Alla kategorier Bilförsäljning Stockholms län Täby Riddermark Bil
Rekommenderat företag 2016 - Riddermark Bil

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby — Visa karta

På Riddermark Bil i Täby hjälper vi dig som företagare att hitta en bra lösning med din vagnpark, med avyttring samt köp av bil. Företaget har varit verksamt sedan 2007 och har sedan dess hjälpt våra kunder att hitta sin nya bil, vi har även hjälpt en mängd företag att avyttra sina bilar.

Våra bilar är till största delen tidigare tjänstebilar och företagsbilar där det finns tillgång till god servicehistorik, bilarna har oftast endast haft 1 tidigare ägare vilket gör att du som kund hos oss får den absolut bästa kvalitén till rätt pris.

Ta kontakt med någon av våra säljare så hjälper vi dig att snabbt värdera bilen samt lägga upp en plan som smidigt kan hjälpa dig att avyttra dina bilar.
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-16:00

Läs vad 142 kunder tycker om Riddermark Bil

• Mattias F
    Mattias F skrev om Riddermark Bil
    Hej. Jag fick ett bra och trevligt bemötande. Bilköpet och inbyter gick snabbt och smidigt. Jag upplever att Riddernark är en seriös och bra bilhandlare
  • Omer D
    Omer D skrev om Riddermark Bil
    bra o snabbt affär! allt gick som det behövs !
  • Lena S
    Lena S skrev om Riddermark Bil
    Mycket prisvärt, trevlig personal
  • Lars J
    Lars J skrev om Riddermark Bil
    Trevligt bemötande vid försäljningen. Efter drygt en vecka har vi ännu inte blivit registrerade som ägare...
    Då min dotter ringer/talar in på mob.svar/smsar och ställer frågor så är det ingen som återkommer med svar.
    Bilen är dock bra...
  • Chatarina L
    Chatarina L skrev om Riddermark Bil
    Köpte en Kia Picanto.
    Hade uppfattat att kompletta sommardäck skulle ingå, men det var bara däcken. Fick då bra rabatt på fälgar.
    Kände också röklukt. De erbjöd sig att ozonbehandla på sin anläggning. Jag ville gärna ta hem bilen direkt så de betalade istället behandling hos firma i Uppsala.
    Ska också få lämna in bilen pga problem med låsning på höger framdörr.
    Har varit förstående i allt och löst saker utan tjafs eller problem. Jag är mycket nöjd!
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar Chatarina L
    Stort tack för att du tagit dig tid att recensera oss Chatarina!
    Det gläder oss att du uppskattar vår hjälp, det händer ibland att det är vissa saker som måste åtgärdas på bilarna och vi vill såklart, precis som du skriver, vara förstående och lösningsfokuserade. Inget gör oss så glada som en riktigt nöjd kund.

Ha en fortsatt trevlig kväll, och tveka inte över att höra av dig om du undrar över något.

Med vänlig hälsning Riddermark Bil
  • David J
    David J skrev om Riddermark Bil
    Vi köpte en begagnad bil, det gick mycket smidigt och snabbt. Vi hade kanske behövt lite mer information om bilförsäkringen men annars tyckte vi att processen sköttes bra.
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar David J
    Hej David!
    Tack för din recension.
    Gällande bilförsäkringar så arbetar vi främst med provisoriska sådana, därför brukar man som bilköpare få teckna en egen försäkring ett tag efter sitt köp och då få all den info man behöver direkt från sitt försäkringsbolag. Dock bör man givetvis få svar på alla sina frågor gällande den provisoriska försäkringen också, vilket vi beklagar att du känner att du inte fått.

Tveka inte på att höra av dig om du har fler frågor, eller om du undrar över något!

• Eva R
    Eva R skrev om Riddermark Bil
    Köpte en bil från Riddermarks i Täby, jag mailade att jag var intresserad av bilen och jag fick snabbt svar, vilket var bra, när jag kom till bilfirman var säljaren trevlig men lite dåligt påläst om bilen jag skulle köpa, men allt gick bra, jag kom tillbaka dagen efter för att slutföra affären, då var säljaren lite nochanlant och allt skulle gå väldigt snabbt, och han missade att anmäla ägarbytet på bilen som jag fick påminna om efter ett par dagar., men nu är allt klart
    2016-12-01 Riddermark Bil svarar Eva R
    Hej Eva!

Tack för din recension.
    Då du köpte en bil som ankommit till oss samma morgon hann vi inte få alla ägarbyten registrerade innan bilen levererades.
    Detta förekommer ibland och våra säljare är vana vid att hantera den typen av förseningar, därför fick du också all relevant information om detta på plats. Ägarbytet till dig som kund kan inte göras förrän vi själva tagit över ägandet av bilen först och denna process tar ofta ett par dagar, med andra ord hade ägarbytet inte kunnat registreras snabbare i ditt fall.
    Eftersom bilen varit i trafik och försäkrad genom oss behöver man heller inte oroa sig över om olyckan är framme under de dagarna som hamnar i kläm.

Det gläder oss att allt är klart numera, dock beklagar vi att du upplevt en sämre service än förväntat vid din leverans.
    Vi hoppas att du får många körglada mil med din nya bil och att du hör av dig direkt om du har några frågor eller funderingar.

• Murat D
    Murat D skrev om Riddermark Bil
    Väldigt nöjd!
    Säljare var tydlig och vänligt som även återkopplade en vecka efter köpet för att säkerställa nöjdheten hos kunden.
  • Alf M
    Alf M skrev om Riddermark Bil
    Jag uppskattar det tillmötesgående arbetsätt som personalen hade och att bilen jag köpt verkar motsvara den beskrivning jag fått.
  • Robert H
    Robert H skrev om Riddermark Bil
    Mycket bra bilaffär. Passa på och köp däck när du handlar hos dem. Bra information. Kan varmt rekommendera denna bilaffär.
  • Rana
    Rana skrev om Riddermark Bil
    Från en hemsk upplevelse av att den bilen vi skulle köpa och åkt ca 400 km för var tydligen redan såld och bilsäljaren som hade sålt den glömt att plocka bort annonsen! En Annan bil säljare som var på plats och tog emot oss i Tyresö var underbar hon heter Linda, hon bemötte oss väldigt proffesionellt och försökte hjälpa oss på alla möjliga sätt att hitta en annan bil som skulle passa oss lika bra, vilket vi också gjorde! Hon fick jobba över och ställa in egna planer och satte sitt jobb först för att vi inte skulle vara besvikna fastän det inte var hennes fel att bilen var såld! Henne ska ni hålla hårt i hon är en pärla! Rekommenderar att om ni vill ha en bil åk till riddemarks bil i Tyresö och fråga efter Linda!
    2016-11-16 Riddermark Bil svarar Rana
    Hej Rana!
    Vi beklagar att den bil ni tänkt köpa han säljas innan ni kom fram. Vi säljer mellan 30-50 bilar om dagen på våra anläggningar och har tyvärr ingen möjlighet att reservera bilar utan en handpenning.
    Det gläder oss enormt att ni fått ett så positivt bemötande av vår medarbetare och att ni fått hjälpen att hitta en annan bil en den ni tänkt.

Stort tack för att du tog dig tiden att recensera oss.
    Vi önskar er lycka till med er nya bil och uppmanar er att höra av er om ni har några frågor eller funderingar.

Riddermark bil
    2016-11-17 Rana svarar Riddermark Bil
    Hej jag hade betalat handpenningen för att reservera bilen men bilen hos er hade vart sålt sen 2 veckor tillbaka utan att annonsen var borttagen den togs först bort när jag betalade handpenningen!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Riddermark Bil
    Snabb service och trevlig personal. Rekommenderas varmt.
  • Mustafa U
    Mustafa U skrev om Riddermark Bil
    Jag tycker att säljaren var hjälpsam och trevligt.
    Jag är nöjd med affären.
  • Saudin S
    Saudin S skrev om Riddermark Bil
    Dåligt eftersom jag fick en bil med utrustning som står i annonsen men inte fungerar.
    2016-11-15 Riddermark Bil svarar Saudin S
    Hej Saudin!

Utrustningen vi skriver om i annonsen skall definitivt fungera. Vi lämnar också garantier på många olika delar.
    Maila oss på feedback@riddermarkbil.se och ange ditt reg.nummer så kan vi se till att hjälpa dig.

• Sofie S
    Sofie S skrev om Riddermark Bil
    Proffsigt, omhändertagande, snabbt, tryggt!
  • Mathias A
    Mathias A skrev om Riddermark Bil
    Med en fantastisk service, trots en sen fredagskväll, så hittade jag en perfekt bil som uppfyllde alla mina krav. Kommer garanterat att kolla först hos Riddermark nästa gång det är dags att byta bil.
  • Håkan E
    Håkan E skrev om Riddermark Bil
    Mycket positivt och alla var väldigt tillmötesgående.
  • Carl B
    Carl B skrev om Riddermark Bil
    God service och proffsigt bemötande!
  • Sallah O
    Sallah O skrev om Riddermark Bil
    Bil funkar ganska bra, dock hör jag ljud från bromsarna.
    2016-11-08 Riddermark Bil svarar Sallah O
    Hej Sallah!

Hör av dig till din säljare angående bromsarna så att du får dem undersökta eller åtgärdade.
    De hjälper dig när du har frågor eller funderingar. Och vi vill inte att du skall få problem med dina bromsar.

Trevlig kväll!
    / Riddermark Bil
  • Göran E
    Göran E skrev om Riddermark Bil
    Hej
    Bra bemötande,bra uppföljning på frågor jag ställde docklite sämre med att fullfölja mina synpunkter.
    I och med att jag åkt över 20 mil 2 ggr. Enkel resa.

Göran Engdahl Nilsson
    2016-11-08 Riddermark Bil svarar Göran E
    Hej Göran!

Tack för din recension.
    Vad tråkigt att det verkar som du behövt åka tillbaka till oss efter ditt köp.
    Vi hoppas dock att du då fått den hjälp du behövt och att du känner dig nöjd med ditt köp trots omständigheterna.

Vänliga Hälsningar, Riddermark Bil
  • Ali F
    Ali F skrev om Riddermark Bil
    bra service trevlig säljare
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Riddermark Bil
    Köpte en något begagnad bil och är hittills nöjd med min upplevelse av Riddermarks. Trevlig säljare som om han inte kunde svara, tog reda på det som jag undrade över. gav mig också ett bra pris för mitt inbyte.
  • Therese O
    Therese O skrev om Riddermark Bil
    Bra service på alla sätt och vis!
  • Julie B
    Julie B skrev om Riddermark Bil
    Personalen var mycket trevligt och snällt välmående.vi är nöjd med bilen.julie och fahad
  • Per-olov J
    Per-olov J skrev om Riddermark Bil
    Mycket bra mottagande av kund. Allt fixat i en handvändning mycket snabbt o bra
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Riddermark Bil
    Mycket bra service. En jättetrevlig försäljare. MVH Stefan
    2016-10-17 Riddermark Bil svarar Stefan R
    Hej Stefan!

Tack för din recension. Vad roligt att du känner dig nöjd med din affär hos oss!
    Tveka inte på att höra av dig om du undrar över något,

• Krister B
    Krister B skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande ,allt var toppen.
  • Parvine N
    Parvine N skrev om Riddermark Bil
    Tack jag är nojd och jag kommer att rekommendera er till alla vänner och beckant MVH. Parvin naseri.
  • Hans David O
    Hans David O skrev om Riddermark Bil
    Trevligt bemötande snabb service
  • Sture Å
    Sture Å skrev om Riddermark Bil
    Positivt och problemlösande.Det blev affär
  • Ulf H
    Ulf H skrev om Riddermark Bil
    Hej. Jag byte in min bil mot en annan. Och jag tycker att dom var väldigt på för att jag skulle byta. Så jag känner efteråt att jag gjorde en dålig affär. Såg min gamla bil till försäljning med ett miltal av 15160 fast den hade gått 15697. Då undrar jag om dom har vart på min mätare i min nya bil. Kommer inte rekomendera dom till någon annan och inte köpa någon bil där någongång mer
    2016-10-14 Riddermark Bil svarar Ulf H
    Hej Ulf!

Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd med din affär. Vi vill gärna veta mer om vad som gör att du inte är nöjd.
    Vi är s.k. certifierade Car-fax försäljare vilket bl.a. innebär att vi inte får eller kan sälja bilar med manipulerade miltal.
    - Detta lämnar vi dessutom garantier på. Du skall med andra ord aldrig behöva känna dig orolig över att våra bilar inte är kontrollerade och med ärlig och korrekt historik. Bilens korrekta nuvarande mätarställning är 156605 km och miltalet i annonsen är även justerat efter det.

Hör gärna av dig gällande affären i sig, så får vi veta mer om hur vi kan göra dig nöjd.
    Maila till feedback@riddermarkbil.se.

Trevlig Kväll!
  • Angela U
    Angela U skrev om Riddermark Bil
    Väldigt bra bemötande ! Rekommenderas starkt
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Riddermark Bil
    Bra service trevliga säljare löser det mesta.
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Riddermark Bil
    Högsta kundservice och fina bilar.
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Riddermark Bil
    Mkt nöjd med Riddermark bil .. I synnerhet med Arninge och Richard Ney . / Jonas
  • Daniel A
    Daniel A skrev om Riddermark Bil
    Köpt en BMW. Vart bemött på ett bra sätt, trevliga och hjälpsamma.
  • Kristofer D
    Kristofer D skrev om Riddermark Bil
    Ingen bra. Ingen bra bemötande av försäljaren.
    Jag kände mig kränkt när han beställde ny ägare bevis på min bil.
    han skrek åt mig och behandlade mig som en skurk och slog på mina finger eftersom jag rörde bilnyklarna på bordet. Jag glömde kvar mina solglasögon(2000:- kr) i min inbytesbil och de försvann efter 10 minuter.
    Innan köpet såg jag att det fanns vinterhjul till bilen i annonsen men vid köpet fick jag inte dem.
    Kommer aldrig tillbaka till Riddermark och kommer inte att rekommenderar företaget till någon annan heller.
    MVH
    Kristofer
    2016-10-06 Riddermark Bil svarar Kristofer D
    Hej Kristofer,

Vi beklagar att du fått en sådan negativ upplevelse hos oss.
    Försäljaren du varit i kontakt med är en utav våra mest välmeriterade, och har störst antal återkommande kunder utav alla våra försäljare.
    Bilen du köpte inkluderade aldrig vinterdäck, varken på bild eller enligt ankomstprotokoll vilket vi för på alla bilar vi tar emot.
    Din solglasögon återfanns inte i din bil, men du välkomnades också att återkomma och leta på egen hand om det varit så att försäljaren bara inte letade på rätt platser.

Vi kan inget annat än beklaga, och hoppas att du trots detta är nöjd med bilen du köpt.

Riddermark bil
  • Flinker Oy Ab
    Flinker Oy Ab skrev om Riddermark Bil
    Vi har varit väldigt nöjda med Riddermark Bil.
    Personalen har gjort ett utmärkt jobb med t.ex. svara snabbt, hållit löften.
  • Anders C
    Anders C skrev om Riddermark Bil
    Jag blev korrekt bemött, och kände att de var seriösa
  • Gerhard L
    Gerhard L skrev om Riddermark Bil
    Mycket bra bemötande. Köpt en bil.
  • Sven Åke E
    Sven Åke E skrev om Riddermark Bil
    Funkar.men inte den bästa jag köpt bil av. Lite risig hall i Täby, men ok bilhandlare.
    2016-10-04 Riddermark Bil svarar Sven Åke E
    Hej Sven Åke!

Tack för din recension. Roligt att höra att du fått ett gott intryck även om du upplevt att vår lokal kunnat vara annorlunda.

Ha en trevlig kväll!

Lars K skrev om Riddermark Bil
    .........................................
  • Anna L
    Anna L skrev om Riddermark Bil
    Tog kontakt via Blocket.se och upplevde att jag fick väldigt snabb och bra respons.
  • Jenny W
    Jenny W skrev om Riddermark Bil
    Väl bemött och superfin service!! Bästa stället att köpa bil av!!
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Riddermark Bil
    Riktigt bra bemötande och bra service. Enkelt att göra affär och man kände förtroende.
  • Mats A
    Mats A skrev om Riddermark Bil
    Utmärkt och förtroendeingivande,
  • Lars Göran E
    Lars Göran E skrev om Riddermark Bil
    Bra bemötande, leverans enligt överenskommelse. Vid provkörning fellarm om trasig lampa, fel på AC. Varför åtgärdar man inte detta innan bilen ställs i hallen till försäljning.
    2016-09-07 Riddermark Bil svarar Lars Göran E
    Hej Lars Göran!

Vårt mål är givetvis att bilarna skall vara helt klara för leverans, dvs helt utan defekter.
    I många fall är bilens skick vid provkörning avgörande för köpet, vilket betyder att det missgynnar oss oerhört mycket om ev. fel inte upptäcks förrän då.

Vi jobbar ständigt med att förbättra vår testverksamhet och vi skall därmed kunna minimera antalet missade fel.

Vi tackar ödmjukast för din recension, och hoppas att du blir nöjd med din bil.
    Tveka inte på att höra av dig om du har några frågor eller funderingar!

• Pia O
    Pia O skrev om Riddermark Bil
    Jag har bara positiva erfarenheter av Riddermarks bil. Väldigt trevlig personal och verkar genuint ärliga.
    Jag kan inget annat än att rekommendera denna bilfirma.
  • John L
    John L skrev om Riddermark Bil
    Jag var i Täby för några veckor sedan, förutom att jag hade lite svårt att hitta så var upplevelsen jätte bra.
    Roligt bemötande, god service och bra kunskap från säljaren.

Måttbandsvägen 3a, 187 11 Täby