Välkommen till Skånestäd AB

Skånestäd AB är ett av de ledande företagen inom flyttstädning i Skåne med
huvudkontor i Malmö. Vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och lämnar
alltid ”Nöjd-kund-garanti”. Som medlem i branschorganisationen
Städbranschen står vi för trygghet och kvalitetsgaranti. Letar du efter ett professionellt städföretag i Skåne? Vi på Skånestäd AB har
flyttstädning som en av våra specialiteter. Årligen genomför vi över 100-tals
flyttstädningar över hela Skåne. Dessutom utför vi även traditionella städuppdrag.

Läs vad 162 kunder tycker om Skånestäd AB 2

2021-10-18
    Vi beställde flyttstädning av vår lägenhet. Det var enkelt att få kontakt, bra bemötande och trevlig personal som verkade ha bra koll på det de gjorde. Städningen blev bra, dock med en liten miss: det var inte städat under spisknapparna. Det kändes lite skumt vid första mötet av städarna då de inte hade någon logga eller liknande på varken kläder eller bilen som indikerade att de var från rätt företag. Men i sin helhet var allt bra och smidigt så vi är nöjda.
    2021-10-17
    Trevliga och punktliga. Flyttstädade hos mig. Hittade ngn liten småsak jag fick ta efteråt men inget att tjafsa om. Väldigt fint städat!
    2021-10-16
    Gott resultat av flyttstädningen och bra löst efter kort varsel. Dock lite struligt att få grepp på om/när exakt städningen var klar och möjlighet för hyresvärden att inspektera.

Vänligen!

Jonas
    2021-10-16
    Är jätte nöjd med jobbet som Skånestäd har utfört.
    2021-10-15
    Mycket duktig och noggrann personal. Väldigt nöjd med flyttstäd.
    2021-10-15
    Snabb och bra service. Håller vad som utlovades!
    Bra bemött
    Höga förväntningar då en kompis anlitat och var nöjd. Flyttstädning av lägenhet
    2021-10-14
    Väldigt proffsig och trevligt bemötande!
    2021-10-14
    De gjorde ett bra jobb och var trevliga.
  • David A
    2021-10-13
    Jag använda detta företag när vi behövde flyttstädning. Tre gånger fick dom besöka lägenheten för det skulle bli ett ”ok”

I vår nya lägenhet använde förra ägaren också skånestäd.

Ugnen var inte städad och brunnen i duschen var fylld med skit. Rekommenderar inte denna städfirma.
  • Omiad S
    2021-10-13
    Väldigt bra städat med kort varsel.

Tack ännu engång.
    2021-10-13
    Slarvig flyttstädning. Fick städa själv efteråt.
    2021-10-13
    Came super late and finished super late too. The result was fine but not extraordinary which I'd expect from professionals.
  • Eva S
    2021-09-24
    Flyttstäd. Man får ett pris sen höjer dom när dom börjat städa så priset man får stämmer ej. Halvdant städat fick städa om lägenheten själva.
    Ett plus är deras städning av ugnen det var riktigt bra gjort.
    ( chefen Pierre tog kontakt med mig och vi hade ett bra samtal om det jag inte var nöjd med och han lyssande och sa sin synpunkt. Eftersom vår flytt blev snabb och lite kaos så fanns inte tiden att ta ditt Skåne städ igen för att rätta felen. Det ville Pierre så klart. Men han tog bort höjningen och vi fick lite avdrag.
    Ska ni anlita Skåne städ prata med Pierre och berätta hur ni önskar med städningen så gör han allt för att möta er önskan.
    Glöm inte att man har städgaranti på flyttstäd den hann vi inte använda tyvärr )
    2021-09-20
    Kom sent för att städa. Gjorde ett ok arbete men missade på några ställen vilket dock de nya ägarna accepterade. I övrigt gott kundbemötande.
    2021-09-15
    Något bristfällig kommunikation några dagar innan flyttstädningen, de svarade inte på mitt mail utan jag fick ringa dem på den avtalade dagen. Städarna var 2,5 timme försenade, vilket är oacceptabelt. Jag uppfattade det som att de var överbokade och väldigt stressade. Städningen var helt okej, men fick be dem komma och åtgärda några saker direkt efteråt, till exempel smuts och en stor död fluga på köksgolvet. Jobbet blev gjort men skulle inte rekommendera detta oprofessionella företag.
    2021-09-10
    Allt fungerade utmärkt.
    2021-09-08
    Misstänker att de hade sönder fästen för avlopp utan att meddela detta. Nu går det under normalt slitage men hade uppskattat att inte behöva upptäcka detta under slutlig inspektion. Man hade rätt uppenbart försökt dölja att fästet gått sönder.
    2021-09-08
    Helt ok, inte super, inte dåligt.
    2021-09-08
    Sammanfattning. Flyttstädning 2-rumslägenhet, ca 20% höjning, 1000 kr, under städprocess pga, ”onormalt smutsig”.
    Ej av fastighetsbolagets inspektör godkänd städning. Åkte själv med medhjälpare och fick genomgång av inspektören och såg att mycket som fanns angivet i offerten, ej var städat. Åtgärdade med medhjälparen bristerna, efter kontakt med städbolaget. Blev lovad reducerat pris, men denna faktura dök aldrig upp.
    Mycket kontakt via mail o telefon med Skånestäd.
    Gav till slut upp och betalde det oreducerade priset för att slippa bolaget.
    2021-09-07
    Med kort varsel kom dom och gjorde en visningsstädning hos mig. Super trevliga, proffsigt, noggrant och snabbt.
    Rekommenderar varmt skall anlita dom igen, hälsningar Mari.
    Hej Mari.

Det gläder oss att du är nöjd med städningen och service. Vid nästa städtillfälle kan ni få 20% rabatt av oss. Välkommen åter hälsningar Pierre Aga Skånestäd AB
    2021-09-07
    Professionellt och bra kommunikation!
    Hej Mona,

Tack för din rekommendation och vi är glada att du är nöjd.

2021-09-06
    Så nöjd med Skånestäd & rekommenderar dem starkt!
    Jag hade varit i kontakt med flera olika städföretag innan jag vände mig till Skånestäd AB. När jag skrev till dem om prisuppgift svarade de snabbt. De hade en snabb, tydlig och god kommunikation (både via mejl och telefon). Jag bokat en flyttstädning via dem.
    De kom tidsenligt och städade så bra! Lägenheten var renare än ren! Jag viste inte vad jag skulle förvänta mig, men de städade så mycket bättre än vad jag kunde förvänta mig! Hyresvärden var också nöjd vid lägenhetsbesiktningen. Jag har redan rekommenderat dem till min vän som skall flytta, och hon har anlitat dem till hennes flytt nästa månad!
    Hej Jennifer,

Tack för din fina rekommendation och vi är jätte glada att du blev nöjd med städningen och service.

2021-09-06
    Mkt välstädad flyttstädning. Både jag och bostadsbolaget inspekterade städningen efter utfört arbete. Fanns inget att anmärka på. Mycket välstädat.
    Hej Per,

Tack för din rekommendation. Vi är glada att ni är Nöjd med städningen och service.

2021-09-06
    Städet utfördes undermåligt och jag behövde städa extra efter att de var klara. Dessutom tog de mina städgrejer + hink och mopp trots att de sa att de skulle använda sina egna städsaker. Jag lämnade enbart städsaker där ifall något av deras eget skulle ta slut och extra behövdes. Detta klargjordes TYDLIGT mellan mig och de som skulle städa.
    Alla dessa problem till trots medföljde en rätt saftig faktura. REKOMENDERAS INTE
    jag varit i kontakt med ägaren som försöker jobba fram en lösning.
    Hej Daniel,

Din faktura har förfallit för 2 månader sedan och vi som företager la aldrig på någon påminnelse avgift på fakturan.

Fakturan är fortfarande inte betald samt att jag pratade med dig via telefon gällande dina städmaterial och att jag skulle höra med de ifall städ teamet har tagit med sig dina saker.

Väldigt konstigt att du säger det 3 månader efter! Varför ringde du inte dagen efter??? Ni hade städgaranti på 7 dagar. Varför utnyttja du inte det???

Du blev irriterad för fakturan som du hade missat att betala kom plötsligt och passade på att dra din ilska på oss!!

Jag erbjöd dig även en gratis städning ifall det behövdes och då sa du att du bor i Stockholm och kommer ej behöva någon städning.

Vårt yttersta mål är att göra Kunden så Nöjd det bara går.

Återkom gärna om något är oklart.

2021-08-24
    Det gäller flyttstädning. Blev bra bemött. Snabbt svar för offert.
    Några smågrejor som de hade missat; filtret över spisen hade de inte monterat tillbaka. Duschslangen var i sönder, vilken den inte var innan.
    För övrigt var städningen perfekt.
    Hej Kjell,

Det va tråkigt att höra detta nu och inte direkt under städdagarna med städgarantin gällde.

Vi har städgaranti som gäller i 7 dagar och du har all rätt att få det åtgärdat utan extra kostnader.

Vid nästa städtillfälle får du gärna stort rabatt av oss.

2021-08-24
    Svarade snabbt vilket var positivt då vi behövde hjälp snabbt med flyttstädning. Överlag trevliga att kommunicera och punktliga med tider.
    2021-08-24
    Städföretaget var proffsiga, städade noggrant i lägenheten och fönstren blev skinande rena! Min städbesktning blev godkänt och flyttstädningen hade ett rimligt pris. Tack för snabb återkoppling och bra resultat!
  • Michael K
    2021-08-24
    Mycket bra service, snabb respons och välstädat. Vi är mycket nöjda.
    2021-08-12
    Det va den sämsta flyttstädningen jag har haft , blev ej godkänt . Dom pengarna kunde jag haft till något annat.
    Hej Ann,

Enligt offert/avtal är garantin på 7 dagar. Du ringer efter 2 månader och önskar en komplettering av flyttstädning.

Trots att garantin inte ens gällde längre skickade jag in personal för att komplettera städningen.

Jag tycker inte att du är rättvis att skriva så dåligt efter allt vi ställt upp för dig.

2021-08-12
    Helt ok bemötande. Hade glömt en del saker i städningen och fick inget för det, så lite sådär.
    2021-08-11
    väldigt slarviga, skulle ha en flyttstäd men inga lådor i köket var gjorda, bakom element eller alla karmar var smutsiga och fläkten var helt fettig, hade ej rekommenderat och har själv arbetet inom städ branschen i 4 års tid.
    2021-08-09
    Flyttstäd av hyreslägenhet. Tillmötesgående, inga konstigheter, inga anmärkningar från hyresvärden.
    2021-08-09
    Använde Skånestäd vid flytt för flyttstäd.

Blev väldigt fint, gick snabbt och köparen var nöjd med städningen.

Rekommenderas ifall ni ska flytta
    2021-08-07
    Snabb återkoppling vid förfrågan via hemsida. Inga klagomål gällande städning från våra köpare.
    2021-08-06
    flyttstädningen utfördes effektivt och utan anmärkning
    2021-08-06
    Bra kommunikation och bemötande. Vi köpte flyttstäd men fick gå in och göra lite småfix i efterhand när vi kollade noggrannare dagen efter. Städarna kändes stressade av tidsregler från cheferna och det kändes som att de inte hann göra det tillräckligt grundligt. Det funkade, men skulle inte rekommendera företaget till en vän.
    2021-08-06
    Jättenöjd. Mycket duktiga o trevliga.
    2021-08-06
    Inte proffsigt, bokningen lades inte in, och lite småfel. Men bra bemötande av de anställda. Speciellt av en viss teamleader som jag inte fick namnet på.
    2021-08-03
    De hade en lista på vad som ingick i en flyttstädning och flera av dessa var inte godkända vid besiktning. Detta ledde till att jag själv fick städa en hel del till. Mailade dem flera gånger angående detta utan svar. Dock fick jag snabbt svar när jag frågade efter fakturan som inte kommit. Den direktkontakt jag hade med personal på plats var god. Efter vidare kontakt fick jag avdrag på priset vilket uppskattas.
    2021-07-26
    Flyttstädningen var till belåtenhet både av mig o de som flyttade in. Väl värt pengarna.
    2021-07-25
    Supertrevligt bemötande av de som kom och jag är jättenöjd.
    Jag blev tipsad om denna städfirma av en kollega och hon sa att det var ett superbra jobb dom gjort till en av hennes familjemedlemmar. Jag blev jättenöjd.
    När min hyresvärd var på plats nån dag efter var hon inte nöjd med avtorkning av arbetsbänkar, spis och en rostfri bänk i köket. Jag försökte kontakta firman men fick bara ett mejl om att det gick att boka en ny städning vilket inte var vad jag ville men allt löste sig till slut.
    2021-07-25
    Jag köpte flyttstäd, och blev mycket nöjd med det. Blev bra bemött. Var rent och fint städat.
    2021-07-21
    Bra och smidigt bemötande, och väldigt fint städat.
    2021-07-19
    Missade att städa en massa
    Micro ej rengjord
    Lister ej avtorkade
    Med mera, tyvärr.
    2021-07-08
    Trevliga, gjode ett bra jobb.
    2021-07-07
    Det som var bra var egentligen bara deras kundtjänst. Städningen i sig var inte alls bra. Jag anlitade dem till flyttstäd av min etta på 49kvm och betalade 1850:- efter avdrag. Hade jag betalt en tusenlapp hade jag kunnat ha överseende för bristerna, men jag fick sannerligen inte vad jag betalade för.

Det var tre av elva hyllor i garderoberna som inte var städade alls, som jag själv enkelt torkade av med en fuktig trasa.
    Långa och flertalet partier av golvlisterna som fortfarande var både smutsiga och dammiga. Dessa torkade jag också själv rent med en disksvamp.
    Stänk av kalk och smuts fanns kvar under hyllorna ovanför vasken. Detta upptäcktes av dem nya hyresgästerna. Så där vet jag inte om SS kom och åtgärda.
    Inuti ugnen var där rester kvar från deras rengöringsmedel/pulver. Detta tog jag också själv med en trasa.
    Ugnsplåtarna var bara rengjorda på ovansidan och när jag och min besiktningsman lyfte upp alla plåtar var där smutsigt i botten av lådan dem ligger i. Detta var droppen och det var här jag kontaktade kundtjänst. Skulle såklart gjort det redan från början..

Kontaktade som sagt kundtjänst och där var dem trevliga och samarbetsvilliga. Dem bad om ursäkt och skickade samma dag en stackare som fick skrubba rent plåtarna som dem andra två äggen slarvat med från början.

Jag blev själv rekommenderad att anlita Skåne Städ av en kollega som varit väldigt nöjd med dem efter sin flyttstäd, så jag väljer att tro att det bara var två rötägg som jag fick att städa min lägenhet.

/ Freddi Sjöbäck
    2021-07-06
    Den beställda flyttstädningen utfördes på ett mycket bra sätt! Rent och fint blev det! Vi bokade med kort varsel men det gick att lösa och de kom på utsatt tid.
    2021-07-06
    Smidigt, kvalitativt och billigt. Precis det jag letade efter.
    2021-07-06
    Superbra städning och snabbt avklarat.