Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Järfälla Riddermark Bil Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Bil Järfälla

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik. Dessutom har bilarna oftast endast en tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvaliteten till rätt pris.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera bilen samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 781 kunder tycker om Riddermark Bil Järfälla

• Macus L
    Macus L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag är en privat investerare! Kontakta oss för någon form av investering snabbt via e-post: europafinancialgrowth@gmail.com.
    Lil Läs mer
  • David H
    David H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en V60 -13 års modell Säljaren var otroligt proffsig och fick mig att känna mig unik och speciell. Han fick mig att på ett tryggt sätt själv ta beslutet om jag skulle göra affär eller ej.
    Tycker att säljaren överträffade förväntningarna gällande bilaffären från hälsning till avtackning, snyggt snabbt, proffsigt, Rekommenderar varmt denna säljare Tony till alla som skall köpa en bil för han vet verkligen vad sälj och service är. Läs mer
    2018-05-17 Riddermark Bil svarar David H
    Hej David, och tack för din recension.

Vi blir väldigt glada av att läsa att du fått så fin hjälp av Tony.
    Vi hoppas att du hör av dig om du har minsta lilla fråga, och att du får många trevliga mil bakom ratten på din nya bil.

• Helen P
    Helen P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte Audi i april av Alexander. Lite väl mycket"kränga"bil stil för min smak men relevant och tydlig info. När köpet skulle genomföras gick det snabbt och smidigt. Firman tog på sig att lacka om en dörr och laga plåtskada vilket var avgörande för att jag genomförde köpet. Bilen kunde varit bättre rekondad vid hämtningen och antennen saknas. Har påpekat det, väntar på svar. Läs mer
    2018-05-08 Riddermark Bil svarar Helen P
    Hej Helen!
    Tack för din recension, och konstruktiv feedback.
    Alexander har kontaktat dig och din antenn är beställd, du kontaktas när den kommit.

• Jan C
    Jan C skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag trodde aldrig att ni skulle finnas kvar.
    Är så jävla missnöjd med er så de finns inte ord.
    Jag går hellre en och åker en bil ifrån er.
    1minus Läs mer
    2018-05-08 Riddermark Bil svarar Jan C
    Hej Jan,
    Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd.
    Om det finns något vi kan hjälpa till med, så tveka inte på att höra av dig.

Med önskan om en fin sommar, Riddermark Bil
  • Sebastian G
    Sebastian G skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag köpte bil nu i April av Riddermarks i Länna. Fick inget annat än fakta av säljaren, väldigt lite snack. Visade på datorn (fakta). Det här är vad du får, det här får du inte. Är det sommar säsong får man sommardäck, är det vinter säsong får man vinterdäck. Inga konstigheter, han berättade även att jag kunde köpa till vinterdäck för ca 5-6000 kr vilket jag inte ville, då jag vet Blocket säljer samma sak för runda 1000 kr. När jag lämnar anläggningen lite innan stängning så upptäcker jag att hjullagret eller drivknuten lät. Vilket jag försökte var tvungen att ringa och meddela försäljaren om redan vid öppning dagen därpå. Inga konstigheter, blev hänvisad till närmaste Meca där dom konstaterade att det stämmer, vänster hjullager är sop slut. Dom kontaktar samma försäljare jag varit i kontakt med vid försäljning, dom skickar en offert på jobbet och jag får det åtgärdat. Inget konstigt. Mycket god service och mycket förstående och hjälpsam försäljare. Rekommenderar Riddermarks i Länna.
    Däremot var jag på Riddermarks i Järfälla dagarna innan där jag inte fick en bra känsla för den försäljaren, han ville att jag skulle ta ett blankolån på ett belopp jag inte behövde och att det var bäst så. Jag avblåste köpet av den bilen och åkte till Länna istället, där kunskapen om kundbemötande, förståelse och engagemang fanns som jag vill se hos en försäljare.
    En vän höll på att åka på samma nitlott i Järfälla. Jag var med honom i telefon och bad honom gå därifrån, vilket han gjorde och åkte till Länna. Jag kan inte tala för att alla säljare är guld och gröna skogar, dom flesta än vänder sig av "säljer snacket" och kör över dig. Men det finns en säljare där som ska ha all kredd han kan få. Läs mer
  • Ayman T
    Ayman T skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Håll er borta!!! Lurar sina kunder på alla möjliga sätt. Får en o tro att dom bara säljer sina bilar billigare när det faktiskt säljer bilarna med vilse ledande informationen. Jag vart lurad på vinterdäck och även att bilen har xenonstrålkastare vilket inte alls stämmer. Med derad annons kvar i min bil vägrar dom fortfarande avhjälpa felet. De lurade även min kusin och skulle åtgärda eventuella fel som uppstår inom 6 månader och även där vägra dom hjälpa till när massa fel uppstod bara 3 månader senare. DETTA GÄLLER RIDDERMARK I LÄNNA Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Ayman T
    Hej Ayman!

Givetvis lurar vi inga kunder. Gällande däck så är det alltid något som är tydligt skrivet i avtalet. Oftast med tillhörande bilder för att slippa missförstånd.

Vi kan se att du köpt en bil av oss i Juni 2017. Eftersom det gått så lång tid sedan du köpte din bil så behöver vi mer information om vad som gått fel gällande bilens specifikation.

Du kontaktas av ansvarig i Länna.
    Vi hoppas att du får effektiv hjälp med ditt ärende.

2018-04-27 Ayman T svarar Riddermark Bil
    Det har gått närmare en vecka och ingen har hört av sig.
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Ayman T
    Hej Ayman.
    Vi har varit i kontakt med er under veckan,

2018-04-30 Ayman T svarar Riddermark Bil
    Ingen har varit i kontakt med mig. Jag ringde själv samma dag som jag lämnade denna kommentar och då vägra Oliver på plats hjälpa mig. Ni behöver inte försöka kontakta mig då det finns en anmälan redan.

Tack o Hej!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Omar K
    Omar K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt en passat 2012 från Riddermark bil ab i järfälla i juli 2017 för ca 120k kr och knappt två månader efter köpet och i samband med bytet till vinterdäck upptäckt däckfirma att svänghjulet glappar och dom rekommenderat mig ett felsökning sagt och gjort.
    Ett trasigt svänghjul, kostnader är 15 000 kr i materiall och arbetskostnad.
    Riddermark bil vill ha 5 000 kr för och åtgärda felet föratt felet är inte ursprungligt.
    Enlight konsumentköplagen, ett fel som visar sig inom sex månader antas ha funnits där från början. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Omar K
    Hej Omar!

Till din bil har du köpt en extern garanti via Solid.
    Det fel som verkstaden upptäckt är inget som täcks av varken Riddermark Bil eller Solid efter att ärendet prövats.

Vi kom dock fram till att vi, trots att vi inte har skyldighet att åtgärda problemet, åtgärdar felet och bekostar 70% av kostnaden.

Enligt konsumentköpslagen skall felet ha funnits där innan köp men då svänghjul är något som vi har testat på denna bilen, och därmed har dokumentation på att det var OK så gäller heller inte den garantin.

Vi är ledsna över att du inte är nöjd med vår lösning, eftersom den trots allt är framtagen enbart för att göra dig nöjd.

Om du behöver hjälp med ärendet eller har fler frågor så tveka inte på att kontakta oss.

2018-04-29 Omar K svarar Riddermark Bil
    Hej!
    Detta fel täcks inte av solid garanti pga felet ingår inte i bilgaranti fast eran försäljare (E.A) sa till mig allt som finns i motorrummet ingår i solid bilgaranti.
    Felet fanns där från början men felet visar sig bara vid kallstart och ni har testat bilen i juli mitt i sommarvärmen.
    Ärendet är hos (ARN) allmänna reklamtionsnämnden just nu föratt det är inte en kostnadsfråga utan det är en principsak för mig.
    Jag har ett förslag, ni ska stå för reservdeler kostnad som är ca 8000kr och jag ska stå för arbetskostnad hos en verkstad där jag lämnar alla mina bilar. Kostnaden är mer än 30% som ni vill ha från mig.
    Detta förslag ska vara dyrare för mig bara föratt jag vill inte lämna min bil i en främlings händer.

Mvh Omar
    2018-04-29 Riddermark Bil svarar Omar K
    Hej Omar!

Tack för svar. Det förklarar varför vi inte upptäckt något fel om det är så att felet endast visar sig vid kyla, det kan dock vara svårt att veta om felet funnits där om det är omöjligt att hitta vid normala temperaturer.
    Om ärendet ligger hos ARN så avvaktar vi på svar från dem, vi rättar oss alltid efter deras beslut.

Läs mer genom att expandera tråden +
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt nöjd med försäljaren Elias K. Han gav ett seriöst och trevligt intryck genom hela affären. Särskillt imponerad över hans service när det blev ändringar som ingen kunde påverka. Han såg t.o.m. till att tvätta bilen efter arbetstid när det blev en oväntad försening. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Gustav L
    Stort tack Gustav!

Vad kul att du är nöjd med vår service och med Elias service.
    Vi hoppas att du får många trevliga mil i din nya bil. Varmt välkommen åter!

• Justin J
    Justin J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    My experience with Riddermark Bil was terrible. I gave them money with the intent of purchasing the vehicle, the sales agent did not complete the contract correctly, promises he would correct it and asked me to pick up the car at the ĺänna location. After picking up the vehicle the agent did not correct the contract. Time had passed and I did not receive my new contract, I dropped the car back off at Länna and asked for my money back. They claim that even though I did not sign the contract I own the vehicle and they are keeping my money. Anders the manager of the store tells me it's my fault that I did not sign the contract. I HAD ALREADY TOLD HIM IT WAS NOT CORRECT. This is not how you treat your customers. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Justin J
    Hi Justin!

Thank you for taking your time to write a review.
    You will be contacted by our staff to make sure that the issue is solved correctly.

We are sorry for the misunderstanding and and the impression you got regarding our services.

Best regards,
    Emilio V gillar detta
  • Rolf J
    Rolf J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Köpte en Volvo XC70 2015
    Vänligt bemötande,
    Efterlyser skrivet kontrakt som köparen kan läsa innan köpet.
    i mitt fall fick jag lämna handpenning utan att ha tillgång till något läsbart kontrakt.
    Jag har pratat med försäljningschef Anders, och tack vare honom är jag nöjd med Riddermarks Bil AB.
    Så. Har ni problem, prata med Anders Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Rolf J
    Hej Rolf!

Tack för din feedback. Vi har sett till att lösa ditt önskemål för att kunna skicka kontrakt för överskådning innan betalning.
    Vi önskar dig många trevliga mil i din volvo, och varmt välkommen åter!

• Qasin A
    Qasin A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpte en Mazda och med den. Jag fick allt om mina fövantigar. Och rekommenderade mina kompisar redan Läs mer
  • Mikki R
    Mikki R skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Riktigt dålig och dryg säljare, gav ingen trevlig kundservice känsla alls... tog inte ens tid att sätta sig ner för att diskutera köpet. Fick känslan av att ”vafan gör ni här”.
    Rekommenderar inte denna firma för ett tryggt, tillmötesgående och bra köp. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Mikki R
    Hej Mikki!

Vad tråkigt att du inte upplevt köpet så.

Om du har några frågor som du känner fortfarande är obesvarade, eller om du har minsta fundering så tveka inte
    på att kontakta oss på info@riddermarkbil.se så hjälper vi dig.

Annars hoppas vi att du är nöjd med bilen i övrigt, och önskar dig en fin sommar.

• Birger I
    Birger I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    jag hade lite frågetecken att ta upp någon vecka efter köpet, inget klagomål eller så. Min bilförsäljare reste inte upp från sin stol, skruvade på sej ock tittade ner på sitt skrivbord, markerade med sitt kroppsspråk att han inte ville ha en dialog. Jag vill att försäljaren är lika glad och välkomnande efter köpet, som före köpet. Själva köpet av bilen har jag inga synpunkter på Läs mer
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Den säljaren vi hade var katastrof. Det blev ett köp pga en annan kille som kom in och hjälpte oss med det vi ville.
    Utan honom hade vi aldrig köpt bil där.

