Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Salong Charu

Salong Charu

Brantingsgatan 35, 115 35 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Salong Charu!

Vår salong är nyrenoverad sedan augusti 2015 och är belägen på Gärdet, Östermalm. Här jobbar två frisörer med många års erfarenhet. Vi klipper både män, kvinnor och barn, utför färgning samt slingor efter önskemål. Även håruppsättningar, håltagning, Olaplexbehandling och färgning bryn och fransar kan du få hos oss.

Vi rekommenderar gärna vad som passar den enskilda kundens hårtyp och en av våra frisörer är dessutom utbildad make-up-artist.

Välkomna att boka tid - här är det du som står i fokus!

Läs vad 70 kunder tycker om Salong Charu

• Lisa N
    Lisa N skrev om Salong Charu
    Blir alltid super nöjd varje gång jag klippt mig hos dem och blir välkomnad med jätte trevlig service och får alltid det resultat man drömmer om! Läs mer
  • Anki M
    Anki M skrev om Salong Charu
    Allt väl bemötande samt mycket duktiga frisörer. Läs mer
  • Ebba H
    Ebba H skrev om Salong Charu
    Linda är alltid så trevlig och duktig! Skulle verkligen tipsa alla att gå till Charu. Jag blir alltid nöjd och fantastiskt bemött! Läs mer
  • Alexis L
    Alexis L skrev om Salong Charu
    Prisvärt och väldigt noggranna! Läs mer
  • Inga-Lill W
    Inga-Lill W skrev om Salong Charu
    Som alltid en skön stund hos Charu! Alltid bra resultat och mysigt småprat. Känner mig ung och vacker när jag går!
    IngaLill 76 år Läs mer
    2018-08-06 Charu M svarar Inga-Lill W
    Tusen tack, det är så trevligt och ha dig som kund/
    mvh
    charu
  • Mattias R
    Mattias R skrev om Salong Charu
    Jag har klippt mig där ett flertal gånger och alltid blivit mottagen med god service och duktig personal. Läs mer
  • Cornelia H
    Cornelia H skrev om Salong Charu
    Otroligt duktiga frisörer med en väldigt bra prisklass! Har klippt/blekt slingor där flera gånger och alltid blivit nöjd och känt mig fint omhändertagen. Brukar färga ögonbryn och fransar med jämna mellanrum, vilket är både prisvärt och blir alltid supersnygg!
    Stämningen är alltid trevlig och lugn. Läs mer
  • Christel J
    Christel J skrev om Salong Charu
    Färgning och klippning
    Alltid lika trevligt och bra resultat Läs mer
  • Elin O
    Elin O skrev om Salong Charu
    Väldigt nöjd med mina slingor! Läs mer
  • Lina
    Lina skrev om Salong Charu
    Jag har för första gången hittat en jag frisör gillar och återkommer till.
    Charu är så proffsig, lyhörd och trevlig, kan verkligen rekommendera denna salong.
    De förtjänar alla sina höga betyg, du kommer inte bli besviken.
    /Lina Läs mer
    2018-06-12 Charu M svarar Lina
    Tack Lina, du är alltid välkommen
  • Diana V
    Diana V skrev om Salong Charu
    Köpte en deal från Lets deal med färg, klipp och Olaplex och är jättenöjd. Fick ett personligt och genuint bemötande. Salongen är fin och ljus. Läs mer
    2018-06-12 Charu M svarar Diana V
    Tusen tack, du är alltid välkommen
  • Eva V
    Eva V skrev om Salong Charu
    Är jättenöjd, desutom supertrevlig personal.toppen👍😁 Läs mer
    2018-06-12 Charu M svarar Eva V
    Tack Eva, vi ses efter sommar🌹
  • Pia L
    Pia L skrev om Salong Charu
    Mycket trevligt bemötande och mån om att jag som kund blev nöjd.Ringde och erbjöd mig komma in och rätta till,såsom i detta fall ögonbryns färgning Läs mer
    2018-06-12 Charu M svarar Pia L
    Tusen tack Pia , trevligt sommar och ses snart
  • Lana K
    Lana K skrev om Salong Charu
    Jag färgade och klippte håret.
    Som vanligt ser man verkligen fram emot att få gå hos Charu och man blir verkligen bemött med världens bästa service. Håret vart så mycket bättre än vad jag förväntade mig, hon vet verkligen vad hon gör.
    Jag kommer aldrig lämna mitt hår i någon annans händer än Charu, aldrg någonsin varit nöjd hos en frisör så som nu.
    Jag får ofta komplimanger för mitt hår och jag verkligen rekommenderar alla salong Charu. Läs mer
    2018-06-12 Charu M svarar Lana K
    Tack snälla lana, du är alltid välkommen
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om Salong Charu
    Både jag och min dotter har klippt oss hos Charu.
    Vi är båda mycket nöjda med bemötandet och det proffessionella utförandet. Läs mer
    2018-06-12 Charu M svarar Ingrid L
    Tack snälla Ingrid , vi ses snart
  • Sandra N
    Sandra N skrev om Salong Charu
    VÄLDIGT många o positiva omdömen här. Nästan FÖR bra... Nästan alla ANONYMA utan bild i dessa fototider o många samma datum, som mest 18 st (!) på SAMMA dag. Alla skulle oberoende av varann gått in just HÄR nästan samtidigt. Trovärdigt!? För jobbigt sprida ut o skriva olika dar...? :-) Flera på bruten svenska à la Charu. Hmm... Vad tycker ni andra?! Får va mellan dem o deras samvete men väldigt omoraliskt o sorgligt om de fejkar för att det ska låta bättre o ej litar på sin egen kompetens o renommé.

Ena tjejen lät irriterad o nedlåtande i tel när man frågade lite om Let's deal-erbj, (ÄVEN om den andre själv sk varit det, vilket jag verkligen inte var tvärtom, är det ju ingen anl. att va likadan SJÄLV el hur), den andra blev "förnedrad" (!) för man bara undrade om hon förstod o pratade bra svenska!! (Vanligt med utl. frisörer i Sthlm.) Ganska relevant fråga i sammanhanget va... Sa sen man ej var välkommen o "de inte ville ha mig där" INNAN man ens varit där!!! Just tänkt köpa erbj. o boka tid. Verkar ej så måna om potentiella kunder precis... Aldrig varit med om nåt likn. Snacka om döma på förhand... :-(

#oprofessionellt #lättkränkta #gylleneregeln #kundenharalltidrätt #osarkatt #omvändrasism Läs mer
    2018-05-20 Charu M svarar Sandra N
    Vi får höra hela tiden från våra kunder att dom är nöjda med både våra jobb och bemötande vilket vi är både glada och stolta över. Det är därför mycket tråkigt och förolämpade att du antyder att vi har manipulerat våra omdömen. Om du kontaktar reco så får du reda på hur deras registrerings process går till och då kommer du att förstå varför flera omdömen blir registrerade samma datum.

Du har aldrig varit i salongen och ändå har du via telefon i början av året, sedan mail och nu reco terroriserat oss med en blandning av först personangrepp och nu antydningar att vi manipulerar våra omdömen.

Jag hoppas att du hittar en salong som tar emot dig och som du är nöjd med.

Vänligen kontakta oss inte mer varken vis telefon, mail eller sociala media. Hoppas att min svenska har varit klar och tydlig så att du förstår vad jag skriver.

Med vänlig hälsning,

Charu Malm
    2018-05-23 Sandra N svarar Charu M
    Kul för er!! Isf har ni ju inget att dölja. Det Var MIN reaktion o uppfattning när jag läste igenom alla omdömen. Tror många skulle tänkt samma, inkl ni själva. Även hört frisörer berättat de varit tvingade av chefen göra så. "Registreringsprocessen"?? Du menar den skulle släpa efter flera veckor o sen alla publiceras nästan SAMTIDIGT?? Konstigt, mitt inlägg kom upp GENAST, direkt efter reg. (fick först en länk till mailen att klicka på) och även ert svar fast helg. Hur var det för er andra om ni läser detta?! Men är ju lätt o kolla med Reco. De andra rec. på Google o FB var alla med bild... (Kan även logga in här via FB.)

TERRORISERAT??!! Antingen blandar ni ihop mig med nån annan el är paranoida. Ej varit i kontakt med er sen början av FEB då jag avbokade min tid på nätet vilket du blev sur över. Man KAN ångra sig el få förhinder. "Välkommen en annan gång" hade varit trevligare o mer prof. Mejlade då det bara var tel-svarare. Era soc. medier har jag ej berört. ERA "personangrepp" säger du inget om (t o m SVORDOM i mejlet.) Du använder VÄLDIGT starka ord i sammanh; förnedrande, terroriserat etc.

En ursäkt el erkännande hade räckt för mig. T o m varit beredd att ta bort det då. Tror folk är smarta nog att inse det alltid finns TVÅ sidor av en sak o att ditt svar ska "låta bra". F ö var sista meningen uppenbart sarkastisk o ej äkta menad. (Fått hjälp kanske!?) Här är en länk till er:

http://blog.reco.se/4-fordomar-om-kundomdomen-pa-internet (p 2 o 3) Läs gärna andra art. också! Ni kan uppenb inte ta kritik (förutom 100% positivt då ni svarar gulligt). Detta är en KRITIK-sajt, ingen "alla-måste-tycka-lika-klubb". Alla får tycka vad de vill. Det fina med en demokrati! Min första o enda rec. här som jag tyckte var motiverad under omst, så knappast ute efter att baktala frisörer...

Hälsningar en förlorad kund :-/
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Carin K
    Carin K skrev om Charu en del av Salong Charu
    Man blir alltid väl omhändertagen på salong Charu. Som kund känner man sig trygg eftersom Charu är mycket proffsig i det hon utför. Atmosfären är varm och personlig. Jag längtar redan till nästa gång. Läs mer
  • Sonia L
    Sonia L skrev om Charu en del av Salong Charu
    Bästa frisörsalongen! Alltid supertrevligt att få komma dit, och man blir alltid nöjd till 100%. Läs mer
  • Alma M
    Alma M skrev om Salong Charu
    Jag har träffat Linda. Mycket duktig frisör, som jag kan härligt rekommendera. Jätte professionell, trevlig och kunnig. Jätte nöjd med arbete hon gjorde. Planerar att besöka igen. Läs mer
  • Maja S
    Maja S skrev om Salong Charu
    Härligt bemötande och personal som vet vad de gör! Återkommer definitivt. Läs mer
  • Ninna R
    Ninna R skrev om Salong Charu
    Gillar att få mitt hår fixat hos Charu. God service m, trevligt bemötande,
    Alltid vänligt. Läs mer
  • Malin N
    Malin N skrev om Salong Charu
    Mycket trevliga, duktiga och noggranna frisörer. Läs mer
  • Sanna E
    Sanna E skrev om Salong Charu
    Noggrann och jätteduktig! Mycket nöjd med resultatet Läs mer
  • Ann-Sofie H
    Ann-Sofie H skrev om Charu en del av Salong Charu
    Trevlig och professionell frisör! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Maja S
    Maja S skrev om Salong Charu
    Fräsch salong med härlig personal!
    Charu var väldigt lyhörd och en jäkel på att färga hår!
    Återkommer definitivt. Läs mer
    2017-11-10 Charu M svarar Maja S
    Tack /
    Med vänlig hälsning,
    Charu malm
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Linda en del av Salong Charu
    Trevligt bemötande och proffsigt. Duktig och kul att känna att man kan prata men också att få sitta tyst. Läs mer
    Linda L gillar detta
  • Susanne B
    Susanne B skrev om Charu en del av Salong Charu
    Väldigt trevligt och professionellt. Kul att prata men också skönt att känna att man kan få bara sitta och vara tyst. Läs mer
  • Ann F
    Ann F skrev om Linda en del av Salong Charu
    Man blir alltid väl bemött av Linda på salong Charu. Hon är social och tillmötesgående o intresserad av mig som kund.
    Hon är proffesionell och noggrann. Jag blir alltid nöjd av mina besök hos henne. Läs mer
  • Elisabeth K
    Elisabeth K skrev om Charu en del av Salong Charu
    Charu är fantastiskt duktig och är en av få frisörer i stan som vågar sig på att permanenta hår. Att hon dessutom är supertrevlig gör ju inte saken sämre! Läs mer
    2017-09-11 Charu M svarar Elisabeth K
    Tack snälla Elisabeth du är välkommen tillbaka
  • Camilla S
    Camilla S skrev om Linda en del av Salong Charu
    Min dotter Frida var mycket nöjd! Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Charu en del av Salong Charu
    Otroligt nöjd med frisören charu. Alltid trevlig och mycket proffsig med goda råd samt gör att jag alltid känner mig nöjd och glad när jag lämnat salongen. Jag har rekommenderat fler som jag känner att gå till charu och de är också så nöjda! Läs mer
    2017-09-11 Charu M svarar Kristina H
    Tack kristina massor med kram
  • Anders G
    Anders G skrev om Linda en del av Salong Charu
    Linda är en mycket bra frisör, hon gör ett bra jobb. Fokusera på båda detaljerna och hela frisyren.
    Du känner dig i säkra händer när Linda leder saxen, och Linda är jätte trevlig att prata med, så tiden går fort.
    Kan lett rekommendera Linda! Läs mer
  • Victoria S
    Victoria S skrev om Linda en del av Salong Charu
    Jag blev mycket nöjd med mitt hår. Linda var en jättetrevlig tjej och enkel att prata med.
    Kan helt klart tänka mig att gå till henne igen.
    Tack! Läs mer
  • Caroline N
    Caroline N skrev om Charu en del av Salong Charu
    Mycket nöjd! Vänliga och proffesionella. Bra resultat precis som jag ville. Läs mer
    2017-09-11 Charu M svarar Caroline N
    Tack så mycket Caroline, du är välkommen tillbaka
  • Carola H
    Carola H skrev om Linda en del av Salong Charu
    Mycket duktig ung frisör - både när det gäller klippning och färgning. Trevlig salong med vänlig personal. Läs mer
  • Maja K
    Maja K skrev om Linda en del av Salong Charu
    Superduktig och noggrann. Förstod vad jag ville. Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • Evelina A
    Evelina A skrev om Linda en del av Salong Charu
    Linda är första frisören jag fastnat för och återkommit till. Jag har aldrig tidigare blivit så nöjt och känt att en frisör förstått precis hur jag velat ha de. Alltid gått från salongen och varit super nöjd. Så ledsen att jag inte längre bor kvar i Stockholm men kommer garanterat komma tillbaka om jag har vägarna förbi Läs mer
  • Cristhine H
    Cristhine H skrev om Linda en del av Salong Charu
    Linda är kunnig och lyhörd, rekommenderas! Läs mer
  • Amanda M
    Amanda M skrev om Linda en del av Salong Charu
    Linda är alltid supertrevlig varje gång jag besöker henne. Hon är en jätteduktig frisör och resultatet blir alltid jättebra efter jag har varit hos Linda på Salong Charu! :) Rekommenderar henne verkligen! Läs mer
  • Christina F
    Christina F skrev om Charu en del av Salong Charu
    Charu är mycket vänlig och tar sig god tid med mig. Hon är lyhörd och lyssnar till hur jag vill ha det och är även noga med att jag ska vara nöjd efteråt. Läs mer
    2017-09-11 Charu M svarar Christina F
    tack snälla Christina, vi ses snart hoppas jag
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Charu en del av Salong Charu
    Professionell men ändå varm och personlig. Känns välkomnande, tryggt och bra hos Charu. Läs mer
    2017-09-11 Charu M svarar Gunnar M
    tack Gunnar ,bli så glad, vi ses snart
  • Harrieth E
    Harrieth E skrev om Charu en del av Salong Charu
    Mycket trevliga, god service bra klippning.
    Men tyvärr bor jag i
    Men så fort jag är i Stockholm så kommer jag att höra av mig.
    När jag var där nu sist så hade dom semester och det måste man ju få ha.
    Gillar dem! !!❤ Läs mer
    2017-09-11 Charu M svarar Harrieth E
    Tack Harriet, hoppas allt är bra med dig, och vi ses snart
  • Claes G
    Claes G skrev om Linda en del av Salong Charu
    Noggrann, lyhörd, proffsig och månar om bra slutresultat och att kunden ska bli nöjd. Dessutom bra bemötande, trevlig, öppen och intresserad av kundens välmående. Fick bra råd om hur komma till rätta med en sliten hårbotten som blev bra på bara ett par veckor efter det - mycket tacksam för det, tack Linda! Läs mer
  • Salla P
    Salla P skrev om Linda en del av Salong Charu
    Linda is really nice and skilled hairdresser. She has cut my hair and also my daughters and sons hair. She is also really good with kids. Läs mer
  • Sofi C
    Sofi C skrev om Linda en del av Salong Charu
    Trevlig, öppen och varm person. Hon är proffsig och ger rekomendationer på ett bra sätt. Jag tycker alltid det är kul att gå till Linda! Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Linda en del av Salong Charu
    Bra bemötande i lugn och behaglig miljö Läs mer
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Linda en del av Salong Charu
    Pigg och glad. Noggrann och precis. Känns lugnt och bra att bli klippt av Linda. Läs mer
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Linda en del av Salong Charu
    Bra klippning, prisvärt. Ingen försening, trevligt bemötande. Läs mer
  • Ulla B
    Ulla B skrev om Linda en del av Salong Charu
    Linda är mycket omtänksam och noggrann, vänlig. Jag är mycket nöjd både med bemötandet och hur hon klipper mitt hår. Uppskattar mycket också att jag får massage i hårbotten. Läs mer
  • Linda V
    Linda V skrev om Linda en del av Salong Charu
    Jag är väldigt nöjd med Linda
    Supertrevlig snabb noggrann
    Glad och trevlig Läs mer