Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Järfälla Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Bil Järfälla

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik, dessutom har bilarna oftast endast 1 tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera bilen samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 501 kunder tycker om Riddermark Bil Järfälla

• Lagerman M
    Lagerman M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag fick hjälp med att köpa ny bil
  • Dennis S
    Dennis S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande, trevlig och hjälpsam personal! För oss blev det ett bilköp.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra kundbemötande, hjälpsamma och lätta att ha att göra med! Nöjd överlag
  • Parthena N
    Parthena N skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt nöjda med vårt bilköp.
    Mycket bra service och bemötande av säljaren Edwin Falk.
    Vårt andra bilköp från Riddermark och kommer säkert gå dit en tredje gång när det blir dags för bilbyte. Väldigt professionella.
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra service och trevligt bemötande
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Besökte Firman I Tyresö I Juni. Intresserad av en Volvo V70. Lätt att få tillgång till bilen och provköra. Bra pris. Trevlig personal, men upplevde att det endast fanns en säljare, vilket innebar lååång väntan att genomföra köpet. Tillhörde dubbdäck, varav 2 helt nya lågbudgetdäck, , visade sig dock att de var HELT obalanserade. Det upptäckte jag ju först vid hjulbytet, såklart! Således: nöjd med köpet men inte med däcken. Betyg 3-.
  • Alireza M
    Alireza M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt en bli hos riddarmark i Järfälla.Jag är mycket nöjd med bilen och säljaren Fredrik.
    Jag fick bra service och att dom var ärliga mot mig.
  • Ann S
    Ann S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra service, trevlig säljare, snabbt oich enkelt köp!
  • Per Ö
    Per Ö skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Sålde en bil till dem. Hade ändå tänkt sälja den. Såg en länk på deras sida, om värdering, om man vill sälja. Fick ett ganska bra bud. (inte riktigt så mycket som jag eg. skulle vilja ha... men det får man väl aldrig om en firma ska köpa in en bil och kunna lägga på och tjäna lite.) fick budet i mail, tror jag, men pratade nog på tel oxå... Bättre bud än hos andra. (En handlare hade bättre bud, men de skulle inte köpa in bilen, utan förmedla den. då kunde jag fått 8.000 eller 10.000 mer... men ingen garanti för att den skulle bli såld, eller hur lång tid det skulle ta.)
    o bara jag fixade det som bilprovn. anmärkt på, så ville de köpa bilen.
    det gick nog 1-2 mån innan jag kom dit, men de stod för sitt bud och tyckte bilen var i så bra skick, så de bjöd 2.000 kr mer än de sagt!
    jag fick 1-2 v. på mig innan jag behövde lämna in bilen, om jag ville sälja den, alltså. utan att behöva bestämma mig på direkten.
    när jag sedan kom dit med den, så gick det smidigt och pengarna kom in på kontot som lovat, vardagen efter.
    de var glada och trevliga och lätta att ha att göra med och stod för det de sagt, trots att det alltså gått en tid sedan jag fick budet.
    och de har dessutom längre öppettider än andra, så det är lätt att hinna med att åka dit OCH de har biltestare som är där (nästan) hela dagen! på helgerna också? på andra ställen går de hem vid 16 och är inte där på helgerna.

jag är normalt kritisk mot allt och sällan helt nöjd, ger väldigt sällan bästa betyg i sådana här undersökningar...

men den här gången får det allt bli toppbetyg! de sa oxå att de gärna köper någon mer av mina bilar, så jag kommer nog att kontakta dem igen! och rekommendera dem oxå.
    och vill man köpa bil så har de ju ett gigantiskt utbud, om man ser till alla deras ställen. så jag skulle gärna kunna köpa bil hos dem oxå.
    2017-02-14 Riddermark Bil svarar Per Ö
    Hej Per!

Tusen tack för din recension. Vad roligt att du är så nöjd med din försäljning hos oss, det gläder oss enormt.
    Tveka inte på att höra av dig igen om du har några frågor eller funderingar.

• Irene H
    Irene H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Fick kontakt med en trevlig försäljare som jag kände
    förtroende för
  • Galina H
    Galina H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Tog lite för mycket tid fixa alla papperna och efter en vecka blev allt klart.
    2017-02-14 Riddermark Bil svarar Galina H
    Hej Galina!

Tack för din recension. Vi beklagar att du anser hanteringen som långsam. Ägarbytet tar tyvärr ett par dagar också, eftersom det görs av transportstyrelsen och inte av oss.
    Om det är någon du undrar över, eller om något inte är färdigt ännu så hör av dig till oss.

Mvh Riddermark Bil
  • Private Nursing Sweden
    Private Nursing Sweden skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra och snabb service i samband med vårt bilköp. Är helnöjd😀
  • Mehrdad M
    Mehrdad M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Det var ett utmärkt bemötande av säljaren som hjälpte mig med min bilköp. Jag är väldigt nöjd med min bil nu.
  • Nisse S
    Nisse S skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra bemötande och guidning till ett bra beslut
  • Nisse S
    Nisse S skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket bra bemötande och guidning till ett bra beslut
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Ett bra bemötande, med bra information om objektet (en BMW 116d), som för övrigt, åtminstone än så länge, känns som ett bra köp för ändamålet som jag hade.

Ett av de trevligare bemötanden jag fått av en säljare i bilbranschen.
    Mvh,
    Bengt
    2017-02-13 Riddermark Bil svarar Bengt E
    Hej Bengt!

Stort tack för att du tagit dig tiden att recensera oss.
    Vad roligt att du är så nöjd.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.
    Mvh Riddermark Bil
  • Anna-karin R
    Anna-karin R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bästa, i avseendet mest behagliga, bilförsäljaren jag någonsin mött.
  • Maria L
    Maria L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Adam var så lyhörd vad jag behövde och kom med en bra rekommendation.
  • Leif H
    Leif H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Vi tycker att Riddermark bil Järfälla hade ett bra och trevligt bemötande när vi kom in i butiken, vi blev direkt hänvisade till en säljare som tog hand om oss på bästa sätt, snabb service och det blev en genomförd affär.
    Rekommenderar verkligen Riddermark Bil.
  • Pierre  K
    Pierre K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig & proffsig personal, tack!
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig säljare. Gav ett seriöst intryck. Lite rörigt i kundmottagningen.
  • Nils Erik S
    Nils Erik S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra försäljare (Ivo). Inte för påstridig. Lugn och tydlig.
  • Dennis J
    Dennis J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    bra service och bra personal :)
  • Mehmet G
    Mehmet G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    G l yrflhfl gtklkf köxhll Jönköping
  • Sarxel J
    Sarxel J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    rekommenderar riddermark starkt.
  • Gunnar O
    Gunnar O skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Har nyligen köpt bil hos Riddermark i Järfälla. En rakt igenom positiv upplevelse. Fick ett mycket bra bemötande av engagerad och kunnig personal. Det har också tagit ett mycket stort ansvar i leveransen för att jag som kund ska bli riktigt nöjd. Tack Fredrik för affären!
    2017-02-08 Riddermark Bil svarar Gunnar O
    Hej Gunnar!
    Stort tack för din recension. Lycka till med din nya bil och tveka inte på att hör av dig till oss om du undrar över något.

Med vänlig hälsning Riddermark Bil
  • Spiros  M
    Spiros M skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Som återkommande kund har jag alltid fått ut "minst" det jag förväntat mig av mina bilaffärer med Riddermark bil, vad gäller så väl själva varan som bemötandet av mig som kund. Vill inte minst belysa det ansvar som Riddermark bil tagit och sättet på vilket jag blivit bemött även efter köp. Tryggt, smidigt och proffsigt levererat genom hela processen och vad gäller samtliga mina köp och medarbetare jag varit i kontakt med på Riddermark Bil.

Kan med ovan sagt starkt rekommendera Riddermark bil som val för ditt nästa bilköp.
  • Clas H
    Clas H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Nöjd med bilen. Mycket trevligt och proffsigt bemötande av säljaren.
  • Allbygg och vvs Svenska AB
    Allbygg och vvs Svenska AB skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Helt klart överlägset bästa och pålitligaste bilhandlarna i Stockholm.
    Jag kan inte räkna på fingrarna hur många gånger dom hjälpt mig både privat och för företaget
    Hatten av för dessa killar/tjejer
    Riddermark Bil, Allbygg och vvs Svenska AB gillar detta
  • Andreas O
    Andreas O skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra upplevelse, kunde önskat att säljaren var något bättre insatt i objektet.
    Riddermark Bil, Allbygg och vvs Svenska AB gillar detta
  • Mats Daniel   J
    Mats Daniel   J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig och kunnig personal. Snabb och smidig affär.
  • Niksirat S
    Niksirat S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en fin BMW från riddermark, väldigt nöjd med valet och säljaren.
    2017-01-27 Riddermark Bil svarar Niksirat S
    Hej Niksirat,
    Tack för din recension. Vad roligt att du är nöjd med ditt besök hos oss.

Tveka inte på att höra av dig om du undrar över något!

Med vänlig hälsning
  • Sina  M
    Sina  M skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Det var faktiskt riktigt bra affär.
  • Robin S
    Robin S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Snabba svar och enkel hantering. Vill man sälja sin bil med så liten ansträngning som möjligt kan jag verkligen rekommendera Riddermark.
  • Mats W
    Mats W skrev om Riddermark Bil Järfälla
    proffsiga utan tjafs och diskusioner
  • Marika H
    Marika H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande och serviceinriktade.
  • Nils .
    Nils . skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil via tfn. La in 20 tusen som handpenning då det inte fanns möjlighet att hämta bilen under julhelgerna. Fick bilens utvändiga skick beskriven via tfn.

Svårt att få tag i säljaren för att få bekräftat att handpenningen var registrerad. Fick skicka samma sms flera gånger.

Väl på plats i Järfälla den 14 Januari stod det ett gäng säljare i en ring och hade små mysigt.

Fick efter ett tag provköra bilen. Allt verkade ok förutom en repa vänster bak och att bilen var smutsig/dammig invändigt. Man kunde dra ett sträck med fingret och det blev en väg i dammet.

Påtala detta för säljaren som tyckte att jag får skylla mig själv som hämtar bilen på en helg. De kan inte göra något.

Väl hemma upptäckte jag att två av sommardäcken som fanns i däckpåsarna var så slitna att det blir att köpa 2 nya däck på en gång.

Nu svarar inte Riddermark på mejl.
    Rekond plus 2nya däck. Bilen var till ett ok pris från början men ganska mycket dyrare efter ovanstående grejer.

Definitivt inte ok på en årsmodell 2014 och en del lakan investerade.

Svarar fortfarande inte på mejl. Oseriöst efter avslutad affär. Då är man bortglömd.
  • Peter K
    Peter K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande. Problem med Santander,men drabbar Ridermarks.
  • Azin A
    Azin A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bästa bilköpet någonsin. Tack för ett trevligt bemötande och tryggt bilköp. Kommer verkligen och rekommendera er till andra. Kommer tillbaka när det är dags för en ny bil :)

Tack så mycket Michell Balok
  • Peter L
    Peter L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Min bästa bil affär jätte nöjd med Riddermark bil. Fredrik som sålde bilen till mig han var kanon såg verkligen till att jag blev nöjd. Rekommenderar verkligen alla att köpa sin bil hos Riddermark
  • Rosemarie H
    Rosemarie H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Lite svårt att få kontakt med en säljare ute på plats. Man visste inte riktigt vem man skulle prata med. Men efter att en säljare uppmärksammat mig blev jag väldigt bra bemött. Trevlig och till mötes gående. Saknade lite kunskap i vissa frågor jag ställde angående bilen. Fick provköra bilen och efter provkörning erbjöd sig säljaren att tvätta av bilen så jag kunde syna den ordentligt efter eventuella skador. Än så länge verkar allt med bilen fungera och jag är väldigt nöjd med mitt köp. Saknades en hylsa för att ta bort hjulbultarna så blir nog tyvärr tvungen att uppsöka märkesverkstad för att få loss vinter hjulen när det är dags för hjulbyte.
    2017-01-18 Riddermark Bil svarar Rosemarie H
    Hej Rosemarie!

Tack för din recension.
    Vad roligt att du känner dig väl bemött, när du väl fått hjälp.
    Gällande hylsa till låsbulten bör den alltid finnas med i bilen, om den saknas bekostar vi demontering av bultarna hos verkstad.
    Kontakta din säljare så får du hjälp med hur du skall gå tillväga när du skall byta däck.

• Per Kenny P
    Per Kenny P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Allt fungerade bra --- nöjd kund.
  • Kimmo S
    Kimmo S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    ..............................................
  • Jörgen O
    Jörgen O skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra och trevligt bemötande, allt gick enkelt och smidigt.
  • Simon Å
    Simon Å skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bilen var inte i de skick man förväntade. Ratten vibrerade kraftigt.
    2017-01-18 Riddermark Bil svarar Simon Å
    Hej Simon!

Innan reservation har din säljare skickat flera närbilder på bilen för att på bästa sätt visa dess skick.
    Väl på plats är det möjligt att man upptäcker andra saker, men man har då alltid rätten att avbryta affären i det fall bilen inte är i önskvärt skick.

Gällande vibrationerna i din ratt blir du kontaktad av din säljare, som givetvis vill veta om du upplever problem med din bil för att kunna hjälpa dig att åtgärda problemen.

Lycka till!
  • Niran E
    Niran E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Mycket fin erfarenhet att vara kund hos er. Det gick smidigt oc fick bra kontakt med försäljare
  • Omar S
    Omar S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra kommunikation och bemötande. Väldigt nöjd av er service.
  • Brusk A
    Brusk A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Ok service, kan bli bättre. Tråkigt att de inte är mrf medlem.
    2017-01-11 Riddermark Bil svarar Brusk A
    Hej!

Tack för sin recension. Du får gärna berätta mer om vad vi kan förbättra gällande vår service och din upplevelse hos oss.

Med vänlig hälsning, Riddermark Bil.
  • Patricia K
    Patricia K skrev om Riddermark Bil Järfälla