Sen vid betalning drog hon 5000kr förmycket och tyckte det va ok, bara 5000kr det är väl inget sa hon.
    Hon slutade dagen efter. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Magnus B
    Hej Magnus

Tack för att du tagit dig tiden att recensera oss.
    Vi beklagar att du upplevt vår service på det sättet, enligt vår försäljare var det ett sätt att försöka skämta som uppenbarligen blivit ett missförstånd. Självklart fick ni era 5000kr åter direkt.

Vi gläds åt att ni fått rätt hjälp av en annan kollega, och hoppas att ni hör av er om ni har några frågor.

• Henri J
    Henri J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Tjänsten uppfyllde våra förväntningar. Tjänsten var vänlig och snabb. Vi kunde fortfarande köpa från dig. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Mycket trevligt bemötande
    Samt väldigt bra efteråt Läs mer
  • Gudrun B
    Gudrun B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Lite för mycket ungdomligt flams. Bilen förberedd men en dålig ekonomisk genomgång. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Gudrun B
    Tack för din recension Gudrun!

Vi värderar din åsikt högt och informerar butiken om den, för att förbättra servicen i butik ytterligare.

Vi hoppas att du är nöjd med bilen i övrigt och att du kommer tillbaka om du har några frågor.

• Sebastian A
    Sebastian A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag upplevde dem som stressade, följde inte upp vad vi kom överens om, glömde överenskommelser. Plus för att de har varit enkla att få tag på i efterhand. Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Sebastian A
    Tack för din recension Sebastian.
    Tveka inte på att höra av dig om du fortfarande inte har fått hjälp med det som blivit lovat. Maila direkt till info@riddermarkbil.se så hjälper vi dig.

• Reda B
    Reda B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag hade jättesvårt med mitt första samtal med er. De kändes som att ingenting var möjligt och jag la på mitt första samtal med en stor besvikelse.
    Efter några timmar blev jag uppringd av Lanå på en annan anläggning som ville höra hur det hade gått med mitt samtal med er och då förklarade jag som de va liksom. Och han hjälpte mig förstå hur saker o ting går till och gav mig tillräckligt med hopp så att jag kunde köpa bilen. Jag har aldrig stött på en bättre sällar med så pedagogisk inställning o vilja. Grymt Jobbat!
    Jag hoppas på att ni fortsätter o jobbar som Lanå gör, med goda intentioner och angagemang!

Mvh Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Reda B
    Tack Reda!

Vi är så tacksamma över att du gav oss och Lanå en andra chans att ge dig så bra service som alla våra kunder skall få.
    Stort lycka till med din nya bil, och varmt välkommen åter!

• Mathias H
    Mathias H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Riktigt bra kundbemötande. Smidigt och felfritt. Är helnöjd med hela affären. Läs mer
  • Birger H
    Birger H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    God handel og dokument-handling Läs mer
  • Molnelleföretagskonsulterko M
    Molnelleföretagskonsulterko M skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt och proffsigt bemötande. Inbyte och nyköp löpte på utan problem.
    Återkommer gärna ☺️ Läs mer
    2018-04-24 Riddermark Bil svarar Molnelleföretagskonsulterko M
    Hej!

Vad roligt att ni är nöjda med ert köp.
    Tveka inte på att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

• Joakim H
    Joakim H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    En inte helt smärtfri affär, men som efter en del diskussion ändå löstes helt ok. Kan tänka mig att göra affär med dem igen, men kommer då vara noga med att reda ut alla detaljer helt innan affären påbörjas. Läs mer
  • Roger I
    Roger I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande, bra bemötande trevlig säljare. Läs mer
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande. Tyvärr så strulade elen när jag hämtade bilen men de fixade dom direkt utan problem . Tack Anders. Läs mer
  • Janne H
    Janne H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Superb service,både före , under och framförallt efter köpet, är inne på min andra bil ifrån Riddermark.
    Kommer garanterat köpa även nästa bil här!
    Gustav H i slagsta är en av få människor i branschen som får högsta betyg!
    Rekommenderar till vänner & bekanta!
    Keep up the good work!
    //Janne Läs mer
  • Jakob F
    Jakob F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpet OK, dock ignorerad när jag i efterhand hittade fel som jag ville reklamera. Läs mer
    2018-02-16 Riddermark Bil svarar Jakob F
    Hej Jakob!

