Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Bil Järfälla

Ring 08-572 142 40 www.riddermarkbil.se
1 310
3.7

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya. Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast en tidigare...

1 310 omdömen om Riddermark Bil Järfälla

Lars bo K
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte en bil Volvo v60 8 april Säljaren registrerade bilen på fel person. Vilket innebar att fick en massa problem med långa telefonsamtal till transport styrelsen och försäkringsbolag. Bilen skulle enligt avtal ha en försäkring i 2 veckor via Folksam Säljaren lyckades ändra ägarbyte bakåt i tiden Så jag blev ägare 8 april och meddelar mig via sms att ja ska försäkra bilen den 17 april Inte den 23 som avtalat Problemet är att jag som ägare kört runt med en oförsäkrad bil i 10 dagar och kan inte via mitt försäkringsbolag...

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Pär Lage G
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte en bil november 2023 utan vinterdäck och obesiktad vinterdäcken på fälg kostade extra. Under mitt ägande har bilen varit på verkstad 2 ggr. Första gången adblue, som lade av efter en vecka, i mars slutade torkarna fungera samt att bilen inte startar utan starthjälp. Allt detta strul med denna bil och Riddermark vägrar vara behjälplig annat än i fallet med Ad Blue, typ runt hörnet garanti.. Jag står nu utan bil, för andra gången Jag tror att vilken seriös firma som helst hade agerat anorlunda än just Riddermark bil.

Stefan E
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Fruktansvärda!!!! ha papper eller mail på all korrespondens ,,, lämnar priser lite som dom vill beroende på vem som kontaktar dig verkar det som Totalt oseriösa ,,, återkommer oxå helt och hållet när dom själva vill , otrevliga okunniga mmm Finns säkert några bra där oxå men dom verkar vara få så UNDVIK finns flera som är betydligt mer pålitliga

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1302 omdömen 4.6 av 1302 omdömen

Super trevlig & informativ. Inte alls pushig som många andra säljare, utan frågade oss vad vi ville ha i en bil & vad vi redan kollat på/pro

Robert L
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Varning gör inte affär med dem för de lurar sig på budet du fått. Jag fick ett bud på min bil och när vi skulle boka in tiden för avhämtning så ville det sänka priset vilket inte kändes okej.

Rebecka N
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

KÖP INTE AV RIDDERMARK! Vi är väldigt missnöjda med vårat köp. Redan vid leverans saknas det en nyckel samt däck (som vi betalt extra för). Vi fick direkt lämna in bilen på service och då uppmärksammas det att bromsklossar och bromsbelägg var dåliga och det finns 16 händelseminnen samt felkoder. Vi har fått byta bromsar, fått laga tanklock, byta sensorer, just nu pågår fortfarande felsökning med felkoder. Vi har självklart meddelat Riddermark om alla problem vi har haft men de avslår bara vår ansökan. Rekommenderar ingen att köpa bil från Riddermark.

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Johan L
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Håll er borta, Riddermarks fular sig. Googla så ser man själv! Finns en Facebook grupp för oseriösa bilfirmor. Gå med i den gruppen o sök på Riddermarks så kan man läsa om alla missnöjda kunder. Verkar som dom flesta filialer runt om i sverige har föera missnöjda kunder.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej! Vi beklagar om du är missnöjd med din upplevelse hos oss på Riddermarks. Vi tar all feedback på stort allvar och strävar efter att alltid förbättra vår service. Vi ska undersöka detta närmare för att se vad som kan ha gått fel i ditt fall, vänligen skicka ett mejl till Jarfalla@riddermarkbil.se. Tack för att du har tagit dig tid att dela dina åsikter. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Per Olof K
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Bil skojare. Försökt göra affärer tre gånger. Får skam bud på min bil och ska betala dyrt med begagnade vinter däck. Dom jag prata med kan inget om bilar och läser ett manus. Frågar man tekniska frågor måste man återkomma. En säljare klaga till mej över sinna dåliga arbetsförhållanden och lön. Det blev inget bra. Kanske ska vara så här i en bil affär år 2024. Men säljaren måste förstå att bor man i norr behöver man motorvärmare och inte som han tyckte gå ut och starta bilen 20-30 minuter innan jag ska åka. Här är det snö...

