Rörjouren Svenska AB - Rör

Edsvallabacken 22-24, 123 43 Farsta — Visa karta

1.4 i betyg av av 16 omdömen

Rörjouren tillgodoser fastighetsägares behov av såväl akut- som planerad service inom VVS, avloppsproblem, fuktsanering och renovering i södra Sverige. Vi tar ett helhetsansvar mot våra kunder dygnet runt, året om. Vår personal har mångårig erfarenhet inom våra olika områden och uppfyller samtliga gällande auktorisationskrav.

Läs vad 16 kunder tycker om Rörjouren Svenska AB - Rör

• 2020-11-11

André S skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    STOP!!! Använd INTE detta företag!!! De är svartlistade (se länk nedan)

Vi fick per telefon, efter en väldigt detaljerad genomgång över vårt behov och vilket jobb vi ville ha utfört, ett ungefärligt pris på 2800-3000kr, hela jobbet slutade på 10,000kr! Alltså 300% dyrare än först aviserat. Kvinnan vi var i kontakt med svarade inte på några av våra mail efter att vi lämnade in vårt första klagomål. Över telefon sa att det var ett super enkelt jobb som bara skulle ta någon timme att fixa, det hela slutade med att deras rörkille var här i två dagar. De lade på timmar (3h för mycket) för tid då de inte var på plats och lade till avgifter som vi inte fick reda på i förväg. Inte nog med det så utfördes arbetet på ett felaktigt sätt så att vår nya frys inte är brukbar.
    Extremt oseriöst att inte ens bemöta klagomål (vilka var väldigt trevligt formulerade) och väldigt otrevlig personal som inte svarar på mail med bilder och frågor. När vi fick telefonkontakt lät de fullständigt oförstående och bemötte oss oerhört otrevligt. Lurendrejeri på hög nivå.

Länk: https://www.byggahus.se/svartalistan/?text=r%C3%B6rjouren&kategori=bostad sök sedan på rörjouren svenska ab så ser man att flertal anmälningar gjorts till ARN Läs mer
  • Sponsor
    MF Rör AB
    4.6 / 5 i betyg — 10 omdömen
    "Åter igen ett jättebra jobb med stambyte i en källare i ett av våra hus i vår bostadsförening. Snabba, effektiva, håller både tidsplan och p"
  • 2020-09-08

Anna Linnea W skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    WARNING, AVOID THIS COMPANY!!!!
    They sent me an invoice for cancelling an appointment when it was the plumber who said he couldn't come. They've been ignoring my calls and making up excuses and lied that they would cancel the invoice when they didn't and it was sent to Kronofogden. I fought it and thought I was done with this company. Eventually they managed to get ahold of my mum and get her to pay it! Disgusting company, they just want your money! Läs mer
  • ZSOLT GYULA O

2020-07-20

ZSOLT GYULA O skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Avoid the company at any cost !!!
    Called them for an emergency.
    They sent out a plumber for fixing broken pipes , but the plumber had no idea how to do it. Even if its his job.
    We payed extra for the late hours for him to do nothing and had to pay on the spot. 5600 kr.
    Plumber said he cannot fix it and somebody will come the next day at 7 to fix it, but surprise.nobody came the next day.
    So we called the company and they confirmed us they are on the way. Another hour passes nobody comes. We called 4 times and everytime they told us they are on the way, untill i called the plumber directly and told me the job was canceled because they don't know how to fix the problem.
    So i continued calling to discuss the invoice we payed for no job done.
    Then the bosss of the company comes with an excuse that they know how to fix it but refuse to work for us because I was yelling on the phone.... i have the phone recorded and I never raised my voice. I do however wanted the invoice to be justified so I can understand why did I pay so much for an emergency they couldn't fix and also promised to come back the next day in the morning to fix it.
    Tried disputing the invoice but he even blocked my phone number.
    So now I habe registered a complaint at ARN. Avoid this company people, nobody has nothing good to say about them.
    Wish I have seen the reviews before calling them !! Läs mer
    André S, Anna Linnea W gillar detta
    Relax Rör & Värme IVT Center
    4.9 / 5 i betyg — 45 omdömen
    Badge2020
    "Bra service och trevligt bemötande. Anstränger sig att se till att jag som kund blir nöjd!"
  • 2020-05-11

MAGNUS T skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Mycket proffsiga genom hela processen. Jag var tvungen att gräva upp och byta vatten och avlopp till villan. Tog in flera offerter och rörjouren låg på ungefär samma nivå som dom andra. Skillnaden var att offerten specade precis allt som krävdes i form av arbete och material och vad som ingick och inte.
    Arbetet utfördes precis som det var specat i offerten och jag hade inga som helst problem. Mycket smidigt och ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Andreas G

2020-03-13

Andreas G skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Trevlig rörmokare även om kunskapen kring pumpar nog saknades. Fick ringa en annan firma nästa dag som hjälpte mig att ordna vatten i stugan. Betyget reflekterar kontakten med ekonomi som ringer dagen efter. Blir utskälld för att jag inte betalade på plats (informerades inte om det) och blev kallad alla möjliga otrevliga saker. Skulle betala på stuts från sjuksängen, diverse hot om inte så skedde. Bad att få en faktura men det var helt omöjligt, den fick man först efter betalning. Jag bestred inte ens beloppet som var högre än överenskommet, ändå dessa otrevliga hot.. Undvik detta företag om ni kan. Läs mer
    André S, Anna Linnea W gillar detta
    Inneklimat Service IVT Center
    4.3 / 5 i betyg — 168 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hej. Vi köpte en frånluftsvärmepump i juni 2020, IVT 402, och fick den installerad snabbt och bra. Vi har efter det haft lite frågor om inst"
  • MARCUS E

2020-02-17

MARCUS E skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Var snabbt på plats en lördag men tog 5600 efter rot för 15 min arbete. Läs mer
  • 2019-11-27

Jenny E L skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Snabb service, kunnig montör men väldigt dyrt! Debiterade 3 timmar fast jobbet var snabbt gjort och detta hade jag uttryckligen frågat om vid bokning av jobbet. Ville ha återkoppling från personen som bokat in mig, vilket jag inte fått. Läs mer
    Energipartner Sverige AB
    4.5 / 5 i betyg — 177 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab"
  • 2019-11-19

Mikael U skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Bottennapp. Läckande blandare. Ringer vid 08 och de säger att de skall fixa, ska komma samma dag mellan 14-17. Fantastiskt tycker jag o åker till jobbet. Vid 8:40 ringer de och säger att de istället kommer mellan 9-12. Åker tillbaka hem o väntar. Vid 13-tiden har de inte kommit. Jag ringer och frågar var de är. Då säger de att de ska åka om en kvart! Ytterligare en timme senare ringer de och säger att de inte har någon blandare och säger att JAG skall beställa reservdelar. Helt otroligt. Borde skicka dem en faktura för utebliven inkomst. Läs mer
  • Jonas O

2018-05-22

Verifierad kundrelation
    Jonas O skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Dom har några riktigt trevliga och kunniga montörer. Läs mer
    Revider Energi AB IVT Center
    4.4 / 5 i betyg — 30 omdömen
    Badge2020
    "Mycket seriöst bemötande. Känt mig trygg genom hela utförandet. Andreas Greiff utförde en besiktning av hela installationen samt gav en han"
  • 2017-11-26

Esther A skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Skulle anlita dom för elektrikerjobb men dom är inte behöriga för elinstallationer enl. Elsäkerhetsverket.. Läs mer
    Fredrik E gillar detta
  • 2017-11-22

Carro skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Tar alldeles för mkt betalt och kändes inte helt seriösa. Läs mer
    André S, Anna Linnea W, Fredrik E, Esther A gillar detta
    Energieffektivisering AB IVT Center
    4.8 / 5 i betyg — 103 omdömen
    Badge2020
    "Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service."
  • 2017-01-31

Kari L skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Beställde markarbeten i samband med att jag skulle få komunalt vatten och avlopp, jobbet tog nästan 3 mån (hela sommaren). Pratade med andra entrepenörer dom skrattade och sa att det bara var en veckas jobb för dom. Under arbetets gång påpekade jag hur det skulle vara utfört men dom lysnade inte vilket resulterade i en del backjobb. Dom grävde sönder ett vattenrör, vattenkran och ett brunslock som dom lovade att fixa, vilket dom aldrig gjorde fick göra det själv. Vidare hällde dom cement golvbrunnen i kä'llaren, det resulterade i att avloppet till hela huset fungerade dåligt och rann ut i källaren. Bad om en offert på att flyttspackla källare, han ville ha betalt för 2 man/2dag alltså 32 tim + matrial. Kontaktade en annan firma dom gjorde jobbet på 3tim och 1 man. Fick en offert på lite extra grävjobb, antalet meter som dom skulle gräva var dubbelt så mycket som det var i verkligheten, men summan jag skulle betala var okey, sen kom fakturan och då skulle jag betala betydligt mer. Ringde chefen och det ända svaret jag fick var att kontoret hade räknat fel och det bara var att betala.Så jag kan inte rekomendera Rörjouren. Läs mer
  • 2016-11-29

kalle k skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    VARNING! Företaget ÖVERDEBITERAR kraftigt och tar betalt för tid när dom inte har varit där. ANVÄNDER sedan gärna INKASSOBOLAG när kunder inte vill betala. Läs mer
    André S, Anna Linnea W, Fredrik E gillar detta
  • Sponsor
    JourAB
    3.8 / 5 i betyg — 239 omdömen
    Badge2017
    "Beställde reparatör. Han kom på dagen, var trevlig och gjorde ett bra jobb, bytte en kontaktor. Jag visste inte då att företaget jag ringde"
    Kent Denny Torgny K
  • Josefine G

2016-02-17

Josefine G skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Så mycket att klaga på, men det mest tydliga: extremt saltad faktura. Extremt. Läs mer
    André S, Anna Linnea W, Fredrik E gillar detta
  • 2015-05-12

M skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Jag vill utfärda en stor VARNING för detta företag.
    Nu ska ni få höra hur illa det kan gå när man anlitar detta företag:

Jag behövde få hjälp med att koppla in en torktumlare och fixa en dimmer som var trasig. Detta torde ju inte vara av det svårare uppdragen en elektriker kan åta sig.

Elektrikern
    Hur som helst, elektrikern kommer men behöver kolla vilken dimmer det är så han måste naturligtvis komma tillbaks en annan gång (dubbla utkörningsavgifter). Han byter dimmern utan att berätta vad dimmern kommer att kosta. Han fixar torktumlaren men säkringen går i lägenheten. Får ett sms om att detta så jag ringer min förening när jag kommer tillbaks från jobbet och ber någon skicka ut en person för att fixa proppskåpet i källaren. (jag har ingen nyckel dit ner).

Fakturahanteringen
    Får en första faktura där jag ska betala för 5(!) timmars arbete. Att byta en dimmer och fixa en kontakt för en torktumlare känns rätt omöjligt. Lyckas i alla fall få ner det till fyra timmars arbete. Jag får då en ny faktura med en timmes avdrag.

Den första fakturan dras inte tillbaks utan den går vidare till inkasso och sedan till kronofogden. (Bestred den för ett par veckor sedan)Trots tre samtal till detta företag som lovar att ta bort den. Den nya fakturan behövde förtydligas. Jag fick även här ringa tre gånger för att få den korrigerad. Lyckades få den rätt till slut.

Säkringen
    Nu till säkringen som gick när elektrikern va hos mig. Fakturan från föreningen kommer till mig på 1.800kr. En väldigt hög siffra, men jag ringer ansvarig till elektriken på rörjouren som då muttrar men lovar att de ska betala fakturan. De får ocr-numret och allt är frid och fröjd? Nej då, ingen faktura betalas utan påminnelse kommer till mig.

Jag ringer igen och nu har den personen slutat.(förståeligt) Istället ringer elektrikern upp mig och är väldigt otrevlig. Han påstår att det är mitt fel/ansvar eftersom jag borde ha svarat på sms-et och när han ringde. (tydligen helt oförstående att kunden möjligtvis kan vara svår att nå privat på arbetstid). Så han vägrar nu att ta hand om säkringen som gått. I samtalet nämndes ”hur ska jag veta att det är 10 eller 16 ampere” Låter som en skillad elektriker? När jag förklarar att det spelar ingen roll om jag så ens var i lägenheten då jag inte har nyckel ner till proppskåpet i källaren.

Istället vänder jag mig till Vd:n på bolaget. Han ber mig skicka in underlag och lovar att ta hand om ärendet. Jag mailar in all information om förloppet. En dag går, tre dagar går. Jag mailar igen. Inget svar. Jag ringer växeln och han är ”upptagen” och ska titta på det nästa dag. Inget händer, jag ringer upp växeln igen nästa dag, men hon förklarar att han är ”sjuk”. Jag tröttnar ordentligt och hon som sitter i växeln säger att Vd:n har svarat mig på mail och försökt att ringa mig. Detta har naturligtvis inte skett. Men han hälsar att de inte kommer betala de 1800kr med något märkligt argument att de drog av en timme för arbetet- från fem timmar till fyra.

Sammanfattningsvis då:

1) En inkompetent elektriker som skyller på kunden vid okunskap.
    2) En administratör/fakturahanterare som har noll koll på faktureringen och behöver tillrättavisningar flera gånger om.
    3) En konflikträdd VD som inte vågar konfrontera hjälpa sin kund utan stoppar huvudet i sanden och istället och kommer med massa lögner som undanflykt.

Hoppas med denna text hjälpa en potentiell kund att UNDVIKA att komma i kontakt med detta skojföretag. Läs mer
    Anna Linnea W, Fredrik E, Carro gillar detta
    Kyl & Värmepumpservice IVT Center
    4.6 / 5 i betyg — 76 omdömen
    Badge2020
    "Bytte gammal värmepump som hade fel på kompressorn till ny. Behöll gamla varmvattenberedaren och kylslinga med hålen. Installationen genomf"
    Lennart T
  • 2013-12-07

Martin S skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Dolda höga priser.

Kallvattnet på min köksblandare slutade komma, så jag hittade dem via Eniro för reparation.

Jag försökte få prisuppgift via telefon när jag beställde arbetet.
    Jag vet inte om jag missförstod timpriset eller om de alltid fakturerar 2h _plus_ arbetstid och bil (alltså 3274 kr i grundavgift). Förklaringen jag fick var att det tog en timme extra att ta med sig en ny blandare (i förväg, från 10-15 min bilväg).
    Jag kollade också upp innan vad en eventuellt blandare kunde kosta, och antog att de skulle ta betalt rimligt för den.

En 1632 kronors blandare (cirkapris, Mora) tog de 4832 kr för! Snacka om marginal: 196% + deras rabatter! Det fick jag dock inte veta förrän på fakturan, för varken personen på telefon och montören sa sig ha tillgång till materialpriser. (Snarare ville de inte skrämma bort mig.)

Fakturan på 8588 kr för en halvtimmes jobb känns som lurendrejeri när jag fick intrycket innan att det skulle kosta ca 3000 kr.

Montören var trevlig, men verkade inte så skicklig på felsökningen, utan gav upp efter lite spolande och började byta kranen. Jag fick välja på två likvärdiga, men inga priser. När jag ringde för att klaga på fakturan fick jag ett respektfullt bemötande och gott om tid att diskutera saken, men inget erkännande att saken kunde skötts bättre eller att de kunde vara mer öppna med sina priser, bara hänvisningar till fri prissättning.

Om du måste anlita dessa, få ett skriftligt pris först! Läs mer

Bästa rörmokarna i Stockholm:

Jonas Ö Jonas Ö tycker:
“Väldigt snabb respons och ett ...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte