Nytorget 6

Nytorget 6, 116 40 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av söder ligger restaurang Nytorget 6, en plats där ni alltid är välkomna att äta och dricka gott, såväl morgon som kväll. Vår meny har toner från det klassiska köket, modern husman och den igenkännande känslan från södra Europas enkla sätt att äta. Utöver vårt egna Rotesserie kan du dricka en grym drink i vår cocktailbar. Vi har även Take away med hemkörning i samarbete med Foodora.

God service, prisvärd mat och mysig atmosfär, tanken är att det ska vara okomplicerat och kärleksfullt! Välkommen att boka bord!
Öppet just nu

Linda S skrev om Nytorget 6
    lunch för 6 personer.
    Trevligt bemötande.
    Kallt i lokalen
    goda viltförsbiffar men ingen sallad och väldigt lite potatis (5 chips) gjorde att man inte blev mätt.

Katastrofalt dåligt te kompetens. Att 10 lika kaffe sorter men inte ens ha ett svart te med fruktsmak utan bara earl grey. Minimum är ett grönt, ett rött och två svarta (earl grey och frukt). Eftersom jag inte tog något te så vet jag inte om det var tepåsar men troligen oc det är inte heller något man vill möta på en så bra restaurang. Läs mer

Anita L skrev om Nytorget 6
    Första besöket var via Food Tour, mkt trevligt och god mat, mindre bra den här gången.
    Hög ljudnivå, maten ok inte mer, service ok inte mer. Läs mer

Tove G skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal. Hunden fick följa med! God mat! 😊 Läs mer

Eila S skrev om Nytorget 6
    Kanonservice på alla sätt och vis, verkligen supertrevlig personal. Vid en brunch är de amerikanska pannkakorna huvudnumret för mig men när de 3 visserligen vansinnigt goda men ack så små och platta pannkakorna kom in, måste jag erkänna att jag blev bra snopen. Allting på brunchmenyn smakar gott men den femte stjärnan uteblir p g a pannkakorna och för ett aaaningens magert menyval. Läs mer
  • Ida B

2020-01-28

Ida B skrev om Nytorget 6
    Maten var fantastisk men servicen usel Läs mer

Eva K skrev om Nytorget 6
    Middag för 4 st med hund.
    Bra bemötande, bord med utsikt, hunden fick vattenskål och kunde sedan sitta mellan sina ägare i soffan.
    Väldigt god mat, 3 st åt blomkål, något för hård, för lite sås, iö mycket gott. En åt ostron och steak, var mycket nöjd.
    Suverän creme brulee, som 2 st åt.
    Det borde finnas karaffvin också, nu kostade den billigaste flaskan rödvin 400:- .
    Ett trevligt restaurangbesök tyckte vi alla. Läs mer

Birgitta W skrev om Nytorget 6
    -Trevlig personal.
    -Trevligt bemötande.
    -God mat
    -Något för salt sås (fiskgratängen)som dock uppvägdes av den
    picklade gurkan som ingick.

Vi går gärna dit igen. Läs mer

Katherine Å skrev om Nytorget 6
    Söndag brunch. Vi fick plats på nedervåning som var mysigt och perfekt för vår födelsedag träffan. Läs mer

Frida W skrev om Nytorget 6
    Kvinnan Som serverade var rentav otrevlig. Kunde dessutom inte hålla isär mina och min väninnas beställningar. Plockade bort dryck som inte var uppdrucken osv.

När maten på det kändes lite överprisad så blev inte upplevelsen kanon tyvärr. Läs mer

Fredrik N skrev om Nytorget 6
    Fin och trevlig service, maten väldigt bra! Härlig kvarterskänsla., Läs mer

Matilda C skrev om Nytorget 6
    Bra mat men otrevlig personal! Läs mer
  • Niclas F

2020-01-26

Niclas F skrev om Nytorget 6
    Vi tyckte att det var bra och trevlig personal. Blev rekommenderad av en kompis att gå dit och kan rekommendera andra samma sak Läs mer

Marie S skrev om Nytorget 6
    Mysig kväll i källaren, god mat och bra service - fanns tom en låda med läsglasögon till förfogande Läs mer

Maria S skrev om Nytorget 6
    Supertrevligt, dock kunde personalen varit trevligare. Läs mer

Niklas A skrev om Nytorget 6
    Fantastiskt god mat, mysig atmosfär och trevlig personal. Toaletterna dock under all kritik, grisiga och ofräscha... Läs mer

Jane B skrev om Nytorget 6
    God mat och mysig miljö. Rekommenderas! Läs mer

Hanna L skrev om Nytorget 6
    Mkt god mat, trevlig miljö, trevlig och hjälpsam personal. Lite kort sittningstid.
    Kommer gå dit igen Läs mer

Lauris D skrev om Nytorget 6
    Mysig restaurang med jättetrevliga servitörer. 5/5 Läs mer
  • Robert M

2020-01-24

Robert M skrev om Nytorget 6
    Förrätt - högrevsburgare
    Mellanrätt - råbiff
    Trevlig och effektiv service
    Har varit här förut , lika bra då som nu Läs mer
  • 2020-01-24

Nancy M skrev om Nytorget 6
    vi var ett gäng på 8 kollegor som åt middag en onsdag kväll på Nytorget 6. Vi fick bra service, god mat som tilltalade alla (inkl allergiker och veganer) samt att maten serverades i god tid. Alla tog olika rätter ur kvällsmenyn och allt var väldigt gott enligt kollegorna. Själv åt jag den grillade tonfisk som också var super, till efterrätt blev det en tarte tatin.
    Hela upplevelsen var toppen och vi hade en väldigt trevlig kväll på Nytorget6, går gärna tillbaka igen!! Läs mer
  • 2020-01-24

Margareta H skrev om Nytorget 6
    God mat,
    Trevligt bemötande! Läs mer

James W skrev om Nytorget 6
    Vi var en grupp på nio personer. Jag och min fru gick in på restaurangen och bokade bordet drygt en vecka innan och trodde att allt var klart. Gick in på vår emejl flera dagar efteråt och såg att vår bokning var borttagen. Ha inte varit med om detta tidigare på någon restaurang där man boka på själva restaurangen. Ett telefon samtal till, ett mejl bekräftelse och ett återbesök på restaurangen för att säkerställa att den nya bokningen gällde och allt var bra. Själva besöket var mycket bra. Bra bord, mycket bra och trevlig service och mycket god mat. Glöm ej att påminna om, vid en direkt bokning på restaurangen att man måste bekräfta bokningen på mejl då man kommer hem. Vi kommer gärna tillbaka. Mvh James Walsh. Läs mer

Jonas B skrev om Nytorget 6
    Bra taco till förrätt. Tonfisken som huvudrätt också trevlig. Läs mer

Sanna M skrev om Nytorget 6
    Mycket bra, bokade bord till lunchen. Dock tyckte jag att man fick sitta lite för kort. 30 min till hade varit bra. Läs mer

Emma C skrev om Nytorget 6
    Jättegod mat och flera spännande alternativ på menyn. Härlig atmosfär och genuin personal. Toppen! Läs mer

Susanne H skrev om Nytorget 6
    Tycker det är toppen! Man sitter dock lite väl nära varandra! Läs mer
  • 2020-01-22

Marika P skrev om Nytorget 6
    Trevlig servering men jag fick en dålig bit tonfisk vilket innebar att jag fick lämna en stor del av huvudrätten. Detta påpekade jag men fick ingen som helst respons. Riktigt trist eftersom det övriga var helt ok. Läs mer

Lotta E skrev om Nytorget 6
    Lunch, vällagat men snålt tilltaget. Fick äta bröd för att bli mätt. Läs mer

Linda G skrev om Nytorget 6
    Trevlig service, bra räksallad, gott bröd, god kaffe. Läs mer

Bojan K skrev om Nytorget 6
    All in all, kanon upplevelse! Läs mer
  • 2020-01-20

Kristina C skrev om Nytorget 6
    Fantastisk mat och inredning, personal som verkligen brydde sig om oss (samma servitör genom hela middagen, ovanligt och mycket fint!) Vi var 4 som åt middag med förrätt, varmrätt, efterrätt. Superbra viner. Framförallt var de så gulliga med hunden som fick vara med! Läs mer

Staffan L skrev om Nytorget 6
    Bra och god mat. Men för små bokstäver på menyn för oss medelålders. Läs mer

Kristina A skrev om Nytorget 6
    Utsökt mat, personlig service i bistro-miljö! Läs mer

Tove H skrev om Nytorget 6
    Middagsbesök. Väldigt trevlig personal och härlig miljö samt mycket god mat. Levde absolut upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Nicolina A

2020-01-19

Nicolina A skrev om Nytorget 6
    Generellt en bra upplevelse men fantastisk service. Maten var bra, skulle Manhattan något att ”klaga på” hade jag önskat lite mer majo eller ”sås” till råbiffen. Läs mer
  • 2020-01-17

Anders W skrev om Nytorget 6
    Bra service och fantastisk mat! Läs mer

Linus C skrev om Nytorget 6
    superduktig personal som kunde allt möjligt.
    Jättegod mat gjord på fina ingridientser Läs mer

Anna C skrev om Nytorget 6
    Dyrt i förhållande till det man får, var där på brunch och de har dragit ner på storlek på portion och tagit bort brödet vilket är lite synd då brödet där är halva anledningen att man går dit. Ok service men inte toppklass. Trevligt ställe men tycker det är mindre prisvärt numera tyvärr :/ Läs mer

Eva B skrev om Nytorget 6
    God mat, trevlig miljö och trevligt bemötande. Kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • 2020-01-13

Sofie F skrev om Nytorget 6
    Lätt att boka. Bra bemötande, gott och trevlig atmosfär. Väl värt ett besök Läs mer
  • 2020-01-12

Katrine R skrev om Nytorget 6
    Vi satt 8 personer en trappa ned. Perfekt och trevlig lokal.
    Mycket trevligt bemötande av personalen = en person som hade hand om hela lokalens gäster, en trappa ned. Hon skötte sig utmärkt!
    Vi åt varmrätt och vissa av oss åt efterrätt. Alla var nöjda.
    Sammanfattningsvis var vi alla nöjda med upplevelsen och maten och det trevliga bemötandet och servicen. Läs mer
  • 2020-01-11

Karin F skrev om Nytorget 6
    God vällagad mat. Vaken och Serviceinriktad personal. Trevliga och mysig lokal. Lite för hög musik i vår smak! Läs mer
  • 2020-01-11

Rose-marie V skrev om Nytorget 6
    Jag åt en väldigt god entrecote och mina vänninor åt grillade blomkålsbuketter. Vi tyckte alla att maten var god och portionerna generösa. Vi blev vänligt bemötta och servicen var bra. Servitrisen var mycket uppmärksam och hörde sig för om allt var ok. Vi satt på gatuplanets restaurangdel som var väldigt trevlig. Musiken var lagom hög så man kunde prata utan att störas av den.
    Innan jag beställde bord googlade jag på prisvärda restauranger på söder och då dök Nytorget upp som förslag. Jag blev mycket positivt överraskad och kommer gärna tillbaka. Läs mer

Anna L skrev om Nytorget 6
    Lunch med kunder på Nytorget 6.
    God mat, bra service och trevligt bemötande Läs mer

Christer O skrev om Nytorget 6
    God mat, fin miljö & trevlig service förutom att två timmars tid för middag kändes väl knapp speciellt när vi blev utjagade på minuten. Det gör att hela upplevelsen känns sådär :-( Läs mer

Michelle M skrev om Nytorget 6
    Otroligt god mat, bra service men då vi var ända sällskapet på stället tog det alldeles för lång tid för oss att få vår frukost. Jag tror att vi satt i nästan 25 minuter innan frukosten kom. Läs mer
  • 2020-01-09

Eva S skrev om Nytorget 6
    Mysigt ställe o god mat bra service Läs mer
  • 2020-01-09

Tor H skrev om Nytorget 6
    Bästa servitrisen :) så glad och trevlig. Så vill jag alltid bli bemött Läs mer
  • 2020-01-08

Bittan L skrev om Nytorget 6
    Trevlig personal, god mat och härligt att vi kan ta med hunden!! Läs mer
  • 2020-01-07

Sandra G skrev om Nytorget 6
    -Bordet var 20 min försenat
    -Bokat för 13 plats för 10 som tog tid att lösa
    -Jag var nöjd med maten men alla som tog pasta var riktigt missnöjda att betala 225kr för bara pasta utan något till. Pastan smakade heller ingenting.

Varit där förut och var den som bokade, inte superkul att stå för den bokningen. Läs mer

Nytorget 6, 116 40 Stockholm