Alla kategorier Rörmokare Stockholms län Solna Samsons Rör AB

Samsons Rör AB

Åldermansvägen 21, 171 48 Solna — Visa karta

I samverkan med institutionella beställare inom Stockholmsområdet erbjuda det för kunden mest gynnsamma utförandet av tekniskt avancerade rörarbeten.
Rubingången 71, 13549, TYRESÖ
Relax Rör & Värme IVT Center
Jonas P:
Schysst och trevligt bemötande.

Rörmokare nära Samsons Rör AB:

Solna strandväg 34, Solna
MF Rör AB är medlem i branschorganisationen VVS Företagen och följer gällande br... Läs mer ›
Ingvar M:
Ombyggnad av lokal till lägenhet, mycket bra service och bemötande

Hunnebergsvägen 3, BROMMA
Vårt mål är alltid att du som kund ska bli nöjd. Vi har redan idag många nöjda k... Läs mer ›
Kund B:
En duktig kille som fixade rörledningarna och elementen. Rekommenderas varmt att anlita det företaget.

Höglandstorget 1, BROMMA
Våra välutbildade och erfarna IVT-installatörer kan värmepumpar! Läs mer ›
Gunilla R:
Enbart positiv! De har utfört ett perfekt arbete och det är lätt att komma i kontakt med dem om man behöver hjälp, vilket känns tryggt! Hä...

Årsta skolgränd 10, ÅRSTA
Framgångsfaktorerna i Lindqvist & Engström ABs strategi är att konsekvent utföra... Läs mer ›
Jesper N:
Jag hade stora förväntningar på Lindqvist då jag tidigare haft mkt bra erfarenhet av dem gällande totalrenovering av min förra lägenhet. Fr...

Läs vad 2 kunder tycker om Samsons Rör AB

• Daniel
    Daniel skrev om Samsons Rör AB
    Vår Bostadsrättsförening anlitade Samsons Rör för en stamspolning i samtliga medlemmars lägenheter. Fastigheten är relativt ny så detta gjordes för att underhålla samt förhindra framtida problem.

Under förhandligen (innan arbetet satts igång) så var vi väldigt tydliga med att vi ville ha dagliga uppdateringar på hur arbetet går eftersom Samson behöver tillgång till samtliga medlemmars lägenheter. Om någon medlem inte lämnat nycklar kommer därför inte Samson in i den lägenheten och då ville vi veta det i tid så att vi kunde knacka på hos berörd medlem och be Samson gå dit dagen efter. Dessa uppdateringar lovade Samson att skicka ut.

Efter att arbetet påbörjats fick vi dock aldrig några uppdateringar. Vi fick jaga dem via mail och telefon för att faktiskt veta hur det hade gått och ofta fick vi svar från projektledare som inte ens var på plats. Dessa svar löd oftast "Vad jag vet har det gått bra". Detta anser jag inte vara en statusrapport - ofta visste inte ens projektledaren/planeraren vad som hade hänt under dagen och lämnade väldigt otydliga svar.

Arbetet i sig gick väldigt fort fastän de planerat in flera dagar för arbetet (och även fakturerat därefter). Utifrån vad vi har hört från medlemmar så befann de sig endast i en lägenhet under ca: 10 minuter. Då spolades avloppen både i kök och badrum. Det ska tilläggas att vi anlitade Samson Rör därför att en medlem hade haft problem med sitt avlopp tidigare och Samson då varit över och åtgärdat det. Därefter togs ett beslut att spola samtliga medlemmars avlopp. Så Samson var fullt medvetna om vilket slags arbete det handlade om.

Det ska även påpekas att Samsons Rör aldrig lämnade ett ordentlig schema på hur arbetet skulle utföras. Vi fick endast reda på att det skulle ta ca: x antal dagar men inget som förklarade vilken port de ville börja i och vart de skulle avsluta arbetet så att våra medlemmar kunde få information om vilken tid/dag de kommer. Många ville vara hemma under arbetets gång.
    Bara att få ett sådant här schema var något som behövdes drivas av oss då Samson inte riktigt verkade ha kompetens i det området.

Ovan punkter var dock inte så farliga - irriterande men acceptabelt. Det som fick oss att tappa förtroende för Samsons Rör var att personalen som utförde arbetet inte ordentligt kollade att ev. diskmaskiner var igång. En medlem hade missförstått dagen och därför satt igång sin diskmaskin. Hon var hemma vid tillfället med glömt att den var igång när Samson dök upp. Samsons personal ryckte ut avloppsrören utan att se efter om diskmaskinen var igång vilket ledde till att det pumpades ut flertal liter vatten på parkettgolvet. Visst, en olycka händer men Samson tog inte på sig något som helst ansvar i ärendet och skyllde även på våran medlem samt ändrade historien om hur det gått till. De ringde upp oss en timme efter olyckans tillfälle men fick det att låta som att det hade runnit ut betydligt mindre vatten. Sedan lämnade de medlemmen och åkte därifrån med orden "det torkar". Tyvärr blev det ett betydligt större ärende än detta då det behövdes torkas ut med fläktar och försäkringsbolag inblandade. Även parketten fick läggas om. Samson hörde aldrig av sig varken med en ursäkt eller en förklaring. Tvärtom skylde de ifrån sig, både personal som utfört arbetet och projektledare. Våran medlem tog även åt sig detta hårt då Samson ändrat historien så pass mycket att de lade allt asvar på denne medlem.

Hur det ska gå till kan jag dock inte förstå? Oavsett vad en medlem säger eller gör så anser jag att ansvaret ligger på Samsons Rör om det under arbetets gång rinner ut flertal liter vatten. De skulle behöva se över hur de arbetar och införa punktlistor för att se över om en diskmaskin är igång eller inte. Man brukar framför allt höra det tycker jag.

Jag rekommenderar inte Samsons Rör, varken då projektledare hållit det han lovat eller personalen som utfört jobbet inte gör det ordentligt samt lägger ansvaret på oss när de gjort missar. De hade kunnat lösa situationen betydligt smidigare och proffsigare.
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Samsons Rör AB
    pajas företag som ej tar något ansvar för fel dom gjort och orsakat vatten skador håll er borta från MR samson

Åldermansvägen 21, 171 48 Solna