Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Järfälla Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Bil Järfälla

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik, dessutom har bilarna oftast endast 1 tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera bilen samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 696 kunder tycker om Riddermark Bil Järfälla

• Lars N
    Lars N skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Inköp av bil. Bra bemötande men något stressad säljare som ville ha ett snabbt avslut. Kan vara bra att tänka på att dra ner tempot lite.
    2017-10-03 Riddermark Bil svarar Lars N
    Stort tack för konstruktiv kritik Lars!
    Vi skall framföra din åsikt.

Ha en fortsatt fin höst, och tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
  • Helena S
    Helena S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt en bil och bemötandet var bra men skicket på bilen var inte bra. Den var smutsig när jag kom, trots att jag meddelat när jag skulle komma, och direkt på hesan hem började det krångla. Jag fick börja med att lämna i den på verkstad, Riddermarks har stått för kostnaderna men det var inte hur jag ville det skulle börja med min nya bil. Vinterdäcken jag köpte via Riddermarks och Euromaster har kommit till en däckverkstad 40 mil från där jag bor. Så nästa sak jag nu måste börja ringa om , är att få däcken till min närmsta Euromaster, vilken så klart är betydligt närmare. Det har blivit något fel .... Det har varit lite för mycket trassel för att jag ska kunna säga att jag är en nöjd kund.
    2017-10-06 Riddermark Bil svarar Helena S
    Hej Helena!
    Vi beklagar att du upplevt en trasslig start med din nya bil.
    Du har definitivt haft otur som behövt lägga tid på verkstad och däckleverans direkt.
    Precis som du skriver så hjälper vi till och står naturligtvis för kostnaderna i samband med detta.

Vi hoppas att du snart har däcken i din hemstad och att du får en fortsatt trevlig höst i din nya bil.

• sören n
    sören n skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande är tredje bilen jag köpt där och det blir fler
  • Satu K
    Satu K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt bra bemötande! Kolla bil gjorde ett inbyte på 45 min....klart
  • Susanne D
    Susanne D skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Fantastiskt trevlig personal och otrolig service!
    Supernöjd med vår nya bil och vi kommer förmodligen att köpa nästa bil där också p.g.a. det trevliga bemötandet!
    2017-09-27 Riddermark Bil svarar Susanne D
    Hej Susanne! Stort tack för din recension. Vad roligt att ni uppskattar vår personal och den service ni fått.

Varmt välkomna åter!
    Riddermark Bil
  • Dzhanan P
    Dzhanan P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag är jättenöjd! Jag köpte en bil som jag verkligen ville ha. Riddermark Bil hjälpte mig med det vilket jag är jättetacksam över det! Ni är bäst!
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Ford Mustang GT 2012 asamt två års garanti av säljare som heter Morgan, fick ett års garanti gratis. Är jättenöjd och skulle inte tveka till att handla bil här igen!
  • Kristian W
    Kristian W skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vänligt, professionellt och varmt mottagande av Margareta Granström. Jag köpte en Audi A8 3.0 D Quattro 2015 års modell. Jag är mycket nöjd med både säljare och bilen jag köpte. Jag fick även hjälp med billig försäkring för 12 månader samt utökad garanti i tolv månader.

Kristian Wifstrand
  • Gurrab Byggservice Aktiebolag G
    Gurrab Byggservice Aktiebolag G skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt trevligt bemötande smidig hantering av själva affären
    klart godkännt
  • Tommy M
    Tommy M skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande. Tog sig tid. Uppriktighet, vilket jag gillar. Seriositet. Smidighet.
  • IQS Energi Komfort
    IQS Energi Komfort skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Klockrent, inga konstigheter! Rafael är en klippa :-)
  • Ulla E
    Ulla E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vid köp av vår bil tecknades en förlängd garanti som vi betalade. Efter en vecka insåg vi att bilen hade 3 års garanti kvar. Nu hade vi dubbel garanti, av misstag, vi hade ju betalt för 3 år. Inga problem Riddermark betalade tillbaka, och bad om ursäkt. All heder till Riddermark med personal. Rekommenderar gärna Riddermark som bilfirma i Länna.
  • Nilo
    Nilo skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jättenöjd med mitt köp av familjebil här. Mycket tack vare gott bemötande av Mathias som underlättade då jag hade min 2 månaders bebis med mig.
    Det blev en liten miss i kontraktet som jag upptäckte dagen efter men han kollade upp det direkt och återkopplade till mig.
    Jag rekommenderar verkligen bilfirman!
    2017-09-19 Riddermark Bil svarar Nilo
    Hej Nilo! Vad roligt att du är nöjd med din bilaffär hos oss.
    Stort lycka till med den nya familjemedlemmen, och er nya bil!

• Gunnar E
    Gunnar E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpt en beg. bil av dom.

Först tjatade säljaren om handpenning.
    Sen lurade han på oss en försäkring.
    Tittade över min axel och petade på min telefon när jag skulle signera..........
    Min bedömning är att närmare hästhandlare kan man inte komma.
    2017-09-19 Riddermark Bil svarar Gunnar E
    Hej Gunnar!

Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd med ditt bilköp.
    Du ville reservera en bil från vårt lager vilket kräver en handpenning.
    Gällande den valfria försäkringen går den ej att välja till via mobilsignering, den aktiveras av säljaren i samband med påställning och ägarbyte i säljarens dator och specificeras ut på de papper du får med dig hem eller skickat till din e post i samma stund som registreringen görs.

Vi hoppas att du är nöjd med den bil du köpt och att ni får många trevliga mil i den.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Clas K
    Clas K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    jag blev rejält överraskad av att motorlampan lyste vid min provkörning av bilen.
    Speciellt besviken för att ni har ju testprotokoll på bilen.
    Dock fungerade det bra med att lämna in bilen på Mekonomen i söderköping för reparation av katalysatorgrejen.

En del strul i samband med betalningen, så det vore bra om kunden informeras om eventuella begränsningar vad avser överföring av pengar från respektive bank.
    vill ni ha mer info hör av er!!
    2017-09-19 Riddermark Bil svarar Clas K
    Hej Clas!

Vårt testprotokoll visar att ingen av varningslamporna lyste vid testet. Den har således tänts innan eller under din provkörning då katalysatorn inte sänt ut felkoder förrän då.
    Dålig timing, såklart. Men det gläder oss att du tycker att åtgärd av problemet fungerade väl.
    Vi vill inte påstå att vi säljer felfria bilar, men vi vill alltid vara till hjälp för att lösa de problem som uppstår.

Vi tar med oss info om betalningen! Givetvis skall tydlig information ges ut så att både säljare och köpare kan uppleva en smidig betalning.

Ha en fin höst, och tack för att du tog dig tiden att recensera oss!

Mvh Riddemark Bil
  • peter p
    peter p skrev om Riddermark Bil Järfälla
    V A R N I N G V A R N I N G K Ö P E J H O S R I D D E R M A R K B I L
    Jag begärde aldrig försäljnings priset men en likvärdig bil som funkar/återköp va mitt krav men fick bara inköpspris för min bil hela tiden...och nu sitter jag med en volvo v60 2013 som inte går igenom besiktning....
    Varning Varning Varning för köp inte bil där åk till en annan firma ..för jag tänker fortsätta varna folk för denna oseriösa firma som inte kan hålla vad dom lovar(se tidigare rekommendation av peter.p)

Hoppas ni som funderar på köpa/byta bil tänker till och väljer en annan bilfirma
    2017-09-15 Riddermark Bil svarar peter p
    Hej Peter!

Då de förslag på likvärdiga bilar eller andra typer av lösningar inte har godtagits av dig har vi valt att låta detta ärende avgöras av en tredje part. Vi väntar således på ARN's beslut vilket vi givetvis alltid rättar oss efter.

Vi har på flera olika sätt försökt att hjälpa dig med olika lösningar eftersom vi lämnar garantier på att bilen skall gå igenom besiktning.
    Alla våra försök till lösning kommer också att granskas av ARN då vi som företag gjort det vi kan och skall för att hjälpa dig att känna dig nöjd med ditt köp.

2017-09-15 peter p svarar Riddermark Bil
    Godtagits = var lika med ett skämt
    Värför sitter jag med en volvo v60 som inte går igenom besiktning idag ...jag fick inga förslag /lösningar av Riddermarmark ..bara inköp eller ARN "se tidigare inlägg" ..de e jag som varit drivandet i detta ärendende och tänker inte ge upp....... se upp alla pensinonärer eller alla som inte orkar stå upp för sin sak..

Och ARN tar ca 6 månader innnan de tar upp ditt fall .....tänk på det

Fyyfaann trodde inte jag skulle bli behandlad på detta sätt
    ....men som sagt
    skicka email till mig för så kan jag svara hur jag upplevt Riddermarkbil
    peter.parkkikila@outlook.com
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Mohamed A gillar detta
  • Christian K
    Christian K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Som alla andra bilfirmor, fantastisk service tills man köpt bilen. Men dålig service efter köpet. Svårt att få återkoppling och svar.
    2017-09-15 Riddermark Bil svarar Christian K
    Hej Kristian!

Vi hittar inte dig i vår kundbas. Maila gärna till feedback@riddermarkbil så kan vi se varför du inte fått den snabba hjälpen du skall ha.
    Att köpa bil hos oss skall innebära samma service både före, under och efter bilköpet varav vi ser allvarligt på din recension.

Ha en trevlig helg!
    / Riddermark Bi l
  • Katharina E
    Katharina E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    God service og venlig rådgivning
  • Jennifer B
    Jennifer B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevliga! Bra bemötande och helt okej pris. Dock inge bra att vinterdäck inte ingick, det borde de göra eller de borde iaf ha så man kan köpa de där.
  • Gazi S
    Gazi S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bemötandet var bra. De är unga man som har bra kunskap och vill hjälpa till. Jag har köpt en bil från dem. Jag är nöjd.
  • peter p
    peter p skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Mitt fall går till ARN trots många försök till en lösning bla 10ggr på verkstad pga motorlampa som lyser och blivit lovad av anläggningschefen "John" återköp men blir uppringd av min försäljare"Amir" att allt e missförstånd att jag kan byta bil om jag hittar en som passar ..hittat några stycken men då kan jag bara få inköpspris på min bil "GOODWILL" finns ej listan på Riddermarkbil ..du får gå via 3:part säger de dvs ARN ..vi i familjen har mått dåligt länge nu
    2017-09-14 Riddermark Bil svarar peter p
    Hej Peter!

Vi tycker att det är väldigt tråkigt att vi inte har hittat en lösning i detta fall.
    Vi har kommit med flertalet alternativa lösningar men då det i detta fall inte går att köpa tillbaka din bil för försäljningspriset är det där det beklagligt nog verkar skära sig.
    Vi rättar oss alltid efter ARN och därav får vi vänta på det beslut vi får av dem.

• Anders S
    Anders S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil ATG671 till Jakobstad finland. 21.8.17 Fösäljningen funkade bra, bilen var som förväntat.
    betalade 24.8. och efterlyste gula och blåa delen av regboken flera gånger och fick en kopia på dem på e post 14.9. Orginalen har jag inte ännu fått och dem behöver jag för besiktnngen i finland. JAG TYCKER ATT DET HAR TAGIT ALLT FÖR LÅNG TID MED REG PAPPREN.
    När jag har besiktat bilen i Finland skall jag skicka finska regboken tillbaka för att få svensk moms tillbaka.
    2017-09-15 Riddermark Bil svarar Anders S
    Hej Anders!
    Dina registreringsbevis är skickade per post direkt efter att de kopierades digitalt. Förhoppningsvis har du dem inom kort. Eftersom dessa papper måste beställas från transportstyrelsen tar det oftast flera veckor innan de är levererade till utlandet. Vi ber om ursäkt för den extra långa väntetiden du utsatts för.

Vänligen hör av dig om några problem kvarstår.
    Trevlig helg! / Riddermark Bil
  • Martin B
    Martin B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Morgan var mycket trevlig och hjälpsam!
  • Pavel K
    Pavel K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande, snabb omhändertagande,
    tyvärr sänker avsaknad av erfarenhet och bristande kunskap om produkten betyget. Förklaringen till varför är företaget inte medlem i MRF "luktar". Information om att man tjänar väldigt lite på försäljning av bilar i samband med "prutning" osann och onödig.
    Köpte en beg. Peugeot. Inget fel på bilen, så köpet kan betraktas som ganska bra.
    Kommer ej att rekommendera.
    2017-09-14 Riddermark Bil svarar Pavel K
    Hej Pavel!
    Tack för din recension.
    Vi talar givetvis inte osanning, utan har en väldigt låg vinst på våra bilar (snitt 7000kr/bil). Vi tjänar som mest på det faktum att vi istället säljer väldigt många bilar. MRF tar ut avgifter som skulle försvåra för oss att ha våra låga priser, vi ser ingen anledning till att vara officiellt anslutna, vi följer deras riktlinjer ändå.

Vi hoppas att du får många trevliga mil i din Peugeot! Och önskar dig en fortsatt trevlig höst.

• Jan K
    Jan K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Gjorde ett inbyte av bil med Rafael på Riddemark Bil och allt fungerade smidigt. Bilen indikerade dock oljebyte men jag fick servicen betald.
  • Karin B
    Karin B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande. Utmärkt på alla sätt. En bilfirma att rekommendera.
  • Marta J
    Marta J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte Volvo V70 av Riddermark Bil Järfälla.
    Jag är jättenöjd med bilen. Personer är jätte snällt och duktiga. Jag kan rekommendera den företag 😊
  • Edija B
    Edija B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra och snabb service, bra bemötande
  • Göran Z
    Göran Z skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Mycket nöjd med ett trevligt bemötande. Tydliga och klara riktlinjer vad som gällde. Inget krångel och kringgående. Trevlig försäljare som hjälpte oss med att enkelt byta bil.
    Vi är nöjda.
    2017-09-13 Riddermark Bil svarar Göran Z
    Tack Göran!
    Vi hoppas att ni får många trevliga mil i er nya bil och önskar er en en fortsatt trevlig höst!

• Abdullahi A
    Abdullahi A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt bil och jag är mycket nöjd
  • Kent S
    Kent S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vi har köpt 2 begagnade bilar och har fått den bästa service och hjälp. En mycket trevlig säljare so direkt fixat när vi upptäckte lite fel. Topp klass!!
  • Mohamed A
    Mohamed A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en bil BMW 2012 den är nästan helt ny
    Dem är ärliga och dem har jätte bra varor
    Bra service
    Bra personal
    Dem har många lösningar till kunder så kunden kommer absolut o vara nöjd med dem
    I slutet dem är bästa som jag har sett i denna bransch
    Tack
    2017-09-13 Riddermark Bil svarar Mohamed A
    Stort tack för din recension Mohamed.
    Vad kul att du uppskattar oss och vår service!

Varm välkommen tillbaka, och stort lycka till med din nya bil.

Mohamed A, Riddermark Bil gillar detta
  • Lina P
    Lina P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt en bil på riddermark. Säljaren var inte särskilt kundfokuserad och hade en ganska nonchalant attityd. Köpet gick smidigt. Märkte dock att det var en lackskada och rost på bilen som de sannolikt hade maskerat genom att måla över det, villet jag var tvungen att åtgärda efter köpet. Jag känner mig inte så nöjd med företaget över lag.
    2017-09-14 Riddermark Bil svarar Lina P
    Hej Lina!

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Tyvärr kan vi inte hjälpa till i de fall en estetisk defekt påtalas flera veckor efter köp. Som köpare har man alltid undersökningsplikt och har full rätt att genomgå bilen precis hur noggrant man vill.
    Maskeringen har i detta fall inte gjorts av oss utan bilen var inköpt i befintligt skick.

Vi hoppas att bilen i övrigt är välfungerande och att du får en fortsatt trevlig höst!
  • Carl K
    Carl K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande från provkörning till avslut. Jag är en mycket nöjd kund!
  • Carina S
    Carina S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Om Riddermarkbil i Järfälla har jag bara gott att säga, bemötandet ifrån säljaren med flera inblande hela vägen till VD Alexander Riddermark.

För mig var just denna bilaffär väldigt speciell, mitt val blev en Volvo V60 Automat 2014, som jag tålmodigt letat efter och väntat på och med Riddermarksbils enkla och lättanvända hemsida kunde jag enkelt hålla mig uppdaterad på utbudet.
    2017-09-13 Riddermark Bil svarar Carina S
    Hej Carina!

Tack för ditt betyg. Vad kul att du är så nöjd med vår service! - Både digitalt och fysiskt.
    Vi önskar dig en fantastisk höst och varmt välkommen åter.

• Martin A
    Martin A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt men rörigt bemötande. Nöjda med köpet men små saker som i efterhand har varit krångligt.
    2017-09-13 Riddermark Bil svarar Martin A
    Hej Martin!
    Om du fortfarande har ärenden som du behöver hjälp med är det av största vikt att du kontaktar din säljare eller mailar till info@riddermarkbil.se å att vi kan se till att du får hjälp på snabbast och bästa möjliga sätt. Annars får du gärna maila till feedback@riddermarkbil.se och berätta hur du upplevt servicen efter ditt köp, eftersom vi är väldigt måna om att vår service skall vara lika lättillgänglig både före som efter ett bilköp.

• Svea O
    Svea O skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Vi blev mycket professionellt bemötta och både bil och allt runtomkring som utlovades har infriats. Vi har inget att anmärka på yran kam rekommendera Riddermarks bil.
  • Lilian K
    Lilian K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande från det jag kom in tills köpet var klart. Lite för mycket info angående försäkringar på en gång.
    Kan ändå rekommendera Riddermark.
    Höll på att glömma lämnade en BMW och köpte en Mini, supernöjd med den
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Lilian K
    Hej Lilian!

Tack för din recension. Vad roligt att du känner dig nöjd med ditt bilköp hos oss.
    Vi blir väldigt glada av att du vill rekommendera oss.

Varmt välkommen tillbaka, och tveka inte på att höra av sig om du har några frågor eller funderingar.

• Karin E
    Karin E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra bemötande! Jag är väldigt nöjd med min bil och kontakten med Riddermark Bils försäljare i Järfälla.
  • Ann-sofi R
    Ann-sofi R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket nöjd. Trevligt bemötande. Snabb o direkt kontakt av försäljaren. Bra information.
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Ann-sofi R
    Hej Ann-Sofi.

Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Det gläder oss att du är så nöjd med ditt bilköp och uppmanar dig att kontakta oss direkt om du har några frågor eller funderingar.

Ha en fortsatt trevlig sensommar!
  • Kenneth O
    Kenneth O skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Det var ett bra bemötande....trevlig personal.
  • Björn E
    Björn E skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra bemötande, kunnig trevlig personal.
  • Reza A
    Reza A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Snabb och smidig förhandling. Bra bemötande. Det negativ med det hela var att man tog in en ny försäljare som gjorde att man kände sig pressad och osäkert.
  • Alexander K
    Alexander K skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig personal. Snabb och smidig service.
  • Tom T
    Tom T skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Kanonservice, trevlig personal och bra utbud!
    2017-08-15 Riddermark Bil svarar Tom T
    Hej Tom!

Vad roligt att du är så nöjd med oss.
    Stort tack för din recension.

• Lena L
    Lena L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Från värdering till leverans av min nya bil finns absolut inget att anmärka på! Proffsigt bemötande och de lyssnade på mina krav och behov på nya bilen. Enda lilla pumpen är att jag ännu inte fått mina vinterdäck än, men det har varit semestertider....
  • Martin B
    Martin B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Utmärkt bemötande, flertalet bilar har köpts där och alltid fått kunnig hjälp och vid uppkomna fel har dom alltid fixat det utan snack.
    2017-08-04 Riddermark Bil svarar Martin B
    Hej Martin!

Tusen tack för din recension.
    Varmt välkommen åter till oss, och ha en fortsatt trevlig sommar!

Med vänlig hälsning,
    Riddermark Bil
  • Lars W
    Lars W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Köpt en BMW 530, PRG 858.
    Bra dialogfrån början, bra möte på plats, dock dålig info om att det var en leasing bil med var det innebar.
    Tog två veckor tills jag fick ägar papper.
    Bra hantering av berörda med detta.
  • Johan P
    Johan P skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Riktigt bra service, inga komplikationer oavsett vad det gäller
  • Kristian L
    Kristian L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Helt ok bemötande. Inga problem med att bakluckan inte gick att låsa det fixades med verkstad utan kostnad. Rekommenderas varmt.

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla