Stefan Disefjord är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta

Stefan Disefjord har varit registrerad mäklare sedan 1991-06. Stefan Disefjord har varit aktiv på Reco.se sedan 2017-05 och har fått 72 omdömen med ett betyg på 4.5. Stefan Disefjord har haft 12 försäljningar sen 2020-09 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2020-09 - 2021-08

Läs vad 72 Läs vad Stefan Disefjord

• sålde sitt hus med hjälp av Stefan Disefjord en del av Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta
    • Älvsjö Långbro
    2021-08-13
    Bemötandet var trevligt första gången men jag vet att jag har höga krav vilket jag sa till han och dom kunde han inte leva upp till.
    Han sa att han hade närmare 300 intresserade köpare men jag fick tjata för att han överhuvud taget skulle kontakta dom om att mitt hus var till salu.
    Fotografen var upptagen så det känns som mäklaren själv tog bilderna, dom blev bedrövligt dåliga. Bara en bild från ett rum, inte tagit från olika håll och olika vinklar.
    Även när annonsen lades upp på Hemnet tog mäklaren en bild som han tyckte utan att konversera med mig.
    Han var väldigt mån om att vi skulle fylla i denna enkät om vi tyckte han gjort ett bra jobb.
    När jag som säljare valde en familj som hade lägre bud undrade han vad han skulle säga till dom andra. Jag sa att det är väl ändå jag som säljer som väljer.
    Även om likvidavräkningen som skickas innan uppgörelsen är preliminär så var det fel på den två gånger som jag fick påtala.
    På själva säljdagen var han mest besvärad över att både köpare och säljare hade barn med sig. Han satt inte ens ner utan stod hela avslutet. Tackade inte för förtroendet att han fått sälja mitt hus. Vi sa knappt hej då över huvud taget. Väldigt tråkigt att jag anlitade dom som mäklarfirma.
    Jag blev genuint ledsen då jag läste dina rader men jag tar självklart till mig det du skriver.

Min ambition har hela tiden varit att hjälpa dig och anpassa min tjänst under rådande omständighet och i er sorg, till att nå en riktigt bra överlåtelse av din fastighet.

På tillträdesdagen som jag upplevde som ett trevligt möte, satt jag ned bredvid dig och gick igenom handlingarna och önskade sedan lycka till med ditt nya boende.

Om du hade sagt till om bilderna, så kunde jag skickat ut en annan fotograf då jag nu förstår att du inte var nöjd med dem. Du fick bestämma vilken bild som skulle komma först, och godkände annonsen innan den lades ut.
    • Herrängen
    2021-07-05
    Jag är supernöjd med Stefans proffsiga insats i samband med försäljningen av vårt hus. Allt gick smidigt och över förväntan. Jag uppskattar att Stefan var lugn, lyhörd och öppen för våra åsikter och förväntningar och kom med bra råd och vägledde oss igenom försäljningen. Det var också tryggt att Stefan var snabb att återkoppla och stämma av med oss under hela processen.
    • Hagsätra/Ormkärr
    2021-06-29
    Proffsigt bemötande, snabbhet och satte mig som kund i fokus. Lösningsorienterad sant flexibel!
    • Herrängen
    2021-06-21
    En trevlig och erfaren mäklare som man kan lita på och som är lyhörd för säljarens önskemål. Vi var stressade och behövde få igenom en affär innan sommaren och Stefan lotsade oss igenom detta på ett lugnt men ändå effektivt sätt, och affären var gjord på 2-3 veckor. Jag kan verkligen rekommendera Stefan och Svensk Fastighetsförmedling till andra som vill sälja sin fastighet.
  • köpte sitt hus med hjälp av Stefan Disefjord en del av Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta
    • Älvsjö Långbro
    2021-05-21
    Vi köpte en villa och har under hela processen fått ett vänligt och professionellt bemötande. Mycket mycket positiv till att säljare och mäklare var överens om priset innan, så att det inte fanns risk för nekande av bud fast detta låg i fas med vad utgångspriset var. Det bäddar för ett gott förtroende.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Stefan Disefjord en del av Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta
    • Östberga - Älvsjö
    2021-04-27
    Sålt lägenhet på 5 rum.
    Stefan var lugn och saklig, tog själv fram information från föreningen, höll en bra kontakt löpande med händelseförloppet samt höll bra punktlighet på utfästelser o möten. Jag kunde inte vara mer nöjd med hans proffsiga attityd och blev mycket nöjd med affärens genomförande.

Reinhold Schweiger
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Stefan Disefjord en del av Svensk Fastighetsförmedling Älvsjö Årsta
    • Älvsjö Solberga
    2021-03-08
    Jag har köpt en bostadsrätt via Stefan. Allt gick bra, och det har inte varit några problem. Däremot kunde han under visningen inte riktigt svara på grundläggande frågor, och gav inte direkt intryck av att kunna marknaden överlag.
    2021-03-01
    Vi har både köpt och sålt bostad med Stefan som mäklare. En lugn och trygg person som utför jobbet på ett bra sätt, helt enligt förväntan. Väldigt hjälpsam och inlyssnande, vilket är viktigt i en stor affär.
    Stort tack, kul att ni blev nöjda med försäljningen.
    2021-02-26
    Stefan har på ett mycket professionellt sätt hjälpt oss att sälja vårt radhus. Han är mycket kunnig, lyhörd och hjälpsam.
    Stort tack, kul att ni blev nöjda med försäljningen.
    2021-02-26
    Mycket nöjda med lugn, påläst och trygg mäklare!
    Stort tack, hoppas nu att ni kommer trivas fint i huset framåt sommaren.