SmartaVal AB

SmartaVal AB

Ring 08-684 384 39 www.smarta-val.se
4.4

Välkommen till SmartaVal AB! Slipp städningen och anlita ett proffs. Vi på SmartaVal AB ser till att ditt hem blir rent och fräscht. Under tiden kan du se till att göra andra saker i vardagen, som att umgås med familj och vänner. Våra tjänster: Hemstäd, fastighetsstäd, trappstäd, skolstäd, butiksstäd, fönsterputs, hantverkshjälp,...

132 omdömen om SmartaVal AB

Marie C

Tillmötesgående, flexibla och prisvärda

Höga Höjder Fönsterputs
4.5/5 i betyg av 1169 omdömen 4.5 av 1169 omdömen

Trevligt professionellt uppträdande. Inte 100% perfekt jobb men ok.

Harriet A Harriet A
Maria S
Skrev om SmartaVal AB

Vi uppskattar att vi genom Smarta val har haft samma person som städar hos oss sedan lång tid tillbaka, en person som vi verkligen tycker om. Smarta val är bra på att kommunicera också, om det är ändringar tex.

Lena S
Skrev om SmartaVal AB

Så nöjd med vår städning och får snabba svar av kontoret om jag har frågor eller behöver hoppa över en städning.

DM TAK
4.6/5 i betyg av 193 omdömen 4.6 av 193 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Ewa L
Skrev om SmartaVal AB

Bra städning, nästan aldrig några problem. Det negativa är att det är svårt att ringa dem, men sms funkar

Ann-Margret N
Skrev om SmartaVal AB

Alltid bra bemötande vid beställning och fint resultat av beställd tjänst (fönstertvätt)

Stadstak Sthlm AB
4.3/5 i betyg av 84 omdömen 4.3 av 84 omdömen
BadgeFourYears

Proffesionellt, tydligt och punktligt

Maria L
Skrev om SmartaVal AB

Fick hjälp med att laga en fåtölj. Väldigt nöjd med jobbet!

Elisabet L
Skrev om SmartaVal AB

Snabba och prisvärda! Använder dom både för städning och fönsterputs och kan speciellt rekommendera Vadym som putsar fönster perfekt!

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 258 omdömen 4.7 av 258 omdömen

Kåre P
Skrev om SmartaVal AB

Städningen är mycket bra, kan inte bli bättre. Men administrationen är inte riktigt lika bra, det är ofta svårt att komma i kontakt med dem på kontoret. Ibland har jag fått påminna om att jag vill ha besked om en städning.

Britta N
Skrev om SmartaVal AB

Trevlig och snabb personal, svårt ibland att få samma person varje gång.

Båtvårdsspecialisten Värmdö AB
4.5/5 i betyg av 125 omdömen 4.5 av 125 omdömen
BadgeThreeYears

Vinterförvaring Flipper 760 HT Hög servicenivå och trevlig personal. Kan förbättra kommunikationen. Känns alltid att de sätter kunden i

Agneta S
Skrev om SmartaVal AB

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Carl-johan H
Skrev om SmartaVal AB

Bra utförda uppdrag av personalen och bra administrativa rutiner. Men jag slutade som kund då de inte tycks ta hand om sin personal och ge dem årliga lönerevisioner vilket är oacceptabelt med den inflationsekonomi vi har.

Helene N
Skrev om SmartaVal AB

Trevlig personal, nästan alltid samma person som kommer varje gång och vid förhinder fixar de alltid en vikarie.

Vera G
Skrev om SmartaVal AB

UNDERBARA!!!! PÅLITLIGA!! NOGRANNA!! FLEX IBLA!! PROFFSIGA!! TREVLIGA!

Agneta R
Skrev om SmartaVal AB

Har inte varit i kontakt med dom på kanske 10 år så vet inte riktigt vad jag ska svara på något eller varför....

Anna Å
Skrev om SmartaVal AB

Vi har använt Smarta val främst för fönsterputsning och trädgårds-skötsel. De levererar på alla önskvärda sätt. Vi rekommenderar dem varmt

Ingela N
Skrev om SmartaVal AB

Flexibla och tillmötesgående. Nöjd.

Irving W
Skrev om SmartaVal AB

Är mycket nöjd med smarta väl.

Britt G
Skrev om SmartaVal AB

Vänligt bemött . Svarar snabbt i telefon när man ringer till kontoret. Städar effektivt - kommer punktligt - litet minus att ””min” städhjälp inte kan vare sig svenska eller engelska . Skall även beställa fönsterputsare senare i vår , utöver städhjälpen.

Eva S
Skrev om SmartaVal AB

Vi är nöjda med arbetet och kommunikation med ansvarig och personal. Snabb återkoppling

Cherif J
Skrev om SmartaVal AB

Smarta Val är proffsiga, noggranna, med att informera om förändringar i god tid. hemstädtjänst kan inte var på ett bättre nivå, deras medarbetare har varit hjälpsamma, proffsiga och utförde deras kommunikation på ett klart och transparent sätt.

Per-Olof E
Skrev om SmartaVal AB

Ganska lätt att svara på Stora förväntningar som infriades flera gånger om. bra och trevligt bemötande. Diverse installeringar av TV och skrivare.

Mats J
Skrev om SmartaVal AB

Mycket bra att ha att göra med. Bra personal, mycket pålitlig firma, rekommenderas!

Joackim B
Skrev om SmartaVal AB

Jag förväntade mig att de skulle städa bättre än vad jag själv gör, men icket... vissa städare är lika bra, många hinner inte med hela huset på samma tid som vi själva och när vi själva gör det blir badrummen rena, inte bara dammsugna. Under 3 år har vi fått ersätta en matta, en dammsugare, ett dammsugarmunstycke och flera små prydnadsdetaljer som ramlat i golvet. Bemötande... säljarna är trevliga och lovar guld och rena rum, städarna kommer sent och kan inte prata svenska och knappt engelska. Hemstädning 4 timmar i månaden...

Elsa A
Skrev om SmartaVal AB

Beställde hjälp i trädgården. Det kom två killar i rätt tid och med rätt utrustning som jobbade på effektivt hela dagen. Hade prövat två andra företag innan med mycket dåligt resultat men vi har fortsatt med Smarta val i fyra år nu. Även bokning och fakturering med ROT-avdrag fungerar klanderfritt. Hela familjen är nöjda med Smarta Val. Elsa

Lisa D
Skrev om SmartaVal AB

Alltid flexibel och kommunicera bra och snabbt. Har varit kund sen flera år

Maj-Gret N
Skrev om SmartaVal AB

Hej har alltid fungerat perfekt. Hoppas verkligheten att den personen som utför arbetet får skälig lön.

Gina D
Skrev om SmartaVal AB

De är bra helt enkelt. Har rekommenderat till andra som behöver städning

Malin D
Skrev om SmartaVal AB

Väldigt flexibla och serviceminded! Snabb kontakt och respons när man söker dem via Mail o telefon. Försöker alltid bemöta mig som kund på bästa sätt så jag känner mig nöjd och lyssnad på. Rekommenderar verkligen Smarta Val!

Åsa H
Skrev om SmartaVal AB

De personer som varit hos oss har varit mycket kunniga o duktiga. Vi ser dem gärna igen under 2024. De klippte 3olika häckar. Tack Åsa o Åke Hillerö

Petra K
Skrev om SmartaVal AB

Mycket bra service. Städtjänst mkt bra utförd o alltid lätt att-göra-listan förändringar. Blir alltid trevligt bemött när jag är i kontakt med smarta val.

Bo L
Skrev om SmartaVal AB

Absolut problemfritt! Mycket bra!

Filip E
Skrev om SmartaVal AB

Bra, pålitlig städfirma för hemmet. Både vanlig städning samt stor- och flyttstädning

Vivi-ann F
Skrev om SmartaVal AB

Jag har inte satt mig in i allt ännu. Det jag har gjort hittills har varit bra och servicen har fungertat.

Sameh A
Skrev om SmartaVal AB

Mycket bra resultat , kunniga och trevliga personal .

Ingrid B
Skrev om SmartaVal AB

Bra och duktig personal noggrann

Björn W
Skrev om SmartaVal AB

Har bara använt Smarta val 1 gång och då till att klippa ett äppelträd och det funkade jättebra så det gör jag nog om.

Mathias B
Skrev om SmartaVal AB

Jättebra städning och service. Vi är supernöjda

Emelie D
Skrev om SmartaVal AB

Städat och helt ok resultat, de städade det mesta. Dock fick jag inte allt jag bad om städat. Fick själv göra om t ex toaletterna, då de inte var rena efter städningen. De sa att de inte fick bort det, men jag var där och fick bort allt efter de hade gått. Kommer inte anlita igen. Bokade flyttstäd med tillägg på en del saker.

Tina D
Skrev om SmartaVal AB

Hej, jag har aldrig använt städservicen men försökte för något år tillbaka att beställa trädbeskärning och efter 3 gången när ingen kom på avtalad tid så gav jag upp. Det är vad jag har att basera mitt betyg på. Mvh Tina Duffy

Pernilla T
Skrev om SmartaVal AB

vänligt bemtande både på telefon och av tekniker hemma. Mycket lösningorienterade. jag blev särskilt imponerad av kundsupporten som informerade oss tidigt i processen om att vi skulle bli debiterade för kostnaderna, inklusive summan, om vände oss direkt till er vs om vi skulla gå via JM och felanmäla . Vi valde att ta det direkt till er i alla fall :-) Nu hoppas vi bara att teknikern vi bokat på fredag ska kunna lösa problemet :-)

Florence P
Skrev om SmartaVal AB

Trevligt bemötande och beställd tjänst utförd på ett bra och snabbt sätt

Björn S
Skrev om SmartaVal AB

Det gällde ett enstaka uppdrag att städa efter ett byggjobb och resultatet blev vi nöjda med.

Anne-Lie A
Skrev om SmartaVal AB

Bra bemött av de som jag varit i kontakt med. Vi har haft ett antal byten av städerska men i stort har vi varit nöjda. Dock hade det varit bra om fler kan svenska av de som jobbar. Dom som jobbat har gjort ett bra jobb som jag har förväntat mig. Vi har haft Smarta Val för deras städtjänst.

Stephan B
Skrev om SmartaVal AB

Hej, jag har använt Smart Val för trädgårdsarbete samt städning. Väldigt blandad kvalitet på städningen däremot så är trädgårdsskötarna utmärkta.

Gustaf A
Skrev om SmartaVal AB

Jag har mycket goda erfarenheter av Smarta Val. Duktig och kunnig personal. Jag blir alltid informerad om eventuella ändringar. Jag är mycket nöjd med utfört arbete. Jag kan verkligen rekommendera företaget.

Gunvor A
Skrev om SmartaVal AB

Det går alltid att byta städtid om den ordinarie tiden inte passar mig. Noggrann och trevlig städerska! Jag är mycket nöjd🙂

Ewa S
Skrev om SmartaVal AB

Har haft bolagets städhjälp flera år och är nöjd.

Olov A
Skrev om SmartaVal AB

Jag blev trevligt bemött och mina förväntningar blev mer än väl uppfylla. Arbetet jag beställde var häckklippning och trädbeskärning.

Christine P
Skrev om SmartaVal AB

Trevligt och snabbt bemötande på telefon, och mycket nöjd med både städning och fönsterputs!

Erik H
Skrev om SmartaVal AB

Föredömlig hantering av ett svårt flyttuppdrag av vitvaror mellan trånga utrymmen.