Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Huddinge Veho Bil Sverige AB

Läs vad 6 kunder tycker om Veho Bil Sverige AB

• Majed E

2019-02-20

Majed E skrev om Veho Bil Sverige AB
    Hej hade en garanti jobb inom bil firma då de skulle byta ut min växellåda på min Mercedes s 420 de fick byta den i Sätra i Högdalen när jag fick bilen så slogs växlarna i väldigt hårt sen fick jag lämna tillbaka bilen till Högdalen då vissade det sig att det är fel på turbinen ett tillverknings fel från Högdalen de skickade mig till Mercedes i segeltorp veho bil där utfördes en felsökning då det vissade sig vara fel på turbinen de fick byta turbinen när jag fick tillbaka bilen så slog växlarna ändå i väldigt hårt sen gick jag tillbaka till veho bil i segeltorp då de sa att det är fel på ventilhus till växelådan sen bytte de ventilhuset och det va samma fel igen tar bilen tillbaka till de och de hade glömt göra programmering det tog de 6 månader att kunna återgälda felet de gjorde en provkörning på bilen med saif och Mattias och jag ägaren då snacka mekaniken ine i verkstaden han börja prata skit om bilen han börja luras att felet är på kardan Axel och bak Axel de ville ej erkänna att de inte lyckades med denna bil på slutet vissade det sig att de hade glömt göra programmering och jag ställde han frågan om han försöker irritera mig med mening då får jag i svar att det gör han jag vart väldigt arg på honom och skrek att han skulle ner från bilen sen vi gick in i veho bil där började det bli chafs mellan oss sen kom personal i emellan och bad om ursäkt för deras kollegas beteende sen har jag vittnen på allt detta .
    Sen fick jag parkerings skada efter besiktning av veho bil i segeltorp så sa de att hela bilen skulle lackas om försäkring bolaget så att jag måste lämna bilen där då de har avtal jag lämna bilen där så ska de lacka om hela bilen de gjorde det men hela bilens lack färg va voblig när du står på sidan och solen slår på så kan man se att det är fusk jobb och alla gamla repor syns underfärgen och det talar om att de har ej slippat ner ordentligt sen har de bytt ut panorama taket och de hade jobbat med den hela taket ine i bilen va full med fingeravtryck bak vingen ramlade av efter en vecka och bak höger dörrens handtag glömde de montera till soft close funktionen och jag hade amg paket på hela bilen S63Amg och den va sönder ochså på samma skada i parkeringen men de ville ej erkänna att stötfångare fram och de lurade försäkrings bolaget att det är en kopia stötfångare och att den kostar 3000 kr nu pratar vi om en S63Amg facelift och fram vindruta fick jag med en spricka på efter att de bytt ut panorama taket sen fick jag komma tillbaka för lackering och fram vindruta och plus att jag hittade många fel på plats när jag skulle hämta ut bilen de skulle lacka om motorhuv fram och bagage luckan men när jag skulle få det omlackade vart jag lurad bara de hade endast polerat dessa delar sen gick jag tillbaka till de förklarade att jag va väldigt missnöjd och besviken på utfört arbete och att detta arbete ej är fackamanna mässigt utfört när jag pratade med de så pratade jag med Håkan hela tiden han fick hämta till mig bil lackarraen utanför veho bil så gick vi ut och kolla på bilen min kompis majed va med där som vittne håkan som är chef på verkstaden han försöker förklara att de ger bara för reporna och att man inte får tillbaka bilen som förut endast 25 % av Hur den såg ut innan plus på slutet fick de ej utföra nått mer och de så att de skulle lacka om dörrarna alla 4 sen de lurade mig polerade bara igen sen skickade de mig till en annan lack verkstad de skulle titta på stötfångare fram och de godkände att min stötfångare som satt på bilen va original där fick jag byta den hos bil akuten i Södertälje tänk att jag pratar om märkes verkstad original för Mercedes de säger att man endast får tillbaka 25 % av bilens gamla lack de tror att vi är ett par idioter som inte förstår nått deras service och beteende va väldigt kränkande plus när de bytte växellådan glömde de lägga plast skyddet för växelåds oljetråg alla skydd runt omkring började ramla av då de inte fäste de ordentligt jag vill varna till er alla som lämnar bilen där dubbelchecka efter deras utförda arbeten då jag fick fast de efter alla deras lögner de är ej pålitliga har bevis på precis allt som jag har skrivit här ,😡😡😡😡😡👎👎👎👎👎 Läs mer
  • 2018-08-03

Claas O skrev om Veho Bil Sverige AB
    Lämnade in vår vito för fel tanknig . Vh bil saltade notan till nästa 10000 kr kollade vad andra skulle ta mellan 5000-6000kr . deb tankning 10 liter när jag fyllde på gick det in 66 liter i tanken den rymer 70 liter .
    De debiterade 10 liter men tankade in 4 liter. Dessutom fick jag motorfel efter 500 m från verkstaden.

Varning för dessa skojare Läs mer
  • 2018-01-26

Kenneth T skrev om Veho Bil Sverige AB
    Väldigt oseriöst företag. Köpte en helt ny vito, fick den levererad utan tillval. Dom lovade att åtgärda dom missade tillvalen, men nu har det gått två månader och jag har fortfarande inte fått någon tid ännu. Jag har ringt dom ett flertal gånger utan framgång.
    Blev dessutom felinformerad om funktionen på dieselvärmaren, kostar nu mig 5000 kr extra att få den att fungera som dom sa att den skulle fungera.
    Dessutom var det ett antal mobiler kopplade till bluethooten som inte är mina. Misstänker att jag har fått ett demoex, fastän dom påstår att den kommer direkt från hamnen.
    Det här är ett företag som man ska ta med många nypor salt. Det finns andra återförsäljare, känns som att alla andra alternativ är bättre än detta. Läs mer
  • 2014-01-15

patrik n skrev om Veho Bil Sverige AB
    Skamligt beteende!
    11/1 köpte jag en begagnad Renault. Skriftligt kontrakt blev upprättat och undertecknat av båda parter. Köpeskillingen i avtalet är; 80000:- + min bil i inbyte.
    14/1 ringer företagets säljchef för begagnade bilar upp och säger att man gjort fel i sin kalkyl, och att jag måste betala ytterligare 10000:- för att de ska kunna genomföra affären!
    De vill alltså häva försäljningen i efterhand om inte jag betalar 10000:- MER än vad som blivit avtalat. Jag vägrar, och hävdar att vi har ett skriftligt, bindande avtal. Jag vill ha leverans av bilen.
    Gentlemens agreement, verkar vara ett okänt begrepp för företaget. Har säkert satt i system att, så snart de i efterhand insett att affären de ingått inte kommer att generera så stor vinst som de vill ha, så skiter de i ingånget avtal. Tänk om alla andra också kunde göra på det sättet. Fantastiskt, alla affärer skulle vara lysande.
    Köp bil av en annan firma, dessa är bilskojare av stora mått, men bakom en välputsad fasad Läs mer
  • 2011-07-19

rolf l skrev om Veho Bil Sverige AB
    Varning! Anlita inte detta företaget. Usel service, gamla reservdelar och okunnig personal. Läs mer
  • Ola M

2010-12-07

Ola M skrev om Veho Bil Sverige AB
    VARNING, LÄMNA ALDRIG IN DIN BIL PÅ REPARATION TILL VEHO BIL.

Det är en sådan katastrof att jag blir helt vansinnig. Det tog 2 månader att få tid för att reparera några plåtskador. Jag har varit utan min bil i ytterligare 2 månader nu. Idag får jag besked att de inte hinner innan jul. "Det har varit mycket att göra och många sjuka". Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Huddinge:

Annelie J Annelie J tycker:
“Köpte en bil Mycket trevlig p...” Läs mer