Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 11:00-01:00
Sön: 11:00-00:00

Läs vad 5965 kunder tycker om Nytorget 6

Lisa C skrev om Nytorget 6
    Bra lunch, trevlig personal i luftig och skön atmosfär utan trängsel. Minus för att de inte hade vegetariskt på dagens lunch. Läs mer

Petra F skrev om Nytorget 6
    Jättetrevligt ställe, god mat och väldigt bra service! Läs mer

Rebecka Huusko skrev om Nytorget 6
    Maten var väldigt god och prisvärd och alla i personalen var jättetrevliga och gav utmärkt service. Läs mer

Linda S skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 har både trevlig personal och lite nytänk kring mat. Gillar upplägget med olika smårätter som kan delas mellan flera. Men även att det går att köra en klassisk 3-rätters. Bra viner och bra utbud på öl. Läs mer

Martin S skrev om Nytorget 6
    Råbiff plus öl.
    Bra bemötande, inget över det vanliga
    Jag hade förväntningar på en mycket god middag vilket de levde upp till Läs mer

Johan E skrev om Nytorget 6
    Mycket trevligt med bra service och god mat Läs mer
  • 2020-08-11

Evelina J skrev om Nytorget 6
    Superbra service både i bar och av servitriser. Maten var också jättegod! Över förväntningarna Läs mer
    2020-08-11 Nytorget 6 svarar Evelina J
    vad kul att höra. välkommen åter:)
  • 2020-08-10

Åsa W skrev om Nytorget 6
    God mat och trevlig service!
    Entrecote och Röding rekommenderas. Läs mer
  • 2020-08-09

Catarina L skrev om Nytorget 6
    Ett säkert kort på Söder, alltid bra mat och bra service. Läs mer
  • 2020-08-08

Carina L skrev om Nytorget 6
    Mycket god och vällagad mat
    Bra service
    Beställde irish coffe efter maten och den höll dock inte måttet då glasen var mycket små Läs mer
    2020-08-11 Nytorget 6 svarar Carina L
    Hej Carina.
    Kul att ni gillade våran mat och service. Synd på irish coffeen , vi håller standardmått på vårat kaffedrinksglas men absolut kan den upplevas lite starkare än om det exempelvis serveras i ett större vinglas som en del restauranger väljer att göra. Detta kan vi självklart oxå kan göra om du skulle önska mer kaffe i din drink nästa gång. Hoppas vi ses igen:)
    mvh elin.
  • 2020-08-07

Maths A skrev om Nytorget 6
    Servicen kanon och maten fantastisk. Läs mer
  • 2020-08-06

Hans B skrev om Nytorget 6
    Mycket gott bemötande och jättetrevlig personal.

Mycket god förrätt med stekta kantareller, mycket fin o välsmakande röding, kan rekommenderas. Själv åt jag råbiff, mycket god smak men lite för råriven konsistens för min smak. Det står å andra sidan att den är råriven i menyn.
    Avslutade med härlig Creme Brulee respektive en fantastisk Nytorgets paleta.
    Mycket lyckad kväll och Nytorget 6 är absolut värt ett besök. Läs mer
  • 2020-08-03

Michele C skrev om Nytorget 6
    Toppen atmosfär, Good entrecote kykligen lite under rostad och gör mild. Proffsig personal, åtminstone tjejen som tog över. Killen som serverade först verkade lite flummig. Läs mer
    2020-08-11 Nytorget 6 svarar Michele C
    Tack för ett fint omdöme.
    Tror det kanske var jag som glömde be om extra grill på eran kyckling om jag inte minns fel:) men hojta till nästa gång så löser vi det såklart. Hoppas vi ses snart igen.
  • 2020-08-02

Aurora H skrev om Nytorget 6
    middag för två. underbar mat och service. superrimliga priser, även för oss studenter som vill lyxa till det ibland. toppenupplevelse! Läs mer
  • 2020-08-02

Helena J skrev om Nytorget 6
    Beställde bord via nätet. Kom dit o fick plats i källaren. Då gick vi därifrån. Borde upplysas när man bokat att man fr sitta i källaren. Läs mer
    2020-08-11 Nytorget 6 svarar Helena J
    Hej Helena..

