Alla kategorier Optiker Stockholms län Stockholm Norrmalm Nividas Nividas Norrlandsgatan

Nividas Norrlandsgatan

En del av Nividasnividas.com

Norrlandsgatan 10, 111 43 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Nividas Norrlandsgatan. Denna flaggskeppsbutik öppnade i maj 2018 och ersatte därmed den gamla butiken bakom Dramaten. På Norrlandsgatan jobbar två fullt legitimerade optiker och Stockholms kanske trevligaste butikspersonal. Kom förbi och testa brillor, få en föreläsning i hur Nividas startade eller gör en synundersökning (glöm inte att boka online via knappen här ovan - våra optiker är väldigt poppis).

Nividas startade i slutet av 2014 och erbjuder egendesignade glasögon och solglasögon till fasta priser, inklusive nödvändiga glasbehandlingar. För mer information om vilka vi är och hur vi startade, besök gärna vår hemsida - eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.
Lör: 10:00-17:00
Sön: 12:00-16:00

Läs vad 246 kunder tycker om Nividas Norrlandsgatan

• 2019-08-18

Marcus André H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte två par vanliga bågar med slipade glas samt ett par solglasögon med slipade glas. Mycket professionellt bemötande, både när det kommer till synkontroll samt val av bågar. Nöjd kund som kommer återvända i framtiden! Läs mer
  • 2019-08-17

Angelin D skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par progressiva och ett par läsglasögon. Jättebra service från både reception och optiker. Tyvärr blev det lite fel med läsglasögonbeställningen, men jag valde att behålla dem. Tänker att man kanske borde ställt fler frågor om vad jag önskade beställa när det handlar om många olika behov. Men glasögonen är prisvärda och jättesnygga! Läs mer

Rick Peter L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsigt och vänligt bemötande.
    Super nöjd med mitt val av progressiva glas och även ännu nöjdare med valet av båge.
    Kommer definitivt rekommendera mina vänner till er.
    Stort Tack för en bra upplevelse.
    Peter Läs mer

Göran B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Synundersökning och köp av 2 par glasögon.Kunnig och trevlig optiker, kan varmt rekommenderas! Läs mer

Olivia A skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpt och lagat glasögon, samt gjort synundersökning. Så gulliga och roliga optiker och butikspersonal! Kunniga och avslappnade. Läs mer

Caroline U skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Väldigt vänliga och hjälpsamma! Alltid fina glasögon/solglasögon, har flera par! Läs mer

Elsa W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Har köpt Nividas glasögon i flera år och alltid blivit nöjd med både glasögon och kundservice. Den här gången besökte jag också deras optiker - helt klart ett bättre optikerbesök. Läs mer

Beata H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    De anställdas bemötande var utmärkt när jag skulle lämna tillbaka ett par glasögon.
    Idag var jag hos er för att se på höstnyheter men de hade inte inkommit än Läs mer

Lill F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Solglasögon med styrka
    Blev bra bemött
    Bor inte i Sthlm men glasögonen skickades hem Läs mer

Guje Iren S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte progressiva glasögon som jag reklamerade efter två veckor då jag inte kunde se på nära håll och dessutom blev jag yr. De sa att allt var enl beställningen efter synundersökningen, men att jag skulle få nya den här gången, men inte igen !!? De nya passar bra! Hade varit trevligare om man ifrågasatt sig själv för ev fel, istället för att tala om att jag inte använt dem tillräckligt och att de inte gjort fel! Det var ju bevisligen Nividas som gjort fel! Läs mer
    2019-08-15 Nividas Stockholm svarar Guje Iren S
    Hej Guje. Vi beklagar verkligen att du inte kände dig helt nöjd med bemötandet. Vi vill att alla ska gå härifrån och känna sig hundra procent nöjda med allt från synundersökning till färdiga glasögon. Vi tar till oss av kritiken och kommer se över processen att felsöka när/om kund inte tycker att det känns helt bra med de nya glasögonen. I detta fall hade vi, med facit i hand, definitivt kunnat påskynda processen. Hoppas att du ändå är nöjd med glasögonen som vi gjorde om åt dig och att du trots allt känner att du vill komma tillbaka när det blir dags för nya glasögon. Det ser vi gärna att du gör. Med vänliga hälsningar, Nividas norrlandsgatan.

Johanna H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon, samt gjort synundersökning. Tyckte allt var jättebra. Alla väldigt trevliga, glasögonen sitter väldigt bra och är snygga. Bra priser! Läs mer

Helena W skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemötande. Kunnig optiker. Köpte progressiva solglasögon. Läs mer

Karolina N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Professionellt bemötande under ögonundersökning samt snabb leverans av glasögon. Nöjd kund! :) Läs mer
  • Johan F

2019-08-15

Johan F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevlig och kunnig personal med ett gott kundbemötande.
    Köpte två par glasögon. När jag inte var riktigt nöjd med ett par korrigerade de genast problemet på bästa sätt.
    Vi kommer att välja Nividas som leverantör för våra anställda inom bolaget. Läs mer

Helena B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par nya glasögon. Samma båge som tidigare. Läs mer

Calle Ö skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Supertrevlig personal och snabb service. Skulle ha ett par, gick därifrån med 2 så bra säljare också Läs mer
  • 2019-08-14

Saiva Z skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par glasögon.
    Bra och snabbt bemötande.
    Optikern var super kompetent
    Förväntade inte mig att träffa en sådan kompetent optiker
    5 stjärnor Läs mer

Carl S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Ett par glasögon. Fick rabatt för att jag fick vänta vilket var bra! Läs mer

Christina S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag har köpt ett par solglasögon och två par progressiva glasögon. Mycket trevligt bemött. Personalen tar sig tid och ger bra råd vid val av glasögon. Glasögonen håller hög kvalitet och är snygga! Läs mer

Susanna K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsiga och trevliga till bra pris och grym kvalitet. Rekomenderar! Läs mer

Christina C skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte ett par progressiva glasögon.
    Jag blev mycket trevligt bemött såväl i butik som under synundersökningen.Mycket kunnigt och professionellt mottagande( med glimten i ögat).Trevlig stämning!
    Har rekommenderat Nividas till vänner och bekanta.
    Jag hade fått tips om Nividas av en god vän.
    Hälsningar från en mycket nöjd kund som gärna kommer tillbaka när det blir dags.
    Med vänliga hälsningar Christina Chalmers Läs mer
  • Regina P

2019-08-13

Regina P skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Mina glasögon är perfekta ochm jättesnygga.
    Fint miljö, mycket fint urval av bågar. Mycket bra personal. Läs mer

Carl Anders Nils T skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra bemötande och snabb tillbakakoppling.
    Fick precis den hjälp jag behövde Läs mer

Mattias F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Bra och hjälpsam optiker!
    Snygga och prisvärda glasögon. Läs mer
  • Emelie M

2019-08-13

Emelie M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga bågar till bra priser! Läs mer

Martin N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag är helnöjd.
    Gjorde synundersökning och köpte nya glasögon.
    Väldigt trevligt bemötande av personalen.
    Upplevde hela köpet av glasögon som snabbt och smidigt. Läs mer

Nils N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Allt var bra till leverans/hämtning. Då var det rätt glas men fel bågar. Inte bra. expediten knölade då i glasen i befintliga bågar som hon hittade under disken. Inte riktigt bra känsla även om det kanske blev rätt.
    NN Läs mer
    2019-08-13 Nividas Stockholm svarar Nils N
    Hej!
    Va tråkigt att höra att du fick en dålig känsla och fel färg på bågen från början.
    Vi har alltid ett lager bågar under disken (nya och helt oanvända) så att vi ska kunna byta glas direkt vid garantiärenden och dylikt. Så jag kan lova dig att bågen du fick var sprillans ny och inget som expediten bara rafsade fram. Det vi hade kunnat göra däremot är ju att ha förklarat det,så kanske känslan blivit bättre?
    Hoppas att du trots detta vill besöka oss igen, du är hjärtligt välkommen.

Allt gott,
    Nividas

Monica R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Vänligt bemötande.
    God service.
    Köpt glasögon. Läs mer

Oskar F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Otroligt trevligt bemötande samt kompetent personal! Läs mer

Hannes H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Trevligt bemött och proffsig hjälp. Väldigt nöjd med mina solglasögon. Det blir nividas nästa gång också! Läs mer

Lisa N skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag och min sambo gjorde synundersökning hos Nividas samt beställde glasögon. Mycket bra service, sortiment och priser. Har redan rekommenderat till vänner!! Läs mer

Sarah S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jättefina brillor och lättare att välja när man bara väljer mellan olika modeller och inte också mellan tusen olika märken. Jättetrevlig och bra personal. Mycket nöjd! Läs mer

Gabriella B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Snygga produkter. Trevlig och snabb service. Jag kan absolut rekommendera dem till alla jag känner. Läs mer

Catharina R skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par progressiva glasögon.
    Fick ett mycket trevligt personligt bemötande och snabb service.
    Fick goda råd och de gick enkelt och fort att göra ett val.
    Glasögonen var snabbt klara och priset var mkt bra. Läs mer

Johan S skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Superbra lokal, alltid trevlig personal - både optiker och butikspersonal. Solklart snyggaste bågarna i stan till bästa priset också. Inte varit på en annan glasögonaffär sen jag var där första gången! 10/10 Läs mer

Annika L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Hej!
    Bra service o trevliga o duktiga medarbetare både ute i butiken o optikern
    Mvh Annika Läs mer

Louise F skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag är väldigt nöjd. Köpte två par glasögon och gjorde synundersökning. Trevlig personal och snygg butik. Läs mer

Fredrik J skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte ett par specialbeställda solglasögon! Snabb leverans och bra service Läs mer
  • 2019-06-11

Sofi G skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon plus solglasögon! Allt bra! Läs mer

Niklas Mick L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte glasögon, allt var utmärkt. Undersökning, bemötande, leveranstid. Läs mer

Christian Y skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Proffsigt, enkelt och billigt! Läs mer

Bengt Marcus Felipe K skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Fantastisk service och mycket nöjd över både solglasögon och vanliga glasögon. Läs mer

Ulrika H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte läsglasögon.Väldigt otrevlig snorkig tjej i butiken. Noll costumer service. Hon var så ointresserad att hjälpa mig och då köpte jag ändå glasögonen. Hade jag inte verkligen velat ha dem hade jag gått ut.

Bra och snabbt bemötande via mail av personen som var ansvarig för glasögonen, men butiksupplevelsen tummen ner. Läs mer
    2019-06-07 Nividas Stockholm svarar Ulrika H
    Hej Ulrika. Jättetråkigt att höra att du fick en så negativ upplevelse när du var här hos oss. Vi tar till oss av kritiken och hoppas kunna ge dig en bättre upplevelse när/ om du vill komma på besök hos oss igen, det hoppas vi att du vill.

Med vänliga hälsningar,

Utmärkt optiker och säljare
    Se bra. Fungerar bra.
    Enkelt och bra. Läs mer

Jonna Stigsdotter L skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag blev rekommenderad att gå till er; snygga bågar till bra pris. Frågade optikern varför mina tidigare glas förstorade mina ögon väldigt mycket. Något som min ordinarie optiker inte höll med om. Hos er fick jag svaret att jag förmodligen tidigare haft sfäriska glas. Tyckte optikern var proffsig vilket jag egentligen inte förväntat mig pga priset!
    Köpte progressiva glasögon och ett par solglasögon, dito. Helnöjd. Två av mina kompisar har köpt samma upplägg som jag den senaste månaden.
    Med vänlig hälsning, Jonna Lilljeforss Läs mer

Micaela H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Jag köpte både glasögon och solglasögon. Trevligt bemötande och snabb leverans! Jag är super nöjd! Läs mer
  • 2019-06-05

Rebecca M skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Begränsat urval av snygga bågar till överkomligt pris. Läs mer

Kerstin B skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpte progressiva solglasögon.
    Expediten tog fram flera bra förslag och jag valde ett par av dom. Blev nöjd
    Har Nividas gladögon sen tidigare och är mkt nöjd. Läs mer

Madeleine H skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Köpt två par glasögon.
    Bytt båge på ena eftersom den lossade
    Reparerat ett trasigt glas efter en olycka.

Bra service och bemötande. Jätttenöjd med själva glasögonen och synundersökningen innan etc.

Enda negativa synpunkt var att personalen i butiken inte sa att det skulle tas en kreditupplysning om man inte betalade direkt vid beställningen. Jag tycker man ska se en vara före man betalar varför jag sa att jag hellre betalde då de var färdiga. Hade jag vetat att det skulle innebär att en UC togs hade jag givetvis betalat direkt. Läs mer

Håkan E skrev om Nividas Norrlandsgatan
    Solglasögon