Alla kategorier AC Service Västra Götaland Mölndal Speedy Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

En del av Speedyspeedybilservice.se

Södra Ågatan 20B, 431 35 Mölndal — Visa karta

Välkommen till våra professionella mekaniker på Speedy Bilservice i Lackarebäck, Mölndal!

Här kan du få hjälp med all service av din bil. Vare sig det är växellådan som krånglar eller däcken som behöver bli utbytta har vi expertisen som krävs för att hjälpa dig. Säkerhet och tempo är något vi prioriterar. Samtidigt som du alltid har garanti på både arbetet och reservdelarna går servicen på en kort stund. Perfekt för att ta en kaffe och titta på medan vi sköter jobbet som behövs!

Vi erbjuder både bokade tider och drop-in-tider. Allt för att tillgängligheten ska bli så hög som möjligt för dig som kund.

Kontakta oss så ska du få veta varför Speedy Bilservice är Sveriges främsta verkstadskedja!

Läs vad 410 kunder tycker om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

• 2019-07-18

ANNAMARIA DENISA G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabba beslut, tydliga och oerhört proffsiga! Tack med hela hjärtat! /Annamaria Läs mer
  • 2019-07-17

YVONNE JEANE G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Felsökning och byte av bromskontakt, blev bemött bra och det gick smidigt, tyckte det var lite dyrt och att lånebilen kostade utöver detta Läs mer
  • 2019-07-16

ANNE MARIA SOF K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Vi bytte bromsbelägg under en semesterresa. Snabbt, prisvärt och väl utfört. Bra bemötande och proffsigt. Läs mer
  • 2019-07-12

DANIEL ÅKE K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevlig verkstad med snabbt service. Känns tryggt. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-12

LAHSEN E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Väl bemötande. Bra jobbat. Det var som förväntat. Viktigast för mig, var bra utfört arbete och tidsintervall. Läs mer
  • Freddy M

2019-05-24

Freddy M skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Supersmidigt att ha att göra med och vettiga priser. Läs mer

Britt T skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Gjort service däckförvaring. Bra personal. Läs mer

Eva S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb hjälp och bra mottagande Läs mer

Kerstin W skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Alltid trevliga och hjälpsamma! Läs mer

Britt-marie J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däckbyte. Blev upplyst om att fanns däckhotell som jag då hyrde.
    Mycket trevligt bemötande.
    Är glad att jag hittat ’min’ nya verkstad. Skönt
    att veta var jag skall vända mig om det behövs! Läs mer
  • Julia C

2019-05-21

Julia C skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Fick tid följande dag, och bilen var fixad till kvällen! Grymt bra! Professionella och trevliga. Läs mer
  • Richard R

2019-05-20

Richard R skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    12000mil service
    Snabb och korrekt jobb Läs mer

Lisbeth E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däcksbyte och förvaring av däck. Blev välkomnande och korrekt bemött. Kort väntetid. Prisvärt. Läs mer

Ulf M skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Lackarebäck var okej. Där imot rekommendera dom åbrå när de inte hade tid. Åbrå var inte alls en bra upplevelse.. Läs mer

Eva J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Kanonställe,mycket serviceminded. Läs mer

Attendo Katrineforsliden Ab A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra hjälp och trevligt bemötande Läs mer

Adam N skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevligt bemötande, proffsiga, snabba. Läs mer
  • Jean A

2019-05-19

Jean A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte bromsok fram och bad dom kolla handbroms som jag fick anmärkning på i bilbesiktning. Vänster sida helt utan verkan. Fick rådet att byta bromsbelägg och justera handbroms. Det som var problemet var att en led på ena sidan hanbromswhiren var fastrostad och beläggen var ok faktiskt! Detta borde dom sett. Fixade detta själv men fick betala en felsökningsavgift som var fel. Har själv blivit utbildad och har varit bilmekaniker själv så jag vet vad jag pratar om. Läs mer
    2019-05-20 Speedy Bilservice Mölndal svarar Jean A
    Hej, när vi bedömer ett slitage gör vi det för att bilen skall hålla över tid och du som kund inte ska behöva komma tillbaka efter någon/några månader samt att vi skall kunna hålla våra garantier på utfört arbete.

Du får gärna kontakta oss så att vi kan reda ut om det blivit några missförstånd.
    Med vänlig hälsning, Rasmus Speedy Lackarebäck
  • 2019-05-18

Ingrid D skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag köpte nya sommardäck och nytt batteri. Bra bemötande och bra service. Läs mer
  • 2019-02-07

Eduard K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabba killar med väldigt bra bemötande, ärliga också. Utför jobbet till ett bra pris och (i alla fall för mig) hade en snabb tid till service redan dagen efter! Läs mer
  • 2019-01-20

Senad K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Grymt bra service och jätte trevlig killar ! Läs mer
    2019-01-23 Speedy Bilservice Mölndal svarar Senad K
    Tack för en fin kommentar!

Med vänlig hälsning, Rasmus
    Speedy Bilservice Lackarebäck
  • 2019-01-18

Mellbi Ab skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service, smidigt och bra bemötande Läs mer
  • 2019-01-11

Erik R skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb service när jag fått punktering Läs mer
  • 2019-01-01

Simon S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Grymt bra verkstad.
    Aldrig några problem, billigt och snabbt. Bara positivt omdöme.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2018-12-20

Sune L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Denna gången byttes bara ena lampan, men vi har tidigare bytt bromsskivor. Snabb och bra service, märks att det är ett seriöst företag, vilket dessvärre inte alla bilfirmor är.. vi kommer definitivt att återvända, även om vi givetvis inte hoppas att vi får orsak att göra det! 😉 Läs mer
  • Peter E

2018-12-18

Peter E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Toppen bästa 👍🏻 Kanon service , kommer rekommendera denna verkstad till så många jag kan . Läs mer
  • 2018-12-16

Lena B skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Ringde och fick pris direkt och tid för byte av bromsskivor och belägg runt om redan dagen efter jag ringde. Strax efter lunch dagen efter var bilen färdig att hämta. Med trevligt bemötande till det kan man inte vara annat än nöjd! Läs mer
  • 2018-12-14

Per O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabbt! Som fan! Lätt å boka tid! Läs mer
  • 2018-12-14

Johan L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Fick snabbt hjälp med byte av tändspole som gått sönder. Bilen blev färdig samma dag som jag lämnade in den. Läs mer

Peter H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Allt bra men inget utmärkande. Trevligt fôlk! Läs mer

Finn H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Byte av bromsbackar, batteribyte, jag blev å kände mig mycket väl bemött. Jag blev väldigt nöjd med det utförda arbetet, som dessutom gick snabbare än jag räknat med. Sammanfattningsvis kommer jag både att återkomma vid kommande behov samt rekommendera Speedy Bilservice till vänner å bekanta. Läs mer

Monica Elisabeth G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabbt att få tid. Filterbyte. Visste inget om företaget, men glatt överraskad. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Rasmus H

2018-12-12

Rasmus H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevligt bemötande, trovärdiga och snabb service. Man får ofta svar väldigt fort samt en tid till verkstaden en eller två dagar senare. Läs mer
    2018-12-12 Speedy Bilservice Mölndal svarar Rasmus H
    Tack för ett fint omdöme!

Med vänlig hälsning, Personalen på Speedy Bilservice Lackarebäck
  • 2018-12-04

Marie-Louise H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    De tar emot med kort varsel, snabb och bra service och alltid trevliga. Läs mer
  • 2018-12-01

Anna skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Lämnade in bilen för en årlig inspektion med oljebyte och annat. Blev uppringd att bromsskivorna behövdes även bytas. Hämtade bilen. Bilen började stinka bränd olja ju mer jag körde. Var inget fel på bilen innan jag lämnade in den. Kontaktade verkstan och de bad mig kontakta en bärgare. Givetvis kunde de inte göra detta själva utan jag skulle fixa detta själv trots att de orsakat felet. . Bilen bärgades till en av deras verkstäder som passade dem rätt så långt borta , . Det visade sig att de spillt olja över hela motorn så katalysator samt allt i motorn fått olja på sig vilket gjorde att det stank i hela bilen. Man skulle nästan kunna tro att de anställt en 11åring som försökt hälla olja i rätt fack och missat och inte en utbildad mekaniker.- Är det inte det minsta man begär av en verkstad att de är noggranna med ens bil som man lämnar in i förtroende till dem? Vet de inte hur viktigt det är med att ens bil får en korrekt service med tanke på hur dyrt det är med reparationskostnader. Är inte denna verkstaden medveten om hur mycket ens bil är viktig för en. I vilket fall som helst så åker jag kollektivt dagen efter hela vägen igen till deras andra verkstad som ligger långt borta i ett industriområde vilket tog mig 1 timme o 40 minuter att åka dit. Killen där hade gjort sitt bästa för att rengöra bilen. En eloge till honom faktiskt. Så fort jag satte på värmen kom återigen lite vag lukt av bränd olja i bilen. Det är precis samma lukt som när man kör förbi en oljefabrik och lukten sprider sig i bilen. Inte fräscht alls. Detta var oerhört tröttsamt hela min fredag gick till massa samtal hit och dit samt att jag behövde bilen samma dag och skulle köra den nästa dag. Min bil är relativt ny ca 5 år gammal och det är inte kul när sånt här händer pga ren slarv. Att inte ens kunna hälla olja i en bil är väl höjden av inkompetens eller så är det att de fullständigt struntar i deras kunders bilar och bara slarvar. Jag fick inte ens en ursäkt av dem på verkstan bara av killen i högsbo. Jag vill så gärna ta min bil till en annan seriös verkstad för att se om de verkligen fixat bromsskivorna korrekt då jag helt tappat förtroendet för dem och hoppas inte den utspillda oljan förstört min bil. Jag är så besviken att jag saknar ord. Läs mer
    2018-12-03 Speedy Bilservice Mölndal svarar Anna
    Hej,
    Det är mycket tråkigt att läsa att din upplevelse av oss blev så negativ och att den endast förtjänade en 1a. Varför vi inte kan kontakta bärgaren är för att det är enklare för er att komma överens om vart och när överlämnande av nyckel skall ske samt att vi inte vet exakt vart bilen står. Det är alltid föraren som kontaktar bärgaren. Vi tog dock fram telefonnummer och var så behjälpliga vi kunde med var du skulle vända dig. Vi erbjöd även lånebil direkt och bilen var klar senare samma dag.

Det var ett ärligt misstag från vår sida där det runnit lite oljerester på motor vid oljebyte och jag kan förstå obehaget av den doft som uppkommit. Jag kan försäkra dig om att det inte förstört något på din bil. Vi har gjort allt vi kunnat för att vara så behjälpliga som möjligt och det är tråkigt att det inte vägde upp helheten för besöket.

Med vänlig hälsning, Rasmus
    Speedy Bilservice Lackarebäck
    2018-12-03 Anna svarar Speedy Bilservice Mölndal
    Det jag skriver handlar mer om allt merjobb ert slarv innebär och de konsekvenser det får när det blir så här. Jag skulle in på ett möte vid 13, istället fick jag ringa och invänta en bärgare i 40 minuter när jag hade en kund som blev ståendes pga mig. Jag hade inte hunnit hämta en lånebil hos er då jag som sagt hade en kund på jobbet samt att ni stänger 15. Det enda man vill göra när man hämtar sin bil från en verkstad en fredag är att åka hem och inte ringa, vänta och oroa sig över sin bil. Att du tänker att ”äsch att hon klagar över lite oljespill” säger bara allt om hur lite förståelse du har över det merarbete, extra tid och möda allt detta innebär för kunden med att springa fram och tillbaka från ena verkstan till den andra. Jag släpper detta nu och önskar dig en fin dag.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Claes A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Väldigt trevligt bemötande jag är nöjd med både arbete och pris. Läs mer

Mehrdad D skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däckbyte. Allt i sin
    ordning. Bra bemötande Läs mer

Bengt O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer

Claes F skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevlig och proffsigt bemötande! Rekommenderas! Läs mer

Karl L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service samt byte av kstag och däck. Serviceinriktade och trevligt bemötande Läs mer

Kerstin O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag har anlitat Speedy flera ggr under några år.
    Mycket serviceinrikade killar, alltid trevligt bemött, de är alltid lika trevliga och känner alltid igen mig.
    Arbetet de utfört har de alltid gjort så fort de kunnat.
    Jag har rekommenderat denna verkstad till mina vänner.
    NAN tanten Birgitta Ohlson Läs mer
  • 2018-11-29

Peter S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Allt gick bra på Speedy. Mycket köer till och från. Läs mer
  • 2018-11-29

Sven-Olov L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte bilbatteri. Trevligt bemötande de hjälpte mig också med att byta en lampa. Läs mer

Ivan V skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Dom är
    - duktiga
    - vänliga
    - ärliga. Läs mer

Louisa H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Väldigt bra pris. Trevliga och lätta att komma i kontakt med. Det gick att boka en tid i närtid. Allt gick som planerat. Snabbt åtgärdat. Läs mer

Mats K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Rent, snyggt ock väldigt trevligt bemötande. Läs mer

Jonas K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevlig personal. Bra kunskap. Bra service. Läs mer
  • 2018-11-16

Edouard P skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Good but automated booking system on website will make service even better Läs mer
  • 2018-11-14

My S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Helt fantastisk service, tar ansvar för att jobbet blir gjort på ett fackmannamässigt sätt! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Filip C

2018-11-01