Johan L och Daniel Lars-Åke R gillar detta
Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack för din recension och för att du delar dina erfarenheter med oss. Vi beklagar att du inte har haft en bra upplevelse med oss och att du inte känner dig nöjd med våra erbjudanden. Vi tar dina synpunkter på allvar och ska se över hur vi kan förbättra vår service och personal för att möta dina förväntningar. Ett bud på en bil kan variera, modell och typ av bil har stor betydelse. Har man en svårsåld bil får man ett lägre bud. Har man en bil som vi tror kan säljas enkelt på dagens marknad tvekar vi inte. Vi hoppas...

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Markus Pär Gunnar S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Sebastian Svensson gjorde ett grymt jobb snabb leverans och grymt bemötande en helt klart trygg bilaffär jag köpte en Mercedes e220

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack så mycket för din recension, Sebastian uppskattar verkligen ditt beröm! Vi är glada att du uppskattade både den snabba leveransen och det professionella bemötandet. Det glädjer oss att höra att du kände dig trygg under bilaffären och att du är nöjd med din nya Mercedes e220. Om det är något mer vi kan hjälpa dig med i framtiden är du alltid välkommen att höra av dig. Tack igen för att du valde att handla med oss! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Daniel Lars-Åke R
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Jag önskar jag kunde ge en 5a i betyg. Anledningen till att det blir 1 är att jag har varit tvungen att gå till Riddermarks andra instans för reklamationer på något så enkelt för dom att lösa. Köpte mig en Skoda Superb 2019 27 mars och när jag var där och hämtade bilen och vi satt och prata om garantier och vinterhjul så hittade säljaren ett par "specialfälgar" som Skoda tydligen hade och dom var på 19", wow tänkte jag, do var jäkligt snygga, men det jag inte visst var att dom i själva verket var 18" och EXAKT samma fälgmodell...

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Vi beklagar att du har haft en negativ upplevelse med oss. Vi tar din feedback på stort allvar och ska se till att förbättra våra processer så att liknande situationer inte uppstår igen i framtiden. Vi har noterat dina klagomål och kommer att arbeta för att lösa dem på bästa sätt. Du verkar ha ett aktivt reklamationsärende. Om du undrar mer om processen kan du mejla till Reklamation@riddermarkbil.se. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1026 omdömen 4.8 av 1026 omdömen

Robin E
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Håller tyvärr ej det dom lovar. Jag köpte en bil som inte fungerade som den ska och dom ska ha 14 dagar ångerrätt men då ville dom göra avdrag på 15000 för 15 mil och 3 dagar ägande.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Robin! Vi beklagar att du inte är nöjd med din upplevelse och att bilen inte levde upp till dina förväntningar. Vi beklagar även om det har uppstått förvirring kring ångerrätten och eventuella avdrag. Vi tar din feedback på stort allvar och kommer att se över vår kommunikation kring ångerrätten. Kontakta gärna vår kundtjänst för att diskutera detta vidare, vi vill gärna veta vilken affär det gäller. Skicka ett mejl till Reklamation@riddermarkbil.se Tack för att du tog dig tid att dela din åsikt. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Elias F
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Sjukt nöjd med min upplevelse och leverans av bil från Sebastian, fin bil och väldigt bra bemött

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Elias! Tack så mycket för din recension! Vi är glada att höra att du är nöjd med din upplevelse och leverans av bilen från Sebastian. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en fin bil och utmärkt service. Vi hoppas att du kommer att njuta av din nya bil och att du kommer tillbaka till oss i framtiden. Tack för att du valde att handla hos oss! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Johan S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte för första gången en bil utan att först se den live. Argumenten för mig att köpa var att den bil jag ville ha var bra prissatt i förhållande till utrustning och mil, samt att jag fick ett mycket bra erbjudande på min inbytesbil. Leveransen strulade dock, första leveransen ställdes in utan att jag meddelades. Vid andra leveransen uppdagades en krockskada som ej var med på besiktningsprotokollet varför jag vägrade ta emot bilen. Försäljaren Sebastian S var dock förstående och körde tillbaka bilen och reparerade skadan...

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack för din recension och för att du tog dig tid att berätta om din erfarenhet med oss. Vi beklagar för de leveransproblem du upplevde och för krockskadan som uppdagades, men det är glädjande att höra att vår försäljare Sebastian kunde lösa situationen och leverera bilen inom utlovad tid. Vi strävar alltid efter att leverera en professionell och pålitlig service till våra kunder och det gläder oss att höra att du är nöjd med ditt köp trots dessa hinder. Vi uppskattar din feedback och hoppas att du kommer att fortsätta...

Vanessa S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Har nyligen köpt en bil där säljaren var väldigt på för att få köpet genonförd. När bilen levererades, från Kalmar till Stockholm, märkte vi vid leverans att vikdrutetorkaren på bakredelen inte funkar.istället för att de ser till att bilarna ät enligt lovat så ska jag som köpare springa pch fixa detta (dock står Riddarmark för kostnaden) men tid och energi som läggs ner är så himla onödiga och kan lätt motverkas om de hade tagit sitt ansvar. Väl när jag försöker få tag på säljaren för detta ärende är han så svår att få tag...

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Vi beklagar verkligen den negativa upplevelsen du haft med köpet av din bil från oss. Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda och att bilarna levereras i det skick som utlovats. Vi tar dina synpunkter på allvar och kommer att se över vår aftercare för att förbättra den. Du får gärna skicka ett mejl till nima.shali@riddermarkbil.se så kan vi ta en närmare titt på ditt ärende. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Denny S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte en Id 4 av Alva i Sundsvall via telefon. Hon var väldigt trevlig och lade verkligen ner tid för att båda partner skulle bli nöjda med både inköpspris av vår bil och mellanskillnaden upp till den nya bilen. Vi känner oss jättenöjda och kommer att köpa nästa bil av henne också.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack så mycket för din fina recension! Vi är glada att höra att du är nöjd med din upplevelse av att köpa bil av Alva i Sundsvall. Det betyder mycket för oss att våra kunder är nöjda och vi ser fram emot att få hjälpa er igen i framtiden. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor eller önskemål. Tack igen och välkommen tillbaka! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark bil!

Fredrik E
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte en BMW 520d. Överlag gick det bra, tack vare Nima.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Fredrik! Tack för din feedback. Vi är glada att höra att du är nöjd med köpet av din BMW 520d och att Nima kunde ge dig en bra upplevelse. Vi hoppas att du kommer att fortsätta att njuta av din bil. Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp med någonting i framtiden. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil!

Abdul Latif M
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Säljaren Edress var väldigt engagerad och förklarade tydligt hur ett bilköp hos Riddermarks (Västerås) går till. Jag fick ett seriöst och bra intryck på mitt bilköp. Betalade reservationsavgift på Torsdagkväll och fick bilen levererad hem till dörren på söndagskvällen utan några konstigheter. Chauförren som levererade bilen var trevlig och höll tiden perfekt (Kl 20:00).Slutbetalning gjordes smidigt via banköverföring och utan krångel. Kan rekommendera att göra bilköp med Riddermark Västerås. Ett stort tack till Edress och...

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack så mycket för ditt fina omdöme! Vi är glada att höra att du är nöjd med ditt bilköp hos Riddermark Bil i Västerås och att du uppskattade vårt engagemang och tydliga förklaringar. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en bra och seriös upplevelse när de köper en bil av oss. Det är också glädjande att höra att leveransen av bilen gick smidigt och att du uppskattade vårt säljteam. Vi ser fram emot att få hjälpa dig med ditt nästa bilköp i framtiden. Tack igen för ditt förtroende och rekommendation! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Monira S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Jag blev väl bemött och hjärtligt välkomnad och alla försäljare visade ett stort intresse för att hjälpa till och ett jättestort tack till den vänliga försäljaren Sebastian, han är en stor stjärna och visar respekt för människor. Vänlig Hälsning från mig som har köpt Volkswagen golf 2019, tack vare Sebastian och har hjälpt mig att förverkliga min dröm att äga Volkswagen golf, suuuuuuper bra Riddermark bil Järfälla 👍🏻👍🏻👍🏻

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Monira! Vi är glada att höra att du blev väl bemött och att affären gick smidigt och snabbt med Sebastian. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en bra upplevelse och det känns fantastiskt att höra att du är nöjd med leveransen och överlämningen av din nya Golf. Vi hoppas att du är nöjd med din nya bil och att vi får möjligheten att hjälpa dig igen i framtiden. Tack för att du valde att göra affär med oss! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil Järfälla

Elin J
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Jag blev bemött väldigt bra och snabb affär. En guldstjärna som gjorde denna affär väldigt smidig och bra. Leveransen gick snabbt och överlämningen mellan bil till bil var super enkel. Rekommenderar!!!

