Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Södermalm Salong SOMDUVILL

Salong SOMDUVILL

Östgötagatan 89, 116 64 Stockholm — Visa karta

Salong SOMDUVILL ligger på Söders sköna höjder och vi erbjuder klippning, permanent och slingor, med eller utan folie. Fest- och bruduppsättningar och även massage av hårbotten, nacke och axlar är andra tjänster vi kan erbjuda. Låt oss skämma bort ditt hår och ge dig en ny och fräsch look!

Vi är lyhörda för dina önskemål och vill att du som kund ska få en trivsam stund med egentid och lämna salongen nöjd! Varmt välkommen in för en konsultation eller boka tid direkt.

- Hos Salong SomDuVill finns just nu plats för två personer att hyra in sig -

Läs vad 56 kunder tycker om Salong SOMDUVILL

• Ibbe J
    Ibbe J skrev om Salong SOMDUVILL
    Hejsan :-) Jag blev o är jättenöjd med både klippning o slingor ! O väldigt jättetrevlig konversation om vidlyftande samtalsämnen. Vi ses igen :-) Med vänlig hälsning Inga-Britt Läs mer
  • Adam V skrev om Salong SOMDUVILL
    Tina är väldigt skicklig frisör, den bästa som jag haft hittills. Hon tar sig verkligen tid och hjälper till att hitta en frisyr som klär mig. Det blir alltid mycket bra och är det akut med en klipptid så är hon alltid otroligt flexibel och hjälpsam. Hon är dessutom väldigt vänlig. Jag rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • Johanna J skrev om Salong SOMDUVILL
    Jag har varit kund hos Tiina i snart ett år. Tiina är en mycket erfaren, kunnig och skicklig frisör både när det gäller klippning och färg. Hon är lyhörd och kan konsten att anpassa ens önskemål och idéer om färg och form utifrån ens personliga förutsättningar så att slutresultatet alltid blir mycket bra. Och om man saknar idéer så kommer Tiina med bra förslag och är inte nöjd förrän kunden är det! Jag kan varmt rekommendera denna frisör, som man både blir snygg och glad av att besöka :-) Läs mer
    2016-04-13 Tiina R svarar Johanna J
    Tack, Johanna. Så underbart , att läsa. Du är medveten om hur ditt hår "lever loppan" så du förstår mig och ditt hår, det underlättar.
    Önskar dig fin vår. Vi ses igen när håret "säger till". Kram.
    Tiina R gillar detta
  • Marita R
    Marita R skrev om Salong SOMDUVILL
    Nu har jag varit hos Tiina ett par gånger och alltid blivit nöjd, med klippning och färgning. Tiina är dessutom lyhörd, trevlig och hon ger mig tips om mitt hår.
    Jag har hittat mn nya favoritfrissa.
    Tack Tiina, jag fick många positiva kommentarer på festen. Läs mer
    2016-04-13 Tiina R svarar Marita R
    Tack, Marita. Så roligt att du går som en reklam pelare : ). Att vara lyhörd är ett krav från mig själv, skulle själv uppskatta en sådan frisör, så därför klipper jag även mitt eget hår. Vi ses och njut av livet och våren. Kram.
  • Agneta L
    Agneta L skrev om Salong SOMDUVILL
    Hos positiva Tiina får jag alltid en mycket välarbetad och noggrann klippning med styling. Det märks verkligen att hon har talang för och tycker om att skapa av hår. Jag får många förslag på olika frisyrer men vill jag ha något självvalt blir det naturligtvis så. Jag rekommenderar verkligen denna frisör för den som vill ha det lilla extra! Läs mer
    2016-04-10 Tiina R svarar Agneta L
    Tack så mycket , Agneta . Det värmer , att få läsa så fin omdöme. Det är lätt, att skapa när du själv är så mottaglig för nya frisyrer.
    Du vågar och du vill ,sedan jobbar vi som team med ditt hår. Önskar dig solig, roligt vår. Kram.
    Marita R, Tiina R gillar detta
  • Svea J
    Svea J skrev om Salong SOMDUVILL
    Blev klippt av finaste Cajsa igår och har nog aldrig fått så många komplimanger för mitt hår som det senaste dygnet. Fick en jättefin frisyr som både funkar att "ha som den är" eller styla med locktång etc. Cajsa lyssnade till vad jag ville ha, kunde rädda en hemmaklippt lugg (oj, oj) och stylade superfint efteråt. Helt enkelt toppen! Läs mer
  • Lena O skrev om Salong SOMDUVILL
    Tiina är en mycket kunnig frisör. Hon har blick för vilken frisyr som passar mig och vilken färgnyans på håret som passar mina egna färger. Jag har gått hos henne i många år och är helnöjd!!! Alltid ett trevligt bemötande. tycker Lena Läs mer
  • Ann-Catrin K
    Ann-Catrin K skrev om Salong SOMDUVILL
    Jag är stamkund på salongen . Jag ger Tiina hösta betyg. Hon klipper mitt tjocka hår till bästa frisyrer/Ann-Catrin Läs mer
  • Maria skrev om Salong SOMDUVILL
    Tiina och jag går långt tillbaka i tiden, jag började gå hos henne i slutet av -90 talet. Tina har rört på sig och jag har följt med, för hon är inte en frisör man byter ut frivilligt.

Vi (jag skriver vi för med en duktig frisör får en att känna att mitt hår är en gemensam angelägenhet) har gått från långt, tonat, slingor och ibland permanentat till lagom kort, naturligt, obehandlat och Tiina fixar allt med samma professionalitet och starka integritet. Tiina gör inget hon inte tror på, har ofta bra förslag, men är samtidigt sällsynt lyhörd. Hos Tiina och hennes kollega Cajsa, i deras avslappnade salong, känner man sig alltid varmt välkommen och helt trygg. Läs mer
  • Birger K skrev om Salong SOMDUVILL
    Det är ett mycket proffsigt och mycket trevligt bemötande kunden får hos Tiina. Hon är hur bra som helst, Läs mer
  • Marina s skrev om Salong SOMDUVILL
    Första besöket på salongen med definitivt inte sista! Ett fantastiskt bemötande och bra resultat. Tiina är både lyhörd och vägledande på samma gång, Tummen upp för denna salong! Läs mer
  • Lena T skrev om Salong SOMDUVILL
    Som vanligt lämnade jag salongen och Tiina idag med ett leende på läpparna. Så nöjd med färgen och slingorna !Och självklart alltid lika trevligt med pratstunderna !Vi ses igen om 5 veckor :)Kram Läs mer
  • Lena A skrev om Salong SOMDUVILL
    Fruktansvärt dyrt!!Upptäckte då jag kom hem att jag trots den dyra slingningen aldrig sett så gråhårig ut! Synd för Tiina var trevlig. Läs mer
  • Therese S skrev om Salong SOMDUVILL
    Det var tre veckor sedan jag klippte mig hos Tiina nu, men hur som helst har jag nog aldrig blivit så nöjd efter ett besök hos frisören som jag blev då! Jag var lite nervös eftersom jag aldrig hade besökt salongen förut och skulle klippa av mitt längre hår till en betydligt kortare frisyr, men Tiina lyssnade verkligen på hur jag ville ha det, och det blev precis som jag hade tänkt mig, om inte bättre!:) Så tack så mycket för den fina klippningen (om än några veckor sent), och jag kommer absolut att komma tillbaka!:)

Therese Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Salong SOMDUVILL
    Det är sällan jag blivit nöjd eller väl bemött hos en frisör, men Tina var fantastisk! Social, glad och lyhörd till både mina önskemål och intressen i övrigt. Med kortare, välfriserat hår åkte jag hem och stirrade mig själv i spegeln hela kvällen och det enda som ekade i mitt huvud var Tinas komplimang; Du ser ut som en ung Cyndi Lauper. Tusen tack och vi ses snart! ;)

/Eva Läs mer
  • Sanna T skrev om Salong SOMDUVILL
    Tiina, du är en riktig pärla! FANTASTISK, både på hår och som människa!

Jag gick nervös till salongen för första gången någonsin igår, men kom ut på strålande humör med ett glatt leende som matchade solen som sken på mitt omhändertagna hår.

Tiina är ett riktigt proffs som är lugn, kunnig, trevlig, mysig och tar sig tid för vad man önskar.

Mitt hår är mycket skadat sedan år av egna experiment med starka blonderingar och den senaste blekningen resulterade i "pippigult" hår (enligt mitt tycke). I panik ringde jag till salongen som snabbt fixade en tid, och Tiina är faktiskt den första och enda frisör jag har träffat som har prioriterat ärlighet framför att tjäna pengar på sin kund. Hon sa att mitt hår inte skulle orka med ännu en färgning med väteperoxid utan att det tyvärr skulle gå av då. Istället intensivtonade hon de gula delarna av håret håret så att det fick en mer naturlig blond nyans. Hon tog sig verkligen tid för mig att hitta den bästa tänkbara lösningen som var mest skonsamt mot håret.

Som jag tidigare nämnde älskar jag att experimentera med mitt hår och således har jag tidigare klippa mig själv. Inte det lättaste när man bara har en liten spegel att tillgå för att se hur det blev bak på huvudet. Tiina klippte det mycket jämnt och symmetriskt!

Hon gav mig dessutom många bra, användbara tips samtidigt som vi pratade om allt mellan himmel och jord!

Salongen ger en mysig, avslappnad, hemkär känsla med många vackra tavlor och prydnadsänglar som hennes kunder gett henne. Hon är en riktig ängel som fick mig att känna mig trygg "under hennes vingar".

TACK Tiina, du är bäst!

Kramar /Sanna Läs mer
  • William S skrev om Salong SOMDUVILL
    Kom inte ihåg namnet på min frisör men hen var fantastiskt duktig och trevlig. Jag kom in utan att veta vad jag ville men hen hade både tålamod och kunskap vilket gav mig min finaste frisyr ever. And thats hellacool. :) Rimligt pris för sådan talang säger jag. Klipp er här! Läs mer
  • Anders G
    Anders G skrev om Salong SOMDUVILL
    Toppen att hitta superba Cajsa ännu närmare min arbetsplats och få en mkt bra klippning. Härligt! /Anders Läs mer
    Tobias B gillar detta
  • Fia L
    Fia L skrev om Salong SOMDUVILL
    Tack Cajsa för perfekt make over och trevligt sällskap! Det blev precis som jag ville! Kram från Fia Läs mer
  • Daniel C skrev om Salong SOMDUVILL
    Bemötandet var suveränt Tiina och Cajsa är jättetrevliga. Jag fick mitt livs bästa klippning här när Cajsa klipte mig. Rekomenderar detta starkt! Läs mer
  • Ninna G skrev om Salong SOMDUVILL
    Jag har gått hos Tiina, som är frisören på Salongsomduvill, i 18 år och byter inte ut min frissa, jag kan bara rekommendera henne,urduktig när det gäller hår med fina hårstrån, klippn överhuvudtaget . Även Kajsa är duktig med vitageklippningar/klippn för män/grabbar. Hälsar Ninna

Hälsa Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om Salong SOMDUVILL
    Det kanske inte är helt uppenbart när man kommer dit, men de finns där på Östgötagatan, haha. Det är bara att ringa på porttelefonen så släpper dem in dig. Jag klippte håret där för ett tag sen och vad kan jag säga, det blev som jag ville! Jag kommer absolut gå dit igen. Öppettider behöver de inte lägga ut på nätet eftersom de inte har några! Men det hade varit bra att ha prisuppgifterna på nätet. Läs mer
  • Raija L skrev om Salong SOMDUVILL
    Nu har jag hittat,vad jag sökte:lugn och ro,vänligt och lyhört bemötande,skratt och inte minst en mycket skicklig frisör- Tiina!
    Jag som har ett ricktigt problemhår,hatar att gå till frisören,men nu var det riktigt trevligt.
    Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Stefan K skrev om Salong SOMDUVILL
    Klippt mig hos Cajsa och är supernöjd! Förutom att Cajsa är en superfrisör så är hon alltid lika trevlig! Det känns skönt att klippa sig hos Cajsa och man känner sig alltid väl omhändertagen. Underbart! Läs mer
  • Emilio P skrev om Salong SOMDUVILL
    Rekommenderar Cajsa som jag har klippt hos ett tag nu, riktigt duktig e hon, alltid lika nöjd! Läs mer
  • ASTRID R
    ASTRID R skrev om Salong SOMDUVILL
    ATT KOMMA TILL SALONG SOMDUVILL. är som att bli bjuden hem till en kär vän.Tiina är inte bara en duktig frisör, hon ger den tiden man behöver, inget stress. och dessutom är det en fantastisk och inbjudande miljö.
    Jag har gått fast hos Tiina i många år, och har alltid blivit helnöyd, både med kort och längre hår.Nu bor jag inte längre i Stockholm, och kan inte utnyttja denna salongen som jag vill...men jag kan rekomendera den på det varmaste.
    Hejjjaaaa, Tiina.
    Lycka till vidare. Läs mer
  • Maja skrev om Salong SOMDUVILL
    Kan rekommendera Cajsa Zetterlund som är trevlig och lyhörd. Gick från salongen nöjd och snygg i håret! Läs mer
  • Fredrik K skrev om Salong SOMDUVILL
    Cajsa är väldigt duktig, snabb och trevlig. Allt detta räcker lätt för att få toppbetyg. Gillar man även 50-tals frisyrer, rockabilly och bilar så har man alltid hur mycket som helst att prata om. Suveränt! Läs mer
  • Kim S skrev om Salong SOMDUVILL
    Cajsa klipper mig precis som jag vill och min 50 tals frilla gör succe` Läs mer
  • lennart h skrev om Salong SOMDUVILL
    Tack för att du klippte mig så bra och på sånt kort varsel före semestern kajsa KANONBRA. Hälsningar lennart. Läs mer
  • Josefine Å skrev om Salong SOMDUVILL
    Klippte mig för första gången hos Tiina för någon månad sedan. Resultatet blev hur bra som helst och jag kände mig verkligen mer än välkommen och bekväm under besöket! Tiina är en fantastisk frisör och människa. Kram! Läs mer
  • Nelly W
    Nelly W skrev om Salong SOMDUVILL
    Äntligen någon som klipper utefter vad jag vill ha och inget annat! Läs mer
  • Simon O skrev om Salong SOMDUVILL
    Trevligt och mysigt ställe. Tina är underbar. Läs mer
  • Roy E skrev om Salong SOMDUVILL
    Tiina är #1 ..! en helt grymt underbar frisör och människa! Hon är lyhörd, noggrann, och klipper precis som man säger, och hon hade lite egna förslag om hur jag skulle klippas så jag lät henne göra som hon ville och det var fan en jävligt bra idé visade det sig! Hon är en varm person som är lätt att snacka och skratta med!! Ett riktigt nöje att klippa sig där så mig slipper hon inte i första taget! Läs mer
  • Kicki A skrev om Salong SOMDUVILL
    Avslappnat, behagligt och trevlig salong. Lite 60-talsinspirerat och det känns som man är hemma hos en kompis. Läs mer
  • Anna J skrev om Salong SOMDUVILL
    Stor kunskap och en härlig känsla med en personlig och väldigt avslappnad stil. Här bjuds det både på lyhördhet och en hel del tips och idéer. Och en och annan kopp te... Ett sant nöje att gå hit! Har både blivit klippt och fått slingor och varit supernöjd varje gång. Stort tack! Läs mer
  • Anna R skrev om Salong SOMDUVILL
    Jag var lite skeptisk när jag först kom in och såg inredningen, som inte är flashig alls som på många andra salonger, men känslan försvann nästan omedelbart när jag började prata med Tiina. Hon forstog på en gång vad jag ville ha och tipsade när jag frågade. Det var jätte länge sedan en frisör tog sig tiden att klippa noggrant mitt hår, som för övrig är tunt och rakt och inte det lättaste att göra med... Proffsig, trevlig och pratsam men samtidigt respektfull. Absolut värd pengarna! Tack Tiina! Läs mer
  • Rose A skrev om Salong SOMDUVILL
    Jag kan bara instämma i tidigare hyllningskör !!
    Varm, trevlig och mycket kunnig i frisöryrket
    Jag kände mig som en riktig Hollywoodfru när jag gick därifrån Läs mer
  • Albert skrev om Salong SOMDUVILL
    Proffsigt och personligt! Tiina lyssnar och tittar noggrant innan hon sätter igång, och det märks att hon är erfaren. Och det är första gången jag fått en kram av en frisör när jag gått! Gå hit om du letar efter en charmig frisör som gör dig riktigt nöjd efteråt! Läs mer
  • Karl Olof E skrev om Salong SOMDUVILL
    Tina, som äger salongen, är en duktig frisör på många sätt. Hon har skött våra familjemedlemmars frisyrer under flera år. Alltid till vår
    stora belåtenhet. Läs mer
  • Anna skrev om Salong SOMDUVILL
    Hos Salong SOMDUVILL blir du proffsigt klippt, vänligt bemött och både hörd och sedd. Jag tycker att Tiina är fantastisk på att lyfta fram det bästa hos mig och jag blir jätte snygg i håret, samtidigt som jag känner mig säker och bekväm med resultatet. Jag tycker Tiina är "outstanding". Gå dit! Läs mer
  • Marilene B skrev om Salong SOMDUVILL
    Rekommenderar att göra ett besök hos Tiina,på Salong SOMDUVILL.Tina har alltid tid för en och lyssnar hur man vill ha det.Jag har gått hos henne när hon jobbade i Täby och jag tycker att det är värt att åka till söder,för vi har alltid roliga stunder tillsammans!Tiina gör ett jätteproffsigt jobb, och man känner sig vacker när man går därifrån! Kram från Marilene Läs mer
  • Lina A skrev om Salong SOMDUVILL
    Det bästa och trevligaste jag gjort på länge! Tiina är inte bara en grymt duktig frisör som gör "som du vill", hon är också supertrevlig och det var jätteroligt att klippa sig hos henne. Hon gör det där lilla extra för att man ska känna sig nöjd och det är fantastiskt! Läs mer
  • cecilia s skrev om Salong SOMDUVILL
    man får vara ifred. Och man får som man vill.Och en jättebra frisör, so kan sitt jobb. TOPPENBRA! Läs mer
  • Elias H
    Elias H skrev om Salong SOMDUVILL
    Här klippte jag mig och det var jätte bra. De var jätte duktiga och framförallt trevliga. Jag kunde nämna en kändis och sedan klippte de mig som honom. Bästa frisören i stan och billig. Läs mer
  • Eva A
    Eva A skrev om Salong SOMDUVILL
    Tiina förstod exakt hur jag vill ha mitt hår eftersom att vid varje klippning blir det en ny version av det korta håret, och jag älskar varenda frisyr jag får...Hon klipper verkligen som jag vill ha det.
    Färgade även håret och Tiina fick välja en ton som hon tyckte passade min hudtyp och det blev helt perfekt! Från brunett till honungsblond! Läs mer
  • Elisabet L skrev om Salong SOMDUVILL
    Äntligen! Den ende frisören som klippt mig så att mina virvlar ligger på plats och snygg samt nöjd blev jag också. Helt klart rätt frisör för den kräsne. Elisabet Läs mer
  • Miriam K skrev om Salong SOMDUVILL
    Jättehärlig salong! Går hit åtminstone var 6:e vecka och bara njuter av att bli omhändertagen. Superduktig personal! Läs mer
  • leila a skrev om Salong SOMDUVILL
    Man får lite mer för pengarna.Håret blir klippt och färgat i ett väldigt trevligt och varmt atmösfär. Läs mer
  • cecilia s skrev om Salong SOMDUVILL
    den som klipper är noggrann och duktig. Hon klipper och färgar med omsorg om sin kund. Jag har aldrig blivit så bra klippt någon annan stans i Stockholm, Örebro eller Göteborg.
    Det är också skönt med en lugn miljö med tid för samtal eller tystnad. Läs mer

Bästa frisörerna i Stockholm:

Sickla Strand 66, 13134, NACKA