Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 11:00-01:00
Sön: 11:00-00:00

Läs vad 6095 kunder tycker om Nytorget 6

• 2020-11-24

Catherine H skrev om Nytorget 6
    Fantastisk personal och supermysigt brunch-häng. Läs mer
  • 2020-11-23

David E skrev om Nytorget 6
    Bra service, god mat, trevlig atmosfär, värt på alla sätt Läs mer
  • 2020-11-23

Emelie N skrev om Nytorget 6
    Trevligt ställe och personal men för höga priser med tanke på vad man får (brunch) Läs mer
  • 2020-11-22

Hannah N skrev om Nytorget 6
    Suverän service, god mat. Stammishak Läs mer
  • 2020-11-20

Anna L skrev om Nytorget 6
    God mat, mysig lokal och trevlig personal! Läs mer
  • 2020-11-19

Laura W skrev om Nytorget 6
    Loved the ambiance, the service and my empanadas goat cheese! I hardly ever complain about food but I did not really like the burrata. Hardly any flavour, except too intense salt grains. Nuts did not go well with it.
    Still had a great evening ! Läs mer
  • 2020-11-17

Ranasha R skrev om Nytorget 6
    Bra service, bra mat och underbar stämning Läs mer
  • 2020-11-17

Sofia Z skrev om Nytorget 6
    Vi tackar för fantastiskt bemötande och toppservice! Läs mer
  • 2020-11-15

Nelly S skrev om Nytorget 6
    Vi var 7 personer som åt brunch. Vi tog lite olika rätter. Jag och två andra beställde ägg royale. Men när vi började äta upptäckte vi att ägget inte var med... när vi sa till var det ingen ursäkt, bara en kommentar ”ok, då lägger vi på ägget”. Servitören kom snabbt tillbaka med våra tre tallrikar, som vi såg var våra halvätna pga delat bröd. Han delade bara ut dem utan någon koll på vilken tallrik som tillhörde vem.
    Inte så rolig service och absolut inte virus-anpassat... Läs mer
    2020-11-19 Nytorget 6 svarar Nelly S
    Vad trist att höra att det blivit så fel. Vi tar till oss av kritiken och kommer följa upp på detta. Det är inte så vi brukar gå tillväga såklart om något blivit fel. Tack för feedback.
    mvh Elin Nytorget 6
  • 蕊洁

2020-11-15

蕊洁 skrev om Nytorget 6
    Alldeles för mycket salt på min macka.
    När jag käkade klart frågade servitrisen mig om maten var ok då var det försa gången hon ställde frågan och jag sa att den var för salt. Hennes direkt reaktion var att säga 'varför sa du ingenting till mig lite tidigare?'

Det kändes inte alls bra som kund att bli ifrågasatt sådär när man har gett ett ärligt och artigt svar.

Det var inte prisvärt alls för en macka att kosta 195kr och var inte ens god. Ska inte rekommendera stället till andra. Läs mer
  • 2020-11-12

Johan S skrev om Nytorget 6
    Charbrickan dyr och märkliga alternativ. Ostbrickan ännu värre. Servitören visste knappt vad som låg på. Läs mer
  • 2020-11-11

Annelie H skrev om Nytorget 6
    Helt Ok, även om lax royale (hette den så?) var i saltaste laget. Förväntningarna utifrån den prisnivån restaurangen håller var tyvärr lite högre än vad som levererades. Läs mer
  • 2020-11-09

Eva B skrev om Nytorget 6
    Jag åt middag i ett sällskap om fyra; vi delade på ett antal smårätter, förrätter och varmrätter och allt var SÅ gott! Har besökt Nytorget 6 tidigare och alltid varit lika nöjd. Läs mer
  • Maria F

2020-11-06

Maria F skrev om Nytorget 6
    Åt vegetarisk lunch, jättegod och välgjord. Vackert upplagt men kunde vara lite mer kryddat, Läs mer
  • 2020-11-04

Maria S skrev om Nytorget 6
    Kundlunch
    Avslappnat och bra
    Att covid riktlinjerna följdes och det tycker jag
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-11-04

James T skrev om Nytorget 6
    Lovely setting and restaurant. Food (meatballs and steak tartare) was tasty but we felt the meat lacked a bit of seasoning. Otherwise thumbs up Läs mer
  • Jeanette H

2020-11-02

Jeanette H skrev om Nytorget 6
    God mat, snabb service och det bästa var att hunden fick följa med. Läs mer
  • 2020-10-31

Birgitta S skrev om Nytorget 6
    Tack för god trevlig lunch i torsdags 29 okt. Tack oxå för fint bemötande då vi var i sorg. Läs mer
  • Anna S

2020-10-31

Anna S skrev om Nytorget 6
    Vi var hos Er i fredags och helhetsupplevelse av maten servitörerna och atmosfären var mycket trevlig!!! Läs mer
  • 2020-10-31

Alexandra A skrev om Nytorget 6
    Det var kallt och maten var smaklös Läs mer
  • 2020-10-30

Stefan E skrev om Nytorget 6
    Bra o trevlig service, god mat däremot hade jag gärna fått en större bit fisk Läs mer
  • 2020-10-28

Gabriel B skrev om Nytorget 6
    Lite långsam service trots lite folk. Maten var ok, men inte mer (ganska kall och potatisen var överkokt). Läs mer

Mathias J skrev om Nytorget 6
    Länge tänkt besöka nytorget 6, blev tillslut av och blev jättenöjd.

Oakidokin (pimpad old fashioned) var väldigt välbalanserad. Tonfisktartaren var fräsch. Både rödingen och hälleflundran var riktigt angenäma. Gulbetan var ett bra drag till hälleflundran, lyfte hela rätten.

Servisen var topp, stället höll hög klass utan att kännas skitnödigt på något vis.
    Så props till servis, kök och bar!

Kommer bli fler gånger. =) Läs mer

Madelaine P skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande, proffsig personal. God mat och gott vin.
    Fräscht och rent.
    Extra poäng för handfatet utanför toaletterna. Så borde alla restauranger ha. Speciellt nu under rådande pandemi!
    Slippa gå in på en toalett för att tvätta händerna. 10 poäng på det från mig :-) Läs mer

Pernilla A skrev om Nytorget 6
    Kanongod mat och dryck samt mycket trevlig personal! Läs mer

Patrik S skrev om Nytorget 6
    Utmärkt middag! Trevlig personal och välsmakande! Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2020-10-26

Clara M skrev om Nytorget 6
    Jag och mitt sällskap åt tre olika sorters varmrätter: avokadotoast, ägg med lax och toast Skagen.

Vi uppskattade att personalen var så trevlig och välkomnande, samt att det var så trevlig inredning (en trappa ned). Tyvärr var det väldigt stimmig ljudvolym vilket gjorde det svårt att samtala och för servisen att uppfatta vår beställning.

Maten var god men tyvärr hade kocken glömt alla toppings på avokadomackan, vilket vi fick be om. Vi upplevde också att portionernas storlek inte motsvarade en varmrätt. För det priset hade vi förväntat oss att bli mätta. Sammanfattningsvis hade vi det trevligt men förväntningarna var något högre än vad vi kände att vi fick. Läs mer
  • 2020-10-24

Marie B skrev om Nytorget 6
    En jättefin kväll med god mat och utmärkt service. Läs mer
  • 2020-10-23

Mats H skrev om Nytorget 6
    Hamburgare
    padrones
    Margarita
    rose och rött vin
    Trevligt bemötande

OK med förväntningarna men det vore också bra om man ville byta menu litet oftare
    Alltid roligt att komma tillbaka Läs mer
  • 2020-10-23

Fredrik L skrev om Nytorget 6
    God mat och väldigt trevlig serveringspersonal Läs mer

Kristin F skrev om Nytorget 6
    Åt middag på restaurangen. God mat, fin inredning och bra service. Tyvärr var musiken jättehög så inte optimalt om man vill kunna prata. Läs mer

Ann-marie O skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal och miljö. Dock var inte maten särskilt bra i förhållande till priset. Dagens vegetariska. Kaffet var inte heller gott. Läs mer

Alice P skrev om Nytorget 6
    Mysigt ställe. Men våra råbiffar var av uruselt kött! 4-5 bitar, som inte ens gick att tugga låg kvar på tallriken.
    Rekommenderar för drink men inte mat. Läs mer

Christina A skrev om Nytorget 6
    Vi åt jättegott, och servicen är riktigt riktigt bra. Mysig miljö. Finns inget att klaga på... Läs mer

Katarina K skrev om Nytorget 6
    Alla var väldigt trevliga i personalen - inkl. kockarna! Lösningsorienterade, uppmärksamma, vänliga, glada.

Maten var god men köttbullarna var lite för kompakta. Kanske någon mer grönsak till också hade varit gott.

Levde upp till förväntningarna! Läs mer

Fredrik S skrev om Nytorget 6
    Bra mat och trevlig och avslappnad service Läs mer

Caroline C skrev om Nytorget 6
    Jättefint bord som låg separat en trappa ner vilket gav bra Corona distans. Trevlig o engagerad personal och supergoda smårätter med bla löjromstaco, små chèvre knyten och brocolini som var super. Tonfisktartaren ska ätas varm vilket vi missade men annars var allt topp. Läs mer

Susie A skrev om Nytorget 6
    God mat. BRA service. Välstädade toaletter
    Alltid skön puls i lokalen Läs mer

Sara L skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 erbjuder vällagade luncher och en väldigt trevligt bemötande. Läs mer

Gustav B skrev om Nytorget 6
    -Vi åt en middag (förrätt och huvudrätt + en flaska rött)
    -Företagets personal gav ett bra bemötande och var uppmärksamma på oss under hela vår middag
    -vi fick tillgång till bordet ca 15 min senare pga att renoveringen på nedervåningen inte var kvar klar i tid
    -stundtals hördes borrande och andra oljud till följd av de arbeten som pågick, som en helhet var det dock fråga om marginella störningar
    -Min helhetsupplevelse är att Nytorget levererade på en hög nivå både när det gäller maten och servicen. Läs mer
  • Hanna H

2020-10-19

Hanna H skrev om Nytorget 6
    Bra service och god mat. Bra kontakt innan. Fin lokal. Läs mer

Magnus T skrev om Nytorget 6
    Mkt trevlig service och avspänd stämning. Lite för nära till nästa bordsgäst dock. Härliga köttbullar och en liten, men fin råbiff. Vi kommer tillbaka!! Läs mer

Cvetanka T skrev om Nytorget 6
    We were there for dinner. Our table was down stairs which we didn't like it. To croweded and we can bearly hear eachother. Food and drinks were ok. Läs mer

Kerstin L skrev om Nytorget 6
    Var där och åt en fantastiskt god middag med min man och son. Dom var också nöjda. Det enda minuset var att portionerna var för små...Servicen var jättebra! Inget att klaga på! Läs mer

Annette M skrev om Nytorget 6
    Maten och drycken håller väldigt hög standard och personalen är trevlig, uppmärksam och påläst om menyn (och därtill vilken dryck som passar till vilka rätter). Alltid bra att kunna få förslag tycker jag. Inredningen är också inbjudande och mysig. Tyvärr är det lite sämre ljuddämpning i lokalen så ljudnivån är väldigt hög. Jag hade svårt att höra mitt sällskap ibland. Samt att ett sällskap bredvid oss placerades så nära att tjejens hår var och slängde över vårt bord. Vi kunde efter ett litet tag flytta vårt bord åt sidan men hade önskat att personalen noterade detta och löste det åt oss. Därav 4 i betyg och ej 5 denna gång. Läs mer

Lille-Mor L skrev om Nytorget 6
    god mat, mycket trevlig personal.
    För hög ljudnivå en trappa ned. Läs mer
  • 2020-10-17

Ilva M skrev om Nytorget 6
    Kyckling med tillbehör Kycklingen var torr stort minus
    Entrecote var gott
    Förrätt löjromstaco en riktig goding ack så lite
    På tok för hög musik Alla gäster satt och skrek till varandra Drog ner betyget Vi gick efter varmrätten
    Mycket fin personal
    Bra avstånd mellan borden Dyrt Läs mer
  • 2020-10-17

Umut K skrev om Nytorget 6
    Nytorget 6 is one of the most lively and lovely places in this area. They have a very simple menu and I reccomend you taste almost everthing there! Wine list was also good.. In summary :) No brainer place if you are in Stockholm for a weekend dining! thank you Läs mer
  • 2020-10-16

Hampus C skrev om Nytorget 6
    Bra mat men dålig service, tyvärr Läs mer
  • 2020-10-15

Agneta C skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal, god mat!
    Tack Läs mer
    Nytorget 6 gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte