Tandea - Södermalm

En del av Tandeawww.tandea.se

Högbergsgatan 93, 118 54 Stockholm — Visa karta

Tandea Södermalm är en av Stockholms mest prisvärda tandläkare.
Vi utför all typ av tandvård och kan hjälpa dig att uppnå en god tandhälsa och ett fint leende.

Vi vill hjälpa dig med din tandhälsa genom hela livet. Tandvården utförs i nyrenoverade lokaler med modern utrustning. Dina önskemål går först och vi planerar allting i samråd med dig.

Alla som ska utföra en behandling hos oss får först ett kostnadsförslag och en plan på hur behandlingen ska gå till.

Vi hoppas att vi kan göra ditt tandläkarbesök till en trevlig upplevelse där du känner dig väl omhändertagen och trygg.

Varmt välkommen till oss!
Mån-Tor: 08:00-19:00
Fre: 08:00-14:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 193 kunder tycker om Tandea - Södermalm

• 2019-10-14

Cazzandra L skrev om Tandea - Södermalm
    Min tandläkare var otrolig duktig och välkomnande. Jag är jättenöjd! Hon fick mig verkligen känna lugn och trygghet. Er kommer jag definitivt tillbaka till :) Läs mer
  • 2019-10-14

Claudio R skrev om Tandea - Södermalm
    Ren klinik, smidigt boka tid. Läs mer
  • 2019-10-04

Marie U skrev om Tandea - Södermalm
    Fin service och duktig tandläkare för den som är lite rädd som jag. Läs mer

Jenny T skrev om Tandea - Södermalm
    Jag var på årlig tandkoll och blev som vanligt bemött med kompetent och trevlig personal! De försöker inte sälja på en behandlingar man inte behöver utan är snarare ganska restriktiva. Mycket nöjd! Läs mer

Jenny L skrev om Tandea - Södermalm
    Besöket avsåg rutinkontroll med tandstensbortagning och rtg bilder. Mycket trevligt bemötande. Snälla och lugna då jag har viss tandläkare rädsla.
    Grundlig genomgång. Läs mer

Anna N skrev om Tandea - Södermalm
    Mycket bra personal och behandling. Helt enkelt toppen! Läs mer
  • 2019-09-26

Michelle P skrev om Tandea - Södermalm
    Tänder jag bitit sönder genom att äta en seg kola, blev bättre än någonsin förr. Passade på att ta bort all tandsten och glra en grundlig undersökning. Supernöjd. Läs mer
  • 2019-09-24

Andreas A skrev om Tandea - Södermalm
    Var en ung tjej, Saghar. Hon verkade jättekunnig och väldigt trevlig, 10/10. Läs mer
  • Margareta S

2019-09-19

Margareta S skrev om Tandea - Södermalm
    Toppen nöjd 😁
    😁😁😁😁😁😁😁😁😏😏😁😁😁😁😁😁 Läs mer
  • 2019-09-10

Lovisa T skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning, borttagning av tandsten och polering. Effektivt, proffsigt och trevligt. Mycket bra personal och fina lokaler. Rekommenderas starkt! Läs mer

Fredrik L skrev om Tandea - Södermalm
    Bra service med ett bra resultat. Läs mer

Magdalena M skrev om Tandea - Södermalm
    Jättetrevlig tandläkare. Jag är en aning tandläkarrädd men fick ett bra och tryggt bemötande. Läs mer

Ronny J skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastisk service,
    Mycket gott bemötande,
    kompetent personal Läs mer

Milos G skrev om Tandea - Södermalm
    Rotfyllning med ett fåtal lagningar. Professionellt bemötande och skickligt hantverk. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-08-29

Mona N skrev om Tandea - Södermalm
    Blivit mycket bra bemött och arbetet är professionellt och snyggt Läs mer
  • 2019-07-21

Bibbi K skrev om Tandea - Södermalm
    Jag fick en tand utdragen och blev väldigt väl bemött. Jag föredrar Tändes eftersom de tar hand om en på ett sätt som gör att man känner sig speciell. Läs mer
  • 2019-07-18

David G skrev om Tandea - Södermalm
    Bra tandvård. Professionell personal. Läs mer
  • 2019-07-17

Kerstin F skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsiga och välkomnande.. jag är helnöjd att jag bytte till Tandea Läs mer
  • 2019-07-15

Ann-viol K skrev om Tandea - Södermalm
    Hos Tandea Södermalm blev jag vänligt bemött, undersökt, effektivt behandlad och till rimligy pris. Rekommenderar å det varmaste. Läs mer
  • 2019-07-14

Fredrik W skrev om Tandea - Södermalm
    Trevliga och duktiga. Återkommer Läs mer
  • 2019-07-14

Donnah M skrev om Tandea - Södermalm
    Besöket var bra, De var väldigt bra och professionella. Det var smidigt att boka tid och fick tid direkt. Läs mer
  • 2019-06-15

Anna Karin W skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning och röntgen . Bra bemötande. Bea resultat Läs mer

Samuel P skrev om Tandea - Södermalm
    Snabbt o bra och väldig professionell. Läs mer

Filip S skrev om Tandea - Södermalm
    Fungerade smidigt och nöjd med resultatet! Läs mer

Anthony B skrev om Tandea - Södermalm
    Rutinkoll tänder.
    Otroligt bra bemötande - professionellt, pedagogiskt och trevliga människor! Läs mer
  • 2019-05-20

Pia L skrev om Tandea - Södermalm
    Professionell tandläkare och assistent, mycket nöjd med min upplevelse. Läs mer
  • 2019-05-19

Valt Tandea för att bistå med etablering av Nya företag vilket Sverige behöver

Nöjd Nöjd o Väldigt Nöjd. Artiga Kunniga o Respektfulla . Läs mer
  • 2019-05-13

Marie-Louise K skrev om Tandea - Södermalm
    Årlig tandundersökning och rengöring Läs mer
  • 2019-05-02

Amanda W skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsigt, vänligt och kommunikativt bemötande, rekommenderas! Läs mer

Dolunay A skrev om Tandea - Södermalm
    Kändes lite dyrt. Trots det var inte akut betalade jag extra.avgift som akut fall. Läs mer
    2019-04-25 Tandea - Södermalm svarar Dolunay A
    Hej! Tack för din recension, den extra avgiften som du nämner är en åtgärdskod med siffran 103, alltså en av försäkringskassans koder.

Kod 103 gäller för "kompletterande eller akut undersökning".

Dvs den används bland annat i fall då det är akut men också vid en kompletterande undersökning.
    Eftersom vi inte hade träffat dig innan så behöver man först göra en bedömning av läget och bestämma terapi. Då tar man den koden.

Det är inte ovanligt att vi får frågor om den koden inom tandvården, den är lätt att ta fel på eftersom ordet "akut" finns med, men det är alltså inte en extrakostnad för akut i ditt fall, utan en vanlig kostnad för besöket.

Tandea Södermalm

Marcus S skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt trevliga och professionella.

Tydligt, varsamt, lyhört. Läs mer

Alvaro T skrev om Tandea - Södermalm
    Det var undersökning och Tandsten Läs mer

Catharina H skrev om Tandea - Södermalm
    Jag var jättenöjd när jag var där, både med lokalen, personalen och tandläkaren. Hade bokat via Let's Deal eftersom dom hade fått som bra recensioner!

Dealen skulle innehålla:
    Lättare tandstensborttagning
    Lättare polering
    Röntgen m.m

Jag fick:
    Snabb undersökning
    Röntgen

Eftersom tandläkaren menade att jag hade sååå fina tänder att jag inte behövde varken polering eller ta bort tandsten gick jag därifrån med GOTT humör!

Idag var jag hos tandhygienist (som vi får på jobbet) som informerar mig och visar mig hur mycket plack och tandsten jag faktiskt har!! Tandsten som även hade blivit svart och inflammation i tandköttet... ***Preciserar att det bara är 8 dagar sedan jag var hos Tandea!!!

Jag tycker det är oroväckande att en tandläkare kan missa detta, när även jag kan se det!

Jättetrevlig personal och härliga lokaler, men kommer själv aldrig att gå dit igen!

/C. Läs mer
    2019-04-25 Tandea - Södermalm svarar Catharina H
    Hej Catharina,

Tråkig att du var missnöjd.
    Vi har haft en kampanj på lets deal nu ett tag och vi märker att det är ganska mycket förvirring från de patienterna som bokar via lets deal. En del av anledningen är att man kanske inte läser eller missuppfattar texten på lets deals bokningssida, vilket vi ska ta till oss av och förtydliga. Ofta hamnar vi i diskussioner om just tandsten tex, när bokningarna främst gäller undersökning och inte tandstensborttagning.

I ditt fall så kan vi säga att det såg fint ut i munnen.
    Plack är något som man får dagligen på tänderna och som man borstar bort, dvs det är inget man behöver göra rent hos tandläkaren.

När man bokar tid hos en tandhygienist för en rengöring så tar de givetvis också bort placket för att det är det man har bokat tid för och det är det som är deras jobb bland annat. Men det innebär inte att det alltid är helt nödvändigt.

Det är alltid lätt att vara "nästa behandlare", och har man som yrke att göra rent tänder, och hör att någon annan har sagt att det inte behövdes, då vill man givetvis visa att det finns något att göra.

Vi är i vilket fall inte ute efter att göra behandlingar i onödan. Men vi är glada att du fick den hjälp du önskade till slut.

Tandea Södermalm
  • 2019-04-23

Vilhelm K skrev om Tandea - Södermalm
    Väldigt trevligt och lättsamt bemötande. Enkel men trevlig service både i telefonen och på plats. Både läkare och assistent lekte med mina barn vilket var till stor hjälp. Läkaren visade i spegel bad han såg ovh gjorde vilket var jättebra. Fräscha lokaler. Bra! Läs mer
  • Sofia Ö

2019-04-23

Sofia Ö skrev om Tandea - Södermalm
    Jättefint bemötande och försiktighet vid ingrepp. Tydliga i förklaringar och tillgängliga. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-04-23

Andreas S skrev om Tandea - Södermalm
    Undersökning som gick smidigt och smärtfritt Läs mer
  • Sanja M

2019-04-10

Sanja M skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsigt med jättetrevlig personal, rekommenderas varmt! Läs mer
  • Ewa A

2019-04-08

Ewa A skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastiskt trevliga, både tandläkare och tandsköterska.
    Rotfyllningen skickligt utförd.
    🌺🌸🌷 Läs mer
  • 2019-04-08

Hacer Y skrev om Tandea - Södermalm
    Jag köpte tandkräm , munsköj, tandsticka och tandtråd. Ni tog bort min tandläkar rädsla.

Tandea, ni är fantastiska Läs mer
  • 2019-03-29

Mirtha C skrev om Tandea - Södermalm
    Proffsiga, kunniga, trevliga. Man glömmer nästan bort att man är hos tandläkaren. Läs mer
  • 2019-03-27

Eva L skrev om Tandea - Södermalm
    Fick ett bra bemötanden och hjälp med att bli av med min tandläkarskräck. Sökte för protes i underkäke. Utmärkt utfört arbete. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-03-18

Alan A skrev om Tandea - Södermalm
    Fantastiskt bemötande, professionellt och fantastiskt jobb! Läs mer
  • 2019-03-15

JOAKIM F skrev om Tandea - Södermalm
    Gjorde undersökning, fick reda på att omfattande behandlingar behövde göras. Då de ”omfattande behandlingarna” sedan utfördes så gick de väldigt snabbt och lätt. Jag ifrågasatte då hur de kan framställa något som omfattande, med en prislapp därefter, och sedan går det väldigt snabbt. Kostnaden var orimlig i förhållande till jobbet! Svaret jag fick var att de har rätt att ta ut dessa kostnader och att alla gör så.
    Jag kollade då med en vän som är tandläkare och hon sa att detta var det värsta hon sett och att sättet de använt behandlingskoderna är helt fel.
    Aldrig mer! Läs mer
    2019-03-21 Tandea - Södermalm svarar JOAKIM F
    2019-03-21: Hej igen, hoppas du är nöjd med lösningen som vi kom överens om, trevlig helg. Mvh Tandea Södermalm

2019-03-15: Hej Joakim,

Tråkigt att du hade en sån dålig upplevelse av behandlingen. Klinikchefen kommer att försöka nå dig på måndag för att försöka reda ut saken, vi blir tacksamma om du kan ta den tiden att prata med oss då.

Vi kommer att ta en titt på behandlingskoderna också och om det är något fel som utförts så löser vi det.

Mvh Tandea Södermalm
  • 2019-03-14

Felix S skrev om Tandea - Södermalm
    Gick dit för min första undersökning på flera år, har gått på en annan mottagning tidigare. Fick ett proffsigt och vänligt bemötande, samt flera konkreta tips och förklaringar på procedurer. Kommer inte vänta sju år med att gå tillbaka. Läs mer

Amanda E skrev om Tandea - Södermalm
    Professionellt mottagande och besök som känns trygga varje gång! Läs mer

Monica Ö skrev om Tandea - Södermalm
    Jag är mycket nöjd med mitt besök. Blev mycket trevligt bemött!
    Fick den hjälp jag behövde!
    Tack! Läs mer

Annicka S skrev om Tandea - Södermalm
    Bra bemötande. Blev väl informerad om pris och fick en betalningsplan som kändes vettig. Hade mycket oro innan då jag hade en trasig tand, men det gick över då jag fick tydlig information om behandling och pris. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-21

Anton K skrev om Tandea - Södermalm
    Jättetrevlig personal, professionellt bemötande och fräscha lokaler. Första gången jag ser fram emot att gå till tandläkaren igen Läs mer
  • 2019-02-21

Marija R skrev om Tandea - Södermalm