Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Järfälla Riddermark Bil Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Bil Järfälla

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast en tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvaliteten till rätt pris.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera bilen samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 917 kunder tycker om Riddermark Bil Järfälla

• Annika A skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande och affären gick snabbt och lätt. Läs mer
  • Mats D skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Försäljning av personbil.
    Bra bemötande.
    Snabbt och enkelt. Läs mer
  • Malin Å skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Det var väldigt smidigt att sälja min bil med Riddermark. Dessutom var säljaren mycket trevlig och flexibel. Läs mer
  • Mats L skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag fick ett bra bud, det gick smidigt att genomföra affären. Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag sålde en bil de värderat 2ggr, bokade tid och åkte in för att färdigställa affären, de sänkte då värderingen och påstod först att värderingen gjorts över telefon. Efter lång disskusion erkände de att de värderat bilen på plats men vägrade stå fast vid de pris som lovats. Då jag redan köpt ny bil, vilket då visste så var jag tvungen att genomföra affären trots att de ändrat förutsättningarna. Jag skulle inte rekommendera dessa till någon då de inte stå för vad de säger och inte tar ansvar för vad som lovats. Läs mer
  • Roger J skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Sålt en privat bil.
    Proffesionellt bemötande.
    Personligt, inget krångel.
    "Lita på känsla. Läs mer
  • Anna V skrev om Inköp av privat bil en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande och snabb och smidig service vid köpet av min bil. Läs mer
  • Alex J
    Alex J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Initialt nöjd med köpet av min Audi A4 Quattro men i efterhand känner man sig lite lurad. Bilen skulle vara servad enligt tillverkarens rekommendationer och krav, men vid nästa servicetillfälle får jag veta att så inte var fallet. Varken tändstift och växellådsolja var bytta vid 6000 mil. Efter många telefonsamtal med platschefen så lovar han att deras verkstad skall fixa det och han smsar ett telefonnummer för bokning. Men verkstaden har inte blivit meddelade om detta och vill inte utföra arbetet förens Riddermarks godkänner det och platschefen går inte längre att få tag på, svarar inte i telefon eller röstmeddelande.

Otroligt dåligt, det var sista gången jag köper en bil från er. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Alex J
    Hej Alex!

Detta låter inte alls bra. Vi hittar ingen "Alex J" som bilköpare hos oss, kanske står bilen på ett annat namn? Vi skulle behöva få kontakt med dig för att kunna vara till hjälp.
    Vänligen maila oss på info@riddermarkbil.se så svarar vi direkt.

Väl mött, Riddermark Bil
    2018-11-12 Alex J svarar Riddermark Bil
    Uppdatering:

Riddermark Bil har efter första omdömet varit i kontakt med mig och har betalat ut ersättning för den utlovade servicen som fick utföras av en annan verkstad.

Förtroendet för företaget i sin helhet är nu återställt.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Janne Ö skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vill verkligen rekommendera denna bilfirma. Gjorde ett bilköp i sommras är mycket nöjd med det, enda problemet var att vinterdäcken inte hittade rätt adress. Men efter att jag kontaktat säljaren Viktor Lönnholm säljare på Riddermark Bil ordnade han det med bravör. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Janne Ö
    Hej Janne!

Stort tack för din recension. Kul att du är nöjd med både bil och service, trots att däcken åkte vilse till en början.
    Varmt välkommen åter, och kör försiktigt!

• Peyman A
    Peyman A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt en begagnad bil som senare visade sig att ha en del fel.RidderMark var mycket hjälpsam
    Och såg till att felen blev åtgärdade och var tillmötesgående. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Peyman A
    Tack för din recension Peyman,

Vi gläds åt att du är nöjd och önskar dig varmt välkommen tillbaka till någon av våra butiker.

• Pinar K
    Pinar K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Tack Osman på Riddermark bil i Järfälla! Grym , ärlig säljare som lyssnade på vad jag ville ha för bil och hittade det jag var ute efter. Ska ni ta hjälp utav en ärlig säljare så är det Osman ni ska ta hjälp utav! Läs mer
    2018-10-29 Riddermark Bil svarar Pinar K
    Hej Pinar! Kul att du är så nöjd med din bil och med den service du fått av Osman.
    Kör försiktigt i vinter och varmt välkommen åter!

Mvh, Riddermark Bil
    Pinar K, Riddermark Bil gillar detta
  • Hans-viktor H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    När ett fel uppstod ville ingen ta ansvar för den så kallade Riddermarksgarantin, de var omöjliga att få tag i och skyllde på varandra när jag väl fick kontakt. Tills jag pressade ena killen med att jag kunde kolla upp vem som gjort fel/gett mig fel info. Plötsligt blev svaret ”oj det var jag, alla kan göra fel, ok mannen” Köpte en bil. Bra service tills bläcket satt på pappret. Obefintlig hjälp när ett fel inom garantitiden uppstod. Fick inte hjälp för än jag sa att jag kunde bevisa vem som gett mig fel info.
    Aldrig mer ett bilköp därifrån trots att de löste det till slut. Jag fick jaga och stå på mig som en dåre för att få hjälp av dem. Läs mer
    2018-10-31 Riddermark Bil svarar Hans-viktor H
    Tack för din recension Hans-Viktor.

Vad tråkigt att du inte upplevt korrekt service hos oss. Vi vill givetvis att alla våra kunder blir bemötta på rätt sätt och får god service både före, under och efter sitt bilköp.
    Vi beklagar djupt att du upplevt svårigheter med att få hjälp med ditt garantiärende.

Ditt ärende är upplyft hos berörda parter så att vi på bästa sätt kan undvika att detta händer igen.
    Kör försiktigt, och tveka inte på att höra av dig om du har frågor.

• Jessica F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    En bil,
    möttes av en engagerad säljare som gjorde allt för att jag skulle köpa en bil😊 vilket jag gjorde Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Jessica F
    Tack Jessica!
    Kul att du är nöjd med den service du fått.
    Kör försiktigt och välkommen åter.

Riddermark Bil Slagsta S gillar detta
  • Joel S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Volvo v70 och är nöjd med servicen jag fick av företaget, blev hämtad från flygplatsen utan extra kostnad. Kan rekommendera denna bilhandlare Läs mer
    2018-10-19 Riddermark Bil svarar Joel S
    Stort tack för din recension Joel!
    Kul att du är så nöjd med vår service. Varmt välkommen åter.

• Ivone L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil på 277 mil som skulle vara i nyskick, men som hade repor både här och där. Säljaren var bra och köpet genomfördes. Inga problem i övrigt. Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Ivone L
    Hej Ivone!
    Tack för din recension. Vi beklagar att du verkar fått bilen felbeskriven från början, men gläder oss åt att du är nöjd med köpet i sin helhet.

Kör försiktigt och hör av dig vid frågor.
  • Tore V skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Säljaren gav ett bra och seriöst intryck av sig själv och Riddermarks Läs mer
    2018-10-30 Riddermark Bil svarar Tore V
    Stort tack Tore!
    Varmt välkommen åter.
  • Bernt S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Har inte varit på Riddermark Bil i Slagsta!! Har varit i Järfälla Läs mer
  • Erik N skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte min andra bil på Riddermark, som vanligt fick jag bra hjälp och fint bemötande med att hitta den bil jag var ute efter. /Erik Läs mer
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bil

Rukki var jättebra!

Det enda som är synd att de också försöker sälja in en garanti för att friskriva dig från dolda fel. Kan inte tänka mig att de inte måste följa konsumentköplagen om något skulle hända. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Håkan S
    Hej Håkan!

Kul att du är nöjd med den service du fått av Rukki.
    Självklart följer vi konsumentköplagen, dock ligger bevisbördan endast hos oss det första halvåret och det kan vara svårt för en konsument att yrka på fel när bevisbördan sedan vänds. Då är garantin ett mycket säkrare och smidigare alternativ.

Varmt välkommen åter!
  • Therese K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Fick mycket bra service! Köpte en bil och hade flera funderingar som mycket snabbt besvarades via mail som passar mig bäst. Väl på plats fick jag träffa en mycket trevlig herre och det var en smidig affär. Läs mer
  • Therése D skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en Volvo V40 av en väldigt serviceminded och trevlig säljare! Är supernöjd med köpet och bilen är grym! Läs mer
  • Inge Karsten O
    Inge Karsten O skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Alt gick bra, ingen problemer. Hjälpsomma och rätta upgifter Läs mer
  • Felix A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Byte in gamla å fick de lite mer nya!
    Smidigt å kanon bra!! Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Felix A
    Hej Felix!
    Tusen tack för din recension. Kul att du är nöjd med ditt bilbyte hos oss.
    Varmt välkommen åter.

