Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Södermalm Tandea Tandea - Södermalm

Tandea - Södermalm

En del av Tandeawww.tandea.se

Högbergsgatan 93, 118 54 Stockholm — Visa karta

Tandea Södermalm är en av Stockholms mest prisvärda tandläkare.
Vi utför all typ av tandvård och kan hjälpa dig att uppnå en god tandhälsa och ett fint leende.

Vi vill hjälpa dig med din tandhälsa genom hela livet. Tandvården utförs i nyrenoverade lokaler med modern utrustning. Dina önskemål går först och vi planerar allting i samråd med dig.

Alla som ska utföra en behandling hos oss får först ett kostnadsförslag och en plan på hur behandlingen ska gå till.

Vi hoppas att vi kan göra ditt tandläkarbesök till en trevlig upplevelse där du känner dig väl omhändertagen och trygg.

Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 08:00-19:00

Valt Tandea för att bistå med etablering av Nya företag vilket Sverige behöver

Nöjd Nöjd o Väldigt Nöjd. Artiga Kunniga o Respektfulla . Läs mer
  • 2019-05-13

Marie-Louise K skrev om Tandea - Södermalm
    Årlig tandundersökning och rengöring Läs mer
  • 2019-05-02

Amanda W skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsigt, vänligt och kommunikativt bemötande, rekommenderas! Läs mer

Dolunay A skrev om Tandea - Södermalm
    Kändes lite dyrt. Trots det var inte akut betalade jag extra.avgift som akut fall. Läs mer
    2019-04-25 Tandea - Södermalm svarar Dolunay A
    Hej! Tack för din recension, den extra avgiften som du nämner är en åtgärdskod med siffran 103, alltså en av försäkringskassans koder.

Kod 103 gäller för "kompletterande eller akut undersökning".

Dvs den används bland annat i fall då det är akut men också vid en kompletterande undersökning.
    Eftersom vi inte hade träffat dig innan så behöver man först göra en bedömning av läget och bestämma terapi. Då tar man den koden.

Det är inte ovanligt att vi får frågor om den koden inom tandvården, den är lätt att ta fel på eftersom ordet "akut" finns med, men det är alltså inte en extrakostnad för akut i ditt fall, utan en vanlig kostnad för besöket.

Marcus S skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt trevliga och professionella.

Tydligt, varsamt, lyhört. Läs mer

Alvaro T skrev om Tandea - Södermalm
    Det var undersökning och Tandsten Läs mer

Catharina H skrev om Tandea - Södermalm
    Jag var jättenöjd när jag var där, både med lokalen, personalen och tandläkaren. Hade bokat via Let's Deal eftersom dom hade fått som bra recensioner!

Dealen skulle innehålla:
    Lättare tandstensborttagning
    Lättare polering
    Röntgen m.m

Jag fick:
    Snabb undersökning
    Röntgen

Eftersom tandläkaren menade att jag hade sååå fina tänder att jag inte behövde varken polering eller ta bort tandsten gick jag därifrån med GOTT humör!

Idag var jag hos tandhygienist (som vi får på jobbet) som informerar mig och visar mig hur mycket plack och tandsten jag faktiskt har!! Tandsten som även hade blivit svart och inflammation i tandköttet... ***Preciserar att det bara är 8 dagar sedan jag var hos Tandea!!!

Jag tycker det är oroväckande att en tandläkare kan missa detta, när även jag kan se det!

Jättetrevlig personal och härliga lokaler, men kommer själv aldrig att gå dit igen!

/C. Läs mer
    2019-04-25 Tandea - Södermalm svarar Catharina H
    Hej Catharina,

Tråkig att du var missnöjd.
    Vi har haft en kampanj på lets deal nu ett tag och vi märker att det är ganska mycket förvirring från de patienterna som bokar via lets deal. En del av anledningen är att man kanske inte läser eller missuppfattar texten på lets deals bokningssida, vilket vi ska ta till oss av och förtydliga. Ofta hamnar vi i diskussioner om just tandsten tex, när bokningarna främst gäller undersökning och inte tandstensborttagning.

I ditt fall så kan vi säga att det såg fint ut i munnen.
    Plack är något som man får dagligen på tänderna och som man borstar bort, dvs det är inget man behöver göra rent hos tandläkaren.

När man bokar tid hos en tandhygienist för en rengöring så tar de givetvis också bort placket för att det är det man har bokat tid för och det är det som är deras jobb bland annat. Men det innebär inte att det alltid är helt nödvändigt.

Det är alltid lätt att vara "nästa behandlare", och har man som yrke att göra rent tänder, och hör att någon annan har sagt att det inte behövdes, då vill man givetvis visa att det finns något att göra.

Vi är i vilket fall inte ute efter att göra behandlingar i onödan. Men vi är glada att du fick den hjälp du önskade till slut.

• 2019-04-23

Vilhelm K skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt trevligt och lättsamt bemötande. Enkel men trevlig service både i telefonen och på plats. Både läkare och assistent lekte med mina barn vilket var till stor hjälp. Läkaren visade i spegel bad han såg ovh gjorde vilket var jättebra. Fräscha lokaler. Bra! Läs mer
  • Sofia Ö

2019-04-23

Sofia Ö skrev om Tandea - Södermalm
    Jättefint bemötande och försiktighet vid ingrepp. Tydliga i förklaringar och tillgängliga. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-04-23

Andreas S skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning som gick smidigt och smärtfritt Läs mer
  • Sanja M

2019-04-10

Sanja M skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsigt med jättetrevlig personal, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Ewa A

2019-04-08

Ewa A skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastiskt trevliga, både tandläkare och tandsköterska.
    Rotfyllningen skickligt utförd.
    🌺🌸🌷 Läs mer
  • 2019-04-08

Hacer Y skrev om Tandea - Södermalm
    Jag köpte tandkräm , munsköj, tandsticka och tandtråd. Ni tog bort min tandläkar rädsla.

Tandea, ni är fantastiska Läs mer
  • 2019-03-29

Mirtha C skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsiga, kunniga, trevliga. Man glömmer nästan bort att man är hos tandläkaren. Läs mer
  • 2019-03-27

Eva L skrev om Tandea - Södermalm
    Fick ett bra bemötanden och hjälp med att bli av med min tandläkarskräck. Sökte för protes i underkäke. Utmärkt utfört arbete. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-03-18

Alan A skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastiskt bemötande, professionellt och fantastiskt jobb! Läs mer
  • 2019-03-15

JOAKIM F skrev om Tandea - Södermalm
    Gjorde undersökning, fick reda på att omfattande behandlingar behövde göras. Då de ”omfattande behandlingarna” sedan utfördes så gick de väldigt snabbt och lätt. Jag ifrågasatte då hur de kan framställa något som omfattande, med en prislapp därefter, och sedan går det väldigt snabbt. Kostnaden var orimlig i förhållande till jobbet! Svaret jag fick var att de har rätt att ta ut dessa kostnader och att alla gör så.
    Jag kollade då med en vän som är tandläkare och hon sa att detta var det värsta hon sett och att sättet de använt behandlingskoderna är helt fel.
    Aldrig mer! Läs mer
    2019-03-21 Tandea - Södermalm svarar JOAKIM F
    2019-03-21: Hej igen, hoppas du är nöjd med lösningen som vi kom överens om, trevlig helg. Mvh Tandea Södermalm

2019-03-15: Hej Joakim,

Tråkigt att du hade en sån dålig upplevelse av behandlingen. Klinikchefen kommer att försöka nå dig på måndag för att försöka reda ut saken, vi blir tacksamma om du kan ta den tiden att prata med oss då.

Vi kommer att ta en titt på behandlingskoderna också och om det är något fel som utförts så löser vi det.

Mvh Tandea Södermalm
  • 2019-03-14

Felix S skrev om Tandea - Södermalm
    Gick dit för min första undersökning på flera år, har gått på en annan mottagning tidigare. Fick ett proffsigt och vänligt bemötande, samt flera konkreta tips och förklaringar på procedurer. Kommer inte vänta sju år med att gå tillbaka. Läs mer

Amanda E skrev om Tandea - Södermalm
    Professionellt mottagande och besök som känns trygga varje gång! Läs mer

Monica Ö skrev om Tandea - Södermalm
    Jag är mycket nöjd med mitt besök. Blev mycket trevligt bemött!
    Fick den hjälp jag behövde!
    Tack! Läs mer

Annicka S skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande. Blev väl informerad om pris och fick en betalningsplan som kändes vettig. Hade mycket oro innan då jag hade en trasig tand, men det gick över då jag fick tydlig information om behandling och pris. Kan rekommenderas. Läs mer

Anton K skrev om Tandea - Södermalm
    Jättetrevlig personal, professionellt bemötande och fräscha lokaler. Första gången jag ser fram emot att gå till tandläkaren igen Läs mer

Marija R skrev om Tandea - Södermalm
    Super nöjd! Otroligt duktiga och alltid trevliga! Läs mer
  • Senad L

2019-02-21

Senad L skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsig bemötande, åtgärd och smidigt utförande, Kevin är grymt duktig tändläkare!
    Jag känner mig alltid lika nöjd när jag går därifrån och ser fram emot att komma tillbaka. Rekommenderas starkt! Läs mer

Linn L skrev om Tandea - Södermalm
    Supernöjd, alltid trevligt bemötande å tydlig/rak kommunikation kring priser & behandlingar. Läs mer
  • 2019-02-20

Annika T skrev om Tandea - Södermalm
    Trevligt bemötande. Snabb återkoppling. Smärtfri behandling. Kliniken kan rekommenderas. Vettig prissättning. Inte alltför stora påslag på referenspriserna. Lätt att få behandlingstid. Läs mer
  • 2019-02-18

Noor A skrev om Tandea - Södermalm
    Läkaren hade oerhört bråttom. Hela besöket tog inte mer än 20 min (normalt brukar fyllning ta minst det dubbla). Försöker man klämma in så många patienter som möjligt?
    Han var dessutom mer fokuserad på att fnissa med sin nya sköterskan. Läs mer
    2019-02-18 Tandea - Södermalm svarar Noor A
    Hej Noor,

Vi är ledsna över hur du känner och att du inte tyckte att fokusen var på behandlingen.

Men du fick en akuttid då du hade besvär och då är det ofta uppskattat av de flesta att man hinner göra klart behandlingen direkt.

Lagningen som gjordes var inte så stor och ibland går det snabbt. Det finns inte någon tidsaspekt på det hela. Om man inte tar bedövning och om det är en "enkel" lagning så går det snabbare helt enkelt. Det som är viktigt att tandläkaren har gjort alla de rätta stegen för att göra en bra lagning.

Det är dock självklart att det kan uppfattas konstigt om det sker andra diskussioner i rummet samtidigt, vi tar till oss detta och tackar för din recension.
    Mvh Tandea Södermalm
  • 2019-02-18

Chumlong C skrev om Tandea - Södermalm
    Sämsta tandbehandling jag har varit med om i hela mitt liv. Det togs runt10 minuter för behandlingen. De rör inte heller de tänderna som sitter längs bak. Lite tandsten borttagning och ingen polering. Läs mer
    2019-02-18 Tandea - Södermalm svarar Chumlong C
    Hej,

Tråkigt att du känner så. Vi ska se över detta snarast och ta en diskussion på kliniken så att detta inte sker igen.

• 2019-02-09

Måns F skrev om Tandea - Södermalm
    Vänlig, effektiv och vad jag uppfattar som synnerligen kompetent tandvård Läs mer
  • 2019-02-07

Sofie L skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsiga och trevliga! Är väldigt nöjd med behandling! Läs mer
  • 2019-02-07

Åsa D skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning. Borttagning av tandsten. Mycket bra mottagande. Tydlig information om behandling och kostnad. Hade höga förväntningar eftersom min man rekommenderade Tandea Södermalm. De uppfylldes helt. Jag är mycket nöjd, 5 av 5 möjliga. Jag ser fram emot att återkomma om ett år. Läs mer
  • Leona S

2019-01-31

Leona S skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastiskt bemötande av all personal när vi kommer dit med vår otroligt rädda dotter. Läs mer
  • 2019-01-31

Ingemar D skrev om Tandea - Södermalm
    Fixade några trasiga tänder. Bra bemötande, tydlig info om åtgärder o pris. Effektiv behandling utförd med kompetens o empati. Läs mer
  • Anette F

2019-01-29

Anette F skrev om Tandea - Södermalm
    För att jag skulle få en protes. Bemötandet 100%. Lika så mina förväntningar vart uppfyllda till 100%. Ska och kan utan tveksamhet rekommendera er. Bara + inga - Läs mer
  • 2019-01-29

Freya S skrev om Tandea - Södermalm
    Mycket hjälpsamma och trevliga! Rekomenderar starkt! Läs mer
  • 2019-01-29

Liv B skrev om Tandea - Södermalm
    Tandläkaren kändes inte helt superengagerad men inte dålig på något sätt. Hade kanske hoppats på mer Läs mer
    2019-01-29 Tandea - Södermalm svarar Liv B
    Hej Liv + förälder,

Tack för din recension. Vid 3-års kontroller på barn så gör man inte mer än att "räkna tänderna" och få barnet att vänja sig vid att vara i rummet. Ofta vill inte barnen sitta i stolen och liknande och då gäller det att inte vara för påtvingande på barnen då det kan påverka de negativt i framtiden. Ett "lättare" besök för barnen är att rekommendera i de fallen.

• 2019-01-22

Nora H skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande och kunnig tandläkare. Lär mig något nytt om min tandvård varje gång jag är där! Läs mer
  • 2019-01-22

Katarina S skrev om Tandea - Södermalm
    Jag var på en undersökning samt provade ut en bettskena. Fick ett väldigt trevligt och genuint bemötande. Upplevde väldigt stor noggrannhet och kände mig väldigt trygg. Tack! Läs mer
  • 2019-01-17

Eva T skrev om Tandea - Södermalm
    Akut Tandlagning av kindtand. Snabbt o effektiv lösning av akut problem. Bra. Läs mer
  • 2019-01-16

Margareta B skrev om Tandea - Södermalm
    Årlig kontroll av tandstatus.

Trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-01-15

Petter A skrev om Tandea - Södermalm
    Generellt bra bemötande och bra tandläkare. Det som drar ned på betyget är det som jag frekvent brukar uppleva hos tandläkare att man känner sig ekonomiskt bedragen efter att man har varit där. Blev först offerterad 2900:- för 1,10h eftersom tandläkaren ville ha bra med tid för att kunna jobba lugnt . Bokningen ändrades sedan till 40 min och den slutligabehandlingen tog 25min. Tandläkaren upplevdes också först något stressad för att hinna med till nästa inbokade patient. De upplevdes annars duktiga och professionella. Läs mer
    2019-01-15 Tandea - Södermalm svarar Petter A
    Hej Petter,

Det är tråkigt att du känner så. Betalningen som görs är inte utefter hur lång tid det tar utan vilka åtgärder man utför.

Ibland kan vissa åtgärder gå snabbare än man har tänkt. En lagning är väldigt olika tex beroende på vilken tand det gäller eller hur det ser ut i munnen. Därför gäller det att ibland boka längre tider än det man behöver för att vara på säkra sidan. Det hade ju varit värre om det var tvärtom, att vi bokade en för kort tid.

För att vara tydlig hade tandläkaren gett dig ett kostnadsförslag för behandlingen dagen innan ni gjorde behandlingen. Så priset var ju det ni hade kommit överens om vilket gör ditt ordval "ekonomiskt bedragen" svår för oss att smälta.

Men vi tackar för din recension och tar med oss det till personalrummet.

• 2019-01-07

Caroline L skrev om Tandea - Södermalm
    Jag sökte hjälp med en inflammerad visdomstand vilket resulterade i att en visdomstand behövde dras ut för att den inflammerade skulle kunna läka. Jag fick hjälp av Kevin som var professionell, trevlig och ingav förtroende. Överlag var jag mycket nöjd med både bemötande och utförande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Jan G

2018-12-30

Jan G skrev om Tandea - Södermalm
    Tandproteser Jag blev över förväntan väl bemött Kevin tandläkaren och hans sköterska var allt igenom yrkesmässiga Jag är mycket nöjd med dem Jan Läs mer
  • 2018-12-28

Jens S skrev om Tandea - Södermalm
    Kevin är kompetent, informativ och trevlig! Läs mer
  • Björn A

2018-12-21

Björn A skrev om Tandea - Södermalm
    Årliga besöket mycket bra mottagande som vanligt och en noggrann undersökning som det alltid är hos tandea på Södermalm ser fram emot nästa gång
    Tack och god jul och gott nytt år Läs mer

Lars J skrev om Tandea - Södermalm
    Det var en mycket bra trevlig t-läkare.
    Kunnig.
    Detta var en bra utförande, samt förklade
    Vad som kommer att hända. Läs mer

Benny H skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning, utdragning av visdomstand, och tandblekning. Kevin var grymt kunnig och professionell! Mvh /Benny Läs mer

Poya M skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt trevlig och professionellt bemötande och utförande Läs mer

Inger P skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning och önskan om remiss. Läs mer

Högbergsgatan 93, 118 54 Stockholm