Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3875 kunder tycker om Nytorget 6

• LIna O
    LIna O skrev om Nytorget 6
    Missade beställningar, fick vänta länge på st beställa. Bra att vi fick mousserande och kaffe som kompensation men skulle inte rekommendera stället för mat Läs mer
  • Hanna M
    Hanna M skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande, snabb service. Trevlig lokal. Vi kommer gå hit igen. Läs mer
  • Monika
    Monika skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig atmosfär och skicklig service Läs mer
  • Staffan B
    Staffan B skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande, god mat, snabb och bra service. Läs mer
  • Marika M
    Marika M skrev om Nytorget 6
    MKT TREVLIG PERSONAL
    UTSÖKT MAT
    MYSIG OCH HÄRLIG STÄMNING Läs mer
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig restaurang. Vi var dock inte redo att avsluta vår måltid så tidigt kl 20 (kom in ca 17.40). Vi var ett stort sällskap och det tog lite tid innan vi fick beställa så att när vi ville beställa dessert var kl 19.40 så då fick vi skippa det och kändes oss lite snopna och iväg körda. Läs mer
  • Stina
    Stina skrev om Nytorget 6
    Superbra service, god mat och trevligt att hundar är välkomna, trots att vi inte hade vår med oss. Skön stämning! Läs mer
    Bockholmengruppen, Bockholmengruppen, Bockholmengruppen gillar detta
  • Eva N
    Eva N skrev om Nytorget 6
    Besökte restaurangen en fredag kväll, mycket trevligt bemötande av personalen i bar och servering, mycket god mat. Vid 19.30 var det högt tryck och servicen blev något lidande.
    /Eva Läs mer
  • Nisse B
    Nisse B skrev om Nytorget 6
    Toppen mat, bra disco stämning och super trevlig personal! Läs mer
  • Linn L
    Linn L skrev om Nytorget 6
    Trevlig inredning och skön atmosfär. Snabbt visad till bordet. Dock tog det lång tid innan vi fick beställa. Personalen gick ofta förbi men frågade inte om vi önskade något eller om att stog bra till. Vi blev inte tilldelade någon servitör/servitris vilket gjorde det lite rörigt för personalen och oss gäster. Maten var väldigt god och kom till bordet snabbt efter att vi fått beställa. Prisvärt. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande, jättebra mat. Jag uppskattar verkligen smårätterna med torsken som topptips!

Alltid bra mat men också väldigt resonabla priser. Ett toppenställe! Läs mer
  • KG G
    KG G skrev om Nytorget 6
    Mycket bra bemötande och trevliga medarbetare på restaurangen. Bra meny och gott.
    Om vi kommer till SOFO igen ska vi försöka boka bord då också. Läs mer
  • Therese V
    Therese V skrev om Nytorget 6
    Vi bemötes med otrevlig tjej som visade oss till bords. Sen fick vi en trevlig duktig kille till servitör och hälpte till med vin så det blev bra. Dock ynkligt i glasen, det är tråkigt då ja själv jobbar i branschen vet att man inte fyller glaset men detta var klent 👎🏼
    Så till maten, hummer soppan var det ända som INTE VAR SALT! Allt var så otroligt salt från taco små rätter till stek och pommes och även såserna. Vi talade om detta för våran servitör. Därför lämnade vi stället med en gång efter fullt pris vid betalning för en urdålig kväll! 👎🏼 Läs mer
  • Nora H
    Nora H skrev om Nytorget 6
    Mysigt ställe med stort urval på menyn.
    Plus för trevlig personal! Läs mer
  • Jill L
    Jill L skrev om Nytorget 6
    Kommer aldrig att besöka denna restaurang fler gånger. Personalen var trevlig, men vidrigt med denna höga musik. Vill kunna konversera med mina vänner utan attbehöva höja rösten. Tyckte inte heller att maten var toppen. Den ena maträtten var inte riktigt varm t.ex. Läs mer
  • Maria M
    Maria M skrev om Nytorget 6
    Maten var supergod, servicen var toppenbra och lokalen var väldigt trevlig! Kommer komma tillbaka för det här var en väldigt bra upplevelse! Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om Nytorget 6
    We were a group of 3 and had a very good experience at Nytorget 6. We had to wait a little for our table but that was okay. Overall we were taken great care of, our waitress was not only extremely friendly but also very helpful in recommending drinks and food in line with our preferences. The food and drinks were very good too, same as the ambiance of the restaurant. Will recommend and certainly come back again! Läs mer
  • Petra G
    Petra G skrev om Nytorget 6
    Vardagslunch med familjen. Trevligt att det gick att beställa halv portion åt barn likaså att beställa ett halvt glas vin.
    God, vällagad och trevligt upplagd mat och bra bemötande från personalen. Läs mer
  • Anette S
    Anette S skrev om Nytorget 6
    Mysig restaurang med riktigt god mat.I vårt sällskap tog vi alla olika rätter. Jag tog lammet som var supergott! Vällagat. Trevlig personal och bra service. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Nytorget 6
    Finfint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Torsten O
    Torsten O skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande vid ankomst. MEN: Maten som serverades var ljummen och det gällde alla 4 rätterna. Jag och min fru beställde en rätt med kyckling, de små grillade kycklingbitarna serverades 5 minuter efter att vi fått in övriga delar av varmrätten (ingen ursäkt!). Den paj som ingick i min frus dessert var så söt att det "sved i halsen". Slutsats: Första och sista besöket på Nytorget 6! Läs mer
  • Christian B
    Christian B skrev om Nytorget 6
    Vänligt bemötande, bra service och riktigt god mat. Miljön var även trevlig. Läs mer
  • Marcia O
    Marcia O skrev om Nytorget 6
    Bemötandet ok.

Maten var inte bra. Tonfiskburgaren var kallt serverad. Den kändes som en klump i magen efteråt. Mögelosten på den kändes ofräscht, vilket skiljer sig från vad mögelost handlar om.
    Fick en enkel espresso i stället för två. Fick betala för två.

Miljön kändes fint på ovanvåningen men något sunkigt på bottenvåningen. Smaksak? Fick sitta på bottenvåningen, synd.

Andra rätter ni har är säkert godare och fräschare. Jag har även hört att ni gör goda drinkar.

Får ge det en chans till, men efter några gånger annanstans. Läs mer
  • Martin T
    Martin T skrev om Nytorget 6
    Var där för middagsbesök. Lätt och enkelt att boka, personalen var trevlig under middagen och serviceinriktade, maten var fenomenalt god! Allt var väldigt bra, förutom att man satt lite nära sina bordsgrannar (som inte var i ett annat sällskap) så att man inte fick så mycket integritet. Läs mer
  • Saga K
    Saga K skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande, mysig atmosfär i restaurangen och ljuvlig mat. Läs mer
  • Eleonor S
    Eleonor S skrev om Nytorget 6
    Trevligt bemötande, god mat och dryck! Läs mer
  • Helgi R
    Helgi R skrev om Nytorget 6
    Väldigt bra bemötande. Fantastisk mat och vin! Utmärkt upplevelse. Läs mer
  • Ingemar J
    Ingemar J skrev om Nytorget 6
    Maten var långt under förväntan. Förstår inte varför stället är så populärt. Läs mer
  • Erika S
    Erika S skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande, trevlig personal. Hela middagen gick smidigt och bra. Det levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Katarina M
    Katarina M skrev om Nytorget 6
    Gott trevligt och bra miljö. Rekommenderas. Läs mer
  • Claes-göran G
    Claes-göran G skrev om Nytorget 6
    Mycket bra service levererad av servitrisen och hovmästaren.
    Min mat, oxfile´, var dock för röd, blodig, enligt min åsikt. Fick dock en fantastisk service av servitrisen.

Tack vare den höga servicenivån upplevdes besöket, trots
    oxfile´n, mycket positivt.
    Kommer att bli återbesök Läs mer
  • Carina J
    Carina J skrev om Nytorget 6
    Jättegod mat härlig personal! Kan varmt rekomenderas Läs mer
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal men ojämn mat. Majskycklingpastan smakade knappt något, köttbullarna serverades enbart ljumma & kändes inte dagsfärska, vi fick en ganska stor plastbit inbakad i råbiffen. Vårt vita vin serverades också ljummen.
    Kroppkakorna var magiska men jag är tyvärr osäker om jag kommer att komma tillbaka igen. Läs mer
  • Linnea F
    Linnea F skrev om Nytorget 6
    Mysigt, tog dock lång tid att få hjälp Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om Nytorget 6
    Allt var toppen förutom att allt inte fanns tillgängligt på menyn. Läs mer
  • Urban H
    Urban H skrev om Nytorget 6
    Trevlig, varm atmosfär.
    Vi var ett gäng på 7 personer i olika åldrar som alla uppskattade stämningen och maten.
    På återseende! Läs mer
  • Mathias F
    Mathias F skrev om Nytorget 6
    Åt dagens rätt som tyvärr hade hunnit svalna innan servering, men som ändå smakade mycket bra och som var riktigt bra kryddad. Har tidigare ätit andra rätter som har varit extremt vällagade. Atmosfären är väldigt trevlig, skönt dessutom att slippa den standardiserade minimalistiska inredningen. Servicen var fenomenalt bra denna gång (har tidigare varit mera stel). Läs mer
  • Åsa D
    Åsa D skrev om Nytorget 6
    Vi uppskattade variationerna i menyn och den trevliga servicen. Upplevde också restaurangen som prisvärd. Lite smolk i bägaren pga att vi blev upplysta om att vår "sittning" nu var slut. Vi hann precis äta klart innan vi tillfrågades om notan...Det är aldrig trevligt när man sitter på restaurang med bordsservering och man plötsligt känner sig som om det är ett löpande band i en lunch-cantin... Läs mer
  • Helena P
    Helena P skrev om Nytorget 6
    God mat i trevlig atmosfär. Maten passade alla åldrar på vår familjemiddag! Läs mer
  • Katarina T
    Katarina T skrev om Nytorget 6
    Alldeles för HÖG musik, 6 personer hör inte varandra vid bordet..det är väl ingen nattklubb?!? Dåligt & dyrt glutenfritt alternativ till tacos (som innehöll vetemjöl och inte majsmjöl!!!??) Jag fick ett litet salladsblad med en knapp matsked avokadoröra, betalade 85:- för den smakbiten. Annars var maten God & personal trevlig men om man inte kan prata med varandra under middagen är restaurangen ingen jag kommer rekommendera till vänner & bekanta. Läs mer
  • Alexandra J
    Alexandra J skrev om Nytorget 6
    Bra service och god mat. Bra tillmötesgående med specialbeställning. Läs mer
  • Joanna S
    Joanna S skrev om Nytorget 6
    Fantastisk! Underbar mat, underbart bemötande. Topp! Läs mer
  • Magnus R
    Magnus R skrev om Nytorget 6
    Mycket bra service och otroligt god mat. Chef's Choice var en av mina bästa matupplevelser och helt klart prisvärt! Läs mer
  • David H
    David H skrev om Nytorget 6
    "Classic Södermalm experience", som vi brukar säga i branschen. Läs mer
  • Valda H
    Valda H skrev om Nytorget 6
    God mat, mysig lokal, trevlig personal. Läs mer
  • Nicklas T
    Nicklas T skrev om Nytorget 6
    Helt ok mat, bra stämning och levande lokal - men helt sjuka priser på smårätterna. Hade de kostat hälften så mycket hade det varit ok. Läs mer
  • Niklas E
    Niklas E skrev om Nytorget 6
    Bra mat, tvärkass service. Adderade på notan saker vi ej beställt, ingredienser saknades när vi fick våra olika rätter o ingen bad ens om ursäkt. Trotts god mat blir det inga fler besök dit. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Nytorget 6
    Prisvärt, bra service och trevligt vimmel. Läs mer
  • Stephanie A
    Stephanie A skrev om Nytorget 6
    This was an excellent restaurant in Stockholm. The service was excellent. We made reservations through recommendation from our hotel and were able to bring both dogs along. We went for Christmas Day and had beer, cider with porchetta and grilled chicken linguine. The food was fresh and absolutely delicious. We also enjoyed blueberry pie with cardamom icecream and cream brulee for dessert. The flavors were well prepared and atmosphere was lovely. Läs mer
  • Anna F
    Anna F skrev om Nytorget 6