Redcarpet Fastighetsförmedling

Redcarpet Fastighetsförmedling

Call 0322-28 53 80 rcfast.se

About company

Välkommen till Redcarpet Fastighetsförmedling! Personligt engagemang och gedigen mäklarerfarenhet. Detta och mycket mer kan vi erbjuda på Redcarpet Fastighetsförmedling. Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du anlitar oss för att köpa eller sälja bostad. När du säljer din bostad med oss så är vi med från start...

72 omdömen om Redcarpet Fastighetsförmedling

Mats Olof Herbert D
Vara

Blev bemött väl till en början. Vi hade höga förväntningar på försäljningen, vi blev nöjda med vad vi fick men det kändes som att mäklaren inte gjorde det där lilla extra. Sammanfattningsvis så är vi nöjda. Men det kändes som att mäklaren ”glömde” av oss efter att signeringen var klar. Vi fick ordna mycket själva efteråt.

Svensk Fastighetsförmedling Mölndal
4.8/5 i betyg av 1008 omdömen 4.8 av 1008 omdömen

Suveränt bemötande och service från Simon. Han hjälpte mig under hela processen, en trygg upplevelse som förstaköpare.

Harry H
Vara

På bästa sätt hela tiden! Serviceinriktad, kunnig och allt blev rätt.

Yvonne C
Vara

Mycket bra oc trevligt bemötande Vi fick hjälp med allt vi behövde.

HusmanHagberg Härryda/Landvetter
4.7/5 i betyg av 73 omdömen 4.7 av 73 omdömen

Vi sålde vår lägenhet genom Lenita på Husman Hagberg. Vi blev väldigt nöjda både av utfallet samt genom bemötandet under processen. Vi hade

Mikaela N
Östra Ängabo

Lättillgänglig, erfaren och uppnådde det vi ville utan problem, vi är så tacksamma för hans hjälp!

Zahra M
Eriksberg

Stort tack Robin Almanakis för din trevliga bemötande, och personliga och värdefulla hjälp med att sälja vårt fastighet i Alingsås- Topasgatan 6 Det har inte varit första gången Robin hjälpte mig och min familj att sälja bostad och det kommer absolut inte vara sista gången . Jag rekommenderar Robin Almanakis som duktig och professionellt mäklare I Alingsås. MVH zm

Fastighetsbyrån Göteborg Hisingen
4.7/5 i betyg av 2227 omdömen 4.7 av 2227 omdömen

Lisa är en väldigt trevlig mäklare, gav väldigt bra information om objektet och området. Ställde upp och svarade på frågor hela tiden och de

Charlie T Charlie T
Anton G
Bought a plot with
Hjälmared

Robin är trevlig som person och gav ett bra bemötande vid visning. Dock anser vi inte att Robin tar sitt fulla ansvar som mäklare mot oss som köpare, utan tar säljarens parti för att maximera deras vinst. Som exempel tog säljarna med den installerade laddboxen vid flytt, vilket Robin var medveten om men trots det inte informerade om.

Svar från Robin Almanakis

Hej Anton, och välkomna till Alingsås! Jag hoppas att ni stortrivs i ert nya hem. Det är tråkigt att det tycks ha uppstått ett missförstånd efter köpet, där ni trodde att säljarna skulle ge bort sin billadare till er, vilket aldrig var på tal. Detta är dock en bra påminnelse om att vara extra tydlig i framtiden så det inte händer igen. Jag tar med mig detta så jag blir ännu bättre till nästa gång. Tusen tack för din viktiga feedback. Med vänlig hälsning / Robin

Mathias S
Dammtorpet

Bra bemötande Kunnig och engagerad Prisvärd tjänst Hade höga förväntningar men dom överträffades med råge

Imran Shazad A
Bollebygd

Robin,levels of customer service exceeded all my expectations. His professionalism and experience throughout the transaction were second to none. I used Robin for around 8 years and will continue to do so. Very happy and grateful with the result and will continue to recommend Robin.

Alen D
Centrum

Han kämpade jättebra och intressant Man

Svar från Leif Börjeson

Tack så mycket. Kul att ni är nöjda. Det har varit jättekul att samverka med er alla i familjen. Ta hand om er! //Leif

Joel S
Centrum

Gick bra ifrån början till slut. Inga konstigheter. Mycket nöjd!

Svar från Leif Börjeson

En jättefin lägenhet dessutom med kalasläge. Hoppas du kommer trivas gott. Tack för härligt samarbete. //Leif

Elisabeth L
Alingsås

Leif Börjesson har genom hela processen varit tillgänglig, flexibel, öppen och klok, och har fungerat som en guide för oss när vi skulle ta oss genom en process av att både sälja och köpa. Han har sett till helheten och tagit vara allas intressen på ett respektfullt sätt. Det har känts väldigt tryggt att samarbeta med någon som är kunnig, personlig och engagerad och tydligt visat att han vill att det ska bli bra för alla inblandade. När det gäller så viktiga affärer som byte av bostad är, vill man kunna känna sig trygg, därför rekommenderar vi varmt Leif Börjesson.

Svar från Leif Börjeson

Tjena, Så fina ord. Tack så jättemycket. Ni bjöd mig på en riktigt spännande affär och slutresultatet blev superbra! Kommer förbi en dag. Njut av trädgården och alla sköna detaljer i huset. // Leif

Ann-sofie M
Sold a accommodation with
Vårgårda -

Han såg mig som människa, och han kändes mycket trygg. Han skulle ro hem denna försäljning på bästa sätt. Med tanke på hans stora erfarenhet . Och det klarade han med exemplariskt. Hade bra upplägg organiserat , tydlighet . Han hade omsorgen om mig att det skulle bli så bra. Han är bäst Leif Börjeson !! 🐕 😊

Svar från Leif Börjeson

Tack själv för gott samarbete. Allt gick enligt plan helt enkelt. Superkul! Nu väntar flytt för er och ny bostadsmiljö. Är det något ytterligare jag kan bistå med så är det bara att fråga. Ta hand om både dig och vovven... //Leif

Johan J
Bought an accommodation with
Lekåsa

Väldigt trevligt bemötande av mäklaren som skötte affären smidigt 👍

Svar från Leif Börjeson

Bara jätteroligt att hjälpa er. Det kommer att bli hur bra som helst. Vi hörs och syns framöver!

Anna T
Alingsås

Trygg, trevlig, proffsig! Lätt att få kontakt med!

Christian N
Sold a plot with
Hjälmared

Mycket professionell, kunnig och inte minst, tillgänglig. Vi kan varmt rekommendera Robin och Red Carpet.

Roger N
Fly

Mycket trevlig man. Förväntningarna var bättre än väntat Mycket bra mäklare sm ej är på stridig eller pressar till något 👍👍

Staffan A
Centrum

Proffsigt och bra bemötande processen igenom. Höll oss alltid informerade om vart vi befann oss. Kommer varmt rekommendera honom för vänner/familj framgent!

Svar från Leif Börjeson

Halloj va kul att kunna hjälpa er, och givetvis är det bara att kontakta mig framöver. Ni gjorde ett strålande jobb med allt det juridiska. Det var ju en del att ta tag i! Ha det så gott, Leif

Christian N
Fly

Mycket seriös förtroendeingivande och serviceminded.

Inger A
Vara

Leif jobbar metodiskt och informerar väldigt tydligt om hur processen går framåt. Lyssnar in både säljare och köpare. Han är dessutom lyhörd och inte rädd för att göra förändringar, som i vårt fall där vi ändrade på hemnet. Hela försäljningsproceduren gick väldigt smidigt för vår del, inga "onödiga" visningar osv. När kontraktet skrevs under var både köparen och vi väl insatta i vad köpet innefattade vilket känns bra för alla parter. Vi kan verkligen rekommendera Leif som mäklare

Svar från Leif Börjeson

Tack så mycket Inger. Processen löpte smidigt och dessutom jätteroligt att jag kunde tipsa köparna om ert hus. De hade ju tänkt sig annan plats i Vara. Jättekul att kunna hjälpa er. Lycka till framöver... //Leif

Heidi K
Bredared

Proffsig, och mycket trevlig. Kan starkt rekommendera honom!

Michelle T
Bought a plot with
Vårgårda

Superbra och hjälpsam. Hade verkligen rekommenderat honom till andra.

Sandra A
Kvarnbacken

Betryggande person att göra affär med

Mats Olof Herbert D
Centrum

Mäklaren var trevligt och gav oss bra information om försäljningen Priset blev som vi tänkt oss försäljningen gick smidigt och bra för oss. Vi tackar

Svar från Leif Börjeson

Stort tack själv. Jätteroligt att kunna hjälpa er. Kul visningar och härliga spekulanter. Det riktigt känns hur ni lämnar över ert hus med värme och kärlek. Lycka till i nästa bostad. Kommer gärna och hälsar på framöver.

Alen D
Centrum

Han var jävligt snäll och bra person och kämpar för sina köpare

Svar från Leif Börjeson

Hej Alen, Tack så mycket! Det är riktigt kul att ni kan få bosätta er i ett så fint hus. Exempelvis är köket, uterummet, den öppna spisen och garaget hur fint som helst. Huset kommer att bli jättebra för hela familjen, och underbar miljö för barnen att växa upp i. Ser fram emot att besöka er en dag när ni flyttat in. Vi hörs!

Lennart Martin S
Centrum

Han är mycket trevlig och bra på alla sätt resultatet blev långt över förväntat en Tia!

Svar från Leif Börjeson

En Tia...Tackar så mycket. Jo men visst lyckades vi hitta bra köpare...och många budgivare. Kul! Lycka till med flytten framöver. Du är också en Tia. Vi får ta en kopp kaffe längre fram. Kommer gärna förbi och pratar fjällvandring. //Leif

Yvonne C
Vara

Mycket trevligt bemötande. Täta uppdateringar om vad som händer allteftersom. Bra information vid start om säljförloppet och hela tiden.

Svar från Leif Börjeson

Hej Yvonne, Jättekul att kunna hjälpa dig. Grattis till en lyckad försäljning och härliga köpare. Lycka till med flytten till nästa boende. Det kommer att bli hur bra som helst. Ta hand om dig, Leif

Kari N
CENTRUM

Valde Leif på Red Carpet till försäljning av min avlidne lillebrors bostadsrätt, Leif ordnade ett rekordpris, utöver det så har dom fasta priser på deras tjänster

Svar från Leif Börjeson

Hej Kari, Du och din mor var mycket behjälpliga i denna process, vilket gjorde att allt gick så bra. Tack vare vårt koncept med fast arvode så kom ju hela överskottet av budgivningen er tillgodo. Dessutom lyckades vi hitta underbara köpare också. Jättekul! Tack för förtroendet och jätteroligt att kunna hjälpa er i denna svåra stund. Vi kanske hörs framöver om jag kan hjälpa er på något sätt. //Leif

Simon Sebastian A
Vårgårda

Väldigt bra och lättsam att ha att göra med, mycket som vart nytt med att köpa hus och det har bara varit att fråga om det varit några funderingar från min sida. Väldigt nöjd

Svar från Leif Börjeson

Kul att du är nöjd! Oavsett om man är säljare eller köpare står man oftast med mängder av funderingar. Vi har gjort över 1.000-tals försäljningar och tack vare alla kunder som vi mött genom åren därmed kunnat bygga upp en gedigen erfarenhet. Kul att du uppskattade detta. Lycka till framöver! Det är bara att höra av sig om du har några frågor. Ta hand om dig! (Det roliga är att vi fortfarande möter nya utmaningar och frågeställningar!) / Leif

Therese O
Tegelbruket

Med sin gedigna erfarenhet, inkännande personliga bemötande och kommunikativa sätt är Leif en mäklare som verkligen kan rekommenderas!

Svar från Leif Börjeson

Halloj Therese. Bara kul att kunna hjälpa er. Det blev ju både prisrekord och riktigt sköna köpare. Allt gick som det skulle helt enkelt. Ta hand om dig. // Leif

Luigi B
Centrum

Engagerad och representerar på ett bra sätt både säljare & köpare.

Svar från Leif Börjeson

Tack Luigi. Min ambition som mäklare är att guida rätt och lyssna in kunderna. Vi har ju alla olika behov och funderingar. Sammanfattar man detta brukar det visa sig i slutresultat. Din fina villa är förmodligen Alingsås absolut mest centrala och samtidigt så naturskönt beläget. Svårslaget. Därav att prisbild motsvarade förväntningarna. Jättekul!

Lida M
Eriksberg

Robin är en av de bästa mäklaren som jag har varit i kontakt med . Han är så engagerad , driven och alltid tillgänglig.varmt rekommenderat

Malin A
Tullen

Då detta var min första bostadsförsäljning visste jag inte vad jag hade att vänta och kände mig osäker på processens gång. Med sin expertis och professionella bemötande kunde jag slappna av och förlita mig på Robin. Han förklarade, tipsade och stöttade längs hela vägen. Robin var alltid kontaktbar och uppdaterade mig kontinuerligt vilket jag uppskattade. Robin överträffade mina förväntningar och jag kommer absolut att anlita honom när det är dags för nästa bostadsförsäljning.

Helen T
Hisingen

Jag blev bemött på ett proffsigt sätt men ändå avslappnat. Robin levde upp till alla mina förväntningar inför försäljningen, allt arbete innan, under och efter.

Shadi K
Stadsskogen

Robin är en grym mäklare och jag är supernöjd med hela upplevelsen!

Albin H
Stadsskogen

Proffsigt bemötande och svar på alla frågor. Kan varmt rekommendera Robin!

Nina S
Tullen

Mycket professionell. Kan gärna rekommendera mäklaren till andra.

Anna O
Bought a cottage with
Edsvära

Väldigt trevlig och hjälpsam även om han var på semester.

Svar från Leif Börjeson

Hej Anna, Tack själva, Ni underlättade processen genom att själva vara tillmötesgående. Hoppas ni kan förverkliga era tankar och idéer med fastigheten.

Alexander L
Alingsås

Ordning och reda, levererar kompetens och stark dedikation.

Niklas T
Kvarntorpet

Robin är professionell, trevlig och gör allt för att hans kunder skall bli nöjda. Vi kan varmt rekommendera Robin och Redcarpet fastighetsförmedling!

Britt Lilian Mariann R
Alingsås

Vi har endast vid ett tillfälle träffat Robin. Kontakten förmedlades genom köparen av den fastighet som vi säljer. Blev väl bemötta vid tillfället och vi har ej några ytterligare synpunkter. Dessa synpunkter och svar gäller från mig Brith Rundgren och min syster Ulla Teodorson.

Stefan J
Östlyckan

Jag har sålt en bostadsrätt. Robins bemötande var professionellt, trevligt och lugnande under en stressig period. Robin fick på ett snabbt och ordnat sätt ut bostaden på marknaden. Min upplevelse är att Robin på ett diplomatiskt och trevligt sätt lyckades hålla alla parter informerade om förändringar av förutsättningar under hela försäljningsprocessen. Jag uppskattar också att det varit lätt att komma i kontakt med Robin i tid och otid. Kort sagt en mycket bra mäklare!

Patricia R
Främmestad

Vart väldigt hjälpsam och tillmötesgående under hela processen. Jätte trevlig och lyhörd mäklare. Har bara gott o säga om Leif Börjesson

Svar från Leif Börjeson

Hej Patricia, Tack själv för ett fint "teamwork". Du har underlättat arbetet med att göra iordning så bra och samtidigt ge mig så värdefull kunskap om huset. Jag önskar er stort lycka till och hoppas allt blir bra i din nya bostad också. Ring mig gärna om du vill flytta tillbaka till vårt område,

Mikael T
Gräfsnäs

Fantastiskt duktig mäklare.Bra bemötande och god kontakt genom hela försäljningen av vår bostad.

Anders F
Grästorp

Leif är väldigt lyhörd och duktig på att möta människor där de är. Han kan på en snyggt sätt möta behov. En mäklare att rekommendera!

Svar från Leif Börjeson

Hej Anders, Jättekul att jag fick ert förtroende att sälja huset. Efter att arbetat under många år som mäklare känns det extra kul när en säljare lämnar ifrån sig ett hus med kärlek och värme. Jättebra för köparna att ni finns kvar i närheten också. Stort lycka till framöver. // Leif

Susanne R
Grästorp

Leif Börjesson har på ett fantastiskt proffsigt, förtroendeingivande och dessutom mycket trevligt sätt förmedlat vårt husköp. Alltid lättillgänglig. Han är tydlig, tillmötesgående och informativ. Leif skapade också därmed en god kontakt mellan oss och säljaren. Rekommenderar varmt Leif Börjesson på Red Carpet.

Svar från Leif Börjeson

Hej Susanne och ett riktigt stort tack själv! Det ska bli spännande att se vad ni kommer att hitta på med huset då potentialen finns där. Nuvarande ägare har ju varsamt försökt ta hand om huset. Jag hoppas att allt blir till belåtenhet och att ni får många fina år tillsammans. Känns verkligen som att detta kommer att passa er bra. Kul! Ha en skön sommar, //Leif

Niklas T
Enehagen

Vi skrev precis kontaktet för ett köp av en villa, Robin är mycket seriös och har stor kunskap när det kommer till objekten han säljer. Robin hjälpte oss genom hela processen för att vi skulle kunna känna oss trygga i köpet. Jag kan starkt rekommendera Robin och Redcarpet fastighetsförsäljning!

Rosanna P
Stadsskogen

Köpt bostadsrätt. Blev mycket väl bemött. Robin har varit engagerad och behjälplig, vilket fått oss att känna oss trygga med köpet och allt runtom. Supernöjd!

Claes E
Brogården

Hjälpte mig med att sälja min bostadsrätt och han fanns alltid tillgänglig att rådfråga vid köp av huset som jag sedan köpte. Super bra service och sätter kunden i centrum hela tiden.

Evert S
Brogården

Bostadsrätt. Allt var mycket bra - perfekt. Vi är helnöjda.

Monica E
Brogården

Sålde vår bostadsrätt. Trevligt bemötande och fantastiskt bra service