Riddermark Bil Järfälla

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast en tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvaliteten till rätt pris.

Värdera min bil? Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera din bil samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 1041 kunder tycker om Riddermark Bil Järfälla

• ROKO S

2020-01-15

ROKO S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Sålde min bil till Riddermark Bil, fick mer pengar för den än hos någon av de andra bilhandlarna jag kontaktade. Haft en väldigt välfungerande kontakt med inköparen Mona under hela resan och när det var dags för dem att hämta bilen så tog det mindre än 20 minuter för genomgång av bilen och utbetalning av pengarna. Pengarna var på kontot direkt, imponerande! Läs mer
  • 2020-01-07

Måns V skrev om Riddermark Bil Järfälla
    I augusti 2019 köpte jag en bil företaget.

En utmärkt, artig, trevlig och kompetent säljare visade mig runt. Jag fick svar på alla frågor jag ställde. Bra.

Förhandling av priset var på en låg nivå pga av en ej duglig och tröttsam försäljningschef. Jag har själv arbetat som säljare, försäljningschef, inköpare och VD. Därav ett ej högsta betyg på företaget.

Tyvärr blev vi tvingade till 2 st reparationer av bilen och utnyttjade då garantin om 3 månader. Den senare reparationen var dyr (21KSEK). Företaget skötte de båda reklamationerna på ett utmärkt sätt. Läs mer
  • 2020-01-02

Anna W skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Naim Belek, vår säljare var professionell, trevlig och utomordentligt bra att ha att göra med.
    Även hjälpsamt ich snabbt beslut från kundcervise när vi behövde lösa ett problem som uppstått efteråt. Jättesnyggt Riddermarks! Läs mer
    2020-01-03 Riddermark Bil svarar Anna W
    Hej Anna!
    Vad kul att ni är nöjda med oss, det gläds vi åt.
    Lycka till med er bil, ha en trevlig helg! :-)
  • 2019-12-23

MAHMOD B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Att köpa bilen hos de är en sak. Den upplevelsen från de är så bra som du inte kan hitta på något annat ställe. Men efter köpet börjar de ignorera dig. Är inte alls till hjälp när du behöver dess hjälp ifall det är fel på bilen.

Har köpt en Skoda för ett väldigt bra pris. Men det visade sig att bilen hade väsentliga många fel. Tre lampor lyste, dessutom var inte vinterdäcken godkända i trafik för att vi skulle använda bilen och deras svar var att vi tar in den på verkstaden. Bilen har varit inne hos verkstaden två gånger nu, för samma fel.

Under ett av tillfällen så bad de oss hyra en bil hos Circle K. Kostnaderna mejlade vi över, men den ena betalningen fick vi efter två veckor medan de påstod att man skulle få de efter 2-3 bankdagar. Den andra kostnaden har ännu inte kommit efter en månads väntan, frågan är kommer man få pengarna eller inte.

Riddermark Bils garantiavdelning som de alltid hänvisar till är väldigt svåra att få tag på, och det enda de gör är att få kostnaderna så billiga som möjligt. Hade de varit intresserade av att laga bilen skulle de ha bytt ut delarna, istället gör de något helt annat. Andra gången erbjuder de en skåpbil som hyrbil eftersom att det är för dyrt att hyra en bil. När man köper en femsistig stor bil för minst 100k förväntar man inte sig en tvåsitsig skåpbil som hyrbil för en barnfamilj.

Köper du en bil från de, kolla igenom den extra noga. Risken att bli lurad är väldigt stor. De berättar aldrig felen på bilen, eller skador som finns. De får man alltid reda på i efterhand. Aldrig mer Riddermark Bil, oavsett hur lågt priset på bilen är. Det finns alltid en baksida på bilen om priset är lågt jämfört med marknadsvärdet. Läs mer
  • 2019-12-22

Madeleine L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Gott bemötande och kunnig personal. Läs mer
    2019-12-23 Riddermark Bil svarar Madeleine L
    Hej Madeleine!
    Vad kul att du är nöjd med din bilaffär, det gläds vi åt! Berätta gärna vad vi hade kunnat göra annorlunda för att förtjäna fullpott :-)
  • 2019-12-21

Kristina S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Behövde en bil snappt och fick en lyhörd säljare som såg vaf jag ville ha. Proffsigt och bra. Läs mer
    2019-12-22 Riddermark Bil svarar Kristina S
    Hej Kristina!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med oss och vår service.
    Vi önskar dig en god jul!
  • 2019-12-20

Fadel S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt två bilar Volvo XC60 bemötande var väldigt bra jag fick allt information som behövs det var lätt att förhandla och komma överens. Läs mer
  • 2019-12-20

Allsprite O skrev om Riddermark Bil Järfälla
    I would like to have better description of the car. I bought car which had rust, just one key and no winter tires. Nothing was mentioned and picture did not show the rust. Clutch was making noise and had problem in setting first gear on. I bought a car from Finland, so I have to rely on the description. I have bought 3 cars and everytime paper work takes weeks. Cargo delivery to SiljaLine harbor is excellent. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Allsprite O
    Hej.
    Vad tråkigt att höra att du fått problem. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Tina F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en XC60 i Järfälla.
    Upplevet att jag fick ett bra bemötande. Dock av en ung försäljare som säkert blir bättre med tiden. . Aldrig bra mär en säljare hela tiden säger 'ärligt '. Han försökte dessutom få mig att köpa friktionsdäck, som jag sen upptäckte redan satt på bilen. I övrigt har vi köpt bilar tidigare och är över lag nöjda. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Tina F
    Hej Tina.
    Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.

Annika K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en bil av er superproffsiga säljare Mimmi Karlsson.
    Snabb, ärlig och kunnig säljare.
    Mycket nöjd med mitt bilköp. Läs mer
    2019-12-20 Riddermark Bil svarar Annika K
    Hej Annika.

Lennart R skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte beg bil. Säljaren. Trevligt bemötande vid senare kontakt Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Lennart R
    Hej Lennart.

Oscar S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil. Blev välkommen av personalen samt att man fick test köra bilen man ville köpa Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Oscar S
    Hej Oscar.

Rolf Ö skrev om Riddermark Bil Järfälla
    volvo xc60, bra bemött. Eftersom jag upptäckt skavanker efter en tids körning har det varit viktigt att få åtgärda felen. Det har skett på proffesionellt sätt. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Rolf Ö
    Hej Rolf.

Peter S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en Hyundai i30 och sålde en Skoda Fabia. Jag hade lite problem i början med fel men fick god hjälp att fixa dom gratis. Bilen fungerar bra och jag är nöjd med köpet. Läs mer

Martin P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra och pålitligt företag med bra service inriktad personal. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Martin P
    Hej Martin.

Mattias Ä skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Volvo, jätte fint bemötande och suverän service från Riddermark Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Mattias Ä
    Hej Mattias.

Roger A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig försäljare
    Snabba leveranser Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Roger A
    Hej Roger.

Nils A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Helt ok bemötande, bra lösning på problem med dragkrok som fanns i annons men inte i verkligheten Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Nils A
    Hej Nils.

Asli S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Hej,

Vi köpte en bil fran Riddermark Bil Järfälla. Säljarpersonalen var snäll och hjälpsam men vi upplevde inte en hel tjänst som:

- Personen som handlade med oss ​​hade ingen kunskap om det bilmärke vi var intresserade av att köpa. Vi kunde inte få svar på tekniska frågor.
    -Bilen fick service innan vi köpte av Riddermark men denna tjänst fylldes inte i serviceboken.
    -- Och tjänsten gjordes inte helt eftersom bilmonitorn bad om en ny tjänst även om den nyligen var klar.
    (så för dessa problem var vi tvungna att köra till Stockholm för att få service, ta vår hela dagsresa från Karlskoga)

Så kort är det mycket professionellt om du säljer en bil, att du har en assistent som har kunskap om den och tjänsten utförs med alla dess skyldigheter.

Mhv.

Jag köpte en bil. Blev vänligt bemött. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Kjell G
    Hej Kjell.

Daniel B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en bil, Jag blev bemött bra och bilen uppfyllde dom förväntningar som jag hade. Läs mer
    2019-12-19 Riddermark Bil svarar Daniel B
    Hej Daniel.

Maria A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte min bil hos Riddermark, kollade runt mycket innan på olika ställen. Men valet var egentligen enkelt. Köpte min första bil 2015 hos Riddermark och var väldigt nöjd med hela processen. Så det blev likadant denna gång. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Maria A
    Hej Maria.

Ömer P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Det är jätte dåligt bilfirma ingen respekt mot kunders.👎 aldrig jag kommer inte där. Köper aldrig alla släktingar också ska inte komma. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Ömer P
    Hej Ömer!
    Vad tråkigt att höra att du inte upplevt god service från oss. Vill du maila in till oss på kundservice@riddermarkbil.se och förklara hur vi kan bli bättre?
    Önskar dig en god jul!

Annika J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vår säljare var proffsig, hjälpsam och lyhörd. Tyvärr har vi lite problem med bilen vi köpte som inte framgick innan köpet. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Annika J
    Hej Annika.

Sc Dröm Design I Växjö skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Blev väl omhändertagen av säljaren både per telefon, ekonomi och leverans av bil. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Sc Dröm Design I Växjö

Salem K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra service.. Och hela köpet gick utmärkt.. Dem säljer jättefina bilar.. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Salem K
    Hej Salem.

Mick D skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag och min sambo köpte en Renault Talisman från 2016 hos Riddermark Järfälla.
    Vi hade hört lite om och men om Riddermark bil men jag upplevde inget dåligt med bemötande.
    Vi visste redan att vi ville ha denna bilen och blev gott bemötta. Köp genomfördes med bankgiro och efter lite om och men då ingen av säljarna riktigt visste hur det skulle gå med bankgiro hos de så gick det bra tills slut.
    Bilen visade sig ha lite gömda problem men Riddermark åtgärdade felet utan kostnad för oss. Vi fick även fel storlek på vinterdäck, vilket kanske mer var deras däckleverantörs fel men även där fick vi ett annat, bättre set utan extra kostnad.
    Jag vill tacka Olle Wiklund för superbra bemötande. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Mick D
    Hej Mick.

Sven F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en MB Glc och köpet gick enkelt o bra. Jag hade inga speciella förväntningar på företaget eller säljaren men jag är nöjd med bemötandet o bilen. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Sven F
    Hej Sven!
    Vad skönt att allt gick smidigt och enkelt. Förklara gärna vad vi hade kunnat gjort bättre för att förtjäna fullpott. :-)
    God jul!

Johan N skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag kontaktade Riddermark angående en bil jag sett och fick professionell återkoppling inom ett par timmar eftersom jag inte hade möjlighet att personligen titta på den. Köpte den tisdag och körde hem den. Bra service. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Johan N
    Hej Johan!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår service. Berätta gärna vad vi hade kunnat gjort bättre för att förtjäna fullpott! ;-)
    Önskar dig en riktigt fin jul!

Robin L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    kortsagt, ett företag som säljer på volym inte kvalité. jag köpte en bil, körde 15mil till första felmeddelandet kom, va jävligt omständigt att lämna in bilen 4 ggr innan den va fixad. dock fick jag bra bemötande vid första samtalet och bilen blev fixad men köper inte en till bil från dom pga av min erfarenhet och även folk jag känner som varit med om samma. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Robin L
    Hej Robin.

Jan T skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag sålde samt köpte en bil .
    Vart bra bemöt gick snabbt och smärt fritt Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Jan T
    Hej Jan.

Lars W skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Låga förväntningar men möttes av en bra säljare som höll vad han lovat Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Lars W
    Hej Lars.

Oskar E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Konstigt säljare. Satt o rapade hela tiden. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Oskar E
    Hej Oskar.
    Väldigt tråkigt att höra om detta. Kontakta gärna oss på kundservice@riddermarkbil.se och berätta mer om detta. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Lars-göran F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en bil.bemötandet va bra
    Å affären gjik fort och smidigt. Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Lars-göran F
    Hej Lars-Göran.
  • Håkan B

2019-12-17

Håkan B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en golf, bytte in en Tiugan fick ungefär vad jag tängt mig i bytes peng, när vi kom upp och gick in på bilförsäljningen stod det 5st och hälsade oss välkommna, är man inte van vid här nere i örebro län, trevlig försäljare och har bara en sak att klaga på,vi lämnade nästan nya vinderdäck som extra till bilen var sommar på den,men ni skulle ha betalt för vinter till Golfen,var lite konstigt
    annars finns det inget att klaga på
    Mvh Håkan från Nora Läs mer
    2019-12-18 Riddermark Bil svarar Håkan B
    Hej Håkan.

Pontus S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en Audi A6 ultra Tdi 2014 som gått 15500 mil. Bytte även in min Dodge challenger Srt8 mot den denna.

Bilen fick jag nylackerade i fronten då det var en stor spricka i den.

På vägen hem från Sthlm gick hjullagerna fram sönder, väl inne på verkstaden så hittade dem fel på alla ABS kontakter då det varit en fusklagning på alla enheter. Men allt byttes efter 2 veckor ca och Järfälla stod för kostnader. Då va bilen körd ca 60 mil efter och varav 45 mil tillbaka till Kalmar.

Nu efter 200 mil körda efter köpet och motorlampan har börjat lysa, då är det fel på glödstiften i motorn.

Trots jag köpte Solid försäkring så täcker inte det detta heller så då åker jag på lagning på 12.000. Så bilen har alltså reparerats för ca 30 tusen på inom loppet av 200 mil totalt efter köp. PLUS att en inneskärm fattades på vänster sida, såg ej detta vid köp och blev inte uppmanad till detta av säljaren heller.

Dem måste bli bättre på att kolla igenom bilarna och gör inbytestest på alla innan dem går ut till försäljning.

Dåligt att det inte ingår några vinterdäck heller i köpen. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Pontus S
    Hej Pontus.
    Vad tråkigt att höra att du fått massa problem. Vi kan inte hitta dig i vår databas, men du får jättegärna kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se så ska vi kika på detta.

Birgitta H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Mercedes B 180 diesel
    Jag blev bra bemött och med hjälpen/ stödet av försäljaren Patrik i Östersund blir nog felen åtgärdade snart.
    Mkt trevligt bemötande och de var bra behjälpliga som förlängning till Patrik från Riddermark i Östersund. Däremot saknar det kunskaper om hur bilen fungerar
    Patrik som jag upplevde som en ärlig, kunnig o trevlig försäljare. Är mkt nöjd med min Mercedes C 220 diesel som jag först köpte i vinter.
    Logistiken och testerna som görs på bilarna är under all kritik. Bägge testerna undrar man om de varit ute o tittat på bilen ännu mindre kört eller undersökt den ): Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Birgitta H
    Hej Birgitta.
    Tack för din recension. Vad kul att ni är nöja med bilen. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Sawsan M skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Hej
    Jag köpte en jaguar den senesta besöket och jag är nöjd så länge.. Väl bemötandet av personalen .
    Önskar er alla Good jul och gott nytt år
    Sawsan Baban Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Sawsan M
    Hej Sawsan.

Lars L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Inte bra stor spricka på bil för180000 Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Lars L
    Hej Lars.
    Tack för din recension.
    Vad tråkigt att höra om detta, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil om ni ännu inte fått hjälp. Varmt välkomna och ha en fin jul!

Bert I skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Den bästa service ett bilföretag kan ge . Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Bert I
    Hej Bert.

Varpu E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en bil och fick toppenbra säljare (Mimmi) och service. Hon är kunnig och väldigt trevlig och ärlig. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Varpu E
    Hej Varpu.

Zelimhan A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bilaffären säljer trasiga bilar till kunder! Jag är en av dem!!!! Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Zelimhan A
    Hej Zelimhan!
    Tusen tack för din recension. Vad tråkigt att höra att det har blivit såhär.
    Vi har tagit ditt ärende vidare till vår kundservice för att se hur vi kan hjälpa dig vidare. Du kommer då att bli kontaktad.

Fabian B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Sa att saker var gjorda på bilen som det sedan visade sig inte var gjorda när de dubbelkollades i efterhand. Bedrägeri i största allmänhet. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Fabian B
    Hej Fabian.
    Vad tråkigt att höra om detta. Vi hittar inte dig i vårt system, vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se och förklara närmre samt inkomma med registreringsnummer så kan vi kika på detta?

Jonas S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Säljarna var stressade. Kändes nästan som att gå in på en vanlig dagvaruhandel. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Jonas S
    Hej Jonas.
    Tack för din recension. Vad tråkigt att höra att ni känner så, kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre. Varmt välkomna och vi önskar dig en fin jul!

Anders W skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil. Även några tilläggstjänster som däckförvaringen och försäkring. Trevligt och kunnigt bemötande. Lite dyrt bara. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Anders W
    Hej Anders.

Hans R skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra bemötande, helt nöjd vid köpet av T-Roc Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Hans R
    Hej Hans.

Henriksdalsringens Auto-Service A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jävligt bra rekommenderar Riddermark.Köpte bilen i Järfälla o sen i Sigtuna.Trevlig personer som hjälper med allt utan problem .... Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Henriksdalsringens Auto-Service A
  • Emma P

2019-12-16

Emma P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Kunnig och flexibel säljare med glimten i ögat. Rekommenderar varmt Riddermark i Järfälla ❤️ Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Emma P
    Hej Emma.

Inge K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Begagnad Renault Kadjar Bose D. 2016 och körd 4300 mil.
    Mycket bra bemött av Er herr Belek
    Ja!

Omtumlande upplevelse - vi hade bara tänkt oss en bra provkörning.. Bilen syntes dock vara i mycket fint skick och säljaren
    Naim Belek måste ha fått konsten att sälja på ett tålmodigt, charmerande och kompromissvilligt sätt, med modersmjölken.
    Han hade en oss i sitt grepp från första stund - tros att vi inte var
    helt övertygade om vi tog ett rätt beslut. Hans taktik att tillmötesgå oss på det finansiell planet - var egentligen suveränt.
    Vår inbytesbil sålde Riddermark efter ca. en vecka så affären var nog också gynnsam för Riddermark. Vågar nog rekommender Riddermark Bil efter detta. Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Inge K
    Hej Inge.
    Vad kul att du är nöjd med din bilaffär, det gläds vi åt!
    Beskriv gärna vad vi kunnat göra bättre för att förtjäna 5-stjärnor.
    Varmt välkomna och ha en fin jul!
  • Jasim Mohammed H

2019-12-16

Jasim Mohammed H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en V60. Personalen var vänliga. Inga sommar däck och fälgarna var dåliga och inte orginala (fick bara 2000kr rabbat). Ingen garanti på bilen(fick köpa 2års granti själv). Läs mer
    2019-12-17 Riddermark Bil svarar Jasim Mohammed H
    Hej Jasim.
    Vad tråkigt att höra om dina hjul.. Vi hittar inte dig i vårt system, vill du kontakta oss på kundservice@riddermarkbil.se och förklara närmre samt inkomma med registreringsnummer så kan vi kika på detta?

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla