När jag sedan beställde mina läsglasögon så lyckades de beställa progressiva glasögon till mig. De fick beställa rätt glasögon till mig men det tog en vecka extra att få mina glasögon. Så kanske inte super nöjd med bemötandet i butiken men är extremt nöjd med mina läsglasögon. Läs mer

Linda K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag skaffade ett par glsaögon och fick ett väldigt fint bemötande.
    Jag är nöjd med mina glasögon och den service jag fick o ch kommer absolut att handla igen. Läs mer

Maj Elisabet K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par nya glasögon och den här gången utan solskydd, de jag hade var de solskydd och jag trivdes inte med de. Trevliga bågar som är sköna och jag trivs väldigt bra med dem. Trevligt bemötande bägge gångerna inget att klaga på 🤗 de blev lite dyra för mig
    Med vänliga hälsningar Maj Kolskog Läs mer

Anna Karolina Mathilda v skrev om Nividas Norrlandsgatan
    2 par glasögon o en synundersökning. De var mycket vänliga o jag har rekommenderat Nividas till flera.
    Med vänlig hälsning,
    Karolina Läs mer

Camilla Maria I skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde synundersökning och köpte mig progressivaglasögon.
    Blev väldigt bra bemött av all personal, särskilt hon som gjorde synundersökningen och fick mig att välja ett par glasögon jag fått väldigt bra beröm för. Väldigt trevlig och professionell personal Läs mer
  • İsmail M

2019-04-19

İsmail M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    The crew was so helpful. There can be more variety of glasses Läs mer

Naima O skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par nya glasögon. Hade inga höga förväntningar då det var min första gång jag skulle till butiken, men blev positivt överraskad av personalens bemötande och butiken i sin helhet. Fräscht, nytt, känns modernt på ett bra sätt. Läs mer

Jan H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra o trevlig service. Bra produkter. Läs mer

Maya E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättebra optiker men lite för mkt snabbmatskänsla efter undersökning. Butikspersonalen var lite för ”inte optiker” utan bara unga hippa tjejer om än trevliga. Läs mer

Maria-José S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte 2 par glassögon under 6 månader.
    Mycket trevlig personal., på alla sett !
    Väldig nöjt , kommer tillbaka Läs mer

Helena E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag har köpt dubbelslipade glasögon, gjort en synundersökning samt återkommit och köpt dubbelslipade solglasögon. Läs mer

Eva A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par progressiva glasögon. Jag är jättenöjd med dem. Själva synundersökningen gjordes grundligt och omsorgsfullt vilken inger förtroende. Ett förtroende som visade sig hålla eftersom glasögonen blev så bra. Kunnig personal som kan justera glasögonen - så att de sitter bra på näsan. Läs mer
  • Anna-Lena W

2019-04-17

Anna-Lena W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte progressiva glasögon
    Bra synundersökning
    Noggrann och med tryckmätning
    Tyvärr upplever jag att glasen i glasögonen är svagt gulfärgade
    Har dessutom fått frågan av andra Om jag köpt tonade glas
    Vilket jag absolut inte har eller vill ha. Varför upplevs glasen tonade.
    Frågade i affären men de sa att de inte var färgade???? Läs mer
    2019-04-17 Nividas Stockholm svarar Anna-Lena W
    Hej!

Vad kul att du är nöjd!

Det låter konstigt att de har en toning i glaset, kom gärna förbi butiken så ska vi kika på det.
    I normala fall ska inte glasen ha någon toning. Sedan kan vissa behandlingar, så som fotokromatiska glas eller högt brytningsindex, skapa en viss nyansering i glaset.

Men kom förbi så kikar vi på det och kan förhoppningsvis lösa problemet!

Bästa hälsningar Nividas

Härje F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gedigen synundersökning xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer

Clara B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Har varit på en undersökning som jag upplevde som väldigt grundlig och bra. var även tydlig information från optikern för att jag skulle förstå.

Var lagom pushiga med själva köpet av glasögon. Inte köpt ett par än, men det handlar mer om att jag har svårt att bestämma mig. Personalen kändes väldigt pålästa och intresserade av att ge kunderna en bra upplevelse. Läs mer

Katarina F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Toppen bemötande fin nutida design Läs mer

Anna W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde en synundersökning och fick tydlig och relevant information. Mycket bra bemötande från både optiker och butikspersonal.
    Gick därifrån men två nya glasögon som jag verkligen är supernöjd med! Läs mer

Erika B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par slipade solglasögon. Bemötandet från personalen (jag var i kontakt med flera olika) var genomgående trevligt och professionellt. Jag hade höga förväntningar vilket Nividas levde upp till. Snabb leveranstid (trots lite specialönskemål) och allt gick supersmidigt. Läs mer

Nicklas K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte solglasögon såå snygga på trevlig Läs mer

Erik P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par slipade solglasögon. Det tog lite tid innan jag fick hjälp av personalen (det var jag och en till i butiken!) och när jag väl beställde glasögonen så blev mitt telefonnummer felaktigt angivet så jag fick inget sms när glasögonen fanns för att hämta ut. Men när jag hämtade ut glasögonen så blev jag superbra bemött, likaså när jag har varit inne för att justera bågarna!

De har supersnygga bågar och jag kommer garanterat gå tillbaka, men den första gången jag var där inne så var bemötandet sådär. Läs mer
  • 2019-03-25

Stina A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättefina glasögon till mkt bra pris och snabb service. Läs mer
  • 2019-03-24

Louise B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Första gången jag köpt glasögon på Nividas, riktigt nöjd! Läs mer

Lili B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    progressiva glasögon
    väl bemött
    bra optiker som beskrev processen på ett tydligt och enlelt sätt.
    Rekommenderar er varmt!
    Lycka till! Läs mer

Malin Ö skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fick genomgående service med hjälp att prova bågar, fick även ärliga kommentarer från tjejen om vilken form på bågar som passar till mitt ansikte vilket uppskattas väldigt mycket då det känns lätt att välja fel. Inne hos optikern fick jag en genomförlig förklaring om hur synen fungerar, vilket skick min syn är idag och vad jag bör tänka på. Glasögonen var färdiga att hämta ut redan efter fem arbetsdagar! Dessutom har personalen varit snabb på att hjälpa till med justering av bågarna när jag har kommit in efter ett par dagars användande. Med andra ord, kan varmt rekommendera stället! Läs mer
  • Gabriella D

2019-03-22

Gabriella D skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Hej!
    Hade hört om Nividas via min dotter. Tog möte på nätet för syn undersökning.
    Allting gick som planerat, smidigt och effektivt.
    Passade på att ta 3 par glasögon :
    ett för vardagen, ett med fotokromatiskt skydd och ett par terminal glasögon som betalades av företaget.
    Fick bra hjälp med att välja modell som passade mig. Är mycket nöjd med både service och upplevelsen :-) Läs mer

Åsa R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fantastiska glasögon och personal! Läs mer

Sara W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande, snabb hjälp och fina bågar! Läs mer

Jakob Karl Gustav K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Grym, enkel men mycket bra service och bra pris! Läs mer

Pernilla K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service, snabb leverans, fina förpackningar och bra priser! Läs mer
  • Monica G

2019-03-22

Monica G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Den personal jag mötte var tillmötesgående o hjälpsamma med att hitta en båge som passade mig. Kort leverans o hjälp med att justera bågarna sen. Trevlig o inbjudande lokal o ett lagom utbud.
    Ligger väldigt centralt ett stenkast från
    Norrmalmstorg.
    Även de dom inte har höga inkomster kan här hitta ett par snygga glasögon till ett överkomligt pris.
    Hade aldrig hört talas om detta företag, det var min dotter som tipsade mig.
    Blev glatt överraskad när jag klev in genom dörren. Toppen, är helnöjd.
    Monica von Geijer Läs mer

Lejla D skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte glasögon med styrka 1.0. Tycker att personalen var väldigt hjälpsam genom att de gav förslag på bågar som skulle passa mig. Är extra glad över studentrabatten! Supernöjd! Läs mer
  • 2019-03-21

Carina P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och nya glasögon Jag är mycket nöjd men mina nya glasögon och planerar att beställa solglasögon med styrka också Läs mer
  • 2019-03-21

Britta K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    faktiskt aldrig känts så bra att kolla synen! alltid jobbigt att se dåligt, men kände mig väldigt bra bemött av alla jag träffade. Läs mer
  • 2019-03-20

Anne-Marie B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    När jag kom in i butiken var personalen uppmärksam utan att vara påträngande. Trevligt och personligt bemötande. Utmärkt och grundlig optiker gjorde synundersökningen. De nya styrkor hon kom fram till gav mig dessutom skarpare syn än jag har haft på länge, trots årliga synundersökningarnhos andra optiker. Urvalet av bågar kändes lite roligare än på många andra ställen. Bra priser. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-03-20

Karin J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Blev jättebra bemött både i kassan och av optiker
    / Karin Läs mer
  • Dan Thomas B

2019-03-20

Dan Thomas B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt och proffsigt. Snyggt och bra skyltning enkelt och överskådligt Läs mer

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm