Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3138 kunder tycker om Nytorget 6

• Maria W
    Maria W skrev om Nytorget 6
    Riktigt god mat och mycket bra service!
    Men jag hade önskat att man vetat om omrenoveningen som gjordes i köket så man hade kunnat komma 2dagar senare och ätit den man man längtat efter att få äta och berättat så bra om till sitt sälskap.
  • Anna F
    Anna F skrev om Nytorget 6
    Mysigt ställe. Smårätterna var riktigt goda!
  • Mikael A
    Mikael A skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande. Lite långsam service i väntan på att få beställa mat efter vi satt oss. Vi fick sitta aningen för länge efter att vi lagt i från oss menyerna. Sedan var matserveringen bra
    Bra mat.
    Totalt helt ok, bra men inte fantastiskt.
  • Urban S
    Urban S skrev om Nytorget 6
    Bemötandet var bra.
    Maten, grillad ytterfilé var god men tyvärr mycket seg.
  • Jan H
    Jan H skrev om Nytorget 6
    Vi blev trevligt och professionellt bemötta och avnjöt en mycket god måltid,
  • Izabelle A
    Izabelle A skrev om Nytorget 6
    Vi har varit här två gånger och ätit och har haft fantastiskt trevligt båda gångerna. Maten är supergod och det finns mycket att välja bland. En svag nackdel kan vara att restaurangen inte är så stor så man sitter nära sina bordsgrannar. men det är maten värd!
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Nytorget 6
    Allt var bra, tog kanske lite lång tid innan vi fick betala men annars var allt bra!
  • Peter J
    Peter J skrev om Nytorget 6
    Vid ankomsten var de väldigt motvilliga att ge oss ett bord for 6 personer, trots att det fanns flera bord lediga. Till slut gav de med sig.
    Lunchen var väldigt god och vällagad, servicen var OK under själva lunchen.
    Servitrisen var märkbart störd på att jag inte la till någon dricks när jag betalande.

Mat: 5
    Service: 3
  • Sofia B
    Sofia B skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal och det mesta smakar gott. Prisvärt.
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 serverar vällagad mat till någorlunda bra priser, även om rätterna börjar smyga sig upp mot, och över, 250 kronor. En skillnad från starten.

Det är inget fel på maten på Nytorget 6, och har så heller aldrig varit. Det stora problemet är servicen. Drinkar och mat glöms bort titt som tätt, servitörer säger att de skall återkomma till bordet om några minuter men är borta en kvart, okunniga och ointresserade runt sin dryckesmeny och allmänt blasé. Intrycket är att de inte behvöer bry sig så mycket då läget är bra. Som slutkläm så gör Nytorget 6 det som alla restauranger i Stockholm har börjat med, den otroligt ohyfsade vanan att komma med en dosa till bordet och be om dricks i samband med betalning. Mitt senaste besök på Nytorget 6 var i sällskap med en amerikansk vän som beskrev servicen och ohyfset att kräva in dricks vid bordet som bedrövligt. Jag kan bara instämma.
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Nytorget 6
    Bra mat , falafalen sådär men eftersom det bara är 2 timmar man kan boka så är det ju väldigt trist att servisen låter tallrikarna stå dryga halvtimmen innan dom plockar av och sen tar beställning på dessert när det återstår 20 av vår tid samtidigt som dom säger ni vet att ni bara har tid till 19 va? Trist avslut att knappt hinnan klart innan notan slängs fram och vi måste resa på oss och gå och sätta oss utanför. Vi infann oss i tid och 2 timmar är gott nog om servisen ser till att det rullar på
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om Nytorget 6
    Fin lokal, trevlig och glad personal. Maten var fräsch och god!
  • Erik T
    Erik T skrev om Nytorget 6
    Väldigt bra service, utmärkt mat och väldigt trevliga lokaler och en "lagom" ljudnivå så man kunde konversera vid bordet.

Helheltsintrycket var väldigt positivt och hit kommer vi absolut att komma tillbaka snart igen.

Tack för en väldigt trevlig!!
  • Lena K
    Lena K skrev om Nytorget 6
    Bra mottagande från första början. Hade bokat bord och blev placerad i ett hörn. Mat och dryck mycket bra och prisvärt.
  • Julie B
    Julie B skrev om Nytorget 6
    Maten var jätte gott. Service är bra också.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig restaurang med hemma känsla, trevlig personal och god mat till humana priser
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Nytorget 6
    God charkbricka och trevlig personal.
  • Anna D
    Anna D skrev om Nytorget 6
    Snabb och trevlig service och god mat!
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Nytorget 6
    Hej!
    Jag har varit hos flera gånger och tycker att maten genomgående är god, det var den igår också (kycklingsallad). Trevligt bemötande av den servitris som hjälpte oss med serververing, fylla på med dryck samt plocka ut.
    Dock: när jag kom in i restaurangen (bokat sedan länge) var det ingen som noterade mig på en bra stund när jag stod vid hovmästarbåset, trots att flera sprang förbi. Det är inte ok. Som gäst ska man inte känna att man kommer och stör inte ens mitt i lunchen. Bara ett litet hej vore trevligt. Vi fick också vänta länge på att betala trots att restaurangen då nästan var tom (sen lunch). Inte ok heller.
    Annars var vi nöjda. Trevlig miljö och god mat, minus på service före och efter måltid men det går ju att jobba med.
    mvh
    Lisa
  • Martin S
    Martin S skrev om Nytorget 6
    Fantastiskt god mat och väldigt bra service.
  • Linda N
    Linda N skrev om Nytorget 6
    En trevlig restaurangupplevelse avseende såväl service som mat. Personalen var något opersonlig men serviceminded och var snabb att uppmärksamma oss, ett sällskap på sju. Dock var de väldigt långsamma vad gällde att ta betalt... vi fick vänta länge på uppmärksamhet vid det tillfället.
  • Jessica R
    Jessica R skrev om Nytorget 6
    Exceptionellt bemötande, galet god mat i mysig atmosfär!
  • Claes F
    Claes F skrev om Nytorget 6
    Bra mat trevlig service snabb servering allt var toppen
  • Martha S
    Martha S skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal i källaren. Trångt bord men inga andra gäster vid bordet brevid så det kändes bara mysigt, men hade nog känts väldigt trångt om det hade suttit folk där. God mat - som alltid.
  • Petra K
    Petra K skrev om Nytorget 6
    Det gick smidigt att boka via hemsidan, väl på plats så fick vi bra service av personalen och maten var god och stämningen trevlig. Rekommenderas!
  • monica k
    monica k skrev om Nytorget 6
    Mycket bra, god mat, bra service.
  • Helene N
    Helene N skrev om Nytorget 6
    Härlig stämning och trevlig perosnal.
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Nytorget 6
    Jättetrevligt bemötande och fantastiskt god frukost! Den kan jag verkligen rekommendera!
  • David L
    David L skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig restaurang och personal. Alla i sällskapet var mycket nöjda med maten.
  • Christina A
    Christina A skrev om Nytorget 6
    Trevlig atmosfär och personal. God mat, bra öl- och vinlista!!
  • Estelle B
    Estelle B skrev om Nytorget 6
    Mycket bra bemötande och service. Dock besviken på maten. Kalvtartaren var inget speciellt och pommesarna smakade som färdigköpta.
  • Jennie P
    Jennie P skrev om Nytorget 6
    Helt fantastiskt alltihop ❤️👏🏻👏🏻 toppbetyg
  • Karoline L
    Karoline L skrev om Nytorget 6
    Bra mat, men detta var andra gången jag Åt på nytorget. Vart mer amazed första gången.
  • Jan L
    Jan L skrev om Nytorget 6
    bra käk och bra service........
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Nytorget 6
    God lunch och trevlig bemötande. Tog möjligen lite lång tid att få in maten.
  • filip f
    filip f skrev om Nytorget 6
    Bra bedömande, bra service, bra mat.
  • Ella H
    Ella H skrev om Nytorget 6
    Toppen mat och service. Från bokning till nota gick allt som på räls. Vi var ett stort sällskap med många barn och alla gick ifrån mätta och belåtna.

Det enda minuset är att det inte finns några barnstolar men det löste vi med att ta med en egen men det hade ju varit bekvämare om det funnits på plats.
  • Malin H
    Malin H skrev om Nytorget 6
    Kvarterskrog med stuk! Härlig miljö, bra mat och sorl. I sann Nytorgetanda
  • Maxine S
    Maxine S skrev om Nytorget 6
    Vi var 5 personer som åt lunch på Nytorget 6. Alla nöja med maten. Två av oss åt köttbullarna och tyckte de var bra men anser att de smakar annorlunda varje gång.
    Vi blev placerade på källarvåningen där det är mörkt mitt på dagen i vårsolen och då önskar man helst att sitta där man kan få lite solljus. Källarvåningen känns mer till för middagsbokningar.
  • Larsson K
    Larsson K skrev om Nytorget 6
    God mat och bra service. Trevliga lokaler.
  • Jennie P
    Jennie P skrev om Nytorget 6
    Vansinnigt bra! Stort tack! Vi var ett större gäng som alla är i krogbranschen vilket kan göra oss lite petiga. Det här var riktigt riktigt bra!!
  • Moa V
    Moa V skrev om Nytorget 6
    Bästa brödet i stan! Minus för att ni inte fyller på vattenkaraffen.
  • Patrik K
    Patrik K skrev om Nytorget 6
    Jättefin restaurang, väldigt mysigt, och perfekt som ett första dejt ställe. Trevlig personal och god mat. Man blev inte "utslängd" efter sittningens slut, vilket de får ett stor plus för.
  • Petra K
    Petra K skrev om Nytorget 6
    Jättebra! Mycket trevlig personal och ställe.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Nytorget 6
    Vi blev väldigt bra mottagna. Personalen var väldigt trevliga.
    Maten och vinet var mycket bra.
    Vi är jättenöjda med vårt besök.
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Nytorget 6
    Lätt att boka. Trevlig restaurang, mycket bra och trevlig service. Skön musik. Skön dstämning. Maten var tyvärr en besvikelse. En bricka med kött för hela sällskapet. Fläsk som var mycket fett på, ryggbiffen lite väl "röd". Det godaste var lammracks. Men tyvärr blir det då inte mycket mat. Har ätit detta tidigare med en mycket bättre blandning då alla kunde äta hela köttbitar.
  • Linda J
    Linda J skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal, bra mat, trevlig miljö
  • Diana H
    Diana H skrev om Nytorget 6
    Bra mat. Inte lika bra bemötande
  • Sanna S
    Sanna S skrev om Nytorget 6
    Bra mat, bra service och riktigt trevlig atmosfär!
  • Eleanor B
    Eleanor B skrev om Nytorget 6
    The service was excellent and very friendly!
    The food was great.
    Great ingredients and recipes, but a bit too much salt. A restaurant of this caliber can trust the taste buds of its customers to appreciate the flavors of the food.
    The deserts were superb.

Nytorget 6, 116 40 Stockholm