Philip K. Vvs AB

Philip K. Vvs AB

www.pkvvs.se
  • Badge2023
4.0

Välkommen till Philip K. VVS AB! Vi förstår att VVS-problem kan uppstå när som helst, vilket är varför vi erbjuder en snabb och tillgänglig rörjourstjänst. Vårt team finns tillgängligt dygnet runt för att hjälpa dig med akuta situationer som läckande rör, stopp i avloppet eller andra akuta VVS-problem. Vi erbjuder VVS-tjänster...

82 omdömen om Philip K. Vvs AB

Sedan starten hos Reco 2020

Lars L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Philip är vänlig, tillmötesgående, snabb och effektiv när han utför VVS-arbeten. 😃👍 Tänk på att du som bor i hyresrätt behöver känna till att du inte har rätt till ROT-avdrag. Skatteverket: "Din bostad ska vara godkänd för rotavdrag Du måste äga bostaden under den period som arbetet utförs. Du, eller dina föräldrar, måste även helt eller delvis bo i bostaden där arbetet utförs." https://www.skatteverket.se/privat/fastigheterochbostad/rotarbeteochrutarbete/safungerarrotavdraget.4.5947400c11f47f7f9dd80004014.html

Skandinavisk A
Skrev om Philip K. Vvs AB

Bästa rörmokaren vi har arbetat med! Har alltid lösningar till ett problem, innehar alltid kvalité på sina arbeten. 5/5

Håkan L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Mycket bra o trevligt bemötande. Snabb installation. Ringde på fm för för köp av ny WC-stol Laufen samt installation pga läckage. På em samma dag kom Philip och utförde installation och bortforsling av den gamla. Fixerade även diskmaskinslang + diskbänksinsats.

Christopher M
Skrev om Philip K. Vvs AB

Byte av vattenmätare. Tydligt svar på offertförfrågan. Tydlig kommunikation under arbetets gång samt hjälp med att kommunicera med vattenbolaget.

Benjamin Biniam Y
Skrev om Philip K. Vvs AB

Hade frusna vattenledningar varvid jag fick kostnadsfri tips och råd som löste problemet. Uppskattas och rekommenderas varmt!

Carl N
Skrev om Philip K. Vvs AB

De kom i tid, priset stämde enligt offert och arbetare var mycket trevliga både i telefon och på plats. Snabbt, smidigt och bra, precis som mina förväntningar. Kanon!

Leo
Skrev om Philip K. Vvs AB

Anlitats vid tre tillfällen, blivit bemött lika bra varje gång. Fantastisk service.. Snabbt och smidigt från första kontakt till fakturering.

Inga-Britt E
Skrev om Philip K. Vvs AB

Lugn, saklig, lyssnande, mycket trevligt bemötande, jobbar kunnigt och snabbt. Ni kan vara stolta över en kollega som Philip

Helena B

Lättillgänglig och professionell. Snabb återkoppling

Mikael W
Skrev om Philip K. Vvs AB

Tog tid innan reparatören kunde komma, men när han var här löste han vårt problem.

Ann Westerlund A
Skrev om Philip K. Vvs AB

Trevlig rörmokare som hjälpte oss ordentligt när vi behövde hjälp snabbt. Rekommenderas verkligen!

First-Name L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Fick en offert på drygt 800:- för att fixa ett rör till toaletten. Fick fakturan 10 månader senare som var på drygt 6.000:-. Hänvisar till villkor på hemsidan vilket inte stod i offerten. Felaktiga uppgifter: enligt hemsida ett timpris efter kl 16.00 på fakturan 70%tillägg på timpris. Det mest oseriösa företag jag mött. Anger ett pris som gäller 7.00-16.00och debiterar allt som efter 16.00, kvälls-, eller jourpris. Varning alla för detta företag! Anlita inte

Svar från Philip K. Vvs AB

Hej Anna! Ni har inte fått någon offert på 800kr, ni fick en orderbekräftelse på 400kr som avsåg en resekostnad, detta för att arbetet inte påbörjats och vi inte visste hur mycket tid som skulle behövas. Ni tog kontakt med oss och önskade akut hjälp, vi skickade våra priser och villkor. Innan orderbekräftelsen skickades fick ni sms om en länk som behövde fyllas i om ni bekräftade priserna. Eftersom formuläret blev ifyllt innebär det att ni bekräftat de villkoren vi kommit överens om.

Lars L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Dem var mycket bra och snabba på att få jobbet utfört med hög kvalitet.

Danny G
Skrev om Philip K. Vvs AB

Bemötandet både vid offertförfrågan och vid jobbets utförande var bra. Jag är nöjd med bemötandet. Jag hade stopp i rören från köket och badrummet. Det fixade rörmokaren. Stoppet försvann och nu fungerar avloppet igen. Jag är nöjd med utförandet som motsvarade mina förväntningar, att stoppet i avloppet skulle försvinna.

Bengt H
Skrev om Philip K. Vvs AB

Trevlig kille och bra jobbet men lite väl saltad räkning. Skulle inte anlita igen.

Svar från Philip K. Vvs AB

Roligt att du är nöjd med utfört arbete. Du blev missnöjd för att du upplevde att vi inte var där så länge som vi debiterat. Anledningen till detta är för att vi debiterar för tiden vi åker till er samt tiden vi åker och anskaffat material. I våra villkor som ni godkänt framgår det vart tiden räknas ifrån - tills att arbetet är klart.

Margareta H
Skrev om Philip K. Vvs AB

Snabb service, en trevlig och kunnig man som utförde arbetet väl. Byte av packning under diskbänken

Daniel B
Skrev om Philip K. Vvs AB

Skruva åt en droppande kran. Betalt tre timmar, arbetstid 15 minuter. Kranen droppar fortfarande en vecka efteråt.

Svar från Philip K. Vvs AB

Daniel, du har betalat för 2h vilket stämmer överens med våran minimum debitering som du godkänt vid bokning. Läcker blandaren efter att vi varit där bör du självklart höra av dig så vi kan kika på detta.

Helena W
Skrev om Philip K. Vvs AB

Lite strul på vägen, men allt löste sig till slut. Mycket trevligt bemötande i alla kontakter. Arbete väl utfört.

Eva S
Skrev om Philip K. Vvs AB

Professionell och serviceinriktad - rekommenderas!

Filip R
Skrev om Philip K. Vvs AB

Kunde inte ha blivit nöjdare. Philip drog nya vatten och avloppsrör i ett tajt utrymme till ett nytt kök. Rekommenderar starkt!

Nicklas K
Skrev om Philip K. Vvs AB

Hade ingen ambition att förstå problemet

Svar från Philip K. Vvs AB

Tråkigt att du känner så. Du anlitade oss för att se över luktproblem från avloppet. När vi varit på plats har ingen lukt funnits, inte heller när vi spolar i ledningarna. Vi har gått igenom alla tätningar och vattenlås, dessutom varit nere i krypgrunden för att se skicket på dina avloppsrör där allt verkar ok. Skulle det vara något som återkommer får ni givetvis höra av er.

Batsaikhan A
Skrev om Philip K. Vvs AB

Fått snabb snygga hjälp av dem .

Ove E
Skrev om Philip K. Vvs AB

min vv-beredare läckte, katastrof. Philip K. levererade, installerade en ny. Han tog även hand om den gamla förbrukade. allt detta gjordes på samma dag jag kontaktade honom. Suveränt!!!

Ludmilla L

Mycket positivt, bra yrkeskunnande

Karolina L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Inga konstigheter, dök upp på avtalad tid och fixade det som skulle fixas. Hade offererat byte av blandare, men när det inte visade sig behövas utfördes ett enklare jobb till lägre pris. Sånt känns tryggt och schysst, i stället för de som gör mer än de behöver för att kunna ta högre betalt. Skulle använda igen!

Lisa W
Skrev om Philip K. Vvs AB

Trevlig, duktig, hjälpsam och prisvärd! Jag är jättenöjd!

Nömm M
Skrev om Philip K. Vvs AB

Jag tycker han gjorde ett jätte bra jobb. Trevligt att prata med honom Kände mig trygg

Lina L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Fint bemötande. Trevligt och proffsigt plus att det gick snabbt att få en tid

Jacob T
Skrev om Philip K. Vvs AB

När vi väl förstod varann var servicen mycket bra!!

Michel W
Skrev om Philip K. Vvs AB

Exceptionellt bra, rekomenderas! 2 element byttes och kom även tillbaka efter att jobbet var klart, väldigt snabbt, då jag själv missat en pryl som var tvungen att göras.

Mark L
Skrev om Philip K. Vvs AB

Väldigt tillmötesgående och full förståelse för min situation. Kan varmt rekommendera dem till den som behöver deras arbetsinsats. Jag fick den hjälp jag behövde och det var inga problem att komma överens om en tid som passade mig. Väldigt nöjd! Med vänliga hälsningar Mark

Gary C
Skrev om Philip K. Vvs AB

Snabb och mycket trevlig återkoppling.

Camilla A
Skrev om Philip K. Vvs AB

Jag är nöjd med utfört arbete som genomfördes snabbt och till min belåtenhet.

Yngve O
Skrev om Philip K. Vvs AB

Inte nöjd med vad dom gjorde och dyrt

Svar från Philip K. Vvs AB

Priserna var enligt överenskommelse. Tråkigt att du inte blev nöjd. Tack att du tog dig tiden att ge oss ett omdöme.

Åsa i v C
Skrev om Philip K. Vvs AB

Arbetet väl utfört; trevligt bemötande men räkningen kom mycket långt efter utfört arbete och hade då missat rotavdraget.

Svar från Philip K. Vvs AB

Roligt att arbetet blev väl infört. Ja den kom lite sent, vår målsättning är givetvis att få iväg fakturorna så fort som möjligt.

Per Å
Skrev om Philip K. Vvs AB

Bra bemötande och god service.

Ulf N
Skrev om Philip K. Vvs AB

Bra hantering, trevligt bemötande och ett väl utfört arbete. Jag kan rekommendera Philp K. Vvs AB till alla, som behöver VVS-tjänster. Mvh Ulf

Anton F
Skrev om Philip K. Vvs AB

Professionell service. Snabb och högkvalitativ.

Hanna N

Toppen! Supersnabb och trevlig

Susanne Vivian R
Skrev om Philip K. Vvs AB

Arbetet handlade om ett avloppsrör i gjutjärn som hade rostat sönder delvis. Vi fick snabbt kontakt med firman, snabb återkoppling och felet åtgärdades redan nästa dag. Philip framstod som kunnig och lösningsorienterad och gav förslag på åtgärder utifrån vår budget och våra framtida behov, vilket kändes väldigt bra. Dessutom var han mycket trevlig och serviceorienterad. Toppen!

JOAKIM V
Skrev om Philip K. Vvs AB

Har anlitat Philip k VVS två gånger och har inget att anmärka på. Allt gick snabbt, det var prisvärt och bra utfört.

ANDERS J
Skrev om Philip K. Vvs AB

Reklamerar ett jobb med att täta toalettstammen. Bestämmer en tid men sen dyker rörmokaren inte upp och slutar sen att svara. Helt makalöst....

MATHIAS J
Skrev om Philip K. Vvs AB

Går inte att lite på. Kommer överens om pris efter att ha utvärderat jobbet på bild. Rörmokaren kommer sedan oförberedd och får åka och köpa extra utrustning. Undertecknad debiteras sedan för deras misstag. Tog för övrigt väldigt lång tid på sig. Skulle aldrig anlita dem igen och verkligen inte rekommendera dem. Leta vidare.

JESSIKA S
Skrev om Philip K. Vvs AB

Jag är väldigt nöjd med allt, fantastisk service, kompetent personal, vänligt bemötande. Jag fick hjälp med mitt badrum inom bara några dagar, allt blev klart på en dag. Jag kan på alla sätt rekommendera detta företag och kommer att anlita dem igen om problem uppstår. Tack för er professionalism och tack för all hjälp / Jessika

Eskandar D
Skrev om Philip K. Vvs AB

För halv timme jobb verkade jag 3400 kr. Närmast tvivelaktigt. Jag behövde hjälp efter jobbet fick inte ens svar.

Svar från Philip K. Vvs AB

Du valt en jour tjänst pga att du inte haft någon värme i huset. Vi har hjälpt dig med att byta cirkulationspumpen och vi har fått igång värmen. Att vi inte hunnit svara på ditt mail när du önskat ber vi om ursäkt för, vi gör så gott vi kan för att besvara alla mail så fort som möjligt.

Percy U
Skrev om Philip K. Vvs AB

Vi beställde en takdusch och hantverkaren kom i samma vecka. Allt bra.

Oranous F
Skrev om Philip K. Vvs AB

Snabb och perfekt service. Jätte nöjd med arbetet

Razaw R
Skrev om Philip K. Vvs AB

Fick ett trevligt bemötande, snabba svar på mejl. Han fixade ett avloppsrör snabbt och vi var nöjda med resultatet.

Stefan G
Skrev om Philip K. Vvs AB

Dragning av nya vattenrör samt nya vattenburna radiatorer. Väldigt trevligt och serviceinriktat bemötande. Vi är väldigt nöjda med jobbet och de levererade det under den tid som utlovats.

Isa M
Skrev om Philip K. Vvs AB

Proffsigt Snabb återkoppling Grymt bra jobb Kommer att rekommendera till alla jag känner 10/10 //Simon