Nividas Norrlandsgatan

En del av Nividasnividas.com

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom Dramaten. På Norrlandsgatan jobbar två fullt legitimerade optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa brillor, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en synundersökning (glöm inte att boka online via knappen här ovan - våra optiker är väldigt poppis).

Nividas startade i slutet av 2014 och erbjuder egendesignade glasögon och solglasögon till fasta priser, inklusive nödvändiga glasbehandlingar. För mer information om vilka vi är och hur vi startade, besök gärna vår hemsida - eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 270 kunder tycker om Nividas Norrlandsgatan

• 2019-10-09

Michaela P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga bågar och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-10-06

Hanna S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Var där för synundersökning. Kändes stressat, optikern hade väldigt ont om tid. Köpte inga glasögon eftersom att utbudet inte passade mig. Fick senare informerat av en optiker på annan butik att jag skulle behövt två par glasögon istället för ett par som optikern på Nividas rekommenderade. Läs mer
    2019-10-09 Nividas Stockholm svarar Hanna S
    Hej Hanna. Jättetråkigt att detta var uppfattningen du fick av oss, vi sätter värde i arbetet vi gör, har en hög ambition och vill att alla ska känna sig ordentligt omhändertagna.
    Om du har frågor eller funderingar kring din ordination/ rekommendation är du hjärtligt välkommen att höra av dig till oss. Det uppmuntrar vi till. Resultat/ recept på undersökningen är din rättighet.

Skulle det dyka upp bågar hos oss framöver som faller dig i smaken är du välkommen in för att pröva och förhoppningsvis beställa dessa.

På återseende hoppas vi! Ha det fint.

Christina G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande och superduktig personal! Läs mer

Fredrik R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsig, trevlig och hjälpsam personal. Toppen helt enkelt. Läs mer

Lisa P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Supersnygga bågar och världens bästa personal! Läs mer

Jonas S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Väldigt bra service. Trevlig personal. Läs mer

Ann-Christin P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    •Progressiva ögon Arctic bågar.
    •Mycket trevligt och vänligt bemött
    •Lite annorlunda bågar och snabb service. Blev en liten miss vid leveransen av mina ögon, fick Mail om att de hade kommit men när jag kom till butiken fanns de inte där och ingen visste varför. Men de kom med posten några dagar senare, ingen förstod vad som hade hänt.
    •Synd att det blev som det blev med leveransen, men personalen var mycket hjälpsamma och bekymrade.
    Ger butiken 👍 trots missen pga trevlig personal. Läs mer
  • Christina N

2019-10-03

Christina N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande vid synundersökning. Raka svar på mina frågor och proffsig. Läs mer

Isabelle B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Gjorde synundersökning och Köpte mitt första par glasögon. För det första älskar jag sortimentet och för det andra är servicen toppen. Är riktigt nöjd, och älskar mina bågar. Läs mer

Fredrik M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag har fått nya terminalglasögon genom kunnighet och vänligt bemötande! Toppen! Läs mer

Roland B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och nya glasögon. Kunnigt, proffsigt och kanontrevligt bemötande! Läs mer

Berit Å skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag hade ett par Parisbågar sedan tidigare, (ca 4 år gamla) och köpte ett par till i en annan färg! Passade på att byta till det bästa progressiva glasen denna gång.
    Mycket nöjd! Läs mer

Kristina B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Glasögon. Gillar enkelheten inne i affären, tydligt o lätt att välja bågar. Personalen kändes uppriktiga i sina omdömen av hur väl en viss båge passade just mig. Priset mycket bra. Stark rekommendation från mig Läs mer

Ann-Sofie B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och utprovning/köp av glasögonen.
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Jag är nöjd med mina nya glasögon Läs mer

Cassandra L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fick mycket bra hjälp av personen i butiken, synundersökning av optikern kändes professionell och jag fick tips på vilka glas oh glasögon som skulle funka på mig. Valde ett par rosa vågar som jag är så nöjd med! Tidigare använde jag enbart linser men nu vågar jag faktiskt ha glasögon i vardagen :-) Läs mer

Solweigh E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Har träffat många olika optiker under åren - upplever att Nividas är en lättviktare i branschen. Kan bero på ”tjejerna vid disken”. Troligen inte utbildade ! Läs mer

Adrienne L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mkt hjälpsamma och professionella. Jag hade fått fel recept via annat företag och min beställning blev således fel, de var väldigt förstående och jag behövde inte överbetala. Bågarna är supersnygga, förpackningen har dessutom läcker design! Läs mer

Birgitta Astrid J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Hej, jag fick tips av mina barn att vända mig till er inför mitt köp av nya läsglasögon. Jag blev mkt trevligt bemött och känner mig väldigt nöjd med mitt köp!
    Kommer med nöje tillbaka. Har även rekommenderat er för andra vänner. Läs mer

Liv A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par glasögon, hade en synundersökning i det. Jag tyckte det var så trevlig personal! Fick bra rådgivning vid val av bågar och himla bra informativ optiker. Är jättenöjd med mina bågar. Läs mer

Christina L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Undersökning och köp av glasögon.

Fint bemötande och smakråd att välja bågar.

Så pass nöjd att jag tvingade min fru att byta optiker och välja Nividas, vilket hon gjorde och är nöjd med dom glasögon hon valde. Läs mer
  • PER MAGNUS E

2019-10-02

PER MAGNUS E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra service. Snygga bågar. Bra priser. Toppen! Läs mer

Mikael J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra och proffsigt bemötande av de som jag mötte. Läs mer

Annie L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Så bra service, älskar glasögonen, helt enkelt Sveriges bästa optiker & glasögon Läs mer

Sophie V skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mycket bra service. Köpte mina första glasögon med styrka. Levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-08-18

Marcus André H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte två par vanliga bågar med slipade glas samt ett par solglasögon med slipade glas. Mycket professionellt bemötande, både när det kommer till synkontroll samt val av bågar. Nöjd kund som kommer återvända i framtiden! Läs mer
  • 2019-08-17

Angelin D skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par progressiva och ett par läsglasögon. Jättebra service från både reception och optiker. Tyvärr blev det lite fel med läsglasögonbeställningen, men jag valde att behålla dem. Tänker att man kanske borde ställt fler frågor om vad jag önskade beställa när det handlar om många olika behov. Men glasögonen är prisvärda och jättesnygga! Läs mer

Rick Peter L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsigt och vänligt bemötande.
    Super nöjd med mitt val av progressiva glas och även ännu nöjdare med valet av båge.
    Kommer definitivt rekommendera mina vänner till er.
    Stort Tack för en bra upplevelse.
    Peter Läs mer

Göran B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och köp av 2 par glasögon.Kunnig och trevlig optiker, kan varmt rekommenderas! Läs mer

Olivia A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpt och lagat glasögon, samt gjort synundersökning. Så gulliga och roliga optiker och butikspersonal! Kunniga och avslappnade. Läs mer

Caroline U skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Väldigt vänliga och hjälpsamma! Alltid fina glasögon/solglasögon, har flera par! Läs mer

Elsa W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Har köpt Nividas glasögon i flera år och alltid blivit nöjd med både glasögon och kundservice. Den här gången besökte jag också deras optiker - helt klart ett bättre optikerbesök. Läs mer

Beata H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    De anställdas bemötande var utmärkt när jag skulle lämna tillbaka ett par glasögon.
    Idag var jag hos er för att se på höstnyheter men de hade inte inkommit än Läs mer

Lill F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Solglasögon med styrka
    Blev bra bemött
    Bor inte i Sthlm men glasögonen skickades hem Läs mer

Guje Iren S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte progressiva glasögon som jag reklamerade efter två veckor då jag inte kunde se på nära håll och dessutom blev jag yr. De sa att allt var enl beställningen efter synundersökningen, men att jag skulle få nya den här gången, men inte igen !!? De nya passar bra! Hade varit trevligare om man ifrågasatt sig själv för ev fel, istället för att tala om att jag inte använt dem tillräckligt och att de inte gjort fel! Det var ju bevisligen Nividas som gjort fel! Läs mer
    2019-08-15 Nividas Stockholm svarar Guje Iren S
    Hej Guje. Vi beklagar verkligen att du inte kände dig helt nöjd med bemötandet. Vi vill att alla ska gå härifrån och känna sig hundra procent nöjda med allt från synundersökning till färdiga glasögon. Vi tar till oss av kritiken och kommer se över processen att felsöka när/om kund inte tycker att det känns helt bra med de nya glasögonen. I detta fall hade vi, med facit i hand, definitivt kunnat påskynda processen. Hoppas att du ändå är nöjd med glasögonen som vi gjorde om åt dig och att du trots allt känner att du vill komma tillbaka när det blir dags för nya glasögon. Det ser vi gärna att du gör. Med vänliga hälsningar, Nividas norrlandsgatan.

Johanna H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon, samt gjort synundersökning. Tyckte allt var jättebra. Alla väldigt trevliga, glasögonen sitter väldigt bra och är snygga. Bra priser! Läs mer

Helena W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande. Kunnig optiker. Köpte progressiva solglasögon. Läs mer

Karolina N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Professionellt bemötande under ögonundersökning samt snabb leverans av glasögon. Nöjd kund! :) Läs mer
  • Johan F

2019-08-15

Johan F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig och kunnig personal med ett gott kundbemötande.
    Köpte två par glasögon. När jag inte var riktigt nöjd med ett par korrigerade de genast problemet på bästa sätt.
    Vi kommer att välja Nividas som leverantör för våra anställda inom bolaget. Läs mer

Helena B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par nya glasögon. Samma båge som tidigare. Läs mer

Calle Ö skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Supertrevlig personal och snabb service. Skulle ha ett par, gick därifrån med 2 så bra säljare också Läs mer
  • 2019-08-14

Saiva Z skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par glasögon.
    Bra och snabbt bemötande.
    Optikern var super kompetent
    Förväntade inte mig att träffa en sådan kompetent optiker
    5 stjärnor Läs mer

Carl S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Ett par glasögon. Fick rabatt för att jag fick vänta vilket var bra! Läs mer

Christina S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag har köpt ett par solglasögon och två par progressiva glasögon. Mycket trevligt bemött. Personalen tar sig tid och ger bra råd vid val av glasögon. Glasögonen håller hög kvalitet och är snygga! Läs mer

Susanna K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsiga och trevliga till bra pris och grym kvalitet. Rekomenderar! Läs mer

Christina C skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par progressiva glasögon.
    Jag blev mycket trevligt bemött såväl i butik som under synundersökningen.Mycket kunnigt och professionellt mottagande( med glimten i ögat).Trevlig stämning!
    Har rekommenderat Nividas till vänner och bekanta.
    Jag hade fått tips om Nividas av en god vän.
    Hälsningar från en mycket nöjd kund som gärna kommer tillbaka när det blir dags.
    Med vänliga hälsningar Christina Chalmers Läs mer
  • Regina P

2019-08-13

Regina P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mina glasögon är perfekta ochm jättesnygga.
    Fint miljö, mycket fint urval av bågar. Mycket bra personal. Läs mer

Carl Anders Nils T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra bemötande och snabb tillbakakoppling.
    Fick precis den hjälp jag behövde Läs mer

Mattias F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra och hjälpsam optiker!
    Snygga och prisvärda glasögon. Läs mer
  • Emelie M

2019-08-13

Emelie M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga bågar till bra priser! Läs mer

Martin N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag är helnöjd.
    Gjorde synundersökning och köpte nya glasögon.
    Väldigt trevligt bemötande av personalen.
    Upplevde hela köpet av glasögon som snabbt och smidigt. Läs mer

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm