Porlabacken 26, 124 70 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till SmartaVal AB!

Slipp städningen och anlita ett proffs. Vi på SmartaVal AB ser till att ditt hem blir rent och fräscht. Under tiden kan du se till att göra andra saker i vardagen, som att umgås med familj och vänner.

Våra tjänster: Hemstäd, fastighetsstäd, trappstäd, skolstäd, butiksstäd, fönsterputs, hantverkshjälp, trädgårdshjälp, snöskottning samt mycket mer.

Vi hjälper även dig som företag. Är du trött på damm och smuts på kontoret? Växer högen med disk varje dag och det blir tjafs om vem som ska ta hand om disken. Låt någon av våra professionella medarbetare ta hand om städ och disk.

Läs vad 35 kunder tycker om SmartaVal AB

• 2020-04-25

Azalia A skrev om SmartaVal AB
    Rekommenderar inte.
    Jag hade beställt 2 städare för flytstädning av min lägenhet men kommer 4 städare. Det blev mycket dyrare än vi hade kommit överens. Städningen var bra. Läs mer
    2020-04-26 SmartaVal AB svarar Azalia A
    Hej Azalia,
    Tack för din feedback. Tack för att du säger att städningen var bra och är tillfredsställande. Inga klagomål på städkvalitet.
    Gällande priset: Du fick kostnadsförslag via mejl att Kostnaden för flyttstädning och fönsterputsning 3300 kr-3600 kr inkl.moms efter RUT-avdrag. Din faktura ligger på 3653 kr, så vi förstår inte riktigt vad du menar att det blev mycket dyrare.
    Du har godkänt priset och bokat in flyttstädning efter att du har sett vad kostnaden blir.
    Du ringde och bokade flyttstädning som skulle kosta 3300-3600 kr och fick faktura på 3653 kr.
    Det du säger att det kom 4 personer, påverkar inte priset, det kommer alltid flera personer för flyttstädning: fönsterputsare och flera städare. I ditt fall var det fönsterputsare och 3 städerskor för att hinna bli klara på samma dag.
    Det är alltid så med flytsstädningar och det påverkar INTE priset på något sätt.
    Vi beklagar att du är inte nöjd ändå fast städkvalitet var bra och priset var det som avtalades innan.
    Det är synd att du vill inte rekommendera oss, men du kunde kontakta oss i första hand om du hade frågor angående din faktura.
    Mvh Mila
    SartaVal AB
  • 2020-04-16

Monika V skrev om SmartaVal AB
    Jag har haft några kortare tre-timmars städtillfällen och en ordentligare städning omfattande 7 timmar. Hur tjänsten har levererats berodde på individen som har utfört den. Några få anmärkningar som jag hade har följts upp av och kompenserats av företaget. Dialogen och flexibiliteten i planeringen har alltid varit mycket bra. Rätt kundattityd med andra ord.
    Slutstädningen har utförts av en mycket trevlig medarbetare med superkvalitet. Särskild tack till Tatiana för det!
    Sammanfattningsvis jag är mycket nöjd och kan rekommendera företaget. Läs mer
    SmartaVal AB gillar detta
  • 2020-02-08

Masoud J skrev om SmartaVal AB
    - Renovering av taket.
    - Överallt bra
    - förväntade mer kund orienterad Läs mer
    2020-02-12 SmartaVal AB svarar Masoud J
    Hej Masoud!
    Tack så mycket för ditt omdöme om oss, vi är väldigt glada att du är nöjd och dina förväntningar uppfylldes, Ha en fin dag
  • 2020-02-06

Lydia B skrev om SmartaVal AB
    SmartaVal helped me for many years with cleaning of my home, small repair work and moving - including flyttstadning. Their service and prices have always been excellent.
    I highly recommend them. Läs mer
    2020-02-12 SmartaVal AB svarar Lydia B
    Hej Lydia!
    Thanks so much for your review of us, we are very happy that you are satisfied and your expectations were met, Have a nice day
  • Olga G

2020-02-06

Olga G skrev om SmartaVal AB
    Mycket skicklig hantverkare, pålitlighet, noggrannhet o professionalism! Läs mer
    2020-02-12 SmartaVal AB svarar Olga G
    Hej Olga!
    Tack så hemskt mycket för ditt omdöme om oss, vår fokus är alltid att kunden ska komma i första hand och vara nöjd och det gläder oss när det uppskattas
    Ha en fin dag
  • 2019-12-30

Evgenia R skrev om SmartaVal AB
    Vi har haft städning varannan vecka.
    Bra städning, snabb kundservice, trevlig personal.
    Fackanslutna, bra villkor för de som städar. Läs mer
    2020-02-12 SmartaVal AB svarar Evgenia R
    Hej Evgenia!
    Tack så jättemycket för ditt omdöme om oss, vi är väldigt glada att du är nöjd och dina förväntningar uppfylldes, Ha en fin dag
  • 2019-12-28

Amelie E skrev om SmartaVal AB
    Jag har anlitat SmartaVal i flera år för städning. Utöver de rutiner som vi kommit överens som för övrigt fungerar bra så har vi regelbundet kontakt via Mail gällande ändringar i städschemat eller annat. SmartaVal har varit tillmötesgående rörande mina önskemål mm. Det kan skilja sig mellan städerskornas insats ex vad gäller noggrannhet. Vi är väldigt nöjda med den nuvarande städerskan. Vi hoppas att hon stannar och att de anställda för övrigt har goda arbetsförhållanden. Läs mer
    2020-02-12 SmartaVal AB svarar Amelie E
    Hej Amelie!
    Tack för dina fina ord! Vi är glada att du är nöjd med våra tjänster och ser fram emot att kunna fortsätta avlasta din vardag!
    vår fokus är alltid att kunden ska komma i första hand och vara nöjd och det gläder oss när det uppskattas, Ha en fin dag
  • 2019-12-27

Siw E skrev om SmartaVal AB
    Städhjälp oftast men även trädgårdsarbete. Mycket bra arbete gjort, kommer i tid, gott bemötande och mina förväntningar uppfylldes mer än väl. Läs mer
    2019-12-30 SmartaVal AB svarar Siw E
    Hej Siw!
    Tack så hemskt mycket för ditt omdöme om oss, vår fokus är alltid att kunden ska komma i första hand och vara nöjd och det glädjer oss när det uppskattas =)
    Ha en fin dag och vi önskar dig ett gott nytt år!
  • 2019-12-24

Tiina T skrev om SmartaVal AB
    Kan rekommendera smarta väl
    Bra med samma städare varje gång Läs mer
    2019-12-30 SmartaVal AB svarar Tiina T
    Tack så jättemycket Tina för ditt omdöme om oss, vi är väldigt glada att du väljer att rekommendera oss som bolag :)
    Ha en fin dag dag och gott nytt år!
  • 2019-12-24

Lil E skrev om SmartaVal AB
    Vecko städning.
    Kommer alltid i tid. Städar super energiskt och fint.
    Admin lätt att få tag på och svarar fort i mail.
    Är mkt nöjd Läs mer
    2019-12-30 SmartaVal AB svarar Lil E
    Hej Lil!
    Tack så mycket för din fina recension!
    Sådant uppskattas alltid och vi hoppas att du fortsätter vara nöjd med oss som kund :)
    Ha en bra dag och gott nytt år!
    Med vänlig hälsning
  • 2019-12-23

Maja G skrev om SmartaVal AB
    Jag är nöjd med hanteringen av de tjänster jag beställer och bemötandet från bokningen. Jag är lite missnöjd efter senaste städningen som jag upplevde var slarvig.
    Tidigare städningar har dock varit bra. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Maja G
    Hej Maja,
    Tack för din feedback. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre.
    Du kan alltid höra av dig till oss på kontoret om du är missnöjd så ser vi till att hitta en lösning.
    Önskar dig en God Jul och Gott nytt år!
  • Elin T

2019-12-23

Elin T skrev om SmartaVal AB
    Jag har i många år använt Smarta Val för städtjänster och trädbeskärning och är supernöjd! Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Elin T
    Önskar dig en God Jul och Gott nytt år! 🎄
  • 2019-12-23

Jenny H skrev om SmartaVal AB
    Vi har städning varannan vecka och är nöjda. Mest nöjd är jag över smarta vals flexibilitet och snabba service. Och att vi har haft samma person som kommer till oss sen vi började använda smarta val, snart 5 år!
    Vi är nöjda med städningen, fast trots anmärkning så städas fortfarande inte diskbänken i vår tvättstuga och vi önskar att skurborste och trasor mm som blivit blöta efter städning hängs upp för att torka efter städning, annars surnar det. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Jenny H
    Hej Jenny,
    Tack för din feedback.
    Vi ska se till att det blir ordning med diskbänk i tvättstuga och att städtrasor hängs upp för att torka.
    Trevligt att höra att ni är nöjda annars och är trogna kunder i flera år. Vi uppskattar och strävar efter att ni blir helt nöjda med kvalitet och service.
    Önskar dig God Jul och Gott nytt år 🎄

Monica E skrev om SmartaVal AB
    Har betällt hemstädnig och fått det. God städhälp och god komunikation med företaget om något skall klagas på så är det väl svenska språkkunskaperna som kan vara lite svajiga ibland. Annars är jag helt nöjd.
    Monica Ekdahl Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Monica E
    Hej Monica,
    Tack för din feedback. Trevligt att höra att du är nöjd.
    Språkkunskaper varierar hos personalen. Språket är nyckeln till fungerande kommunikation mellan människor - och är prio ett för oss som arbetsgivare att rusta personalen med tillräckliga språkkunskaper. Med satsningar på språkutveckling på jobbet vill vi att missförstånd undvikas och kommunikationen förbättras.
    Önskar dig God Jul och gott nytt år 🎄

Gunnel H skrev om SmartaVal AB
    Städning var 4:e vecka.

Fungerar mycket bra.

Jag tycker att Smarta Val gör ett bra jobb, vilket man inte kan säga om er. Jag heter inte Gunnel!! Läs mer

Maria S skrev om SmartaVal AB
    Vi har haft samma städerska hela tiden vilket vi uppskattar, det känns tryggt. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Maria S
    Hej,
    Tack för att du tagit dig tiden att recensera din upplevelse om oss. Roligt att höra att ni är nöjda med er städerska och vårt service :)
    Önskar dig God Jul och Gott nytt år 🎄

Eva J skrev om SmartaVal AB
    Städningen är det inget fel på Men dom ändrar vår tid på kontoret hela tiden Det är tydligen andra kunder som är viktigare än vad vi är Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Eva J
    Hej Eva,
    Tack för din feedback!
    Alla kunder är lika viktiga för oss och vi har inga prioriteringar. Vi hjälper dig gärna och du är välkommen att kontakta vår kundtjänst för vi kan diskutera detaljer som du beskriver.
    Ha en fortsatt trevlig dag och God Jul och Gott nytt år 🎄

Iréne P skrev om SmartaVal AB
    Vi har haft städning 1ggr/ mån. Har blivit bemött på ett bra sätt.vi hade förväntningar som inte har fungerat men som vi har kommit överens om. Vi är väldigt nöjda med det vi har anlitat dom för, alla som städat och som städar är duktiga. Mvh. Irene Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Iréne P
    Hej Irene,
    Vad roligt att höra! Tack för det fina omdömet. Vi hoppas ni är nöjd med våra tjänster framöver också!
    God Jul och Gott nytt år 🎄

Annica H skrev om SmartaVal AB
    Har fungerat utmärkt utom den sista tiden. En trädgårdshjälp tog inte kontakt med mig och kom inte på avtalad tid. Han röjde bort rosor, murgröna, jordgubbsplantor och blommor. Jag klagade per brev men har inte fått upprättelse. Min städerska har fått förhinder 2 gånger under året, men jag har fått betala ändå. Jag skulle vilja att Smarta Val löser detta för jag vill fortsätta köpa tjänster av dem. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Annica H
    Hej Annica
    Tack för din feedback!
    Du är välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst angående ditt ärende och vi ska se till att vi hittar en lösning/ kompensation som du blir nöjd med.
    Vi vill så gärna att du blir nöjd och stannar som kund hos oss.
    Önskar dig God Jul och Gott nytt år! 🎄
    Bästa hälsningar, Mila

Lotta L skrev om SmartaVal AB
    Hemstäd och vår städerska är så noggrann och lyhörd för hur vi vill ha det. Smarta val har hög tillgänglighet och lyssnar alltid till hur kunden vill ha det. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Lotta L
    Hej Lotta,
    Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du är nöjd med vår service!
    Önskar dig God Jul och Gott nytt år! 🎄
    Bästa hälsningar, Mila

Lars S skrev om SmartaVal AB
    Pålitliga och mycket god servicenivå. Bra bemöttande och svara alltid. Städning och trädgårdhjälp är de tjänster jag anlitar av företaget Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Lars S
    Hej,
    Så roligt att höra att allt fungerat så bra! Vi hoppas att du kommer bli fortsätt nöjd framöver också!
    Ha en mycket fin dag och God Jul och Gott nytt år 🎄
    Vänliga hälsningar, Mila

Jenny G skrev om SmartaVal AB
    Har haft städning via Smartaval under flera år och är supernöjd. Både med städning och företagets servicekänsla vid kontakt.
    Stort tack!
    //Jenny, Täby Läs mer

Birgitta Z skrev om SmartaVal AB
    Bra och snabb kontakt med kundtjänst. Mycket bra städare! Läs mer
  • Ingemar P

2019-12-20

Ingemar P skrev om SmartaVal AB
    De kontakter vi haft har flutit på problemfritt och de som skött om min hemstädning skall ha en eloge Läs mer

Tove F skrev om SmartaVal AB
    Hemstädning. Bra utfört.
    Lätt att få kontakt. Snabb service. Läs mer

Ingrid K skrev om SmartaVal AB
    Trevlig städerska, samma varje gång. Utmärkt jobb. Företaget tillmötesgår mina önskemål. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Ingrid K
    Hej Ingrid och tack för ditt fina omdöme! :)
    Ha en riktigt god jul och gott nytt år önskar vi från SmartaVal
  • Kjell N

2019-12-20

Kjell N skrev om SmartaVal AB
    Städtjänster varannan vecka.
    Bra bemötande, god framförhållning inför semester och förändringar.
    Jag är nöjd. Läs mer
    2019-12-23 SmartaVal AB svarar Kjell N
    Hej Kjell!
    Tack för ditt omdöme, härligt att höra att du är nöjda med oss :)
    God jul och gott nytt år!

Eva J skrev om SmartaVal AB
    städning varannan vecka. mycket bra och ordentligt. tack Läs mer
    2019-12-20 SmartaVal AB svarar Eva J
    Tack Eva för ditt fina omdöme!
    Ha en god jul nu och gott nytt år :)
    Med vänlig hälsning
    SmartaVal

Katarina L skrev om SmartaVal AB
    Vi köper städning 4 Tim varannan vecka. Fungerar utmärkt, samma person kommer varje gång. Hon är duktig och pålitlig. Ett litet minus att företaget sa att hon pratar bra svenska, det stämmer inte alls, ej heller engelska. Men hon är väldigt trevlig och det går ju att ”visa”. Läs mer
    2019-12-20 SmartaVal AB svarar Katarina L
    Hej Katarina och tack för ditt omdöme!
    Vad kul att du är nöjd med städningen hos oss, vi önskar dig en god jul och gott nytt år :)

Rebecca L skrev om SmartaVal AB
    Vi har en favoritstäderska som följt med oss på andra företag genom åren. När hon började hos SmartaVal var det självklart att vi fortsatte med henne. SmartaVal har varit snabba att svara på mail och mycket tillmötesgående när det är något, ombokningar eller liknande. Läs mer
    2019-12-20 SmartaVal AB svarar Rebecca L
    Hej Rebecca och vad glada vi blir av att läsa din fina recension!
    Det glädjer oss att du är nöjd.
    Vi alla önskar dig en god jul och gott nytt år från SmartaVal :)

Matilda L skrev om SmartaVal AB
    Städningen var vi nöjda med. Men efter incident med trasig dörr och dammsugarslang upplevde jag ett dåligt bemötande från kontoret. Läs mer
    2019-12-20 SmartaVal AB svarar Matilda L
    Hej Matilda!
    Först vill vi bara påpeka att hur kul det är att du är nöjd med städningen :)
    Vad tråkigt att du känner att du fick ett dåligt bemötande, vi tar till oss din kritik och jobbar ständigt för att alla våra kunder ska vara 100 % nöjda.
    God jul och gott nytt år :)

Ila Kristina T skrev om SmartaVal AB
    Har köpt städning och hantverkartjänster. Städningen är bra men inte exceptionell. Är mycket nöjd med hantverkarfixet! Trots att Vadym knappt kan svenska pekar jag och han förstår och lagar saker, röjer upp och organiserar. Sist tog han tag i hela mitt garage och jag kom hem till ett större garage där jag fick in bilen. Läs mer
    2019-12-20 SmartaVal AB svarar Ila Kristina T
    Hej Kristina!
    Tack så mycket för din feedback, vi uppskattar den och det glädjer oss att du är nöjd med vår hantverkare Vadym även! :)
    Ha en god jul och gott nytt år!
    SmartaVal

Roger E skrev om SmartaVal AB
    Bra sevice, trevlig personal och bra support. Läs mer
    2019-12-20 SmartaVal AB svarar Roger E
    Hej Roger och tack för dina fina ord! :)
    Det är så kul att du är nöjd hos och med vårat arbete!
    Mvh Alicia SmartaVal :)
  • 2017-04-12

Helena N skrev om SmartaVal AB
    Smarta val??? Inte för oss.
    Städerskan torkade stenskiva med medel för vitvaror... resultatet blev vita fläckar.
    Trots att städerskan medger fel användning då hon på eget bevåg hämtat medel från vår källare,som ej tilldelats av mig som kund till henne att städa med,tas ett beslut via oberoende expert via mail o mobilbilder att jag som kund orsakat skadan.
    Som om detta inte är nog ersätts inte ngt i hemmet som är äldre än 36 mån,eller egendom som bara fått estetiska skador och inte bestående funktionsnedsättning.
    På hemsidan kallas det Ansvarsförsäkring som täcker skador personalen orsakat.
    Smarta val? Not!!! Läs mer
  • 2013-02-04

Malin skrev om SmartaVal AB
    Jag ringde iallafall först till smarta-val.se och snackade med dem. Verkligen jättetrevliga och tillmötesgående! Så jag slog till.
    Fyra dagar senare fick jag provstädning! Jättetrevlig och duktig städerska. Jag har varit så nöjd att jag har nämnt många av mina kamrater SmartaVal. Vill bara berätta att när vi kom hem efter städning och fann vår nystädade hus var det i sitt absoluta toppskick..
    Hemstädning av SmartaVal rekommenderas varmt!! Kommer att anlita de i fortsättningen och prova deras andra tjänster också. Skönt att man får all service från samma entreprenör, en kontakt - all kompetens. Smart;-) Läs mer

Porlabacken 26, 124 70 Bandhagen