Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Järfälla Riddermark Bil Järfälla

Riddermark Bil Järfälla

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Vi är Sveriges största märkesoberoende bilfirma och har sedan 2007 hjälpt våra kunder med avyttring av tidigare bilar samt köp av nya.

Våra Bilar är till största del tidigare tjänstebilar där det finns tillgång till mycket god servicehistorik, dessutom har bilarna oftast endast 1 tidigare ägare vilket innebär att vi kan ge dig den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta gärna kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att värdera bilen samt lägga upp en plan så att det går smidigt att avyttra bilen. Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 583 kunder tycker om Riddermark Bil Järfälla

• Bengt-Olof H
    Bengt-Olof H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Köpte min andra bil av Vincent i Järfälla , om du vill handla av en serviceinriktad ärlig och otroligt kunnig säljare, då ska du åka och handla av Vincent .
    Jag hade problem med värmen i bilen ,plus ett sommardäck som var defekt..inga problem sa Vincent , lämna in bilen på verkstad och be dom fakturera mig..däcket fick jag tom hemkört till min dörr.
    Tack Vincent, nästa bil köper jag även den hos dig
    Hälsingar
    Bengt olof
  • Henrik H
    Henrik H skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Lite stressad säljare, men generellt bra bemötande.
  • David R
    David R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Det gick väldigt bra med allt.jag är super nöjd
    Tack så mycket
  • Christopher F
    Christopher F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Väldigt tillmötesgående under bilspaningstiden.
    Men sekunden vi sagt att vi tar bilen, så började en nedåtgående spiral av
    Överenskommelser som inte infriades, lögner, och personliga påhopp.

Viktig information delades ut i omgångar då vi som köpare var uppdelade i olika rum, till olika parter, vid olika tillfällen.

När detta informationsflöde sedan ifrågasattes så vart gensvaret att ,
    "Jag kan inte hjälpa att du och din partner inte kan kommunicera". Följt av lögner och bortförklaringar i den urusla kommunikationen mellan säljare och köpare.

Det mest oproffesionella bemötandet någonsin.

Jag kan inte annat än att råda alla som övervägt att handla här att tänka om.
    2017-05-22 Riddermark Bil svarar Christopher F
    Hej Christopher,

Vi blir givetvis ledsna av att läsa det du skriver.

Ingenting har lovats som inte levererats. Överenskommelsen mellan er och vår försäljare hölls även under tidspress (Säljaren hade lovat bilen som leveransklar under måndag eller tisdag beroende på tillgängligheten hos besiktningen och tvätt, och hade bilen klar under måndagen enligt era önskemål).
    Din partner, som ställde alla viktiga frågor gällande garanti och finans fick givetvis svar på sina frågor omedelbart. Upprepning av denna information hade givetvis inte varit några problem om frågorna även ställdes av dig eller upprepades vid din närvaro.
    Att ni varit uppdelade i olika rum stämmer inte, dock stämmer det att en utav er lämnat rummet för att hämta kaffe eller titta närmre på bilen medan den andra stannat för att ställa viktiga frågor och planera bilköpet rent praktiskt.

Vi fick även ett samtal av din partner under leveransdagen där vi blev ombedda att lägga upp ett lån. Vår försäljare har då varit tydlig med att vi givetvis hjälper till med den delen men att vi i förberedande syfte behöver en id-kopia av låntagaren (i detta fall du).
    När du senare anländer för att hämta bilen har du inte mottagit någon information om att vi behöver en id-kopia och vår försäljare har då endast några få minuter på sig att ordna en finans innan finansbolaget stänger för dagen, dock löses även detta utan problem.

Vi vill givetvis inte verka oprofessionella. I detta fall kan vi medge att vi av naturliga skäl antagit att den viktiga information vi ger till den part i ert förhållande som frågar senare ges internt till den andra parten.
    Vi ber om ursäkt för detta antagande då det i detta fall tydligt visats sig vara ett ofungerande kommunikationssätt, varav vi givetvis inte är nöjda med hur ni upplevt vår service.

Vi hoppas innerligt att ni är nöjda med den bil ni köpt, och att ni får många trevliga mil i den.
    Tveka inte på att hör av er om ni har några frågor eller funderingar.

Trevlig sommar!
    / Riddermark Bil
  • Taip A
    Taip A skrev om Riddermark Bil Järfälla
    Riddermark Bil säljer en försäkring utan självrisk men dem tar administrativ avgift 500 kr istället.Sen tycker jag att dem själva ska ha egen verkstad som ska åtgärda felaktiga saker på bilen som dem själva har sålt.
    2017-05-22 Riddermark Bil svarar Taip A
    Hej!

Det du nämner är en Garanti (ej försäkring) via Solid. Eftersom det inte är en försäkring tillkommer ingen självrisk vid nyttjandet utan garantigivaren tar en administrativ avgift på 500kr istället.
    Vi har tyvärr ingen egen verkstadskedja utan flertalet bra samarbetspartners istället. Detta för att kunna åtgärda bilarna på så många olika orter och så nära våra egna butiker som möjligt. Vi samarbetar bl.a. med ett flertal Meca och Mekonomen- verkstäder som alltid lämnar garanti på de arbeten de utför.

Hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Ali N
    Ali N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jätte smidigt och en mycket trevlig säljare.
  • Michael N
    Michael N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra bemötande. Snabbt och smidigt köp av bil, enkelt med finansering
    2017-05-22 Riddermark Bil svarar Michael N
    Hej Michael!
    Stort tack för din recension.

Vi hoppas att du får många trevliga mil i er nya bil.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Sigvard R
    Sigvard R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Profsigt bemötande och snabb handläggning.
  • Maria S
    Maria S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Proffsigt bemötande när bemötande när vi köpte vår nya bil.
  • Lars R
    Lars R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bara positivt av Riddermark Bil Länna. Väldigt bra bemötande i bilhallen, och även väldigt positivt vid genomförandet av köpet.
  • Mats A
    Mats A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Något stressad försäljare dock av godkänd anledning ✈️
    2017-05-18 Riddermark Bil svarar Mats A
    Tack för förståelsen och full-pott-betyg Mats! Stort lycka till med din nya bil :-)

/ Riddermark Bi
  • Per B
    Per B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Vänligt bemötande med mycket trevlig personal , en trygg känsla vid själva köpet.
    Kommer tillbaka som kund hos er för för byte
    till nytt bilbyte med en mycket trevlig
    och tillmötesgående Rukki på Arlanda..

Mvh. Micke Bruus
  • Karl Å
    Karl Å skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Saknar vinter däck enligt ök çcccccvvvv. Bnbb
    2017-05-15 Riddermark Bil svarar Karl Å
    Hej Karl!

Din säljare kontaktar dig angående dina vinterdäck, så ser vi till att du får dem skickade enligt ök.
    I de flesta fall skickas däcken direkt från vår leverantör så vi får återkomma med information om vad som orsakat en fördröjning i detta fall.
    Tveka inte på att kontakta oss vid vidare frågor eller funderingar.

• Peter E
    Peter E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Raka puckar utan nonsens. Trevlig personal lite yr säljare dock tog fel på dag och så men det löste sig bra.
  • Urban L
    Urban L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Snabbt å bra bilbyte med trevligt bemötande, kommer att titta efter bil där när det är dags för byte igen!
  • Richard W
    Richard W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra mottagning och trevlig personal
  • Mustafa G
    Mustafa G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Snabb smidig och tydlig säljaren förklara allt i förväg
  • Mats F
    Mats F skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Döljer fel istället för att åtgärda delar lös helhet mycket besviken.
  • Evy E
    Evy E skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bemötandet var helt okej, vi fick hjälp att bestämma oss för vilken bil vi ville köpa.
    Vi är helt nöjda med bilen förutom några småfel som Riddermark har lovat åtgärda.
    Vi är en väldigt nöjd kund.
  • Christer H
    Christer H skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Allt enligt överenskommelse. Säljaren Ivo Tarning gör ett bra jobb.
  • Conny H
    Conny H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Toppen allt funka bra, bra bemötande och bra pris.
  • Kenan S
    Kenan S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    God bemötande av er är nöjd spesielt av Alexander
  • Förnamn A
    Förnamn A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bemötande på högsta grad. Proffs på bilförsäljning.
  • Sandra V
    Sandra V skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag är otroligt nöjd med bilen jag köpte! Snabb och smidig affär och jag fick mycket stöd och hjälp av kunniga säljare när jag skulle välja bilmodell osv.
    Full pott! :)
  • Tarek S
    Tarek S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Köp en Audi i april när dem hade kampanj på försäkning 378kr i månad men när räkning kom fick jag faktura på 980kr i månad försökt kontakt säljaren men fick ingeting ändrat
    Dåligt
    2017-05-09 Riddermark Bil svarar Tarek S
    Hej Tarek!

Försäkringen är ändrad sedan en tid tillbaka och du får hem nya papper inom kort, om de inte redan kommit.
    Din säljare ändrade försäkringen så fort du kontaktade oss, dock tar det alltid några dagar innan ändringen är registrerad och nya papper/fakturor utskickade och levererade.

Stort lycka till med din bil, och tveka inte på att höra av dig till oss om du har några frågor!

• Marin N
    Vänlig bemötande !
  • Mats H
    Mats H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra kanon trevligt försäljare
    Kommer rekommenderar andra att åka dit
  • Rickard H
    Rickard H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Dålig återkoppling från säljare är inte alls nöjd med servicen
    2017-05-02 Riddermark Bil svarar Rickard H
    Hej Rickard, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår service.
    Maila gärna oss på feedback@riddermarkbil.se och berätta mer så att vi vet vad vi kan fokusera på att förbättra gällande servicen.

Vi hoppas att du åtminstone är nöjd med din bil, och att du hör av dig om du har några frågor.

• Karl-erik G
    Karl-erik G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Fredrik är en trevlig och kompetent försäljare som jag gärna gör affärer med. Tycker att Vincent kan ge honom löne förhöjning.
  • Per R
    Per R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Jag är helt nöjd och har inget att klaga på!
  • Dani I
    Dani I skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Snabb o smidig service. Riddermark är mitt första val då jag letar bil
  • Vrabac A
    Vrabac A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bilköpet känndes trygt.👍 Jag blev väl omhändertagen som kund. 👍
  • Tony H
    Tony H skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Vi köpte 2st bilar genom Adam samma helg och är supernöjda.
    Allting gick smidigt och god information om hur allting fungerade.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Premiumbilar en del av Riddermark Bil Järfälla
    Grymt bra bemötande och kunniga jag köpte bilen 😀
  • Anette V
    Anette V skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevligt bemötande när vi kom in i bilhallen.
    Försäljaren var noga att ta reda på förväntningar och mina krav.
    Till sist hittade vi en bil utan bucklor och som hade den utrustning jag ville ha.
    Jag köpte en Volvo v70. Nöjd efter några veckor och jag har rekommenderat mina föräldrar att köpa bil hos er.
    Tack för bra hjälp.
    Anette Vassblom
  • Zohreh R
    Zohreh R skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    jag är nöjd med min bil som jag köpte nyligen citröen C1.
  • Söderberg W
    Söderberg W skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Det var många säljare så man blev bemött idörten
  • Anders N
    Anders N skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra allt gick smidigt och snabbt bra bemötande
  • Philip L
    Philip L skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Helt okej. Snabb och smidig affär.
  • Khalid S
    Khalid S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    I am verry satsfied with rhe car Jagalskar bilen och ar jatte nojd;-)
  • Hina K
    Hina K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Bra service lite smått stressad säljare men ändå trevlig är nöjd med vårat bil köp
  • Ninni A
    Ninni A skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Trevlig professionell personal.
  • Abdinasir G
    Abdinasir G skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Tack Riddemark för att ni hå hjälp dem där barnen. Ni e Hjälter
  • Mehmood B
    Mehmood B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    De var bra hjälp att hitta oss bra bilen
  • Karl Erik S
    Karl Erik S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Tyvärr klarade jag inte av den förste försäljaren jag träffade på. Köpte "fel" bil efter påtryckning. Borde i min ålder klarar av honom! Men efter jag tänkt över mitt behov så åkte jg tillbaka och böt till en mindre bil. En dyrköpt läxa! Borde ha varit mer förberedd inom jg åkte till bilhallen och Er försäljare borde ha varit mer lyhörd och inte bara försökt att få ett snabbt avslut. Det kan vara bra att få tillbaka kunden. Nu blev jag nöjd till slut men det blev en dyr affär. Jag är även tveksam att komma tillbaka vid nästa bilaffär. Mvh Karl-Erik Strandberg
    2017-04-17 Riddermark Bil svarar Karl Erik S
    Hej Karl Erik,

Vi beklagar att du inte upplevt den första försäljaren du pratat med som lyhörd nog.
    Din recension är väldigt uppskattad och vi för informationen vidare till berörda parter för att kunna finslipa på den detaljen och för att kunna ge ett bättra bemötande framöver.

Vi hoppas innerligt att du vågar dig tillbaka för att ge oss en ny chans när det är dags för nästa bil.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil
  • Nermin S
    Nermin S skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Nöjd bilkund efter jag köpt bil hos Riddermark.
    Bra bemötande,otroligt bra bilköp!
  • Johannes K
    Johannes K skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Helt ok. Ok
  • Eric B
    Eric B skrev om Bilförsäljning en del av Riddermark Bil Järfälla
    Ett trevligt och lagom säljsuget möte med säljaren när jag för första gången klev in i bilhallen.
    Jag hade för avsikt att endast se vad som fanns, för att sedan besöka ytterligare handlare.
    Dock hittade vi snabbt en bil som föll mig i smaken, och efter provtur och uppbackning av kollegor med kaffe och trevligt bemötande så blev det en snabb affär efter lite förhandlande.
    Dock smolkades glädjen vid leveransen då det tydligt framgick att detta var en storhandlare med hög omsättning på bilar.
    Sättet att behandla kunden som en vanlig ICA-kund som köper mjölk över disk, påminnde sig så snart man erhållit betalningen.
    Bilen var slarvigt tvättad, den ivrigt påsålda garantiförsäkringen visade sig innehålla begränsningar som säljaren undvek samt att bilen ej gick att besikta då nyckeln till det löstagbara draget saknades. Trots tre påpekanden om detta under två veckors tid så har inget resultat nåtts.
    2017-04-17 Riddermark Bil svarar Eric B
    Hej Eric.

Vi beklagar det du upplevt.
    Villkoren för garantin (du skriver försäkring men vi antar att det gäller Solid-garantin) finns lättingängliga i våra butiker för den som vill läsa om vad som täcks och hur länge. Våra försäljare svarar givetvis på de frågor som du som kund ställer gällande täckningsgraden.

Med de flesta bilar vi säljer medföljer enbart någon månads trafiksäkerhetsgaranti varav den externa garantin ger ett betydligt högre och bredare skydd. Dessutom kan det för många kännas tryggt att garantin ligger hos en tredje, oberoende part.

Vi lämnar garantier på att bilarna skall gå igenom besiktning, därför löser vi givetvis problemet du har med dragkrokens nyckel.
    Vi beklagar djupt att det fått gå så lång tid utan att du fått det löst. Samt att bilens tvätt inte verkade noggrant utförd.

Du kontaktas av ansvarig under dagen för att få hjälp så snabbt som möjligt.

Vänliga hälsningar, Riddermark Bil

Veddestavägen 2, 175 62 Järfälla