Tessin Dental

Kallskärsgatan 6, 115 33 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Tessin Dental! Din tandläkare på Gärdet och Östermalm. Vi är din personliga tandläkarklinik som erbjuder allt från Tandhygienistisk behandling till tandblekning och estetisk tandreglering. Vår filosofi är att ge dig en förstaklassig helhetslösning, helt skräddarsydd efter dina önskemål. Vi arbetar endast med leverantörer som har samma värderingar som oss och uppfyller dagens medicinska krav.

Vi tar hand om dig oavsett i vilket skeende i livet du är - Barn som vuxen. Just nu erbjuder vi nya patienter även undersökning till halva priset! Välkommen in!
Öppet just nu

Jan M skrev om Tessin Dental
    Ny krona
    Mycket bra bemött
    Snabbt tid för besök
    Höga förväntningar som uppfylldes Läs mer
  • 2019-06-22

Cecilia R skrev om Tessin Dental
    Bra och tillgänglig adress, trevlig atmosfär, professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-19

Eric B skrev om Tessin Dental
    Bra bemötande, konsultation och service. Blev tyvärr sjuk efter besöket så kan inte ge 5 av 5 denna gång. Läs mer

Christina B skrev om Tessin Dental
    Tandreglering. Mycket noggrann och professionell behandling från början till slut! Kan starkt rekommenderas. Läs mer

Frida D skrev om Tessin Dental
    Jag går hos tandläkaren på tessin dental, där jag gått i flera år. Det senaste halvåret har jag gått dit ganska ofta eftersom jag haft tandställning annars går jag dit en gång per år.
    Alla där är väldigt trevliga och man blir bra bemött på sina besök. De är även duktiga på vad de gör. De har på de sättet definitivt uppfyllt mina förväntningar.
    Vid vissa tillfällen hade det varit intressant att få lite mer information kring tandläkarens plan och inte bara komma dit och hon gör sin grej för att sedan sticka därifrån och inte veta vad hon gjort eller vad som kommer ske härnäst. Läs mer
    2019-06-17 Natalie C svarar Frida D
    Tack för din feedback Frida! Skulle ha informerat lite mer under resans gång. Vid behandling med tandställning är det så små justeringar man gör vid varje besök och beroende på om tanden svarar på behandling eller inte till nästs besök är det svårt att förutse allt. Men jag ska försöka vara mer informativ.

Karin I skrev om Tessin Dental
    Besök tandhygienist. Jätte bra bemötande och mycket bra genomgång med bra info. Kommer tillbaka. Läs mer
  • 2019-05-17

Eva N skrev om Tessin Dental
    Tandhygienist som gjorde ett bra arbete och med respektfullt och trevligt bemötande.
    Tandläkare. Årlig koll och byte av amalganfyllning och en lossnad lagning med karies under.
    Jag är nöjd med behandlingen. men skulle önska att tandläkaren och sköterskan berättade mer om de olika momenten medan det pågår. Som patient är man i händerna på de professionella och vet inte vad som händer. ibland känns tiden lång och det skulle behövas en kort paus för att hämta andan, skölja, blir uppdaterad. Stor respekt för deras professionalitet och goda bemötande. Läs mer
    2019-05-17 Natalie C svarar Eva N
    Tack Eva för din feedback! Du har fullständigt rätt, vi ska bli bättre på informera mer och ta mer pauser under våra längre behandlingar. Ibland blir man för fokuserad på tandens värld:). Med vänlig hälsning, Natalie
  • 2019-05-13

ANKI W skrev om Tessin Dental
    Tandundersökning. Lagning av ett hål.
    Vänligt bemött, professionellt och vänligt. Läs mer
  • 2019-05-11

Gunilla B skrev om Tessin Dental
    Jag kom dit med en trasig kindtand och fick delar av den borttagen och slutligen en ny krona. Ja fick en tid samma dag jag ringde, vilket jag uppskattade mycket.
    Ett mycket trevligt bemötande av personalen samt i den välkomnande miljön. Läs mer
  • 2019-05-10

Martin Z skrev om Tessin Dental
    Mycket trevliga och professionella. Läs mer
  • 2019-05-10

Anki H skrev om Tessin Dental
    Tandhygienist samt "vanlig undersökning" (och så tidigare olika former av tandläkarbehandlingar. Och blivit mycket väl bemött. Läs mer
  • 2019-03-08

Lotta A skrev om Tessin Dental
    Ett företag som jag har stort förtroende för
    Tessin dental med stor kunskap och skicklighet.
    De utvecklas hela tiden med ny teknik och nyheter inom tandvård.
    Man får alltid ett varmt bemötande- Läs mer

Birgitta L skrev om Tessin Dental
    Besök hos hyguenisten.
    Pedagogiskt och bra. Läs mer

Rebecka Z skrev om Tessin Dental
    Utmärkt klinik vad gäller all tandvård.
    Fantastisk personal 💖💖 Läs mer
  • Olle R

2019-03-06

Olle R skrev om Tessin Dental
    Mycket väl bemött och därtill var behandlingen utmärkt på alla sätt.
    Jag hade blivit rekommenderad Tessin Dental och erhöll den kvalitet jag hoppats på. Läs mer

Stig D skrev om Tessin Dental
    Väl utfört arbete och trevligt bemötande Läs mer

Lilian H skrev om Tessin Dental
    Är mycket nöjd.Ett vänligt bemötandet och proffsig personal. Läs mer

Nina H skrev om Tessin Dental
    Mycket trevlig och professionell personal. Hemtrevlig miljö. Läs mer
  • Jacques W

2019-03-05

Jacques W skrev om Tessin Dental
    Professionell tandvård utförd av trevliga medarbetare. Läs mer
  • 2019-03-05

Kristina W skrev om Tessin Dental
    En tandhygienistbehandling.
    Vänligt bemötande.
    Professionell behandling samt flera goda råd.
    Nöjd med mitt besök. Läs mer

Ingemar D skrev om Tessin Dental
    Köp av tandvård.
    Proffsigt och vänligt mottagande!
    Mina höga förväntningar motsvarades av Tessin Dental
    Rekommenderar företaget Läs mer
  • Inger S

2019-03-04

Inger S skrev om Tessin Dental
    Tessin Dental är proffsiga o kunniga. Jag blev av med min tandläkarskräck. Fick en fantastisk kunnig tandläkare o Tandhyginist. Jag rekommenderar dom varmt. Läs mer

Dasa S skrev om Tessin Dental
    Allt är utmärkt!! Professionell,snällt personal och verkligen du känner att dom är där för dig! Läs mer

Eva T skrev om Tessin Dental
    Trevligt bemötande!
    Som trogen kund känner man sig "hemma".
    Bra utrustning, trevlig personal.
    Mina förväntningar överensstämmer med besöket. Läs mer
  • 2019-01-15

Hans N skrev om Tessin Dental
    Hej! Helt perfekt, trevligt bemötande, bra utförd lagning Läs mer

Christian W skrev om Tessin Dental
    Har varit ett flertal gånger hos både tandläkare och tandhygienist. Har varit mycket nöjd med varje besök och rekommenderar varmt detta företag. Läs mer

Bo C skrev om Tessin Dental
    Professionella behandlingar upptäckte även problem i en rotfyllning som ingen annan tandläkare gjort tidigare. Läs mer

Björn N skrev om Tessin Dental
    Tandhygienist.
    Bra bemött, vänligt och korrekt.
    Hade höga förväntningar som infriades.
    Visade saker pedagogiskt på skärmen.
    Fick bra råd om min munhygien och jag fick produkter som underlättar detta.
    Lokalen ren och snygg.
    Sammanfattning: Utmärkt! Läs mer

Catherine F skrev om Tessin Dental
    Väldigt kompetent tandläkare, Natalie, och även hennes tandläkarassist Gunilla. Har alltid känt mig i trygga händer och att de vet vad de gör. Väldigt trevligt bemötande och fräscha fina lokaler. Det enda som drar ner betyget aningen i mitt fall är att de missbedömde hur lång tid jag skulle ha tandställning och att jag var tvungen att ha den 50% längre tid än jag först trodde (9 månader istället för sex månader) Jag led fruktansvärt mkt av tandställningen. I övrigt skulle jag ge dem en femma. Läs mer
    2019-01-14 Natalie C svarar Catherine F
    Hej C, tack för ditt svar! Ja, det tog lite längre tid, vi krockade med semestern och tappade en månad och tänderna behövde stabilisera sig lite längre än planerat. För mig är det viktigast att resultatet blir bra och ibland tar det lite längre tid. Med vänlig hälsning, Natalie C
  • 2019-01-13

Erik C skrev om Tessin Dental
    Jag var hos deras tandhygienist och är otroligt nöjd. Lugn och noggrann samtidigt som hon instruerade mig hur jag bäst tar hand om mina tänder. Grym känsla efteråt och känner mig verkligen ren och fräsch i munnen.

Blir fler besök! Läs mer
  • 2019-01-11

Daniel B skrev om Tessin Dental
    Trevlig och duktig personal. Fina och ”hemtrevliga” lokaler. Läs mer
  • Sussanne W

2019-01-11

Sussanne W skrev om Tessin Dental
    Under behandling hos tandläkare o tandhygienisten Mycket nöjd Trevligt bemötande o känner mej lugn o trygg Läs mer
  • 2018-12-04

Bertil B skrev om Tessin Dental
    Utmärkt utfört arbete under alla år av mina tänder från alla i personalen. Läs mer
  • 2018-11-28

Gabriella P skrev om Tessin Dental
    Känner att jag är i goda händer hos Tessin Dental. Alla mycket professionella och vänliga i sitt bemötande och jag känner mig trygg. Läs mer
  • 2018-11-27

Gunnar J skrev om Tessin Dental
    Tandhygienist
    Utmärkt bemötande
    Fullständig genomgång o tel. Om ev åtgärder. Som jag vill ha p behöver Läs mer
  • 2018-11-27

Martina B skrev om Tessin Dental
    Proffesionellt, nytänkande och väll bemötande Läs mer

Gunnar N skrev om Tessin Dental
    Bytte tandläkare efter 35 år och kände mig välkommen och trygg.
    Hon förklarade och visade så att jag förstod vad hon menade och gav mig bra tips för att sköta munhygienen som jag inte hade hört tidigare.
    Jag kan med gott samvetet rekommendera Tessin Dental! Läs mer

Kenneth L skrev om Tessin Dental
    Tandhygienist och kontroll av tandstatus Läs mer
  • Chatarina A

2018-11-26

Chatarina A skrev om Tessin Dental
    Trevligt och professionellt bemötande.
    Ljusa och inbjudande lokaler. Läs mer
  • Kristina K

2018-11-26

Kristina K skrev om Tessin Dental
    Rent, snyggt och fräscht med senaste utrustningen.
    Trevligt och glatt bemötande.
    Jätteproffsig behandling och mycket nöjd med resultatet.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer

Mie F skrev om Tessin Dental
    Inplantat, brygga, blekning.
    Proffsiga, vänligt bemötande, tidplan hölls, modern teknik.
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-11-01

Jenny B skrev om Tessin Dental
    Mycket professionell tandvård i välkomnande nyrenoverade lokaler. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-20

Eva-lena G skrev om Tessin Dental
    Jag fick en bettskena pga tandpress under nätterna.
    Gott bemötande.
    Dock glömdes halkskyddet vid röntgenundersökning av tänderna. Läs mer
    2018-10-22 Natalie C svarar Eva-lena G
    Tack för din feedback Eva-Lena! Ja det var ett misstag av oss och det brukar aldrig hända, vi kan inte annat än att skylla på den mänskliga faktorn. Som tur är har vår digitala röntgen otrolig låg strålning. Med vänlig hälsning, Tessin Dental

Jan D skrev om Tessin Dental
    Ny teknik är intressant.
    Bra bemötande. Läs mer

Kajsa Å skrev om Tessin Dental
    Jag har gjort tandreglering; kronor; brygga plus vanlig tandvård hos Tessin dental. Jag är mycket nöjd med arbetena.
    All personal är mycket trevlig o särskilt roligt är det att Gunilla, tandsköterskan, har följt med till nya ägaren Natalie. Läs mer

Ulla F skrev om Tessin Dental
    Normala undersökningar.
    Var under många, många år patient hos den tidigare tandläkaren och tandhygienisten som jag trivdes mycket bra med. Var därför lite tveksam om jag skulle fortsätta, speciellt eftersom jag inte bor i närheten. Jag bestämde mig dock för att se hur det fungerade, en stor anledning var att den tidigare tandsköterskan skulle finnas kvar.
    Nu kan jag säga att jag är mycket nöjd. Blir alltid mycket trevligt bemött av samtliga i personalen. Läs mer

Anna G skrev om Tessin Dental
    Drabbad av akut tandvärk ringde jag Tessin Dental, som jag är kund hos . Trots min egen välfyllda kalender, som gör det svårt anpassa mig fick jag snabbt värdefull akuttid. Professionell utredning, noggrann undersökning av både tandsköterska och tandläkare. Fick tydlig förklaring till smärtan och planering av behandling, som påbörjats så snabbt som möjligt.

Min upplevelse är professionalitet, gott bemötande och tydlig info, som ger mig trygghet som patient.
    Lätt nå kliniken både med e-post och telefon
    Anna Gilbe Läs mer
  • 2018-10-18

Anna-lena S skrev om Tessin Dental
    Trevligt och avslappnat omhändertagande.
    Bra utförd tandvård. Läs mer
  • 2018-10-17

Carl Erik M skrev om Tessin Dental
    Ett påpekande vid förra besöket beaktades nu innebärande ytterligare behandlingar. Dessutom hanns inte planerade åtgärder med innebärande ytterligare besök. Läs mer
  • Mikael B

2018-10-17

Mikael B skrev om Tessin Dental
    Väldigt kunniga och noggranna och precis så där trevliga som i alla fall jag vill att både min tandläkare och sköterska och hygienist ska vara. Bedövningen sitter dessutom alltid rätt! Läs mer

Kallskärsgatan 6, 115 33 Stockholm