Borgs Bil AB

Vällingbyvägen 183-187, 162 60 Vällingby — Visa karta

Huddingevägen 305, 14137, HUDDINGE
Svenska Motorkompaniet
Jerry W:
Superbra bra bemötande bara bra

Försäljare av begagnade bilar nära Borgs Bil AB:

Bergslagsvägen 394, VÄLLINGBY
På Swebilar hjälper vi dig till ditt livs bästa bilaffär. Genom hög service och ... Läs mer ›
Andre D:
Bra mottagande trevlig personal allt som allt en bra första bilköpare upplevelse tack Alex !!!

Siktgatan 3A, VÄLLINGBY
Familjebil-Center hjälper dig med din bilaffär. Läs mer ›
Örn K:
Andra bilaffären för oss hos Familjebil-Centeroch vi är jättenöjd,vi rekommenderar för en trygg affär.

Tornväktargränd 10, Bromma
Välkommen in med bilen! Läs mer ›
Per O:
Mycket trevliga och behjälpliga.hade en varningalampa som tändes strax efter vi fick hem bilen, de kom då och hämtade bilen och åtgärdade de...

Gårdsfogdevägen 12-14, BROMMA
Bjurkell Bil har brett kunnande och lång erfarenhet av bilaffärer och kunniga me... Läs mer ›
Gunilla O:
Vänlig och proffesionell hjälp både från verkstad och försäljning

Läs vad 3 kunder tycker om Borgs Bil AB

• John F
    John F skrev om Borgs Bil AB
    Gårdagens besök (mitt andra och sista).
    Tre stycken personal i lokalen. Ingen besökare utom jag. Ingen rörde en fena när jag kom. Ingen låtsades om att jag var där.
    Efter ett bra tag går jag fram och frågar om jag kan få hjälp.
    En tittar upp och undrar. Med vad då?
    Bara att öppna bagageluckan, svarar jag och pekar på bilen två meter från honom.
    Vi sitter och räknar, sägar han då.
    Men reser sig motvilligt och med illa dold irritation och går fram och öppnar bakluckan utan att se på mig och går tillbaka till sin dator.
    Tack, så mycket, säger jag syrligt.Det var ju inte så svårt, eller hur!

För ett år sen var jag där första gången. Och då hända något liknande. Bara det att då gick försäljaren och lämnade mig ensam kvar i lokalen. Jag letade upp honom på en annan våning. Han ville inte gå och visa mig den bil jag var intresserad av. Till slut mötte jag en kille i verkstan som svor över försäljarna men sa att han kunde följa mig till bilen.
    Varför visade dom inte bilen frågade han mig.
    Jag vet inte svarade jag. Kanske ville dom inte gå ut.
    Inför denna gång tänkte på mitt förra besök och undrade om jag skulle klä upp mig eller om det var något annat fel som gjorde att jag blev så grovt nonchalerad. Nu tror jag att det mer beror på att dom avskyr sitt jobb.

Stackars ägare. Den skulle behöva ta in motsvarigheten till elaka kocken för att röja upp ordentligt.
    Det skall sägas att när jag skulle gå så kom en ung kille springande och ursäktade sig att han hade varit borta lite. Och sånt kan ju hända. Ingen fel med det. Men de tre gubbarna som bara satt där dom borde få lite eld i baken och rycka in när dom såg att det var en kund där.
    F.ö. såg jag inga andra kunder vare sig igår eller förra gången. Hur klarar dom sig?
  • Harald K
    Harald K skrev om Borgs Bil AB
    Kan man lita på Roger Borgs Bil AB i Vällingby? Svaret är NEJ!

Jag provkörde en demobil, blev nöjd med den och frågade försäljaren 'Finns det några funktionella skillnader mellan den och den bil jag ska köpa?'. Han svarade att det kunde vara obetydliga detaljskillnader. Dagen efter köpet upptäcker jag att det inte finns någon backsensor, ringer direkt och får svaret 'Oj, det visste jag inte'. Dessutom saknas serviceboken.

Jag har nu haft fyra veckors korrespondens via mail och telefon (med långa fördröjningar från Borgs Bils sida), där man blånekar till att ha gjort något fel och skyller allt på mig som kund. Lite egendomligt att man anser att jag självklart skulle upptäckt felet när deras försäljare inte hade en aning.

Jag har full förståelse för att ingen är perfekt, att en säljare inte kan veta allt och att det kan begås misstag. Frågan är då om det är företaget eller kunden som ska ta den smällen.

Varning alltså för Borgs Bil! Ska du ändå handla där, ta med vittne som kan intyga vad som har sagts!

'Nöjd kund' verkar inte vara fokuserat hos det företaget ...!
  • John B
    John B skrev om Borgs Bil AB
    Om jag skulle köpa en BMW hos en bilhandlare så skulle jag göra det på Borgs i Vällingby. Försäljarna är lika trevliga och tillmötesgåede oavsett klädsel eller om man går in och ser allmänt bakfull ut så kommer dom och frågar om dom kan stå till tjänst. Dom har fattat hela grejen med att hur mycket pengar jag har på banken går inte att avgöra i klädsel eller sinnestillstånd. Det hade dock inte gjort något om bilhallen och sortimentet hade varit lite större, nu på senare tid går det även bra att inhandla Land Rover och Jaguar hos dessa. Jag jämför naturligtvis med andra BMW handlare i Storstockholm.

Vällingbyvägen 183-187, 162 60 Vällingby