Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu
Mån-Tis: 07:30-00:00
Ons-Fre: 07:30-01:00
Lör: 10:00-01:00
Sön: 10:00-00:00

Läs vad 3034 kunder tycker om Nytorget 6

• Jacob B
    Jacob B skrev om Nytorget 6
    Väldigt trevligt och väldigt gott, mina utsocknes gäster sa att det var den bästa restaurang de varit på i Stockholm och just nu är det bara att hålla med dem om det.
  • Inger C
    Inger C skrev om Nytorget 6
    Väldigt kunnig o trevlig servitris. Fantastisk musik (IndieDJ) o god mat o stämning.
  • Heidi D
    Heidi D skrev om Nytorget 6
    Jag, en vän plus min hund bokade bord en löne fredag. Fick bra plats i hörnet så att min hund fick fin plats. Super trevlig servitris och maten (vi åt 3 rätters) var helt fantastisk! Min hund fick även direkt vatten och matskål. Det ända negativa, om något, så var det att vi satt ihop med bordet bredvid så det blev väldigt nära bordsparet vi satt. Som tur var var dom väldigt hundvänliga så allt gick jätte bra. Men just med hundar är det smart att få en egen lite avsides plats utifall någon är rädd eller inte gillar dom vid matbordet. Men är väldigt nöjd och kommer absolut gå dig igen!
  • Neil D
    Neil D skrev om Nytorget 6
    Jag vill gärna se en uppdatering av menyn - mer fisk, skaldjur, veg som varmrätt. Flera cocktails. Mer protein i veg maten. Gillar Nytorget 6 men det känns som ni trampar vatten.
  • Johan T
    Johan T skrev om Nytorget 6
    Maten var ok. Väldigt mysig atmosfär och inramning dock
  • Anders L
    Anders L skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat, trevlig miljö och proffsig personal.
    Enkelt att boka på nätet
  • Edite G
    Edite G skrev om Nytorget 6
    We (company of 10 people) had dinner at Nytorget 6 on Thursday, 27th April.

The service was outstanding, food was delicious and we had a great time. They even helped rescheduling the boking time as I had mentioned it in my initial online booking. Great service and experience, thanks!
    /Edite and the rest of Fully Studios
  • Siv L
    Siv L skrev om Nytorget 6
    Vi är 6 kvinnor i 68 årsåldern som brukar träffas på olika restauranger ca 6 ggr/årl i Sthlm. Denna gång hade jag tänkt att det skulle bli Nytorget6, där jag varit tidigare med sambo och vår lilla hund, vilket var bra på alla de vis. Tyvärr visade det sig att bordsbekräftelsen innehöll en tidsbegränsning på 2 timmar, vilket man efter telefonsamtal förlängde med en halv timme till. Vilket i sig gjorde att jag måste avbeställa besöket hos er. Där vi sedan hamnade kunde vi sitta i lugn och ro och äta förrätt, huvudrätt, efterrätt och kaffe utan någon som helst stress. Vi blev där i 3 timmar. Kan tyvärr inte rekommendera Nytorget6 igen till någon.
  • Johan B
    Johan B skrev om Nytorget 6
    Vi kom tidigt och blev väl bemötta och servade i baren. Väl vid bordet var servicen snabb och maten kom som den skulle trots besvärliga beställningar där några skulle ha varmrätten på en gång. Alla var mycket nöjda med maten och bemötandet.
  • Evi S
    Evi S skrev om Nytorget 6
    Jätte god och vällagad mat och efterrätt! Trevlig och vänlig miljö. Rekommenderar varmt detta ställe och vi kommer tillbaka!
  • Maria B
    Maria B skrev om Nytorget 6
    Trevlig, avslappnad stämmning. Bra service.
  • Lotta M
    Lotta M skrev om Nytorget 6
    Mycket fin och trevlig atmosfär. Fin service och mycket goda mat.
  • Angelica S
    Angelica S skrev om Nytorget 6
    Mycket bra bemötande. Enkelt att boka online och enkelt att ändra bokningen via mail och tel. Första gången där för mig och alltigenom ett mycket bra intryck av såväl servis som lokaler. Fantastiskt god mat. Jag åt en ganska enkel bondomelett men de var toppen och precis så som jag ville ha den.
  • Lotta D
    Lotta D skrev om Nytorget 6
    Vi är väldigt besvikna på detta ställe. Vi hade planerat att äta en trerätters middag men blev ivägkörda då vår tid gått ut innan vi kom till efterrätten. Och då höll vi inget långsamt tempo. Inget ställe att gå till om man vill hinna umgås samtidigt som man äter. Inget gästfokus där inte. Bara maximal vinst.
  • Mette Ö
    Mette Ö skrev om Nytorget 6
    Hej,
    Jag har varit gäst hos er ett antal gånger. Vid de två senaste tillfällena ( lunch ) blev jag inte jätteimponerad. I går åt jag sallad med grillad Hallomi. Fint grillad Hallomi, snyggt upplagt, men förstördes av blöt sallad och sunkig gurka. Dessutom klickar av aioli som hade räckt till 2 portioner. Jag åt mindre än hälften, då jag gillar ren mat. Förslag: se till att grönsakerna är torra, severa såser separat. Annat: trevligt ställe, hygglig service, gott bröd. Generellt ett bättre kvällställe än lunchställe.
  • Eva J
    Eva J skrev om Nytorget 6
    Väldigt bra och kunnig service. Maten supergod. Enda kommentaren är att lammet med mos och kål ligger i mitt tycke på för liten tallrik. Det blir för kletigt. Men maten smakade underbart.
  • Anna Lena J
    Anna Lena J skrev om Nytorget 6
    Magiskt bra mat och trevliga servitörer. Vi kommer definitivt tillbaka!
  • Charlotte R
    Charlotte R skrev om Nytorget 6
    Trevlig miljö
    Ingen god mat- låter god men smakar inget
  • Maja C
    Maja C skrev om Nytorget 6
    Bra kvarterskrog, men ingen toppmat. Blandad kvalitet
  • Daniel I
    Daniel I skrev om Nytorget 6
    Otroligt trevligt bemötande, trevlig miljö, och god mat
  • Jan J
    Jan J skrev om Nytorget 6
    Grymt bra Brunch meny och väldigt trevlig personal!
  • Arvid S
    Arvid S skrev om Nytorget 6
    Trött och oengagerad service och lite halvtråkig mat. Personalen står inte på tårna.
  • Alma H
    Alma H skrev om Nytorget 6
    Vi fick en fantastiskt fint bemötande från första stund. Vi fick fin hjälp med allt vi funderade över. Då vi hade med oss hund inkluderades även denna på ett bra sätt.
    Allt gick smidigt och fint. Vi är mycket nöjda med vårt besök.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal o trevlig lokaler. Snabb service
  • Ebba R
    Ebba R skrev om Nytorget 6
    Mycket god mat. Alldeles för varmt i källaren.
  • Karin H
    Karin H skrev om Nytorget 6
    Trevligt ställe. Maten var god men inget exceptionellt.
  • Katarina E
    Katarina E skrev om Nytorget 6
    Fin personal,som bemötte på bästa sätt. De fixade ex laddning av mobil😊 Och fin service trots högt tryck!
    Jag åt lunchmeny.God mat, gott kaffe på lunchen. Dyrt med kaffe på maten vid lunch, dock!
    Fullsatt och lite tajt, blir stimmigt vilket drar ner betyget gör mig.
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig atmosfär och vänligt bemötande av personalen. Ett ställe att lägga på minnet.
  • Martin H
    Martin H skrev om Nytorget 6
    Det var trevligt, god mat och trevlig personal. Fin atmosfär
  • Karolina J
    Karolina J skrev om Nytorget 6
    Helt underbar service, lagom uppmärksamhet från personal utan att vara påträngande. Superfin mat och härlig miljö. Vi firade födelsedag under romantiska förhållanden och kunde även ta med hunden som fick lika bra service som vi!
  • Monica R
    Monica R skrev om Nytorget 6
    Bra bemötande. Trevlig personal. Trångt. Snåla portioner. Dyrt.
  • Karin G
    Karin G skrev om Nytorget 6
    Jag gillar verkligen Nytorget 6. trevligt bemötande och trevlig personal. Dock var det ett gästspel denna kväll av den nya "spanjorskan" och jag gillade verkligen inte maten.
  • Navid S
    Navid S skrev om Nytorget 6
    Förrätt. Middag för två. Efterrätt.
    Trevligt bemötande. God mat. Prisvärt.
    Något trångt vid bordet. supertrevlig personal, dock inte så kunnig.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Nytorget 6
    Hej!
    Jag har bokat ett bord för två personer som jag sedan har bokat om och avbokat, detta på grund av att jag inte har kunnat --inget annat. Bemötandet jag har fått i telefonen har varit superbra då ni har trevlig personal. Jag har dessutom ätit där förut och då var maten supergod! Så jag ger Nytorget 6 ett högt betyg. Jag blir dock lite förvirrad då det står att ni ska sänka pengar år 2016 och det är 2017. Så jag hoppas innerligt att ni skickar pengar det här året också då det var en av anledningarna till att jag svarade på denna enkät.

Med Vänliga Hälsningar
  • Hans E
    Hans E skrev om Nytorget 6
    Mycket bra bemötande. Hade bokat bord via nätet men behövde boka om tiden vilket ni löste mycket bra via telefon. Ville byta bord när vi kom till restaurangen från källaren till gatuplan vilket ni också löste till största belåtenhet!
    Bra och kul meny med mycket att välja på och alla i sällskapet hittade sin favorit. Mycket bra kvalitet och god mat, servicen perfekt. Sist men inte minst trevliga och mysiga lokaler.
    Vi kommer gärna tillbaka!!
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Nytorget 6
    Servicen var med nöd och näppe godkänd, ouppmärksam personal som inte ansträngde sig på något vis för att göra kvällen trevlig. Men framför allt var maten inte bra. Det var på nivå av dussin-café, men när till exempel en sallad kostar tre gånger så mycket förväntar man sig att den ska vara god. Nu: knappt ätbar. Att man läst så mycket om maten på N6 är för oss helt oförståeligt. Det var inte bara ordinärt, utan för några av oss faktiskt oätbart. Och när det kommer till servicen: Ingen fråga om påfyllning, inga tips på drycker som passade till maten och knappt ett leende. Som gäst kände man att man var en plånbok och inget annat. Upplevelsenivå: noll. Vårt sällskap beställde fördrinkar, både med och utan alkohol och jag tvivlar på att personen som gjorde dem hade någon form av bartender-utbildning. Otroligt besviken på en restaurang som jag hört så mycket gott om.
  • Stina G
    Stina G skrev om Nytorget 6
    Mycket gott och bra service. Båda toaletterna ur funktion var mindre bra.
  • Per-Inge A
    Per-Inge A skrev om Nytorget 6
    Dyrt men gott. Små portioner. Trångt kvällstid.
  • Maria H
    Maria H skrev om Nytorget 6
    blev som jag förväntat mig, god service och bra mat i en trevlig miljö!
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Nytorget 6
    Min favoritrestaurang i Stockholm. Ni är bäst!
  • Zandra K
    Zandra K skrev om Nytorget 6
    Supergod mat och bra service! Perfekt för både lunch och middag. Inte hunnit testa frukosten ännu :)
  • Marita Å
    Marita Å skrev om Nytorget 6
    Stressigt och opersonligt. Satt i källaren. Skulle vara bra att få veta det innan. Maten var kall men okej.
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Nytorget 6
    Riktigt bra mat, goda rätter och livligt, kul ställe. Tyvärr inte bästa uppmärksamheten från servitör som inte hade koll på delar av menyn samt glömde bort ett par beställningar samt inte kunde tajma rätterna under kvällen.
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Nytorget 6
    God mat och trevlig personal! Alltid lika nöjd!
  • Marianne F
    Marianne F skrev om Nytorget 6
    utmärkt maten ,service, miljön en trappa ned super bra
  • Christina P
    Christina P skrev om Nytorget 6
    God mat och trevlig service under hela middagen. Bättre än förväntat.
  • Nina H
    Nina H skrev om Nytorget 6
    Mycket trevligt bemötande från personalen och att de uppmärksammade den lilla notisen i bokningen om att min sambo fyllde år, tusen tack!
  • Anna-Carin A
    Anna-Carin A skrev om Nytorget 6
    Det var bra även om vår bokning verkade ha missats men räddades av snabbtänkt servis. Sporadisk service vid bordet, vänlig om än lite tankspridd servis.
  • Amelie K
    Amelie K skrev om Nytorget 6
    Satt i lugn och ro en trappa ned! Vi var 9 personer: två åt falafel , tre röding och fyra tonfiskburgare. Allt var mkt gott! Personalen var trevlig och hjälpsam. Vi var två som ville ha rödingen lite mer "färdig" det fixade köket trots att det var ångat ! Tack!
  • Clary L
    Clary L skrev om Nytorget 6
    Supergod mat trevlig stämning och bra service👍

Nytorget 6, 116 40 Stockholm