Sonder

Ringvägen 116, 116 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Sonder.

Här har du ett kreativt och familjärt gäng. Här är vi noggranna och tror på kvalitet framför kvantitet.

Vi kommer gärna med nya idéer men för oss är det viktigt att du som kund får det du vill ha men tummar inte på din hårkvalitet.

Sonder är en HBTQ+ vänlig salong som värdesätter olikheter.
Boka direkt online eller hör av dig till oss via telefon så ser vi till att boka in en tid som passar dig.

Varmt välkommen!

Läs vad 111 kunder tycker om Sonder

• 2019-07-12

Alex G skrev om Rebecca en del av Sonder
    Supertrevlig och grymt duktig på att klippa kort hår och fadea. Jag ville ha en ganska annorlunda frisyr men Rebecca förstod precis vad jag beskrev, jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2019-07-10

Alma B skrev om Rebecca en del av Sonder
    Supernöjd! Rebecca var duktig och trevlig. Lyssnade verkligen på hur jag ville ha klippningen! Går definitivt hit igen 😊 Läs mer
  • 2019-06-30

Disa S skrev om Rebecca en del av Sonder
    Fick en jättefin klippning av Rebecca, rekommenderas definitivt! Läs mer
  • 2019-06-28

Sharon g skrev om Rebecca en del av Sonder
    Absolutely brilliant cut by Rebecca. I loved the cut and the colour. Läs mer
  • 2019-05-31

Klara S skrev om Rebecca en del av Sonder
    Jag klippte mig hos Rebecca!
    Världens bästa frisör, så omtänksam och trevlig alltid med bra bemötande. Har aldrig blivit missnöjd hos Rebecca!! ❤️❤️❤️ Läs mer
  • 2019-05-27

Angelica F skrev om Rebecca en del av Sonder
    Jag var hos Rebecca för att klippa mig och färga håret och vart så bra bemött och jag vart så himla nöjd!! Rebecca gör allt för att kunden ska bli nöjd. Jag har aldrig varit så nöjd som jag blev idag när jag gick ifrån frisören, jag kommer verkligen att gå tillbaka till Rebecca framöver!! Läs mer
  • 2019-05-27

AMANDA L skrev om Sonder
    Har klippt mig hos Penny i några år nu och är så glad att hon har teamat ihop sig med så kunniga och bra frisörer i en egen salong. Alltid nöjd, Penny är den frisör som fattar precis vad man menar när man vill ha något nytt, kommer med egna förslag men kollar alltid att man själv är med på det. Superbra, värt priset! Läs mer
  • 2019-05-25

Tina A skrev om Rebecca en del av Sonder
    Klippning och färg.
    Jag blev bemött på ett väldigt trevligt och proffsigt sätt.
    Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Hans S

2019-05-16

Hans S skrev om Rebecca en del av Sonder
    Ny salong men bekant frisör sedan tidigare. Väl bemött och nöjd med resultatet. Bokade ny tid. Läs mer

Stefanie K skrev om Penny en del av Sonder
    Klippte och färgade. Blev bättre än jag kunde önskat mig. Enda negativa att det är en av dom dyraste salongerna jag varit på. Blir trots detta många fler besök, Penny är fantastisk!! Läs mer

Annika S skrev om Penny en del av Sonder
    Fick håret klippt precis som jag ville ha det. Penny är alltid lyhörd och trevlig, kommer aldrig gå till en annan frisör! Läs mer

Karin E skrev om Rebecca en del av Sonder
    Jättenöjd! Med min nya frisyr, kommer helt klart att gå tillbaka till Rebecca. Kan varmt rekommendera till andra. Läs mer
  • 2019-05-05

Magdalena L skrev om Rebecca en del av Sonder
    Så duktig. Ljusade upp håret med en mörk bottnen. Blev så nöjd ! Läs mer
  • 2019-05-05

Eva N skrev om Rebecca en del av Sonder
    Ville klippa till min page lite samt färga ljusa slingor. Blev väldigt proffsigt bemött och vi gick igenom tillsammans vad som skulle bli bäst för mig. Resultatet blev mycket bättre än vad jag vågat hoppats på. Färgerna blev perfekta och naturliga och pagen blev jätte snygg. Tänker inte byta frisör igen...ever! Läs mer
  • 2019-05-04

Mats skrev om Natalie en del av Sonder
    Jag är SÅ nöjd med min klippning hos Natalie. Jag kommer tillbaka helt klart! Läs mer
  • 2019-05-04

Marika T skrev om Rebecca en del av Sonder
    färgade och klippte håret och det blev jättebra! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Anna-Karin W

2019-05-04

Anna-Karin W skrev om Rebecca en del av Sonder
    Klipp och färgning.
    Mycket bra bemötande.
    Höga förväntningar som infriades.
    Trevligt, harmoniskt, profisionellt Läs mer
  • Adam

2019-05-03

Adam skrev om Rebecca en del av Sonder
    Jag klippte mig hos Rebecca och blev super nöjd!! :-)
    Jag var lite osäker som alltid när man sätter sig i stolen, men hon hjälpte mig med lite tips och de blev toppen!
    Sen att hon var trevlig och bjöd kaffe gör ju att man absolut kommer tillbaka! Läs mer
  • 2019-05-03

Trevligt och avslappat! Jättenöjd med klippningen Läs mer
  • 2019-04-29

Agneta Ö skrev om Penny en del av Sonder
    Klipp och tvätt.
    Bemötandet var perfekt och trevligt.
    Förväntningar införlivades.
    Tack Penny , vi ses snart igen!? Läs mer
  • 2019-04-28

Gigi B skrev om Rebecca en del av Sonder
    Hade höga förväntningar när jag klippte mej hos Rebecca. Jag vet att hon är bra och jag blev inte besviken. Dessutom är hon alltid så trevlig och tillmötesgående. Det är verkligen ett lyft både för håret och humöret att klippa sej hos henne. Läs mer
  • 2019-04-28

LISBETH I skrev om Natalie en del av Sonder
    Så bra att ha en frisör som balanserar min önskan om att vara lika mörk som i min ungdom med vad som passar för min ålder och åldrande hudfärger. Rekommenderar Natalie å det varmaste. Läs mer
  • 2019-04-25

Timmy A skrev om Natalie en del av Sonder
    Klassisk herrfrisör.
    Lyhörd och skicklig! Utan tvekan den bästa frisören jag träffat. Strålande resultat varje gång med en frisyr som står sig även när håret växt ut en bit. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-04-24

Joachim C skrev om Rebecca en del av Sonder
    Otroligt trevlig och skicklig frisör, rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-04-23

Lena F skrev om Rebecca en del av Sonder
    Fick en rejäl genomgång av mitt hår efter att inte ha varit t frisör på säkert flera år. (kapat topparna hemma själv) Frisyren är väl i princip densamma, spikrakt å rygglångt, men solblekta utväxten nedtonad å topparna ansade; helhetsintrycket är nu ett friskt å naturligt hår, känns MYCKET bra!

Rebeccas lyhörda bemötande, skickliga utförande å sociala mysighet ä fantastiskt förtroendeingivande å jag återkommer gärna!
    🤗

(men ä fortf lite chockad över kostnaden, kanske inte i nuläget dyrt , men för mig mycket pengar. fast d beror väl mest på att d va så länge sen jag va hos frissa å inte hängt mä i prisutvecklingen under åren.
    Å just m tanke på att d va så längesen så vare värt pengarna jag sparat in under årens looo) Läs mer
  • 2019-04-23

Sars H skrev om Natalie en del av Sonder
    Jag var och gjorde highlights hos Natalie och blev så nöjd. Jag har väldigt mörkt hår och var orolig över att jag antingen inte skulle se några resultat eller att håret blev jätteslitet men Natalie var helt magisk! Hon överträffade verkligen alla mina förväntningar och var så lyhörd och engagerad i vad jag ville ha Läs mer
  • Francesca C

2019-04-22

Francesca C skrev om Natalie en del av Sonder
    I have been visiting Natalie for a cut and highlights for the last 3 years or so and could not recommend her more! She always does a fantastic job and is super efficient, even though I have so much hair, so highlights can be a mission. I was especially impressed with her creativity when I went for a bold shorter cut and she came up with a great style even though I didn't really know what I wanted when I went in. The new salon (Sonder) is a great place to hang out and I'm in love with the homely feel and free dog cuddles. Thank you, Natalie! Läs mer
  • HENRIK S

2019-04-21

HENRIK S skrev om Natalie en del av Sonder
    Natalie är en sån frisör man vill ha! Alltid nöjd och så snygg i håret efter klipp hos Natalie! Läs mer
  • 2019-04-18

Monica P skrev om Natalie en del av Sonder
    Natalie är suverän att få till färg och form på mitt hår. Kan varmt rekommenderas.
    Mysig salong med toppenläge. Läs mer
  • 2019-04-15

Annie H skrev om Rebecca en del av Sonder
    Lyhörd, kunnig och riktigt bra bemötande! Läs mer
  • 2019-04-14

Joanna W skrev om Natalie en del av Sonder
    Jättenöjd med klipp och sling! Nathalie är supertrevlig och duktig. Fin salong! Bokade nästa besök direkt 💇‍♀️ Läs mer
  • 2019-04-13

Ida W skrev om Rebecca en del av Sonder
    Va inne för blondering och resultatet vart otroligt bra. Rebecca är en stjärna på färgning! Läs mer
  • 2019-04-11

Kajsa H skrev om Penny en del av Sonder
    Mycket väl bemött och en riktigt bra resultat! Läs mer
  • 2019-04-10

Patrik L skrev om Rebecca en del av Sonder
    Rebecca är grymt duktig! Bästa frisören jag haft till och med. Läs mer
  • Tanja A

2019-04-09

Tanja A skrev om Rebecca en del av Sonder
    Proffsigt👌 Nöjd med klippningen! Läs mer

Karin H skrev om Natalie en del av Sonder
    Mycket bra frisör. Frisyren håller felfritt i 6v men är snygg mycket mycket längre. Rekommenderas varmt! Läs mer

Linnea E skrev om Natalie en del av Sonder
    Alltså WOW! Jag har gått hos Natalie sedan länge. Denna gång gjorde hon slingor i hela håret, klippte av en hel del och wow så fin jag blev! Tusen tack! Vi ses om några veckor igen! Läs mer

Verner S skrev om Rebecca en del av Sonder
    Klippning, blev som jag önskade

Bra bemötande Läs mer

Ann E skrev om Natalie en del av Sonder
    Tack Natalie! Jag är så nöjd med din proffsiga klippning och jättefina slingor!! Salongen är så mysig!! Läs mer

Anita J skrev om Natalie en del av Sonder
    Kan varmt rekommendera Natalie på Sonder. Natalie lyssnar in mina önskemål om färg och klippning vilket känns tryggt och ger kompetenta råd och förslag.
    Natalie är mycket proffsig jag är alltid supernöjd med resultatet oavsett om det är klippning o/efärgning/slingor. Alltid vänligt och proffsigt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer

Fredrik F skrev om Natalie en del av Sonder
    Var hos Natalie på Sonder för att färga mitt hår. Jag som många andra blondiner är väldigt noggrann med vilka nyanser av blont jag vill ha i håret!
    Och vilket resultat jag fick! Hej då till alla frisörer som inte förstår blonda hår och vad jag vill ha!
    Supernöjd!
    Grädden på moset är att natalie har en väldigt bra känsla för klippning! Inte ett hårstrå fel! Nästan lite sjukt! Älskar det!

Tack sonder för ett trevligt bemötande och tack natalie för att du får mig att känna mig så fin!

/Katarina Läs mer

Karl F skrev om Natalie en del av Sonder
    Som alltid ett utmärkt resultat av Natalie! Läs mer

Helena V skrev om Natalie en del av Sonder
    Lycklig för fantastiskt bra klippning av Natalie! Rekommenderas varmt! Läs mer

Carin E skrev om Natalie en del av Sonder
    Klippning. Både jag och min dotter blev väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-04-02

Emmy I skrev om Natalie en del av Sonder
    Färgning + klippning. Fantastiskt kompetent frisör med en härlig energi! Känns tryggt.
    Lever upp till förväntningarna och mer därtill! Läs mer
  • Silke V

2019-04-01

Silke V skrev om Penny en del av Sonder
    Jag ville ha hela håret i många olika pastellfärger så Penny planerade in mycket tid på detta vilket verkligen uppskattades! Stämningen i salongen är superhärlig, vänskaplig och välkomnande. Penny berättade utförligt om de tekniker hon använde och tips på sake är för mig att tänka på om jag ska färga håret själv och hur jag ska göra för att behålla färgen länge. Hon tänkte också framåt och lade därför i mer färg för att det skulle tåla att tvättas ur en del. Resultatet blev jättecoolt och hon tog många fina bilder på det, både före, under och efter att det var klart. Det blev mer lila än jag hade tänkt bara. Läs mer
  • Åsa P

2019-04-01

Åsa P skrev om Penny en del av Sonder
    Att komma till Salong Sonder och Penny och att bli omhändertagen av henne är en helhetsupplevelse:-) Hon är Varm, vänlig, rolig och jäkligt duktig frisör!!! Jag hade bokat en klippning denna gång. Penny tvättade, klippte och stylade mitt hår som gav mig ett snyggt och läckert resultat. Så himla nöjd!!! Tack Penny! Läs mer
  • 2019-03-31

Cecilia M skrev om Penny en del av Sonder
    Fantastisk frisör, trevlig, lätt att småprata med och gör ett jättebra jobb. Läs mer
Penny
Rebecca