Stambyte av vårat badrum i hyreshus under hösten 2024. Byggpersonalen går in i lägenheten innan utsatt tid och ringer ej på, otrevliga. Vid tillsägelse hämtar en ”snickare” en annan man som då öppnar dörren och går in med otrevlig ton. Dem städar ej efter sig, gör ej klart jobbet, utan man får jaga efter personalen för att åtgärda det dem ska göra. Man får leta upp arbetsledare/platschef för att få något att hända. Fog som lossnar, rören lossnar från fästet i väggen som sitter med dubbel fästande tejpen. Dem går in i rum...
Våtrumsteknik i Skandinavien AB
Om företaget
Våtrumsteknik AB är ett företag som utför stambyten och renoveringar på totalentreprenad i flerbostadshus. Arbetena utförs med egna rörmontörer, byggnadsarbetare och platschefer. Vi renoverar ca 700-800 lägenheter om året.
10 omdömen om Våtrumsteknik i Skandinavien AB
Mycket bra och förtroendeskapande bemötande inför upphandling av renovering av lägenhet. Bra synpunkter på våra önskemål vid val av matrial och utrustning. Detaljerad offert med utmärkt uppföljning och resultat
Hörde nyss om ett av deras stambyten som skulle göras i vårat hyreshus. Jag renoverade mitt badrum för ca 2 år sedan. Nu skulle de ha betalt för att riva och bygga om hela mitt badrum när det bara var ett stambyte som skulle utföras. Då det är en bostadsrätt förstår jag inte hur de säger att det är ett måste att byta ut min komodo med tvättställ och duschstång eller byta mina spottar i taket, samt sänka taket för de ska dra ny el. De ville man skulle logga in på deras hemsida som om det redan var beslutat att mitt nya badrum...
Flera år efter ett katastrofstambyte, där mycket var fel och bristfälligt, och efter att Våtrumsteknik bara vägrat åtgärda eller ersätta fel i besiktningsprotokollet utfört av en oberoende besiktningsman, kommer nu en lapp i brevlådan där våtrumsteknik kräver tillträde till lägenheten en hel, av dem bestämd dag, för "inspektion av kallvattenrörisolering". Visar sig att de slarvat med isoleringen (också, det är inte precis det enda...), så rör har frusit och föreningen har vattenskador. Men istället för att be om ursäkt tycker...
Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åka på sportlov med barnbarn.
Varning för oseriöst företag. Stambytet blev en mardröm. Lågt kvalitet, klantigt arbete, försäningar och ETOR.
Ganska nöjd i slutändan. Jobbigt med stambyte överlag speciellt under rivningsveckan. Trevlig personal och bra hantering med tillval. Tilläggsbeställningar och val görs via deras webbportal, det tyckte jag om. Och det fanns möjlighet med tillvalsmöten för dom med mindre datorvana.
Våren 2022 Installerade Inneklimat en luft/vattenvärmepump i vårat hus. Efter att säljaren rekommenderat oss en AIR X 413 som bästa alternativ för vårat hur hus så valde vi denna. I och med att huset ligger på en höjd så skulle det bli svåråtkomligt att borra för bergvärme så luft/vatten fick bli alternativet. I skiftet Mars/april installerades pumpen och redan från andra dagen började pumpen visa felkoder. Det kollades och nollställdes men man visse inte varför det hänt. Detta hände flera gånger under våren. Sen kommer sommar och eftersom värmen inte använd då så klarade vi oss från felkoder fram till hösten då det började igen, felkoderna kom var och varannan dag, varje gång slår pumpen av och pannan går på el. Man kollar några gånger under vintern men problemen fortsätter, vi får elräkningar mellan 10000-20000kr per månad för att pannan går på el och ändå inte värmer upp huset ordentligt(kalla radiatorer), man byter något kärl i innedelen för att trycket faller till noll varje dag. Man är ute och försöker fixa det ett 10 tal gånger. sen kommer våren/sommaren och felkoderna slutar eftersom huset är varmt ändå under sommaren. Nu i slutet av september så börjar felkoderna igen när det blir kallare ute. Vilket resulterar i att huset är kallt när man kommer upp på morgonen. I vintras klarade inte elpatronen att få upp husets värme till mer än 17-18 grader och ändå så dyra elräkningar. Man pratade flera gånger om att sätta upp någon form av utjämningskärl men det har man inte gjort. NU när när dom återigen ska försöka att fixa detta detta så vill dom att vi står för kostnaden själva!! Vi har köpt en luft/vattenvärmepump för över 120 000kr som vi har haft i snart 1 ½ år som aldrig har fungerat som det ska och att man nu försöker ducka problemet istället för att lösa det. Hur kan man ens förslå att vi som kund ska betala för något som inte fungerat under hela denna tid? När jag påpekade att jag inte vill betala för detta så bokade man direkt av tiden för att komma och kolla på vår felande pump. Vi bytte från direktvärkande el till en modern uppvärmning och det har bara orsakat problem, stora kostnader och samma uppvärmningskostnader som innan. Så sjukt besviken på Inneklimat
Bra kommunikation via webbportal, där man kunde göra sina val och skicka meddelande. Svar inom 24 timmar säger dom, gick fortare än så. Cheferna fanns alltid på plats som man kunde diskutera med. Överlag så gick det bra, ganska jobbigt under första veckorna då badrummet skulle rivas. Nöjd i slutändan med fint badrum.
Hon/han som var platsansvarig för bygget var den mest nonchalanta vi någonsin mött. Efter vårat stambyte har det blivit så lyhört att vi hör när grannarna spela musik, pratar, städär, tvättar, spolar när de varit på toaletten mm. Innan stambytet hörde vi inte våra grannar på det här sättet. Vi har fått märken efter stambytet intill vårat vardagsrum som aldrig varit där förut. Om ni hade varit tillmötesgående så hade man till slut varit nöjd tror jag.
Mycket kompetent installatör. Fick mycket information som jag inte visste tidigare.
Om man kunde ge 0 i poäng så skulle jag. Noll kommunikation mellan chefer och de som arbetar. Det är även noll kommunikation ut till de boende. Så fort något drar ut på tiden så kommer man med de sämsta bortförklaringarna och lögner man kan tänka sig. Dom verkar dessutom vara underbemannade eller för snåla för att anställa mer folk då det krävs. Jag är extremt missnöjd med dessa och jag skulle aldrig någonsin rekommendera dem.
Intern kommunikation mellan chefer och de som utför arbetet = 0. Många inhyrda tillfälliga underhuggare - resultat hönsgård. Kontakten med kunden är till en början tillmötesgående, vilket övergår till undflyende och om problem uppstår möts man till slut av rena lögner.
Anlitade Spolvision när vi hade stopp i avloppet. Snabb service, fasta priser och trevligt bemötande.
Företaget verkar inte ha någon fast struktur, mycket tillfälliga arbetstagare och ofta byten av basar. Företaget har tydligen inriktat sig på att ta bra betalt för tilläggsarbeten/tillval.