Skånestäd AB

Skånestäd AB

Välkommen till Skånestäd AB

Skånestäd AB är ett av de ledande företagen inom flyttstädning i Skåne med
huvudkontor i Malmö. Vi erbjuder konkurrenskraftiga priser och lämnar
alltid ”Nöjd-kund-garanti”. Som medlem i branschorganisationen
Städbranschen står vi för trygghet och kvalitetsgaranti. Letar du efter ett professionellt städföretag i Skåne? Vi på Skånestäd AB har
flyttstädning som en av våra specialiteter. Årligen genomför vi över 100-tals
flyttstädningar över hela Skåne. Dessutom utför vi även traditionella städuppdrag.

Läs vad 81 kunder tycker om Skånestäd AB 2

2021-04-16
    Noggranna och serviceminded.
    Jag blev jättenöjd med flyttstädningen och jag kan varmt rekommendera dem. Kommer definitivt anlita dem igen!
    2021-04-09
    God service! Rent och fint och gott bemötande.
  • Annika N
    2021-04-04
    Beställde flyttstäd av en firma som utger sig för att vara experter på just flyttstädning. Flera missar upptäcktes vid inspektionen efteråt, och överenskommelser hade inte hållits. Mycket dåligt städat, det enda som var OK var inuti skåp, lådor och vitvaror. Golv, väggar och tak var katastrof! Även fönstren var slarvigt putsade. Jag kan inte rekommendera detta företag!
    2021-04-04
    Bokade en storstädning, i tron om att lister torkas, man dammsugar under kuddar i soffan tex.
    Killarna frågade om de skulle putsa fönster, jag frågade om det ingick i priset? Vet inte svarade de, så jag avstod.
    Fick besked att det skulle ta ca 3 timmar, dom startade ca 12.30...de ringde mig 14.30 och var klara.
    När jag kom hem hängde min taklampa i hallen på trekvart o kupan höll på att trilla ner. Grus o smuts på skostället och på golvet. Hallampan på byrån och kökslampan i köket fortfarande lika smutsiga.
    I sovrummet fortfarande smutsigt på listerna längst golvet och smutsigt i soffan, inte heller matmöblemanget i vardagsrummet var avtorkat.
    En av killarna kom tillbaka o justerade men tycker ändå det var för många saker som brast.
    Gick sen in på toa.....var tog mitt toalettpapper vägen???
    Så, tyvärr...inte nöjd!
    2021-04-03
    Rekommenderar starkt!
    De gör vad de lovar!
    2021-04-03
    Jag rekommenderar Skånestäd.

Anlitade Skånestäd för flyttstädning och resultatet blev utmärkt.
    2021-04-01
    Flyttstäd. Mycket slarvig städning, tackade nej till erbjuden efterstäd pga för mycket besvär för min del, förlorat förtroende och dålig kommunikation. Tack och lov schysst och rejält nedjusterad men senkommen faktura. Hade hellre betalat fullt och sluppit köra fram och tillbaka med städattiraljer och städa - det är därför man anlitar andra.
    Hej Birgitta, Väldigt tråkig att du har upplevt det så besvärligt och vi ber om ursäkt för det. Flyttstädning som ni beställde var för en bostad som skulle nästan total renoveras enligt dig och vi behövde inte städa på många platser. Därför av misstag har våra personal förstått fel just på de ställe som skulle städas och inte. Jag erbjöd komplettering men du tackade nej til det också eftersom du orkade inte öppna för personal eller lämna nycklarna. Priset för städningen var 2 200 kr efter Rut. Avdrag och jag sänkte den till 1000 kr som Nöjd kund garanti. Som Nöjd Kund Garanti har man alltid 7 dagars städgaranti och kunden har rätt till att utnyttja den. Vi fick aldrig den chansen. Mvh Pierre Aga Skånestäd AB
    2021-04-01
    Skånestäd är ett företag som vi kan rekommendera till mina vänner med gott samvete
    2021-04-01
    Ajax köpte flyttatäd. De gjorde ett väldigt ojämnt uppdrag. Vissa delar blev jättebra andra missade de helt.
    2021-03-27
    Punktligt och bra. Prisvärt. Snabb återkoppling vid offertförfrågan och bokning.
    2021-03-27
    Snabbt svar vid offertförfrågan. Inga konstigheter. Fönsterputsen var dock sådär..
    2021-03-22
    Väldigt smidig kommunikation via mail. Kunde boka om datumet utan problem. Trevlig personal och välstädat resultat.
  • Nils C
    2021-03-19
    Det var bra att de kom så kvikt, DEt var rörigt om det var flytt städ eller stor städning vi hade beställt storstädning
    Förväntade oss rent oc snygtt avtorkat mm
    Bara golv o fönster o kök belv fixat restebn av huset vr det fortfarande byggdamm
    väldigt illa städat
    2021-03-16
    De gjorde ett bra jobb, men vad tyvärr att på städdagen måste kunderna betala extra avgifter baserat på den ursprungliga offerten. För alla företag som vill uppnå en långsiktig utveckling är detta definitivt ett kortsiktigt beteende. Alla flyttstädning tjänster citeras utifrån husets storlek. Om ditt företags offert kräver ytterligare hänsyn till husets städning, vänligen meddela kunden tydligt när du tillhandahåller offert eller på företagets webbplats, istället för att kräva att kunden ökar priset på städdagen.
    Hej Huian, Tråkigt att höra att du har blivit missnöjd med servicen. Jag fick bilderna på köket och såg hur fettig och smutsigt köket var. Tyvärr kan man inte bifoga in bilderna här på Reco. I offerten som du fick av oss står tydligt att priset Gäller normal nedsmutsning och så va inte fallet, det va väldigt fettig och smutsigt i köket. Teamledare ville lägga 1000 kr extra men jag la bara 700 kr extra för ta hänsyn till dig efter samtalet vi hade under städdagen. Jag tycker inte att dina 2 poäng stämmer ihop med själva servicen. På vår hemsida under betalning står det tydligt att priset gäller normal nedsmutsning. Vi arbetar enligt plan och har ungefärligt uppskattning på hur mycket tid det ska ta för varje flyttstädning. För att kunna planera för nästkommande jobb under dagen. Hos dig tog det 1.30 timme extra. Mvh Pierre Aga Skånestäd AB Skånestäd AB
    2021-03-11
    Kom i tid, gjorde ett grundligt jobb. Inga klagomål från varken mig eller nyinflyttad
    2021-03-11
    We order move out cleaning. The booking process was easy and fast, however the cleaners showed up almost 2 hors prior to what was agreed upon.
    They had to come back on the next day as the cleaning was not entirely up to the expectations. However, when faced with the claim with some spots not cleaned, they offered to come the next day right away.
    We were overall happy with the company.
    2021-03-09
    Bra bemötande, tyvärr inte lika bra städning. Slarvigt städat i kök framförallt, även glömt städa golv under element. De ville komma tillbaka och fixa vilket var jättebra, men nya ägarna valde att städa själva. Så, bra bemötande men bättre om städningen görs ordentligt direkt!
    2021-02-25
    Vi har anlitat Skånestäd AB till en flyttstädning.
    Snabb och smidig kommunikation. Mycket trevlig personal, jättebra service!
    Rekommenderas varmt!
    2021-02-23
    Bra pris och väl utfört. Lätt att ändra datum och boka via mail. Trevliga i bemötande.
    2021-02-10
    Trevligt bemötande och väl genomförd städning!
    2021-02-10
    Snabb och bra service. Trevligt bemötande. Storstädning och fönsterputs.
    2021-02-05
    flyttstädning, god service, snabbt svar på offertförfrågan
    2021-02-02
    Väl utfört arbete. God, snabb kontakt. Ringde innan att de var lite sena.
    2021-01-29
    Flyttstädning: Vi var nöjda! Rekommenderas. Mycket ingick i priset.
    2021-01-27
    Jag anlitade dem för flyttstädning och är mycket nöjd. De kom i tid, vänligt bemötande och var mycket noggranna och bra. Fakturan med det överenskomna beloppet kom med mejlen dagen efter. Precis så här man som kund vill ha det!
    2021-01-27
    Valde Skånestäd för flyttstädning av lägenhet. Vi anmärkte flera brister, bland annat att dem troligtvis lutat sig på fönsterbrädan så pluggen i väggen var halvvägs ute och stenbrädan höll på att åka av i golvet. Förutom det hade dem glömt städa vissa lister i lägenheten och städa vasken i badrummet. Dessutom gjorde dem av med en fjärrkontroll till bänkbelysningen i köket. Allt det utan att nämna det för oss.
    Kommunikation är också en brist hos företaget då dem inte svarar på mail eller förstår vad man säger i telefon.
    Kommer inte anlita dem igen. Någonsin.
    Hej Johanna, Det var tråkigt att du inte blev nöjd med städningen och service. Jag har reducerat priset för flyttstädningen samt försökt komma i kontakt med dig för att kunna åtgärda bristerna och skadan. Ta gärna kontakt med oss via telefon eller e-post för att kunna prata närmare gällande ärendet. Mvh Píerre Aga Skånestäd AB Skånestäd AB
    - Flyttstädning .
    - professionellt.
    - Förväntade mig en vanlig städning. Utfördes exemplariskt och dem städade utöver vad so förväntades. Ex. tog dem även trappan utanför och gjorde fint runt fönster.
    - Väldigt nöjd.
    2021-01-18
    Flyttstädet var jättebra gjort! Väldigt trevlig man som utförde det och dessutom var priset väldigt fördelaktigt.
  • Izabella G
    2021-01-15
    Bra flyttstädning och trevlig personal! Supernöjd!
    2021-01-13
    Noggrann flyttstädning utfördes. Snabbt och effektivt.
    2021-01-10
    bra städat och bra service, jag köpte flyttstäd.
    de kom i tid och resultatet blev väldigt bra och det gick snabbt
    2021-01-06
    Trevligt bemötande!
    Snyggt och rent!
    2021-01-04
    Köpte tjänsten flyttstäd, missförstånd uppstod längs vägen men företaget löste allt till slut.
    2020-12-17
    Smidiga att ha att göra med och gjorde ett bra jobb.
    2020-12-16
    Köpte en flyttstädning
    Blev bra bemött
    Utförandet var till full belåtenhet
    2020-12-15
    Flyttstäd
    Perfekt att bara tömma radhuset och sen överlåta flyttats till er som proffsigt städade
    2020-12-13
    Bra bemötande och hantering av beställningen. Lägenheten verkade först välstädad men diskbänken blev tyvärr inte ordentligt polerad, rengöringsmedelsrester var kvar. Vi blev i huvudsak nöjda.
    2020-12-08
    Flyttstäd, snabbt och smidigt gick det.
    - Flyttstädning
    - Mycket trevlig personal. Tyvärr minns jag inte namnet på mannen jag träffade.
    - Jag förväntade mig en städning som inte gav några påpekande. Vilket jag heller inte fått av min köpare till lägenheten. Jag är själv petig och kundr väl se småsaker, dock hade jag inte klagat utan åtgärdat det själv om jag var köpare.
    - Mycket nöjd!
    2020-12-03
    Städfirman var vänliga nog att städa samtidigt som flyttfirman var där. För att flyttfirman var på plats samtidigt blev inte städkvalitén lika hög som väntat.
    Städfirman var väldigt måna om att ha nöjda kunder och erbjöd sig direkt att komma ut för att fixa det som behövdes fixas. Nya köparna hade redan flyttat in saker och istället fick jag kompensation på priset.

I slutändan väldigt nöjd med servicen.
    Hej Gustaf, Tack feedback och välkommen åter. Mvh Pierre Skånestäd AB
    2020-12-03
    Flyttstädning. Allt klaffade perfekt.
    2020-12-03
    Jättenöjd! De var proffsiga och snabba.
    2020-12-02
    We requested a home cleaning for when we moved out of the appartment. The company was quick to reply, answered all our questions and was very friendly when they arrived for the cleaning service. They went above and beyond when it came to cleaning. Our appartment and balcony was left in a much cleaner state then when we moved in. I will be looking forward to hiring them for more frequent house cleaning.
    2020-11-30
    Snabb, rak och problemfri kommunikation. Skånestäd löste flyttstädningen utan anmärkningar.
    2020-11-29
    Köpte flyttstäd och de gjorde ett bra jobb att städa. De missade en grej som jag anmärkte och de kom tillbaka morgonen därpå och åtgärdade. Passerade besiktningen av hyresvärden.
    Är definitivt nöjd och skulle rekommendera till andra. Prisvärt.
    2020-11-29
    Beställde flyttstädning.
    Kontakten från offertförfrågan till färdigstädandet har varit mycket bra.
    Bra utfört arbete oxå.
    Mycket nöjd.
    2020-11-28
    Flyttstädning.
    Själv städningen utfördes bra. Det uppkom skador i lägenheten i samband med städningen som åtgärdades snabbt med bra resultat. Dock fick jag som kund själv ta tag i att dessa skador skulle åtgärdas och fick ingen information från företaget att skadorna skett. Hade kommunikationen varit bättre hade betyget också blivit högre.
    2020-11-11
    Flyttstäd som var noggrant utförd. Bra bemötande och snabb service. Visa starkt att personalen ville utföra jobbet. Rätt prisklass.
    2020-11-11
    Vi fick inte godkänd städningen men inspektören erbjöd sig att städa det som fattades själv.
    2020-11-10
    Städning av lägenhet. Bra bemött totalt. Inget att kommentera!
    Tack för dina fina ord och välkommen åter. MVH Pierre Skånestäd AB