Alla kategorier AC Service Västra Götaland Mölndal Speedy Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

En del av Speedyspeedybilservice.se

Södra Ågatan 20B, 431 35 Mölndal — Visa karta

Välkommen till våra professionella mekaniker på Speedy Bilservice i Lackarebäck, Mölndal!

Här kan du få hjälp med all service av din bil. Vare sig det är växellådan som krånglar eller däcken som behöver bli utbytta har vi expertisen som krävs för att hjälpa dig. Säkerhet och tempo är något vi prioriterar. Samtidigt som du alltid har garanti på både arbetet och reservdelarna går servicen på en kort stund. Perfekt för att ta en kaffe och titta på medan vi sköter jobbet som behövs!

Vi erbjuder både bokade tider och drop-in-tider. Allt för att tillgängligheten ska bli så hög som möjligt för dig som kund.

Kontakta oss så ska du få veta varför Speedy Bilservice är Sveriges främsta verkstadskedja!

Läs vad 329 kunder tycker om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal

• Vesa G
    Vesa G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service. Utmärkningen bristfällig. Endast en person, vad jag kunde se, som arbetade. Både utsida och insidan kändes ödslig. Hur servicen utfördes vet jag inte men bilen går som den skall. Pris ok. Den person som tog emot min bil och svarade i telefon,kundmottagare, är perfekt i den rollen. Men vem servade bilen?
    Med vänlig hälsning
    Johannes Granfors Läs mer
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Enkelt o smidigt när jag var där o blev trevligt bemött. Dock lite komplicerat att boka tiden. Önskar gärna svar direkt på ett telefonsamtal. Läs mer
  • Linda A
    Linda A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte däck och det var helt ok service. Läs mer
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte till sommardäck. De förvarar mina vinterdäck. Upplyste mig om att jag måste köpa nya nästa år, mönsterdjupet på minimikrav Läs mer
  • Carin S
    Carin S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Gött bemötande och bra service Läs mer
  • Anna Sofia Margareta N
    Anna Sofia Margareta N skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Har mina däck på däckhotell. Proffsiga killar och vänligt bemötande. De har full koll och är serviceinriktade. Läs mer
  • Gunnar E
    Gunnar E skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däcksbyte.
    Ingen i receptionen när jag kom. Dröjde en stund.
    Annars bra bemötande. Läs mer
  • John V
    John V skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Nej, inte heller hade jag under något tillfälle blivit förfrågad om att teckna en bärgningsbils försäkring.
    Vilket vist stod i det finstilta någonstans i de 3 sidor långa avtal, jag skrev på tidigt på morgonen vid inlämningen.

4700:- totalt för en service av en liten Toyota IQ......
    Ja endast service gjort enligt kvittot som jag kan lägga upp här om ni önskar.

Ni är skojare och inget annat, och tänker inte lägga ner mer tid på er. Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra snabb sevice
    Lite svårt att hitta dit bara Läs mer
  • Marcus J
    Marcus J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däcksbyte o förvaring, det gick snabbt och lätt, fick även tipps att bromsbeläggen snart var dags att byta Läs mer
  • Rolf B
    Rolf B skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Först service och sedan däckbyte. Allt till belåtenhet. Läs mer
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Trevligt bemötande snabba och korrekta. Gillar små verkstäder blir personligt. Bara ROS från mig. Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däcksbyte. Snabbt, proffsigt jobbat o trevligt bemötande😊 Läs mer
  • Erik H
    Erik H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Montering av sommardäck.Vinterdäcken har jag på förvaring hos dom i väntan på vintersäsongen.Allt gick som förvänta bra och snabbt Läs mer
  • Landahl B
    Landahl B skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Däckskifte. Snabbt genomfört trots att jag pga resa inte anmält behovet i rätt tid. Vänliga killar som fick jobba lite extra pga mig Läs mer
  • Claes L
    Claes L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Kom på avtalad dag enligt Mail-besked. Det visade sig att jag var inbokad på samma tid dagen efter. Fick alltså åka två gånger för samma sak. Någon hos Speedy hade bokat fel dag i datorn. Jobbigt. Läs mer
  • Astrid H
    Astrid H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra och professionellt bemötande!
    Tid so var bestämd funkade.
    Nogranna!
    Tack Läs mer
  • John  V
    John V skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Varning!!
    Lägger på en hel del på kvitton man ej beställt eller ens kommit överens om.
    Skojare m.a.o Läs mer
    2018-05-02 Speedy Bilservice Mölndal svarar John V
    Hej, det var inget bra betyg och känns givetvis inte bra att du känner såhär. Jag har kontrollerat kvittot och jämfört med arbetsordern du skrev på och godkände när du lämnade in bilen. Det jag kan se skiljer sig är två glödlampor till skyltbelysningen på 26:- som vi bytt under servicen då dessa var trasiga. Givetvis är detta något jag vill lösa eller förstå vart vi fått ett missförstånd.

Ring mig gärna så hoppas jag att vi kan reda ut oklarheter.
    Tel: 031-270430
    Med vänlig hälsning, Rasmus Speedy Bilservice Lackarebäck
    2018-05-17 John V svarar Speedy Bilservice Mölndal

4700:- totalt för en service av en liten Toyota IQ......
    Ja endast service gjort enligt kvittot som jag kan lägga upp här om ni önskar.

Ni är skojare och inget annat, och tänker inte lägga ner mer tid på er.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Lena Maria R
    Lena Maria R skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service av bil. Är mycket nöjd med både utfört arbete och bemötande. Smidigt att få lämna bilen redan på morgonen och hämta efter jobbet. Läs mer
  • Eva Helena O
    Eva Helena O skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    årlig service av bilen. Jag blev mycket bra bemött! Företaget levde upp till förväntningar. Läs mer
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra pris på service. Snabbt inbokat i närtid och bra bemötande. Läs mer
  • Kim Marcus P
    Kim Marcus P skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Mycket bra personal och service! Kommer lämna bilen här fler gånger. Läs mer
  • Eva Sigrid Elisabet L
    Eva Sigrid Elisabet L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service o däckbyte. Trevligt bemötande. Två navkapslar ramlat av på vägen hem! Jag får erbjudande om att åka o plocka ut navkapslar på Mekonomen. Snyggt! Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Fick tid snabbt, bra jobb och faktiskt billigare än vad jag trodde. Läs mer
  • Henning A
    Henning A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Hej fick en tid för service på bilen omgående vilket är bra betyg samt att det var trevliga killar som gjorde ett bra och snabbt jobb rekommenderas varmt till alla som vill ha service på bilen Läs mer
  • Jan Anders W
    Jan Anders W skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte bromsklossar bak på V70, snabb och bra service! Läs mer
  • Margit Lotten Ingegerd J
    Margit Lotten Ingegerd J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Positivt bemötande och bra utfört arbete. Läs mer
  • John Martin Lennart B
    John Martin Lennart B skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Hej! Hade bilen inne på service. Mitt första besök på Speedy då jag tidigare var kund på Mekonomen. Var lätt att få tid. Trevligt bemötande både vid lämning och hämtning av bilen och kommer även i fortsättningen utnyttja Speedy. Med vänlig hälsning, L Berring Läs mer
  • Ramin N
    Ramin N skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Fick tid samma dag som jag ringde för service, trevliga personal och fick lite rapport om min bil.
    Jag kan rekommendera de. Läs mer
  • Annelie G
    Annelie G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra bemötande av personalen!
    Service/ oljebyte mm Läs mer
  • Britt Ingrid V
    Britt Ingrid V skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bemötandet var bra och servicen var som jag kan förstå utfört med belåtenhet.
    Det som jag uppskattar var att jag blev uppringd och påmind om att Toyota skulle utföra ett arbete på min bil. Läs mer
  • Johan Peter G
    Johan Peter G skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Mkt trevligt och professionellt bemötande nöjd kund Läs mer
  • Joakim Roberto L
    Joakim Roberto L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bytte hjullager vänster fram. Lämna på morgonen hämta på eftermiddagen. Läs mer
  • Bengt W
    Bengt W skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag fick ett gott och raskt mottagande och efter kontroll ett snabbt erbjudande på skifta kopling! Priset var någorlunda rimligt men baserades på 30% rabatt på arbetet. Läs mer
  • Per Jonas L
    Per Jonas L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Service och reparation.
    Mkt gott bemötande och kundservice.
    Verkstaden rekommenderas varmt! Läs mer
  • Bjarne Tobias A
    Bjarne Tobias A skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Nöjd. Första gången jag anlitade er.
    Kommer absolut att göra det igen Läs mer
  • Jan Anders Erling W
    Jan Anders Erling W skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jag hade min Kia Seed inlämnad för byte av bromsskivor och klossar bak. Efter det drar handbromsen väkdigt ojämnt, och eftersom jag ska besiktiga bilen nu kommer jag höra av mig till verkstan så att det kan åtgärdas.
    Förutom det så blir det högsta betyg.

/Anders Läs mer
    2018-03-21 Speedy Bilservice Mölndal svarar Jan Anders Erling W
    Hej,
    Givetvis skall handbromsen ta jämnt efter utförd reparation på berört område. Jag är den första att beklaga om det blivit något fel. Kontakta oss så hjälper vi dig direkt och medan du väntar.

Med vänlig hälsning, Rasmus
  • Angela Linnéa R
    Angela Linnéa R skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Mycket bra 👍återkommer när bilen krånglar nästa gång Läs mer
  • Lars Göran S
    Lars Göran S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Akut behov att byta halvljuslampa på min Citroën C5. Problemet avhjälptes direkt utan tidsbokning Läs mer
  • Lars Erik Hakon H
    Lars Erik Hakon H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Byte av bromsljussladd och byte av batteri. Snabbt och smidigt. Prisvärt Läs mer
  • Johan J
    Johan J skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bemötande jättebra. Fick dock lämna in bilen igen eftersom generatorremmen inte var spänd korrekt. Synd. Läs mer
  • Jessica I
    Jessica I skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabbt, trevligt och effektivt! Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabba, trevliga och aldeles utmärkt utfört arbete. Sex stjärnor av fem möjliga. Läs mer
  • Anna-Mara H
    Anna-Mara H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Min man bokade tiden samtidigt som han hade sin bil på reparation. Jag hade min bil på service. Bra att det låg nära till jobbet och jag behövde ingen hyrbil. Bilen var snabbt färdig. Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Hade förlorat generatorremmen. Bogserades till verkstaden. ( obs bogsering gjordes av utomstående, som också gjorde ett utmärkt arbete). Då det var fredagkväll vid ankomsten blev det sagt att bilen skulle vara klar efter lunch på måndagen.
    Före tolv fick jag besked om att bilen var klar. Ny rem och laddat batteri.
    Exelent arbete, vänligt bemötande och punktlighet vad gäller avtalad tid. Läs mer
    2018-02-12 Speedy Bilservice Mölndal svarar Sven S
    Hej,
    Tack för den otroligt fina recensionen. Det gör oss mycket glada att läsa att du är nöjd med reparationen och bemötandet.

Med vänlig hälsning, Rasmus
    Speedy Bilservice Lackarebäck
  • Mats N
    Mats N skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Jättebra. Snabbt att få tid. Trevligt bemötande. Bra återkoppling på gjord service mm. Läs mer
  • Tomas Mikael F
    Tomas Mikael F skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Hej.Hade problem med handbroms på höger bak som låg på och slitit ut belägen.Dom bytte ut belägen bak ,jag hämtade bilen och körde iväg kände att pedalen sjönk till botten när jag bromsade.Åkte tillbaka och dom tog in bilen och konstaterade att bromsoket på vänster sida var kass.Utbyte av belägg bak 1.100 kr.och ytterligare 2.100 kr för ett bromsok som var ok när ja lämnade bilen .Känns inte helt seriöst . Hade dom provkört så hade dom märkt att något var fel och jag inte behövt åka tillbaka.Inget gott Första intryck. Läs mer
    2018-02-07 Speedy Bilservice Mölndal svarar Tomas Mikael F
    Hej,
    Vi har som rutin att provköra och kontrollera en reparation både före och efter utförandet. Oturligt nog så gick ditt bromsok sönder nära inpå en reparation. Detta är inget vi kan påverka men vi hoppas att du är nöjd med att vi prioriterade din bil.

Mvh, Rasmus
  • Paola Anne Josefin T
    Paola Anne Josefin T skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Blev först fel med bokningen när jag tänkte lämma bilen kvällen innan men fick en ny tid en vecka senare.
    Nöjd med servicen, ringde o meddelade vilka fel som hittades.
    Stod en dunke med spolarvätska på sätet när jag hämtade bilen :)
    /Paola Läs mer
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Snabb service och trevligt bemötande! Inga problem alls... Läs mer
  • Hans Jan-olof S
    Hans Jan-olof S skrev om Speedy Bilservice Lackarebäck, Mölndal
    Bra bemötande och tydlig återkoppling och information Läs mer

Södra Ågatan 20B, 431 35 Mölndal