Vad trist att ni valde att gå härifrån, vi tycker själva att våran källare är jätte mysig och just när man bokar online och uppger sin mail så får man just ett bekräftelsemail med info om att våran restaurang är uppdelad i två matsalar på två våningar och att man kan bli placerad i båda. Man kan givetvis uppge önskemål om man har det.
  • 2020-07-31

Therese J skrev om Nytorget 6
    Bra service och mysig inredning! Läs mer
    2020-08-11 Nytorget 6 svarar Therese J
    kul att höra, välkommen åter.
  • 2020-07-30

Clara B skrev om Nytorget 6
    Bra service och fantastisk mat! Läs mer
    2020-08-11 Nytorget 6 svarar Clara B
    Vad kul att höra. hoppas vi ses igen:)
  • 2020-07-29

Alicia B skrev om Nytorget 6
    Vi upplevde att servicen var väldigt delad. Vår huvudservitris Mathilda skötte jobbet exemplariskt och var otroligt trevlig och tillmötesgående. Dessvärre var de övriga servitörerna/servitriserna inte lika trevliga och vi kände oss mer i vägen än välkomna. Därför skulle jag vilja ge Mathilda högsta möjliga poäng men det är de andra som drar ner betyget.

Maten i sig är okej, varken bättre eller sämre. Något överprisad kan jag tycka däremot. Tre räkor bör inte kosta 185kr när de inte ens smakar särskilt mycket. Läs mer
  • 2020-07-28

Pernilla I skrev om Nytorget 6
    Fantastiskt god mat, men upplevelsen och den och betyget dras ner på grund av vår servitris taskiga attityd. Vi verkade mest vara till besvär för henne och behandlades inte som betalande kunder. Vill ge toppbetyg för mat och dryck men bottenbetyg för personal. Läs mer

Aniella S skrev om Nytorget 6
    Vi valde många smårätter att dela, fick då smaka på många av de rätter som fanns. Jättegott och speciellt puffad majs-tacos och stekta kantareller som vi slogs över. Gott vin (dom de la beche morgon) var prisvärt och väldigt gott. Bra och kunnig personal. Vi kommer tillbaka! Läs mer

Hannah L skrev om Nytorget 6
    Vi ville tacka Elin, super härlig tjej verkligen som gjorde kvällen ännu bättre! Läs mer

Lotta B skrev om Nytorget 6
    God mat och trevlig lokal, men ändå opersonligt och stressigt. Vi åt middag .
    Förväntningarna var högre på service.
    Bortglömd beställning, ingen fråga om beställning av dryck till mat (man dricker inte aperol till maten😁 ) och undandukning innan alla är klara. Läs mer
  • 2020-07-25

Minna P skrev om Nytorget 6
    Maten var god, servicen var bra! Minus var att vi fick sitta i källaren.. drog ner ganska mycket Läs mer
  • 2020-07-24

Camilla N skrev om Nytorget 6
    Goda köttbullar men det är inte en prisvärd restaurang
    Urban Deli slår detta både när det gäller mat och miljö

Service va mycket bra Läs mer
  • 2020-07-23

Joel A skrev om Nytorget 6
    Allt var superbra! Trevlig personal med järnkoll och kanonbra mat!! Tack!! Läs mer
  • 2020-07-21

Tonoy S skrev om Nytorget 6
    Helt okej, ganska tomt på gäster men servicen var ändå inte där. Fick inget kvitto heller, de lämnade dosan vid bordet och kom inte tillbaka. Läs mer
  • 2020-07-21

Martin S skrev om Nytorget 6
    Jättebra mat. Tog väldigt lång tid att få den. Läs mer
  • 2020-07-18

Mikael I skrev om Nytorget 6
    den sämsta råbiff jag ätit, antingen tycker inte kocken om råbiff eller vet inte vad det är och hur det tillagas Läs mer
  • 2020-07-18

Emily D skrev om Nytorget 6
    Medioker mat. Trist bemötande; oengagerat, lite snorkigt nästan. Dialogen gick t ex så här:
    Jag - har ni bara halv toast skagen, eller finns den som hel?
    Servitör - vi har det som står på menyn.

