Alla kategorier Snickare Västra Götaland Skara Seniorkraft i Skaraborg AB

1.0 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Seniorkraft i Skaraborg AB

• 2019-02-01

Julia S skrev om Seniorkraft i Skaraborg AB
    Jag är god man åt en äldre dam, som hade flyttat till ett äldreboende och behövde därför hjälp med en slutstädning av en mindre lägenhet.
    Tog offert från 2 företag där offerten från Seniorkraft var några hundralappar lägre än den från det andra företaget.
    Offerten löd på ca 2000 kr. efter rutavdag.
    På morgonen en dag i slutet av oktober 2018 anländer 3 personer som vägrar att städa om de inte får bättre betalt än vad offerten utvisar med hänvisning till ett det är lite dammigare än vad de hade förväntat sig.
    Det hela känns som en utpressning från deras sida då lägenheten skall säljas och skall visas för spekulanter någon dag senare så det var svårt att anlita någon annan som på kort varsel kunde åta sig uppdraget.
    Den som jag upplevde som chefen för de 3 städarna påstod att städningen skulle förmodligen ta hela helgen i anspråk för de 3 personerna och hon begärde ett mycket högre belopp som efter diskussionerna landade på 8.000 + moms minus rotavdrag.
    Hon lovade också att de lämnade garanti på städningen och skulle komma tillbaka och åtgärda eventuella brister om den nya hyresgästen till äventyrs inte var nöjd med densamma.

På sen eftermiddag samma dag får jag ett telefonsamtal från städarna som ber mig komma över och låsa lägenheten då densamma var färdigstädad. Jag blir väldigt förvånad då de sa att hela helgen skulle erfordras för detta och återigen får jag samma garanti som jag beskrivit ovan.

I början på november 2018 anländer en faktura på 15.000 kr. + moms minus rutavdrag. Jag ringde upp chefen för företaget som insisterade på att det var det belopp som jag skulle betala då det var de uppgifter han hade fått från städarna. Då upplyste jag honom om att jag hade en skriftlig överenskommelse med chefen för städarna och mailade densamma till honom.
    Efter diverse skriftväxling kommer en rättad faktura 8.200 + moms minus rutavdrag.
    Jag är övertygad om att hade jag inte haft detta skriftliga bevis hade jag tvingats att betala detta sanslöst höga belopp.

Av olika anledningar blev försäljningen tillika tillträdet av lägenheten fördröjd och den nya hyresgästen flyttade in i början på januari månad 2019 och upptäcker då att lägenheten är bristfälligt städad.
    Jag kontaktar då både chefen för företaget som städaren och de lovar båda enligt tidigare överenskommelse att åtgärda detta.
    När den nya lägenhetsinnehavaren kontaktar städaren säger hon att ingen ytterligare städning kommer att utföras på rekommendation från chefen för företaget.

Jag uppfattar detta som städföretaget har utsatt oss för som väldigt avlägset seriöst företagsamhet och det som gör det dubbelt olyckligt är att det är pengar som jag är satt att förvalta åt en annan person. Läs mer
  • 2018-06-30

AK skrev om Seniorkraft i Skaraborg AB
    Ringde för att boka ASAB flyttstäd men blev då omkopplad till just Seniorkraft i Skaraborg.

Stressad inför flytt gjorde vi oss inte en snabb översyn, som vi brukar, av företagets rykte. Ägaren var dock trevlig och tillmötesgående vid bokning. Vi skulle bli uppringda i god tid av företaget då de skulle ta reda på förutsättningar och boka klockslag. Dagen innan städet fick vi istället jaga dem för att få veta när de skulle dyka upp. Ägaren var då otrevlig och la på luren i örat. Personalen som skulle städa hade då felaktig info om vilken ort vi bor på, samt dök upp på själva dagen med bristfällig utrustning då de ej rekat innan som sagt.

Vid besiktning skrev bostadsbolaget en hel A4 med missade städdetaljer, varav vissa var grundläggande saker såsom tandkrämsrester på kran och damm på golvlist. Vi ringde ägaren under denna besiktning och han ifrågasatte sanningshalten på uppgifterna jag lämnade - där jag stod på plats med besiktningsmannen bredvid! I vilket fall så kom en av två städare ut igen. Städaren var på intet sätt otrevlig och betade av listan. Däremot så googlade vi nu företaget och fick läsa om saltade fakturor. Blev oroliga och ringde ägaren, som meddelat att fakturan var skriven och klar, för att kolla av om priset stämde med det överenskomna. Bemötandet då var under all kritik. Ägaren ville absolut inte uppge informationen och gjorde det mycket tydligt att han var less på att behöva svara på frågor från kund. Klockan var mitt på dagen, en vardag men han fräste att han förberedde fotbollsfest och slängde på luren. När fakturan kom var den ok. Men jag har ALDRIG blivit bemött på detta vis av ett företag som säljer tjänster innan. Inte ett uns av professionalism. Avråder å det grövsta från att anlita dem! Läs mer
  • Leo A

2018-01-10

Leo A skrev om Seniorkraft i Skaraborg AB
    Fruktansvärt dåligt.
    betydligt högre pris på faktura än avtalat, katastrofdåligt flyttstädat. de gjorde 3 (!) försök att städa med fick ringa annan firma tillslut för att få jobbet vettigt gjort. fruktansvärt otrevlig i telefon och anklagade mig för att ha smutsat ner efter städet och därför inte besiktning gick igenom ( oavtorkade fönsterbrädor, ej rengjord ugn, smutsiga bänkskivor i kök. mm mm ) ångrar detta beslut djupt.

UNDVIK ! Läs mer
  • Malin P

2018-01-05

Malin P skrev om Seniorkraft i Skaraborg AB
    Lurar kunder! För att det är enda sättet för dem att få några, eftersom de inte har nåt att erbjuda...anlitade för flyttstäd, fick ett pris. Jag ställde många frågor om vad som ingick, berättade om att det var många fönster, att de var dubbla och det krävdes skruvmejsel för att kunna ta insidan. Det skulle inte vara några problem, bara vi lämnade verktyg. Önskade få en skriftlig offert, vilket han reagerade positivt på när jag frågade om. Det skulle jag få! Det kom ingen offert, men eftersom jag blivit så trevligt bemött och mitt i flyttstressen så tänkte jag att det ordnar sig ändå. Men väl på plats så dubblades helt plötsligt priset på grund av fönstren, exakt det vi diskuterat tidigare! Ägaren skriker och slänger på luren i örat. Anlita INTE. Läs mer
  • 2016-11-07

Johan skrev om Seniorkraft i Skaraborg AB
    Vi bokade flyttstädning med seniorkraft. Efter att de städat klart fick de 8 mindre saker som de skulle åtgärda vilket de gjorde dagen efter så det får väl ses som ok. Däremot så blir man lurad av deras hemsida där de skriver att priset är 30kr/kvadratmeter inkl rot. Då räknar man självklart med att det är inkl moms vilket det inte är och vilket inte framgår av deras hemsida. Dessutom ingen som påtalar att momsen inte ingår när vi ringer och frågar om priset är 30kr/kvadratmeter. Uselt! Läs mer