Särelinds Bygg AB

Särelinds Bygg AB

www.sarelindsbygg.se
  • Badge2021

Särelinds Bygg AB är ett litet familjeföretag som har lång erfarenhet av bygg och entreprenadverksamhet. Vi åtar oss såväl stora som små projekt. Allt från byggnadsarbeten till måleri eller snickerier kan du få hjälp med av oss - vi har erfarenhet av det mesta. Vi levererar alltid högkvalitativa och trygga entreprenader. Engagemanget för våra kunder ligger till grund för allt vi gör. Välkommen till oss!

61 omdömen om Särelinds Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2015

Malin L
Skrev om Särelinds Bygg AB

Fantastiskt på alla sätt. Noggrant, kommunikativt, följsamt och med sinne för smarta, snygga lösningar i vårt nya kök.

Svar från Särelinds Bygg AB

En helt ömsesidig känsla fina Malin. Stort tack för förtroendet och det var super att jobba med er. 💙🧡🩵💚❤️💛💜🤍

Björn H
Skrev om Särelinds Bygg AB

Vi har anlitat Särelinds Bygg ett par gånger och är väldigt nöjda. Rekommenderas starkt!

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Björn Grym lägenhet ni köpt! Tack för kul jobb! Hälsning Kristofer & Fredrik

Harriet W
Skrev om Särelinds Bygg AB

Professionellt arbete! Trevligt bemötande..

Stefan B
Skrev om Särelinds Bygg AB

Serviceminded! Jobbat på när det passat trots semestertider! Löst uppkomna situationer på ett bra sätt. Varit lösningsorienterade och resultatet blev bra!

John S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Väl bemött och mycket bra utfört arbete

Johan R
Skrev om Särelinds Bygg AB

Superbra bemötande! Snabba och bra svar på frågor. Väldigt flexibla med tider samt tekniska lösningar.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack för att du tar dig tid att skriva en rad, och kul att ni har fått en bra upplevelse, kan bara säga detsamma och trevligt att ni bjuder på kaffe i både solsken och snöstorm :-)

Mattias W
Skrev om Särelinds Bygg AB

Trevligt bemötande och bra utfört jobb. Dom har renoverat och byggt till ett stort plank. Väntar dock på sista slutförandet. Ser fram emot att anlita dem till nästa års projekt.

Olof S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Vi gjorde ett fönsterbyte och satte ny ytterpanel runt fönstret ovanför en utbyggnad på vårat hus. Vi är mycket nöjda med det utförda jobbet. Snabbt genomfört och hög kvalitet på det utförda jobbet gör att vi varmt kan rekommendera Särelinds Bygg.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack snälla för att ni tar er tid att skriva och känner er nöjda med utfört arbete. Allt gott

Rami R
Skrev om Särelinds Bygg AB

Vi gjorde en rivning av avväxling av bärande vägg. Mycket nöjd med arbetet, proffsigt och höll tidsplanen väl. Allt fortlöpte utan strul. Kommer fortsätta använda mig utav firman för framtida arbeten.

Håkan B
Skrev om Särelinds Bygg AB

Bra bemötande och leverans i enlighet med offert. Bra kvalitet avs arbetet.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Håkan för uppdraget och för att du tar dig tid att skriva en rad om din upplevelse. Hoppas du kommer att trivas bra i nya lägenheten.

Jimmie
Skrev om Särelinds Bygg AB

Fantastiskt bemötande och väldigt proffsiga rakt igenom. Väldigt noggranna samtidigt som arbetet utfördes snabbt. Lyssnade även på önskemål och var väldigt lösningsorienterade. Rekommenderas varmt.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Jimmie! Vad roligt att höra. Super kul att jobba hos er. Tack för recon och må bäst

Magnus L

Superduktig och noggrann. Kan rekommendera

Kul att du blev nöjd. Tack för Recon

Anders J
Skrev om Särelinds Bygg AB

BÄSTA hantverkare jag någonsin anlitat. Noggranna och professionella samt trevliga! Renovering av fuktskadad vägg, ompanelning, helrenovering av sovrum samt ommålning av hela huset. Kristofer höll i alla trådar med elektriker och målare…..bara att luta sig tillbaka och ta det lugnt👍😁 Bara staten ger oss mer ROT blir det mer jobb!😁

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack för Recon Anders. Jag håller också tummarna för mer ROT. Ni hade skön stil det var trevligt att jobba hos er. Tack igen det uppskattas

Fredrik J
Skrev om Särelinds Bygg AB

Kristofer på Särelinds bygg har hjälpt mej med bl.a. mycket fina altanbyggen, montering av skjutdörr och fönster. Jag fick en mycket seriös och ansvarstagande bild av Särelinds bygg. 👍🏽

Aylin S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Mycket hög arbetsmoral, vill man ha jobbet utfört med kvalite så ska man definitivt anlita Särelinds Bygg!

Sara N
Skrev om Särelinds Bygg AB

Mindre renovering utförd snabbt och bra! Lätta att ha att göra med.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack för uppdraget och recon. Allt gott

Mikael W
Skrev om Särelinds Bygg AB

Denna gång gjorde vi ett litet projekt och fick hjälp snabbt och smidigt.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack för uppdraget och omdömet, kul litet projekt. Må bäst

Elisabeth S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Renovering av lägenhet. Mycket bra bemötande. Hade förslag på smarta lösningar och blev en god diskussionspartner. Jag är nöjd!

Är du nöjd så är vi nöjda. Tack för Recon

Magdalena Elisabeth B
Skrev om Särelinds Bygg AB

Jag behövde snabb hjälp med att bygga upp en vägg och innerdörr. Trodde inte det skulle gå att hitta när jag började ringa runt. Särelinds Bygg, var mycket snabba att svara, hitta plats i sitt schema redan inom en vecka. Trevliga och proffsiga i sitt bemötande. Väggen, Dörren allt på plats, snyggt och städat, på en dag, trots att det inte var standardmått på dörr eller något annat. Mycket, mycket nöjd.

Tack för Uppdraget och tack för recon :-) Allt gott /Kristofer

Daniel Ö
Skrev om Särelinds Bygg AB

Noggrann och kunnig samt trevlig snickare mycket nöjd.

cecilia e
Skrev om Särelinds Bygg AB

Anlitade Särelinds Bygg AB för en efterlängtad badrumsrenovering. Hade en positiv och ”allt går att ordna” dialog under hela projektet vilket gjorde oss trygga. Badrummet blev fantastiskt och just så som vi ville ha det. Planerar att åter anlita dem för att renovera resten av lägenheten. Kan varmt rekommendera Särelinds Bygg AB.

Mikael P
Skrev om Särelinds Bygg AB

Jag har under flera år anlitat Särelinds Bygg AB, för diverse renoveringar i hemmet. Alltid blivit trevligt bemött, med snabb service och ett väl utfört arbete. De har utan tvekan levt upp till alla krav man som kund kan tänkas ställa, när man anlitar någon. En firma som genom god kommunikation, genuint engagemang och mycket goda slutresultat, alltid mer än levt upp till mina förväntningar. Kommer definitivt vända mig till dem I framtiden och tvekar inte att starkt rekommendera dem till andra, både för små och stora projekt.

Svar från Särelinds Bygg AB

Hej Mikael. tack för en väldigt fin RECO. Jag ser fram emot fler spännande projekt i framtiden, stort som litet. Det är alltid extra trevligt med återkommande kunder. God fortsättning och gott nytt år //Kristofer

Karl F
Skrev om Särelinds Bygg AB

Vi anlitade Särelinds Bygg AB för renovering av toalett och läggning av vattenburen golvvärme och golv i toa och intilliggande hall. Lösningsinriktade, lätta att ha att göra med, snabbt utfört och fint resultat. Allt på plats som överenskommet. Inga konstigheter helt enkelt. Vi är väldigt nöjda.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Karl! Skönt att det blåste medvind hos er, dessa ”klart innan Jul” är det tuffaste många gånger, ni var ju störtsköna och det var kul att jobba hos er. Då blir det helt klart enklare :-) Ha det /K

Fredrik J
Skrev om Särelinds Bygg AB

En riktigt pålitlig samarbetspartner.

Johan K
Skrev om Särelinds Bygg AB

Särelinds totalrenoverade vårt ruckel från -39, dvs rev ut allt ut till skalet och tilläggsisolerade och byggde upp enl våra önskemål. Lite delbetyg: - Kommunikation/dialog om lösning: 5 - Kvalitet och detalj: 5 - Pris: 4 (inte billigast) - Hålla tidplan: 2 (skulle ta ca 3 månader men vi flyttade in efter 4,5 och sedan slutfix dock rätt tydligt redan i startdiskussionerna att de var överbokade men ville anta jobbet, så viss förståelse). Summa: Kan rekommendera Särelinds. Väldigt bra dialog och genomförande!

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Johan, jag får erkänna att det svåraste med dessa stora projekt är att uppskatta tidsåtgången, och sedan att hålla den. Men efter varje renovering så tar man med sig lärdomar till nästa projekt. Hopps att ni ska trivas i många år framöver. //K

Olivia S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Platsbyggd bokhylla runt fönster med inbyggt elementskydd. Kristofer was väldigt trevlig och flexibel i sitt arbete, slut resultatet blev skit snyggt och jag är en nöjd kund.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Olivia, det var ett superkul jobb och du var väldigt trevlig och bra att göra med :-)

Thomas F
Skrev om Särelinds Bygg AB

Väldigt snabb och proffsig hjälp. Kan varmt rekommendera dom.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Thomas, kul att få hjälp en granne i ”nöd” :-)

Rolf W
Skrev om Särelinds Bygg AB

Beställde träaltan + entrégång, totalt c:a 40 m2. Blev mycket gott bemött hela tiden, både per mail och per telefon Mina förväntningar på material och jobb var mycket höga. Dessa förväntningar uppfylldes med råge. Jag är extremt nöjd med Särelinds Bygg. Leverantören av material var rent ut sagt usel. Han lastade av på uppfarten till min granne och mig. När Särelind påpekade detta flyttades virket till min tomt. För detta debiterade leverantören 1140 kr + moms, extra. Det ogillar jag skarpt.Mycket skarpt. Särelinds är toppenleverantör men underleverantören är lat och usel!

Svar från Särelinds Bygg AB

Ett område jag aldrig vistats i förut, var imponerad över landskapet, häftiga hus och trevliga människor, vad mer kan man begära? Var extra roligt att jobba åt dig Rolf, en riktigt gentleman men fötterna på jorden. Tack för uppdraget, och vinflaskan :-D Tråkigt med leverantören annars hade det varit mycket trevligare helhetsbild.

Mikael W
Skrev om Särelinds Bygg AB

Särelinds byggde upp vårt badrum och en toalett efter ett stambyte. Alla hantverkarna var mycket trevliga och duktiga på sina jobb. Kristofer verkade tycka det var kul med våra material- och möbelval och kom med bra förslag och förklaringar där vi inte visste vad vi skulle välja. Vi är mycket nöjda med resultatet.

Svar från Särelinds Bygg AB

Ett av de smakfullaste badrummen vi gjort, det var slit och varmt, många trappor utan hiss men värt mödan och är tacksamma för uppdraget. Ni var väldigt bra att jobba med! Ha det ;-)

Marianne L
Skrev om Särelinds Bygg AB

Mycket bra och noggrann fasadmålning! Dessutom ett väldigt positivt bemötande!

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Marianne, all cred Till bästa Lasse på Leds måleri. Tack för recon ????

Jörgen P
Skrev om Särelinds Bygg AB

Målning och tapetsering av tre rum, upptagning av fönster i fasad, byggande av ny vägg, läggande av heltäckningsmatta mm Mycket nöjd med genomfört arbete. Både byggare (Kristofer), målare och elektriker lyhörda för önskemål och noggranna vid genomförandet. Kom även med egna förbättringsförslag. Flexibla med arbetstider för att komma i mål så snabbt som möjligt (jobbar kväll/helg vid behov och möjlighet). Lätt att få kontakt med både via mail, telefon och sms vilket underlättade samarbetet. Även prismässigt bra, inte billigast men prisvärt. Rekommenderas verkligen! Jörgen, Danderyd

Bengt O
Skrev om Särelinds Bygg AB

Utmärkt betyg på utfört jobb. Noggranna och serviceminded. De verkade gilla sitt jobb och visade stolthet över det de åstadkommit. Däremot är de svåra att få kontakt med. Och de ringer inte tillbaka fastän att man lämnar meddelande och ber de göra det.

Svar från Särelinds Bygg AB

Hej Bengt, stort tack för recon. Jag minns inte riktigt om det var 2 år sedan vi var hos er, jag har för mig det var sommar och semestertider, men jag hoppas verkligen att vi fick kontakt igen och ber om ursäkt för slarvig återkoppling. Ha en riktigt härlig sommar

Håkan A
Skrev om Särelinds Bygg AB

Renovering av bad och duschrum. Bra bemötande. Företaget levererar en lite optimistisk tidslinjal, med hänsyn till deras övriga åtaganden. En hel del småbrister uppdagades vid kundens egen besiktning av arbetet, dessa rättades dock till av företaget efter påpekande. I det stora hela positivt.

Svar från Särelinds Bygg AB

Hej Håkan, tack för att du tog dig tid att skriva. Även hos dig var det länge sedan och man kan bara bli bättre. Tack för uppdragen och feedback

Håkan C
Skrev om Särelinds Bygg AB

Dom var bra att ha att göra med och gjorde ett bra jobb. Dom renoverade vår tvättstuga.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Håkan, tror det är 4 år sedan vi var hos er, så stort tack för recon! :-)

Gabriella S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Kunde inte fått ett finare badrum! Så nöjd!💖

Svar från Särelinds Bygg AB

Stora kramen fina syster, väldigt smakfullt badrum ni designat!

Joacim R
Skrev om Särelinds Bygg AB

Särelinds bygg AB är en pålitlig samarbetspartner som vi har arbetat med ett antal år. Trevlig personal som ställer upp i ur och skur för att kunden ska få det dom eftersöker. Jag rekommenderar Särelinds bygg AB till alla som söker en stabil firma som löser det mesta inom byggnation. / Jocke Ubblix

Svar från Särelinds Bygg AB

Tror det är därför vi jobbar så bra ihop Jocke :-) Tack för recon :-)

Samuel N
Skrev om Särelinds Bygg AB

Jättenöjd, bra kundbemötande och proffotionelt utfört arbete, högsta betyg!

Svar från Särelinds Bygg AB

Tackar för fina ord och bra betyg! ????

Brani O
Skrev om Särelinds Bygg AB

Professionella hantverkare, bra kontakt från början till slut, snabbt utförda jobb och mycket konkurrenskraftiga priser. Rekommenderas starkt!

Svar från Särelinds Bygg AB

Säger stans bästa reklambyrå! Tack och bock :-)

Kristofer S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Fantastiskt bra underentreprenörer! :-)

Emil B
Skrev om Särelinds Bygg AB

Sjukt nöjd. Fick träpanel uppsatt i mitt kök. Detaljarbetet och passningen runt fönster och andra svårare utrymmen är väldigt proffsigt gjort. Sen fick man det lilla extra med snygga fogningar, så allt ser helt original ut i min sekelskifteskåk. Kan skicka bilder om någon skulle vilja se, så nöjd är jag!

Svar från Särelinds Bygg AB

Heyyy det glädjer mig att höra, och ni förtjänar det bästa ! :-) Tack och bock

Sara K
Skrev om Särelinds Bygg AB

De har gjort om min kök, jag är super nöjd med de. Fint bemötande och perfekt jobb. De är mycket duktiga och kunniga. Jag kommer att ha de i framtiden för min badrum och tvättstugan. Har rekommenderat de till många.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Sara, det var ett nöje att arbeta hos er. Varma hälsningar

Lars P
Skrev om Särelinds Bygg AB

Noggrann , duktig & en trevlig prick.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Lasse, kul att våra vägar korsades :-)

Jakob H
Skrev om Särelinds Bygg AB

Jag har anlitat Kristoffer för köks renovering och bygga gäst wc. Kvaliteten på arbetet är 100%. Enkel att kommunicera med. Återkopplar alltid direkt.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack kompis för reco och fina ord :-)

Annika N
Skrev om Särelinds Bygg AB

Mkt bra bemötande & trevlig personal.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack för uppdraget, och recon :-)

Frida F
Skrev om Särelinds Bygg AB

Nej, vi är inte nöjda här. Kristofer fick en förfrågan att på kort varsel sätta upp ett nytt kök hos oss. Hade inte vårt köksskåp ramlat ned hade allt kanske varit ok, men det blev inte uppsatt som det skulle (obvi). Efter det var det ett arbete fullt av bortförklaringar och lättvindighet över det som hade hänt (vilket var en nära döden-upplevelse för oss + att allt vårt finporslin inkl arvegods och minnen sparade över 20 års boende är borta). Därifrån drog arbetet ut på tiden, dagar skulle arbetas men det kom ingen och...

Svar från Särelinds Bygg AB

Hej Frida och Niklas, verkligen tråkigt att ni känner så och väljer att dela den bilden av mig som hantverkare. Men det finns ju alltid 2 sidor av ett mynt. Ni ringer mig mitt i semestertider och vill ha hjälp, ni ringer fredag vi bokar måndag. Ikea leveransen är inte komplett, det kommer en till leverans, jag åker tvärs över stan för att ta emot ert paket då ni arbetar. Har som alltid noterat lite färgkoder osv, ni har som de flesta 0502-y på snickerier. Ni vill anlita oss för montering socklar i hela...

Hampus D
Skrev om Särelinds Bygg AB

Trevligt bemötande genom hela processen. Gör ett snyggt arbete och bygget gediget. Kommer med förslag och lösningar på uppkomna problem. Rekommenderas starkt om ni vill ha hjälp med ett byggprojekt.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack Hampus, only the best for the best! ;) nöjet är mitt

Martin Z
Skrev om Särelinds Bygg AB

Väldigt nöjd med slutresultatet och mitt nya kök. Bra och enkla att ha att göra med. Enda anledningen att det inte blir en 5:a i omdöme är att projektet tog ganska mycket längre tid än utlovat.

Zozan S
Skrev om Särelinds Bygg AB

Otroligt duktig och proffesionell i sitt arbete. Serviceinriktad och bra kommunikation från början till slut. Rekommenderar varmt Särelinds Bygg.

Svar från Särelinds Bygg AB

Tack för en fin RECO, :-) nöjet var mitt.

Claes W
Skrev om Särelinds Bygg AB

Duktiga och effektiva och håller alltid vad dom lovat

Benny J
Skrev om Särelinds Bygg AB

Det blev tryggt att anlita Särelind Bygg. Som vanligt vet man man inte innan om jobbet jag beställt skulle bli bea. Särelind Bygg levererade på tid o inom budget samt att jag är mycket nöjd med resultatet. Jag kan varmt rekommendera företaget! Mvh Benny Jagnson

Svar från Särelinds Bygg AB

Om jag kunde betygsätta kunden tillbaka skulle du få en klockren 5:a, tack för RECON, tack för uppdraget. Allt gott