Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Södermalm Tandea Tandea - Södermalm

Tandea - Södermalm

En del av Tandeawww.tandea.se

Högbergsgatan 93, 118 54 Stockholm — Visa karta

Tandea Södermalm är en av Stockholms mest prisvärda tandläkare.
Vi utför all typ av tandvård och kan hjälpa dig att uppnå en god tandhälsa och ett fint leende.

Vi vill hjälpa dig med din tandhälsa genom hela livet. Tandvården utförs i nyrenoverade lokaler med modern utrustning. Dina önskemål går först och vi planerar allting i samråd med dig.

Alla som ska utföra en behandling hos oss får först ett kostnadsförslag och en plan på hur behandlingen ska gå till.

Vi hoppas att vi kan göra ditt tandläkarbesök till en trevlig upplevelse där du känner dig väl omhändertagen och trygg.

Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 08:00-19:00
Fre: 08:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 117 kunder tycker om Tandea - Södermalm

• Johan F skrev om Tandea - Södermalm
    Profesionellt och trevligt bemötande rakt igenom. Duktiga med små barn. Läs mer
  • Cristina H skrev om Tandea - Södermalm
    Professionellt,effektivt och mycket prisvärt! Läs mer
  • Christin W skrev om Tandea - Södermalm
    Valde att gå till Tandea dels pga kampanj och dels pga att de fått fina recensioner här bland annat. Ångrar inte att jag gick till Tandea, har ingenting att klaga på!

Fint bemötande, fräscha lokaler och duktig personal. Kommer absolut fortsätta att gå hit. Läs mer
  • Kimmo P skrev om Tandea - Södermalm
    Ny fräsch lokal med flexibla tider. Bra välkomnande.

Mycket saklig och professionell tandläkare Läs mer
  • Diana N
    Diana N skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande, trevlig personal, bra priser, ingen stress.
    Förklarar bra. Läs mer
  • Silja Inkeri H skrev om Tandea - Södermalm
    Jag nappade på ett erbjudande: tandkontroll för 300:- hos Tandea på Södermalm. Själva kontrollen var ok utförd men vad den visade var väldigt förvirrande på grund av tandläkarens olika bud. Rtg visade först hål på en tand som jag också har haft besvär av, men vid klinisk inspektion fanns inget hål på tandytan och han skulle avvakta med lagningen, fast jag påtalade att jag har ont i den tanden. Även tandköttet inspekterades u a först och tänderna var "fina" men i journalen skulle sköterskan skriva att jag led av gingivit och tandlossning som borde åtgärdas helst snarast för över 6000:- på mottagningen, vilket jag också fick kostnadsförslag på. Har varit hos en annan tandläkare nyligen som har inte alls upptäckt varken inflammation i tandköttet, eller tandlossning. Dock lagade hon den tanden som hade hål på också enligt rtg hos Tandea, men besvären kvarblev. Därför sökte jag Tandea för en förnyad bedömning och eventuell åtgärd. Jag tycker inte mina tänder känns lösa och tandköttet blöder heller inte vid vanlig borstning. Mottagningen var dock ny och fräsch med modern utrustning. Sköterskans bemötande var trevlig så som läkarens, som dock gav inte pålitligt intryck på grund av hans velande mellan olika bedömningar. Jag fick en känsla av att huvudsyftet var kanske att tjäna mer pengar på mig än nödvändigt. Jag måste nog vända mig till en annan mottagning för att få den besvärliga tanden ordentligt bedömnd och åtgärdad fast jag var nöjd med bemötandet på Tandea. Läs mer
    2018-12-10 Tandea - Södermalm svarar Silja Inkeri H
    Hej Silja,
    Du tar upp mycket saker som är svåra att kommentera här på ett bra sätt men vi ska försöka.

Du hade ett väldigt litet hål i tanden du pratar om, vilket inte behövde lagas, och inte var orsak till dina besvär, vilket senare också visade sig vara sant eftersom du lagade tanden någon annanstans utan att det hjälpte. Om vi var ute efter att tjäna pengar på dig bara så hade tandläkaren lagat den tanden isåfall, men han valde att avstå då det var en onödig behandling.

När man har en begynnande tandlossning så är tänderna inte lösa, utan behandlingen syftade till att du inte skulle hamna där i framtiden, då det fanns tecken på att det har påbörjats. Tandlossning är en sjukdom som många inte tar på allvar i ett tidigt skede, och istället får man stora problem längre fram i livet, som tex lösa tänder.

Vi önskar dig hursomhelst lycka till med behandlingen i framtiden och hoppas dina besvär försvinner.