• Ulrika B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig säljare, snabbt köp och bra deal. Jag köpte en bil. Läs mer
  • Ola N skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en ford mondeo och det var lite oroligt då den inte var köpt från företaget som leasade ut den. Men efter ca 2 veckor från att jag köpt den kom papper på att jag var ägare. Så allt gick bra även om man var lite nervös. Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Ola N
    Hej Ola!

Tack för förtroendet. Vi gläds alltid åt att kunna motbevisa eventuella oroliga kunder genom god service.
    Kör försiktigt och trevlig helg!

• Haval H
    Haval H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt och artig personal bemötning Läs mer
  • Linn L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil
    Man skulle inte fråga nått får då skulle man få högre ränta
    Mina förväntningar på ett sånt stort företag va har dom skulle vara mer trevligt mot sina kunder men det kan jag inte tycka. Och så tycker jag att vinter däck ska ingår och man ska inte behöva köpa vinterdäck det är nått alla behöver när man köper bil... Läs mer
    2018-10-31 Riddermark Bil svarar Linn L
    Hej Linn!
    Tack för din recension. Vi beklagar att du verkar ha fått en tråkig bild av vår försäljare.
    Tyvärr verkar det också som om det blivit någon form av missförstånd när det gäller just frågor om bilfinansieringen. Den ränta vi använder är väldigt standard och är oftast den samma för majoriteten av våra kunder.

Vi har medvetet valt att exkludera vinterdäcken bl.a. för att kunna sänka priserna på bilarna, kunna erbjuda däckskiften och däckförvaring kostnadsfritt för våra kunder och kanske viktigast av allt; för att alla kunder själva skall få välja om man vill ha nya eller begagnade däck, dubbfria eller dubbade däck på aluminiumfälg eller plåtfälg.

Vi hoppas att du trots dessa punkter är nöjd med din bil, och att du får många trevliga mil bakom ratten!

• Petra S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vi köpte en bil och fick ett trevligt och kunnigt bemötande Läs mer
  • Stefan F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Toyota Avensis Combi.
    Blev otroligt bra och trevligt bemött.
    Jag hade efter telefonsamtal med firman ganska höga förväntningar och det visade sig stämma bra det. En mycket fin bil.
    Skulle gärna köpa bil där igen och råder mina bekanta att föra ett besök där om dom skall byta bil.
    Enda nackdelen är att vinterhjul inte ingår vilket jag tycker att det borde eftersom det är lag på vinterhjul efter första december. Läs mer
  • Nora F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Vart bemött med glädje och respekt. Engagerad personal, kunnig och ärlig. Läs mer
  • Jan Erik Ö
    Jan Erik Ö skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte Skoda Octavia rs kombi
    Mycket trevligt bemötande
    De levde upp till mina förväntningar
    Finns inget att klaga på det kanske till och med blir ett till bilköp i framtiden Läs mer
  • Josef S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bland de värsta bilupplevelsen jag har varit med om bilen jag köpte var på verkstad 8 veckor fick byta växellåda bromsar sensorer och massa annat. Trots omfattande fel valde ni inte reklamera bilen. Trots bilen var på verkstad 3 olika tillfällen. Ur uselt bemötande kommer aldrig någonsin göra affär med er igen. Läs mer
    2018-10-31 Riddermark Bil svarar Josef S
    Hej Josef!

Vi beklagar att du haft sådan otur med din bil.
    Vi följer alltid konsumentköplagen och allmänna rekommendationer, en reklamation har inte varit aktuellt eftersom det är olika delar som behövt repareras.Vi har därmed rätt att laga bilen i första hand, vilket vi naturligtvis bekostat.

Vi tycker givetvis att det är väldigt tråkigt att fel uppenbarar sig efter leverans. Vi tjänar både tid och pengar på att hitta och motverka denna typ av fel innan bilarna säljs, i detta fall har vi istället fått betala stora summor pengar för att reparera bilen i efterhand.

Vi hoppas att bilen fungerar fint efter alla dyra reparationer och att du kontaktar oss på info@riddermarkbil.se om du har ytterligare frågor.

Väl mött, Riddermark Bil
  • Ali A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    De är bra företag. Rekommenderas. Läs mer
  • Malin G skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Ganska mycket slarv med och kring bilen. Dålig uppföljning av säljaren då bilens batteri skulle bytas och det saknades radiokod till bilen, tutan slutat fungera eller fungerade aldrig?
    Tyvärr Läs mer
    2018-11-02 Riddermark Bil svarar Malin G
    Hej Malin!

Tack för din recension. Vi beklagar att du upplevt problem både din bil och med uppföljning från din försäljare. Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor som du fortfarande väntar svar på. Det går fint att maila till info@riddermarkbil.se.

Trevlig helg,
    Riddermark Bil
  • Robert G skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande och glad trevlig personal. Läs mer
  • Kerstin S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Hyundai
    Blem mycket väl bemött
    Företaget har trevlig och kompetent personal
    Kar rekommendera er vid bilköp Läs mer
  • Mats J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Gjorde upp med en säljare om att köpa en V60.När jag kom dit på dagen vi hade bestämt var han inte där. Jag hade åkt 50mil.Säljaren gick inte få tag på.Bilen var inte recondad..Annonsens bild stämmde inte, fälgar var bytta. Skrammel under provkörning som skulle åtgärdas och lämnas till verkstad av mej. Det blev tjafs om det med.
    Firman känns inte seriös Läs mer
  • Ann Christine S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemött opeln går bra allt till belåtenhet Läs mer
  • Abdulrahman A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag tror att det här företaget är jättebra att man köpa alltid bilar därifrån Läs mer
  • Christopher S skrev om Showroom en del av Riddermark Bil Järfälla
    Smidigt köp med Sebastian som duktig säljare! Läs mer
    Riddermark Bil, Riddermark Bil Slagsta S gillar detta
  • Andreas Herman T skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra och snabb service. Ni borde öppna en hall i Västerås! Läs mer
  • Majid R
    Majid R skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra ställe finna bilar bra prisar trevliga personal .
    Tack. Läs mer
  • Karin L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Usel Kundservice och support efter betalning skett. Har alla leveranser/åtgärder åtgärdars som ingått i priset. Är kunden nöjd mm.
    Kommer aldrig rekommendera denna bilförsäljare. Läs mer
  • Abdelmajid A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bil och det var bra bemötande Läs mer
  • Afrim S
    Afrim S skrev om Showroom en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte en AMG 45, LAN 380 från barkaby.
    Blev bra bemöt i telefon och på plats.
    Varmt rekommenderas
    Mvh/Afrim Läs mer
  • Robert G skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en bil i Järfälla. Trevligt bemötande och kunnig personal. Nöjd med mitt köp samt upplevelse som kund! Läs mer
  • Lisbeth U skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Nissan Juke i maj 2018. Är mycket nöjd med bilen. Riddemarks Bil var över förväntan mycket kompetententa och tillmötesgående bilfirma. Trevlig bilförsäljare. Köper gärna min nästa bil hos Er. Läs mer
  • Roger S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    På bilen jag köpte var motorn ciptrimmad och det talade man ej om. Läs mer
  • Roberto D skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt skön atmnosfär bra säljare bra bilar bra med allt Läs mer
  • Annelie L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Volvo XC70 -16 . Fick bästa mottagandet o svaren av Sefo vid Länna då jag ringde o hörde mig för om några bilar. Åkte därefter till Sthlm o tittade på flera bilar vid 3 av era hallar och därefter var det självklart att jag ville göra affär med Sefo då hon var den som gett mig förtroende, hon visade sig vid vårat möte vara kunnig, supertrevlig och fixade till köpet trots att bilen stod i Täby samt gav mig ett pris för min bil som jag kände mig nöjd med. Ni har bilar till ett bra pris vilket gjorde att jag åkte 25 mil o tittade på bilar i era butiker. Samtliga säljare jag träffade tog sig tid att visa bilarna. Efter mitt köp rekommenderar jag er Kedja till vänner o bekanta.
    Mycket nöjd kund /Annelie 😊 Läs mer

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla