Tolvans Flytt och Städ

2.4

14 omdömen om Tolvans Flytt och Städ

Petri K
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Bra flyttkarlar som gör ett fint jobb. Katastrofalt dålig kommunikation med de som bestämmer och svårt att få en tydlig offert så räkna med att det tillkommer MYCKET extra avgifter. Det var omöjligt att komma i kontakt med någon på telefon i förhand för att få förtydligande och i samband med betalningen blir vi idiotförklarade av en person som är oförmögen att ta ansvar och blåljuger totalt oförblommerat. Ett riktigt svindlande svindlar beteende! Håll er bort från 12ans flytt om ni vill ha en firma som utöver jobbet också kan erbjuda ett tydligt och trevligt kundbemötande!

TR Miljöservice AB
4.5/5 i betyg av 145 omdömen 4.5 av 145 omdömen

De var trevliga folk och vi var nöjda med deras service (fönsterputsning)

Rosalina D Rosalina D
Dennis A
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Lurendrejeriföretag rakt igenom. Kan inte nog rekommendera att spendera dina och statens surt förvärvade pengar någon annanstans nästa gång du behöver hjälp med flytt.

Oskar Martin W
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

På grund av brist på offert iförväg, utan endast ett pris via mail var jag till en början skeptisk. Valde dock ändå att flytta med Tolvans flytt och allt gick supersmidigt. 2 driftiga killar kom väldigt tidigt och plockade upp sakerna på nolltid, och leverade sakerna dagen efter (detta gällde för Stockholm - Skåne linjen). Allt var i samma skick som när jag lämnade sakerna, och fick dessutom betala 300 mindre än vad som avtalats. Ett förbättringsförslag är att lämna seriösa offerter iförväg, men bortsett från detta är jag super nöjd.

Klart Rent Malmö AB
4.6/5 i betyg av 735 omdömen 4.6 av 735 omdömen

Snabbt och lätt fick fi rena fönster!

MIKAEL B
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Kan inte rekommendera detta företag. Lämnar uppenbart felaktiga prisuppgifter, med RUT avdrag fast man ej bett om det. Kan inte be om ursäkt för detta utan meddelar arrogant att de inte kan hjälpa till med flytt längre.

SAGLARA K
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Kan inte alls rekommendera detta företag. Helt omöjliga att ta kontakt med efter flytten när de har fått sina pengar. Ett par möbler som skadats, saker som lämnats kvar både i lägenheten och i trapphuset (konstigt). Vi har både majlat och ringt företagets chefer och administratörer angående ersättning för skadade föremål, det är som att prata för döva öron. Ingen svarar på våra majl och när de tar telefonen hänvisar de att den ansvarige är sjuk. Sjukt oseriöst företag som bara vill tjäna sina pengar. S och M

Johanna A
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Företaget flyttade min dotters bohag från vårt hem i Stockholm till hennes nya bostad i Lund (5tr utan hiss). Prismässigt oslagbart då man kan få sina saker flyttade i en stor bil som delas med andra. Kubikräknaren på hemsidan var smidig hjälp att använda för uppskattning av mängd prylar. Snabb kommunikation med företaget hela tiden. Offerten fick vi supersnabbt och svar på alla större och mindre frågor. Därtill var de som bar alla saker mycket trevliga och hanterade hennes bohag varsamt. Vi fick info om avgång och ankomst...

Eva W
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

VARNING!! Jag avråder mer än starkt från att använda dem!! Dåliga skydd för grejerna, de spräckte min TV, backade in i min stillastående bil och vill inte ta ansvar utan skyller på mig, sabbade mina nyslipade golv fast jag lagt ut skydd (nu efterbehandlat ytterligare tre gånger). De ville inte ge mig uppgifter på den som backat in i mig förrän de insåg att det skulle bli polisärende annars. Nu får jag ingen kontakt. Bilen är ett försäkringsärende och det andra får jag fortsätta kämpa med. Inte troligt att det kommer funka. Fy fan så dåligt!!

ANDREAS N
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Snabba och flexibla men kommunicerar inte problem/olyckor. Städfirman som de anlita gjorde ett dåligt jobb.

Rasmus A
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

5/5. Anlitade Tolvans för distansflytt, Lund till Uppsala. Helnöjd med allt. Professionella, effektiva och trevliga flyttkillar som kom i tid och snabbt körde upp godset som var urpackat och klart i nya lägenheten samma kväll som flytten. Även flyttstädarna skötte sitt jobb exceptionellt bra. Mycket låga priser. Kommer att rekommendera firman till andra!

Ola L gillar detta
Ulrika R
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Helt enkelt den bästa flyttfirman jag nånsin anlitat. Vilka hjältar och samtidigt så billiga. De är verkligen de snällast, snabbaste och mest effektiva jag nånsin anlitat. Kommer aldrig mer flytta utan dem.

Ola L gillar detta
Ylva R
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Väldigt långsam och ineffektiv flytt. Tidsåtgången uppskattades i offerten till 8 h, i verkligheten tog det ca 13 och de tog betalt för 16,5 h! Dyrt och riktigt dåligt skött.

Henrik L
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Flyttade från Malmö till Stockholm och fick ett bra pris och två superambitiösa och jättetrevliga slitvargar som lastade in mina grejor snabbt och med ett leende. Tusen tack Pavel och Nejat, ni var grymma!

Jonas S gillar detta
anna z
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Jag avråder också användning av det här företaget. Dom arbetar sakta för att sedan ta ordentligt betalt. Trots bättre förutsättningar med avstånd, hiss än vid inflyttningen och dessutom 2 personer fler. Trots att dom arbetade sakta så skadade dom flera nya möbler. Det erbjöd dom 300 kr att betala för eftersom dom hävdade att det var gamla skador! Helt maktlös är jag!

Ur Q
Skrev om Tolvans Flytt och Städ

Jag avråder bestämt från användning av denna firma. De erbjuder ett ‘lågt’ dagspris på bil + 2 personer och sedan maskar de och hävdar att de aldrig kommer att hinna med att flytta utan att det blir extratimmar. Var rädda att gå i trappor och satte på sig bärsele för den minsta bokhyllan. Ville dessutom ha kontant betalning – HUH! Precis samma upplevelse som Kalle och KP skriver på http://www.flyttkonsumenter.se/2013/10/tolvans-flytt-stad-ab/ – undvik dem! Bättre att köpa in timmar av lokal flyttfirma eller anlita vänner!