Rörjouren Svenska AB - Rör

Rörjouren Svenska AB - Rör

Ring 08-449 06 00 www.ror-jouren.se
1.3

Rörjouren tillgodoser fastighetsägares behov av såväl akut- som planerad service inom VVS, avloppsproblem, fuktsanering och renovering i södra Sverige. Vi tar ett helhetsansvar mot våra kunder dygnet runt, året om. Vår personal har mångårig erfarenhet inom våra olika områden och uppfyller samtliga gällande auktorisationskrav.

21 omdömen om Rörjouren Svenska AB - Rör

Idris A
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Fick faktura för 2 besök på över 9000 sek. Trots att man har inte utfört arbete och lämnat felaktiga besked om läckaget, som han kunde inte upptäcka, visste inte vart ligger röret eller vilken rörmaterial. Hela arbetet utfört av annan rörmokaren för 6000. Rekommenderar ej

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 184 omdömen 4.6 av 184 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

CHARLOTTE I
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Oseriösa!! Extremt saltade fakturor - faktiska arbetstid ca 20 min (de skulle byta 2 blandare) men fakturerade för 6(!!) timmar. Den första rörmokaren kunde inte utföra arbetet utan fick tillkalla sin chef som kunde vägleda var han skulle stänga av vattnet. Sen ”trodde” han att allt fungerade som det skulle.. Fick ringa varje dag och tjata på dem hur de kunde fakturera för 6 timmar men det kunde de inte svara på. Fick tillslut ner timmarna till 3 (1 timmes transport i vardera färdriktning och en timmes jobb) därefter orkade...

Carl Ola L
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Önskar att jag hade läst här först, men gick på en lokal rörmokare för ett akut jobb. Otrevliga redan vid första telefonkontakten. (Borde dragit öronen åt mig redan där me. Vad ska man göra när vattnet sprutar...) Lurade sedan i mig att hemförsäkringen inte skulle täcka detta, därefter obefintlig kommunikation och när jag väl fick tag på dem skulle de ha 1500:- extra i ”avgift” för att komplettera med ROT-avdraget som de felaktigt gjort, vilket försäkringsbolaget (som utan knussel ville ersätta mig) begärde. . Kunde inte...

Energieffektivisering AB IVT Center
4.7/5 i betyg av 120 omdömen 4.7 av 120 omdömen

Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.

JOHAN G
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Håll er borta från dessa skojare. Tog 3746 kr för att byta tre elementtermostater på fem minuter.

Cyrille B
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

de va här 30 min o jag betalade för 3 timmar. fick fakturan efteråt ! har börjat en process med ARN o tänkte kontakta polisen också. BEDRÄGERI ! SÅ UNDVIK DET BOLAGET

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
André S
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

STOP!!! Använd INTE detta företag!!! De är svartlistade (se länk nedan) Vi fick per telefon, efter en väldigt detaljerad genomgång över vårt behov och vilket jobb vi ville ha utfört, ett ungefärligt pris på 2800-3000kr, hela jobbet slutade på 10,000kr! Alltså 300% dyrare än först aviserat. Kvinnan vi var i kontakt med svarade inte på några av våra mail efter att vi lämnade in vårt första klagomål. Över telefon sa att det var ett super enkelt jobb som bara skulle ta någon timme att fixa, det hela slutade med att deras...

Anna Linnea W
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

WARNING, AVOID THIS COMPANY!!!! They sent me an invoice for cancelling an appointment when it was the plumber who said he couldn't come. They've been ignoring my calls and making up excuses and lied that they would cancel the invoice when they didn't and it was sent to Kronofogden. I fought it and thought I was done with this company. Eventually they managed to get ahold of my mum and get her to pay it! Disgusting company, they just want your money!

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

ZSOLT GYULA O
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Avoid the company!! Terrible people , they threaten for payment but no job done

André S och Anna Linnea W gillar detta
MAGNUS T
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Mycket proffsiga genom hela processen. Jag var tvungen att gräva upp och byta vatten och avlopp till villan. Tog in flera offerter och rörjouren låg på ungefär samma nivå som dom andra. Skillnaden var att offerten specade precis allt som krävdes i form av arbete och material och vad som ingick och inte. Arbetet utfördes precis som det var specat i offerten och jag hade inga som helst problem. Mycket smidigt och ett trevligt bemötande.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Andreas G
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Trevlig rörmokare även om kunskapen kring pumpar nog saknades. Fick ringa en annan firma nästa dag som hjälpte mig att ordna vatten i stugan. Betyget reflekterar kontakten med ekonomi som ringer dagen efter. Blir utskälld för att jag inte betalade på plats (informerades inte om det) och blev kallad alla möjliga otrevliga saker. Skulle betala på stuts från sjuksängen, diverse hot om inte så skedde. Bad att få en faktura men det var helt omöjligt, den fick man först efter betalning. Jag bestred inte ens beloppet som var högre...

André S och Anna Linnea W gillar detta
MARCUS E
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Var snabbt på plats en lördag men tog 5600 efter rot för 15 min arbete.

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 223 omdömen 4.5 av 223 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Jenny E L
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Snabb service, kunnig montör men väldigt dyrt! Debiterade 3 timmar fast jobbet var snabbt gjort och detta hade jag uttryckligen frågat om vid bokning av jobbet. Ville ha återkoppling från personen som bokat in mig, vilket jag inte fått.

Mikael U
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Bottennapp. Läckande blandare. Ringer vid 08 och de säger att de skall fixa, ska komma samma dag mellan 14-17. Fantastiskt tycker jag o åker till jobbet. Vid 8:40 ringer de och säger att de istället kommer mellan 9-12. Åker tillbaka hem o väntar. Vid 13-tiden har de inte kommit. Jag ringer och frågar var de är. Då säger de att de ska åka om en kvart! Ytterligare en timme senare ringer de och säger att de inte har någon blandare och säger att JAG skall beställa reservdelar. Helt otroligt. Borde skicka dem en faktura för utebliven inkomst.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Jonas O
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Dom har några riktigt trevliga och kunniga montörer.

Esther  A
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Skulle anlita dom för elektrikerjobb men dom är inte behöriga för elinstallationer enl. Elsäkerhetsverket..

Fredrik E gillar detta
Solna Relining Service / VillaVVS
4.8/5 i betyg av 346 omdömen 4.8 av 346 omdömen

Allt gick enligt tidplan och ett par överraskelser hanterades galant. Bra gäng!

Carro
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Tar alldeles för mkt betalt och kändes inte helt seriösa.

André S och 3 andra gillar detta
Kari L
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Beställde markarbeten i samband med att jag skulle få komunalt vatten och avlopp, jobbet tog nästan 3 mån (hela sommaren). Pratade med andra entrepenörer dom skrattade och sa att det bara var en veckas jobb för dom. Under arbetets gång påpekade jag hur det skulle vara utfört men dom lysnade inte vilket resulterade i en del backjobb. Dom grävde sönder ett vattenrör, vattenkran och ett brunslock som dom lovade att fixa, vilket dom aldrig gjorde fick göra det själv. Vidare hällde dom cement golvbrunnen i kä'llaren, det resulterade...

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

kalle k
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

VARNING! Företaget ÖVERDEBITERAR kraftigt och tar betalt för tid när dom inte har varit där. ANVÄNDER sedan gärna INKASSOBOLAG när kunder inte vill betala.

André S och 2 andra gillar detta
Josefine G
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Så mycket att klaga på, men det mest tydliga: extremt saltad faktura. Extremt.

André S och 2 andra gillar detta
Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 41 omdömen 4.8 av 41 omdömen

M
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Jag vill utfärda en stor VARNING för detta företag. Nu ska ni få höra hur illa det kan gå när man anlitar detta företag: Jag behövde få hjälp med att koppla in en torktumlare och fixa en dimmer som var trasig. Detta torde ju inte vara av det svårare uppdragen en elektriker kan åta sig. Elektrikern Hur som helst, elektrikern kommer men behöver kolla vilken dimmer det är så han måste naturligtvis komma tillbaks en annan gång (dubbla utkörningsavgifter). Han byter dimmern utan att berätta vad dimmern kommer att kosta....

Anna Linnea W och 2 andra gillar detta
Martin S
Skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör

Dolda höga priser. Kallvattnet på min köksblandare slutade komma, så jag hittade dem via Eniro för reparation. Jag försökte få prisuppgift via telefon när jag beställde arbetet. Jag vet inte om jag missförstod timpriset eller om de alltid fakturerar 2h _plus_ arbetstid och bil (alltså 3274 kr i grundavgift). Förklaringen jag fick var att det tog en timme extra att ta med sig en ny blandare (i förväg, från 10-15 min bilväg). Jag kollade också upp innan vad en eventuellt blandare kunde kosta, och antog att de skulle...

Spolvision AB
4.8/5 i betyg av 92 omdömen 4.8 av 92 omdömen
Badge2023

Anlitade Spolvision när vi hade stopp i avloppet. Snabb service, fasta priser och trevligt bemötande.