Alla kategorier AC Service Västra Götaland Mölndal Speedy Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

En del av Speedyspeedybilservice.se

Södra Ågatan 20B, 431 35 Mölndal — Visa karta

Välkommen till våra professionella mekaniker på Speedy Bilservice i Lackarebäck, Mölndal!

Här kan du få hjälp med all service av din bil. Vare sig det är växellådan som krånglar eller däcken som behöver bli utbytta har vi expertisen som krävs för att hjälpa dig. Säkerhet och tempo är något vi prioriterar. Samtidigt som du alltid har garanti på både arbetet och reservdelarna går servicen på en kort stund. Perfekt för att ta en kaffe och titta på medan vi sköter jobbet som behövs!

Vi erbjuder både bokade tider och drop-in-tider. Allt för att tillgängligheten ska bli så hög som möjligt för dig som kund.

Kontakta oss så ska du få veta varför Speedy Bilservice är Sveriges främsta verkstadskedja!

Läs vad 383 kunder tycker om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

• Per O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabbt! Som fan! Lätt å boka tid! Läs mer
  • Johan L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Fick snabbt hjälp med byte av tändspole som gått sönder. Bilen blev färdig samma dag som jag lämnade in den. Läs mer
  • Peter H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Allt bra men inget utmärkande. Trevligt fôlk! Läs mer
  • Finn H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Byte av bromsbackar, batteribyte, jag blev å kände mig mycket väl bemött. Jag blev väldigt nöjd med det utförda arbetet, som dessutom gick snabbare än jag räknat med. Sammanfattningsvis kommer jag både att återkomma vid kommande behov samt rekommendera Speedy Bilservice till vänner å bekanta. Läs mer
  • Monica Elisabeth G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabbt att få tid. Filterbyte. Visste inget om företaget, men glatt överraskad. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Rasmus H
    Rasmus H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevligt bemötande, trovärdiga och snabb service. Man får ofta svar väldigt fort samt en tid till verkstaden en eller två dagar senare. Läs mer
    2018-12-12 Speedy Bilservice Mölndal svarar Rasmus H
    Tack för ett fint omdöme!

Med vänlig hälsning, Personalen på Speedy Bilservice Lackarebäck
  • Marie-Louise H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    De tar emot med kort varsel, snabb och bra service och alltid trevliga. Läs mer
  • Anna skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Lämnade in bilen för en årlig inspektion med oljebyte och annat. Blev uppringd att bromsskivorna behövdes även bytas. Hämtade bilen. Bilen började stinka bränd olja ju mer jag körde. Var inget fel på bilen innan jag lämnade in den. Kontaktade verkstan och de bad mig kontakta en bärgare. Givetvis kunde de inte göra detta själva utan jag skulle fixa detta själv trots att de orsakat felet. . Bilen bärgades till en av deras verkstäder som passade dem rätt så långt borta , . Det visade sig att de spillt olja över hela motorn så katalysator samt allt i motorn fått olja på sig vilket gjorde att det stank i hela bilen. Man skulle nästan kunna tro att de anställt en 11åring som försökt hälla olja i rätt fack och missat och inte en utbildad mekaniker.- Är det inte det minsta man begär av en verkstad att de är noggranna med ens bil som man lämnar in i förtroende till dem? Vet de inte hur viktigt det är med att ens bil får en korrekt service med tanke på hur dyrt det är med reparationskostnader. Är inte denna verkstaden medveten om hur mycket ens bil är viktig för en. I vilket fall som helst så åker jag kollektivt dagen efter hela vägen igen till deras andra verkstad som ligger långt borta i ett industriområde vilket tog mig 1 timme o 40 minuter att åka dit. Killen där hade gjort sitt bästa för att rengöra bilen. En eloge till honom faktiskt. Så fort jag satte på värmen kom återigen lite vag lukt av bränd olja i bilen. Det är precis samma lukt som när man kör förbi en oljefabrik och lukten sprider sig i bilen. Inte fräscht alls. Detta var oerhört tröttsamt hela min fredag gick till massa samtal hit och dit samt att jag behövde bilen samma dag och skulle köra den nästa dag. Min bil är relativt ny ca 5 år gammal och det är inte kul när sånt här händer pga ren slarv. Att inte ens kunna hälla olja i en bil är väl höjden av inkompetens eller så är det att de fullständigt struntar i deras kunders bilar och bara slarvar. Jag fick inte ens en ursäkt av dem på verkstan bara av killen i högsbo. Jag vill så gärna ta min bil till en annan seriös verkstad för att se om de verkligen fixat bromsskivorna korrekt då jag helt tappat förtroendet för dem och hoppas inte den utspillda oljan förstört min bil. Jag är så besviken att jag saknar ord. Läs mer
    2018-12-03 Speedy Bilservice Mölndal svarar Anna
    Hej,
    Det är mycket tråkigt att läsa att din upplevelse av oss blev så negativ och att den endast förtjänade en 1a. Varför vi inte kan kontakta bärgaren är för att det är enklare för er att komma överens om vart och när överlämnande av nyckel skall ske samt att vi inte vet exakt vart bilen står. Det är alltid föraren som kontaktar bärgaren. Vi tog dock fram telefonnummer och var så behjälpliga vi kunde med var du skulle vända dig. Vi erbjöd även lånebil direkt och bilen var klar senare samma dag.

Det var ett ärligt misstag från vår sida där det runnit lite oljerester på motor vid oljebyte och jag kan förstå obehaget av den doft som uppkommit. Jag kan försäkra dig om att det inte förstört något på din bil. Vi har gjort allt vi kunnat för att vara så behjälpliga som möjligt och det är tråkigt att det inte vägde upp helheten för besöket.

Med vänlig hälsning, Rasmus
    2018-12-03 Anna svarar Speedy Bilservice Mölndal
    Det jag skriver handlar mer om allt merjobb ert slarv innebär och de konsekvenser det får när det blir så här. Jag skulle in på ett möte vid 13, istället fick jag ringa och invänta en bärgare i 40 minuter när jag hade en kund som blev ståendes pga mig. Jag hade inte hunnit hämta en lånebil hos er då jag som sagt hade en kund på jobbet samt att ni stänger 15. Det enda man vill göra när man hämtar sin bil från en verkstad en fredag är att åka hem och inte ringa, vänta och oroa sig över sin bil. Att du tänker att ”äsch att hon klagar över lite oljespill” säger bara allt om hur lite förståelse du har över det merarbete, extra tid och möda allt detta innebär för kunden med att springa fram och tillbaka från ena verkstan till den andra. Jag släpper detta nu och önskar dig en fin dag.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Claes A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Väldigt trevligt bemötande jag är nöjd med både arbete och pris. Läs mer
  • Mehrdad D skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däckbyte. Allt i sin
    ordning. Bra bemötande Läs mer
  • Bengt O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • Claes F skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevlig och proffsigt bemötande! Rekommenderas! Läs mer
  • Karl L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service samt byte av kstag och däck. Serviceinriktade och trevligt bemötande Läs mer
  • Kerstin O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag har anlitat Speedy flera ggr under några år.
    Mycket serviceinrikade killar, alltid trevligt bemött, de är alltid lika trevliga och känner alltid igen mig.
    Arbetet de utfört har de alltid gjort så fort de kunnat.
    Jag har rekommenderat denna verkstad till mina vänner.
    NAN tanten Birgitta Ohlson Läs mer
  • Peter S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Allt gick bra på Speedy. Mycket köer till och från. Läs mer
  • Sven-Olov L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte bilbatteri. Trevligt bemötande de hjälpte mig också med att byta en lampa. Läs mer
  • Ivan V skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Dom är
    - duktiga
    - vänliga
    - ärliga. Läs mer
  • Louisa H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Väldigt bra pris. Trevliga och lätta att komma i kontakt med. Det gick att boka en tid i närtid. Allt gick som planerat. Snabbt åtgärdat. Läs mer
  • Mats K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Rent, snyggt ock väldigt trevligt bemötande. Läs mer
  • Jonas K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevlig personal. Bra kunskap. Bra service. Läs mer
  • Edouard P skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Good but automated booking system on website will make service even better Läs mer
  • My S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Helt fantastisk service, tar ansvar för att jobbet blir gjort på ett fackmannamässigt sätt! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Filip C
    Filip C skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Blixtsnabba
    Utmärkt kundservice
    Fråga efter Viktor, han är kung. Läs mer
  • Leif E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Standardservice och xenonlampbyte som utfördes utan anmärkning Läs mer
  • Ingela E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Utmärkt!
    Bra bemötande, bra råd och bra utförande.
    Dessutom bra att ni stöttar barncancerfonden. Läs mer
  • Inger U skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb service, bra information. Läs mer
  • Ida A
    Ida A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service och reparation på bilen. Bra mottagande och alla priser fick jag i förväg. De ringde när de på servicen upptäckte ett fel. Jag fick låna hyrbilen gratis eftersom jag fixade så många saker.

De var övertygade att de fixat ACn men den är som tidigare (den luktade illa) så allt blev inte perfekt.

Jag kan tänka mig att anlita dem igen! Läs mer
    2018-11-02 Speedy Bilservice Mölndal svarar Ida A
    Hej, vad kul att läsa att du känner dig nöjd med besöket.

Gällande doften så behöver vi då göra en felsökning för att hitta vad som kan orsaka detta i kupén. Vi har i dagsläget endast gjort service på bilen där det ingår att byta kupéfilter och använda luktborttagningsmedel på din bilmodell. Detta för att se om det räckte med servicen och göra det mest prisvärda alternativet för dig.

Ring oss gärna för tidsbokning på 031-270430.

Med vänlig hälsning, Rasmus
  • Klaas V
    Klaas V skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Kom på onsdags förmiddag fick tid torsdags morgon hämta på torsdag eftermiddag så smidigt ! Tack grabbar!
    Dom levererade presic vad jag ville ha!
    Dom byte bromsok h-bak. Läs mer
  • Gudrun B skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra.Men jag heter Birgitta o inte Gudrun! Läs mer
  • Cecilia J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb o bra service .
    Trevlig personal.
    Bra pris. Samma service 2000kr mer på Peugeot. Läs mer
  • Bror Robert H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete. Läs mer
  • Emma L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag köpte ett byte av bromsskivor och belägg bak. Fick tid snabbt. Bra bemötande. Lite info vid uthämtning. Bromsskivor uppvisar korrosion efter bara några veckor vilket gör att man blir orolig för kvalitén på reservdelarna. Läs mer
    2018-11-02 Speedy Bilservice Mölndal svarar Emma L
    Hej,
    Ytlig korrosion är något som kan uppkomma på alla bromsskivor, även på nya bilar och det är inget som skall påverka köregenskaper, säkerhet eller komfort. Vi använder endast reservdelar som motsvarar minst originalkvalité samt att vi erbjuder 3 års garanti på både reservdelar och utfört arbete.

Tveka inte att kontakta oss om du har funderingar över något.

Mvh, Rasmus
  • Ellinor E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Alltid samma fina service - snabbt och väl utfört arbete. Återkommande som kund. Läs mer
  • Satu K skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Hej. Hade inne bilen för prisförslag då min bil hade avgasläcka. Hade hört gott om företaget. Varav jag anlitade dem. Möttes av väldigt trevlig personal. De gav mig prisförslag och sa att de inte kunde laga läckan där, och föreslog byte av del eller att söka upp någon som kunde laga, då jag har en gammal bil kollade jag upp lagningsalternativet. Fick en väldigt positiv upplevelse av företaget och kommer säkert att anlita dem i framtiden. (Stationen i Mölndal ) Läs mer
  • Lars D skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Prisvärt. Bra bemötande. Snabbt. Bytte bromsskivor och klossar bak.
    Ps. Mitt namn är inte Lars
    Mvh Emma Läs mer
    2018-10-17 Speedy Bilservice Mölndal svarar Lars D
    Hej Emma! Där blev det lite tokigt i datorsystemet med namnet men vi är mycket glada över att läsa om din positiva upplevelse. Välkommen åter!

Mvh, Rasmus Speedy bilservice Lackarebäck, Mölndal
  • Larsson B skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Skulle byta både bromsrören längs hela bilen. Blev klara dagen efter jag lämnat in bilen . Trevligt bemötande och och väldigt hjälpsamma. Läs mer
  • Barrvik M skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag är mkt nöjd m Speedy. Alltid tillmötesgående,kunniga och man får alltid en snabb tid oavsett vilken typ av jobb det gäller. Läs mer
  • Pålsson M skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Lämnade bilen för reparation. Är nöjd med jobbet och att de höll tiden. Bemötande ok. Läs mer
  • Henricsson N skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bästa service, i tid och mycket trevligt personal. Läs mer
  • Jakobsson L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    nytt bilbatteri. Bemotandet mycket bra. kan rekomendera till andra. Läs mer
  • Annika J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb och bra service och trevligt bemötande! Hit kommer jag tillbaka fler gånger. Läs mer
  • Dick W skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Byte av bromsklossar bak. Snabbt och bra pris. Läs mer
  • Lilian O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag bytte motor på vindrutetorkarna. Blev vänligt bemött både på telefon och på plats. De fixade snabbt och flexibelt och utan något krångel. Mkt nöjd! Läs mer
  • Cantonova A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Grymt bra o snabbt! Trevliga killar o proffsigt bemötande. Bra priser oxå! Läs mer
  • Lars J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Nya bromsskivor,bromsbelägg och nytt
    bromsok höger bak.
    Konkurrenskraftiga priser.
    Kan rekommenderas Läs mer
  • Hao W skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Everything has been great! The staff members are very nice and welcome, they helped me a lot, especially Rasmus! Läs mer
  • Lars Magnus C skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra service och trevligt bemotande. Läs mer
  • Malin H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service och avgassystem bytt kalas ställe! Läs mer
  • Asghar F skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Smidig o speedy! Hjälpsam o informativ..
    Tack förresten Läs mer
  • Nils S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb och bra utförd bil service. Suveränt bemötande, kommer att fortsätta serva bilen hos er Läs mer

Södra Ågatan 20B, 431 35 Mölndal