• Marie G
    Marie G skrev om Tandea - Södermalm
    Beställde tid för undersökning och blekning efter jag sett Tandeas kampanj
    Har tagit tandsten lagat hål och ska hämta blekningsskenor om någon dag (de kom minst en vecka tidigare än beräknat)

Hade inga förväntningar åt något håll egentligen men är mycket nöjd
    Supertrevliga och allt effektivt
    Kommer att fortsätta gå till Tandea
    😊 Läs mer
  • Ingrid N skrev om Tandea - Södermalm
    Mycket trevligt bemötande och tandläkaren var mycket skicklig Läs mer
  • Max R skrev om Tandea - Södermalm
    Jag skulle rensa tandsten och dra ut en visdomstand med hål i. Första tanden som skulle dras ut. Trodde det skulle göra riktigt dj-vla ont men det ondaste var bedövningen och det var bara ett par små stick :)
    De är grymma på sitt jobb. Det hela tog under 25 min. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Linda O skrev om Tandea - Södermalm
    Världens bästa tandläkare! Sökte för en tand som 2 andra tandläkare felbedömt . Fick tack vare Daniel behålla tanden.
    Bäst 👌 Läs mer
  • Carolina L skrev om Tandea - Södermalm
    Dröjer minst trettio minuter efter avsatt tid tills man får komma in. Tandläkaren blir defensiv när man påtalar det. Sköterskan prioriterar att svara i telefon före att ta betalt av kunder som just fått behandling. Du får köa både för att komma in o ut. Läs mer
    2018-11-27 Tandea - Södermalm svarar Carolina L
    Hej Carolina,

Tack för din kritik, tråkigt att din upplevelse var sådan.

Den dagen du var här var vi en man kort på kliniken vilken innebar att sköterskan fick göra dubbelt jobb den dagen. Eftersom vi arbetar med människor kan vi inte heller alltid vara säkra på tiderna tyvärr, det kan hända oförutsedda saker under behandlingarna som måste åtgärdas direkt varför man ibland blir sen. Vi ber dig ha överseende med detta.

• Roger W skrev om Tandea - Södermalm
    Har lagt många timmar vid tandläkaren och fixat stort som smått.
    Jag har alltid blivit väl omhändertagen och fått tider som passar mig och mitt arbete.
    Jag är jättenöjd Läs mer
  • Yasmin N skrev om Tandea - Södermalm
    Jag har gjort tand undersökning, rotfyllning och avlägsnade två visdomständer. Blev bemött väldigt bra och till med bättre än vad jag har förväntat mig. Läs mer
  • Kristoffer S skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt bemötande i receptionen och fortsatt trevligt bemötande under hela ingreppet av tandläkaren. Rekommenderas absolut! Läs mer
  • Udo S skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande och jag är nöjd med behandlingen.
    Toppen 👏 Läs mer
  • Göran E skrev om Tandea - Södermalm
    Lösbrygga. Blev mycket bra bemött. Snabb hantering och god service. Jag kan rekomendera tandea Södermalm. Läs mer
  • Tobias A skrev om Tandea - Södermalm
    Professionellt mottagande och trevlig personal. Läs mer
  • Gunilla N skrev om Tandea - Södermalm
    Akutbesök. Tappat en fyllning. Trevligt bemötande
    Lagningen gick fort att fixa. Jag tycker mott verkar förtroendegivande så jag blir kallad på årlig koll i augusti. Läs mer
  • Marguba H skrev om Tandea - Södermalm
    Personalen är trevliga, välkomnande och bra kvalite på deras arbete Läs mer
  • Jörgen L skrev om Tandea - Södermalm
    Trevlig personal skickliga och förstående. Jag är helt nöjd med min tandläkare och sköterska. Läs mer
  • Igor U skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt bemötande. Förstående personal. Rättvis prissättning. Å Dr Kevin är bäst !!! Läs mer
  • Mona L skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt, proffsigt och snabb tidsbokning! Läs mer
  • Joanna K skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt dyrt så går att hitta billigare Läs mer
    2018-11-07 Tandea - Södermalm svarar Joanna K
    Hej Joanna,

Tråkigt att du tyckte det var dyrt. Men vi har kollat över det och den behandlingen som utfördes när du var här var kraftigt rabatterad, varför vi tycker att det är märkligt att du tyckte det var dyrt.
    Vi har ju kampanj just nu på vissa behandlingar. Och dessutom fick du utnyttja dina rabatter från försäkringskassan.

Så delar av behandlingen blev gratis och resten var ca 30% billigare än ordinarie pris pga tandvårdsbidraget du hade.

Vi sätter våra priser bland annat i relation till de materialen vi använder och verktygen vi har för att utföra vårt jobb. Tex så är hela kliniken utrustad med de senaste maskinerna och tandläkarstolarna som finns på marknaden, och alla våra leverantörer av material är välkända, svenska distributörer som vi endast beställer de bästa materialen från.

Vi hoppas att du är nöjd med utförandet av behandlingen och den service du fick. Tack för att du valde att recensera oss.

• Tomas J skrev om Tandea - Södermalm
    Jag fick ett bra och trevligt bemötande hos Tandea Södermalm. Läs mer
  • Olivia L skrev om Tandea - Södermalm
    Verkligen Stockholms bästa tandläkarteam, om inte Sveriges. Läs mer
  • Maria P skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt och proffsigt mottagande! Läs mer
  • Ellinor P skrev om Tandea - Södermalm
    Trevliga och snabba. Man känner sig extremt välkommen. Läs mer
  • Nathalie K skrev om Tandea - Södermalm
    Tandutdragning, tandfyllning, mm Läs mer
  • Kai E skrev om Tandea - Södermalm
    Tycker att det Professionellt rakt igenom och jag kände mig trygg i händerna på de närvarande tandläkarna. Vill tacka för behandlingen och återkommer när behov finns. Läs mer
  • Bibbi L skrev om Tandea - Södermalm
    Hej gjorde rengöring. ...tandsten och kollade fickor. Så himla nöjd.😊 har bytt tandläkare och han är så nogran och lätt på handen. Kan verkligen rekommendera honom. Gången innan gjorde han en röntgen. Mvh Bibbi Lidholm Läs mer
  • Leif E
    Leif E skrev om Tandea - Södermalm
    tandvård
    snabbt och effektivt Läs mer
  • Tonio F
    Tonio F skrev om Tandea - Södermalm
    Var där på en allmän undersökning. Blev bemött väldigt bra. Företaget levde upp långt över mina förväntningar. Läs mer
  • Maivor H skrev om Tandea - Södermalm
    Min tandläkare Kevin är så duktig och får mig att känna mig trygg när jag ligger i stolen helt utlämnad. Han är bäst Läs mer
  • Nicole G
    Nicole G skrev om Tandea - Södermalm
    Roligt och uppiggande . Mindre läskigt och bra resultat ! Väldigt trevlig personal Läs mer
  • Felix A skrev om Tandea - Södermalm
    Trevlig och kompetent tandläkare. Läs mer
  • Sara H skrev om Tandea - Södermalm
    Jag skulle bara göra en undersökning, slutade med en större insats. Billiga och mycket trevliga!! Läs mer
  • Magnus Å skrev om Tandea - Södermalm
    Mycket trevligt bemötande. Professionella och avslappnade tandläkare.
    Jag drog ut två tänder. Kände ingenting utan låg mest och skrattade. Läs mer
  • Sofia L skrev om Tandea - Södermalm
    Bra tandläkare och bemötande av honom. Kunde ev ha berättar mer om vad han gjorde i munnen. Fick tid snabbt. Hon i rec såg mig inte på 10 min så inte bra bemötande. Läs mer
    2018-09-20 Tandea - Södermalm svarar Sofia L
    Hej Sofia, tack för din recension. De rutiner vi följer i receptionen är de samma som det är på de flesta tandvårdskliniker/vårdcentraler, dvs vi förlitar oss på att man kommer in och presenterar sig i receptionen. Det är många som sitter i väntrummet hos oss dagligen och många gånger är det anhöriga till de som blir behandlade. Det händer att vi ibland dubbelkollar för säkerhetsskull men inte alltid, då vi som sagt förlitar oss på att man "checkar in" sig. Vi hoppas i vilket fall att du var nöjd med behandlingen och de som utförde behandlingen. Det är vår önskan att alla känner sig väl bemötta och välkomna till vår klinik, och vi är ledsna över att vi inte mötte dina förväntningar helt och hållet denna gång. Mvh Tandea Södermalm
  • Kirsitytti C skrev om Tandea - Södermalm
    Vänligt, proffsigt snabbt- alldeles utmärkt vård Läs mer
    Tandea gillar detta
  • Eva E
    Eva E skrev om Tandea - Södermalm
    Bästa tandläkaren, noggrann, tydligt och trevlig. Får mina bästa rekommendationer Läs mer
  • Storfeldt Y skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning +rengjort tandsten+fyllt i fickor och skenor till blekning.blev bra bemött hade inga förväntningar.var mycket nöjd med allt Läs mer
  • Inger S skrev om Tandea - Södermalm
    Filler. Såå trevlig Tandl.blev bra bemött. Kan verkligen rekommendera Tandea Läs mer
  • Emelie E
    Emelie E skrev om Tandea - Södermalm
    Gick dit genom en rekommendation från min syster. Har nog aldrig blivit så väl omhändertagen hos en tandläkare tidigare. De är hjälpsamma, trevliga men ärliga med vad som behöver göras. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Fabiola B skrev om Tandea - Södermalm
    So grateful for Kevin's support today... he listens to patients, describes what's doing and why and gives you assurance that he cares about and your concerns. He made a temporary crown in no time with excellent results (color and shape in less than 30 min). I could definitely go back again. Läs mer
  • Sandro S skrev om Tandea - Södermalm
    Bra service samt trevligt personal Läs mer
  • Marie W skrev om Tandea - Södermalm
    Behandling på söder och skogås Läs mer
  • Robert T skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsigt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Andersson A skrev om Tandea - Södermalm
    Jag blev proffsigt och vänligt bemött och min tand blev bra lagad.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Fadel F skrev om Tandea - Södermalm
    Bra service och bästa tandläkaren. Fina och rena lokaler. Modern utrustning. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Dahlqvist D skrev om Tandea - Södermalm
    Gjorde inplantat. Blev underbart bemött.
    Förstående och trevlig personal.
    Blev så gott som av med min tanläkarskräck.
    Mycket duktig och professionell personal Läs mer

Högbergsgatan 93, 118 54 Stockholm