Jonathan Jacobsson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Mölndal

Jonathan Jacobsson har varit registrerad mäklare sedan 2018-01. Jonathan Jacobsson har varit aktiv på Reco.se sedan 2018-02 och har fått 375 omdömen med ett betyg på 4.8. Jonathan Jacobsson har haft 58 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 98% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 375 Läs vad Jonathan Jacobsson

• köpte sin lägenhet med hjälp av Jonathan Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Mölndal
    2022-08-02 Verifierad kund
    En ärlig, snällt och man känner sig att man kan lita på. Han försökte hjälpa mig på olika sätt för att ge riktigt information.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jonathan Jacobsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Mölndal
    2022-08-02 Verifierad kund
    Bra bemötande och gott samarbete vid försäljningen!
    2022-07-17 Verifierad kund
    Jonathan var trevlig och lätt att sammarbeta med
    Hade inga direkts förväntningar mer än att jag inte ville ha en utdragen process , vilket det heller inte blev ,
    Jonathan kändes väldigt ärlig
    2022-06-18 Verifierad kund
    Han var lugn och mycket förtroendefull och hjälpte mig på bästa sätt att få lägenheten såld.
    2022-05-27 Verifierad kund
    Känns trygg och påläst.
    Lätt att få kontakt med -ringer upp så fort han kan om han är upptagen i möte.
    Många goda idéer angående försäljningen.
    Är mycket nöjd med Jonathans snabba försäljning av min lägenhet.
    Lycka till i fortsättningen!
  • Jennifer R
    2022-05-18 Verifierad kund
    Har blivit bra bemött. Jonathan är positiv och engagerad. Om jag hade fått önska något att förbättra så är det att han hade skrivit upp allt på ett papper att läsa på inför varje samtal så han hade haft koll på det mesta utan att man behövt upprepa sig om allt. Förstår att han har många kunder men som kund vill man känna att han kommer ihåg mig och mina önskemål. Då känner man sig inte som en i mängden bara. Och då blir förtroendet bättre för man vet att mäklaren har koll.
    Men annars har det inte varit några problem. Det blev en snabb och lyckad försäljning!
    2022-05-14 Verifierad kund
    Jonathan var påläst, tydlig och trevlig. Jag fick svar på alla mina frågor snabbt. Gjorde mig trygg i min första bostadsaffär. Klockren!
    • Centrum
    2022-04-29 Verifierad kund
    Väldigt tillgänglig och tillmötesgående. Trevligt bemötande och engagerad.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Jonathan är riktigt trevlig och försöker alltid sitt bästa men var en del saker som kom upp vilket gjorde processen mindre rolig.

1. Startade med potentiellt pris vi kunde sälja för (mellan 2.1 och 2.4 milj) och avslutades med en försäljning långt senare på 1.895 milj. Detta beror på en del grejer som att vi inte hade balkong, tiden (corona osv) men togs inte upp något om detta innan kontraktskrivning.

2. Fick inte information om vad som var tvunget att vara kvar i lägenheten efter försäljning vilket skapade lite problem med köparen (hade med gardinskenor att göra då köparen hade pratat med mäklaren under visning och de gillade dem, och mäklaren sa att de tillhör lägenheten).

3. Fick ta ner lägenheten på hemnet och lägga upp igen efter 21 dagar men den markerades inte som "ny" så dem kom upp på hemnet som en gammal lägenhet igen en hel dag (tills det fixades av mäklaren).

Allt detta tillsammans med att det var lite dyrar än andra mäklare vilket gör det svårt att säga om det var ett bättre val eller ej.

Till det mer positiva så var Jonathan alltid snabb på att svara och bra att bolla ideér med. Gav alltid snabba uppdateringar vilket jag tycker är otroligt viktigt för oss som säljare.
    Tack för feedback.

Ja, tyvärr ändrades förutsättningarna för att sälja mindre lägenheter väldigt mycket förra hösten. Statistiken i augusti tydde på ett högre slutpris men när flertalet grannlägenheter med balkong helt plötsligt såldes med ett 30% lägre kvadratmeterpris jobbade vi i uppförsbacke.

I slutet av sommaren förra året kom väldigt många ettor ut till försäljning samtidigt. Det i kombination med att färre studenter än vanligt var på jakt efter boende ledde till att priserna på ettor i området dalade. Anledningen till att färre studenter letade boende var eftersom många högskolor erbjöd distansundervisning så många valde att bo kvar hemma i stället för att flytta in till Göteborg med omnejd.

Gällande gardinskenorna så var det inte för att köparen tyckte om dem som de skulle lämnas kvar utan för att de räknas som fast egendom precis som en inbyggd garderob eller en tvättmaskin. Vid kontraktsskrivningen blev ni tilldelade en lista med en förklaring på vad fast egendom och lös egendom är. Tack för ni åtgärdade missen och kom överens med köparen så pass snabbt som ni gjorde.

Missen när vi publicerade lägenheten på Hemnet är 100% mitt fel men det var bra att ni upptäckte det redan morgonen efter så vi kunde åtgärda det omgående.

Tack för den positiva feedbacken också! Det var ett nöje att jobba med er och väldigt skönt att ni var förstående när förutsättningar och förväntningar förändrades.

Hoppas ni trivs bra i ert nya hem!
    2022-03-28 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, tillgänglig och hjälpsam under hela processen. Rekommenderas starkt!