Salong Mille

Salong Mille

Ring 08-33 00 24 www.salongmille.se

Salong Mille fyller 30 år denna månad. Jag startade salongen på Kungsholmen 1983. Nu finns salongen i vasastan.

38 omdömen om Salong Mille

Martin
Skrev om Salong Mille

Salong Mille. Var ska man börja? Det går inte att hitta en mer professionell och noggrann frisör som har decennier av erfarenhet. Visst tar det lite längre tid än en vanlig klippning som de flesta gör slentrianmässigt, men resultatet, I mitt fall, blev perfekt! Herr Emilio Gentile är väldigt charmig och trevlig och skänker kunden en upplevelse utöver det vanliga. Han tar stor stolthet i sitt yrke och det reflekteras i resultatet. Till det kan tilläggas att salongen i sig är väldigt fin och fräsch och ger ett professionellt...

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Robert H
Skrev om Salong Mille

Salong Mille rekommenderas starkt! Emilio som driver företaget är inte bara en otroligt duktig frisör utan en riktigt trevlig och lugn kille som verkligen lyssnar på sina kunders önskemål och klipper deras hår precis som de vill ha det. Kanon!

Annette J

Bästa frisören jag varit hos. Noggrann & alltid lika glad & trevlig

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 302 omdömen 4.7 av 302 omdömen
BadgeTwoYears

Underbar! Genomförde min vision bättre än jag såg för mig🫶🏻 10/10 allt i hop!

Miranda A Miranda A
Christopher H
Skrev om Salong Mille

Jag har haft nöjet att klippa mig hos Emilio och Salong Mille i ca 1 år nu - alltid med ett mycket gott resultat. Salong Mille ger mig absolut toppservice, kunskap och bemötande i världsklass! Emilio tar sig tiden att ta hand om varje enskilt hårstrå. Jag ger mina varmaste rekommendationer till Salong Mille och Emilio.

Göran F
Skrev om Salong Mille

Jag har haft Emilio som min frisör i cirka tio år, under ett flertal salongsbyten, innan han öppnade eget med Salong Mille. Bemötande: Mycket gott och personligt. Professionellt och lugnt tar han sig tid för att resultatet skall bli riktigt bra. Resultat: Utmärkt. Jag kan varmt rekommendera Emilio på Salong Mille.

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 264 omdömen 4.8 av 264 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
Robert C
Skrev om Salong Mille

Extremt nöjd med klippningen och bemötandet.

Jonatan E
Skrev om Salong Mille

Mille gör det riktigt bra och jag har blivit nöjd varje gång jag varit där. Mycket prisvärt och jag kommer definitivt gå dit fler gånger.

Holland Hair Södermalm
4.6/5 i betyg av 126 omdömen 4.6 av 126 omdömen

Yiassou B Yiassou B
Hector G
Skrev om Salong Mille

Alltid lika trevligt att besöka salong mille, utmärkt service till ett rimligt pris. Både jag och tjejen är helnöjda med klippningen och kommer fortsätta att klippa oss hos Emilio. Hector & Maria

Thomas V
Skrev om Salong Mille

Erfaren, proffsig frisör med "glimten i ögat". Alltid vänliga ord när jag kommer in i hans salong för en klippning. Skäligt pris, 300:- för en herrklippning. Även min fru går numer också hos Mille. Han rekommenderas varmt! Thomas och Anneli Wahl

WAU Jakobsbergsplatsen
4.8/5 i betyg av 1058 omdömen 4.8 av 1058 omdömen

Lennart W
Skrev om Salong Mille

Mycket bra bemötande. Jag har köpt en klippning och den har utförts på ett utmärkt sätt. Det märks att de är duktiga och anstränger sig för kunden. Salong Mille har till fullo levt upp till förväntan och jag har upplevt besöket som mycket positivt.

Stuart L
Skrev om Salong Mille

Jätte bra frisör och fint lokal!

Creative Headz Odengatan 32
4.8/5 i betyg av 494 omdömen 4.8 av 494 omdömen
BadgeTwoYears

Lätt att prata med, lyhörd för ens önskemål och resonerar med en på ett bra & tryggt sätt. Och framför allt blev det ett bra resultat!

Felicia B
Skrev om Salong Mille

Mille var mycket trevlig. Mysig salong och bra pris. En klippning för 400 kr och jag blev grymt nöjd. Det är inte ofta jag går ifrån frisören och är nöjd. Har lockigt hår och Mille klippte upp lockarna superfint och det blev inte för kort. Dessutom bör småföretagare gynnas och stöttas. Toppenbra rakt igenom!

patrik c
Skrev om Salong Mille

Proffsigt och mycket trevligt bemötande. Förväntan uppfyldes till 100%, äntligen någon som jobbar med sax och inte trimmer. Stämningen va glatt, trevligt. Servicen mycket bra och lyhört. Definitivt prisvärt, känns att jag fick en professionell klippning, vilket jag önskar. Sammanfattningsvis har jag hittat stället jag önskar och kommer fortsatt besöka framöver.

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 315 omdömen 4.7 av 315 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
dick m
Skrev om Salong Mille

Jag blir alltid mycket hjärtligt bemött. Har klippt mig hos Emilio i många år och alltid blivit snyggt klippt. Jag har vid flera tillfällen rekommenderat Emilio till mina vänner.

lars s
Skrev om Salong Mille

Välkomnande, personligt och trevligt bemötande. Noggrant och professionellt arbete, mer än väl värt priset. Jag är mångårig kund och hoppas kunna fortsätta som kund många år till.

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 300 omdömen 4.6 av 300 omdömen

Anna B
Skrev om Salong Mille

Bemötandet var det bästa jag upplevt sedan jag kom till Sverige 1968 Utöver min förväntan, vad gäller professionalitet Fin och ljus salong, bäst stämning och servicenivå som jag upplevt Absolut prisvärt, inte dyrt Jag känner mig som i Italien för 50 år sedan, med hårkonst

Erika B
Skrev om Salong Mille

Salong Mille ska man gå till om man uppskattar en nogrann och duktig frisör. Jag har klippt mig hos Emilio i många år och aldrig blivit missnöjd.

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 389 omdömen 4.8 av 389 omdömen
BadgeTwoYears

Så gullig och duktig frisör! Var bra på att rådge, klippa och styla.

Ove E
Skrev om Salong Mille

Ligger långt från där jag bor.

Anne Li van Glabbeck W

Mille är alltid väldigt trevlig och hjälpsam. Mycket serviceminded. Dessutom en väldigt duktig frisör. Jag kan varmt rekommendera denna salong. Vår familj är mycket nöjda med Mille och vill inte ha någon annan frisör.

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1048 omdömen 4.8 av 1048 omdömen

Sven G

Utmärkt Utmärkt Utmärkt utmärkt utmärkt

Stefan B
Skrev om Salong Mille

Trevligt bemötande redan i entrén. Att maskinraka en kund är inte så lätt som man kan tro. Detta är en av stadens mer noggranna och skickliga frisörsalonger för denna tjänst och jag är alltid mer än nöjd då jag går därifrån. Rekommenderas varmt! Vänligen, Stefan

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Björn L
Skrev om Salong Mille

Mycket bra bemötande. Trevligt, sakligt och bra service. Prisvärd snabbklippning.

Gun D
Skrev om Salong Mille

Kan verkligen rekommendera Emilio och hans Salong Mille. Han är en mycket skicklig och erfaren frisör.

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 593 omdömen 4.6 av 593 omdömen

Natalie W Natalie W
Benito G
Skrev om Salong Mille

Trevlig bemötande, lättsam stämning och proffsig klippning. Rekommenderas varmt till den som söker en frisör i området runt norrtull.

Filip N
Skrev om Salong Mille

Mycket bra, prisvärd och trevlig service i ljus miljö.

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 285 omdömen 4.6 av 285 omdömen
BadgeTwoYears

Både trevligt och väl utförd klippning! Hrälig atmosfär i salongen.

Bodil Sekund B
Skrev om Salong Mille

Jag har klippt mig hos Emilio i 10 år o är jättenöjd. Alltid noggrann, tar sig alltid god tid.

Anders F

Mycket trevligt och proffessionellt

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2022 omdömen 4.9 av 2022 omdömen

Annette W Annette W
johanna s
Skrev om Salong Mille

Emilio och salong mille är suveränt. Jag går alltid till Emilio när jag ska klippa mig! /Johanna

Partik B
Skrev om Salong Mille

Jag kan verkligen rekommendera Salong Mille. Jag är alltid lika nöjd efter mina besök hos Emilio. Han klipper så jag har en lättskött men snygg frisyr ända tills nästa besök. /Patrik

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 236 omdömen 4.6 av 236 omdömen
BadgeTwoYears

Han var superkäck, kul att snacka med honom. Bjöd på kaffe också

Martin N
Skrev om Salong Mille

Andra besöket hos Mille nu, proffigt klippt och trevligt bemötande!

Ragnar S
Skrev om Salong Mille

- Alltid trevligt och hjälpsamt att hitta tid som passar - Blir klippt så jag får godkänt av min specialist hemma - Välkomnande / fräsch lokal / korrekt - Ligger i den prisklass jag kan förvänta mig - Positiv, tidigare låg salongen snett över gatan, nu får jag promenera 25 min fram och tillbaka, men jag har funnit det värt besväret.

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 273 omdömen 4.8 av 273 omdömen

Jan F
Skrev om Salong Mille

Jag har klippt mig hos Mille under lång tid och alltid varit väldigt nöjd med både bemötande och kvalitén på själva klippningen. Jag har vid enstaka tillfällen prövat andra frisörer men alltid återvänt till Mille som är klart prisvärd även om kostnaden inte är den lägsta. Jag rekommenderar gärna Mille som en mycket kompetent och trevlig frisör.

Per-Erik B
Skrev om Salong Mille

Jag har följt med mannen bakom Salong Mille i cirka 15år från de olika salongerna han varit verksam i. De tidigare salongerna har varit av varierande kvalite, men Emilio har varit det primära för min del. Nu återfinns Emilio på en ljus, öppen och trevlig salong i ytterkanten av city kärnan, men det är absolut ingen nackdel, parkeringen är enkel eller att du från centrum ksn ta 2 ans buss som stannar i princip utanför dörren. Salong Milles är ett välkomnande ställe, man tidsbeställer och får det man förväntar sig sig...

Emilio G och Ida A gillar detta
Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Karin H
Skrev om Salong Mille

Bra service, trevligt bemötande och väldigt duktig i sitt hantverk. Jag har alltid varit nöjd när jag gått därifrån.

Bo C
Skrev om Salong Mille

Jag har varit kund i mer än 20 år och alltid fått ett proffsigt bemötande. Trots att jag måste åka både buss och pendeltåg anlitar jag fortfarande Salong Mille

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Janne Å
Skrev om Salong Mille

På Salong Mille får du alltid ett bra bemötande och du får i alla lägen en klippning som definitivt lever upp till dina förväntningar - du känner dig som ny!

Marko A
Skrev om Salong Mille

Mycket bra service. Gediget hantverk. Rekommenderas varmt!

WAU Nyköping
4.9/5 i betyg av 471 omdömen 4.9 av 471 omdömen

Sandra är alltid trevlig, proffsig och lyhörd för önskemål .

Sami S
Skrev om Salong Mille

Emilio och nu Salong Mille har under snart 20 år klippt mitt hår. Jag har följt honom varje gång han bytt salong (7 ggr) och nu slutligen i hans egna. Det gör jag bara för att han är riktigt duktig. Varje hårstrå tas om hand och klipps, kammas och läggs rätt. Världsklass!