Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Salong Mille

Salong Mille

Ynglingagatan 18, 113 47 Stockholm — Visa karta

Salong Mille fyller 30 år denna månad. Jag startade salongen på Kungsholmen 1983. Nu finns salongen i vasastan.
Sickla Strand 66, 13134, NACKA
Strandsalongen
Johanna K:
Klipper mig inte hos er längre.

Frisörer nära Salong Mille:

Sveavägen 140, Stokholm
Klipp och färg, massage, skönhetsbehandlingar och manikyr. Kom in till salongen ... Läs mer ›
Maria C:
Jättebra, trevlig personal och skön massage

Frejgatan 12, STOCKHOLM
Salong Majo erbjuder helhetslösningar för hela familjen med färgning, klippning,... Läs mer ›
Marielle D:
Överlägset den bästa klippningen jag någonsin fått! Liza var lyhörd och verkligen mån om att jag som kund blev nöjd! Fick även en riktigt, r...

Karlbergsvägen 37, Stockholm
Eleven frisersalong är centralt beläget i Stockholm city, Vasastan. Professionel... Läs mer ›
Maggie M:
Jag älskar att klippa mig hos Fredrik. Han är alltid så noggrann, omtänksam och vänlig.

Odengatan 23, STOCKHOLM
Salong Kamelonten på Östermalm har frisörerna som sätter vardagslyx på kartan. ... Läs mer ›
Suss P:
Helt ok, men inte tillräckligt för att locka mig dit fler gånger.

Läs vad 38 kunder tycker om Salong Mille

• Martin
    Martin skrev om Salong Mille
    Salong Mille.

Var ska man börja?

Det går inte att hitta en mer professionell och noggrann frisör som har decennier av erfarenhet.
    Visst tar det lite längre tid än en vanlig klippning som de flesta gör slentrianmässigt, men resultatet, I mitt fall, blev perfekt!

Herr Emilio Gentile är väldigt charmig och trevlig och skänker kunden en upplevelse utöver det vanliga. Han tar stor stolthet i sitt yrke och det reflekteras i resultatet.
    Till det kan tilläggas att salongen i sig är väldigt fin och fräsch och ger ett professionellt intryck.

Jag är oerhört kräsen när det gäller frisörer och är glad och stolt over att kunna säga att jag har hittat min nya favoritfrisör.

Vill du ha en upplevelse utöver det vanliga i en väldigt fin salong där en oerhört trevlig och professionell perfektionist arbetar? Ja, då är det inget snack om var du ska klippa dig.

Priset? Lika mycket som det kostar på en vanlig frisörsalong.

Grazie mille, signore Emilio!
  • Robert H
    Robert H skrev om Salong Mille
    Salong Mille rekommenderas starkt! Emilio som driver företaget är inte bara en otroligt duktig frisör utan en riktigt trevlig och lugn kille som verkligen lyssnar på sina kunders önskemål och klipper deras hår precis som de vill ha det. Kanon!
  • Annette J
    Annette J skrev om Salong Mille
    Bästa frisören jag varit hos. Noggrann & alltid lika glad & trevlig
  • Christopher H
    Christopher H skrev om Salong Mille
    Jag har haft nöjet att klippa mig hos Emilio och Salong Mille i ca 1 år nu - alltid med ett mycket gott resultat. Salong Mille ger mig absolut toppservice, kunskap och bemötande i världsklass! Emilio tar sig tiden att ta hand om varje enskilt hårstrå.

Jag ger mina varmaste rekommendationer till Salong Mille och Emilio.
  • Göran F
    Göran F skrev om Salong Mille
    Jag har haft Emilio som min frisör i cirka tio år, under ett flertal salongsbyten, innan han öppnade eget med Salong Mille.
    Bemötande: Mycket gott och personligt. Professionellt och lugnt tar han sig tid för att resultatet skall bli riktigt bra.
    Resultat: Utmärkt.
    Jag kan varmt rekommendera Emilio på Salong Mille.
  • Robert C
    Robert C skrev om Salong Mille
    Extremt nöjd med klippningen och bemötandet.
  • Jonatan E
    Jonatan E skrev om Salong Mille
    Mille gör det riktigt bra och jag har blivit nöjd varje gång jag varit där. Mycket prisvärt och jag kommer definitivt gå dit fler gånger.
  • Hector G
    Hector G skrev om Salong Mille
    Alltid lika trevligt att besöka salong mille, utmärkt service till ett rimligt pris. Både jag och tjejen är helnöjda med klippningen och kommer fortsätta att klippa oss hos Emilio.
    Hector & Maria
  • Thomas V
    Thomas V skrev om Salong Mille
    Erfaren, proffsig frisör med "glimten i ögat". Alltid vänliga ord när jag kommer in i hans salong för en klippning. Skäligt pris, 300:- för en herrklippning. Även min fru går numer också hos Mille. Han rekommenderas varmt! Thomas och Anneli Wahl
  • Lennart W
    Lennart W skrev om Salong Mille
    Mycket bra bemötande. Jag har köpt en klippning och den har utförts på ett utmärkt sätt. Det märks att de är duktiga och anstränger sig för kunden.
    Salong Mille har till fullo levt upp till förväntan och jag har upplevt besöket som mycket positivt.
  • Stuart L
    Stuart L skrev om Salong Mille
    Jätte bra frisör och fint lokal!
  • Felicia B
    Felicia B skrev om Salong Mille
    Mille var mycket trevlig. Mysig salong och bra pris. En klippning för 400 kr och jag blev grymt nöjd. Det är inte ofta jag går ifrån frisören och är nöjd. Har lockigt hår och Mille klippte upp lockarna superfint och det blev inte för kort. Dessutom bör småföretagare gynnas och stöttas. Toppenbra rakt igenom!
  • patrik c
    patrik c skrev om Salong Mille
    Proffsigt och mycket trevligt bemötande.
    Förväntan uppfyldes till 100%, äntligen någon som jobbar med sax och inte trimmer.
    Stämningen va glatt, trevligt. Servicen mycket bra och lyhört.

Definitivt prisvärt, känns att jag fick en professionell klippning, vilket jag önskar.
    Sammanfattningsvis har jag hittat stället jag önskar och kommer fortsatt besöka framöver.
  • dick m
    dick m skrev om Salong Mille
    Jag blir alltid mycket hjärtligt bemött. Har klippt mig hos Emilio i många år och alltid blivit snyggt klippt. Jag har vid flera tillfällen rekommenderat Emilio till mina vänner.
  • lars s
    lars s skrev om Salong Mille
    Välkomnande, personligt och trevligt bemötande.
    Noggrant och professionellt arbete, mer än väl värt priset.
    Jag är mångårig kund och hoppas kunna fortsätta som kund många år till.
  • Anna B
    Anna B skrev om Salong Mille
    Bemötandet var det bästa jag upplevt sedan jag kom till Sverige 1968
    Utöver min förväntan, vad gäller professionalitet
    Fin och ljus salong, bäst stämning och servicenivå som jag upplevt
    Absolut prisvärt, inte dyrt
    Jag känner mig som i Italien för 50 år sedan, med hårkonst
  • Erika B
    Erika B skrev om Salong Mille
    Salong Mille ska man gå till om man uppskattar en nogrann och duktig frisör. Jag har klippt mig hos Emilio i många år och aldrig blivit missnöjd.
  • Ove E
    Ove E skrev om Salong Mille
    Ligger långt från där jag bor.
  • Anne Li van Glabbeck W
    Anne Li van Glabbeck W skrev om Salong Mille
    Mille är alltid väldigt trevlig och hjälpsam. Mycket serviceminded. Dessutom en väldigt duktig frisör. Jag kan varmt rekommendera denna salong. Vår familj är mycket nöjda med Mille och vill inte ha någon annan frisör.
  • Sven G
    Sven G skrev om Salong Mille
    utmärkt
    utmärkt
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Salong Mille
    Trevligt bemötande redan i entrén. Att maskinraka en kund är inte så lätt som man kan tro. Detta är en av stadens mer noggranna och skickliga frisörsalonger för denna tjänst och jag är alltid mer än nöjd då jag går därifrån. Rekommenderas varmt! Vänligen, Stefan
  • Björn L
    Björn L skrev om Salong Mille
    Mycket bra bemötande. Trevligt, sakligt och bra service. Prisvärd snabbklippning.
  • Gun D
    Gun D skrev om Salong Mille
    Kan verkligen rekommendera Emilio och hans Salong Mille. Han är en mycket skicklig och erfaren frisör.
  • Benito G
    Benito G skrev om Salong Mille
    Trevlig bemötande, lättsam stämning och proffsig klippning. Rekommenderas varmt till den som söker en frisör i området runt norrtull.
  • Filip N
    Filip N skrev om Salong Mille
    Mycket bra, prisvärd och trevlig service i ljus miljö.
  • Bodil Sekund B
    Bodil Sekund B skrev om Salong Mille
    Jag har klippt mig hos Emilio i 10 år o är jättenöjd. Alltid noggrann, tar sig alltid god tid.
  • Anders F
    Anders F skrev om Salong Mille
    Mycket trevligt och proffessionellt
  • johanna s
    johanna s skrev om Salong Mille
    Emilio och salong mille är suveränt. Jag går alltid till Emilio när jag ska klippa mig! /Johanna
  • Partik B
    Partik B skrev om Salong Mille
    Jag kan verkligen rekommendera Salong Mille. Jag är alltid lika nöjd efter mina besök hos Emilio. Han klipper så jag har en lättskött men snygg frisyr ända tills nästa besök.
    /Patrik
  • Martin N
    Martin N skrev om Salong Mille
    Andra besöket hos Mille nu, proffigt klippt och trevligt bemötande!
  • Ragnar S
    Ragnar S skrev om Salong Mille
    - Alltid trevligt och hjälpsamt att hitta tid som passar
    - Blir klippt så jag får godkänt av min specialist hemma
    - Välkomnande / fräsch lokal / korrekt
    - Ligger i den prisklass jag kan förvänta mig
    - Positiv, tidigare låg salongen snett över gatan, nu får jag promenera 25 min fram och tillbaka, men jag har funnit det värt besväret.
  • Jan F
    Jan F skrev om Salong Mille
    Jag har klippt mig hos Mille under lång tid och alltid varit väldigt nöjd med både bemötande och kvalitén på själva klippningen.
    Jag har vid enstaka tillfällen prövat andra frisörer men alltid återvänt till Mille
    som är klart prisvärd även om kostnaden inte är den lägsta.
    Jag rekommenderar gärna Mille som en mycket kompetent och trevlig frisör.
  • Per-Erik B
    Per-Erik B skrev om Salong Mille
    Jag har följt med mannen bakom Salong Mille i cirka 15år från de olika salongerna han varit verksam i. De tidigare salongerna har varit av varierande kvalite, men Emilio har varit det primära för min del.
    Nu återfinns Emilio på en ljus, öppen och trevlig salong i ytterkanten av city kärnan, men det är absolut ingen nackdel, parkeringen är enkel eller att du från centrum ksn ta 2 ans buss som stannar i princip utanför dörren.
    Salong Milles är ett välkomnande ställe, man tidsbeställer och får det man förväntar sig sig av en bra frisör.
    Kostnaden är helt godkänt för det man får, det är inte bara hårklippningen utan även annat som växer i ansiktet åtgärdas.
    Sammanfattningsvis kan jag varmt rekomendera Salong Milles, ta en busstur med 2an från stan och få en lugn och omhändertagande stund.
    Pelle B
    Emilio G, Ida A gillar detta
  • Karin H
    Karin H skrev om Salong Mille
    Bra service, trevligt bemötande och väldigt duktig i sitt hantverk. Jag har alltid varit nöjd när jag gått därifrån.
  • Bo C
    Bo C skrev om Salong Mille
    Jag har varit kund i mer än 20 år och alltid fått ett proffsigt bemötande. Trots att jag måste åka både buss och pendeltåg anlitar jag fortfarande Salong Mille
  • Janne Å
    Janne Å skrev om Salong Mille
    På Salong Mille får du alltid ett bra bemötande och du får i alla lägen en klippning som definitivt lever upp till dina förväntningar - du känner dig som ny!
  • Marko A
    Marko A skrev om Salong Mille
    Mycket bra service. Gediget hantverk. Rekommenderas varmt!
  • Sami S
    Sami S skrev om Salong Mille
    Emilio och nu Salong Mille har under snart 20 år klippt mitt hår. Jag har följt honom varje gång han bytt salong (7 ggr) och nu slutligen i hans egna. Det gör jag bara för att han är riktigt duktig. Varje hårstrå tas om hand och klipps, kammas och läggs rätt. Världsklass!

Ynglingagatan 18, 113 47 Stockholm