Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 4302 kunder tycker om Nytorget 6

• Lisa B
    Lisa B skrev om Nytorget 6
    Jag äter normalt sett affärsluncher hos er och tycker att maten håller en hög nivå. Igår var dock fiskgrytan i saltaste laget och servicen sämre än normalt. Vi fick aldrig frågan om vill ville beställa kaffe utan "gav upp" och gick därfirån då vi hade en mötestid att passa.
    Normalt sett brukar ju en liten efterrätt ingå i dagens rätt, men det fick vi inte heller (Var det p g a att det är sommar? Servitrisen sa inget i alla fall).
    Plus i kanten dock för att ni fixade ett bord så att vi kunde sitta fem personer utomhus.
    Summa summarum: jag vet att ni kan bättre och jag kommer tillbaka :-). Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Nytorget 6
    Bra mat och trevlig personal till ok priser. Läs mer
  • Hasse F
    Hasse F skrev om Nytorget 6
    Jag har försökt att få ett bord i3 års tid tiden jag fick var väl inte den bästa tiden jag ville ha så därför blir det bara 4 pluss Läs mer
  • Anki H
    Anki H skrev om Nytorget 6
    Vi var ett sällskap på 8 personer. Maten, servicen och bemötandet var mycket bra. Har varit där förut och var lika nöjd då Läs mer
  • Vasiliki P
    Vasiliki P skrev om Nytorget 6
    Vi besökte Nytorgsgatan 6 efter föra årets fantastisk matupplevelse i chefsbord.Bordet var bokat till en fredag kväll rund kl 18:00.Det var jätte varmt in i restaurangen och om det räckte inte med värme alla ljus var tända.Vi beställte tonfisk som var jätte gott men det stått ingenstans i menyn att det var jätte stark som var lite obehaglig när det är så varmt.Om vi visste det då skulle vi ha beställt nåt annat.Personalen som visade bordet till oss var jätte behjälplig och snäll men personalen som serverade oss hjälpte inte oss att känna välkomna. Läs mer
  • Thyra L
    Thyra L skrev om Nytorget 6
    Otroligt god mat med fantastisk service!
    Hit kommer vi absolut tillbaka. Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Nytorget 6
    Vi åt en födelsedagsmiddag för fem personer med lite olika smakriktningar. Maten var fantastisk och vi hittade något för alla men serveringspersonalen hade kunnat vara lite mer lyhörd. Vi sa t ex att vi tänkte ta in lite smårätter att dela på till förrätt. In kom rätter som var svåra att dela på.. Men inte alls dåligt bemötta utan bara lite slarvigt. Läs mer
  • anna k
    anna k skrev om Nytorget 6
    Den 11/7 hade jag bokad bort för frukost(min dotter fyllde år), kom vid halv åtta , blivit bemöt av inte så trevlig person och blivit informerat att det blir ingen frukost eftersom kocken har blivit akut sjuk, detta kan man naturligtvis förstå. Men ingen förlåt eller vi kan bjuda på kaffe eller något liknande.Inte så fin bemötande den här gången.Annars tycker jag att det är jätte fint ställe med god mat. Läs mer
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Nytorget 6
    Var här två gånger på en vecka och käkade lunch. Precis som med systerkrogen Nybrogatan 38 så blir man aldrig besviken på maten och miljön är mysig. Läs mer
  • Matilda A
    Matilda A skrev om Nytorget 6
    Åt en blandning av små serveringar och minitacos vilket var väldigt gott! Läs mer
  • Azra K
    Azra K skrev om Nytorget 6
    Tjänsten är mycket bra. Maten är utmärkt. Vad jag skulle rekommendera för att förbättra är väntetiden att sitta. Jag har varit många gånger på Nytorget 6 och varje gång var jag tvungen att vänta lite längre på bordet trots att jag har bokat bord. Läs mer
  • Karin K
    Karin K skrev om Nytorget 6
    Väldigt god och vällagad mat! Trevlig personal. Läs mer
  • Nick B
    Nick B skrev om Nytorget 6
    Had dinner for four. Given table downstairs which lacked atmosphere compared with upstairs. Indifferent service. Short menu is usually fine but struggled to find something I really wanted to eat. Odd music choice. Food was fine but let down by everything else. Läs mer
  • Lena A
    Lena A skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande i mysig lokal med mycket bra kvalite på alla olika rötter vi beställde Läs mer
  • Rinki H
    Rinki H skrev om Nytorget 6
    Jag var tillsammans med familjen på Nytorget 6 igår (6/7-18) för att fira min lillebrors födelsedag. Det var lite av en favorit-i-repris, då vi gjorde samma sak för några år sedan. Förra gången fick vi sitta lite ihopklämda vid ett bord på övervåningen och då gårdagen var en fredagkväll, tänkte jag att det skulle bli samma sak denna gång. Men igår fick vi plats på nedervåningen där det var mycket mysigare och ljudnivån längre. Jättefint inrett med fåtöljliknande stolar runt borden. Han som tog beställningarna av maten var supercharmig och vi hade det jättetrevligt. Alla i vårt sällskap gillar lite styrka i maten, men om ni inte gör det, kan det vara bra att säga till då vissa såser/tillbehör kan vara starka. Maten var super och jag rekommenderar tonfisk till huvudrätt!

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Nytorget 6
    Trevlig atmosfär mycket trevlig personal och kanonmat!!! Läs mer
  • Marina S
    Marina S skrev om Nytorget 6
    Jag gjorde en bokning för 6 pers kl 17.00 en torsdag. - 4 gäster från usa. Ringde för att be att inte bli seatad på nedre våningen etersom syftet m besöket inte endast var mat utan stkhlms upplevelse den enda kväll man besöker staden. Väldigt oproffsigt bemötande av en personal som absolut inte kunde lova ngt (enl en instr hon såklart fått av ledning) men som hon hanterade sååå dåligt. Inte hennes fel tycker jag, utan en ledningsfråga.
    Jag ringde till sturehof och bad att få bli seatad närmare fönster - och där fanns en bra och sund inställning att lösa kundens önskemål. Vi tillbringade naturligtvis vår middag på Sturehof.
    Hoppas ni lär er ngt av den här inte allvarliga händelsen men det visar er bristfälliga managment och kunskap om er personal.
    Marina Szugalski Läs mer
  • Ingrid R
    Ingrid R skrev om Nytorget 6
    Födelsedagsmiddag med 2 vuxna döttrar. Fin inredning jättegod mat men lite disträ service. Kan bli met professionell och uppmärksam för att matcha kockarna och den tänkta nivån. Kanske fotboll Sverige / Schweiz kom emellan...? Läs mer
  • ulrica S
    ulrica S skrev om Nytorget 6
    Gott, trevligt och varmt! 👍😊

Skulle dock gärna velat ha haft längre tid vid bordet. Läs mer
  • Hilda B
    Hilda B skrev om Nytorget 6
    Matupplevelsen var mycket bra, restaurangen serverar mat som är värd det man betalar för. Dock det som var anmärkningsvärt var personalens bemötande det var ett ganska "trött" och inte övertrevligt bemötande vilket är ett pluss för upplevelsen Läs mer
    2018-06-20 Bockholmengruppen svarar Hilda B
    Hej Hilda,
    tack för din feedback, ska självklart jobba på att höja vår service nivå.
    Hoppas ni kommer tillbaka snart igen så vi får visa att vi kan och vill bättra oss.
