Rörmokar'N i Solna AB

Läs vad 1 kund tycker om Rörmokar'N i Solna AB

• Sponsor
    MF Rör AB
    4.6 / 5 i betyg — 10 omdömen
    "Åter igen ett jättebra jobb med stambyte i en källare i ett av våra hus i vår bostadsförening. Snabba, effektiva, håller både tidsplan och p"
  • 2019-11-22

Lars Fredrik L skrev om Rörmokar'N i Solna AB
    Visade sig att ledningen över helgen ändrade sig och insåg att något inte blev bra här. Så justerar min bedömning av hanteringen.
    Frågade om offert för att ordna dåligt tryck i badkarsblandare. Skickade bild på blandare. Fick uppskattning på 3-6000 kr, beroende på om det skulle räcka med att rengöra eller om rörmokaren vid öppning av blandaren skulle bedöma att ny behövdes. En blandare av den enkla FM Mattsson-typ vi hade/skickade bild på skulle kosta ca 2000 kr (vilket också framgår av estimatet, där de 3000 kronorna i skillnad ju skulle bestå av kanske 1000 kr för extra tid för att åka och hämta blandare samt installera densamma, d v s 2000 kr för blandaren kan man utläsa var deras uppskattning av pris. Fakturan var på 8080 kr, varav 4130 kr för blandare. Denna blandare kostar 1850 kr på i princip alla butiker. Jag kontaktade företaget och ifrågasatte att ett påslag på över 100 % / 2300 kr var skäligt. Fick svaret att priset bara var uppskattning och att den kostar så mycket för dem. Detta framstår som orimligt eftersom de lär ha rabatter som yrkesmän med företagskonto. Jag har haft en lång dialog med dem och försökt förklara vår syn och rimligheten i att de borde ha klarat av att offerera rätt pris eftersom INGET var nytt för dem på plats och att hantverkaren borde ha informerat oss om att blandaren skulle kosta mycket (!) mer än de uppenbarligen uppskattat. Och eftersom det är samma blandare som vi har som nu är installerat är det ju rimligtvis bara "extramarginal" för dem detta. Jag betalar gärna en marginal, men då ska den vara rimlig. Företaget har varit helt ovilliga att resonera och ens försöka förstå utan bara slagit dövörat till. Ofattbart oprofessionellt, drygt och ohederligt beteende. Vill betona att rörmokaren var jättetrevlig och bra, däremot ej "ledningen". Läs mer

Bästa rörmokarna i Solna:

Claes L Claes L tycker:
“Bytt värmepatron, men dålig ko...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte