Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 11:00-01:00
Sön: 11:00-00:00

Läs vad 5898 kunder tycker om Nytorget 6

• 2020-05-25

Viveka V skrev om Nytorget 6
    Var där och firade min födelsedag med några vänner, vi blev otroligt bra bemötta och maten var fantastisk! Fanns verkligen nåt för alla i sällskapet Läs mer
  • 2020-05-24

Alma R skrev om Nytorget 6
    Tråkig mat och tråkigt bemötande. Oklart vad det är som har hänt. Så synd Läs mer
  • 2020-05-21

Daniel S skrev om Nytorget 6
    Ingen info om att chefs table var ändrat från framgångskonceptet dom hade tidigare. Läs mer
  • 2020-05-20

Björn P skrev om Nytorget 6
    God mat och finfin service! Perfekt kvarterskrog. Läs mer
  • 2020-05-19

Moa K skrev om Nytorget 6
    Jag älskar Nytorget 6 och allt som serveras där, men jag blev av misstag serverad vanligt bröd när jag beställde glutenfritt. Hann äta halva innan servitrisen upptäckte detta och kom och bad om ursäkt. Alla kan göra misstag men det drar ändå ned betyget lite då jag inte blev kompenserad på något sätt och fick sjukskriva mig från jobbet för att jag blev så dålig på grund av detta. Men smakerna är som sagt 10/10! Läs mer
  • 2020-05-19

Charlotta C skrev om Nytorget 6
    vi åt middag. det är för tätt mellan borden och gästerna utifrån corona-situationen. Maten var god och det var bra service Läs mer
  • 2020-05-18

Peter C skrev om Nytorget 6
    För att vara under covid19 så var det extremt trångt. kan inte vara ok med en så packad resturang.

Maten och servicen var dock perfekt. Läs mer
  • 2020-05-18

Stefan D skrev om Nytorget 6
    Brunch, söndag.
    Trevligt bemötande och bra service Läs mer
  • 2020-05-16

Maria W skrev om Nytorget 6
    Bra o glad personal, trevligt bemötande, fantastisk god mat. Bra priser!
    Vi kommer tillbaka. Läs mer

Håkon G skrev om Nytorget 6
    Okej mat. Trevlig personal. Snabb servering. Läs mer
  • 2020-05-14

Anna E skrev om Nytorget 6
    Vi fick vänta länge på maten, den kom inte samtidigt, det saknades såser som skulle ingå, det var snålt med potatis och vi debiterades extra när vi ville ha mer. Servitören blev märkbart sur när vi ville dela notan och tvärförbannad när vi frågade om den extra debiteringen för potatisen. Läs mer
  • 2020-05-04

Helene A skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig och personligt bemötande av alla i personalen. Vi tog en fördrink och en charkbricka. Sedan åt vi huvudrätt och drack lite vin och efter det åt vi efterrätt och drack en kaffe. Vi var där en vecka tidigare och hade samma upplevelse. Mycket gott och trevligt och vi kommer definitivt att gå tillbaka. Läs mer
  • 2020-05-04

Johannes I skrev om Nytorget 6
    Maten brukar vara grym, men denna gång var den bra men inte mer Läs mer
  • 2020-05-03

Salla V skrev om Nytorget 6
    Maten var bra, servicen däremot var mycket seg. Jag fick be om att få beställa dricka, fick gå till baren och beställa efterrätt, fick gå och be om notan. Läs mer
  • 2020-05-03

Marta E skrev om Nytorget 6
    Äter gärna här när jag vill ha en "riktig" middag ute. Mycket par kring 30-40 år de gånger vi varit där. Trevlig personal och miljö, bland de bästa på Söder. Maten god, men ojämn, bara ett fåtal vinflaskor under 500 kr, så betyget reflekterar stämningen mer än maten som i sig hade fått 3-4. Läs mer
  • 2020-04-30

Tanja V skrev om Nytorget 6
    Härlig känsla att kliva in på NT 6. God mat och bra personal och känns som en riktig härlig kvarterskrog med det där lilla extra. Läs mer
  • 2020-04-28

Cecilia S skrev om Nytorget 6
    Mkt bra mat och otroligt trevlig service. Nytorget 6 är också noggranna med att hålla avstånd enligt rekommendationerna så vi fick vänta utanför på att vårt bord skulle bli ledigt - det uppskattas! Läs mer
  • 2020-04-27

Therese H skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat och dryck! Trevlig och service inriktad personal! Läs mer
  • 2020-04-16

Lisa A skrev om Nytorget 6
    Bra service. Jättegoda smårätter! Läs mer

Jon H skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat och bra service för relativt humana priser! Mysigt ställe! Läs mer

Nina T skrev om Nytorget 6
    Jätte trevlig personal och service! Maten smakade också toppen. Läs mer

Lena B skrev om Nytorget 6
    Alltid en fin upplevelse med väldigt god mat och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-03-30

Anna-lena E skrev om Nytorget 6
    Middag med smårätter, förrätt, varmrätt, dessert, allt väldigt gott. Krispig getost var suverän, bra vinförslag.
    Utmärkt service, allt levde upp till förväntningsrna. Läs mer
  • 2020-03-27

Linda S skrev om Nytorget 6
    Mysig stämning och trevlig personal Läs mer
  • 2020-03-27

Anders M skrev om Nytorget 6
    Middag för hel familj. Flertalet missade beställningar ang mat och dryck, Huvudrätten (kött) beställdes medium well (rosa) men var skosula. öouppmärksamhet på vad som fanns på bordet. Dessert serverades utan skedar, var tvungna att invänta återkomst av servitör för det. Nota: skulle delbetala med presentkort men det hade blivit ägarbyte så presentkortet skulle inte funka. Hovmästaren som tillkallades inledde samtalet med ”vad är problemet?” ..: trevligt...vi åt en del på Nytorget 6 tidigare men nu hade det hänt något. Läs mer
  • 2020-03-26

PATRIK P skrev om Nytorget 6
    Alltid kanonbra, bästa krogen på Söder. Läs mer
  • 2020-03-24

William H skrev om Nytorget 6
    Väldigt högt ljud. Dålig service. Men biffen god med sås. Men efterrätten smaka lök som den inte ska. Därför det dåliga betyget men det gick fort att få maten. Läs mer
    2020-03-26 Nytorget 6 svarar William H
    Hej William,

Tack för din feedback.

Väldigt tråkigt att vi inte nått upp till era förväntningar.
    Vi tar till oss och hoppas att du ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver i framtiden.

• 2020-03-23

Stefan G skrev om Nytorget 6
    Har Celiaki (dvs tål inte ens spår av gluten). Men köket strösslade maten med brödsmulor. Oklart varför. Ligger helt utslagen flera dagar efteråt. Kommer aldrig att sätta min fot där igen. Och rekommenderar ingen att göra det heller. Har aldrig varit med om något liknande. Läs mer
    2020-03-26 Nytorget 6 svarar Stefan G
    Hej Stefan,

Vi skulle gärna komma i kontakt med dig angående ditt besök.

Malia gärna oss på patrik@nytorget6.com

• 2020-03-21

Helén R skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat och väldigt bra service Läs mer
  • 2020-03-19

Per-erik A skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat, trevligt bemötande. Bra service och kunnig personal. Vi kommer tillbaka Läs mer
  • 2020-03-18

Karin Agneta B skrev om Nytorget 6
    Varm och fin miljö. Mycket trevlig personal och mycket god mat. Läs mer
  • 2020-03-17

Heidi N skrev om Nytorget 6
    Något missnöjd med maten men servicen var topp Läs mer

Niklas B skrev om Nytorget 6
    Brunchen borde ha fler typiska brunchsaker som pannkakor, smoothies mm. Ägg benedictin o florentin goda men på tok för dyra. Bra service. Läs mer

Hanna B skrev om Nytorget 6
    Jag har alltid älskat Nytorget 6, såväl maten om service och miljö. Senaste gången jag var där var upplevelsen dock en annan, personal som missade beställningar och var allmänt frånvarande mat som fortfarande smakade bra men inte höll samma klass som tidigare. På fråga fick vi höra att stället bytt ägare. Riktigt syn ifall en av Söders bästa restauranger inte längre kommer hålla samma nivå. Läs mer

Eric F skrev om Nytorget 6
    Rödingen var rå och en person i sällskapet fick en seg och senig steak. Personalen var otrevlig och lyfte inte ett finger när detta påpekades. Man ska inte behöva känna sig i vägen som gäst när restaurangen inte presterar! Uselt! Läs mer
    2020-03-26 Nytorget 6 svarar Eric F
    Hej Eric,

Väldigt tråkigt att läsa om din kväll här hos oss, vi har givetvis intentioner att uppfattas mycket bättre än så här.
    Vi tar till oss utav din upplevelse och hoppas att du i framtiden ger oss en chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

Trevlig dag.

