Välkommen till Skånestäd AB

Skånestäd AB är ett av de ledande företagen inom flyttstädning i Skåne med
huvudkontor i Malmö. Vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och lämnar
alltid ”Nöjd-kund-garanti”. Som medlem i branschorganisationen
Städbranschen står vi för trygghet och kvalitetsgaranti. Letar du efter ett professionellt städföretag i Skåne? Vi på Skånestäd AB har
flyttstädning som en av våra specialiteter. Årligen genomför vi över 100-tals
flyttstädningar över hela Skåne. Dessutom utför vi även traditionella städuppdrag.

Läs vad 233 kunder tycker om Skånestäd AB 2

2022-05-13 Verifierad kund
    Vi valde flyttstäd och är mycket nöjda med resultatet
    2022-05-11 Verifierad kund
    Vi hade bestämt en tid dom skulle komma men det blev framflyttat två gånger så dom blev två timmar sena!
    Dom sa att dom skulle höra av sig 30 min innan dom blev klara men det gjorde dom inte så vi kunde inte stämma av städningen.
    Dagen efter när vi gick in i lägenheten så var där mycket som inte var gjort! Inte städat på köksluckorna, inte bakom elementen, damm i hörnen och smuts i skåpen i köket!
    Något positivt var att fönsterna var putsade bra!
    2022-05-03 Verifierad kund
    2022-05-02 Verifierad kund
    Flyttstädningen gjord av Skånestäd utfördes till stor belåtenhet då lägenheten var mycket ren och städad enligt överenskommelse
    2022-05-01 Verifierad kund
    Bra bemötande men det efter att vi bestämt ett datum så kom de ändå två dagar tidigare än bestämt. Det var inga problem men när jag inspekterade städningen ett par dagar senare hade de glömt att torka ur två av köksskåpen, det låg smulor kvar på köksgolvet, en trasa låg kvar i ett skåp och dörrarna var inte avtorkade (allt detta stod dock med i arbetsbeskrivningen). Resten av städningen var ok, t ex bra putsade fönster och rutor.
    Jag städade detta sista själv och fick dra av 10% på deras faktura efter kort mejlkontakt.
    2022-04-27 Verifierad kund
    Trevlig personal och ett väl utfört arbete.
    Dom nya ägarna till huset var nöjda.
  • Gabriella O
    skrev om Skånestäd AB
    2022-04-25 Verifierad kund
    Noggrann och trevlig personal
    2022-04-22 Verifierad kund
    Tack för ett bra städning trots så kort varsel.
    2022-04-14 Verifierad kund
    Anlitade företaget för flyttstäd. Städningen var inte ordentligt gjord. Även om det åtgärdades några dagar senare ville jag gärna att det skulle gjorts ordentligt från början. Jag hade några specifika önskningar om var de skulle städa extra noga, detta gjordes ej trots jag fått det bekräftat från företaget.
    2022-04-07 Verifierad kund
    Snabbt svar på offert, bra pris och snyggt jobb
    2022-03-22 Verifierad kund
    Otroligt bra service, blev väldigt proffesionellt bemött och de gjorde ett strålande jobb. Dem fick till o med bort all kalk i badrummet som funnits där i flera år. Vi är mycket nöjda och rekommenderar starkt!
    Det glädjer oss att ni är nöjda.🙂 Välkommen åter.

2022-03-22 Verifierad kund
    Mycket bra service och perfekt utfärdad städning!

2022-03-22 Verifierad kund
    De var lätta att boka med, dök upp i tid och huset var skinande rent efteråt, allt till en mycket rimlig peng. Jag fick tag på företaget via rekommendation och kommer själv absolut rekommendera dem vidare i min tur. Mycket nöjd !!

2022-03-21 Verifierad kund
    Mycket noggranna och bra arbete.

2022-03-21 Verifierad kund
    Bra service. flexibla, noggranna, trevliga. Bara poitivt
    Skönt att blev nöjda.🙂 Välkommen åter. Skånestäd AB
  • 2022-03-12 Spontant omdöme
    Anlitade Skånestäd för flyttstädning och städningen blev godkänd av besiktningsman.

Kommer anlita er igen

2022-03-12 Verifierad kund
    Jag förväntade mig ett kliniskt och rent hem(flyttstädning).
    Missade otroligt mycket på öppna ytor och vi fick påpeka sådant som var direkt synligt eller smuts på badrumsgolvet/sovrum.
    Missade mycket på damtorkningen.

Det var väldigt mycket som dem fick göra om när vi fick bli kvar där och påpeka allt slarv.
    Vi tyckte inte det var värt priset för så mycket slarv.

Fick besked av de nya köparna av radhuset att dem dessutom hade slarvat ordentligt på kaklet i köket om att det var fortfarande fett kvar och slarvigt utförande helt enkelt.

Det enda som var helt felfritt var fönsterputsen.
    Hej Johanna,

Det va tråkigt att höra att det nya ägaren var missnöjd. Men vi har gjort henne nöjd nu med städningen och fixade hennes synpunkter av städningen.
    2022-03-07 Verifierad kund
    Trevlig kille som mötte upp och städningen blev godkänd vid besiktningen.
    Hej, det glädjer oss att du blev nöjd med städning och välkommen åter. Skånestäd AB
    2022-03-02 Verifierad kund
    Superbra städat, är toppennöjd
    Det glädjer oss att ni är nöjda och välkommen åter.

2022-03-01 Verifierad kund
    Bokade visningsstädning via telefon men fick ej skriftlig bekräftelse eller villkor för min bokning som avtalats. Det gjorde det svårt att förbereda inför städningen och veta om vi fått det vi sedan fick betala för. Delar av städningen var noggrann medan andra delar gick för fort eller uteblev. Slutade med att vi fick stressa och städa många bitar själva inför visningen.
    Hej Frida,

Det va tråkig att höra, tack för din feedback. Vi ska tänka på det i framtiden. Du är välkommen att beställa då kan du ordentlig rabatt av oss.

2022-03-01 Verifierad kund
    Väldigt trevliga. Det var inte riktigt rent efter städningen (men bra städar i det stora hela, men köket hade missar), de erbjöd sig att komma tillbaka och städa men pga besiktning var vi tvungna att ta itu med det tidigare själva. Då erbjöd de istället avdrag på priset. Rekommenderar dem varmt!
    Det glädjer oss att du blev nöjd. Välkommen åter.
    2022-02-28 Verifierad kund
    Använde företaget för flyttstäd. De hade inte ens öppnat skåp o lådor i huset för att göra rent! Hur vet jag det? För smutset var totalt orört! Förmodligen har de bara dammsugat o moppat lite spontant. Felet jag gjorde var att inte kolla städningen noggrant inom den garanti veckan man har men att de inte ens öppnat skåp o lådor visar var jag inte beredd på. Bildbevis har jag om någon misstror på detta låtsas städ!
    Hej Fozia,

Såsom vi pratade i telefonen så var lägenheten i extrem dålig skick och vi gjorde vårt bästa att städa samt rensa allt kalk samt la 3 timmar extra. Din bostad behöver renoveras och en grov städningen kan inte göra dig nöjd.
    2022-02-22 Verifierad kund
    Tycker dom skötte allt väldigt bra.
    Tack för allt.
    Skönt att höra att ni blev nöjda med städningen och välkommen åter. Skånestäd AB
    2022-02-15 Verifierad kund
    Snabb och effektiv handläggning vid offertförfrågan. Trevlig städpersonal som var punktlig, öppen för personliga lösningar med städning kring möbler samt gjorde ett bra jobb på det stora hela. Rekommenderar!
    Det glädjer oss att du blev nöjd med städningen. Välkommen åter. Skånestäd AB
    2022-02-08 Verifierad kund
    Bra bemötande, men tyvärr håller inte städningen så hög kvalitet. Gick ej igenom lägenhetsbesiktningen.
    Det var tråkigt att höra att du har blivit missnöjd med städningen. Hade du ringt in kundtjänsten då hade vi ordnat bristerna. Skånestäd AB
    2022-02-01 Verifierad kund
    Snabb kontakt, bra bemötande och bra utförande av flyttstädning. Tack
    Skönt att du blev nöjd med städningen. Välkommen åter. Skånestäd AB
    2022-01-26 Verifierad kund
    Jag hade skånestäd som utförde flyttstädning åt mig den 21/1.
    De var två killar som var mycket noggranna och proffsiga. Dessutom var de mycket trevliga.
    Jag kan varmt rekommendera skånestäd.

Irene Olofsson
    Det glädjer oss att du blev nöjd med städningen. Välkommen åter.

2022-01-23 Verifierad kund
    Väldigt trevlig personal och bra service! Tack för ett bra bemötande :)
    2022-01-21 Verifierad kund
    Bra städat och ett mycket fint bemötande.
    Fullt nöjd
    Det glädjer oss att du blev nöjd med städningen. Välkommen åter.

2022-01-20 Verifierad kund
    Trevliga människor som gjorde sitt allt för att vi ska vara nöjda!
    2022-01-19 Verifierad kund
    Bästa💥
    Fick snabbt hjälp och med grym personal och service är vi supernöjda och kan varmt rekommendera Skånestäd 🌟
    2022-01-18 Verifierad kund
    Jag heter jonas inte per 😀
    Jag fick ingen återkoppling när ni var färdiga med städningen. Men besiktningen gick igenom och det är det som räknas
    2022-01-10 Verifierad kund
    Usel städning. Vi fick underkänt på hälften av checklistan från hyresvärden. När vi bad dem göra om jobbet så var det fortfarande smutsigt.
    2022-01-08 Verifierad kund
    Väldigt smidig flyttstädning utan anmärkningar!
  • JOHN E
    skrev om Skånestäd AB
    2021-12-20 Spontant omdöme
    Trevlig personal och bra valuta för pengarna.
    2021-12-20 Spontant omdöme
    Bra service och snabb återkoppling.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Allt OK.
    Bra jobb, smidigt utan krångel.
    2021-12-15 Verifierad kund
    Mycket besviken på hur dåligt ugnen var rengjord vid flyttstädningen jag beställde. Förväntade mig högre kvalitetsstandard, det hela slutade med att jag helt enkelt rengjorde den själv!
    2021-12-09 Verifierad kund
    Ett bra utfört arbete och ett bra bemötande
    2021-12-08 Verifierad kund
    Städningen var bra, blev godkänt vid besiktningen.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Personalen som städade hos mig var snabba och noga, hjälpsamma och trevliga.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Trevligt bemötande både på telefon och när jag träffade städaren. Noggranna och effektiva.
    2021-12-06 Verifierad kund
    Möttes upp av tre ovårdade, utländska män som inte förstod eller pratade svenska. Engelskan funkade sådär.
    Kom hem efter några timmar till ett hus som luktade äckligt (gammalt skurvatten?) och det låg använt toalettpapper på köksön. Speglarna i badrummen fick jag skura om, var helt immiga. Fixade lite småsaker till, och sedan överlämnade vi till nya köpare någon dag efteråt.
    Köparna kontaktade mig gällande både lukt och lite andra saker som de senare tog med Skånestäd själva.
    Väldigt missnöjda.
    2021-12-06 Verifierad kund
    Jättebra städning, ingenting att anmärka på. Och toppen att de kunde städa en helgdag!
    2021-12-05 Verifierad kund
    Trevliga och bra städat! Beställde flyttstäd.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Smidig och flexibla i kontakten. Trevligt bemötande!
    2021-12-05 Verifierad kund
    Vi är nöjda med kommunikationen, resultatet och bemötandet.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Anlitade skånestäd för flyttstädning som blev godkänd direkt av hyresvärden. Det var lite oklarheter med när de var färdiga, men allt löste sig till slut.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Helt okey, men mycket som inte gjordes. Kom tillbaka och gjorde det som missats, men inte på överenskommen tid.
    2021-12-05 Verifierad kund
    När första städningen genomförts var den undermålig, de kommer tillbaka och städar en gång till och det är fortfarande uselt. Hyresgästen som tog över lägenheten var missnöjd men ingen av oss orkade dividera med skånestäd om detta.
    Rekommenderas ej.