Rekster

Nästan 500 villaägare per månad litar på vår kompetens. Vi använder oss enbart av eldriven utrustning, och resultatet blir att 99% av beläggningar i rören elimineras. Tack vare dessa resultat tillämpar vi 6 års garanti på genomfört arbete.

Rekster har kontor beläget i Stockholm, men bedriver verksamhet i omfattning av fler anslutande län. Vi arbetar mot såväl privatpersoner som företag och föreningar. Vi lämnar alltid fast pris före arbetet, så att du som kund alltid kan känna dig säker i hur mycket du betalar.

Besök www.rekster.se för mer info eller ring oss på 08-520 276 36

Läs vad 211 kunder tycker om Rekster 2

2022-09-30 Verifierad kund
    Mycket bra. Fantastisk bra och trevlig kille som utförde jobbet. Lämnade inget smuts eller någon form av orent efter sig.
    Är mycket nöjd.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Mycket trevlig och kompetent personal.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Trevliga, lättsamma, mottaglig för vår upptäckt av uppkommen defekt. Villig att åtgärda detta. Har i skrivande stund inte kunna åtgärdas men ska ske i början på nästa vecka. Med hopp om att avloppen fortsättningsvis ska fungera som tidigare.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Företaget bemötte mig mycket väl! Och uppfyllde våra förväntningar. Jag fick en borstning av alla våra rör genomförd.
    Det enda som drog ner lite var att de två som utförde jobbet fick tidsbrist pga ett annat jobb. Det kändes inte så bra, vare sig för dem eller mig antar jag. Men det var inte deras fel.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Hög kostnad för två timmars arbete - två personer
    Jobbet gjordes bra och ua
    2022-09-26 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och väl utfört och dokumenterat arbete
    2022-09-24 Verifierad kund
    Bra förklarat och ett engagerat bemötande. Proffsigt utfört (även om jag inte kan något om avloppsspolning).
    2022-09-22 Verifierad kund
    Jag är väldigt nöjd! 😀 ett proffsigt bemötande!
    2022-09-20 Verifierad kund
    Trevlig kille som var och tittade på rören och vi gjorde en beställning men efter det har de stått stilla, har inte fått någon återkoppling med bokad tid.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Dom gjorde ett bra jobb. Inget att klaga på
    2022-09-16 Verifierad kund
    Verkade noggranna och var trevliga.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Vi gjorde rent våra rör med borste. Vi är nöjda med rekster. De var lyhörda och gjorde det de skulle. De var också trevliga i sitt bemötande.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Fantastisk service, snabba, informativa och proffsiga.
    2022-09-13 Verifierad kund
    Lite ”på”, säljanack. Lämnats rabatter men ändå dyrt.
    2022-09-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, utmärkt.
    Våra förväntningar infriades - att det skulle gåsnabbt och smärtfritt...

Tjänsten var att brotscha rent i avloppsrör från rötter.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Rekster gjorde den avloppsrensning de hade utlovat. De var smidiga när planerat datum för arbetet måste ändras två gånger, och vänliga och grundliga när arbet slutligen kunde göras. Jag kan rekommendera dem till vänner och bekanta.
    /Kjell Jonasson
    2022-09-09 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabbjobbat utan söl när dem rensade våra avloppsrör. Fick ett USB minne med film hur avloppen ser ut efter rengöring. Mycket nöjd.
    Det låter jättebra! Vi tackar så mycket för att ni påtalar detta i recensionen samt lämnar 5/5-betyg. Fantastiskt med USB så att man efter rengöringen får bevis på fullbordat arbete enl. vad som utlovats. Stort tack för förtroendet och välkomna att ringa oss vid minsta besvär. Allt gott!

2022-09-08 Verifierad kund
    De var punktliga, tydliga, trevliga, förtroendeingivande
    Dvs. allt vi siktar/hoppas på! Förutsatt att arbetet också är genomfört som utlovat, men det ser ni säkert i USB-dokumentationen ni erhållit. Stort tack för att ni recenserar så att andra hushåll kan känna säkerhet inför beslutet att anlita oss. Allt det bästa, önskar...

2022-09-08 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemötande. Väl utfört arbete. Rekommenderas!
    Strålande! Era fina recensioner hjälper oss att klättra på Recos lista om rekommenderade företag. För ett år sedan var vi stolta över att ligga på 12:e plats, och nu är vi stolta över att 12 mån senare ligga på 3:e plats. Stort tack för recensionen och förtroendet!

2022-09-07 Verifierad kund
    Jätte trevliga killar som kom, förklarade klart och tydligt vad som skulle hända och gjorde det de skulle (Anton) bytte till modernare vattenlås under diskbänk och spolade systemet.
    Riktigt kul att läsa att resultaten blev enligt den beskrivning ni fått inför att ni anlitat oss. Vi är glada över att ha hängiven personal som arbetar för varumärkets bästa - utan det hade vi bara varit en i mängden. Tack för att ni tog er tid att recensera så att andra potentiella kunder kan se referenser från genomförda arbeten. Stort tack för förtroendet!

2022-09-05 Verifierad kund
    Ägarna till företaget kom ut till oss för att borsta och skölja avloppssystemet. Två mycket kunniga och väldigt trevliga unga killar som gjorde jobbet varsamt! och mycket noggrant!
    Kan verkligen rekommendera detta företag!
    Jättetack för recensionen och förtroendet! Då vi lämnar 6 års garanti (de enda i Sverige) så ser vi till att avsluta arbetet först när rören är helt tomma. Därför tar även vårt arbete mycket längre tid än traditionella spolfirmans, och det bevisar vi gladeligen genom USB-dokumentation. Vår strategi med detta är att kunder får se bevis på att vi fullbordat arbetet enligt vad vi har lovat.

Det hjälper oss mycket när ni tar er tid att recensera oss om de olika momenten, så att andra hushåll enklare bildar förtroende för oss. Vi önskar er allt det bästa!

2022-09-05 Verifierad kund
    Sakkunniga utförde uppgiften på ett professionellt sätt. Höll vad de lovat.
    Ett trevligt bemötande
    Tack för att ni recenserar och stärker all vår personals motivation att ge det bästa av sig. Det är så enkelt att ge det bästa av sig när man får läsa bekräftelser i form av recensioner. Även lättare att ta till sig av kritik då vi ogärna blir kritiserade för samma sak två gånger. Väldigt skönt när alla moment funkar. Vi tackar så hjärtligt för förtroendet att låta oss hantera en så viktig komponent i er fastighet! Rekster
    2022-09-04 Verifierad kund
    Jättebra bemötande o bra utfört arbete.
    Rörränsing
    Tack Stig! Fantastiskt när allt går som utlovat. Även skönt att som lekman enkelt kunna bedöma resultaten av arbetet genom att se USB-dokumentationen man erhållit efter genomfört arbete. Vi tackar så mycket för förtroendet och för att ni tagit del samt hjälpt oss på vår resa!

2022-09-01 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Rensade ur vattenrören.
    De avbokade besöket 2 gånger. Pga trasig utrustning.
    Väl på plats måste personalen ha arbetat utomordentligt för att ni ska recensera 4/5 trots att vi avbokat er två gånger. Den ödmjukheten tackar vi verkligen för!

Vi är en knappt två år gammal firma, och har gått från 0 till snart 20 anställda på den korta tiden. Vi vill mer än gärna ha dubbelt så många fordon och maskiner än vad som behövs, men har tyvärr inte haft medel för detta nu medan vi bygger varumärket. På längre sikt kommer vi nå dit, och det gör vi tack vare att ni väljer att anlita oss och dessutom recenserar våra framgångar och brister här så att andra även får ta del av dem.

Vi är verkligen ledsna över att ha behövt avboka er två gånger - vi vill ha varje kund vi kan få. Däremot är vi glada över att arbetet - väl efter genomförande - blev positivt i resultat och upplevelse. Vi önskar er allt det bästa och tackar för tålamodet!

2022-08-27 Verifierad kund
    Vi hade problem med stopp i ett avlopp. Rekster har varit mycket proffsiga och har fullgjort ett ganska besvärligt uppdrag på ett mycket bra sätt. De har verkligen visat att de inte ger upp utan jobbar på tills problemet är ur världen.
    Tack Lars! Efter 4 besök blev det äntligen åtgärdat. Ett mysterium hur fogmassa hamnar i avloppsrören och stelnar, men skönt att vi fick reda på det och därefter kunde åtgärda det efter många omgångar av rensningar. Det fina med fasta priser är just när arbeten som dessa - som tar lång tid att genomföra, utan att i förväg veta om det - dyker upp, och man som kund inte behöver bekymra sig över att kostnaden blir chockhög.

Stort tack för att du betonar vår hängivenhet att lösa problemen, och tackar så gott för den fina recensionen!

2022-08-24 Verifierad kund
    Utmärkt
    At det blev bra och det blev det
    Proffsigt utfört
    Megastort tack för recensionen och betyget! Detta hjälper oss att så småningom ligga på 1:a plats på Reco istället för 3:e. Fantastiskt att allt gick till enligt förväntan. Vi tackar för möjligheten att visa det!

2022-08-18 Verifierad kund
    Problem med avloppet och näst intill stopp i köket. Mycket trevliga och kompetenta inga män som genomförde jobb och besök professionellt och smidigt. Bra med video på avloppsrören så att man ser resultatet. Så långt fungerar avloppen igen utan anmärkning - vilket är mycket bra i jämförelse med oro för att vatten ska backa tillbaka när man spolar. bra jobbat😃👍🏻
    Extremt kul att läsa! Det är just sådana här recensioner som motiverar vår personal att sitta med samma rör i flera timmar tills det blir helt tömt. Sådan motivation kan endast kunder ge, inte chefer. Vi tackar så mycket för förtroendet och påminner än en gång om att vi åtgärdar stoppet om ett sådant uppstår inom 6 år från att vi genomfört arbetet.

Berätta gärna om oss för grannar/vänner i villor, och njut så mycket av vetskapen om att rören är helt tomma och fina nu. Allt det bästa, önskar...

• Håkan A
    skrev om Rekster
    2022-08-18 Verifierad kund
    Kom flera timmar sent. Spillde ut vatten, torkade ej upp ordentligt. Gjorde inte alla punkter enligt överenskommelse.
    Hej Håkan!

Det här låter inte alls bra. Kontakta oss gärna på 08-520 276 36 så att vi kan ändra utfallet på det här!
    2022-08-13 Verifierad kund
    Väldigt bra, är helt nöjd.
    Företaget levde väl upp tii förväntningarna.
    2022-08-13 Verifierad kund
    Blev uppringd, lätt att prata och fixa tid
    Spännande att se sina avloppsrör.....
    Mycket effektiva och kunniga killar här som rengjorde avloppen
    Sammanlagt mycket positiv upplevelse!!
    2022-08-12 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och proffsigt utförande av dels undersökningen av avloppet dels själva rensningen (vid andra tillfället). Kan verkligen rekommendera företaget.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Blev väldigt bra bemött av Anton. Både trevlig och hjälpsamma med att förklara vad han gjorde. Han gjorde borstning och filmning av rör. Anton gav intryck av att veta vad han gjorde vilken var en trygghet för oss.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande. Trevliga och kunniga tekniker. Bra dokumentation efter utfört arbete. Beställde spolning rengöring inklusive filmning av avlopp till tomtgräns.
    2022-08-10 Verifierad kund
    Bra bemötande, kunniga medarbetare. Vi hade bokat spolning/rensning av avloppsrör och den avtalade tiden var kl 8 på morgonen. Tyvärr var de försenade vilket de hade hört av sig om dagen innan. Förseningen blev längre än förväntat av informationen vi fått dagen innan. Så vår planering för dagen blev påverkad. Detta är sånt som händer, så vi har förståelse för det naturligt vis. Nu var vi lediga och kunde därför anpassa planering. Hade varit svårare om vi haft arbete denna dag.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Borstade rören. Justa killar som gjorde bra jobb.
    2022-08-04 Verifierad kund
    Det hela kändes lite oorganiserat för att inte säga oproffsigt. Det krävdes en hel månad och hela tre försök att få jobbet gjort. Annars själva rensningen tycks vara gjort så som det ska.
    I avtalet står det också att rensningen ska vara utfört till tomtgräns (i mitt fall ca 35 m) fast Reksters utrustning når bara 15-16 m. Vilseledande marknadsföring eller något annat??
    Hej Djuro!

Stort tack för recensionen. När vi tittar på inspelningen så är det filmat från samfällighetens gemensamma rör, hela vägen till din fastighet. Din samfällighet verkar ha ett gemensamt rör som sticker på det kommunala avloppet. Röret som du äger, och ut till gemensamma ledningen, är helt tömt enl. överenskommelse.

Vi kan sätta på förlängning till vår utrustning, vilket då räcker ca. 34m, men detta behövs ytterst sällan användas. Kontakta oss på 08-520 276 36 vid oklarheter så går vi igenom allt tillsammans. Allt gott så länge och tack för förtroendet!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Trevlig personal, snabbt och proffsigt utförande av avloppsproblem.
    2022-08-03 Verifierad kund
    Bra bemötande. Blev kontaktad per telefon om foto av avloppet. Gick ej att fota pga igenslamning, Efter rensning fungerar avloppet perfekt och all köksslam borta. Bra pris.
    2022-08-03 Verifierad kund
    Trevlig personal rensade rören helt enlig plan och lämnade huset rent och fint.
    2022-08-02 Verifierad kund
    Levde upp till mina förväntningar Trevliga att ha göra med. Bra resultat av rensningen. Jag kan rekommendera dem.
    2022-08-01 Verifierad kund
    Bra bemötande. Seriösa och duktiga. Rekommenderas.
    2022-07-25 Verifierad kund
    Kunnig och trevlig personal. Kan varmt rekommendera.
    2022-07-23 Verifierad kund
    Målmedvetet och professionellt.
    Mina förväntningar var låga, men företaget gav gott intryck och verkade veta vad de gjorde redan vid första besöket.
    Den tekniker som sedan utförde arbetet: rensning av avloppsstammar, var noggrann, uppträdde trevligt och lämnade allt rent och snyggt efter sig.
    2022-07-23 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Utförde arbetet helt som utlovat. Kunnig tekniker.
    6 års garanti. Dokumentation på arbetets resultat.
    Något hög kostnad.
    mvh/Owe
    Trevligt bemötande
    Inte så stora förväntningar, men det blev en positivt upplevelse.
    Tjänsten jag köpte var rengöring av köksavlopp
  • Valeria B
    skrev om Rekster
    2022-07-18 Verifierad kund
    Bra bemötande, trevlig personal och inte minst professionell utförande av arbetet, företaget uppfyllde väl mina förväntningar. Varmt rekommenderar!
    2022-07-18 Verifierad kund
    Smidigt och enkelt. Trevligt bemötande.
    2022-07-18 Verifierad kund
    Efter lite ändring av tider och missförstånd med vilken dag och tid jobbet skulle utföras så gick det bra!
    2022-07-17 Verifierad kund
    Rensning och spolning med vatten i köksavlopp, vilket gick snabbt och lätt%.
    2022-07-16 Verifierad kund
    Grabbarna som gjorde jobbet var artiga och trevliga. De förklarade tydligt vad de skulle göra och gav en bra rapport efteråt. Bara två veckor har förflutit, men hittills fungerar allt planenligt.