Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Stockholm Farsta Larsboda Rörjouren Svenska AB - Rör

Rörjouren Svenska AB - Rör

Edsvallabacken 22-24, 123 43 Farsta — Visa karta

Rörjouren tillgodoser fastighetsägares behov av såväl akut- som planerad service inom VVS, avloppsproblem, fuktsanering och renovering i södra Sverige. Vi tar ett helhetsansvar mot våra kunder dygnet runt, året om. Vår personal har mångårig erfarenhet inom våra olika områden och uppfyller samtliga gällande auktorisationskrav.
Solna strandväg 34, 17154, Solna
MF Rör AB
Ingvar M:
Ombyggnad av lokal till lägenhet, mycket bra service och bemötande

Rörmokare nära Rörjouren Svenska AB - Rör:

Kubbegatan 26, SKÖNDAL
Vi startade 2012 och har sedan dess arbetat med diverse VVS-arbeten, främst i sö... Läs mer ›
Josef V:
fick väldig snabb service från jonas sköndal när jag fick problem med en annan installatör som inte var seriös. kranbyten och lite annat små...

Örkroken 8, ÄLTA
VVS-mannen kan VVS och rör! Små som stora jobb, vi genomför alla olika typer av ... Läs mer ›
Ulf L:
Bra bemötande från samtliga jag träffat på företaget. Det dom hjälpt oss med är byte av avlopp, montage av backventiler, Wisetraps(råttdödar...

Ostmästargränd 5, Årsta
Per G:
Kvalitétsbygg är vad de heter. KB projektledde renovering av lägenhet inkl köksinstallation med god kommunikation och precision. Trevliga o...

Rubingången 71, TYRESÖ
IVT-värmepumpar, rörinstallationer samt felsökning av rör och avlopp. Välkommen! Läs mer ›
Jonas P:
Schysst och trevligt bemötande.

Läs vad 12 kunder tycker om Rörjouren Svenska AB - Rör

• Ahmed S
    Ahmed S skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Stora tacka till Rör Jour. Bra vvs företaget! Fixa stopp avlopp.
  • Marika L
    Marika L skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    +++++ Fem stjärnor till Rörjouren!
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Stort tack för hjälpen med dräneringen i vår trädgård!
    Marika L gillar detta
  • Peter N
    Peter N skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Som en rörfirma ska va. Proffsigt utfört jobb, trevliga killar och tydlig fakturering! Tack Rörjouren.
  • Anders N
    Anders N skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Toppenföretag! Vi ringde och fick hjälp jättesnabbt. Professionell service till bra pris.
  • Mikael  P
    Mikael P skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Klockrent VVS-företag. Framgår tydligt att ni vet vad du håller på med. Profesionellt utfört och snyggt. Samt städade upp efter sig.
  • André S
    André S skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Snabb och effektiv rörmokar-service! Stort tack :)
  • Kari L
    Kari L skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Beställde markarbeten i samband med att jag skulle få komunalt vatten och avlopp, jobbet tog nästan 3 mån (hela sommaren). Pratade med andra entrepenörer dom skrattade och sa att det bara var en veckas jobb för dom. Under arbetets gång påpekade jag hur det skulle vara utfört men dom lysnade inte vilket resulterade i en del backjobb. Dom grävde sönder ett vattenrör, vattenkran och ett brunslock som dom lovade att fixa, vilket dom aldrig gjorde fick göra det själv. Vidare hällde dom cement golvbrunnen i kä'llaren, det resulterade i att avloppet till hela huset fungerade dåligt och rann ut i källaren. Bad om en offert på att flyttspackla källare, han ville ha betalt för 2 man/2dag alltså 32 tim + matrial. Kontaktade en annan firma dom gjorde jobbet på 3tim och 1 man. Fick en offert på lite extra grävjobb, antalet meter som dom skulle gräva var dubbelt så mycket som det var i verkligheten, men summan jag skulle betala var okey, sen kom fakturan och då skulle jag betala betydligt mer. Ringde chefen och det ända svaret jag fick var att kontoret hade räknat fel och det bara var att betala.Så jag kan inte rekomendera Rörjouren.
  • kalle k
    kalle k skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    VARNING! Företaget ÖVERDEBITERAR kraftigt och tar betalt för tid när dom inte har varit där. ANVÄNDER sedan gärna INKASSOBOLAG när kunder inte vill betala.
  • Josefine G
    Josefine G skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Så mycket att klaga på, men det mest tydliga: extremt saltad faktura. Extremt.
  • M
    M skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Jag vill utfärda en stor VARNING för detta företag.
    Nu ska ni få höra hur illa det kan gå när man anlitar detta företag:

Jag behövde få hjälp med att koppla in en torktumlare och fixa en dimmer som var trasig. Detta torde ju inte vara av det svårare uppdragen en elektriker kan åta sig.

Elektrikern
    Hur som helst, elektrikern kommer men behöver kolla vilken dimmer det är så han måste naturligtvis komma tillbaks en annan gång (dubbla utkörningsavgifter). Han byter dimmern utan att berätta vad dimmern kommer att kosta. Han fixar torktumlaren men säkringen går i lägenheten. Får ett sms om att detta så jag ringer min förening när jag kommer tillbaks från jobbet och ber någon skicka ut en person för att fixa proppskåpet i källaren. (jag har ingen nyckel dit ner).

Fakturahanteringen
    Får en första faktura där jag ska betala för 5(!) timmars arbete. Att byta en dimmer och fixa en kontakt för en torktumlare känns rätt omöjligt. Lyckas i alla fall få ner det till fyra timmars arbete. Jag får då en ny faktura med en timmes avdrag.

Den första fakturan dras inte tillbaks utan den går vidare till inkasso och sedan till kronofogden. (Bestred den för ett par veckor sedan)Trots tre samtal till detta företag som lovar att ta bort den. Den nya fakturan behövde förtydligas. Jag fick även här ringa tre gånger för att få den korrigerad. Lyckades få den rätt till slut.

Säkringen
    Nu till säkringen som gick när elektrikern va hos mig. Fakturan från föreningen kommer till mig på 1.800kr. En väldigt hög siffra, men jag ringer ansvarig till elektriken på rörjouren som då muttrar men lovar att de ska betala fakturan. De får ocr-numret och allt är frid och fröjd? Nej då, ingen faktura betalas utan påminnelse kommer till mig.

Jag ringer igen och nu har den personen slutat.(förståeligt) Istället ringer elektrikern upp mig och är väldigt otrevlig. Han påstår att det är mitt fel/ansvar eftersom jag borde ha svarat på sms-et och när han ringde. (tydligen helt oförstående att kunden möjligtvis kan vara svår att nå privat på arbetstid). Så han vägrar nu att ta hand om säkringen som gått. I samtalet nämndes ”hur ska jag veta att det är 10 eller 16 ampere” Låter som en skillad elektriker? När jag förklarar att det spelar ingen roll om jag så ens var i lägenheten då jag inte har nyckel ner till proppskåpet i källaren.

Istället vänder jag mig till Vd:n på bolaget. Han ber mig skicka in underlag och lovar att ta hand om ärendet. Jag mailar in all information om förloppet. En dag går, tre dagar går. Jag mailar igen. Inget svar. Jag ringer växeln och han är ”upptagen” och ska titta på det nästa dag. Inget händer, jag ringer upp växeln igen nästa dag, men hon förklarar att han är ”sjuk”. Jag tröttnar ordentligt och hon som sitter i växeln säger att Vd:n har svarat mig på mail och försökt att ringa mig. Detta har naturligtvis inte skett. Men han hälsar att de inte kommer betala de 1800kr med något märkligt argument att de drog av en timme för arbetet- från fem timmar till fyra.

Sammanfattningsvis då:

1) En inkompetent elektriker som skyller på kunden vid okunskap.
    2) En administratör/fakturahanterare som har noll koll på faktureringen och behöver tillrättavisningar flera gånger om.
    3) En konflikträdd VD som inte vågar konfrontera hjälpa sin kund utan stoppar huvudet i sanden och istället och kommer med massa lögner som undanflykt.

Hoppas med denna text hjälpa en potentiell kund att UNDVIKA att komma i kontakt med detta skojföretag.
  • Martin S
    Martin S skrev om Rörjouren Svenska AB - Rör
    Dolda höga priser.

Kallvattnet på min köksblandare slutade komma, så jag hittade dem via Eniro för reparation.

Jag försökte få prisuppgift via telefon när jag beställde arbetet.
    Jag vet inte om jag missförstod timpriset eller om de alltid fakturerar 2h _plus_ arbetstid och bil (alltså 3274 kr i grundavgift). Förklaringen jag fick var att det tog en timme extra att ta med sig en ny blandare (i förväg, från 10-15 min bilväg).
    Jag kollade också upp innan vad en eventuellt blandare kunde kosta, och antog att de skulle ta betalt rimligt för den.

En 1632 kronors blandare (cirkapris, Mora) tog de 4832 kr för! Snacka om marginal: 196% + deras rabatter! Det fick jag dock inte veta förrän på fakturan, för varken personen på telefon och montören sa sig ha tillgång till materialpriser. (Snarare ville de inte skrämma bort mig.)

Fakturan på 8588 kr för en halvtimmes jobb känns som lurendrejeri när jag fick intrycket innan att det skulle kosta ca 3000 kr.

Montören var trevlig, men verkade inte så skicklig på felsökningen, utan gav upp efter lite spolande och började byta kranen. Jag fick välja på två likvärdiga, men inga priser. När jag ringde för att klaga på fakturan fick jag ett respektfullt bemötande och gott om tid att diskutera saken, men inget erkännande att saken kunde skötts bättre eller att de kunde vara mer öppna med sina priser, bara hänvisningar till fri prissättning.

Om du måste anlita dessa, få ett skriftligt pris först!

Edsvallabacken 22-24, 123 43 Farsta