Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3698 kunder tycker om Nytorget 6

• Alex W
    Alex W skrev om Nytorget 6
    Toppenbemötande från första början. Inga krusiduller eller påklistrade leenden bara skön avslappnad och bra service hela vägen.
    Satt vid Chefs Table och hade en riktigt kul kväll och rullade nästan hem efter alla mat :)
  • Lisa D
    Lisa D skrev om Nytorget 6
    Trevlig stämning. Jättegod mat!
  • Maria S
    Maria S skrev om Nytorget 6
    Bra mat, trevligt bemötande. På det negativa sidan, för få toaletter och tyvärr hade vi en servitris som hade en dålig dag och var rätt otrevlig. Men det kan hända den bästa - vi var jätte nöjda och kommer tillbaka
  • Susanne F
    Susanne F skrev om Nytorget 6
    Trevlig och omtänksam personal. God mat. Vi satt på nedre planet och där var sköna stolar o en ljudnivå som möjliggjorde samtal. Vi kommer gärna tillbaka
  • Barbro D
    Barbro D skrev om Nytorget 6
    Vi hade beställt bord för 2pers. för att äta lunch. Vi är 70 år och vet att det blir knöligt ibland när man ska ut och äta. Vi blev anvisade ett bord som vi inte accepterade. Och vi blev genast anvisade ett annat bord som passade precis en av oss som har lite trassel med hörseln. Vänlighet, uppmärksamhet och himla god mat! Tack❤👍
  • Sean J
    Sean J skrev om Nytorget 6
    Best tuna burger you'll ever eat!
  • Jacob F
    Jacob F skrev om Nytorget 6
    Brukar äta affärsluncher här och är alltid nöjd både med servicen och maten. Tycker att matsalen har en avslappnad atmosfär och restaurangen tillgodoser alltid gästernas olika önskemål t.ex. när det gäller laktos och gluten.
    En personlig favorit är räksalladen som både är utmärkt i smak och en väl tilltagen portion.
  • Martin J
    Martin J skrev om Nytorget 6
    Mysig atmosfär. Första gången i källaren. Superbra service. Maten tyvärr sämre än tidigare besök. Tacos små och ej prisvärda. Torr/hård falafel. Åt 8 olika rätter och var nöjd med 2.
  • Johan F
    Johan F skrev om Nytorget 6
    Goda drinkar och jättegod mat. Rekommenderar att köra in MÅNGA smårätter. Missa inte crab cakes!
  • Lena H
    Lena H skrev om Nytorget 6
    Trevligt på alla sätt och vis.....maten mycket god fantastiskt service.
    Det största minuset är att behöva sitta på tid, det upplever jag som oförskämt.
  • Nina T
    Nina T skrev om Nytorget 6
    Trevlig stämning, vänligt bemötande och snabb betjäning. Kommer säkert på nytt!
  • Josefin J
    Josefin J skrev om Nytorget 6
    Superbra mat, personal och upplevelse! Rekommenderar!
  • Wilhelm E
    Wilhelm E skrev om Nytorget 6
    Vi kunde inte fått ett bättre bemötande. Vi kom efter ett releaseparty (16/11) där jag lanserat min senaste bok på Engelska bokhandeln. Vi kom litet för tidigt men fick all tänkbar uppmärksamhet i baren och hjälp med nio stycken divergerande önskemål utan tidsutdräkt. Vi var dessutom nio och inte åtta som jag preliminärokat för. Detta löstes utan problem.
    Den servitris som toghand om oss vid vårt bord var helt suverän och om någon extra eloge skall ges så är det till henne.

Återigen stort tack för en helt fulländad kväll!

Wilhelm Engström
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Nytorget 6
    Allt var till belåtenhet! Vi satt i källaren som var väldigt mysig och trevlig, maten var fantastisk likaså personalen.
    Det kommer inte att dröja länge innan jag/vi är där igen!
  • Nils I
    Nils I skrev om Nytorget 6
    Mysigt miljö god mat trevlig personal bra läge
  • Anna L
    Anna L skrev om Nytorget 6
    Vi hade bokat Chef's table och det var en fantastisk upplevelse från början till slut.
    Kanonmat (måånga smårätter), trevliga kockar och toppenservice.
    Hade blivit varmt rekommenderad av en kollega, men kvällen överträffade ändå mina förväntningar.
  • Lee D
    Lee D skrev om Nytorget 6
    Jätte god mat , trevlig personal och bra miljö
  • Malin B
    Malin B skrev om Nytorget 6
    Fruktansvärt dålig service mat som var för salt (2:a gången på kort tid när vi varit där), ouppmärksam och slarvig, inget vatten på bordet, fick be om flertalet grejer hel tiden. Mat som glömdes att bongas. Hade kanske velat beställa mer att äta o dricka men eftersom servisen va så usel så kändes det bara som att be om att bli irriterad så vi betalade o gick. Lär inte gå hit igen. Eventuellt endast för en drink eller ett glas vin.
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Nytorget 6
    Mysig restaurang som har bra brunchmeny.
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Nytorget 6
    Hej, vänligt bemötande, snabb service, god mat och gott vin - på rekommendation. Prisvärt.
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Nytorget 6
    Kanon. Vi kommer tillbaka. Sean Connery-såsen = Mums!
  • Maria R
    Maria R skrev om Nytorget 6
    Väldigt trevlig och serviceinriktad personal. Hade bokat Chef's table och det kan verkligen rekommenderas! Trevliga och proffsiga kockar och fantastiskt god mat!
  • Clara L
    Clara L skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande, trevlig personal och god mat. Tog lång tid att få betala då personalen verkade ha mycket att göra och glömde bort en lite.
  • Marie L
    Marie L skrev om Nytorget 6
    Älskar deras luncher, grym service och deras sirapsbröd är magiskt!
  • Anna B
    Anna B skrev om Nytorget 6
    Superbra bemötande och service!
  • Karin S
    Karin S skrev om Nytorget 6
    Bra service. Hade personer i sällskapet som kom senare än tänkt men vi fick veta att vi kunde sitta längre än vår bokning redan från start vilket var väldigt skönt. God mat. Upplever dock att maten var bättre för ca 4 år sedan (upplevde igår att det var snålt tilltaget av potatispuré till köttbullarna, pommes frites inte krispiga). Men all in all, positiv bild ändå. Mysigt.
  • Ulrika M
    Ulrika M skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 bemötte oss väldigt väl från bokning till betalning !!Gullig personal o god mat !!
  • Helena K
    Helena K skrev om Nytorget 6
    Personalen var kunnig och professionell i sitt bemötande.
    De hade ett trevligt bemötande och servicen var utmärkt.
    Maten var utsökt! Allting var till belåtenhet!
  • Charlotta B
    Charlotta B skrev om Nytorget 6
    Svingod mat och bra service. Alltid lika bra på Nytorget 6
  • Åsa O
    Åsa O skrev om Nytorget 6
    Maten var tyvärr en besvikelse då det smakade tändvätska (eller liknande). Jag hade förväntat mig mer med tanke på priset.
  • Tilda Å
    Tilda Å skrev om Nytorget 6
    Supertrevligt som vanligt!!

Förbättringspunkter:

Toaletterna - de behöver städas och tvål och papperhanddukar behöver fyllas på.

Servitrisens kunskap gällande drycksutbud. Kunde inte svara på vilka öl som fanns eller vilka rom som fanns.

Ses snart igen!! :)
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Nytorget 6
    Toppenbra service och allt levde upp till förväntningarna. Litet minus för att vi fick vänta länge på att få beställa, men annars superbra.
  • Maria J
    Maria J skrev om Nytorget 6
    Mkt trevligt bemötande, bra vi kunnande!
  • Maria V
    Maria V skrev om Nytorget 6
    Bokningen fanns inte fast den var bekräftad. Servicen var urusel, snorkig hovmästare och efter nu tre likadana besök kommer jag inte att ha fler möten där.
  • Peter A
    Peter A skrev om Nytorget 6
    Trevligt dock lite trångt och alldeles för hög musik, varför?
    Maten bra men Marängswiss dålig alldeles för mycket maräng
  • David S
    David S skrev om Nytorget 6
    Bra, god mat och service!
    Trevlig inredning mysigt
  • Oskar S
    Oskar S skrev om Nytorget 6
    Bra stämning. Goda rätter! Rekommenderas för både mindre och större sällskap.
  • Måns W
    Måns W skrev om Nytorget 6
    Bra service och härlig stämning med välsmakande mat!
  • Gunnar D
    Gunnar D skrev om Nytorget 6
    Utmärkt lunch och trevligt bemötande.
    Vi kommer gärna tillbaka igen.
  • Nina D
    Nina D skrev om Nytorget 6
    God mat och trevligt atmosfär. Något högljud musik. Kan varmt rekomendera.
  • Tone D
    Tone D skrev om Nytorget 6
    Bemötandet var helt okej, men inget utöver det.
  • Karl-Göran V
    Karl-Göran V skrev om Nytorget 6
    Utmärkt mat och trevlig personal. Mysig stämning och lite trångt. Som lunch åt jag tofiskhamburgare som jag är mycket nöjd med.
  • Eva A
    Eva A skrev om Nytorget 6
    Trevlig miljö och servering. Åt den godaste blodpuddingen någonsin.
  • Pernilla P
    Pernilla P skrev om Nytorget 6
    Mycket trevligt, maten mycket bra och servicen fin ett plus för musiken!
  • Per Å
    Per Å skrev om Nytorget 6
    Har aldrig gått från Nytorget besviken. Bra service och god mat!
  • Sara H
    Sara H skrev om Nytorget 6
    Mysigt, bra service och god mat! Bred meny med mycket att välja på och allt var supergott!
  • Mia N
    Mia N skrev om Nytorget 6
    God och prisvärd mat men tråkigt bli utslängd efter utsatt tid. Som tur var fanns två stolar i baren.
  • Lars P
    Lars P skrev om Nytorget 6
    Mycket gott, trevligt och prisvärt! Bra betjäning också!
  • Helena J
    Helena J skrev om Nytorget 6
    Jag och två väninnor samt liten hund spenderade en härlig långlunch i fredags. Vi bad om att få sitta längre än föreskriven tid och det var inga problem. Inte heller att få en "hundportion" av blodpudding från menyn. Alla supernöjda och glada. God mat och dryck i fin miljö - vi kommer gärna igen!
    Tack
  • Martina C
    Martina C skrev om Nytorget 6
    fantastiskt mat, alltid trevligt bemötande vilket gör att man känner sig hemma! Trots att det är fullt hus så lyckas personalen få en att känna sig sedd!

Nytorget 6, 116 40 Stockholm