Trevligt. Läs mer

Teresa L skrev om Nytorget 6
    Väldigt god mat
    Trevlig personal Läs mer

Kerstin B skrev om Nytorget 6
    Kantarelltosten var jättegoda! Läs mer

Iris L skrev om Nytorget 6
    Bra service på 18-årsdag! Trevlig personal, jättegod mat. Rekommenderar!! Läs mer
  • 2020-07-16

Therese P skrev om Nytorget 6
    En trevlig middag med god mat. Servicen var bra och allting vällagat. Läs mer
  • 2020-07-15

Susanna G skrev om Nytorget 6
    Mysigt ställe, god mat och trevlig personal. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-09

Annika J skrev om Nytorget 6
    Jag älskar Nytorget 6 och har varit där flera gånger. Jättegod mat och bra service! Läs mer

Andreas B skrev om Nytorget 6
    Vi fick inte riktigt det vi beställde, maten helt ok men överskattad Läs mer

Susanne H skrev om Nytorget 6
    Vi var fyra personer som drack drink och åt middag. Jag hade mailat om önskemål om att få sitta på gatuplan och trots att det normalt inte gick att önska var man skulle sitta så fixade dem det. Trevlig personal Läs mer

Kristoffer O skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande, mysig restaurang men för priset alldeles för små portioner. Men i det stora hela en väldigt bra upplevelse. Läs mer

Karoline L skrev om Nytorget 6
    Behjälplig personal. Tyvärr tycker jag maten blivit sämre, dvs portionerna är riktigt små (brunch) så kände att vi betalade överpris. Läs mer

Viktor D skrev om Nytorget 6
    Bra mat och OK service, men jobbigt med hög bakgrundsmusik som inte gick att sänka? Läs mer

Sara H skrev om Nytorget 6
    Fanns ingredienser i lunchen som var god, annars kändes den som en hopsläng av det som fanns kvar. Läs mer
  • 2020-07-03

Margaretha T skrev om Nytorget 6
    Lång väntan och maten var inte så god som vi förväntat oss med tanke på tidigare referenser. Läs mer
  • 2020-07-02

Karolina H skrev om Nytorget 6
    Maten var god och service trevlig!
    Dock så var det lite trångt bordsplacering i lokalen och därmed inte så Covid-19 vänligt. Läs mer

Jeremy G skrev om Nytorget 6
    We had quite high expectations due to your reputation. Breakfast was served stone cold. It reflects on the importance level the customer is held at. As in it would be nice if we ever came back in the future that the staff felt compelled to serve us our dishes when they were ready and not after the food had gotten cold. Läs mer

Amanda M skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig inredning. Vissa i personalen var lite otrevliga vilket jag reagerade på. Men allt annat var trevligt! Läs mer

Cleopatra N skrev om Nytorget 6
    Väldigt bra bemötande!
    God mat! Kommer absolut komma hitt igen. 🤩👍🏾 Läs mer
  • 2020-06-28

Katja T skrev om Nytorget 6
    Supertrevlig servitör och god mat 👍🏻 Läs mer
  • 2020-06-28

Andrea B skrev om Nytorget 6
    Vi var 6 personer som åt middag, jättetrevligt! Bra mat, de fixade en specialare till barnet och vi hade en jättetrevlig servitris. Läs mer
  • 2020-06-27

Nic S skrev om Nytorget 6
    Alltid stans trevligaste personal, perfekt balans mellan trevlighet och proffsighet

Vegetarisk alternative är allt grynna! Bra drinkar Läs mer

Nytorget 6, 116 40 Stockholm