Ricond

Fågelsångsvägen 7B, 186 42 Vallentuna — Visa karta

Din försäljare av begagnade bilar i Vallentuna.

Vi har ett stort utbud av begagnade bilar med lågt miltal och full dokumentation redo för leverans i vår anläggning i Vallentuna. De flesta av våra bilar är inbytesbilar vi köper in från nybilsåterförsäljare. Vi går igenom varje bil och tar fullt ansvar för de bilar vi säljer.

Självklart kan du byta in din tidigare bil hos oss och vi hjälper dig gärna med allt vad gäller avbetalning, leasing och försäkring. Vi lämnar också alltid garanti på våra bilar, fråga oss om just dina villkor! Dessutom kan vi montera extrautrustning såsom dragkrok, motorvärmare eller extraljus på din nya bil.

Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-19:00
Fre: 10:00-18:00
Lör-Sön: 11:00-15:00

Läs vad 35 kunder tycker om Ricond

• Peter F
    Peter F skrev om Ricond
    Jag och min fru åkte över 50 mil för att byta in vår gamla bil mot en ny. Vi blev bra bemötta och bilen var enligt förväntan. Ingen tjafs eller försök att pruta på vår inbytesbil. Helt enkelt en bra bilfirma som gör som dom säger. / Peter och Agnes Läs mer
  • alfons m
    alfons m skrev om Ricond
    Mycket nöjd med mitt köp. Har köpt 4 bilar av dem nu och de har alltid ställt upp om något behhöfts fixas
    Varma rekommendationer Alfons Läs mer
  • christian l
    christian l skrev om Ricond
    Bra och seriös firma som återkopplar enligt ök. Mycket nöjd med affären och kan rekommendera dem Läs mer
  • Claes P
    Claes P skrev om Ricond
    Fantastiskt serviceminded personal!
    fick känslan av att de har stort intresse för bilar vilket ger ett genuint intryck!
    mycket trevlig lokal och många fina bilar. Läs mer
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Ricond
    Toppbetyg till Ricond Bilförsäljning och Philip. Första bilen vi provkörde hos er föll oss inte i smaken. Vi blev sedan återkopplade av Philip och han ville ge oss förtur till en jätte fin Mercedes SLK. Den var perfekt för oss! Nu rullar den klanderfritt här i Spanien:) Läs mer
  • Lina P
    Lina P skrev om Ricond
    Köpte en VW golf från Ricond. Blev väldigt nöjd över bemötandet och bilen som jag köpte. Efter 2 veckor började varningslampan för motorn lysa. Det blev åtgärdat utan kostnad och efter det har bilen fungerat klanderfritt sen november. Läs mer
  • Lars F
    Lars F skrev om Ricond
    Profisionella med hög känsla för service. Läs mer
  • dag p
    dag p skrev om Ricond
    Att köpa bil är svårt och krånglit och Recond har gjort vad dom kan för att underlätta för mej. Min Volvo från 2001 fungerar som den ska än så länge och jag förstår att bilen är gamal och kan gå sönder. Men än så länge helt OK.. Läs mer
  • magnus b
    magnus b skrev om Ricond
    Bästa utbudet servicen och priserna bland de firmor Bengt och jag besökt. Hoppas bilen vi köpte fortsätter att funka så bra som den gjort hitils MVH Magnus / Bengt Läs mer
  • kent p
    kent p skrev om Ricond
    Tack för ett bra bilköp (Volvon) och att ni hämtade oss vid tåget! Bilen rullar bra och allt är till belåtenhet. Läs mer
  • ahmed s
    ahmed s skrev om Ricond
    FINA BILAR OCH TREVLIG PERSONAL JAG KAN ABSOLUT RECOMMENDERA DETTA FÖRETAG
    /AHMED OCH GABI Läs mer
  • Veronica F
    Veronica F skrev om Ricond
    Bytte in min bil mot en annan bil. Fick ett bra bemötande från början och hela affären gick smidigt. Tyvärr blev det lite krångel med påställningen av den nya bilen, men så fort jag påtalade det så ordnade säljaren på Ricond det omgående. Läs mer
  • Marika J
    Marika J skrev om Ricond
    Köpte en Ford transit buss och vi har varit nöjda hela tiden med bemötande å service. Läs mer
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Ricond
    Nöjd! Varit lite strul med bilen jag köpte men har fått snabb och bra hjälp :) Läs mer
  • Tony S
    Tony S skrev om Ricond
    Blev bemött på ett trevligt sätt samt att bilen verkar vara ett bra köp. Enda smolket i bägaren var att jag glömde ett p-tillstånd i min inbytesbil och ringde direkt till er och påtalade det, blev då lovad att ni skulle ordna fram det och skicka det till mig, men jag har ännu inte fått det fast jag har stött på med samtal, jag påtalade att det var viktigt o få tillbaka detta men har inte hört nåt av er. Ni får gärna höra av er Ang detta. Mvh Tony Svensson XON952 Läs mer
  • Peter C
    Peter C skrev om Ricond
    Tack! Är verkligen supernöjd, skulle inte kunna begära mer. Läs mer
  • d k
    d k skrev om Ricond
    Bra ställe för gamla gubbar tycker jag Läs mer
  • per
    per skrev om Ricond
    Mycket nöjd med bemötande, bil både före och efter köpet. Rekommenderar andra att köpabil här! Läs mer
  • magdalena s
    magdalena s skrev om Ricond
    Honda cr-v jag köpte för dra hästar är den bästa bil jag haft. Eftersom den aldrig verkar gå sönder har jag inte kunnat testa Riconds garanti men bemötandet har verkligen varit i toppklass. Min tidigre rädsla för begagnat bilhandlare har kommit på skam! Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Ricond
    3 bilar köpta av företaget sedan 2015. Läs mer
  • Peter H
    Peter H skrev om Ricond
    Vi köpte en Volvo V70 2012 som vi är jätte nöjda med. Vi är väldigt tacksamma att vi fick provköra bilen rejält innan köp. Säljaren var väldigt påläst om samtliga bilar som vi var intresserade av. Läs mer
  • Patrik Micael Harald S
    Patrik Micael Harald S skrev om Ricond
    Seriöst företag med bra kvalité på deras service och bemötande. Kunde inte önska mig mer av en bilhandlare. Läs mer
  • Maria E
    Maria E skrev om Ricond
    Har handlat några bilar hos er . Tycker jag fått ett bra bemötande å är nöjd kund . Med vänlig hälsning, maria Läs mer
  • Laine P
    Laine P skrev om Ricond
    Trevliga och hjälpsamma även om de kan bli bättre på att hålla en uppdaterad. Läs mer
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Ricond
    Startade via telefonkontakt med riktigt bra bemötande när jag skulle köpa en mercurey 57,
    Ville ha fler bilder samt mer info om bilen, de funkade bra och vi bestämde oss för att göra affär.
    Undrade också om de kunde ombesörja leverans till Skåne, funkade också bra och till ett rimligt pris ända tills vi fick den levererad, då hade de lyckats med att ta sönder tändningslås samt slitit av ett broms rör och kladdat till det med trckstegsautomaten, gick ej att växla, detta är dock inte riconds fel, tog kontakt med ricond om problemen fick till svar att jag kunde lämna på verkstad eller fixa själv så skulle de stå för kostnaderna.
    Sen upptäckte vi att Navkapslar och fenderskirts saknades vid leverans, Navkapslar har hittats men ej levererats, fenderskirts saknas fortfarande. Läs mer
  • Evalena S
    Evalena S skrev om Ricond
    Köpte en bil av er via återanskaffning från aktsam å är jättenöjd med Läs mer
  • Bo D
    Bo D skrev om Ricond
    Ärlig attityd och ett bra bemötande i samband med bilköpet. Läs mer
  • Sam G
    Sam G skrev om Ricond
    Har sett företaget expandera genom åren och nu blev även jag kund!
    Trotts ett mindre fel på bilen som dök upp efter köpet inom rimlig tidsram ordnades detta snabbast möjligt med gott bemötande och lånebil.
    Kan inte annat än rekommendera! Läs mer
  • Nilsson T
    Nilsson T skrev om Ricond
    Mycket bra bilfirma. Vänliga och trevliga och fräscha bilar. Läs mer
  • Olov T
    Olov T skrev om Ricond
    Ricins vill nog göra sitt bästa för att jag ska bli nöjd Läs mer
  • Stig A
    Stig A skrev om Ricond
    Mycket bra bemötande och fin service. Är väldigt nöjd med hela affären. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Ricond
    Har bara haft problem med bilen sen jag köpte den hos Ricond. Nya vinterdäck med pyspunka, varningslampor som lyser, problem med EPS:en Läs mer
  • Harem A
    Harem A skrev om Ricond
    Bra bemötandet mycket god service samt bra helhet Läs mer
  • Ivan Å
    Ivan Å skrev om Ricond
    Väldigt bra bemötande.
    Jag byter bil rätt ofta och hamnar därför också på en hel del olika bilfirmor.
    Jag uppfattar denna som ärlig och seriös. Fick bra bemötande rakt igenom. Saker som var fel eller trasiga på bilarna jag tittade på sopades inte under mattan utan behandlades på ett bra sätt.
    Det känns att de som jobbar där gillar bilar och inte bara pengar. Läs mer
  • Putte C
    Putte C skrev om Ricond
    Mkt trevlig och seriös firma. Har aldrig varit hos någon annan begagnat bilhandlare som har varit lika seriös och trevlig! Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Vallentuna:

Fågelsångsvägen 8, 18642, Vallentuna