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej! Tack så mycket för din feedback! Vi är glada att höra att du blev väl bemött och att affären gick smidigt och snabbt. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en bra upplevelse och det känns fantastiskt att höra att du är nöjd med leveransen och överlämningen av bilen. Vi hoppas att du är nöjd med din nya bil och att vi får möjligheten att hjälpa dig igen i framtiden. Tack för att du valde att göra affär med oss! Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Johan W
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Bra service! Smidigt och trevligt bemötande. Både från Zäkra och säljare.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Johan! Tack så mycket för ditt vänliga ord! Vi är glada att höra att du uppskattade vår service och att både Zäkra och säljaren kunde ge dig ett smidigt och trevligt bemötande. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en positiv upplevelse och det gläder oss att höra att vi lyckades med det för dig. Tveka inte att höra av dig om du har några fler frågor eller behöver hjälp. Tack för att du valde oss! Ha en fortsatt trevlig helg, Riddermark Bil

Robert J
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Mycket bra service. Från början till slut. Kan inte vara nöjdare. Kommer rekommendera Sebastian Svensson till alla jag känner som ska byta bil

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Robert! Vi är djupt tacksamma för ditt strålande omdöme! Att höra att du uppskattade Sebastians service från början till slut är verkligen fantastiskt. Det värmer våra hjärtan att få höra att du är så nöjd och att du planerar att rekommendera oss till dina nära och kära. Vi ser fram emot att fortsätta att överträffa dina förväntningar och ge dig en förstklassig kundupplevelse även i framtiden. Tack för att du valde oss och för ditt ovärderliga förtroende! Ha en fortsatt trevlig helg, Riddermark Bil

D F G
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Min upplevelse va helt perfekt! Sebastian Svensson hjälpte till med min affär, så snyggt skött o hans service va utöver det vanliga, WAOW. Rekommenderar starkt! Så glad att jag valde Riddermark

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack så mycket för ditt fantastiska omdöme! Vi är glada att höra att du hade en perfekt upplevelse med Sebastian Svensson och vår service på Riddermark. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen och det glädjer oss att höra att du rekommenderar oss starkt. Tack för att du valde Riddermark och vi ser fram emot att få hjälpa dig igen i framtiden! Ha en fortsatt trevlig helg, Riddermark Bil!

Thomas S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

De säljer bilar med extra föraäkring som är helt värdelösa och vägrar ta på sig fel som uppkommer även inom 3 månader från köp, dettta fel har dessutom med allra största sannolikhet funnits vid köp dessutom. Hur som helst vill ni betala mer pengar för bilköp med 0% trygghet även om du betalar 11000:- för extra försäkring kan ni använda dessa.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan Thomas! Vi beklagar att du har haft en negativ upplevelse med vår garanti och service. Vi tar dina synpunkter på allvar och ska se över vår försäkringspolicy för att förbättra kundupplevelsen. Vi vill alltid att våra kunder ska känna sig trygga med sitt bilköp och vi ska se till att fel som uppkommer inom garantitiden åtgärdas på ett korrekt sätt. Tack för din feedback, du får gärna skicka ett mejl till nima.shali@riddermarkbil.se så vi kan titta närmare på ditt ärende. Ha en fortsatt trevlig helg, Riddermark Bil!

Janne Andreas H
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Otroligt proffsiga! Sebastian Svenssons hjälp och förståelse för just våra behov får högsta betyg! Han inbringade ett lugn, förtroende och en genomförde en makalöst smidig affär. Inbyte av vår bil och leverans av vår nya, allt detta utan att vi behövde lämna hemmet. För en stressig småbarnsfamilj med ont om tid var detta enklare än veckohandlingen. Kan varmt rekommendera Riddermark bil i Järfälla! Vi kommer absolut tillbaka nästa gång det är dags att byta bil! Mäkta imponerad!

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan Janne! Tack så mycket för dina vänliga ord! Vi är glada att höra att du är nöjd med din upplevelse hos Riddermark bil och att Sebastian kunde hjälpa er på ett proffsigt sätt. Vi strävar alltid efter att göra bilaffärer så smidiga och enkla som möjligt för våra kunder, och det är fantastiskt att höra att ni uppskattade den service ni fick. Vi ser fram emot att få hjälpa er igen i framtiden när det är dags att byta bil. Tack igen för ditt förtroende och ditt positiva omdöme! Ha en fortsatt fin helg, Riddermark Bil

Madeleine Ingeborg H
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Otroligt proffsiga! Sebastian Svensson guidade och hjälpte oss genom hela processen. Bytte in vår gamla bil och fick vår nya levererad hem. Smidigaste och tryggaste affären vi gjort! Så nöjda med såväl bemötande, affär och den nya familjemedlemmen. Rekommenderar varmt Riddermark Bil i Järfälla!

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Det låter som en fantastisk upplevelse hos Riddermark Bil i Järfälla! Det är alltid skönt att höra när kunder känner sig väl omhändertagna och nöjda med köpet. Tack för att du delade med dig av din positiva erfarenhet och rekommendation av företaget. Det låter verkligen som att Sebastian Svensson gjorde ett utmärkt jobb med att guida er genom processen och göra affären smidig och trygg. Hoppas att ni får många härliga mil med er nya familjemedlem! Ha en fortsatt trevlig helg, Riddermar bil

David W
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Smidig och enkel bil affär, säljaren håller allt han lovar och ordnar till alla önskemål, Se till att fråga efter Abbe när ni ska köpa bil, en riktig Kung

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Daniel! Jag ville bara säga stort tack för den fantastiska recensionen om vår säljare Abbe. Han är verkligen enastående och levererar alltid på toppnivå. Abbe är otroligt skicklig och går alltid ett steg extra för att se till att våra kunder blir nöjda. Hans professionella och vänliga bemötande får kunderna att känna sig välkomna och trygga. Han har en fantastisk förmåga att anpassa sig till kundernas behov och levererar varje gång. Vi är så glada över att ha Abbe i vårt team och det är tack vare säljare som honom som...

Yasmin Christin D
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Missnöjd och besviken. Köpte en bil som uppenbarligen inte hunnit bli felsökt ordentligt. Väl på verkstaden berättade dem att 90% av alla bilarna var bilar köpta via Riddermarks och flera av de hade kommit in 2-3 dagar efter ägarbyte. Oseriöst. Felet på min bil blev inte åtgärdat vid första inlämningen och nu behöver vi lägga mer tid och energi på samma fel. Riddermarks säger att de inte kan göra något utan hänvisar till att vi ska lämna in offerten från verkstaden. Jag kommer inte köpa bil från Riddermarks igen.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack för att du kontaktar oss angående ditt ärende med bilen. Vi beklagar verkligen de problem du upplever så kort efter köpet. För att kunna hjälpa dig vidare behöver vår reklamationsavdelning få in en offert från verkstaden för att kunna bedöma situationen. Om du ännu inte har hört något angående ditt ärende, är du välkommen att skicka ett mejl till nima.shali@riddermarkbil.se. På så sätt kan vi följa upp ärendet och se till att du får den hjälp du behöver. Tack för ditt tålamod, och vi hoppas kunna lösa situationen så snart som möjligt. Ha en fortsatt fin dag, Riddermarkbil

Karam A
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Veddesta - Grym Service - Blev bemöt i världsklass - Säljare Sirwan och Abbe Rekomenderas starkt. Hjälpte till med allt från start till klart. Bilen rullar som den ska. Var lite rost och en defekt dieselvärmare men allt gick på reklamation. Företaget levde upp till förväntningarna då rosten och dieselvärmaren gick på reklamationen. De har reklamation vilket de mindre firmorna inte har vilket kan vara bra att veta. 5 av 5 - Toppklass

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan, Vi är så tacksamma för dina fina ord om våra fantastiska säljare Sirwan och Abbe. Deras dedikation till att sätta kunderna i fokus är beundransvärd och vi är glada att höra att du är nöjd med ditt bilköp. Det betyder mycket för oss att du valde oss på Riddermark Bil som din föredragna bilhandlare. Vi kommer fortsätta att sträva efter att erbjuda dig den bästa möjliga servicen och hjälp. Vi är övertygade om att du kommer känna dig väl omhändertagen hos oss och att vi kan fortsätta att bygga en långsiktig relation. Ha en fortsatt fin dag Riddermark Bil

Tom David Christoffer F
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte en bil via KVD som va grym egentligen. Men i all hast blev det lite fel och vill aha fyrdjulsdrift mm. Hittade en Golf Alltrack på Riddermark Järfälla. Efter lite förhandlande kom vi överens om att byta bvilar rakt av. Affären va smidig och personalen va bra. Har inte haft problem med bilen ännu och är nöjd med mitt byte. Ser inga problem med Riddermark Järfälla. Enda nackdelen är att jag fick lägga en handpenning på 5000:- som jag skulle få tillbaka direkt när vi genomförde bytet. Har inte fått tillbaka den ännu....

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej! Tack så mycket för ditt fantastiska omdöme. Vi är verkligen glada att du kunde hitta en bil som uppfyllde dina preferenser hos oss i vår butik i Järfälla. Vi hoppas verkligen att du är helt nöjd med ditt bilköp och att du även i framtiden väljer att göra dina bilaffärer hos oss. Gällande handpenningen, om du fortfarande inte fått tillbaka pengarna så kan du skicka ett mejl till nima.shali@riddermarkbil.se så ser vi till att du får pengarna insatt på ditt konto. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Jan Pierre J:son W
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Skojare som försöker lura en gammal människa (min mamma) på 10.000! Får bud på bilen! Har kontakt 11 timmar före avhämtning, bestämmer tid och plats dagen efter för hämtning. När allt är klart för hämtning återkommer Riddermarks och ger nytt pris, 10000 kr lägre än avtalat…!! När jag konfronterar företaget skyller man på varandra… ! Oseriöst! Bilen såld till ”vi köper din bil” som höll det pris som avtalats!

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan! Tack för din feedback. Vi håller med om att avtalet ska följas och att eventuella kostnader som inte var avtalade inte bör påverka priset. Vi kommer definitivt att vara mer uppmärksamma på detta i framtiden för att undvika liknande situationer. Vi ber om ursäkt för de besvär detta har orsakat och tackar dig för att du tog dig tid att informera oss om det. Om du har några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till nima.shali@riddermarkbil.se Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Lars S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Jag är mycket nöjd med min bil! Den har nu rullat ett antal mil utan problem. Tråkigt att läsa att det är så många missnöjda med Riddermarks Bil. Jag fick kontakt med säljaren Marcus i Stockholm. Han va mycket trevlig och tillmötesgående. Köpet var mycket enkelt då jag bor på landsorten. Bilen kördes upp till mig för en provkörning (mot en deposition), som jag fick tillbaka då det blev affär.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej där! Ett hjärtligt tack för dina vackra ord. Vi är otroligt glada över att höra att vår säljare Marcus har lämnat er med en positiv kundupplevelse. Er tillfredsställelse betyder allt för oss och vi är ivriga att fortsätta erbjuda er enastående service och support när ni köper era framtida bilar. Tveka inte att vända er till oss om ni behöver hjälp eller har några frågor. Vi ser fram emot att få fortsätta att se till att ni är nöjda. Ha en underbar dag! Riddermark Bil

Ann-Sofi H
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köp inte bil av Riddermarks bil. Det finns så många bättre bilföretag. Dom går inte alls igenom bilarna och åtgärdar fel innan dom säljer. Har inte träffat på någon än som är nöjd med sin affär med Riddermarks bil. Får du problem är det dessutom väldigt svårt att få tag i rätt person att prata med.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Ann-Sofi! Tack för att du tog din tid att ge oss detta omdöme, din feedback hjälper oss bli bättre. Givetvis strävar vi efter att ge alla våra kunder en positiv upplevelse och därför anser vi att det är tråkigt att du känner dig missnöjd. Vi uppskattar om du kunde ta kontakt med oss på nima.shali@riddermarkbil.se, om du upplever att du inte har fått hjälp eller svar på dina frågor. Vi hoppas på att kunna hjälpa dig vidare med ditt ärende samt se till att du blir nöjd! Ha en fin dag. Vänligen, Riddermark Bil

Nima H
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Okunnig och oseriösa. köpte ny bil men fick inte ens provköra innan och ville bara sälja den och fick inte ens den bilen han visade på sin data. Fick mycket sämre bil.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Nima! Tack för att du tog din tid att ge oss detta omdöme, din feedback hjälper oss bli bättre. Givetvis strävar vi efter att ge alla våra kunder en positiv upplevelse och därför anser vi att det är tråkigt att ni känner er missnöjda. Vänligen kontakta mig på Nima.Shali@riddermarkbil.se vi vill självklart att du ska vara nöjd med ditt bilköp, berätta gärna vad som inte stämde överens med bilen och dess skick.

Jonas Henrik Mathias R
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Till en början väldigt bra bemötande. Men så fort bilen var såld och problemen hoppade sig då gick det inte få tag på dem mer, fruktansvärt dåligt bemötande av deras kundservice. Kommer aldrig under några omständigheter handla eller sälja till igen.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Jonas! Tack för att du tog din tid att ge oss detta omdöme, din feedback hjälper oss bli bättre. Givetvis strävar vi efter att ge alla våra kunder en positiv upplevelse och därför anser vi att det är tråkigt att ni känner er missnöjda. Vi uppskattar om du tar tiden att kontakta oss på nima.shali@riddermarkbil.se, vi vill gärna veta vad vi kan göra för att du som kund ska vara nöjd med ditt bilköp.

First-Name L
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Har nu för tredje gången blivit uppringd av en säljare på Riddermarks bil. För tredje gången säger jag, att jag inte är intresserad av bilen som säljaren skickade ett prisförslag på. Så otrevliga, gåpåiga och oprofessionella. Köp inte bil på Riddermarks!

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hej Carl Johan! Detta är inget som ska upprepas förstås om du inte är intresserad av ett bilköp. Mejla mig gärna på nima.shali@riddermarkbil.se vilket nummer som ringer till dig så ska vi se till att du inte längre blir kontaktad gällande bilköpet. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark Bil

Azad B
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Min senaste bilköpsupplevelse hos ett bilföretag lämnade mycket att önska. Jag betalade ett pris för en bil som var avsevärt högre än genomsnittspriserna jag forskat fram för motsvarande modeller på marknaden. Ytterligare en besvikelse var tillståndet på bilens däck och fälgar, där jag trodde att jag köpte nya däck, men de levde inte upp till mina förväntningar på kvalitet och skick. Jag stötte även på problem med bilens skick som inte adresserades på det sätt jag hade blivit försäkrad om. Detta inkluderade ersättning av...

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan , Tack för att ni tog er tid att ge oss detta omdöme, er feedback hjälper oss bli bättre. Vad jag kan se har vi på Riddermark Bil hjälpt dig att åtgärda felen som du nämnt ovan, vi har från början varit tillmötesgående och lösningsorienterade gällande ditt ärende. Bilens pris sätter man efter årsmodell, miltal och utrustning som vid försäljningstillfället hade rätt marknadspris. Vinterdäck och tilläggsgaranti är inget som ingår i försäljningen, det lägger man till frivilligt, man kan som kund då välja om man vill...

Patrik N
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Okunnig och oseriösa. Ville köpa min bil till ockerpris. Låg va 40% lägre än vad minst 3 andra bilhandlare ville ha. Bekräftar bra hur okunnig och slapp denna bransch är.

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan , Tack för att du tog din tid att ge oss detta omdöme, din feedback hjälper oss bli bättre. Givetvis strävar vi efter att ge alla våra kunder en positiv upplevelse och därför anser vi att det är tråkigt att du känner dig missnöjd. Vi är ledsna att läsa om att vi inte kunde presentera ett bud som närmar sig dina förväntningar. Har det blivit fel kan vi alltid ta en ny titt och rätta oss utifrån marknaden. Jag uppskattar om du tar dig tiden att kontakta mig på nima.shali@riddermarkbil.se, om du upplever att...

Joakim Olof H
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Vansinnigt oseriöst företag. Kontaktade dem om att eventuellt sälja en bil till dem, fick ett ganska dåligt indikativt bud och kom överens med dem om att de skulle mejla mer information om hur en försäljning via dem går till. 24 timmar senare får jag ett SMS om att de bokat in hämtning av min bil på min adress 16 timmar senare, som jag aldrig uppgett för dem, utan att det finns ens en muntlig överenskommelse om en affär. Affärsidén verkar vara att hämta folks bilar utan deras tillåtelse. Sen gissar jag att det är en massa...

Svar från Riddermark Bil Järfälla

Hejsan, Detta har givetvis inte gått rätt till, det måste ha blivit fel. Som kund får man ett SMS om ett bud, om budet accepteras bokas det en hämtning på bilen på angiven adress. Skicka gärna ett mejl till nima.shali@riddermark.se så kan jag titta närmare på varför det har gått till på detta vis. Ha en fortsatt fin dag, Riddermark bil

Per-Daniel Endre Edvard L
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Riktig bluff firma. Bilen har inte fått någon service bara polering och uppfräschning på synliga ställen. Grabben vart pålurad på värdelösa vinterdäck till ett hutlöst pris. Alla däcken hade rotationsriktning för att sitta på högersidan. Undvik detta företag.

Sameh A
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Väldigt dåligt upplevelse med denna företag , aldrig mer ,leveransen blev väldigt mycket försenad och fick dålig upplevelse av hela affären och allas försäljare som ringer jämt efter att man har köpt bil. Dåligt återkoppling system och uppdatering av kunden information

Lina Louise Maria V
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte bil 30/8. Den visade sig defekt samma dag. Blev hänvisad till verkstaden de samarbetar med efter mycket jobb från min sida. Mailar med anonym person som bara svarar på hälften av mina frågor och undertecknar med firmanamnet. När jag äntligen får hämta bilen så lyser kylarlampan. När jag påpekar det så visar ytterligare en undersökning att vattenpumpen är trasig och att kamremmen måste fixas. Så 4 allvarliga fel på bilen jag köpte, som sades vara servad och precis besiktigad. Jag har efter 6 veckor inte kunnat köra...

Daniel Lars-Åke R och Yasmin Christin D gillar detta
Betty H
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Värsta bilföretag någonsin. Jag köpte en bil som visade fel samma vecka jag köpte den. Nu mindre än ett år visa felet samma fel. Men inte bara det, på verkstad som samarbetar med dem träffar jag flera olika personer med samma upplevelse från Riddermark Järfälla och andra. Helt otroligt !

Yasmin Christin D gillar detta
Anna J
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Haft bilen i snart 4 veckor, den går finfint och jag är nöjd. Väldigt trevlig och bra säljare, Niklas Hamberg. Valde hemleverans då jag bor på Västkusten och fick bilen hemlevererad av Reboar som var så fantastiskt trevlig och charmig, vi körde honom sedan till närmaste busshållplats 1 mil bort där han åkte vidare för att hämta upp en bil. Innan köpet provkörde vi och kontrollerade bilen. En dekorlist satt löst vilket jag påpekade innan köpeavtalet skrevs och vi kom överens om att Riddermark tar kostnaden, jag lämnade in...

Mustafa Y
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Hej!  Jag köpte en bil Toyota Auris från Riddermark i Järfälla för 90.000 i 9 september. Santiago sålde oss bilen och han sa att allt service utfördes och de har kollat 50 punkter i bilen men första dag jag körde bilen då luktade väldigt stark diesel i bilen (jag märkte inte när jag köpte eftersom Santiago drog ner alla bilrutor när jag skulle provköra) och andra dag motorlampan lyste, bakspegel var trasig.  Jag frågade flera gånger om servicebok, Santiago sa att alla service är på digitala. Men när jag tittade på...

Mukheled A
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Dem är till att luras fick ett bud som jag inte accepterade och sedan fick jag nytt bud som jag skulle tänka på men då kommer han med nytt bud under den första budet

Matilda S
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Köpte en bil som var "fullt servad", sen ser jag att den har ett glapp på 4000 mil/5 år. Tog flera veckor av krångel för att häva köpet, bland annat med en väldigt otrevlig ton att jag skulle betala 17000 för rekond, nybesiktning mm om jag skulle häva köpet. Tyckte det var konstigt att de i princip krävde att jag skulle betala för att ha blivit lurad. Skickade utdrag ur lagboken och plötsligt kunde de lagboken väldigt bra och visste att det enbart var milen jag skulle betala för och inte nåt annat. Aldrig igen riddermark.

Daniel Lars-Åke R och Mustafa Y gillar detta
KRISTINA R
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

De sålde mig en bil för 169t som inte hade blivit servad sedan 2019. Sen har de mage att påstå att den blivit servad vid 20230710. Den "servicen" innebar byte av oljefilter och olja, kolla av glödlampor och däcktryck. Den sk. Servicen fick jag inte bevis på och den finns inte i boken. När vi väl kom hem med bilen varnade den direkt för olja. Vi kollade och se där.. nästan ingen olja alls i bilen och den som fanns var kolsvart. Vilket i sig är underligt om oljan är nybytt. Nästa problem var första frosten då den vägrade...

Daniel Lars-Åke R och Mustafa Y gillar detta
Magnus J
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Väldigt trevliga och hjälpsamma ända tills pengarna har nått deras konto....sen är det svårt att svara på meddelanden och samtal.....

Mustafa Y gillar detta
Peter Oscar N
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Jättenöjd. Trevlig personal. Proffsigt utfört jobb. Kan varmt rekommendera :)

Stran R
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

riktigt bra bemötande från personal. kvicka på att hjälpa till med frågor också.

Jarkko P
Skrev om Riddermark Bil Järfälla

Byta in min gamla Volvo 740 mot en fräschare Saab var en process som jag inledningsvis var lite nervös över, men Riddermark Bil gjorde verkligen allt för att det skulle kännas så smidigt som möjligt. Jag hade läst om Zäkra Leveranser på Flashback och måste säga att servicen levde upp till de goda omdömena.hade läst lite om försenade leveranser men det gick bra, man kan fan lita på er. Pappersarbetet flöt på utan problem, och jag kände mig genomgående trygg i hela processen. Priset jag fick för min Volvo kändes rättvist,...