    Bockholmengruppen, Bockholmengruppen gillar detta
  • Anneli B
    Anneli B skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande till vår stora grupp på 12 personer. Alla var nöjda med det vi åt. Kanske hade några fler vegetariska alternativ på menyn varit bra. Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Nytorget 6
    Vi hade en mycket bra kväll på Nytorget 6 med trevligt bemötande, snabb service och mycket god mat. Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Jack J
    Jack J skrev om Nytorget 6
    Jag åt god mat, personalen var oerhört trevliga Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Nytorget 6
    Jätte gott och mycket mat. Otroligt trevlig och tillmötesgående personal!!!! Läs mer
  • Emil B
    Emil B skrev om Nytorget 6
    En av mina favoritrestauranger i hela Stockholm. Perfekt för lunchmöten, helgbruncher eller trevlig AW. God mat och oklanderlig service. Läs mer
  • Steinar B
    Steinar B skrev om Nytorget 6
    Good food, quick service and polite waiters. Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Nytorget 6
    Vi åt middag. Väldigt gott, inte minst biffsalladen. Trevligt och flexibelt bemötande. Fick bord på utserveringen och fick sitta i lugn och ro fastän mitt sällskap blev väldigt försenat. Läs mer
  • Inger H
    Inger H skrev om Nytorget 6
    Familjemiddag för att fira en födelsedag.
    Bra service, trevlig lokal med gott om utrymme. Fantastiskt god mat. Alla var mycket nöjda och det fanns maträtter som passade för alla. Dit går vi gärna igen.
    Ett plus i kanten var också att vår vovve fick följa med Läs mer
  • Anne P
    Anne P skrev om Nytorget 6
    Vi kom till stockholm för att gå på Abba-museet. Och före det Ville vi äta lunch. Nu visade det sig att valot av restaurang var fullträff! Fantastiset god mat och trevlig service i härlig miljöö. Tulen tack! 💕 Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Nytorget 6
    Diverse smårätter. Bra service och väldigt bra bemötande. Trevlig miljö. Vi satt i källaren och där var det ganska lugnt, så gick utmärkt att föra en konversation. Läs mer
  • Monica C
    Monica C skrev om Nytorget 6
    Jag älskar det här stället men den här gången levde inte maten upp till förväntningarna. Läs mer
    2018-06-20 Bockholmengruppen svarar Monica C
    Hej Monica,
    vad tråkigt att läsa att maten inte var det ni förväntade er, hoppas ni vill ge oss ett nytt försök snart igen.
  • Rene T
    Rene T skrev om Nytorget 6
    The food was very good. We just wish that there was a salad option on the dinner menu. Läs mer
  • Nina E
    Nina E skrev om Nytorget 6
    Fin lokal, trevlig personal. Lever kanske inte riktigt upp till hajpen, sticker inte ut från andra ställen i området enligt min mening. Läs mer
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Nytorget 6
    Vi bokade bord för 8 personer till 20.00. Firade en födelsedag. Upplevde personalenn stressad med begränsad tid för service. Maten ok, men nådde inte den förväntade nivå vi har upplevt tidigare. För hög musik för att restaurang upplevelsen skulle bli angenäm. Betyget blir 3 som helhet. Läs mer
    2018-06-20 Bockholmengruppen svarar Charlotte L
    Hej Charlotte,
    vad tråkigt att ni inte var helt nöjda med ert besök, vi tar åt oss av feedbacken och hoppas ni ger oss en ny chans snart igen.
  • Riina T
    Riina T skrev om Nytorget 6
    The food was excellent. We were a group of 11 people and everyone was very happy with their food. The atmosphere was great and the service was very good. We would all definitely recommend this place. Läs mer
  • Cerés J
    Cerés J skrev om Nytorget 6
    Goda smårätter och trevlig personal Läs mer
  • Sasha K
    Sasha K skrev om Nytorget 6
    Jag hade ett frukostmöte tillsammans med en kollega och två kunder ute i solen. Det var två trevliga tjejer som serverade oss. Servicen var snabb och utan komplikationer. Upplevelsen överlag var toppen! Läs mer
  • Maria D
    Maria D skrev om Nytorget 6
    The restaurant is usually really good. The food came quickly and the food was good . Unfortunately the service towards the end of the evening by the nature d was very bad. She was really rude and since time was up and the next customers were there she asked us to pay by the door even though our cards had been on the table for fifteen minutes . The was she did this was in such an unapologetic way none of us will ever go back Läs mer
    2018-06-20 Bockholmengruppen svarar Maria D
    Hi Maria,
    thank you for the feedback. I hope you can give us a new chance soon so we can show you our best side.
  • Lars D
    Lars D skrev om Nytorget 6
    Entrecote och Ibericosida.
    Trevligt ställe, men maten var hemskt tråkig. Betydligt sämre än när vi varit där tidigare. En besvikelse.
    Nästa gång tar vi gärna en drink i baren men väljer att äta på annat ställe i kvarteren. Det finns gott om alternativ i kvarteren. Läs mer
    2018-06-20 Bockholmengruppen svarar Lars D
    Hej Lars,
    vad tråkigt att höra att ni inte var nöjda med ert besök hos oss. Jag hoppas att ni vill ge oss en ny chans snart igen.
    2018-06-20 Lars D svarar Bockholmengruppen
    Vi hoppas det var en engångsföreteelse - och kommer gärna tillbaka.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Maja A
    Maja A skrev om Nytorget 6
    Bor i närheten och har därför i många år, om än sporadiskt, återkommit till Nytorget6. Ibland för en lunch eller som igår 18/5 för en tidig AW. Maten är oftast bra men flera gånger har jag upplevt servicen som mycket dålig med långa väntetider, bortglömda beställningar och nonchalant bemötande. Igår fick vi sitta i 40 minuter innan någon ens frågade om vi ville beställa dryck. Sen gick det snabbt och en oengagerad servitris slängde ut tallrikarna på bordet utan ett ord. Eller någon tallrik fick vi inte utan fick använda brödassietten till en smulig men god taco.

Maten är som sagt bra men när personalen är mer fokuserad på varandra, stammisar och kompisar så känns restaurangen inte som den gedigna kvarterskrog som den utgör sig för att vara. Så trots den goda maten, det fina läget och den fantastiska lokalen så rekommenderar jag andra trevligare krogar i närheten. Läs mer
    2018-06-20 Bockholmengruppen svarar Maja A
    Hej Maja,
    vad tråkigt att höra att ni inte tycker att vi lever upp till det vi vill stå för. Vi tar åt oss av din feedback och hoppas på att ni vill ge oss en ny chans snart igen.
  • Lillemor E
    Lillemor E skrev om Nytorget 6
    Vi var 5 kvinnor i olika åldrar som åt olika rätter och drack bubbel och vin ! Alla rätterna var goda ! Betjäningen utmärkt ! Alla blev positivt överraskade av hela konceptet och skulle komma tillbaka och rekommendera stället till släkt och vänner !💕 Läs mer
  • Anne Christina W
    Anne Christina W skrev om Nytorget 6
    Bra service jättetrevlig personal. Mysig stämning och god mat och dryck. Läs mer
  • Javier Z
    Javier Z skrev om Nytorget 6
    Härligt, tjänsten är uppmärksam och snäll. Maten är god. Läs mer
  • Michael E
    Michael E skrev om Nytorget 6
    Mysigt ställe. Trevlig personal, maten var jätte god. Lite trångt för två fullvuxna i hörnet. Läs mer
  • Karolina H
    Karolina H skrev om Nytorget 6
    Trevlig service, miljö och väldigt god omelette! Läs mer
  • Otto C
    Otto C skrev om Nytorget 6
    Bre restaurang med trevlig personal. Läs mer
  • Anna P
    Anna P skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig kväll för alla oss , mamma , tonåring och mormor och vår lilla hund blev så vänligt bemötta o nöjda med våra tre olika rätter ! Hit ska vi snart igen Läs mer
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Nytorget 6
    Lugnt, gott och trivsamt med professionell personal Läs mer
  • Frida C
    Frida C skrev om Nytorget 6
    Jättebra service där de ständigt var uppmärksamma på hur vi låg till och såg till att allt var enligt vår önskan. Maten var otroligt god, tacosen med lax rekommenderas varmt. Till maten tog vi husets vin med perfekt balans mellan strävhet och sötma. Goda efterrätter på toppen satte pricken över i! Läs mer
  • Anton W
    Anton W skrev om Nytorget 6