Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Södermalm Söders Spa

Östgötagatan 31, 116 25 Stockholm — Visa karta

Ulvsundavägen 10, 16733, BROMMA
Monas Klippotek
Maryam M:
Quality work, plus a big smile and availability😘

Frisörer nära Söders Spa:

Bondegatan 16, STOCKHOLM
Deevi Sthlm är en moden frisersalong på Södermalm vars frisörer har yttersta kom... Läs mer ›
Malin R:
Trevligare och duktigare frisör ska man leta länge efter. Matilda uppfyller alla önskemål, är behagelig och lyhörd. Efter ett besök hos henn...

Östgötagatan 89, STOCKHOLM
Salong SOMDUVILL ligger på Södermalm och erfarna frisörer erbjuder klippning, sl... Läs mer ›
Eva B:
Det är sällan jag blivit nöjd eller väl bemött hos en frisör, men Tina var fantastisk! Social, glad och lyhörd till både mina önskemål och i...

Skeppargatan 27, Stockholm
Trendig salong på Östermalm med trevliga och välutbildade frisörer som erbjuder ... Läs mer ›
Frida W:
Bästa frisören i Sthlm! Lyssnar noga på ens önskemål, bjuder alltid på hembakat och bjuder alltid på många leenden. ❤️👍🏼

STORGATAN 25, Stockholm
Nown på Östermalm är en vacker salong med professionell personal och hårprodukte... Läs mer ›
Beata U:
Härligt välkomnande lokal, personligt, topp frisörer av yppersta klass. Bra produkter. Favoritställe.

Läs vad 16 kunder tycker om Söders Spa

• Ida I
    Ida I skrev om Söders Spa
    Eva Sühl har fixat mitt hår sedan många år tillbaka och jag är alltid supernöjd! Hon lyssnar på vad man har för önskemål, samtidigt som hon kommer med egna förslag. Ett stort plus är att hon ofta åker på kurser, det märks att hon håller sig uppdaterad på nya trender och produkter, och hon har alltid något nytt smart stylingknep att visa! Vill man ha en noggrann, engagerad och proffsig frisör ska man absolut gå till Eva!
  • Helena F
    Helena F skrev om Söders Spa
    Besökte Söders spa idag för klipp och färg hos Eva. Är så nöjd så jag inte kan sluta le. Proffesionellt och lyhört mottagande. Hon visste exakt vad jag ville med med håret.Resultatet blev otroligt fina "askiga" slingor och ljuvliga lockar. Kan varmt rekommendera Eva. Men vet att hon är populär så det gäller och hålla sig framme för hon är snabbt uppbokad.
  • Iva R
    Iva R skrev om Söders Spa
    Oj vad jag önskar att jag hade varit här inne och läst kommentarerna innan jag bokade en tid... Jag hade hört av en kollega att det var bra här (dock gjorde hon en annan behandling) så jag fick ett presentkort när jag slutade av mina kollegor på 1500:-, perfekt tänkte jag och bokade tid hos Eva för att göra en balayage. Jag kommer dit klockan 16, visar henne en bild och vi sätter igång. Hon gör slingor i topparna och sätter i färg i utväxten. När vi sedan ska tvätta håret så reagerar jag på att hon nyanserar håret två gånger. Efter ett tag sköljer hon ut och jag får gå och sätta mig igen, jag är helt röd i utväxten. "Det där ska jag fixa säger hon" ytterligare en färg/nyansering, sen sköljer hon ur och lägger på ytterligare en och sköljer ut och tillbaka till stolen. Jag säger "det är fortfarande rött, och det är ingen skillnad i topparna" istället för en balayage så fick jag samma färg i topparna men med en röd utväxt. "Men jag är inte färdig och det är ljuset" hon lägger i lite slingor bara sådär igen (absolut ingen balayage) och ännu en nyansering, nu svider det så mycket i hårbotten och jag bara vill gråta. Vi sköljer ur, inga slingor och fortfarande röd utväxt. Jag ville bara gråta, hon fönar och börjar säga saker som "ja, ibland blir det inte som man har tänkt sig, jag ska aldrig mer ta nya kunder" och jag bara sitter där med gråten i halsen. Jag säger att jag inte är nöjd, då blir hon så otrevlig, hon ser att jag nästan gråter men istället så säger hon "du vet väl att du lätt blir röd" och "jag har faktiskt använt olaplex i alla dina behandlingar." Men ska man verkligen nyansera håret 5 gånger och göra slingor två gånger? Jag ville ju bara ha olaplex i blekningen? som jag alltid har. Jag säger att mitt hår har blivit så slitet och hon svarar "det är i bättre kondition än var det var pga. Olaplex" där visste jag att hon inte har någon aning om vad hon gör. Hon ville ha 2600:- och jag blev helt paff, men jag är ju inte nöjd "vadå tror du att du ska få det gratis?" Säger hon. "Nej, alltså jag är bara så missnöjd. Jag hade verkligen sett fram emot att gå till frisören efter 4 månader" Jag gav henne presentkortet på 1500:- och resten skulle jag betala när jag kom tillbaka en andra gång så hon kunde försöka fixa till det. Dagen efter gick jag till två andra frisörer, båda blev helt paffa över vad som hade hänt. Nyansera så många gånger? Min hårbotten var helt röd och öm och det värsta av allt? Massa småhår har gått av vid hårbotten så dom står rakt upp... Jag som sparade till långt hår, vilket jag sa till henne också. Jag kände mig så kränkt och illa behandlad. Hon blev så otroligt otrevlig och började prata om "håret är inte som en vit vägg, jag har 35 års erfarenhet, jag kan inte göra något mer, DU vet väl att du har röda pigment" detta blev en mycket dyr läxa för mig, mitt hår är tyvärr helt förstört men kan verkligen rekommendera studio istället, supertrevliga och kunniga som försökte göra det bästa av situationen. PS. Jag vill inte dra alla över en kant då jag inte vet hur de andra frisörerna är, jag var hos Eva.

