Alla kategorier Tandläkare Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet Tessin Dental

Tessin Dental

Kallskärsgatan 6, 115 33 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Tessin Dental! Din tandläkare på Gärdet och Östermalm. Vi är din personliga tandläkarklinik som erbjuder allt från Tandhygienistisk behandling till tandblekning och estetisk tandreglering. Vår filosofi är att ge dig en förstaklassig helhetslösning, helt skräddarsydd efter dina önskemål. Vi arbetar endast med leverantörer som har samma värderingar som oss och uppfyller dagens medicinska krav.

Vi tar hand om dig oavsett i vilket skeende i livet du är - Barn som vuxen. Just nu erbjuder vi även undersökning till halva priset samt 20% studentrabatt! Välkommen in!
Mån-Tis: 08:00-12:00
13:00-15:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 68 kunder tycker om Tessin Dental

• Jenny B skrev om Tessin Dental
    Mycket professionell tandvård i välkomnande nyrenoverade lokaler. Rekommenderas! Läs mer
  • Eva-lena G skrev om Tessin Dental
    Jag fick en bettskena pga tandpress under nätterna.
    Gott bemötande.
    Dock glömdes halkskyddet vid röntgenundersökning av tänderna. Läs mer
    2018-10-22 Natalie C svarar Eva-lena G
    Tack för din feedback Eva-Lena! Ja det var ett misstag av oss och det brukar aldrig hända, vi kan inte annat än att skylla på den mänskliga faktorn. Som tur är har vår digitala röntgen otrolig låg strålning. Med vänlig hälsning, Tessin Dental
  • Jan D skrev om Tessin Dental
    Ny teknik är intressant.
    Bra bemötande. Läs mer
  • Kajsa Å skrev om Tessin Dental
    Jag har gjort tandreglering; kronor; brygga plus vanlig tandvård hos Tessin dental. Jag är mycket nöjd med arbetena.
    All personal är mycket trevlig o särskilt roligt är det att Gunilla, tandsköterskan, har följt med till nya ägaren Natalie. Läs mer
  • Ulla F skrev om Tessin Dental
    Normala undersökningar.
    Var under många, många år patient hos den tidigare tandläkaren och tandhygienisten som jag trivdes mycket bra med. Var därför lite tveksam om jag skulle fortsätta, speciellt eftersom jag inte bor i närheten. Jag bestämde mig dock för att se hur det fungerade, en stor anledning var att den tidigare tandsköterskan skulle finnas kvar.
    Nu kan jag säga att jag är mycket nöjd. Blir alltid mycket trevligt bemött av samtliga i personalen. Läs mer
  • Anna G skrev om Tessin Dental
    Drabbad av akut tandvärk ringde jag Tessin Dental, som jag är kund hos . Trots min egen välfyllda kalender, som gör det svårt anpassa mig fick jag snabbt värdefull akuttid. Professionell utredning, noggrann undersökning av både tandsköterska och tandläkare. Fick tydlig förklaring till smärtan och planering av behandling, som påbörjats så snabbt som möjligt.

Min upplevelse är professionalitet, gott bemötande och tydlig info, som ger mig trygghet som patient.
    Lätt nå kliniken både med e-post och telefon
    Anna Gilbe Läs mer
  • Anna-lena S skrev om Tessin Dental
    Trevligt och avslappnat omhändertagande.
    Bra utförd tandvård. Läs mer
  • Carl Erik M skrev om Tessin Dental
    Ett påpekande vid förra besöket beaktades nu innebärande ytterligare behandlingar. Dessutom hanns inte planerade åtgärder med innebärande ytterligare besök. Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Tessin Dental
    Väldigt kunniga och noggranna och precis så där trevliga som i alla fall jag vill att både min tandläkare och sköterska och hygienist ska vara. Bedövningen sitter dessutom alltid rätt! Läs mer
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om Tessin Dental
    Mycket nöjd med både bemötande och behandlingar Läs mer
  • Anne Marie S skrev om Tessin Dental
    Alla på Tessin Dental är jätte trevliga och professionella
    Jag och min man är väldigt nöjda
    Anne Marie Svensson Läs mer
  • Berndt N skrev om Tessin Dental
    Jättebra bemötande och utförande. Läs mer
  • erik l
    erik l skrev om Tessin Dental
    Gick dit för både rutinkontroll och hygenist. Moderna lokaler och utrustning. Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Kristina J skrev om Tessin Dental
    Trots tandläkarrädsla går jag gärna dit. Trevlig personal som retas och skrattar. Lyssnar in mej och låter mej ta många små pausar.
    Trevligt väntrum med skön musik och sköna möbler. Läs mer
  • Irene Å skrev om Tessin Dental
    Proffsigt,vänligt,glatt bemötande Läs mer
  • Åke G skrev om Tessin Dental
    Besök hygienist. Så behagligt.
    att jag somnade... Läs mer
  • Britt-marie A skrev om Tessin Dental
    Jag köpte undersökning, lagade en fyllning, tog bort tandsten
    Köpte tandstickor
    Företaget bemötte mej professionellt och de levde upp till mina förväntningar så jag kommer att återkomma till dem inom ett år Läs mer
  • Emil B skrev om Tessin Dental
    Ungefär så trevligt det kan bli hos tandläkare Läs mer
  • Malin E skrev om Tessin Dental
    Årlig kontroll, byte av en plomb, lägga på skydd på tandhalsarna.
    Väldigt trevligt bemötande, lugna och behagliga.
    Skicklig tandläkare och tandsköterska.

Jag, som många andra, tycker att det är obehagligt att gå till tandläkaren men varje gång jag varit på besök minskar stressen. Läs mer
  • Ritva W skrev om Tessin Dental
    Jag var hos tandhygienisten, som jag går till var fjärde månad pga djupa tandfickor. Trevlig kunnig personal, jag känner mig väl omhändertagen! Läs mer
  • Sven N skrev om Tessin Dental
    Lätt att kontakta och vänligt bemötande.
    Proffesionella Läs mer
  • Sten R skrev om Tessin Dental
    mycket mycket bra !
    mycket trevligt bemötande!
    ( blev det 30 tecken nu? ) Läs mer
  • Nexhi H skrev om Tessin Dental
    Jätte trevlig och proffsig personal! Läs mer
  • Linus N skrev om Tessin Dental
    bbbbbbbääääääässsssssttttttt!!!!! Läs mer
  • Susa J
    Susa J skrev om Tessin Dental
    Bästa upplevelse, engagerad personal, rätt kompetens, rekomenderar starkt! Läs mer
  • Lena N skrev om Tessin Dental
    Kunniga och trevliga. Moderna lokaler Läs mer
  • Jan-olof N skrev om Tessin Dental
    Noggrant och väl utfört arbete (porslinskronor: övre framtänder samt kindtand). Vänligt bemötande. Läs mer
  • Marika B skrev om Tessin Dental
    Mkt nöjd med allt! Trevlig tandläkare o sköterska! Mkt lyhörda för mina behov! Högsta betyg!!! Tack! Marika 💝 Läs mer
  • Gösta P skrev om Tessin Dental
    Bra och trevligt bemötande av alla på mottagningen
    Upplever behandlingen som bra och förtroendegivande Läs mer
  • Göran W skrev om Tessin Dental
    Lagade en tand där en flisa lossnat. Trevligt och personligt bemötande. Förväntningarna blev uppfyllda. Ha en skön sommar! Läs mer
  • Siv M skrev om Tessin Dental
    Ett vänligt och proffsigt bemötande. Använder den senaste tekniken vid röntgen och behandlinga. Det går att göra bokningar via nätet eller via formulär. Läs mer
  • Tina E skrev om Tessin Dental
    Genomförde en tandreglering enligt metoden "6 month smile" med ett suveränt resultat. Resultatet är över förväntan och jag upplever att det finns ett personligt engagemang och en enorm kvalitetskänsla i allt som görs. Personalen är oerhört professionella, noggranna och man blir alltid bemött på ett trevligt sätt. Kan varmt rekommendera Tessin Dental. Läs mer
  • Mahsa R skrev om Tessin Dental
    Bästa tandläkaren! Proffsigt bemötande och aldrig känt mig så trygg Läs mer
  • Dahlin L skrev om Tessin Dental
    Lagning av tänder samt insättning av bryggor.

Jag har blivit väl bemött och väl omhändertagen av min tandläkare och tandsköterska.

Förväntningarna har motsvarat mina önskemål mer än väl. Läs mer
  • Elisabet S skrev om Tessin Dental
    Infektion i en tand
    Fantastiskt och mycket professionellt bemötande. Högsta betyg, jag kan varmt rekommendera Tessin Dental
    Hälsningarl
    Elisabet Svenningson å Läs mer
  • Eva A skrev om Tessin Dental
    Proffesionellt och helt fantastiska personer Läs mer
  • Jan-ola O skrev om Tessin Dental
    Jag är väldigt glad att ha en sådan utmärkt tandklinik att gå till. De är oerhört professionella och verkar kunna bemästra den senaste tekniken. Bara gott omdöme om Tessin Dental! Läs mer
  • Birgitta D
    Birgitta D skrev om Tessin Dental
    Mycket väl och bra omhändertagen. Är nöjd med resultatet Läs mer
  • Fredrik U skrev om Tessin Dental
    Trevlig och omtänksam personal:)

Fredrik Läs mer
  • Ellen M
    Ellen M skrev om Tessin Dental
    Trevligt bemötande, personligt och väldigt försiktiga i hanteringen av min mun och tänder. Läs mer
  • Kaj S skrev om Tessin Dental
    Tandhygienist och kontroll.
    Jag blev mycket väl bemött.
    Jag hade förväntningar om god behandling och omvårdnad och det levde Tessin Dental upp till med råge.
    Jag är mycket nöjd med Tessin Dentals behandlingar, kunnande och omvårdnad. Läs mer
  • Harriet A skrev om Tessin Dental
    Mycket proffsigt bemötande
    Hög tekniskt utrustad fräsch mottagning
    Professionella kunniga med bra resultat!😊💛👍 Läs mer
  • Olof N skrev om Tessin Dental
    Jag har sedan 1949 samma telefonnummer till min tandläkare, 411 42 26. De första åren var det 11 42 26. Tandläkarna har hetat Mörse, Seglert och nu Tessin Dental. Bemötandet och behandlingen är vänligt resp. professionell. Nu behöver jag främst hjälp med tandsten, vilken omhändertas av tandhygienisten Angelica Dobric. Läs mer
  • Lars O skrev om Tessin Dental
    Lagning av trasig tand.

Bra

Proffsigt

En riktig och hållbar lagning. Ja Läs mer
  • Bengt D
    Bengt D skrev om Tessin Dental
    Så skönt att ha hittat en tandläkare där man känner sig trygg, blir proffsigt bemött och där det är kliniskt rent o modernt!
    Men framförallt otroligt trevlig personal rakt över! Läs mer
  • Peter E skrev om Tessin Dental
    kunniga, noggranna, lär ut tandhygien.
    kan inte se någon skugga annat än att det är satans dyrt.
    t. ex. kanske man inte behöver röntga varje år? Läs mer
    2018-05-30 Natalie C svarar Peter E
    Hej Peter, tack för din feedback! De röntgenbilderna vi tog extra på dina framtänder i underkäken och överkäken för 235kr tar vi inte varje år, bara om det är mer än 2-3år sedan de togs. Vi tar dem för att kolla så att det inte är någon karies eller benförlust på dina framtänder, då vi inte inte ser detta annars på de 4 sidobilder vi tar som ingår in undersökningen.
    Med vänlig hälsning, Natalie Carlsten
  • Katrin H skrev om Tessin Dental
    Mycket bra, men ganska dyrt. Läs mer
  • Mattias J skrev om Tessin Dental
    Personalen är fantastiskt trevliga, kunniga och professionella. Det känns alltid som både tandläkare och tandhygienist anstränger sig mer än vad man normalt brukar förvänta sig. Läs mer
  • Åsa B skrev om Tessin Dental
    Jag är mycket nöjd och känner mig trygg hos Tessin Dental. Professionell behandling och mycket vänligt bemötande Läs mer
  • Johanna H skrev om Tessin Dental
    Vänlig och engageras hygienist, tandsköterska och tandläkare.
    Mycket uppdaterad utrustning.
    Är mitt i en stor behandling men so far är jag mycket nöjd. Läs mer

Kallskärsgatan 6, 115 33 Stockholm