Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Södermalm Tandea Tandea - Södermalm

Tandea - Södermalm

En del av Tandeawww.tandea.se

Högbergsgatan 93, 118 54 Stockholm — Visa karta

Tandea Södermalm är en av Stockholms mest prisvärda tandläkare.
Vi utför all typ av tandvård och kan hjälpa dig att uppnå en god tandhälsa och ett fint leende.

Vi vill hjälpa dig med din tandhälsa genom hela livet. Tandvården utförs i nyrenoverade lokaler med modern utrustning. Dina önskemål går först och vi planerar allting i samråd med dig.

Alla som ska utföra en behandling hos oss får först ett kostnadsförslag och en plan på hur behandlingen ska gå till.

Vi hoppas att vi kan göra ditt tandläkarbesök till en trevlig upplevelse där du känner dig väl omhändertagen och trygg.

Varmt välkommen till oss!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-19:00
Fre: 08:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 140 kunder tycker om Tandea - Södermalm

• 2019-02-18

Noor A skrev om Tandea - Södermalm
    Läkaren hade oerhört bråttom. Hela besöket tog inte mer än 20 min (normalt brukar fyllning ta minst det dubbla). Försöker man klämma in så många patienter som möjligt?
    Han var dessutom mer fokuserad på att fnissa med sin nya sköterskan. Läs mer
  • 2019-02-18

Chumlong C skrev om Tandea - Södermalm
    Sämsta tandbehandling jag har varit med om i hela mitt liv. Det togs runt10 minuter för behandlingen. De rör inte heller de tänderna som sitter längs bak. Lite tandsten borttagning och ingen polering. Läs mer
  • 2019-02-09

Måns F skrev om Tandea - Södermalm
    Vänlig, effektiv och vad jag uppfattar som synnerligen kompetent tandvård Läs mer
  • 2019-02-07

Sofie L skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsiga och trevliga! Är väldigt nöjd med behandling! Läs mer
  • 2019-02-07

Åsa D skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning. Borttagning av tandsten. Mycket bra mottagande. Tydlig information om behandling och kostnad. Hade höga förväntningar eftersom min man rekommenderade Tandea Södermalm. De uppfylldes helt. Jag är mycket nöjd, 5 av 5 möjliga. Jag ser fram emot att återkomma om ett år. Läs mer
  • Leona S

2019-01-31

Leona S skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastiskt bemötande av all personal när vi kommer dit med vår otroligt rädda dotter. Läs mer
  • 2019-01-31

Ingemar D skrev om Tandea - Södermalm
    Fixade några trasiga tänder. Bra bemötande, tydlig info om åtgärder o pris. Effektiv behandling utförd med kompetens o empati. Läs mer
  • Anette F

2019-01-29

Anette F skrev om Tandea - Södermalm
    För att jag skulle få en protes. Bemötandet 100%. Lika så mina förväntningar vart uppfyllda till 100%. Ska och kan utan tveksamhet rekommendera er. Bara + inga - Läs mer
  • 2019-01-29

Freya S skrev om Tandea - Södermalm
    Mycket hjälpsamma och trevliga! Rekomenderar starkt! Läs mer
  • 2019-01-29

Liv B skrev om Tandea - Södermalm
    Tandläkaren kändes inte helt superengagerad men inte dålig på något sätt. Hade kanske hoppats på mer Läs mer
    2019-01-29 Tandea - Södermalm svarar Liv B
    Hej Liv + förälder,

Tack för din recension. Vid 3-års kontroller på barn så gör man inte mer än att "räkna tänderna" och få barnet att vänja sig vid att vara i rummet. Ofta vill inte barnen sitta i stolen och liknande och då gäller det att inte vara för påtvingande på barnen då det kan påverka de negativt i framtiden. Ett "lättare" besök för barnen är att rekommendera i de fallen.

• 2019-01-22

Nora H skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande och kunnig tandläkare. Lär mig något nytt om min tandvård varje gång jag är där! Läs mer
  • 2019-01-22

Katarina S skrev om Tandea - Södermalm
    Jag var på en undersökning samt provade ut en bettskena. Fick ett väldigt trevligt och genuint bemötande. Upplevde väldigt stor noggrannhet och kände mig väldigt trygg. Tack! Läs mer
  • 2019-01-17

Eva T skrev om Tandea - Södermalm
    Akut Tandlagning av kindtand. Snabbt o effektiv lösning av akut problem. Bra. Läs mer
  • 2019-01-16

Margareta B skrev om Tandea - Södermalm
    Årlig kontroll av tandstatus.

Trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-01-15

Petter A skrev om Tandea - Södermalm
    Generellt bra bemötande och bra tandläkare. Det som drar ned på betyget är det som jag frekvent brukar uppleva hos tandläkare att man känner sig ekonomiskt bedragen efter att man har varit där. Blev först offerterad 2900:- för 1,10h eftersom tandläkaren ville ha bra med tid för att kunna jobba lugnt . Bokningen ändrades sedan till 40 min och den slutligabehandlingen tog 25min. Tandläkaren upplevdes också först något stressad för att hinna med till nästa inbokade patient. De upplevdes annars duktiga och professionella. Läs mer
    2019-01-15 Tandea - Södermalm svarar Petter A
    Hej Petter,

Det är tråkigt att du känner så. Betalningen som görs är inte utefter hur lång tid det tar utan vilka åtgärder man utför.

Ibland kan vissa åtgärder gå snabbare än man har tänkt. En lagning är väldigt olika tex beroende på vilken tand det gäller eller hur det ser ut i munnen. Därför gäller det att ibland boka längre tider än det man behöver för att vara på säkra sidan. Det hade ju varit värre om det var tvärtom, att vi bokade en för kort tid.

För att vara tydlig hade tandläkaren gett dig ett kostnadsförslag för behandlingen dagen innan ni gjorde behandlingen. Så priset var ju det ni hade kommit överens om vilket gör ditt ordval "ekonomiskt bedragen" svår för oss att smälta.

Men vi tackar för din recension och tar med oss det till personalrummet.

• 2019-01-07

Caroline L skrev om Tandea - Södermalm
    Jag sökte hjälp med en inflammerad visdomstand vilket resulterade i att en visdomstand behövde dras ut för att den inflammerade skulle kunna läka. Jag fick hjälp av Kevin som var professionell, trevlig och ingav förtroende. Överlag var jag mycket nöjd med både bemötande och utförande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jan G

2018-12-30

Jan G skrev om Tandea - Södermalm
    Tandproteser Jag blev över förväntan väl bemött Kevin tandläkaren och hans sköterska var allt igenom yrkesmässiga Jag är mycket nöjd med dem Jan Läs mer
  • 2018-12-28

Jens S skrev om Tandea - Södermalm
    Kevin är kompetent, informativ och trevlig! Läs mer
  • Björn A

2018-12-21

Björn A skrev om Tandea - Södermalm
    Årliga besöket mycket bra mottagande som vanligt och en noggrann undersökning som det alltid är hos tandea på Södermalm ser fram emot nästa gång
    Tack och god jul och gott nytt år Läs mer

Lars J skrev om Tandea - Södermalm
    Det var en mycket bra trevlig t-läkare.
    Kunnig.
    Detta var en bra utförande, samt förklade
    Vad som kommer att hända. Läs mer

Benny H skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning, utdragning av visdomstand, och tandblekning. Kevin var grymt kunnig och professionell! Mvh /Benny Läs mer

Poya M skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt trevlig och professionellt bemötande och utförande Läs mer

Inger P skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning och önskan om remiss. Läs mer
  • 2018-12-12

Johan F skrev om Tandea - Södermalm
    Profesionellt och trevligt bemötande rakt igenom. Duktiga med små barn. Läs mer
  • 2018-12-10

Cristina H skrev om Tandea - Södermalm
    Professionellt,effektivt och mycket prisvärt! Läs mer
  • 2018-12-05

Christin W skrev om Tandea - Södermalm
    Valde att gå till Tandea dels pga kampanj och dels pga att de fått fina recensioner här bland annat. Ångrar inte att jag gick till Tandea, har ingenting att klaga på!

Fint bemötande, fräscha lokaler och duktig personal. Kommer absolut fortsätta att gå hit. Läs mer
  • 2018-12-04

Kimmo P skrev om Tandea - Södermalm
    Ny fräsch lokal med flexibla tider. Bra välkomnande.

Mycket saklig och professionell tandläkare Läs mer
  • Diana N

2018-12-04

Diana N skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande, trevlig personal, bra priser, ingen stress.
    Förklarar bra. Läs mer
  • 2018-12-04

Silja Inkeri H skrev om Tandea - Södermalm
    Jag nappade på ett erbjudande: tandkontroll för 300:- hos Tandea på Södermalm. Själva kontrollen var ok utförd men vad den visade var väldigt förvirrande på grund av tandläkarens olika bud. Rtg visade först hål på en tand som jag också har haft besvär av, men vid klinisk inspektion fanns inget hål på tandytan och han skulle avvakta med lagningen, fast jag påtalade att jag har ont i den tanden. Även tandköttet inspekterades u a först och tänderna var "fina" men i journalen skulle sköterskan skriva att jag led av gingivit och tandlossning som borde åtgärdas helst snarast för över 6000:- på mottagningen, vilket jag också fick kostnadsförslag på. Har varit hos en annan tandläkare nyligen som har inte alls upptäckt varken inflammation i tandköttet, eller tandlossning. Dock lagade hon den tanden som hade hål på också enligt rtg hos Tandea, men besvären kvarblev. Därför sökte jag Tandea för en förnyad bedömning och eventuell åtgärd. Jag tycker inte mina tänder känns lösa och tandköttet blöder heller inte vid vanlig borstning. Mottagningen var dock ny och fräsch med modern utrustning. Sköterskans bemötande var trevlig så som läkarens, som dock gav inte pålitligt intryck på grund av hans velande mellan olika bedömningar. Jag fick en känsla av att huvudsyftet var kanske att tjäna mer pengar på mig än nödvändigt. Jag måste nog vända mig till en annan mottagning för att få den besvärliga tanden ordentligt bedömnd och åtgärdad fast jag var nöjd med bemötandet på Tandea. Läs mer
    2018-12-10 Tandea - Södermalm svarar Silja Inkeri H
    Hej Silja,
    Du tar upp mycket saker som är svåra att kommentera här på ett bra sätt men vi ska försöka.

Du hade ett väldigt litet hål i tanden du pratar om, vilket inte behövde lagas, och inte var orsak till dina besvär, vilket senare också visade sig vara sant eftersom du lagade tanden någon annanstans utan att det hjälpte. Om vi var ute efter att tjäna pengar på dig bara så hade tandläkaren lagat den tanden isåfall, men han valde att avstå då det var en onödig behandling.

När man har en begynnande tandlossning så är tänderna inte lösa, utan behandlingen syftade till att du inte skulle hamna där i framtiden, då det fanns tecken på att det har påbörjats. Tandlossning är en sjukdom som många inte tar på allvar i ett tidigt skede, och istället får man stora problem längre fram i livet, som tex lösa tänder.

Vi önskar dig hursomhelst lycka till med behandlingen i framtiden och hoppas dina besvär försvinner.

• Marie G

2018-12-04

Marie G skrev om Tandea - Södermalm
    Beställde tid för undersökning och blekning efter jag sett Tandeas kampanj
    Har tagit tandsten lagat hål och ska hämta blekningsskenor om någon dag (de kom minst en vecka tidigare än beräknat)

Hade inga förväntningar åt något håll egentligen men är mycket nöjd
    Supertrevliga och allt effektivt
    Kommer att fortsätta gå till Tandea
    😊 Läs mer
  • 2018-11-28

Ingrid N skrev om Tandea - Södermalm
    Mycket trevligt bemötande och tandläkaren var mycket skicklig Läs mer

Max R skrev om Tandea - Södermalm
    Jag skulle rensa tandsten och dra ut en visdomstand med hål i. Första tanden som skulle dras ut. Trodde det skulle göra riktigt dj-vla ont men det ondaste var bedövningen och det var bara ett par små stick :)
    De är grymma på sitt jobb. Det hela tog under 25 min. Rekommenderas starkt! Läs mer

Linda O skrev om Tandea - Södermalm
    Världens bästa tandläkare! Sökte för en tand som 2 andra tandläkare felbedömt . Fick tack vare Daniel behålla tanden.
    Bäst 👌 Läs mer

Carolina L skrev om Tandea - Södermalm
    Dröjer minst trettio minuter efter avsatt tid tills man får komma in. Tandläkaren blir defensiv när man påtalar det. Sköterskan prioriterar att svara i telefon före att ta betalt av kunder som just fått behandling. Du får köa både för att komma in o ut. Läs mer
    2018-11-27 Tandea - Södermalm svarar Carolina L
    Hej Carolina,

Tack för din kritik, tråkigt att din upplevelse var sådan.

Den dagen du var här var vi en man kort på kliniken vilken innebar att sköterskan fick göra dubbelt jobb den dagen. Eftersom vi arbetar med människor kan vi inte heller alltid vara säkra på tiderna tyvärr, det kan hända oförutsedda saker under behandlingarna som måste åtgärdas direkt varför man ibland blir sen. Vi ber dig ha överseende med detta.

Roger W skrev om Tandea - Södermalm
    Har lagt många timmar vid tandläkaren och fixat stort som smått.
    Jag har alltid blivit väl omhändertagen och fått tider som passar mig och mitt arbete.
    Jag är jättenöjd Läs mer
  • 2018-11-21

Yasmin N skrev om Tandea - Södermalm
    Jag har gjort tand undersökning, rotfyllning och avlägsnade två visdomständer. Blev bemött väldigt bra och till med bättre än vad jag har förväntat mig. Läs mer
  • 2018-11-19

Kristoffer S skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt bemötande i receptionen och fortsatt trevligt bemötande under hela ingreppet av tandläkaren. Rekommenderas absolut! Läs mer
  • 2018-11-19

Udo S skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande och jag är nöjd med behandlingen.
    Toppen 👏 Läs mer
  • 2018-11-17

Göran E skrev om Tandea - Södermalm
    Lösbrygga. Blev mycket bra bemött. Snabb hantering och god service. Jag kan rekomendera tandea Södermalm. Läs mer
  • 2018-11-14

Tobias A skrev om Tandea - Södermalm
    Professionellt mottagande och trevlig personal. Läs mer
  • 2018-11-10

Gunilla N skrev om Tandea - Södermalm
    Akutbesök. Tappat en fyllning. Trevligt bemötande
    Lagningen gick fort att fixa. Jag tycker mott verkar förtroendegivande så jag blir kallad på årlig koll i augusti. Läs mer
  • 2018-11-09

Marguba H skrev om Tandea - Södermalm
    Personalen är trevliga, välkomnande och bra kvalite på deras arbete Läs mer
  • 2018-11-09

Jörgen L skrev om Tandea - Södermalm
    Trevlig personal skickliga och förstående. Jag är helt nöjd med min tandläkare och sköterska. Läs mer

Igor U skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt bemötande. Förstående personal. Rättvis prissättning. Å Dr Kevin är bäst !!! Läs mer

Mona L skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt, proffsigt och snabb tidsbokning! Läs mer

Joanna K skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt dyrt så går att hitta billigare Läs mer
    2018-11-07 Tandea - Södermalm svarar Joanna K
    Hej Joanna,

Tråkigt att du tyckte det var dyrt. Men vi har kollat över det och den behandlingen som utfördes när du var här var kraftigt rabatterad, varför vi tycker att det är märkligt att du tyckte det var dyrt.
    Vi har ju kampanj just nu på vissa behandlingar. Och dessutom fick du utnyttja dina rabatter från försäkringskassan.

Så delar av behandlingen blev gratis och resten var ca 30% billigare än ordinarie pris pga tandvårdsbidraget du hade.

Vi sätter våra priser bland annat i relation till de materialen vi använder och verktygen vi har för att utföra vårt jobb. Tex så är hela kliniken utrustad med de senaste maskinerna och tandläkarstolarna som finns på marknaden, och alla våra leverantörer av material är välkända, svenska distributörer som vi endast beställer de bästa materialen från.

Vi hoppas att du är nöjd med utförandet av behandlingen och den service du fick. Tack för att du valde att recensera oss.

Tomas J skrev om Tandea - Södermalm
    Jag fick ett bra och trevligt bemötande hos Tandea Södermalm. Läs mer

Olivia L skrev om Tandea - Södermalm
    Verkligen Stockholms bästa tandläkarteam, om inte Sveriges. Läs mer
  • 2018-11-05

Maria P skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt och proffsigt mottagande! Läs mer
  • 2018-11-05

Ellinor P skrev om Tandea - Södermalm