Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 4608 kunder tycker om Nytorget 6

• Elin G skrev om Nytorget 6
    Mysig restaurang, mycket god och prisvärd mat. Läs mer
  • Peter K skrev om Nytorget 6
    Trevlig restaurang och mycket god mat. Jag hamnade på en plats som var väldigt trång. Läs mer
  • Håkan J skrev om Nytorget 6
    Bra lunch ställe. Kaffe bör ingå i lunchpriset. Läs mer
  • Anette A skrev om Nytorget 6
    Trevlig atmosfär men bristande service. Läs mer
  • Maria R skrev om Nytorget 6
    Vi var 7 personer som åt brunch.Vi blev väl omhändertagna och var alla mer än nöjda av besöket. Hit kommer vi garanterat att gå tillbaka och varmt tipsa bekanta om. Läs mer
  • Ali S skrev om Nytorget 6
    Väldigt mysig miljö och härlig stämning. Det var lugnt och stilla, inte för mycket folk och hög ljudnivå som på många andra ställen. Passar bra om man vill ha en lugn morgonstund med godfrukost! Åt en parmesan omelett och gröt som rekommenderas. ;-) Läs mer
  • Christer J skrev om Nytorget 6
    This restaurant has the dining at home feeling, it’s soft and quiet and are perfect for a calm dinner or a business meeting. The food is really good and the menu speaks for itself. I go here for lunch every now and then, and it’s always a pleasure, but the best thing is that they allow dogs! As a matter a fact they love them and give them ice-cream. This place have everything. ..Especially their Boeuf Bourguignon. Läs mer
  • Eva Karin M skrev om Nytorget 6
    Mycket tillmötesgående serveringspersonal. Entrecoten var utmärkt och vinvalet mycket bra. Kommer gärna tillbaka till er. Min dotter rekommenderade detta ställe. Läs mer
  • Glenn J skrev om Nytorget 6
    Vi var ett gäng grabbar som åt lunch, de flesta tog rödspätta med kapris, rödbetor och pepparrot, fantastiskt gott. Lugn och trevlig stämning, bör tilläggas att vi inte var där under varken lunchrusch eller middagstid vilket gjorde att personalen gick runt och stökade med lite allt möjligt, men var ingenting som direkt störde.
    Vi var mätta och belåtna när vi gick därifrån. Läs mer
  • Liselotte O skrev om Nytorget 6
    Jättebra mat, trevlig atmosfär och personal.
    Åt fars dag meny, två av fyra gjorde det. De andra var också nöjda. Rejäla portioner. Läs mer
  • Annsofi F skrev om Nytorget 6
    God mat och trevligt bemötande i mysiga lokaler. Extra plus fär ljudmiljön. Läs mer
  • Linn R skrev om Nytorget 6
    Har ätit här många gånger. Denna gång Farsdag-meny. God men lite för välstekt råraka, jättegod oxfile provencale med fantastiskt vin samt god glass till efterrätt. Jättegoda drinkar också. Lokalen är mysig och personalen trevlig och personlig. Ett favoritställe. Läs mer
  • Camilla B skrev om Nytorget 6
    Vår favorit! Härlig stämning, alltid bra service och mycket god mat! Läs mer
  • Kajsa L skrev om Nytorget 6
    Serveringspersonalen bra, maten Tonfisk var sådär - en liten trådig bit, som gömdes under restens v maten. Tonfisk ska man vara stolt över och placera överst.
    Musiken var så hög att vi fick skrika till varandra för att höra, folk vällde in genom dörren och trängdes bakom min rygg. Inget ställe att sitta och ta det lugnt på efter maten precis. Om det är syftet, att man ska gå direkt när man ätit, så finkar ju det. Läs mer
  • emma j skrev om Nytorget 6
    Middag för två, underbart bemötande och god mat! Läs mer
  • Pelle G
    Pelle G skrev om Nytorget 6
    God mat och trevlig atmosfär. Utmärkt service. Läs mer
  • Lena. B skrev om Nytorget 6
    Vi var 6 personer som åt brunch.2 tog steak sandwich och var väldigt nöjda,vi andra tog club sandwich ,smaken var bra men man fick leta efter kycklingen.Goda pommes!Trevligt bemötande.Servitrisen ”glömde”våra beställningar på dricka några gånger.Trevlig miljö! Läs mer
  • Anna M skrev om Nytorget 6
    Mycket trevligt besök för middag,en bra mat och vinupplevelse tack vare den fantastiska servitris vi hade,hon var mycket lyhörd och gav oss mycket bra råd Ang mat och vin. Läs mer
  • Annika N skrev om Nytorget 6
    Var på Nytorget en fredagkväll åt en förrätt och en huvudrätt. Vi satt i källaren som var mysigt inredd. Trevlig och alert personal. Entrecoten var väldigt god. Prisnivån på maten var bra men vinet per glas tyckte vi var lite väl dyrt.

Trevlig upplevelse med god mat och goda viner. Läs mer
  • Alexandra T skrev om Nytorget 6
    Bra service, god mat, bra priser och trevlig personal. Läs mer
  • Fredrik B skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat, bra och trevlig service samt en mycket genuin atmosfär. Läs mer
  • Anna Karin H skrev om Nytorget 6
    Fräsch god mat. Vällagat. Snabbt levererat trots att vi var 12 personer.
    Lite trångt i matsalen, men helt ok. Läs mer
  • Elin D skrev om Nytorget 6
    Det finns tyvärr inga barnstolar vilket gjorde att jag fick ha min ettåring i knäet. Dock väldigt god mat och trevlig personal! Men skippa att ta med kidsen. Läs mer
  • Petter Ø skrev om Nytorget 6
    En utmärkt lunch, snabb servering (dagens rätt, Boeuf Bourguignon). Läs mer
  • Lotta L skrev om Nytorget 6
    Väldigt god mat och trevlig atmosfär:) service godkänd Läs mer
  • Birgitta S skrev om Nytorget 6
    Mycket bra service och trevlig samt uppmärksam o välkomnande personal!
    Maten var god o fräsch!
    Charktalriken borde innehålla grillade grönsaker också, skippa det grillade brödet o severa förskt bröd istället!
    Sammanfattningsvis var jag mycket nöjd och tänker gå tillbaks! Läs mer
  • Beatrice E skrev om Nytorget 6
    Åt sesamfriterad tonfisk till förrätt och kyckling till varmrätt. Supergott och prisvärt, mat som vin! Härlig miljö och bra service! Kanske lite väl stora portioner... rekommenderar starkt detta ställe om man vill ha en trevlig kväll med skön stämning! Läs mer
  • Hanna P skrev om Nytorget 6
    Bra service, hjälpsam personal och god mat! Läs mer
  • anna m skrev om Nytorget 6
    Jag har ätit hos er förut men maten var inte alls i den förväntade nivån - servicen var bra men inte maten,

jag hade däremot en dålig upplevelse även i somras, då maten var bra men servicen faktiskt usel./ Läs mer
    2018-11-13 Bockholmengruppen svarar anna m
    Hej Anna,
    vad tråkigt att läsa att du inte varit nöjd vid dina besök. Vi tar åt oss av kritiken och hoppas att vi ses snart igen.
    //N6
  • Klas F skrev om Nytorget 6
    Åt en brunch. Allt var gott, servicen bra och miljön mysig. Läs mer
  • Ann M skrev om Nytorget 6
    Mycket bra mat och fantastiskt trevlig personal! Läs mer
  • Peter E skrev om Nytorget 6
    Vi åt och drack superbt och fick ett fantastiskt bemötande och upplevde Halloween på ett jättekul sätt. Grym service! Tusen tack från hela familjen till alla klädda och utklädda! Läs mer
  • Malin P skrev om Nytorget 6
    Trevlig service och väldigt god mat! Prisvärt och kommer gärna igen! Läs mer
  • Lotta N skrev om Nytorget 6
    Jättegoda drinkar uppe i baren o bra service, mkt trevligt! Mat i mysiga matsalen på undervåningen. Maten var dock en besvikelse för de som tog Gyros. Motsvarade inte alls förväntningarna som blev efter att ha läst menyn. Fabriksgjorda pommes till Gyros o tonfisk var tråkigt. Bananasplit till efterrätt var ingen höjdare. Lakritsbrulee blev bra tack vare god hallonsorbet. Läs mer
  • Penilla E skrev om Nytorget 6
    Alltid ett bra val. God mat, fin service! Läs mer
  • Else P skrev om Nytorget 6
    NI gjorde en vegan sallad till mig som var super god.. uppskattade det! Läs mer
  • Anki N skrev om Nytorget 6
    Supergod mat och snabb och bra service 👌 Läs mer
  • Charlotta K skrev om Nytorget 6
    Mycket gott och trevlig serviceminded personal!!! Läs mer
  • Sofia H skrev om Nytorget 6
    Detta var mitt första besök på Nytorget 6! Hade höga förväntningar om framförallt maten. Blev fint bemött när jag klev in i restaurangen och även resterande tid av vår servitör för kvällen.
    Valde att beställa smårätter, ingen varmrätt. Åt en god avokadotaco, en mindre god fisktaco (hade förväntat mig att tacon skulle serveras med en vit torskfisk-typ, kanske läste jag inte ordentligt i menyn?!) en charkbricka som var helt OK. Därefter en sesampanerad tonfisk som var kvällens stora besvikelse! Hade inte väntat mig känslan av att äta en ”panerad konserverad tonfisk-bit”...
    Jag (liksom mitt sällskap) gick därifrån och sammanfattade besöket på precis samma sätt: Helt OK men inte jätteimponerande. Läs mer
  • Jessica B skrev om Nytorget 6
    Trevlig ställe och atmosfär. Fördrinken var god men huvudrätterna var så där. Tonfisken var dränkt i five spice och fläskpannkakan var mer av en äggkaka än en ungspannkaka. Läs mer
  • agneta b skrev om Nytorget 6
    Maten ät superb, men huvudrätterna är alldeles förstora
    Med dagens kunskap om matsvinn borde ma n få välja mellan ex halv eller kvarts kyckling. Er matsedel hör att man vill äta en 3 rätters middag och det klarade vi inte utan lämnade halva huvudrätten på tallriken Läs mer
  • Maria B skrev om Nytorget 6
    Trevligt ställe med härlig atmosfär. Fantastisk personal o hög servicenivå. Läs mer
  • Sofia F skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal! Betyder så mycket för upplevelsen. Och det var lagom hög musik, mycket viktigt så att man hör vad sitt sällskap säger. Läs mer
  • Ylva S skrev om Nytorget 6
    God mat, gott bemötande, fin miljö. Och inte minst god akustik - vi kunde tala med varandra! Läs mer
  • Pontus L skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande. God mat. Halloween tema denna kväll och alla i personalen hade bjudit till. Make up etc Läs mer
  • Peter M skrev om Nytorget 6
    Vi kom strax före 17.00 hade bord bokat för 5 personer
    Varför blir vi satta i källaren när det finns lediga bord i restaurangen?
    Tråkigt att sitta i källaren
    När vi sedan gick cirka 18.30 var det fortfarande lediga bord i restaurangen, vi höll oss inom vår givna tid vilket var 17.15-19.15

Besvikna på källaren

BH
    Peter Malmström Läs mer
  • Raymond C skrev om Nytorget 6
    Fantastisk mat med vänlig och uppmärksam service Läs mer
  • Jonathan A skrev om Nytorget 6
    Dem små fiskarna smakade för mycket Läs mer
  • Anna H skrev om Nytorget 6
    familjemiddag där vi alla fyra stortrivdes med servicen, maten och miljön Läs mer
  • Richard C
    Richard C skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 är bland dom bästa restaurangerna på Södermalm med bra priser, fantastisk mat och supertrevlig personal. Skön atmosfär, och det är väldigt lite att klaga på när man kommer hit. Har ätit här ett dussintal gånger, och det är verkligen otroligt bra och trevlig på denna restaurang. En klar favorit som håller måttet år efter år. Läs mer

Nytorget 6, 116 40 Stockholm