Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3494 kunder tycker om Nytorget 6

• Christian K
    Christian K skrev om Nytorget 6
    Fantastisk mat och service! Vi ska komma tillbaka !
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Nytorget 6
    Bra och prisvärd mat. God service.
  • Anders B
    Anders B skrev om Nytorget 6
    Det fungerade bra från bokning till betalning
  • Andreas P
    Andreas P skrev om Nytorget 6
    Föredömlig återkoppling på bordsbokningen.
    Fantastisk meny.
    Klockrent bemötande & service från början till start!
    Supernöjda!
    =)
  • Willy S
    Willy S skrev om Nytorget 6
    Utmärkt service å bra mat. Alla var nöjda
  • Ulrica S
    Ulrica S skrev om Nytorget 6
    Jättebra service, fantastisk mat och härlig, varm miljö. Blir aldrig missnöjd på Nytorget 6
  • joakim s
    joakim s skrev om Nytorget 6
    hej, nytorget 6 är bäst ingen prostest, alltid bra bemötande, alltid god mat, och man skulle verkligen vilja göra mer klubb på nedervåningen som har egen scen m.m
  • Jörgen F
    Jörgen F skrev om Nytorget 6
    Bra men inte överaskande meny.
  • Göran H
    Göran H skrev om Nytorget 6
    God mat och vänlig personal. Dock extremt trångt då vi hade bokat för fem personer och den femte fick sitta på kortänden på ett tvåbord.
  • Emma S
    Emma S skrev om Nytorget 6
    Jag var där tillsammans med familj och åt middag. Alla var jättenöjda och maten var av hög kvalité. Jag hade hört gott om maten på Nytorget 6 och den levde verkligen upp till det! Bemötandet var genuint och precis lagom serviceminded - inte för på men vi fick hjälp när det behövdes.
  • Bo C
    Bo C skrev om Nytorget 6
    Hej!
    Vi var 7 personer på lunch. Från första kontakt nätbokningen, bekräftelse, ankomst o bemötande från personalen, maten o desser samt smidig betalning.
    Mycke bra o prisvärt!
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Nytorget 6
    Toppbetyg
    Tonfiskburgaren är fantastisk👍
    Trevlig miljö och personal, plus att hunden är välkommen med.
    Barnvänligt
  • Paul W
    Paul W skrev om Nytorget 6
    trevligt bemötande särskilt i telefon när jag bokade bordet. Helt OK bemötande vid bordet.
  • Angela R
    Angela R skrev om Nytorget 6
    Tog lite lång tid innan vi fick uppmärksamhet när vi satte oss, därefter bra service. Maten var inte speciellt bra. Betalar man så mycket för entrecote så ska den vara riktigt bra men det var den inte (senigt och segt).
  • Julia N
    Julia N skrev om Nytorget 6
    Servicen var fantastisk. Vi är så nöjda, personalen var kunning sin meny och såg gästerna hela tiden. Maten var otroligt god och lika så drycken! Vi kommer absolut tillbaka!
  • magnus b
    magnus b skrev om Nytorget 6
    Fantastisk upplevelse på Chefs table, grymt trevligt folk i köket, bra vinråd, prisvärt, enda problemet var att jag blev för mätt, kvalitetskrog.
  • Lena B
    Lena B skrev om Nytorget 6
    Bra service, god mat och härlig miljö!
  • Selma H
    Selma H skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig personal och urhärlig miljö. Bästa lördagshänget!
  • Per-Olof E
    Per-Olof E skrev om Nytorget 6
    Vi var tvungna att avboka pga sjukdom
  • Maria A
    Maria A skrev om Nytorget 6
    Mysig kvarterskrog och god mat. Restaurangen ligger i ett mysigt område.
  • Annicka S
    Annicka S skrev om Nytorget 6
    Jag åt en härlig röding och blev rekommenderad ett mycket gott vin till. Jag hade en trevlig kväll.
  • Carolina H
    Carolina H skrev om Nytorget 6
    Smidig bordsbokning, trevlig och kunnig personal, mysig lokal (vi fick sitta med ett annat par vid samma bord), god mat och ingefärslemonaden - mums!
  • Henrik M
    Henrik M skrev om Nytorget 6
    Mkt bra mat. Godkänd personal. Lite minus att vi ombads gå... nu tog det 20 min att få maten och vill man ha kaffe på maten räcker inte 1 timme.
  • Anders N
    Anders N skrev om Nytorget 6
    Väldigt trevligt och mycket god mat. Bästa råbiffen i världen.
  • Sara B
    Sara B skrev om Nytorget 6
    Trevlig miljö och mycket god mat.
  • Annika H
    Annika H skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat och väldigt trevlig personal
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Nytorget 6
    Vi fick vänta enhalvtimme på att få bordet trots att vi hade bokat. Tog ytterligare en halvtimme att bara få beställa mat...
  • Richard H
    Richard H skrev om Nytorget 6
    Bra service, god mat och trevlig stämning
  • Alexandra E
    Alexandra E skrev om Nytorget 6
    Bra mat och härligt bemötande från både kök och servis! Prisvärd chefs!
  • Katarina M
    Katarina M skrev om Nytorget 6
    Jättetrevlig kvarterskrog. Nedervåningen med sammetssoffor mysig och intim. Ingen mat över 250 kr, en hel del under 200 kr. Stort urval. Åt rödbeta o chevre o gulbetekräm med jättegoda smaker. Kan verkligen rekommenderas för familje- eller myskväll med vänner.
  • Helena E
    Helena E skrev om Nytorget 6
    Brukar vara nöjd med Nytorget 6 men nu var upplevelsen faktiskt en besvikelse. När vi kom möttes vi av två olika personer som sa att vi skulle få hjälp strax - kanske bra att ha hovmästarbåset bemannat då bokade gäster är på ingång. Cafèborden i källaren kändes heller inte som ett riktigt bord för sex pers. Servicen var ganska loj och maten inte alls så bra som den brukar. Ny kock? Rödingen brukar vara topp men nu väldigt trist - en överlagad och en rå och fantasilösa tillbehör som simmade i smakös gräddskt. Vinet fick vi inte ens smaka utan det "langades fram". Likaså fick en av oss ta emot tallriken i luften istället för att bli serverad. Trist när ett trevligt ställe går utför.
  • Anna W
    Anna W skrev om Nytorget 6
    Härlig stämning och fin inredning. Personalen hade kunnat vara lite mer allert, men de gav trevlig service. Menyn var kreativ och maten var väldigt god. Vi beställde tre st smårätter var och fick en trevlig och speciell kväll. Crab cakes rekommenderas!
  • Carl H
    Carl H skrev om Nytorget 6
    Trevlig atmosfär men lite konstigt musikval med mycket rap musik. Förknippar inte kvarterskrog med rap direkt.
    Maten ganska bra men inte högsta betyg mao 4 totalt.
  • Jennifer S
    Jennifer S skrev om Nytorget 6
    Jag bokade en födelsedagslunch som jag först fick veta inte var möjligt då vi var en större grupp men sen fick jag hjälp och det löste sig. Lunchen blev superlyckad och vi fick till och med stanna lite längre än avtalat, vilket var otroligt uppskattat! Och jättegod mat och trevlig personal! Tack!!
  • Johan D
    Johan D skrev om Nytorget 6
    Bra service och prisvärt! Våra gäster tyckte det var bra rakt igenom.
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Nytorget 6
    Trevlig miljö, bemötande och service. Maten mycket god och tilltalande för ögat.
  • Sara P
    Sara P skrev om Nytorget 6
    Bra mat och väldigt bra bemötande. Prisnivån är helt ok. Rekommenderas
  • Camilla G
    Camilla G skrev om Nytorget 6
    Hade hört mycket gott om Nytorget 6 och det visade sig vara precis så bra! Födelsedagsmiddag i mysiga undervåningen med åldrarna 19 - 89. Jättetrevlig personal, underbar mat (entrecote, röding, falafel och köttbullar) bra musik på lagom volym och världens bästa Cappucino. Kommer tillbaka!!
  • emily b
    emily b skrev om Nytorget 6
    mycket bra - inga problem att få större bord trots sista minuten-ändringar (fler gäster). alltid bra mat, snyggt och trevligt!
  • Johan I
    Johan I skrev om Nytorget 6
    Bra käk, trevligt bemötande och fina lokaler
  • Priya K
    Priya K skrev om Nytorget 6
    Jätte god mat och toppen service!
  • Marie d
    Marie d skrev om Nytorget 6
    Jag åt lunch med en kompis och fick jättebra bemötande och service. Maten var toppen.
  • Malin S
    Malin S skrev om Nytorget 6
    Väldigt trevligt och fint bemötande från personalen vi kände oss välkomna när vi kom in, det var vår första gång på Nytorget så en liten förklaring över konceptet huvudrätt eller små tapas rätter vore däremot att föredra.

Musiken var väldigt hög, den hade kunnat sänkas, det var väldigt tajt och trångt vid borden och stolarna, det kändes lite väl intryckt. Ändå var vi bland de första på plats när de öppnade men upplevde det ändå så, trångt på borden. Man kände sig devis lite i vägen.

Brödkorgen man får är helt fantastisk.
    Vi beställde entrecote till huvudrätt, well done då jag är gravid, hela köttbiten var inte well done så jag fick lämna halva.
    Däremot var alla tillbehör och hela smakupplevelsen helt underbar.
  • Leyla Belle D
    Leyla Belle D skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat, men snorkig och otrevlig service. Vi kände oss förnedrade.
  • Märta B
    Märta B skrev om Nytorget 6
    Mkt gott och bra service men vår bokning fanns inte och vi blev ombedda att lämna en kvart innan bokningen gick ut trots att jag kunde uppvisa den.
  • Gisela L
    Gisela L skrev om Nytorget 6
    God och varierad mat och mycket trevligt bemötande! En nackdel var att man ombads lämna ut kontokortsnummer inklusive CVV kod vid bokning online med hot om 200kr/pers "böter"vid utebliven gäst. Jag ringde och vägrade och då gick det bra att boka ändå. En sån populär restaurang behöver nog inte vara rädd att stå med tomma bord. Sätt hellre upp en absolut tidsgräns för infinnande. Då kommer vi gärna tillbaks!
  • Anders E
    Anders E skrev om Nytorget 6
    Visad till bordet, serverad mat och fått notan.
  • Anna G
    Anna G skrev om Nytorget 6
    Supertrevlig personal och underbart god mat! Marängsvissen var den godaste jag ätit! :-)
  • Felicia G
    Felicia G skrev om Nytorget 6
    God mat och bra service enligt hela sällskapet
  • carina w
    carina w skrev om Nytorget 6
    Härligt välkomnande! En spännande och intressant interiör. Sköna möbler med lite "hemma hos" känsla. Intressant meny (kanske lite spretig) men vi hittade något som passade alla. Liten miss med vinet, men vi fick byta och var supernöjda med vårt besök. Kommer tillbaka samma helg nästa år och vill då prova chefs table.

Nytorget 6, 116 40 Stockholm