Amanda F skrev om Nytorget 6
    Burgaren var torr, eggs royalen kom med ett ägg som hade konsistensen hårdkokt. Läs mer
    2020-03-26 Nytorget 6 svarar Amanda F
    Hej Amanda,

Tack för din feedback.

Vi tar till oss utav det du skriver och hoppas du ger oss en ny chans att visa att vi kan bättre än det du beskriver.

Trevlig dag.

Monica L skrev om Nytorget 6
    Som vanlugt trevligt bemötande. Trots bokning långt i förväg blev vi dock hänvisade till nedre plan/ källaren utan att ha fått den info i förväg. Redan så hade jag hellre bokat om till annannredt. Undervåningen är mkt deprimerande. Jag hade gäster med mig och hade talat mig varm för denna rest. Nu satt vi i mörkret, fick vänta över 1 h ( ka, en över hel timma) på maten. När den kom var den ljummen o smaklös.
    Detta var första gången jag åt fr brunchnenyn. Den var tråkig i sig, o maten smaklös. Kvällarna brukar vara bra men kanske har allt blivit sänre. Tveksam om jag går tb. Mina gäster kommer ivf att välja bort denna rest framöver. Läs mer
  • 2020-03-13

Fredrik P skrev om Nytorget 6
    God mat i avslappnad lunchmiljö Läs mer
  • 2020-03-13

Kristina K skrev om Nytorget 6
    Vi satt vid Chef table. Helt fantastisk upplevelse med god mat, mysig miljö och inte minst urtrevlig personal. Kan varmt rekommenderas och gärna återkomma till😄igen! Läs mer
  • 2020-03-12

Matilda S skrev om Nytorget 6
    Lunch för 12 personer, bra bemötande, bra mat, bra service! En liten sallad till maten hade varit toppen. Jättegott bröd! Läs mer
  • 2020-03-12

Björn O skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat
    Väldigt trevlig personal
    Trevliga gäster runt omkring Läs mer

Jennie T skrev om Nytorget 6
    Mysig lokal, jättegod mat och bra vin! Mycket bra service! Läs mer

Harriet B skrev om Nytorget 6
    Vi blev emottagna på ett trevligt sätt och med vår stora glädje fick vi sitta lite avskiljt. Vi åt bra utan att det var "det bästa vi har ätit", besvikelsen var nog bristen på önskad dryck samt kunskap hos personalen. Det är för mig viktigt att få en hel matupplevelse vilket förutsätter att jag får hjälp vid val av dryck till maten jag tänkt att äta Läs mer

Diana A skrev om Nytorget 6
    The girls and myself ordered the brunch menu and wine. We were treated well. The food and ambience was great. Thanks! Läs mer
  • 2020-03-10

Linnea L skrev om Nytorget 6
    Vi åt middag. Rätt dålig service. Fick hela tiden kämpa för att påkalla uppmärksamhet. Maten var helt okej men servicen drar ner helhetsintrycket. Läs mer
  • 2020-03-09

Thomas L skrev om Nytorget 6
    For lidt mad til prisen, varm vin der burde være køliger. Läs mer

Christian E skrev om Nytorget 6
    Maten god. servicen utan anmärkning. Lite trångt mellan borden.
    Anledningen till att jag valde Nytorget 6 är att jag varit där tidigare och tycker om restaurangen Läs mer

Astrid E skrev om Nytorget 6
    Riktigt god mat och skön stämning. Läs mer

Roger A skrev om Nytorget 6
    Lever upp till en bra förväntansbild, inget utöver för att riktigt sätta något man pratar om som riktigt bra. Läs mer

Nytorget 6, 116 40 Stockholm