Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3242 kunder tycker om Nytorget 6

• ulla d
    ulla d skrev om Nytorget 6
    mycket trevligt bemötande. personalen så vänlig. lunchrätten - isterband - perfekt tillagad. över huvud taget - en restaurang man gärna återvänder till.
  • Markus J
    Markus J skrev om Nytorget 6
    Trevligt ställe, bra mat och mycket trevlig personal! Väl värt ett besök!
  • johan w
    johan w skrev om Nytorget 6
    Bra service vid mottagandet och även under måltid.
    God mat även om vi "bara" åt dagens!
    Samantaget så riktigt bra!
  • Erik R
    Erik R skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 har riktigt bra mat måste jag säga.
  • Pernilla L
    Pernilla L skrev om Nytorget 6
    Jag som kund väljer vanligen att äta på Nytorget 6 då det är hög kvalité på maten och god service. En i sällskapet är extremt allergisk vilket personalen tar på högsta allvar vilket vi är extremt tacksamma över. Vi får alltid god service även fast det är mycket kunder på restaurangen. Man känner aldrig av någon stress.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Nytorget 6
    Bokade bord smidigt via telefon på morgonen. Var lite besviken att det inte fanns bord inomhus men det var ju ändå fullsatt. Trots detta var servicen mycket snabb, vi hade en kunnig och pratsam servitör, bravo! Förätterna på kimchi steam bun och kroppkakor var mycket goda och delikata. Min tonfiskburgare var lite torr men annars goda tillbehör.
  • Ann T
    Ann T skrev om Nytorget 6
    Väldigt trevligt ställe med gott bemötande och väldigt god mat.Introducerades av min vegetariska dotter som också är helnöjd.Kommer att bli flera besök framöver.
    Mvh Ann
  • Niklas K
    Niklas K skrev om Nytorget 6
    Toppen trevligt och väldigt gott
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Nytorget 6
    En toppen restaurang med en bra meny med många intressanta och lockande alternativ. Det var mycket god mat som serverades proffsigt i en riktigt trevlig miljö.
  • Emil H
    Emil H skrev om Nytorget 6
    Bra service. Men de kan göra frukosten bättre i form av utförande och känsla av lokalen. Ställ små vaser med lite grönt i på varje bord. Lägg fram menyerna vid varje plats när man kommer så det ser trevligt ut. Tänd mer höga ljus. Gör det lilla extra så man känner mer lyx när man kommer. + för Gröten som var den bästa jag ätit i mitt liv.
  • Rikard S
    Rikard S skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande och god mat. Bokade plats vid chefs table och blev inte besviken. En grymt bra kväll
  • Annelie N
    Annelie N skrev om Nytorget 6
    Jag blev tyvärr tvungen att avboka.
    Men jag tipsade min syster som varit där och hon var mer än nöjd med allt :)
  • Eva J
    Eva J skrev om Nytorget 6
    Jättegod mat, ok bemötande/service. Tack för en god lunch, Eva
  • Bosse F
    Bosse F skrev om Nytorget 6
    God mat och mycket trevlig personal. Miljön är ombonad och läget i SoFo passar mig. Ett minus är de höga vinpriserna
  • Helena W
    Helena W skrev om Nytorget 6
    Mycket trevligt och gott! xxxxxxxx
  • Mia S
    Mia S skrev om Nytorget 6
    Mycket bra service och väldigt prisvärd mat.
  • Sofie R
    Sofie R skrev om Nytorget 6
    Proffsigt bemötande, trevlig service och mycket god mat!
  • Elin G
    Elin G skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal och god mat. väldigt trevlig upplevelse
  • Linn S
    Linn S skrev om Nytorget 6
    God mat, god service! Supertrevligt!
  • Therese G
    Therese G skrev om Nytorget 6
    Otroligt god mat, bra service och kort väntetid! En av Stockholms bästa restauranger.
  • John M
    John M skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat och service.
    För dyrt.
  • Eva Z
    Eva Z skrev om Nytorget 6
    Besöket på Nytorhet 6 motsvarade helt våra förväntningar.
    Professionell och vänlig personal,
    Smidig servering
    Utsökt god mat.
    Dessutom är lokalen i vårt tycke av lagom storlek.
    Den bidrar till en lugn och avslappnad miljö.
  • Penny B
    Penny B skrev om Nytorget 6
    We really loved our evening at Nytorget 6. The warm welcome, delicious food - we loved the Arctic Char and the reindeer heart and code starters too. Pretty area to walk through on the way back. Highly recommended.
  • Peter Q
    Peter Q skrev om Nytorget 6
    Fantastiskt trevligt! Bokade Chefs Table och det var något jag absolut skulle rekommendera. Plus att vi blev sjukt mätta!

Tack så mycket!
  • michaela m
    michaela m skrev om Nytorget 6
    Otrevlig och icke hjälpsam personal. Inte ett service inriktad företag om man säger så. Av någon anledning så har personalen speciellt tjejerna som jobbar där en tråkig attityd.

