Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil Täby

Ring 08-590 930 40 www.riddermarkbil.se
3.8

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och vi har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta nya bilar, och hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar. Våra bilar är till största delen tidigare...

593 omdömen om Riddermark Bil Täby

David L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Jag kan säga att detta var det mest positiva bilköp jag någonsin genomfört. Så behagligt och inte ett uns av känslan att man blir lurad eller påtvingat något man inte vill ha. Alejandro i Täby/Arninge gjorde det hela till en mycket behaglig upplevelse. All heder till honom! Alla försäljare i anläggningen var trevliga och mycket lätta att ha att göra med (jag hade direktkontakt med tre av dem). Jag kan verkligen inte säga ett enda ont ord om någon del av upplevelsen! Kan inte mer än varmt rekommendera att åka till den...

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej David, Vad glada vi blir av dom fina orden. Alejandro hälsa tack så mkt! Hoppas du får många fina mil i din nya bil. Välkommen åter =)

Carson Sverige
4.6/5 i betyg av 750 omdömen 4.6 av 750 omdömen

Magnus F
Skrev om Riddermark Bil Täby

Vet inte vad som har hänt med Riddermarks bil, för hade de en mycket bra kundkontakt och bra koll på sina bilar. Nu känns allt falskt och det ända man hör är hur många bilar de har. Har tidigare köpt flera bilar av dom och kommer tyvärr inte göra det igen. Provade även Riddermark Järfälla men det var ännu värre. Ingen koll överhuvudtaget på vad dom har och sånt extremt jobbigt sälj snack.

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Magnus, Tråkigt att du upplever detta. Du får gärna ringa mig personligen så hjälper jag dig vidare om du fortfarande letar bil. / Dennis Säljchef Täby.

Ove Lennart J
Skrev om Riddermark Bil Täby

Skambud på min bil en nästan ny Porsche macanS

Haninge Bilpark
4.6/5 i betyg av 1302 omdömen 4.6 av 1302 omdömen

Super trevlig & informativ. Inte alls pushig som många andra säljare, utan frågade oss vad vi ville ha i en bil & vad vi redan kollat på/pro

Pär S
Skrev om Riddermark Bil Täby

Blev lurad...De vänder bilar utan kontroll. Ingen professionell kontroll av bilarna de köper in och slutkunden får betala priset.. Köp bil av annan firma är min fasta mening om du vill slippa trubbel.

HANNU K
Skrev om Riddermark Bil Täby

Ingen som hört av sig en enda gång och frågar mig hur det går med bilen fast dom vet att allt varit katastrof. Har betalat över 150 000kr från egen ficka på en bil från Riddermark i Täby som var rena rama skrothögen när bilmekanikern öppnade motorhuven. Så mycket som var sönder och fel från början och bara fortsatt samma väg.. hört av mig flera gånger till reklamationsavdelningen där dom säger att det är mitt eget ansvar att kolla så bilen är ok innan jag köper den.?? Dom levererade bilen till mig och var så bråttom att...

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

First-Name L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte ( samt sålde min dåvarande bil till bra pris) av Aliisha/Alex i Täby. Att köpa en begagnad bil är inte riktigt som med en ny men sättet Aliishan tog ansvar hela vägen var väldigt bra. Han tog sig tid. Svarade alltid på tekefon/sms och hjälpte till korrekt på alla sätt på mina önskemål. Rekommenderar Riddemarks Täby 🤗

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Reija, Aliishan och vi tackar så mkt för den fina kommentaren och han hälsar så mkt! Vi önskar dig många fina mil med den nya bilen. God fortsättning. =)

Georges M
Skrev om Riddermark Bil Täby

Har nyligen köpt en bil av riddermark i Täby (volvo såklart😉) . Servicen och bemötande som man fick av försäljaren var helt otrolig, han var helt ärlig om allting i bilen och hjälpte även efter köpet för att åtgärda det jag inte var nöjd med, precis så ska alla bilhandlare och försäljare vara. Tack så mycket Martin Awad för all hjälp

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Georges, Vad glada vi blir för dom fina orden! Vi önskar dig varmt välkommen åter vid nästa bilköp och vi önskar dig även god fortsättning på det nya året! =)

Fordonsbolaget
4.8/5 i betyg av 1025 omdömen 4.8 av 1025 omdömen

EMIR D
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en bil först på riddemarksbil täby,visade sig att bilen hade flera fel,dom tog verkligen hand om det,fick lämna in bilen på närmsta verkstaden,jag valde till slut att göra återköp och fick all hjälp man kan få och förväntar sig,och det blev en ny bilaffär Tack vare en grym duktig och hjälpsam kille vid namn Dennis,än så länge allt perfekt.

Svar från Riddermark Bil Täby

Tack så mkt för dom fina orden! =) Varmt välkommen tillbaka.

Rezwan Z
Skrev om Riddermark Bil Täby

SKIT företag. Lurar sina kunder. Undanhåller fel på bilen. Erbjuder sedan nästan hälften av vad man köpt den för tillbaka för att sedan lägga ut den o försöka sälja den för dubbelt så mycket TROTS massa fel på bilen och en säljare som sagt ”ingen vill köpa en bil som gått såhär mycket och är såhär gammal”. Lurar era kunder de är exakt vad ni gör.

Bilförmedlingen Stockholm
4.7/5 i betyg av 350 omdömen 4.7 av 350 omdömen

Grymma låvar skicket på bilen...köpte en v60 av dom👍👍👍👍👍

Nicklas S Nicklas S
Dimitri Y
Skrev om Riddermark Bil Täby

De blåser sina kunder på bilar och säljer skruvade bilar. Jävla svin

Marcus T
Skrev om Riddermark Bil Täby

Det var ett stort misstag att lägga in min bil till värdering hos Riddermark. Nu har jag fått flera telefonsamtal från påstridiga telefonförsäljartyper som inte kan ta ett nej. Finns gott om andra företag som inte terroriserar de som säljer bilar till de och på så sätt för deras rörelse framåt. UNDVIK OM MÖJLIGT.

Dennis Agne Tommy H
Skrev om Riddermark Bil Täby

Jag har tidigare varit en nöjd kund hos Riddermark Bil men efter senaste köpet är jag inte det längre. Bilköpet ägde rum i januari och bilen visade sig ha problem med AC och en vattenpump som läckte som visade sig en tid efter köpet. Bilen hade även en del större kosmetiska skador och saknade en bilnyckel som säljaren inte upplyste mig om innan handpenning erlagts. Enligt säljaren skulle det inte vara speciellt svårt eller kostsamt att fixa vilket inte stämde. Underhållande av information och problem som kom kort efter köpet gör att jag inte kan rekommendera Riddermark bil.

Sanna B
Skrev om Riddermark Bil Täby

Vad ni än gör - köp inte en bil från Riddermarks. Riktiga skojare och oseriösa säljare. Funkar säkert fint sålänge bilen inte har några fel men om något krånglar kan ni se er i stjärnorna efter ett vänligt bemötande. Vi tecknade dessutom till deras såkallade garanti som skulle täcka exempelvis fel med AC, vilket är skitsnack.

First-Name L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte bil av Riddermarks i Sundsvall. Säljaren lovade att skicka sommarhjul i efterhand samt bekräftelse på stor bilgaranti via mail. Hände inte. Efter tre månader och några försök att få kontakt med någon ansvarig lyckades jag genom att utge mig för att vara köpare. Försäljningschefen upplyste mig då om att Lucas slutat och att det säljaren lovat inte gäller. Jag får klara mig med dubbdäcken. Lita ALDRIG på dessa bilförsäljare. Allt skriftligt och det du inte får med vid leverans blir du utan. USELT!!!

Eva Linda Marie B
Skrev om Riddermark Bil Täby

Gör dig själv en tjänst och köp ingen bil här. Jag köpte en bil med massa fel visade det sig. Efter 8 månaders krångel är den fortfarande inte hel och jag får inte något återköp. Hittar bara ett ord för detta och det är USELT!

FATLIND F
Skrev om Riddermark Bil Täby

Ganska rejält skit nöjd, Jätte trevliga säljare som erbjöd kaffe fika och betänkes tid! Köpte en begagnad Audi A4, fick ärliga bilder utav försäljaren när jag frågade om dom dvs bild på alla Skavanker. Bilen var mycket bättre skick i person, Upptäckte skada på bilen och påpekade det till försäljaren som själv hade missat men han var redo att släppa bilen billigare med några tusenlappar, Rätt så rättvis! Har ägd bilen ett halvår nu och fortfarande felfri, Bättre skick än vad jag förväntade mig utav denna begagnade bilen....

ALEXANDER H
Skrev om Riddermark Bil Täby

Fick grymt bra service när jag sålde min bil, tack Rodan och inköp!

HAMIM S
Skrev om Riddermark Bil Täby

Hittade en bil på Blocket som jag tyckte om. Baserad på annonsen var bilen felfri. Men när jag gick dit fann jag många fel som inte uppgavs i annonsen. När jag konfronterade dom. Fick jag svaret att det var förväntat för en gammal bil at ha sådana små fel. Dessutom har de inte kunnat utföra ägarbytet korrekt och jag har inte fått ägarbeviset hemskickat och den gamla ägaren äger fortfarande bilen. Jag är väldigt missnöjd med dom.!Jag ska ta detta vidare och varnar alla som vill köpa bil från dennna firman att kontrollera noga innan köpet.

Tommie Michael L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Riddermark Bil är snabba, smidiga och betalde bra för min bil. Rekommenderas varmt. Särskilt tack till Emanuel på inköp och Dimitri för bra på plats. Inget skitsnack, rakt igenom bra upplevelse.

DANIEL S
Skrev om Riddermark Bil Täby

Lämnade in min bil och köpte en ny i samband med det av Riddermark Bil i Täby. Jonathan Gertz fixade så jag fick ett bra pris för min inlämningsbil och var professionell och hjälpsam under hela resan då det framkom lite problem med bilen jag skulle köpa. Men i slutändan var inget ett problem då han såg till att allt fixades och jag åkte därifrån riktigt nöjd. Rekommenderar starkt Riddermark Bil och framförallt Jonathan.

Johan Fredrik O
Skrev om Riddermark Bil Täby

Bästa servicen hittills hos en bilhandlare. Jonathan Gertz är fenomenal på att hitta rätt bil till oss samt ställde upp när det krånglade med den. Än en gång stort tack!

PAULI L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Vi köpte en liten och äldre bil i september hos Riddermark i Täby, som en andrabil till familjen. Exemplarisk kundservice av Benjamin Berggren! Som vanligt är med gamla bilar så var det några saker som vi upptäckte efter köpet som inte fungerade som de ska, vilka dock alla sköttes av Riddermark så att vi fick allt fixat under garantimånaden. Detta var nog den bästa upplevelsen jag någonsin haft med köp av en begagnad bil.

ÄKLYS R
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en Audi A5 vid påsk. Efter 1 vecka så fick jag bärga bilen till verkstad. Hela turbon hade rasat och fick bytas ut.. även katalysatorn samband med detta. Jag var utan bil 1 månad och när jag kontaktade Riddermark för att kolla hur de kan hjälpa mig då började de ifrågasätta mig ” varför behöver du din bil en röd dag”. Helt j..a otroligt. Jag har köpt en bil för nästan 200000:- o de ifrågasätter mig varför jag behöver min bil. Efter 1 månad fick tillbaka min bil och 3 dagar senare fick lämna den till verkstad igen...

STINA S
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte min bil på distans av Benjamin Berggren och allt var klockrent! Avtal, hemkörd bil, lån osv. Är supernöjd och kan verkligen rek Riddermark och Benjamin för en trygg bilaffär även på distans!

Sven Magnus Mikael B
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en Volvo S60 av Riddermarks bil i Täby. Från början trodde jag aldrig att jag skulle kunna genomföra en bilaffär på distans (är extremt pedantisk när det kommer till bilar). Men efter ett väldigt proffsigt bemötande från Benjamin Berggren så kände jag mig trygg i affären. Bilen var i utomordentligt skick och de få skönhetsfel som fanns blev tydligt dokumenterade innan. Affären i sig gick supersmidigt och bilen levererades på exakt klockslag dagen efter jag gjorde reservationen. Kunde inte vara nöjdare!

REBAZ D
Skrev om Riddermark Bil Täby

Super trevligt och professionellt bemötande av en Benjamin Berggren. Helt klart en återkommande kund!! Bra jobbat Riddermark bil och Benjamin!

KUSHTRIM A

grymt smidig affär med Benjamin berggren. Veldigt trevligt bilförsäljare 👍👍

Bedri T
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en begagnat Peugeot 508 i lördags. Motes med respekt av Jonathan Gertz som var proffsig, saklig och man fick all information som köparen behöver. Har ni med samma säljare att göra kommer ni inte bli besvikna. Rekommenderar starkt

CECILIA S
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en superfin bil av Benjamin Berggren i Arninge. Trots att jag behövde ganska mycket tid för att bestämma mig var han enormt tillmötesgående och professionell. Stort tack 👍😁

JOHANNES B
Skrev om Riddermark Bil Täby

Genomförde idag en grymt smidig affär med Benjamin berggren. Tack för en riktigt proffsigt genomförd affär. Grymt bra bemötande från första samtal till genomförd affär. Rekommenderas starkt!

JOHAN R
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en begagnad Volvo V90 på distans och lämnade min gamla bil i byte. Var lite skeptisk till att köpa på distans men det gick bra tack vare en försäljare som hette Jonathan. Han var engagerad genom hela affären men även efter!

SUSANNA F
Skrev om Riddermark Bil Täby

Tack Benjamin Berggren för en smidig affär och ett trevligt bemötande.

Anders K

Smidig bilaffär, Benjamin Berggren , löste allt så bra. Vi är supernöjda

ANDREAS F
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en V90 i Fredags som jag är riktigt nöjd med. Riktigt trevlig personal på denna anläggning. Jag vill rikta ett särskillt stort tack till Benjamin Berggren som skötte "pappersarbetet" riktigt bra, han var tydlig och förklarade på ett bra sätt om försäkringar,garantier o.s.v. kände mig trygg genom hela köpet.

ELSA A
Skrev om Riddermark Bil Täby

Fick toppenbra bemötande av säljare Benjamin Berggren, är jättenöjd bra service och smidig affär. Köpte en Volvo och fick bra information om olika alternativ för garanti, vinterdäck och försäkring. Fick en mindre skada på bilen några dagar efter köpet, men kontaktade Benjamin som löste detta snabbt och smidigt. Rekommenderas!

Marcus Å
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en Mazda. Jonathan hade bra bemötande och behjälplig. Jag önskade att bilen hade besiktigas innan den lades ut för sälj men det löste sig smidigt ändå. Bilen går kanon än så länge! Nöjd

Johan Ludvig L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Tack Benjamin Berggren för ett mycket trevligt bemötande vid köp av vår begagnade familjebuss WW sharan. Bra förmåga att möta våra behov och komma till en lösning som passade båda parter.

Miriam Helen L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Mkt bra bemötande via telefon, sms, kontakt med Benjamin Berggren. Smidigt med hemkörning av inköpt bil samt tog de med sig inbytesbilen. Snabba svar på alla frågor o funderingar jag haft o en väldigt bra dialog. Sen är det lite som att köpa grisen i säcken när vi bara sett bilen på bilder, lite småskavanker men vi är trots det mkt nöjda!

ZELJKO L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Aldrig mer riddermark bil. F. F... 1. i sålde en bil till mig, 16/3 och i sålde samme bil till en annan person 18/3 2. Jag körde i bilen 13 dagar utan helförsäkring. Bilen var på parkeringsplatsen i 13 dagar utan helförsäkring. Tänk om någon stjäl bilen,, vill du betala min skuld? Tror jag inte. Vill du lämna min gamla bil till mig? Nej tror de inte. 3. 10 dagar efter, skrev i bilen på fel person igen (min försäkring gick med att hjälpa så jag inte fick böter pga ingen försäkring) 4. De gick inte att köpa extra garanti,...

LINUS L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Toppbetyg. Köpte en Passat CC med hemleverans, och inbyte av min "gamla" bil. Professionellt bemötande från start. I detta fall Svante N. Är oerhört nöjd och rekommenderar Riddermark alla dagar i veckan. Och får ni Svante så garanterar jag en väldigt god upplevelse.

Svar från Riddermark Bil Täby

Stort tack för din kommentar Linus! Vi gläds åt att du är nöjd med ditt bilköp. Hör av dig vid frågor, och ha en fin påsk!

CAROLINA L
Skrev om Riddermark Bil Täby

Har bara +++ att skriva smidig affär köpte en Fiat freemont fick den hemleverad smidig betalning och säljaren Benjamin Berggren var väldigt tillmötesgående med våra behov.

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Carolina! Stort tack för din kommentar, och ditt förtroende! Kul att du är nöjd med din hemlevererade bil. Hör av er vid frågor, och ha en fin påsk.

Kerstin R
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpet av bil fungerade väldigt bra, säljaren Benjamin Berggren skötte allt på ett trevligt och smidigt sätt. Rutinerna för betalning och avtal gick snabbt. Bilen blev levererad hem till mig inom kort tid. Kan rekommendera detta företag.

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Kerstin! Stort tack för din recension. Kul att ni är nöjda med er bilaffär hos oss. Hör av er vid frågor eller funderingar :-). Väl mött!

YOUNUS B
Skrev om Riddermark Bil Täby

Inget företag jag rekommenderar. De har sålt en defekt bil till mig som jag har haft massa problem med. När jag lämnat in bilen till de så har felen fortfarande inte blivit åtgärdade. De har bytt ut mot defekta delar. Så till slut fick jag lämna in bilen hos auktoriserad verkstad och fick stå för kostnaderna själv för att få problemen åtgärdade. Bilen hade otroligt många fel. Nu ska jag ta ärendet vidare hos allmänna reklamationsnämnden

ÄKLYS R gillar detta
Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Younus! Vad tråkigt att höra om din upplevelse hos oss. Har du varit i kontakt med oss på kundservice@riddermarkbil.se? Väl mött!

Eva S
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte bil.väldigt trevligt bemött av personen so m sålde bilen till mig. En bra försäljare, Ammar, som gav bra känsla . Inte för mycket prat . De andra försäljarnas tyckte jag bara stod och inte gjorde så mycket

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Eva! Vad roligt att du är nöjd med oss och vår service, det gläds vi åt. Önskar dig en fin helg, varmt välkommen åter! :-)

JACOB Ö
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpt bil hos er. Benjamin er bilförsäljare! Bästa servicen!!! Tack för en smidig affär.

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Jacob. Vad roligt att du är nöjd med oss, stort lycka till med din bil! Varmt välkommen åter :-)

Bengt N
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte företagsbil och fick mycket bra bemötande. Hade inga speciella förväntningar då jag inte kände till företaget. Mycket nöjd.

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej! Vad roligt att höra att ni är nöjd med bilen ni köpt. Önskar er en trevlig vecka, och varmt välkomna åter! :-)

Erika H
Skrev om Riddermark Bil Täby

BMW x-drive 118d M-sport.

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Erika! Är du nöjd med bilen du köpt från oss? Tveka inte på att höra av dig vid frågor eller funderingar till oss på kundservice@riddermarkbil.se :-) Ha en fin vecka!

David E
Skrev om Riddermark Bil Täby

Väldigt bra bemötande vid kontakt per telefon och vid behov av mera tid efter stängning på plats i Botkyrka så var det inga problem heller 👌

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej David. Tack för din recension. Vad kul att du är nöjd med vår service, det gläds vi åt! Varmt välkomna åter och ha en fin dag :)

SHABAN G
Skrev om Riddermark Bil Täby

Jag köpte en Volvo S80 av Benjamin Berggren. Väldigt duktig säljare som lyssnade på mig och lade ner mycket tid och energi för att hjälpa mig att bli nöjd med mitt nya bilköp! Är supernöjd med affären och kommer definitivt återkomma till honom nästa gång. Allmänt positivt bemötande i butiken och väldigt välkomnande. Kan starkt rekommendera!

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Shaban. Tack för din recension. Vad kul att ni är nöjda med vår service. Stort grattis till bilen och varmt välkomna åter :)

Erik J
Skrev om Riddermark Bil Täby

Köpte en Sharan. Bra säljare. Besviken över att behöva köpa nytt torkarblad, då det var tejpat. Det ska man inte behöva när man köper en bil för 190,000

Svar från Riddermark Bil Täby

Hej Erik. Tack för din recension. Kontakta oss gärna på kundservice@riddermarkbil.se och berätta vad vi kunnat göra bättre. Ha en trevlig helg :)