Vill även påpeka att behandlingen skulle ta 2h men jag satt där från klockan 16.00 till 20:30 var hemma klockan 21:30 vilket ställde till det rejält och jag var tvungen att be min bror åka och hämta min hund. Katastrof.
  • Eva N
    Eva N skrev om Söders Spa
    Väldigt besviken och ledsen. Har gått på ipl hudföryngrings behandlingar i flera år på olika ställen. Aldrig haft en otrevlig upplevelse. kan inte rek Ng att göra en ipl på södersspa. En säker och effektiv ipl har för mig aldrig varit nästintill olidligt smärtsam, gett mig utslag eller orsakat håravfall vid hårfästet där maskinen användes. Inget hårband användes och jag minns att det brände i hårsäckarna men trodde aldrig det skulle få håret att falla av. Fick inte skriva på ngt kundkort (ngt alla seriösa hudterapeuter begär) och fick ingen info om beh eller ng avtvättning av huden.
    Huden har idag läkt men har två kala fläckar vid hårfästet.
    Förövrigt är personalen på södersspa väldigt trevliga.
  • Linn E
    Linn E skrev om Söders Spa
    Har vaxat mig hos Anita Chan (brasiliansk och ben) under flera års tid nu och är alltid nöjd med bemötande och resultat! Anita är snabb, men väldigt noggrann.
  • Malin L
    Malin L skrev om Söders Spa
    Besviken. Har besökt Söders spa 2 ggr för hårborttagning med IPL och 1 gång för massage. Vad det gäller IPL fick jag dels dåligt intryck av den anställdas attityd mot mig samt blev irriterad på att prisinformationen på hemsidan inte överensstämde med verkligheten ang. rabatter.

Massagen var skön och avslappnande men inte alls det jag bad om - hade specifikt bett om behandling för smärta i ländrygg, ändå la massören tid på nacke och hårbotten. Jag återvänder inte.
  • Tifa H
    Tifa H skrev om Söders Spa
    Mysig salong med trevlig personal. Har klippt och blekt håret hos Ida Buchar och blev supernöjd trots att jag kom dit med korpsvart hår. Mycket tålmodig frisör :) Har också gått till Anita för behandling, en pärla. Tummen upp!
  • Pernilla K
    Pernilla K skrev om Söders Spa
    Tack Söders Spa för att jag blev så superfin i håret och med make up till mitt 50 års kalas. Supernöjd med frisören (kommer tyvärr inte ihåg namn) som gjorde fina slingor och kanon klippning (inte varit så nöjd på många år) och hon som gjorde den fina sminkningen heter Anita. Nöjd med hela bemötandet från bokning till läppstiftet jag köpte. Bara Plus!
  • marie G
    marie G skrev om Söders Spa
    Jag brukar klippa mig på Söders Spa och jag är alltid nöjd.Jag kan varmt rekommendera stället för deras frisörer har gedigen utbildning både med gesäll och mästarbrev vilket många ställen saknar erfarna frisörer. Nöjd kund
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Söders Spa
    Jag rekomenderar detta ställe till fullo. Gick första gången på ansiktsbehandling via en special "deal" jag köpt 2011. Blev supernöjd med proffsig behandling, trevlig och serviceminded terapeut och bemötande från början till slut. Eftersom det finns massvis med olika behandlingar på denna salong har jag även provat aromamassage = absolut 5 stjärnor! Medicinsk fotvård= mkt trevlig tjej, varsam och nogrann 5 stjärnor. Har även klippt och färgat mitt hår hos en frisör som heter Mimo. Rekomenderas varmt! Hon tog fram perfekt form som passar mig och vi hittade en snygg och hållbar färg = 5 stjärnor! Ser fram emot att prova fler behandlingar i det stora utbudet
  • Petra E
    Petra E skrev om Söders Spa
    Jag går och vaxar mig hos Anita Chan på Söders spa.blir alltid trevligt bemött som kund både av Anita och den som för tillfället står i receptionen.kommer man för tidigt så erbjuds man en god cafe latte det är bra kundvård.

Anita är väldigt trevlig och utför min vaxning på ett mycket proffsigt sätt .
  • malin j
    malin j skrev om Söders Spa
    Det mest oprofessionella frisörbesök jag nånsin varit med om. Lyssnade inte på hur jag ville bli klippt, hastade sig igenom alla moment. Ett besök som ska ta 1 timma tog knappa 30 minuter.
    Otrevlig och sur frisör.

Det var nämligen så att det här var en ombokad tid. Jag blev akutsjuk i matförgiftning på morgonen innan min klippning, är föräldraledig och ringer då i panik hem min man och bor sen resten av dagen på toaletten. Min man går förbi och ber om ursäkt för att jag inte dykt upp och förklarar situationen.
    Han får då höra att man måste boka av/om minst 24 timmar innan, men om jag bokar en ny tid så slipper jag betala nåt för uteblivet besök. Sagt och gjort, jag bokar om.

Trodde att det var överspelat, men får lyssna på hur dåligt det var att jag inte kom eller bokade av 24 h innan hela besöket.. innan jag ens ätit maten jag blev sjuk av..

Jag bad aldrig om att slippa betala uteblivna besöket, inte min man heller. Utan frisören i fråga erbjöd själv det. Hade räknat med att få betala, hälften iallafall.
    Jag hade inte möjlighet att ringa 24 h innan, för jag hade ingen aning om att jag skulle bli sjuk av maten.

Om jag vill gå dit och få det åtgärdat? Nej, vill aldrig gå dit igen.

Kommer aldrig rekommendera söders spa för nån. Vet att det finns andra behandlingar som man kan få där. Men ändå.
  • Elin S
    Elin S skrev om Söders Spa
    Jag bokade en klippning genom Live it dealen... Det skulle jag aldrig ha gjort.

Först efter att man hade bokat så fick man veta att frisören bara pratade engelska. Det gjorde väl inget iofs men de kunde ju skrivit det redan innan.

När jag kommer dit säger jag att jag inte vill ha etapper och att jag bara vill ha topparna klippta. Sedan säger jag att jag vill ha färgat i brun färg som jag redan har.

Frisören övertalar mig att köra slingor istället. Jag poängterar att visst, smala, naturliga slingor i brun färg så det ser naturligt ut. Han visar och pratar...

Sedan slänger han i blonda slingor.. men inte i hela håret utan bara nere vid botten uppe på huvudet och nästan inget alls i längderna.

Sedan klipper han etapper och tunnar dessutom ut håret.. Jag har tunt skandinaviskt hår och han nötte sönder det så det nu ser mer oklippt ut än innan och dessutom ser det ut som om jag har en hockeyfrilla...

Två år hade jag sparat ut längderna och nu får jag börja om... Gå aldrig till Söders Spa och klipp er aldrig någonsin hos Andrey..
  • Karin M
    Karin M skrev om Söders Spa
    Måste tyvärr säga att efter mitt besök hos er idag känner jag mig hemskt besviken. Jag hade tänkt att unna mig lite lyx i vardagen innan jul med både frisörbesök och sen en ansiktsbehandling med bryn och frans färg som jag köpt via let's deal. Det börjar kl 10.00 med att jag märker att min frisör är en traine och tänker då att det är väl ok men en upplysning om detta vid bokningstillfället hade varit trevlig. Jag säger att jag har en behandling till som, börjar kl 13.00. Hon svarar då att hon ska försöka skynda sig. Jag tänker inte så mycket mer på det just då utan först när klockan börjar närma sig 12.30 och hon knappt hunnit klart med att lägga i sligorna (vilket görs ganska hårdhänt med hårda tag i håret) 13.15 ringer hon som ska genomföra ansiktsbehandlingen och undrar vart jag är. Då håller frisören på att skölja ur sligorna (alltså mer än 3 timmar efter att behandlingen började) Det blir en kort diskussion om hur detta ska lösas på bästa sätt och eftersom jag ska resa bort på torsdag och vara borta i tre veckor så kom vi gemensamt fram till att en reducerad ansiktsbehandling är vad vi hinner med nu och klippningen får vänta till efter ansiktsbehandlingen är klar. Blir jättenöjd med ansiktsbehandlingen och hon som gör den ( jenny ) är super trevlig och beklagar att det vart så illa med tiden och erbjuder mig rabatt om jag kommer tillbaka som plåster på såren. Kommer upp till frisörstolen. Min traine till frisör klipper det mesta och gör ett kort försök med luggen men lämnar sen över till sin, vad jag antar är hennes handledare (som tydligt är på väg hem och vars telefon ringer flera gånger) Handledaren klipper luggen blöt ( vilket gör det svårt att de om exakt hur den ser ut när den sen är torr) och efter lite tycken från mig kommer vi fram till att den är ok. Handledaren skyndar iväg från salongen och trainen tar över och börjar blåsa. När det är torrt och hon börjar kamma till det ser jag att jag ändå inte är helt nöjd med luggen då det på ett ställe är en kant och på ett ställe är den för lång. Jag påpekar detta och hon försöker klippa till det. Jag tycker fortfarande inte den är helt bra och säger det igen. Då får jag till svar att nu kommer hennes nästa kund så hon kan inte göra mer nu för då blir hon sen med henne också och det var ju faktiskt hennes chef som hjälpte mig med luggen (som att bara därför kan den inte vara fel och jag borde inte kunna vara missnöjd)... Så hon tar av mig kappan och går mot disken för att ta betalt. Jag får helt enkelt finna mig i att vara missnöjd med min lugg tydligen. Som kompensation för strulet med tiden får jag erbjudandet att om jag kommer tillbaka så får jag rabatt då, vilket hade varit ok om jag velat komma tillbaka, men efter det kundbemötandet jag fick så känner jag mig inte så sugen att komma tillbaka faktiskt. Jag har inget emot att folk gör misstag men man ska beklaga det och visa stor vilja att gottgöra det och göra allt för att kunden åtminstånde är nöjd med resultatet. Under hela mitt besök hos frisören så vart jag aldrig erbjuden något att dricka av min traine medans i stolarna runt om erbjöds det både latte, kaffe, te och vatten, detta trots att jag helt klart var den kunden som vistades längst i salongen idag. Ett besök som borde varit slut strax efter två höll nu på till kl 15.50 så det var ju tur att jag var ledig idag och inte hade massa annat inbokat. Det jag är mest besviken på är att jag vid mitt påpekande om att jag inte är helt nöjd med klippningen får till svar att det kan hon inte göra så mycket åt då tiden ( inte mitt fel) nu är slut. Ta på er ansvaret för era misstag och be om ursäkt. Jag märkte ju att ni visste att det var fel då trainen när jag är påväg att gå säger "hoppas du får en trevlig jul trots allt" Men ingen ursäkt eller reducerat pris som kompensation. Jag ska dock inte bara komma med klagomål. För fast att det tog extremt lång tid så är sligorna jättefina så de är jag nöjd med. Men det skuggas över av det tråkiga bemötandet och det faktum att jag nu måste boka en ny tid hos en annan frisör för att få de sakerna jag är missnöjd med åtgärdade, något som ni säkert kunnat göra på 10 min om ni bara hade velat och då hade jag känt mig nöjdare och kanske övervägt ett återbesök. Hoppas ni tar åt er av det här på rätt sätt och bättrar på er service mot era kunder och inse att vi kunder inte kan tidsplanera åt er och vi kan därför inte rå för att ni inte avlagt tillräckligt med tid åt behandligarna utan det ligger helt på ert ansvar. Om en kund önskar behandlingar som ni märker kommer ta för lång tid mot för den avsatta tiden, ta upp det med kunden då så kan kunden avgöra hur den vill ha det. Tänk om det inte var en ny behandling jag skulle på kl 13.00 utan hämtat barn på dagis eller liknande, hade jag då fått springa hem med oklippt hår och med halvt urtvättad blekning i ? Hoppas ni får en tankeställare av det här och satsar mer på kundvård och nöjda kunder i framtiden!
  • Malin B
    Malin B skrev om Söders Spa
    Härlig personal i mysiga lokaler! Fixar håret hos bästa Jennie Gustavsson och är alltid super nöjd! Har även gjort ansiktsbehandling hos Anita Chan och var också jätte nöjd!
  • Sandra E
    Sandra E skrev om Söders Spa
    VARNING! VARNING! VARNING!

Blivit totalt lurad på flera tusen. Gör aldrig LIPOLASER behandlingar där. Gjorde 6 behandlingar utan ngt som helst resultat! Dessutom otrevlig när man ringer och försöker komma överens då behandlingen inte har gjort sin verkan som vederbörande lovat!! Vill bara spola tillbaka tiden och ångrar innerligt att jag gick dit!!!

Östgötagatan 31, 116 25 Stockholm