Sonder

Ringvägen 116, 116 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Sonder.

Här har du ett kreativt och familjärt gäng. Här är vi noggranna och tror på kvalitet framför kvantitet.

Vi kommer gärna med nya idéer men för oss är det viktigt att du som kund får det du vill ha men tummar inte på din hårkvalitet.

Sonder är en HBTQ+ vänlig salong som värdesätter olikheter.
Boka direkt online eller hör av dig till oss via telefon så ser vi till att boka in en tid som passar dig.

Varmt välkommen!

Läs vad 203 kunder tycker om Sonder

• Eva Linnea E

2020-05-23

Eva Linnea E skrev om Natalie en del av Sonder
    Natalie är en sån där frisör man inte trodde fanns! ✨ Det känns som att en hel värld av möjligheter plötsligt öppnat sig. Och helt realistiska möjligheter också, hon är jättebra på att förklara vad som går och inte går, så att man förstår och vet varför. Vansinnigt noggrann och skicklig och kunnig, hon fattar och BRYR sig verkligen. Jag såg ut som en effortless chic filmstjärna från 40-talet när hon var klar - under min 5 minuter långa promenad hem hann tre olika kvinnor glo avundsjukt på mitt hår. TACK Natalie!!

(Jag hade turen att även få Pennys blick och kunnande kring hur håret bäst skulle styras upp, och jag tror jag hade känt mig väldigt trygg i hennes händer också ❤️ Och fick träffa fina lilla Iris dessutom!) Läs mer
  • 2020-05-23

Java K skrev om Penny en del av Sonder
    Tjänst; Klippning

Penny är en superduktig, lyhörd och proffsig frisör.

Kom in med en idé och gick därifrån med en supersnygg frisyr. Rekommenderar henne till alla som behöver en klippning! Läs mer
  • 2020-05-23

Evelina E skrev om Penny en del av Sonder
    Är så nöjd med min nya frisyr! Penny förstod precis vad jag menade och var dessutom otroligt trevlig att snacka med. Extra plus för väldoftande hårprodukter. Läs mer
  • 2020-05-16

Martin A skrev om Rebecca en del av Sonder
    Trevligt bemött av Rebecca, resultatet av klippningen blev super och vaxen som jag blev rekommenderad fungerar utmärkt. Läs mer
  • LOUISE H

2020-05-10

LOUISE H skrev om Natalie en del av Sonder
    Jag rekommenderar Natalie från botten av mitt hjärta! Hon gjorde ett fantastiskt jobb och jag kände mig så sedd och hörd. Hon är mycket profisionell och vet precis vad hon gör. Jag fick ett mycket varmt mottagande och kände mig så fin när jag lämnade, det blev precis så som jag hade tänkt mig! hon är en varm och glad person och jag kände mig så trygg i hennes händer! Jag rekommenderar henne starkt! <3 Läs mer
  • 2020-05-09

Nicolina A skrev om Natalie en del av Sonder
    Natalie är inte bara oerhört omhändertagande utan även lyhörd. Finns ingen gång jag gått ifrån Sonder utan att vara missnöjd. Hos Natalie får du allt du önskar, även de gångerna du kanske inte ens vet vad. Då vet hon! Natalie är den skickligaste frisören jag någonsin träffat, hennes passion lyser igenom och man känner sig speciell. Varje gång är en upplevelse, för hon vet vad du behöver. Läs mer
  • 2020-05-08

GUSTAV G skrev om Natalie en del av Sonder
    Har gått till Natalie i snart ett år nu och har aldrig känt mig så snygg i håret som senare året. Hon är supernoga och asskön. Ett riktigt proffs. Läs mer
  • 2020-05-08

Jenny S skrev om Natalie en del av Sonder
    Som vanligt riktigt nöjd! Superhärligt bemötande och är så nöjd med håret! Läs mer
  • 2020-05-02

Janet V skrev om Rebecca en del av Sonder
    Väldigt proffsig och kunnig. Jag är mycket nöjd med min nya frisyr! Läs mer
  • 2020-04-21

Gunilla G skrev om Rebecca en del av Sonder
    Rebecca är proffsig, kunnig, snabb och trevlig. Kan verkligen rekommendera henne! Salongen fräsch och mysig, personlig. Läs mer
  • 2020-04-06

Aili Maria M skrev om Sonder
    Ännu en gång går jag från salongen med ett leende på läpparna!
    Natalie är en superfin tjej! Jätteduktig, har en mjukt sätt att prata och kommer med goda råd!
    Jag har fått så mycket beröm för min nya frisyr nu. Och gosiga pudeln ska få ligga i mitt knä nästa gång.
    Hjärtligt tack, Natalie! Läs mer
  • 2020-03-20

Alexandra S skrev om Rebecca en del av Sonder
    Ett toppen besök! Det var så trevligt och mysigt. Jag blev så fint omhändertagen och gick hem med ett leende och en snygg frisyr. Tack så mycket!! Vi ses snart igen. Läs mer
  • 2020-03-06

Emily B skrev om Rebecca en del av Sonder
    Jag var hos Rebecca och klippte, färgade utväxt, ljusade upp och nyanserade mitt hår efter jag själv hade gjort en misslyckad hemblekning. Kunde inte varit nöjdare med mitt resultat. Jag vart bemött på ett underbart sätt, hon tog sig verkligen tid och gick igenom på en konsultation hur vi kunde göra för att nå upp till de resultat jag ville ha.
    Många skratt och en jättefin upplevelse att gå till Rebecca. Ett riktigt proffs.
    /emily Bengtsson Läs mer
  • 2020-03-03

Martin H skrev om Rebecca en del av Sonder
    Trevligt och proffsigt bemötande. Försökte inte sälja på mig några extraprodukter då min klippning väl var klar. Kommer klippa mig där igen! Läs mer

Fredrika C skrev om Natalie en del av Sonder
    Otroligt kompetent frisör med bra service, trevlig bemötande och framför allt - superfint resultat! Läs mer

Anna S skrev om Natalie en del av Sonder
    Natalie är en antastisk proffsig frisör, det märks att hon är mycket välutbildad frisör och har lång erfarenhet.
    Trevlig tjej som är trygg i det hon gör och pratar lagom mycket.
    Jag kan inte vara mer nöjd med henne:)
    Testade när de öppnade och har varit kund sedan dess.
    Mycket stark rekommendation! Läs mer

Astrid L skrev om Natalie en del av Sonder
    Blir alltid mött med ett varmt välkomnande, och tiden är alltid en härlig upplevelse! Alltid nöjd med resultatet också :) Läs mer
    2020-02-26 Sonder S svarar Astrid L
    Alltid roligt att ha dig här! :D
    /Natalie
  • SARA H

2020-02-26

SARA H skrev om Sonder
    Så nöjd med både hår och bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-02-19

Stefan S skrev om Rebecca en del av Sonder
    Mycket duktig och trevlig, på återseende! Läs mer
  • 2020-02-19

Daniel H skrev om Rebecca en del av Sonder
    Så nöjd med min nya frisyr!! Rebecca gjorde verkligen min dag så mycket bättre!

Sonder är en ny pärla på söder och jag kommer definitivt tillbaka.

Allt gott!

/Daniel Läs mer
  • 2020-02-11

Kicki W skrev om Rebecca en del av Sonder
    Bokat en vanlig klippning inga konstigheter, trevligt bemötande, + extra för söndagsöpppet Läs mer
  • 2020-02-09

Dejana A skrev om Rebecca en del av Sonder
    Blev supernöjd med min klippning hos Rebecca! Hon var noggrann, omsorgsfull och förstod precis vad jag var ute efter. Kommer definitivt att klippa mig hos henne igen! Läs mer
  • 2020-02-07

Sara J skrev om Natalie en del av Sonder
    B Ä S T. Hade klippt mig hos en annan salong och var missnöjd. Blev tipsad av en kollega att gå till Sonder och fick hjälp direkt. Hemtrevligt och inbjudande, gå hit! Läs mer
  • 2020-01-29

Malin F skrev om Natalie en del av Sonder
    Både klippt och färgat hos Natalie många gånger. Hon är utan tvekan den bästa frisör jag någonsin haft! Alltid väldigt nöjd efter ett besök på SONDER. Läs mer
  • 2020-01-29

Erika B skrev om Natalie en del av Sonder
    Mysig salong och Natalie kan jag rekommendera varmt! Läs mer
  • 2020-01-25

Camilla S skrev om Natalie en del av Sonder
    Wow, vilken frisör! Supernöjd med färg och klipp! Söt vovve finns där också!♥️ Läs mer
  • 2020-01-25

Henrik S skrev om Natalie en del av Sonder
    Blir aldrig missnöjd hos Natalie
    En toppenfrisör! Läs mer
  • 2020-01-20

Vega A skrev om Rebecca en del av Sonder
    Väldigt avslappnad och trevlig upplevelse. Rebecca gav mig en ny frisyr och klippte bort det sorgliga i att ha drabbats av håravfall. Jag har inga funderingar kring vart jag ska gå och klippa mig nästa gång! Läs mer
  • MOA M

2019-12-31

MOA M skrev om Sonder
    Skapar magi med hår, helt fantastiskt duktiga 👌 Läs mer
  • 2019-12-28

Aili M skrev om Natalie en del av Sonder
    Mysig salong med mysiga hundar som extra bonus. Natalie är superduktig! Lyssnar och kommer med förslag. Skön massage med balsam❤️ Jag kommer tillbaka! Allt gott! /Aili Läs mer
  • 2019-12-21

Åsa R skrev om Natalie en del av Sonder
    Tack Natalie! Jättenöjd!!
    //Åsa Läs mer
  • 2019-12-17

Caroline W skrev om Rebecca en del av Sonder
    Great job! I coloured my roots and cut my tips. Rebecca consulted me in a professional, truthful and kind way. Am very happy with the result! Läs mer
  • 2019-12-14

Henry H skrev om Natalie en del av Sonder
    Jag klippte mig hos Natalie. Jag blev väldigt trevligt bemött. Kommer gå dit igen. Läs mer
  • 2019-11-23

Maria W skrev om Penny en del av Sonder
    Andra gången hos Penny idag ! Kände redan första gången att mig blir hon inte av med nu! Hon vet exakt vad man passar i och gör det så bra! Underbar och genuin person och svinduktig på det hon gör! Läs mer
  • Tanja A

2019-11-21

Tanja A skrev om Sonder
    Klippte mig hos Rebecca och blev jättenöjd. Igen! :) Läs mer
  • 2019-11-18

Leo H skrev om Penny en del av Sonder
    Klippte mig och är supernöjd! Läs mer
  • 2019-11-16

Marie S skrev om Penny en del av Sonder
    Har gått varit hos SONDER flera gånger och då till Penny. Har både klippt frisyrer eller bara ”putsat” till frisyren och jag har gjort en del olika färgningar i håret. Jag är alltid lika nöjd när jag är klar & Penny har en förmåga att känna in vilket humör man tillfället är på och då menar jag att hon ”vet”när jag vill ha mer konversation eller inte, hon är toppen och för mig den bästa... Jag har efter många år äntligen hittat den som i mitt tycke har ALLT jag söker. Läs mer
  • 2019-11-16

Micael S skrev om Penny en del av Sonder
    Superproffsig frisör o lyhörd kan verkligen
    Rekommenderas bara en massa +++++++++++++
    Micael Läs mer
  • 2019-11-15

Charlotte T skrev om Rebecca en del av Sonder
    Wash and cut.
    Rebecca was really friendly and understood what I wanted immediately. She also didn't just say yes to everything, she offered her qualified opinion, which I appreciate! I will be going back.
    Also there were cute dogs there! Läs mer
  • 2019-11-15

Anna W skrev om Rebecca en del av Sonder
    Blekte utväxten på ca. 6 cm. Samt klippte av ca. 4 cm och klippte lugg. Fick bra konsultation. Rebecca förklarade tydligt vad hon skulle göra. Fick exakt pris på vad det skulle kosta mig innan vi började. Skön huvudmassage när vi tvättade håret. Väldigt nöjd med resultatet! Trevligt bemötande. Ska gå tillbaka! 5 av 5! Läs mer
  • 2019-11-11

Sofia J skrev om Rebecca en del av Sonder
    Ny fin färg och frisyr. Toppen nöjd! Hade aldrig varit här förut, men kommer tillbaka. Läs mer
  • 2019-11-09

Annie C skrev om Natalie en del av Sonder
    Beställde klippning--1timme.
    Jag blir alltid mycket varmt o trevligt mottagen.
    Det är en skön o lugn miljö.
    Natalie arbetar mjukt o försiktigt både i tvätten o sedan vid klippningen.
    Mycket behagligt!
    Vi diskuterar varje gång hur jag vill ha det klippt o jag frågar om råd.
    Samtalar lagom mycket under klippningen. Jag har varit mycket nöjd alla gånger som jag har varit hos Natalie.
    Jag har fått många positiva reaktioner om min frisör av vänner.
    T o m så har det kommit fram en främmande kvinna på T-banan som tyckte att sa; - Jag måste bara säga att jag tycker att du är så fin i håret.
    Hur ofta har det hänt i mitt 70—åriga liv!!
    Jag är så nöjd med Natalie o det arbete hon utför.
    /Annie Degerholm Läs mer
  • 2019-11-09

Malin H skrev om Natalie en del av Sonder
    Jag älskar att klippa mig hos Natalie, det är inte bara alltid trevligt utan jag blir också alltid nöjd. Hon är bra på att hjälpa mig utveckla mina egna idéer om jag har lite tankar kring frisyrer så det blir ännu bättre. Läs mer
  • 2019-11-06

Linnea h skrev om Rebecca en del av Sonder
    Jättegullig och proffsig. Fint bemötande. Läs mer
  • 2019-11-05

Emelie R skrev om Natalie en del av Sonder
    Skulle klippa mitt hår hos Natalie och hon och hennes kollegor (och hundar haha) tog emot mig med öppna famnar från dag 1. De var engagerade i mina önskningar och lämnade inget åt slumpen. Nog den bästa frisörupplevelse jag haft i Stockholm. Guld! Läs mer
  • 2019-11-01

Paula L skrev om Rebecca en del av Sonder
    Fint och glatt bemötande. Skicklig och proffsig färgning. Lyhörd för att använda veganska produkter. ♥️ Läs mer
  • Isabelle R

2019-10-29

Isabelle R skrev om Natalie en del av Sonder
    Nathalie är en fantastisk frisör, och jag är alltid nöjd när jag har klippt mig hos henne! Lyckas alltid skapa något snyggt som passar just mina förutsättningar och min hårtyp. Läs mer
  • 2019-10-29

Judy M skrev om Natalie en del av Sonder
    Natalie is fantastic - great hairdresser and kind person. Always feel great being there and happy to leave with a great haircut! Läs mer
  • Else P

2019-10-29

Else P skrev om Natalie en del av Sonder
    Jag är alltid nöjd med min klippning hos Sonder. Super noggranna och duktiga! Läs mer
  • Hanna A

2019-10-23

Hanna A skrev om Penny en del av Sonder
    DÅLIG....Riktig uselt...Tyvärr-...-Jag tror inte att Penny har frisör-utbildning- Hon har förstört mitt hår. Nu är det så kort att måst vänta halv år innan jag kan klipper mig igen. Hon är trevlig men tyvärr hennes arbete är hur oproffsig som helst. Läs mer
    2019-10-23 Sonder S svarar Hanna A
    Hej Hanna.
    Vad tråkigt att du känner såhär. Jag är utbildad och har gesällbrev. Aldrig varit med om att någon tycker att jag förstört deras hår. Kom gärna förbi salongen så kan vi diskutera vad som gick fel eftersom detta är något du ej kan ha påpekat på plats för över två veckor sedan, för då hade vi löst det då såklart. Så kan du få eventuell ersättning om detta är något som fått dig att må dåligt. Ha en bra kväll /Penny
Natalie
Rebecca