Gör dig själv en tjänst och gå till ett trevligare ställe om du ska ut och äta eller ta en drink!
  • Paula O
    Paula O skrev om Nytorget 6
    Otroligt trevligt och okomplicerat, bra mat och mycket lyhörd personal.
  • Solveig K
    Solveig K skrev om Nytorget 6
    Hyggelig servitør, rask servering og veldig god mat.
  • Pia A
    Pia A skrev om Nytorget 6
    Tack bra bemötande och god mat och på det hela bra.
  • Helena R
    Helena R skrev om Nytorget 6
    Lätt att boka. Bra service. God mat.
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Nytorget 6
    Det blev en kanonkväll!. Miljön är ombonad och cool med utmärkt musikval. Menyn är spännande med massor av smårätter och en rejäl bredd bland huvudrätterna. Dessutom en mycket bra vinlista.
  • Ida E
    Ida E skrev om Nytorget 6
    Underbar miljö att äta i, riktigt trevlig personal. kommer absolut ta med min familj hit!!
  • George G
    George G skrev om Nytorget 6
    Saknade lite fler kötträtter att välja på. Fanns bara entrecote. Varför inte en biff eller file. I övrigt var vi nöjda. Bra prisbild.
  • Ann I
    Ann I skrev om Nytorget 6
    Vi hade en sommarlunch med personal och styrelse. Vi var 15 personer. Tyvärr hade jag missat att jag skulle bekräfta bokningen med mitt kort så på morgonen fick jag meddelande att den var avbokad. Jag fick kalla fötter eftersom det var bokat med alla som skulle komma från olika håll. Men jag gick till restaurangen och hovmästaren kunde hjälpa mig så det löste sig. Mycket god mat om än något dyr för att vara på lunchen. Trevlig och proffessionell personal.

Vi kan tänka oss att gå dit igen.
  • Linn P
    Linn P skrev om Nytorget 6
    Toppenfin service och bra mat!
  • Gabriella B
    Gabriella B skrev om Nytorget 6
    Jag går bara till Nytorget 6 för deras frukostar! Lunch, middag och resterande är helt ok, men frukostarna - det är grejen! Det är på riktigt en av Stockholms bästa a la carte frukostar i en fantastiskt mysig lokal (både inne och ute).
  • Ida  P
    Ida P skrev om Nytorget 6
    Trött service. Tog lång tid innan vi lyckades få beställa dryck och mat. När maten väl kom var den kall. Besviken när det tidigare varit en favorit.
  • Alexandra N
    Alexandra N skrev om Nytorget 6
    Jättebra service och mycket god mat
  • Thomas Å
    Thomas Å skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig miljö, personal och spännande meny som även visade sig vara mycket välsmakande. Ett extra plus var att det var möjligt att ta med hund.
  • Malin B
    Malin B skrev om Nytorget 6
    Min favoritrestaurang i Stockholm. Har aldrig varit missnöjd med varken mat eller service. Fantastisk personal som alltid lyckas ordna fram ett bord när man kommer spontant.
  • Annelie J
    Annelie J skrev om Nytorget 6
    Vi pt en chef tablemeny som var helt underbar!! Allt var perfekt!
  • Johanna W
    Johanna W skrev om Nytorget 6
    God mat och trevlig personal. Kanske lite tråkig lokal när man behöver gå en trappa ner utan fönster mitt i sommaren.
  • erika r
    erika r skrev om Nytorget 6
    sådär - servitrisen verkade väldigt stressad
  • Annika F
    Annika F skrev om Nytorget 6
    Bra mat, men saknade knorr/ smaksensationer på smårätterna, bra service.
  • Rebecca L
    Rebecca L skrev om Nytorget 6
    När vi kom till restaurangen blev vi snabbt hänvisade till det bokade bordet. Servitrisen som tog hand om oss var mycket vänlig, avslappnad(POSITIVT), och trevlig.

Tyvärr tog det en längre tid när vi skulle beställa. Försökte få kontakt, men i.om många på restaurangen var det svårt.

Maten var mycket god och vi är nöjda med besöket. Tappa inte eran "känsla" på restaurangen - den är härlig.
    Med vänlig hälsning,
    Rebecca.
  • Sandra L
    Sandra L skrev om Nytorget 6
    Mysig lokal med skön stämning och trevlig och professionell personal. Maten kom ut rätt fort och smakade helt ok men det var efterrätterna som var höjdpunkten.
  • Marie L
    Marie L skrev om Nytorget 6
    Mkt bra bemötande och snabb service.
    Enda vi skulle kunna klaga på är väl i så fall att den person som serverade oss var rätt förkyld vilket inte kändes helt ok.
  • Per M
    Per M skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande från början till slut. Personalen var uppmärksam men inte för påträngande. Maten höll hög klass och lokalen var mysig och lagom stor. Hela familjen var nöjd.
  • Magdalena G
    Magdalena G skrev om Nytorget 6
    Denna restaurangupplevelse kan sammanfattas med ett ord - exeptionellt. Alltifrån bemötande, miljö,mag och servering var suveränt. Kommer definitivt återvända hit!
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Nytorget 6
    Trevligt och proffsigt bemötande, mycket god mat - en trevlig upplevelse för oss alla.
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Nytorget 6
    God lunch och trevlig personal

Nytorget 6, 116 40 Stockholm