Ricond

Fågelsångsvägen 7B, 186 42 Vallentuna — Visa karta

3.9 i betyg av av 24 omdömen
Din försäljare av begagnade bilar i Vallentuna.

Vi har ett stort utbud av begagnade bilar med lågt miltal och full dokumentation redo för leverans i vår anläggning i Vallentuna. De flesta av våra bilar är inbytesbilar vi köper in från nybilsåterförsäljare. Vi går igenom varje bil och tar fullt ansvar för de bilar vi säljer.

Självklart kan du byta in din tidigare bil hos oss och vi hjälper dig gärna med allt vad gäller avbetalning, leasing och försäkring. Vi lämnar också alltid garanti på våra bilar, fråga oss om just dina villkor! Dessutom kan vi montera extrautrustning såsom dragkrok, motorvärmare eller extraljus på din nya bil.

Välkommen!

Läs vad 24 kunder tycker om Ricond

• TARRAS T

2020-06-25

TARRAS T skrev om Ricond
    Mycket professionellt företag som tar ansvar för att kunden skall vara nöjd. Köpte en Audi som visade sig ha ett elfel. Erbjöds ersättningsbil under reparation, samt möjligheten att byta bil om jag inte var nöjd. Alla som jag varit i kontakt med: Philip, Marcus och Anton har hanterat ärendet och kontakten med dem på bästa sätt. Rekommenderar dem starkt. Läs mer
    Carson Sverige
    4.5 / 5 i betyg — 630 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Köpte en bil (Givetvis en Volvo) 😍 Jätte trevligt bemötande! Rekommenderar till vänner. Kaffe och även annan dryck bjöds det på lugn jät"
  • 2020-05-13

MATHIAS E skrev om Ricond
    Kan inte rekommendera dem till någon. Läs mer
  • 2020-04-20

Peter Lars Erik H skrev om Ricond
    Köpte en bil av dom som visade sig ha några fel. Första felet visade sig redan på väg hem. Ringde då till säljaren och påtala felet, han bad mig då maila till en adress som hela firman ser och menade på att chefen kommer höra av sig när han ser det. Har gått lite över en månad nu utan att ha hört något. Har även skickat ett nytt mail till chefen där jag påpekar alla fel på bilen (3st) , har inte fått något svar än. Än så länge känns de som ett oseriöst företag och jag kan inte rekommendera det till någon Läs mer
    Lindholm Bil AB
    4.6 / 5 i betyg — 95 omdömen
    Badge2020
    "Köpte en bil, bilen hade legat ute till försäljning på blocket och där var det en viss felinformation som man vart informerad om när man kom"
  • Johan H

2019-07-29

Verifierad kundrelation
    Johan H skrev om Ricond
    Köpte en bil av dessa, efter några månader så strular bilen, och de är ett fel som inte skulle finnas.. men de krånglar och vägrar göra rätt för sig. Läs mer
    2019-12-20 Ricond svarar Johan H
    Hej Johan,

Beklagar att du fått problem med bilen. Det rör sig dock om en relativt gammal och billig bil som började krångla flera månader efter köpet. Allmänna Reklamationsnämnden har utrett detta nu och enligt deras beslut har vi ej gjort fel i detta ärende.
  • 2018-12-18

Verifierad kundrelation
    Robert H skrev om Ricond
    Skulle bestämt vilja avråda alla från att göra affärer med detta företag. Trots dom i ARN vägrar företaget att göra rätt för sig! Läs mer
    Emelie Marielle K, Samuel E gillar detta
    Bilförmedlingen Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 274 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fick förmedlingshjälp när jag skulle sälja min bil, fick snabb och professionell hjälp med annonsering mm Bilen blev såld snabbt och jag ko"
    Andreas B
  • 2017-10-24

Veronica F skrev om Ricond
    Bytte in min bil mot en annan bil. Fick ett bra bemötande från början och hela affären gick smidigt. Tyvärr blev det lite krångel med påställningen av den nya bilen, men så fort jag påtalade det så ordnade säljaren på Ricond det omgående. Läs mer
  • 2017-10-20

Marika J skrev om Ricond
    Köpte en Ford transit buss och vi har varit nöjda hela tiden med bemötande å service. Läs mer
    Haninge Bilpark
    4.7 / 5 i betyg — 833 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra, trevligt, proffsigt och tryggt! Jag köpte en begagnad Volvo från Haninge bilpark som såg fin ut, och vid en närmare inspektion efter"
    Leo Alexander B
  • 2017-10-19

Katarina B skrev om Ricond
    Nöjd! Varit lite strul med bilen jag köpte men har fått snabb och bra hjälp :) Läs mer
  • 2017-10-18

Tony S skrev om Ricond
    Blev bemött på ett trevligt sätt samt att bilen verkar vara ett bra köp. Enda smolket i bägaren var att jag glömde ett p-tillstånd i min inbytesbil och ringde direkt till er och påtalade det, blev då lovad att ni skulle ordna fram det och skicka det till mig, men jag har ännu inte fått det fast jag har stött på med samtal, jag påtalade att det var viktigt o få tillbaka detta men har inte hört nåt av er. Ni får gärna höra av er Ang detta. Mvh Tony Svensson XON952 Läs mer
    Fordonsbolaget
    4.8 / 5 i betyg — 612 omdömen
    Badge2020
    "Fantastiskt service! Från första kontakt via mail till affär! Måste ge bilförsäljaren David extra beröm för sin professionella service"
  • 2017-09-23

Peter C skrev om Ricond
    Tack! Är verkligen supernöjd, skulle inte kunna begära mer. Läs mer
  • 2017-08-31

Patrik Micael Harald S skrev om Ricond
    Seriöst företag med bra kvalité på deras service och bemötande. Kunde inte önska mig mer av en bilhandlare. Läs mer
    Tullinge Bil
    4.5 / 5 i betyg — 301 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fantastisk bilförsäljare. Tack alla inblandade och speciellt Danijel för en sjukt smidig affär! Av er köper jag gärna bil igen."
    Nils Patrik N
  • Maria E

2017-08-31

Maria E skrev om Ricond
    Har handlat några bilar hos er . Tycker jag fått ett bra bemötande å är nöjd kund . Med vänlig hälsning, maria Läs mer
  • 2017-08-29

Laine P skrev om Ricond
    Trevliga och hjälpsamma även om de kan bli bättre på att hålla en uppdaterad. Läs mer
    STHLM BIL
    4.8 / 5 i betyg — 118 omdömen
    Badge2020
    "Gick bra vid affär men vid fel så nekar dom att fixa ersätta felet. Rekommenderar ej dom speciellt om du bor en bit bort från Stockholm då"
    PETTERI P
  • 2017-08-07

Tommy B skrev om Ricond
    Startade via telefonkontakt med riktigt bra bemötande när jag skulle köpa en mercurey 57,
    Ville ha fler bilder samt mer info om bilen, de funkade bra och vi bestämde oss för att göra affär.
    Undrade också om de kunde ombesörja leverans till Skåne, funkade också bra och till ett rimligt pris ända tills vi fick den levererad, då hade de lyckats med att ta sönder tändningslås samt slitit av ett broms rör och kladdat till det med trckstegsautomaten, gick ej att växla, detta är dock inte riconds fel, tog kontakt med ricond om problemen fick till svar att jag kunde lämna på verkstad eller fixa själv så skulle de stå för kostnaderna.
    Sen upptäckte vi att Navkapslar och fenderskirts saknades vid leverans, Navkapslar har hittats men ej levererats, fenderskirts saknas fortfarande. Läs mer

Evalena S skrev om Ricond
    Köpte en bil av er via återanskaffning från aktsam å är jättenöjd med Läs mer

Bo D skrev om Ricond
    Ärlig attityd och ett bra bemötande i samband med bilköpet. Läs mer

Sam G skrev om Ricond
    Har sett företaget expandera genom åren och nu blev även jag kund!
    Trotts ett mindre fel på bilen som dök upp efter köpet inom rimlig tidsram ordnades detta snabbast möjligt med gott bemötande och lånebil.
    Kan inte annat än rekommendera! Läs mer
  • 2017-02-02

Tommy N skrev om Ricond
    Mycket bra bilfirma. Vänliga och trevliga och fräscha bilar. Läs mer
  • 2017-02-02

Olov T skrev om Ricond
    Ricins vill nog göra sitt bästa för att jag ska bli nöjd Läs mer

Stig A skrev om Ricond
    Mycket bra bemötande och fin service. Är väldigt nöjd med hela affären. Läs mer

Anna J skrev om Ricond
    Har bara haft problem med bilen sen jag köpte den hos Ricond. Nya vinterdäck med pyspunka, varningslampor som lyser, problem med EPS:en Läs mer

Harem A skrev om Ricond
    Bra bemötandet mycket god service samt bra helhet Läs mer
  • 2015-02-27

Ivan Å skrev om Ricond
    Väldigt bra bemötande.
    Jag byter bil rätt ofta och hamnar därför också på en hel del olika bilfirmor.
    Jag uppfattar denna som ärlig och seriös. Fick bra bemötande rakt igenom. Saker som var fel eller trasiga på bilarna jag tittade på sopades inte under mattan utan behandlades på ett bra sätt.
    Det känns att de som jobbar där gillar bilar och inte bara pengar. Läs mer
  • Putte C

2014-09-04

Putte C skrev om Ricond
    Mkt trevlig och seriös firma. Har aldrig varit hos någon annan begagnat bilhandlare som har varit lika seriös och trevlig! Läs mer

Bästa Försäljarna av begagnade bilar nära Ricond:

Mika T Mika T tycker:
“Köpte en bil (Givetvis en Volv...” Läs mer
BD Bil Täby (6.6km)
BD Bil inköp (6.7km)
Bil & Invest (6.8km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte