Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Restaurang Lombardis

Restaurang Lombardis

Hornsgatan 143A, 117 28 Stockholm — Visa karta

Nytorget 6, 11640, STOCKHOLM
Nytorget 6
Jessica G:
Supergod mat, trevlig lokal men personalen va tyvärr inte särskilt trevlig och kändes likgiltig.

Restauranger nära Restaurang Lombardis:

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Elias M:
God mat och trevlig personal trots bestyret då vi har tre barn på 1, 2 och 4 år.

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig persona... Läs mer ›
Eva W:
Avsmakningsmeny 2 var fantastiskt välsmakande. Servicen trevlig och professionell. Dock var bordet i minsta laget för alla goda maträtter. H...

Norra Agnegatan 39, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Kungsholmen är det givna valet för vällagad libanesisk ma... Läs mer ›
Elisabeth K:
Mysig lokal, supertrevlig personal och fantastiskt god mat. En oslagbar kombination!

FLEMINGGATAN 39, Stockholm
Välkommen till 39wäst! En oas på Kungsholmen där du kan avnjuta mat gjord på de ... Läs mer ›
Olivia L:
Stället andas verkligen en härlig miljö. Jag blir alltid på bra humör när jag går hit! Servicen är bättre än bra och maten likaså. Det är he...

Läs vad 9 kunder tycker om Restaurang Lombardis

• lotta
    lotta skrev om Restaurang Lombardis
    Bland stans godaste pizzor. Trevlig miljö och trevlig personal.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Restaurang Lombardis
    Kanongod pizza och trevlig personal som känner igen en! Stamhak som rekommenderas varmt.
    Noel H gillar detta
  • L B
    L B skrev om Restaurang Lombardis
    Rekommenderar stället, men tycker att Pizzan är något överskattad. Lasagnen är dock, som många säger, fantastiskt god.
  • Noel H
    Noel H skrev om Restaurang Lombardis
    Mysigt litet ställe med ung och trevlig personal. Håller med någon av de som skrivit nedan att lasagnen är helt fantastisk. Även pizzan är och fräsch och god, känns som någon nämnt mer italienskt än en "kvarterskrog". Ytterligare en annan som har skrivit en reco tyckte att det var dyrt, jag ser inte se 62 kr för en Vesuvio som dyrt... Dock tar de 10 kr för att sitta där så en pizza med prosciutto och oliver eller liknande kostar kring 90 kr om man äter där. Men det är ganska okej för en så pass fräsch pizza. Bor man i närheten och av någon anledning inte gillar Dell'Attore eller tycker att de är för dyra kan jag varmt rekommendera lilla Ciao Ciao!
    Nikola T gillar detta
  • Team T
    Team T skrev om Restaurang Lombardis
    Alltså mycket bra och dyr pizza med färska råvaror, förhållandevis otrevlig personal i förhållande till pris. Lassagnen är stockholms bästa
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Restaurang Lombardis
    levererar grymma pizzor, skönt häng innan utgång, skönt häng en kväll istället för hemmalagat. personalen är trevlig och snabb. pizzasalladen är väldigt god så missa inte den.
  • Anders E
    Anders E skrev om Restaurang Lombardis
    God pizza och framförallt en makalöst fin pizzasallad. Pizzorna är ganska nära den italienska förlagan och känns mer fräscha än kvarterskrogens alternativ.
  • Christian M
    Christian M skrev om Restaurang Lombardis
    Bodde tidigare vägg i vägg på Östermalmsgatan 84, vilket resulterade i en hel del besök på Ciao Ciao. Maten är fantastiskt prisvärd och god, inget snack. Vill framhålla deras delikatessbricka som räcker till 4 pers och kostar ca 300 kr, jäkligt bra och nyttigt alternativ till pizza och pasta. Pizzan är bra men inte bäst (snäppet efter Dell'Attore t ex). Tog själv nästan enbart take-away, blev ibland strul med bortglömda beställningar, värt att nämna. Väldigt trång lokal som absolut lämpar sig bäst för take-away, samtidigt som den är rätt tuff med delikatesser som klättrar över väggarna på sprängfyllda hyllor. Till sist- personalen må vara lite virrig ibland men jäkligt trevlig! Rekommenderar med glädje Ciao Ciao.
  • Joel J
    Joel J skrev om Restaurang Lombardis
    Pizza i all ära, men lyxpizzor smäller ganska högt.
    När du blir sugen på en vedungsbakad pizza med goda råvaror. Här serveras även andra italienska delikatesser.

Målgruppen överklass vill betala dyrt. Annars känner de att de sänker sig till gräsrotsnivå. Att pizzorna är generösare, lika goda och framförallt billigare på de flesta andra ställen bryr de sig inte om. Som den lilla gräsrot jag är, mumsar jag hellre pizzan från min kvarterskrog. Där är både pizzan och personalen varm. Aldrig mer Primo Deli Ciao Ciao!

e skyltar med lunchpriset och skriver finstilt vad priset blir på den övriga 90% av tiden som restaurangen är öppen. De får kommentarer om detta varje dag men gör inget åt det. Jobbigt för personalen som blir trött på att höra på kundernas gnäll och därmed otrevliga. Steg 1: fixa prissättningen! Tid tar det innan pizzan kommer med. Opersonligt, dyrt men gott. Som det brukar vara på Östermalm ungefär.

Hornsgatan 143A, 117 28 Stockholm