Din försäljare är informerad och skall se över varför han inte sett något meddelande eller fått något samtal av dig.
    Du blir kontaktad inom kort för att få hjälp med ditt ärende. Vi ber om ursäkt för att du upplevt dålig återkoppling.

• Emilia P
    Emilia P skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Min affär fick ett jättetråkigt slut. Jag blev fantastiskt bra bemött första gången när jag klev in hos riddermark. En kvinna som hette Maggan hjälpte mig. Fick superbra magkänsla. Återkom senare men tyvärr hade Maggan åkt hem.

Fick ytterligare hjälp. Provkörde en fantastisk bil. Detta är mitt första bilköp och behövde därför betänketid för bilen, och betalade en reservations summa, sk handpenning som säljaren sa. Blev lovad att till 100 % få tillbaka min handpenning om jag ändrade mig. So far so good! Säljaren dubbelkollade även med sin chef om det gick att göra så och det var inga problem. Jag kände mig trygg i vetskapen att reservera bilen och tänka på saken utan att behöva förlora pengar. Dumt av mig!

När jag ringer tillbaka till säljaren och vill annulera köpet blir det plötsligt problematiskt att få tillbaka min handpenning. Han hade utelämnat vissa detaljer om att jag måste bevisa fel på bilen trots att han lovat en okomplicerad återbetalning. Naivt av mig och taktiskt av säljaren!

Det blev olyckligt munhuggande och jag kände mig otroligt lurad. Lyckligtvis gick detta att tillsist lösa, men dessvärre är jag tillräckligt bortskrämd efter kallduschen för att återkomma till Riddermark.

Ekonomi avd. var riktigt trevliga och övriga personalen verkar bra. Läs mer
    2018-02-05 Riddermark Bil svarar Emilia P
    Hej Emilia!

Tack för att du recenserar ditt besök hos oss. Vad tråkigt att du verkar fått problem med din handpenning.
    Det verkar ha blivit något missförstånd eftersom vi alltid har möjlighet att betala tillbaka handpenningar, utan något krav på att bevisa fel.
    Din försäljare har troligtvis fått fel information vilket är beklagligt. Vi är glada över att få denna typ av information för att se var vi kan förbättra oss och i detta fall är det tydligt att vi brustit i utbildningen av en av våra försäljare.

Vi gläds åt att du uppfattat resten av personalen trevlig och hjälpsam, det är naturligtvis så det skall kännas oavsett vem du pratar med hos oss.

Stort lycka till med ditt bilköp, och tveka inte på at höra av dig till oss vid frågor.

• Gabriel H
    Gabriel H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Fick en offert från Riddermark bil på 470 000kr den 2017-12-04 Ringer dem den 5 december och förklarar att jag inte har möjlighet att komma in innan den 13 december. Får ett svar att det är okej och att jag var varmt välkommen med samma värdering.

När jag väl kommer in till Riddermark enligt ök den 13 december så sänker dem priset med 40 000kr och förklarar att en "liknande" bil med 272 hk gör att de måste sänka priset. Min bil hade 320 hk! och jag förstår inte hur de kunde jämför med den bilen. Slösade en timme genom att vänta där för att sedan bli förolämpad.

Deras budord är ärlighet, ansvar och respekt. Saknade allt detta! De gör säkert många affärer därför vände jag mig dit, men detta var sista gången. Läs mer
    Emilia P gillar detta
  • Saj S
    Saj S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Går in för att kolla två bilar som jag är intresserad av. Får väldigt dåligt bemötande och stressade säljare som inte har sin tid för dig om du vill köpa en bil för under 100 tkr. Läs mer
    2018-01-30 Riddermark Bil svarar Saj S
    Hej Saj,

Vad tråkigt att du inte upplevt rätt bemötande hos oss. Vår specialitet har alltid varit "vanliga bilar till vanliga kunder" varför bilar även under 100 t.kr. är väldigt viktiga affärer hos oss - de bilarna är de som säljs allra snabbast.
    Vi hoppas att du vågar besöka oss igen, och sätta oss på prov! Vi vill alltid förbättra oss och är väldigt tacksamma för all feedback vi får.

• Jenny B
    Jenny B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Hej. Vi blev bra bemöta samt att våra barn fick ett bra bemötande. Äldsta sonen fick erbjudande om att komma dit och jobba om 6 år. Jag köpte en bil samt däck. Det gick smidigt och snabbt att fixa allt kring administrationen. Dock kunde man vara tydligare med hur försäkringen fungerade. Vi uppfattade den som grattis, vilket inte var fallet. Mvh Jenny Björck Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Jenny B
    Hej Jenny!
    Tack för din recension. Vad kul att ni blev väl bemötta hos oss.
    Vi beklagar att ni fått otydlig information om vår försäkringsprodukt, vi ser till att feedbacken når fram till ansvarig person så att fler inte får fel uppfattning.

Kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar.

Gott nytt 2018 och välkomna åter!
  • Anna S
    Anna S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bra service och snabb vid leverans Läs mer
  • Ivan S
    Ivan S skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bilbranschen har blivit så smutsig och det startas så många oseriösa bilfirmor som bara går ut på att lura kunder.
    Så är inte fallet med Riddermarks, från första kontakten till affär har varit över förväntan och jag kommer alltid köpa mina bilar på Riddermarks, framförallt av Sebastian ! Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Ivan S
    Hej Ivan!

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vi gläds åt att du är nöjd med den service du fått av Sebastian.
    Varmt välkommen åter, och gott nytt 2018!

Emilia P, Riddermark Bil gillar detta
  • Zehra Y
    Zehra Y skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Super nöjd! Han jag köpte bilen av var jätte trevligt. Känns tryggt och bra. Sålde min bil och köpte en från Riddermark bil. Alla var jätte trevliga som jobbade där. Kan starkt rekommendera andra. Läs mer
  • Elahe S
    Elahe S skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jag har köpt en bil Mercedes Benz. Bilen hade inte sina orginala vinter däcket. Säljaren ville inte ge mig sommar däcken medan chefen hade sagt att jag får dem grattis men han inte ville ge mig dem. Bilen va smutsigt utifrån.och värsta var när jag började köra 2 timmar efter körning fick jag punktering. Chefen på företaget hade lovat mig om det var företagets fel skulle dem få tillbaka bilen. Jag åkte till samma plats som företags chef hade sagt mig men efter det fick han inte köpet tillbaka. Han ljög till mig. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Elahe S
    Hej Elahe!

Våra bilar säljs med en uppsättning däck varav man får köpa till den uppsättning som saknas, om man vill.
    Vi har inte möjlighet att ge bort däck kostnadsfritt.
    Punktering kan ske när som helst, oturligt nog. Därför kan vi inte bekosta lagning eller åtgärd av punkteringar som skett på vanligt vis i trafiken utan endast de punkteringar som visat sig bero på en defekt i däcket.

Tveka inte på att höra av dig om vi kan vara till hjälp, eller om du har några andra frågor.

• Björn C
    Björn C skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Skojare, säljer skrot, krokade och skadade bilar.. undanhåller info om fordon. Tävlar om flest av slut per dag. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Björn C
    Hej Björn,
    Tack för att du tog dig tiden att recensera oss. Vi säljer givetvis inga skrotade bilar, detta går att kontrollera via nätet på många sätt idag. Det samma gäller omfattande krockskador, och importerade bilar. Vi undanhåller heller ingen information utan kan skriftligt ge ut all information man ber om som kund.
    Eftersom all information finns att hitta via nätet är det idag svårt att undanhålla information om bilens ursprung.

Återkom om du har några frågor, eller om vi kan vara till hjälp med något.
  • Christoffer J
    Christoffer J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Mycket problematiskt tyvärr hade goda rekommendationer på att dom skulle vara bra. Men tyvärr var upplevelse något annat.
    Dock trivs jag med bilen och hoppas inte få samma upplevelse där. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Christoffer J
    Hej Christoffer!

Vad tråkigt att du upplevt dålig service av din försäljare. Du får gärna maila till info@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre.
    Vi gläds åt att du iallafall är nöjd med den bil du köpt av oss och hoppas att du får många trevliga mil i den.

Tveka inte på att höra av dig om vi kan vara till hjälp.

• Annelie E
    Annelie E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande! När köpet väl hade gått igenom, en lördag, och jag körde därifrån så försvann det trevliga bemötandet. Hade blivit lovad sommardäck till ett maxpris som också står i köpeavtalet. Säljaren lovade skicka över bilder på måndagen - inget hände - fick själv ringa och tjata 3 ggr. Säljaren menade att jag inte hade blivit lovad sommardäck ... men det står i avtalet. Han har fortfarande inte ordnat fram några sommardäck - sist erbjöd han gummi !!! som om det skulle vara ett alternativ hade sätta på och av vinterdäcken/sommardäck på fälgarna varje vår och vinter - otroligt konstigt erbjudande som jag tackade nej till. Hade en fel-lampa på bilen så var tvungen att uppsöka verkstad - då på bekostnad av Riddermark så där löst sig det helt OK. Men ännu inga sommardäck ... jag kommer nog aldrig att köpa bil på Riddermarks igen. Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Annelie E
    Hej Annelie,

Vi beklagar att du inte upplevt korrekt service av din försäljare. Självklart skall du ha de däck som du köpt enligt avtalet.
    Vad bra att du fått hjälp med verkstadsbesöket iallafall.
    Om du inte fått dina sommardäck ber vi dig maila till info@riddermarkbil.se snarast så att vi kan se till att hjälpa dig på bästa sätt.

Vi hoppas att du vågar ge någon av våra butiker en ny chans i framtiden, och önskar dig ett gott nytt 2018.

• Ghada A
    Ghada A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jätte jätte nöjd med er service och bemötande jag fick av säljaren han va hjälpsam och det kändes jätte tryggt och göra affär med honom tack för en bra bil vi fick också vi är jätte jätte nöjda med säljaren o tackar honom som fan
    Ghada Alkhayal
    Hhy922 reg nr Läs mer
  • Bosko D
    Bosko D skrev om Riddermark Bil Järfälla
    De var på och snälla i företaget men så fort man har köpt så sluta de bry sig.... Läs mer
    2017-12-28 Riddermark Bil svarar Bosko D
    Hej Bosko!

Vi hittar inte dig i vårt kundregister, hör gärna av dig om vi kan hjälpa dig med något! Vi vill självklart vara till hjälp även efter ditt bilköp.
  • Viorica D
    Viorica D skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Jätte nöjd .trevlig sÄljare o bra bemötande .

Mvh Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Viorica D
    Hej Viorica!

Vad roligt att du är nöjd med oss. Tveka inte på att höta av dig om vi kan vara till hjälp.

Ha en fortsatt trevlig vinter.
    Riddermark bil
  • Karl-henrik B
    Karl-henrik B skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väntar på att de ska kontakta mig för ett verkstadsärende. Annars bara bra. Läs mer
  • Ludwig F
    Ludwig F skrev om Riddermark Bil Järfälla
    I dagsläget vet jag inte vilket betyg jag vill ge. Bilen saknade sommardäck. Inköpspris för min bil blev betydligt lägre än inköpare först värderat den. Detta bl.a på grund av ett bromsbelägg han tyckte såg slitet ut. Ett bromsbelägg + skiva kostar inte många kronor och känns inte som att det motiverade det väldigt sänkta priset.
    Bilen jag köpte inväntar just nu att komma på verkstad då ngt skramlar och låter av och till samt atr den vid flera tillfällen luktat bensin i kupén vid kallstart. Samarbetsverkstaden ville först inte ens kolla på bilen bara för att de inte hört missljuden vid en provtur på 5 minuter. Det i sin tur leder till att man känns som att man inte har tillit till kunden i fråga.
    Väljer ändock att ge en 3a i betyg. Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Ludwig F
    Hej Ludwig!

Vi har betalat över 5000kr för att renovera bromsarna på din inbytesbil, så visst kostar det mer än några kronor :-) De däck som medföljde och de mindre estetiska defekterna som inte hade räknats med under den första värderingen bidrog också till ett lägr inköpspris än estimerat. Underlag för allt detta finns, om det är av intresse.
    Du har som kund alltid rätt att tacka nej till att lämna in ditt inbyte, du kan också välja att t.ex. åtgärda bromsar själv innan inbyte för att påverka inköpspriset.

Vi beklagar att du inte känt dig väl mottagen på verkstaden vi samarbetat med, givetvis skall man vid ev. problem känna att man får både rätt och trevlig service.
    Återkom gärna när bilen åtgärdats så att vi vet att du fått rätt hjälp.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor,
  • Ihsan A
    Ihsan A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bemötandet var bra från början till slut, vi bytte våran gamla bil mot en som var lite nyare, bra service och bra tjänster. Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Ihsan A
    Hej Ihsan!

Tack för din recension. Vi gläds åt att du är nöjd med en affär du gjort hos oss.
    Du är alltid varmt välkommen åter!

• Abdelfettah M
    Abdelfettah M skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Bästa av bästa Bill säljare i Stockholm. Läs mer
  • Gert E
    Gert E skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Måste säga att jag är imponerad över det professionella bemötandet, jag kände mig väldigt välkommen till er anläggning! Affären var också väldigt smidig, är nöjd med inbytespriset på lämnad bil och även nöjd med priset på den jag köpte. Ni bjöd till, och det blev en win-win affär!
    Mest nöjd är frun som knappt vill gå ur bilen!
    Med vänlig hälsning Gert Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Gert E
    Hej Gert!

Vi blir väldigt glada av att läsa din recension. Det är väldigt kul att ni båda är nöjda med både er bil och den service ni fått i vår butik.
    Tveka inte på att kontakta oss om vi kan vara till ytterligare hjälp.

Varma hälsningar,
  • Caroline H
    Caroline H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt nöjd med vårt köp och bemötandet av säljaren Läs mer
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande från början men: bilen hade utan att säljaren mörkt det blivit repas vid provkörningen dagen före, hittade ett fel på bilen vid provkörning som hon lovade att det skulle åtgärdas men när jag sedan kom för att hämta vår det inte ens kollat på vilket fortfarande inte är åtgärdat då jag inte kan lämna ifrån mig bilen bara hur som helst, ägarbyte va inte gjort utan fick göras direkt från förra ägaren till mig efter att jag köpt bilen. Vinterdäcken köptes i samband med euromaster och jag lovades av säljaren att de skulle kunna bli bytta så snabbt som möjligt men när jag sedan kontaktade euromaster fanns där inga tider, jag fick hämta däcken själv på deras centrallager och sedan åka till annat ställe för att få dem bytta vilket jag fick betala för själv. Sedan efter två dagar ringde säljaren för att meddela att hon fått den andra nyckeln till bilen (jag hade från början blivit upplyst om att det bara fanns en nyckel) dvs de första dagarna körde jag runt med någon annans bil(eftersom ägarbytet inte gjordes direkt vid köp) och nån annan hade en nyckel till bilen. Kändes inte okej och jag kommer definitivt inte köpa bil av riddermark igen. Läs mer
  • Carina J
    Carina J skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Ganska dryg, inte så förstående för min situation. Läs mer
    2017-12-06 Riddermark Bil svarar Carina J
    Hej Carina!

Vad tråkigt att du inte känt dig väl mottagen hos oss. Våra säljare arbetar mycket med behovsanalyser eftersom det underlättar för båda parter vid försäljning. Vi beklagar att vi i ditt fall inte lyckats med detta, givetvis är detta något som vi tar åt oss och arbetar vidare på.

Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller om vi kan hjälpa till med något såhär i efterhand.

• Banu K
    Banu K skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Allting funkar bra till man har köpt bilen. Efter köpet säger dem dra åt helvete.. Aldrig mer och jag kommer alldrig rekomennderande till ngn annan Läs mer
    2017-11-30 Riddermark Bil svarar Banu K
    Hej Banu!

Vi har gjort allt precis som utlovat. Den låsbult du fått med ,vid leverans av bilen har inte funnits tillgänglig vid bokat däckskifte. Vi erbjöd oss att bekosta borttagning av låsbultar och väntar på besked från dig så att vi vet hur ärendet gått.

Kontakta din försäljare om du upplevt ytterligare problem, så att vi får en chans att rätta till problemet.

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla