Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Ons: 07:30-00:00
Tor-Fre: 07:30-01:00
Lör: 11:00-01:00
Sön: 11:00-00:00

Läs vad 5351 kunder tycker om Nytorget 6

• 2019-08-24

Minou S skrev om Nytorget 6
    Fisken var god ingen aha upplever men gott. Snyggt upplagt på tallriken sånt gillar jag. Personal såklart super trevliga, servicen var bra. Annars okej i det hela. Läs mer

Karl S skrev om Nytorget 6
    suverän frukost och trevlig personal. Läs mer

Martina L skrev om Nytorget 6
    En fisksoppa för 200 kr serverad som att jag gjort den själv hemma? Ingen finess, ingen uppläggning (förutom 3 enorma dillbuketter på toppen). Innan har den varit superfint upplagd och smakade inte lika surt som denna men detta besök var inte bra. De priserna ni tar måste innebära mer än ni levererar. Läs mer

Carina O skrev om Nytorget 6
    Fiskgrytan som jag åt var makalöst god. En fröjd för både mun och öga. Härligt avslappnat ställe med personal som gillar sitt jobb. Så bra service. Tack! Läs mer

Felicia A skrev om Nytorget 6
    Maten var jättegod men tyvärr fick vi en väldigt dryg servitris som inte verkade veta vad service minded innebär... förrätten kom alldeles för tätt inpå fördrinken som vi hade beställt och vinet som vi beställde till förrätten kom inte så vi fick fråga efter den. Vi fick inte heller förklarat för oss vad det var för mat utan tallriken placerades på bordet och sedan gick servitrisen därifrån. På slutet av kvällen fick vi en annan servitris som var jättebra, glad och trevligt bemötande. Läs mer

Niclas H skrev om Nytorget 6
    God mat och härlig service i mysig atmosfär Läs mer

Emma J skrev om Nytorget 6
    Alla runt bordet var överens om att adjektivet ”snorkig”, bäst beskriver vår servitris. Inget toppenbetyg, alltså.
    Att sedan dela ut dessertmenyer när vi endast har 15 minuter ”kvar” på vårt bord kändes osjysst. Först när jag uttryckligen frågade om vi ”har tid att äta dessert” informerade hon oss om det kunde bli tight. Vad hade vi gjort annars? Fått äta halva desserten i dörren? Den nitiskt hållda sittningstiden ger Nytorget en air av snabbmatskrog och generell oginhet.
    Vad maten anbelangar var den ok, men inte mer.
    Bäst var musik, bra playlist och lagom volym, samt toaletterna, med musik och härlig akustik. Läs mer

Anders N skrev om Nytorget 6
    Trevligt ställe med god mat.
    Dock blir man lite sur när de tar 39:- för en liten flaska kolsyrat kranvatten som de ställer fram som om vattnet ingick i priset. Läs mer

Kim S skrev om Nytorget 6
    Superbra service, men matupplevelsen motsvarade inte priserna. Läs mer

Marie-Louise A skrev om Nytorget 6
    Trevlig restaurang med god mat Läs mer

Staffan S skrev om Nytorget 6
    Jätte trevlig brunch med bloody mary och mimosa. Jag åt en egg benedict. Tyvärr var äggen överkokta och saknade den krämighet den skall ha. Vidare var det mycket snålt med hollandais sås.
    Restsurangen ärdock mycket trevlig. Läs mer

Linnea H skrev om Nytorget 6
    Jag och två vänner sågs för en långlunch med vin. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande från att vi klev in tills att vi lämnat restaurangen. Vi åt dagens lunch och både smaklökar och mage blev nöjda. Mycket trevligt ställe! Läs mer

Anne H skrev om Nytorget 6
    fantastisk service och god mat Läs mer

Paul B skrev om Nytorget 6
    Vi ett gäng på 7 personer som skulle käka sen middag en lördag.
    Upplevelsen var precis som förväntat, bra.
    Servicen var snabb, utbudet stabilt, maten smakade bra. Inget trassel, inga konstigheter.
    Jag valde nytorget just för att de har förmåga att sätta större sällskap men och för att de alltid håller en jämn nivå. Läs mer

Margaretha B skrev om Nytorget 6
    Jag älskar stället! God mat och ett extra plus att vi fick ta med våran lilla hund in i restaurangen! Läs mer

Anna L skrev om Nytorget 6
    Trevligt, proffsigt och jättegott Läs mer
  • Martin D

2019-08-19

Martin D skrev om Nytorget 6
    Vi köpte förrätt plus varmrätt och drack varsitt glad vin.

Maten levde upp till förväntningarna. Suveränt goda tacos som dessutom gavs genom en specialdeal denna helg. Trevligt när den bästa maten erbjuds med extrapris!

Råbiffen var mkt god men onödigt mkt ost på då det inte framgick i menyn.

Köttbullarna smakade som förväntat, mkt gott! Speciellt den inlagda fräscha gurkan och det hemmagjorda potatismoset. Mums!

Supergott rödvin ripasso till maten.

Servicemässigt var den kvinnliga servitrisen bra på att hålla tempo och samtidigt känna av när vi bara ville sitta och njuta lite mellan rätterna. Cred till henne!

den engelske servitrisen jobbade vid bord runtom oss och använde tyvärr mkt svordomar när man muttrade kring andra sällskaps beteenden. Det får han sluta med då det påverkar stämningen i rummet som annars var toppenbra. Fin källarlokal med lugn ljudnivå, perfekt en trappa ner från den pågående högljudda partystämning som var under Nytorgsfesten. Läs mer
  • 2019-08-19

Middag
    Trevlig miljö
    Bra service
    Trevlig servitör
    Maten var ok - hade kunnat vara bättre. Åt en halloumiburgare. Vi var 3 personer som vill dela på lite förrätter och sen ha var sin huvudrätt. Vi rekommenderades tacosen. Vi beställde tre olika. När de kom så var det inte möjligt att dela dem på tre så vi fick ta var sin. Lite tråkigt. Läs mer

Suzanne R skrev om Nytorget 6
    God och trevlig middag. Vänlig service trots att det var fullsatt hela kvällen. Läs mer

Marie B skrev om Nytorget 6
    Vi är supernöjda vi fick sitta en trappa ned och personalen var otroligt uppmärksamma på oss och gav oss en verkligt bra service! God mat och dryck igenom hela kvällen. Vi kommer tillbaka! Läs mer

Tilda M skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig personal, mysigt ställe. Läs mer
  • Maria B

2019-08-18

Maria B skrev om Nytorget 6
    God mat men lite att välja på menyn eftersom det var nån form av festival Läs mer

Maria Å skrev om Nytorget 6
    Hovmästaren stressad, blev nästan ivägshasade efter 1,5 Tim Läs mer

Kenneth N skrev om Nytorget 6
    Trevligt personal!
    Det var inte så mkt folk i restaurangen och ändå var vi tvugna att påkalla uppmärksamhet för mer dryck mm.
    Jag tycker att petsonal ska försöka ha ögonkontakt med sina bord för att kunna möta service. Ser man att gästernas glas börjar bli tomma måste man komma fram fråga om påfyllning önskas Läs mer

Louise H skrev om Nytorget 6
    Väldigt god råbiff. Mycket trevligt bemötande av personligt men proffsig servitris. Läs mer

Hedda D skrev om Nytorget 6
    Bra service, god och prisvärd mat. Mysig atmosfär Läs mer

Gustaf S skrev om Nytorget 6
    Bra kväll men personalen kunde vara något mer på tå. De glömde också en varmrätt så en person fick vänta en extra tio minuter. Det sänker förstås intrycket något. Läs mer

Cecilia S skrev om Nytorget 6
    Tre rätters middag. Vänligt bemötande, men den som serverade verkade väldigt grön, informationen om maten var knapphändig. Maten var bra, men vi beställde en dessert som presenterades som espresso, tryffel och rom. Det framgick inte att det var en romprovning med 6 cl rom. När vi knappt hade påbörjat efterrätten så kom notan. Det kändes inte så trevligt. Hade vi vetat vad desserten innehöll och att vi skulle bli tvungna att gå strax, så hade vi inte beställt den. Bättre information på menyn och från den som serverar hade varit önskvärd. Läs mer

Daniel M skrev om Nytorget 6
    Jag hade bokat chef's table utan att riktigt ha någon aning om vad det exakt innebar, så vi blev väldigt positivt överraskade. Toppenservice, jättegod mat samt att det var väldigt roligt att sitta så nära köket och kunna se matlagningen. Läs mer

Ingela N skrev om Nytorget 6
    Mysigt, gott och uppmärksam personal. Kommer återkomma många gånger till Nytorget 6! Läs mer
  • 2019-08-14

Nathalie Y skrev om Nytorget 6
    Var här på brunch, jättemysigt ställe. Bra service och god mat. Kanske lite höga priser i förhållande till kvalité och portion. Läs mer
  • 2019-08-14

Anders P skrev om Nytorget 6
    Jag är mycket nöjd med vårt besök på restaurang Nytorget 6 Läs mer
  • 2019-08-13

Jane D skrev om Nytorget 6
    Vår servitör var glad och trevlig. Hjälpsam i att välja rätter. Dock glömdes saker bort som vi fick säga till om. Vi fick inget bröd och vatten till bordet när vi kom. Och det dröjde ett tag tills brödet som hörde ihop med förrätten kom. (Paret bredvid hann äta upp sin efterrätt innan de äntligen fick sitt kaffe, vilket de själva fick påminna om)

Maken valde kvällens styckdetalj med ett kött som ”hade gått hela natten” Det märktes inte i smakupplevelsen men köttet var ok. Pommes och bea till var mycket goda. Jag valde ett vegetariskt alt, friterade blomkålsbuketter. Min erfarenhet är att man kan göra mer med en rätt som kostar 185:- Relativt smakfattigt, fick be om salt och strö på rätt så mycket. Det röda vinet vi båda rekommenderades var mycket gott. Mannen tog en Creme brulée efteråt och den gillades!

En bra trea blir slutsummeringen! Läs mer

Björn N skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande. Fin och riklig meny. Trevlig servering. God mat.
    Vi var mkt nöjda Läs mer

lykke b skrev om Nytorget 6
    Tycker stt servicen inte var speciellt bra. Sedan var toaletterna under alla kritik. Läs mer

Stefan H skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig personal och lokaler. Läs mer

Annelie L skrev om Nytorget 6
    Prisvärd mat med bra service, åt mixed grill med en chokladboll som dessert. Läs mer

Jens C skrev om Nytorget 6
    2019, året då hunden blev viktigare än övriga matgäster.
    Vi firar vår bröllopsdag. I år har vi valt att besöka Nytorget 6. En trendig krog där man bestämt sig att alla ska vara välkomna, nästan. Trots att det är söndagskväll är det smetfullt i restaurangen och det är en härlig stämning.
    Vi blir väl bemötta och dagen till ära beställer vi in ett varsitt glas champagne. Vi har bröllopsdag och Bajen har precis tagit 3poäng. Servitrisen är hittills proffsig och vi känner oss sedda trots att det är trångt och mycket för henne att göra.
    Vi äter härliga förrätter till vårt glas champagne och har fått in ett varsitt gott glas rött tillsammans med våra tillsynes härliga varmrätter. Vi sitter i ett hörn med väggen på ena sidan om oss och på andra sidan sitter en barnfamilj som verkar vara i Stockholm som turister. Det är mycket blandad publik på restaurangen och känslan är att det är just så man vill ha det.
    När barnfamiljen är klara väljer man att sätt ner två olika par vid bordet för 4 och närmast oss med max 30cm mellan borden sätter man ett ungt par med två små hundar. I min värld och under alla mina år i krogbranschen hade jag, om jag bestämt att hundar ska vara ett självklart element på krogen, frågat gästerna bredvid om detta var okej. Det väljer man här att inte göra. Istället erbjuder man hundarna som inte kan sluta skälla, hundglass med lever.
    Detta serveras den ena hunden på golvet samtidigt som den andra hunden får slicka i sig vid bordet eller rättare sagt från famnen på hundens ägare mellan våra bord. Alltså bara några centimeter från min inte längre så jätte härliga varmrätt.
    Vi visar vårt missnöje utan att varken det unga paret eller servitrisen överhuvudtaget bryr sig. Vi har helt tappat matlusten.
    Vi bestämmer oss att lämna bordet med halva varmrätten kvar och tar en kaffe vid baren istället. När vi möter servitrisen förklarar vi att vi inte har någon lust att dela vår matupplevelse med några hundar vid bordet skrattar hon bara och säger kvittrande… Nej det förstår jag…
    Sen möter hon inte vår blick resten av kvällen. Ingen ursäkt, ingen förståelse, bara en sur min när hon inser att hon inte fått någon dricks.
    Det här var vår bröllopsdag och den kommer ni aldrig kunna förstöra snarare gick vi skrattande därifrån med tanke på att detta kommer bli en historia att berätta lång tid framöver. Och vi hoppas att det unga paret la minst lika mycket pengar på sitt besök som vi hade tänkt göra.
    Nytorget 6, vi kommer troligen inte att i första hand besöka er igen. Läs mer

Anneli L skrev om Nytorget 6
    Mycket bra mat och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-08-11

Karl-Göran M skrev om Nytorget 6
    God mat. Men väldigt lång väntetid på maten och dålig service. Läs mer
    2019-08-12 Bockholmengruppen svarar Karl-Göran M
    Hej Karl-Göran,
    vad tråkigt att läsa att ni inte var nöjda med ert besök. Vi hoppas att ni vill ge oss en ny chans snart igen så vi kan visa er att vi vill och kan ge bra service.
    //N6
  • 2019-08-11

Eva N skrev om Nytorget 6
    Mkt bra mat. Mysig miljö. God service.
    Förbättringsområde:väldigt liten text på menyn med tanke på den dämpade belysningen. Svårt att se. Läs mer
  • Kerstin H

2019-08-10

Kerstin H skrev om Nytorget 6
    Mycket trevlig service!!!
    Maten var bra och välsmakande. Hit går jag gärna igen:-) Läs mer
  • 2019-08-10

Carina F skrev om Nytorget 6
    Utmärkt mat och personal, enda minus för lite för obekväma stolar på uteserveringen Läs mer
  • 2019-08-10

Sarra K skrev om Nytorget 6
    Vi åt lunch och allt var så gott. Vlidsvins köttbullar och råbiff, Räksallad friterar sötpotatis mm rose vin fantastisk. Servitris en jätte roligt och hjälpsam. Hon hade jätte bra koll på oss och allt vi behövde. Underbart dag med vår grekiska turist besökare. Tack NY6 vi återkommer på stället Läs mer
  • 2019-08-08

Maria M skrev om Nytorget 6
    Jättetrevlig o kunnig servitris. Mycket god mat. Som vanligt levde Nytorget 6 upp till de förväntningar vi hade. Läs mer
  • 2019-08-08

mari w skrev om Nytorget 6
    7 personer i sällskapet, fick genomgående mycket bra mat. Servicen var bland den bästa vi upplevt !

Tack för en riktigt bra restaurangupplevelse. Läs mer
  • 2019-08-07

Josefin T skrev om Nytorget 6
    God mat, gott vin, kunnig och trevlig personal. Supergott! Jag rekommenderar att ta flera små rätter. Läs mer
  • 2019-08-07

Sandra P skrev om Nytorget 6
    God mat och väldigt bra service! Läs mer
  • 2019-08-06

Alva F skrev om Nytorget 6