Alla kategorier Optiker Stockholms län Stockholm Norrmalm Nividas Norrlandsgatan

Nividas Norrlandsgatan

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom dramaten - där teamet bakom Nividas huserar. På Norrlandsgatan jobbar en fullt legitimerad optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa bågar, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en gratis synundersökning (glöm inte att boka online via knappen här ovan - vår optiker är väldigt poppis).

Nividas startade i slutet av 2014 och erbjuder egendesignade glasögon och solglasögon till fasta priser, inklusive nödvändiga glasbehandlingar. För mer information om vilka vi är och hur vi startade, besök gärna vår hemsida - eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Öppet just nu
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 42 kunder tycker om Nividas Norrlandsgatan

• Maya G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon, fick fin hjälp från trevlig personal! Läs mer
  • Ingrid B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service, snabb leverans. Tummen upp! Läs mer
  • Gro S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag hade en mycket bra upplevelse hos Nobidas, fick hjälp att välja ut några glasögon & sen hjälp med att hemlån av 3 av favoriterna. Sen slutade de med att jag valde modellen the reader, som dock ej va tillgänglig som hemlån. Allt har gått fort & smidigt. Personalen har varit trevliga & hjälpsamma. Läs mer
  • Emily H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga bågar till låga och fast priser. Fick bra hjälp i butiken, både service vid beställning och smakråd vid val av bågar. Beställde på en fredag kväll, och nästa fredag var bågarna redo att hämtas upp - alltså produktionstid på under en vecka! Är mycket nöjd med glasen, passformen, utseendet och har rekommenderat Nividas till flera vänner. Läs mer
  • Håkan L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig och kunnig personal och glasögonen blev klara på bara ett par dagar. Supernöjd! Läs mer
  • Karin L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    - GLASÖGON OH SOLGLASÖGON
    - BLEV MYCKET TREVLIGT OCH KUNNIGT BEMÖTT
    - HADE BLIVIT REKOMMENDERAD OCH FÖRSTÅR VARFÖR EFTER MITT BESÖK
    - MYCKET NÖJD MED BÅDE FÖRSTA OCH ANDRA BESÖKET, VÄNLIGT OCH PROFESSIONELLT Läs mer
  • Johanna T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag beställde först hem tre par bågar och sedan tre bågar till. Supersmidigt! Snabb leverans och lätt att skicka tillbaka. Eftersom jag har progressiva glas behövde jag åka in med mitt recept och beställa bågarna i butik. Där fick jag ett väldigt trevligt bemötande. Och butiken är så fin. Och sen när jag fick hem mina snygga glasögon matchade förpackningen inredningen i butiken vilket gav ett otroligt fint intryck. Så nöjd!!! Läs mer
  • Olivia M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon och fick superbra service Läs mer
  • Christian H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service och snabb leverans. Dessutom bra kvalitet på bågarna jag fick. Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Superbra och trevlig personal som gav bra tips och råd. Bra och noggrann optiker. Läs mer
  • Lisa W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par glasögon, supernöjd med modellen, servicen och framförallt hur smidigt det är och hur snabbt det gick att fö dom klara, dock kanske en negativ sak, att man inte kan få dom till ett postombud gratis, men det skulle det va det enda lite negativa, i övrigt hur nöjd som helst. Har tre par glasögon från nividas och ett par solglasögon, älskar NIVIDAS helt klart! Läs mer
    2018-10-08 Nividas svarar Lisa W
    Och Nividas älskar dig! Vi har alltid gratis leverans till postombud inom Sverige, vare sig du köper online eller i butik. Måste ha blivit fel i kommunikationen då i butiken, ber så mycket om ursäkt för det.

Ha en fin kväll!

• Matilda L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde synundersökning och beställde nya glasögon. Fick STRÅLANDE service och är mycket nöjd hittills! Läs mer
  • Stephanie R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag kopte ett par nya glasogon. Jag blev proffsigt bemott och personalen var valdigt kunnig och hjalpfull. Ar mky nojd med mina glasogon och kommer rekommendera Nividas vidare! Läs mer
  • Nelly F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte progressiva glasögon. Blev vänligt och proffsigt bemött. Fick råd vid val av bågar.
    Hade höga förväntningar och blev mkt nöjd speciellt då glasögonen passade perfekt när jag hämtade den.
    Snygga glasögon med god kvalitet och halva priset jämfört med övriga affärer. Läs mer
  • Frank N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte två glasögon varav ett par solglasögon och ett par läsglasögon.

Mycket trevligt bemötande och snabb service. Nividas kan verkligen rekommenderas för den som är ute efter trendiga och snygga glasögon till ett bra pris. Läs mer
  • Anita T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag har köpt ett par progressiva glasögon och gjort synundersökningen hos N. Mkt trevlig personal, bra genomförd synundersökning. Bra sinne för vilka bågar som passar. Mitt betyg speglar inte synundersökningen eller utprovningen av bågar. Det drar däremot upp totalbetyget som skulle ha varit i botten eftersom jag inte har fått mina glasögon eller fått meddelande om varför jag inte har fått dem. Jag betalade glasögonen den 10sep och idag är det den 7:de oktober. Jättedåligt!!!! Läs mer
    2018-10-08 Nividas svarar Anita T
    Hej Anita, tack för din feedback och tråkigt att det blivit såhär. Vi har kollat upp detta och dina glasögon var klara redan den 17e september då ett mail gick ut till dig. Det kanske bara har missats eller så har mailet hamnat i din skräppost, vilket tyvärr händer ibland. Hursomhelst, dina glasögon finns i butiken på Norrlandsgatan och du är varmt välkommen att komma förbi och hämta de, alternativt kan vi skicka de till dig om så önskas.

Hoppas bågarna passar och att du får en fin dag!

• Jessica E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och köp av datorglasögon. Bra och proffsigt bemötande. Nöjd! Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Birgitta F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Två par progressiva glasögon. Fick bra hjälp att välja. Supertrevlig personal. Priset är också bra. Jag fick två par glasögon för samma summa som jag betalade för mina gamla.
    Synd bara att ni endast finns i centrala Stockholm. Bor själv i norrort. Om ni hade en filial i Täby centrum tror jag att ni skulle konkurrera ut flera av de större kedjorna och även de "billigare". Nividas står för kvalité till bra priser. Jag är supernöjd. Läs mer
  • Lena L
    Lena L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Supernöjd rakt igenom!
    bra läge på butiken, snyggt o luftigt inredd vilket gör besöket avstressande o roligt. Förtjusande personal, alla! roligt träffa enngarerade yngre människor med koll på läget.
    väldigt bra prisnivå. Läs mer
  • Ida G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Professionellt bemötande. Supertrevlig personal. Bra och prisvärda glasögon. Läs mer
  • Andreas B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Härligaste butiken jag någonsin varit i! Helt underbar personal och väldigt snygga glasögon. Kommer tillbaks när det är dags för nya glajjor:) Läs mer
  • Lisa F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Byte glas i mina gamla Nividasbågar, fick mycket trevligt bemötande, proffsig optiker och snabb leverans. 100% nöjd! Läs mer
  • Lars B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par glasögon, mycket nöjd över både undersökning och resultatet Läs mer
  • Sandra K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag blev rekommenderad att besöka Nividas av en vän. Jag var ute efter en synundersökning samt nya glasögon. Det slutade med att jag köpte två par. Bra service, bra priser och super trevlig personal, kommer definitivt komma tillbaka. Läs mer
  • Tove M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig personal, snabb leverans, härlig butik! Läs mer
  • Marie K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon. Snabbt & smidigt. Trevlig personal. Läs mer
  • Gustaf H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt och proffsigt bemötande! Läs mer
  • Josefin T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag gjorde en synundersökning, samt köpte ett par glasögon. Tjejen som hjälpte mig var trygg, trevlig och hjälpsam. Hon förklarade mitt synfel på ett sätt så en "vanlig människa" förstår, samt hjälpe mig att hitta båge i min beslutsångest.
    Övrig personal var lite udda.
    Annars är det fina bågar till billigt pris! Läs mer
  • Lisa I skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättenöjd! Bra och snabb service. Snygga bågar! Läs mer
  • Ingrid S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service och trevlig personal. Älskar utbudet på glasögon bågar Läs mer
  • Frida H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte glasögon och blev bemött jättebra. Har idogare köpt glasögon av er och är jättenöjd.
    Det gick smidigt att ordna synundersökning också och leverenswn av glasögon var kort. Är jättenöjd! Läs mer
  • Hugo A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service, snygg butik och bra läge Läs mer
  • Pär W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Blev bemött av enbart trevliga personer. Skulle beställa synundersökning tillsammans med nya glasögonen. Då jag kom in första gången så var optikern på semester. Men jag fick ett mycket trevligt bemötande ändå vilket gjorde att jag två veckor senare kom tillbaka för att boka tid. Optikern kändes kunnig och genomförde undersökning på ett bra sätt. Då jag sade att jag hade grön starr i släkten så tog hon även trycket på ögonen utan extra kostnad även om det inte var beställt. Glasögonen levererades innan utsatt tid vilket var mycket positivt. Jag skulle absolut rekommendera Norrlandsgatan till vänner och bekanta. Läs mer
  • Olivia G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par fina glasögon och i samband med det fick jag även en synundersökning. Jag är väldigt nöjd med glasögonen och kundbemötandet. Läs mer
  • Alice S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättetrevliga människor, bra hjälp och jag e nöjd med mina glajjor. Läs mer
  • Josefine P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Underbara människor, utmärkt service! Läs mer
  • Clara A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par glasögon och ett par solglasögon samt gjorde en synundersökning.

Trevlig personal. Gick fort att göra undersökningen. Fick hjälp att välja glasögon både innan och efter undersökning. Väldigt bra upplevelse! Däremot tror jag att jag fått fel styrka i mina glasögon.. men min upplevelse av besöket i butiken var superbra. Läs mer
    2018-08-06 Nividas svarar Clara A
    Hej Clara, om du har möjlighet får du gärna komma förbi butiken så hjälper vår personal dig med att kontrollera styrkan i dina glasögon. Vi ber om ursäkt för besväret och hoppas att vi hittar en snabb lösning på problemet.

• Felix L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde syn-test och allt gick smooth, riktigt snäll och duktig kvinna som hjälpte mig att bestämma mellan solglasögon-bågarna. Beställde ett par och är jättenöjd, ska få dem i veckan. Superbra bemötande, varit kund sen något år tillbaka, kommer fortsatt gå dit självklart! Läs mer
  • Hanna L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par glasögon. Fick bra hjälp och bra tips på modell. Helt nöjd. Läs mer
  • Jessica H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service, kunnig personal, inspirerande miljö. Läs mer
  • Anton W
    Anton W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra mottagare och supertrevlig personal!

Jag hade inte någon speciell förväntan mer än att det var rimliga priser på glasögon. Fräsch butik, bra optiker. Bara positivt. Och SNABB leverans! Läs mer
  • Agnes J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte nya glasögon, supertrevligt bemötande! Läs mer

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm