De utförs stambytet i vår lägenhet nu och det är en katastrof. Personalen är ohyfsad och saknar kompetens, och de vet inte hur arbetet ska utföras korrekt. Vi måste själva upptäcka och rätta deras misstag, eftersom de inte har kunskap om arbetet. Arbetet har orsakat stora skador i lägenheten, och de städar inte efter sig, vilket resulterade i att ett metallföremål trängde in i mitt ben. Dessutom är toaletterna i katastrofalt skick, och generellt har arbetet lett till en mycket oacceptabel och farlig arbetsmiljö i lägenheten....
Våtrumsteknik i Skandinavien AB
Om företaget
Våtrumsteknik AB är ett företag som utför stambyten och renoveringar på totalentreprenad i flerbostadshus. Arbetena utförs med egna rörmontörer, byggnadsarbetare och platschefer. Vi renoverar ca 700-800 lägenheter om året.
12 omdömen om Våtrumsteknik i Skandinavien AB
Våran BRF bokade in Våtrumsteknik för vårat stambyte, vilket blev flera månader med oproffsigt arbete. Otydligheter i priser om mellanskillnader när vi skulle ha annat än standardpaket, som kom fram när fakturan kom. Två förseningar då besiktningsmännen inte ens kunde slutföra första besiktningen då mycket inte var klart. Om en skada skedde eller annat arbete som inte blev bra, så var det alltid ett steg fram men två bak för det inte blev bra när de skulle fixa till det, eller blev en till skada. Mot slutet av Våtrumstekniks...
Stambyte av vårat badrum i hyreshus under hösten 2024. Byggpersonalen går in i lägenheten innan utsatt tid och ringer ej på, otrevliga. Vid tillsägelse hämtar en ”snickare” en annan man som då öppnar dörren och går in med otrevlig ton. Dem städar ej efter sig, gör ej klart jobbet, utan man får jaga efter personalen för att åtgärda det dem ska göra. Man får leta upp arbetsledare/platschef för att få något att hända. Fog som lossnar, rören lossnar från fästet i väggen som sitter med dubbel fästande tejpen. Dem går in i rum...
Hörde nyss om ett av deras stambyten som skulle göras i vårat hyreshus. Jag renoverade mitt badrum för ca 2 år sedan. Nu skulle de ha betalt för att riva och bygga om hela mitt badrum när det bara var ett stambyte som skulle utföras. Då det är en bostadsrätt förstår jag inte hur de säger att det är ett måste att byta ut min komodo med tvättställ och duschstång eller byta mina spottar i taket, samt sänka taket för de ska dra ny el. De ville man skulle logga in på deras hemsida som om det redan var beslutat att mitt nya badrum...
Flera år efter ett katastrofstambyte, där mycket var fel och bristfälligt, och efter att Våtrumsteknik bara vägrat åtgärda eller ersätta fel i besiktningsprotokollet utfört av en oberoende besiktningsman, kommer nu en lapp i brevlådan där våtrumsteknik kräver tillträde till lägenheten en hel, av dem bestämd dag, för "inspektion av kallvattenrörisolering". Visar sig att de slarvat med isoleringen (också, det är inte precis det enda...), så rör har frusit och föreningen har vattenskador. Men istället för att be om ursäkt tycker...
Varning för oseriöst företag. Stambytet blev en mardröm. Lågt kvalitet, klantigt arbete, försäningar och ETOR.
Ganska nöjd i slutändan. Jobbigt med stambyte överlag speciellt under rivningsveckan. Trevlig personal och bra hantering med tillval. Tilläggsbeställningar och val görs via deras webbportal, det tyckte jag om. Och det fanns möjlighet med tillvalsmöten för dom med mindre datorvana.
Bra kommunikation via webbportal, där man kunde göra sina val och skicka meddelande. Svar inom 24 timmar säger dom, gick fortare än så. Cheferna fanns alltid på plats som man kunde diskutera med. Överlag så gick det bra, ganska jobbigt under första veckorna då badrummet skulle rivas. Nöjd i slutändan med fint badrum.
Hon/han som var platsansvarig för bygget var den mest nonchalanta vi någonsin mött. Efter vårat stambyte har det blivit så lyhört att vi hör när grannarna spela musik, pratar, städär, tvättar, spolar när de varit på toaletten mm. Innan stambytet hörde vi inte våra grannar på det här sättet. Vi har fått märken efter stambytet intill vårat vardagsrum som aldrig varit där förut. Om ni hade varit tillmötesgående så hade man till slut varit nöjd tror jag.
Om man kunde ge 0 i poäng så skulle jag. Noll kommunikation mellan chefer och de som arbetar. Det är även noll kommunikation ut till de boende. Så fort något drar ut på tiden så kommer man med de sämsta bortförklaringarna och lögner man kan tänka sig. Dom verkar dessutom vara underbemannade eller för snåla för att anställa mer folk då det krävs. Jag är extremt missnöjd med dessa och jag skulle aldrig någonsin rekommendera dem.
Intern kommunikation mellan chefer och de som utför arbetet = 0. Många inhyrda tillfälliga underhuggare - resultat hönsgård. Kontakten med kunden är till en början tillmötesgående, vilket övergår till undflyende och om problem uppstår möts man till slut av rena lögner.
Företaget verkar inte ha någon fast struktur, mycket tillfälliga arbetstagare och ofta byten av basar. Företaget har tydligen inriktat sig på att ta bra betalt för tilläggsarbeten/tillval.