Villaggio

Villaggio

Ring 08-661 27 30 www.villaggio.se
4.3

Välkommen till Villaggio! Hos oss hittar du en genuin italiensk restaurang, precis runt hörnet. Här på Östermalm i vår erbjuds du vällagad italiensk mat med fantastiska smakupplevelser, i en stilren miljö. Vårt fokus ligger på det simpla men eleganta. Därför är alla råvaror ekologiska och noggrant utvalda. Maten kompletterar...

151 omdömen om Villaggio

FARHOUD B
Skrev om Villaggio

Var tyvärr där med familjen. Personal bland annat chefen var verkligen otrevlig. Han ljög för oss, höjde rösten åt oss, peka och gestikulerar med fingret och använde otrevligt vokabulär. Skenet bedrar alltså.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4107 omdömen 4.0 av 4107 omdömen

Jessica I Jessica I
Pontus E
Skrev om Villaggio

det kändes mittemellan, jag vet faktiskt inte om jag går tillbaka

Joel M
Skrev om Villaggio

Bra service, god mat och härlig stämning!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8066 omdömen 4.3 av 8066 omdömen

Lina E
Skrev om Villaggio

Supergod vällagad mat med kvalité!

Tim W
Skrev om Villaggio

Villagio är en extremt bra restaurang med fantastiskt trevlig personal!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Andrea G
Skrev om Villaggio

Stockholms bästa italienare, fantastisk mat och service! Missa inte denna pärla!

Anders S
Skrev om Villaggio

Bemötandet var bra. Har besökt Villagio ett flertal gånger, vilket markerar att vi tycker maten är bra.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Inger W
Skrev om Villaggio

Högklassig atmosfär, beläget nära Dramaten och centrala delar av Stockholm. Serviceinriktad personal som tillgodoser extraönskemål vid t ex allergi och intolerans och Nyårsmenyn rekommenderas!

Björn C
Skrev om Villaggio

Villaggio visade sig vara en prydlig restaurang med bra service och ett gott bemötande. Hela sällskapet (6 pers.) var nöjda med det som serverades, även om prisnivån var i högsta laget.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Birgitta S
Skrev om Villaggio

Trevlig italiensk restaurang med mycket god mat och passande viner till.

Peter E
Skrev om Villaggio

Finns inget att klaga på ! Trevligt bemötande, ypperlig service, god mat & dryck, perfekt bord för ändamålet. Rek starkt !

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4137 omdömen 4.0 av 4137 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Johan V
Skrev om Villaggio

Mycket god mat, trevligt bemötande genom hela besöket och en bra service. Precis som man vill att det ska vara. Dessutom mycket prisvärt.

Per Å
Skrev om Villaggio

TRevlig restaurang med bra service, god mat och bra vinlista.

Astrid W
Skrev om Villaggio

Härlig miljö. God mat och fantastiskt trevlig service

Sven R
Skrev om Villaggio

Jag och min flickvän vare enormt nöjda med besöket på Villaggio i början av december, inför en konsert på Berwaldhallen. Serveringen var utmärkt, personalen kunniga maten var superb, miljön sober och lugn och harmonisk. Vi rekommenderar varmt denna restaurang.

Tommy H
Skrev om Villaggio

Andra gången vi besöker Villagio. Tyvärr denna gång inte alls samma positiva upplevelse som vid första besöket. Opersonligt och lite ointresserat bemötande där inte ens frågan om hur det smakar eller om vi önskar en dessert sker. Maten dock god och vällagad som tidigare.

Björn R
Skrev om Villaggio

Fantastisk mat och service. På riktigt en av de bästa restaurangupplevelser jag haft!

Kim G
Skrev om Villaggio

Alltid lika trevligt bemötande och gott mat. Vår favorit italienare i Stockholm.

Therese B
Skrev om Villaggio

Trevlig personal och fantastisk mat!

Lars-åke N
Skrev om Villaggio

En restaurang som jag kan rekommendera. Bra service och mycket bra mat Blev väl mottagna när vi kom och bra guidning att välja vin till maten.

Kerstin Sally Maria H

Blev rekommenderad denna restaurang av en vän. Vi kommer från Skåne och var i Stockholm ngr dagar. Vi blev mycket väl omhändertagna och maten var väldigt god.

Lena S
Skrev om Villaggio

Hej! Jag är fantastisk nöjd med besöket på Villaggio samt med det vänliga bemötandet i samband med bokningen och under själva besöket. Maten och drycken var fantastisk och gav mersmak.

Annelie A
Skrev om Villaggio

Jättemysig, lagom stor restaurang. Riktigt bra och personlig service till oss som var 6 pers, och bokade en specialmeny via bookatable! rekommenderas varmt!

Karin S
Skrev om Villaggio

Ganska bra men kändes lite gammaldags. Hade gärna sett lite modernare rätter.

Mila  P
Skrev om Villaggio

Jätte mysigt ställe med trevlig personal. Personalen var väldigt hjälpsamma när vi önska överraskning till vår vän som fyllde år. Maten var go, önskar dock fler vegetariska alternativ.

Jon O
Skrev om Villaggio

Mysig miljö, utmärkt service och god, vällagad mat.

Anna K
Skrev om Villaggio

Vi blev väl mottagna när vi kom till restaurangen. Kvällen bjöd sedan på fantastisk service med trevlig personal, jättegod mat och dryck. Kommer gärna tillbaka vid nästa besök i Stockholm.

Taina L
Skrev om Villaggio

Otroligt atmosfär i en avkopplad och gemytlig restaurang. Vår service var mycket god och fin. Maten var devine och riktigt smakrikt. Kan varmt rekommenderas och vi kommer givetvis tillbaka.

Sari S
Skrev om Villaggio

Trevligt bemötande. Ungdomarna beställde mediumkött men den var för blodig i deras smak. Men mycket fint ställe. Kommer gärna tillbaka.:)

Senja L
Skrev om Villaggio

Trevlig atmosfär. Vi åt småplock till förrätt. Varmrätten var olika. Själv åt jag fisk utomordentligt god. Personalen trevlig. Nör vi var där var det väldigt varmt inne men hellre varmt än kallt.

Lennart E
Skrev om Villaggio

Vi var ett sällskap på fyra -personer -vi hade drink före maten och sedan en trerätters middag med vin. Bakgrund:Vi fyra brukar besöka restauranger och tycker om vin o mat -våra vänner är i Italien på mat o vin resa varje år Vi blev väldigt vänligt bemötta redan vid entrén. Serverades omgående drinken medan vi läste menyn. Serverades behagligt med lagom tid mellan rätterna. Vi trivdes - därtill trevlig miljö. Det blir återbesök.

Kristien P
Skrev om Villaggio

Vi var jätte nöjd ! Maten var toppen bra, service var top. varmt rekomenderat.

Annelie V
Skrev om Villaggio

Mycket trevligt bemötande, välkomnande och vänligt. God vällagad mat och miljön är varm och stilfull. Bemötande och miljö är en 4:a Maten är en 3:a

Gunilla F
Skrev om Villaggio

Mycket hög kvalitet på mat och service.

Sussie H
Skrev om Villaggio

Jag har bokat till enstor grupp&slutet grupp Alltid väll bemött Från bokning till notan har dem skött sig väll

Helena M
Skrev om Villaggio

Väldigt god mat. Härlig miljö. Väldigt trevlig personal.

Lars I
Skrev om Villaggio

Bra bemötande Fantastiska smaker från köket med vår kväll Tryffel som rives vid bordet. Bra med dryckespaket som passar menyerna. Servicen trevlig med humor och glimten i lgat. Magiskt gott efter besöket på Italienska vindagen 😋👌

Anna H
Skrev om Villaggio

Underbart sober lokal, skön italiensk musik som inte upplevs som påträngande, utan bara tillför mysig stämning. Mycket uppmärksam och professionell personal, maten levererades pronto och med gott humör. Vi åt fettuccini med en jättegod kalv med tryffel o grädde. Supergott. Rekommenderar denna restaurang varmt! Det föreslagna vinet var mycket gott.

Michael C
Skrev om Villaggio

Vi var mycket nöjda med allt från service till mat.

Onat A
Skrev om Villaggio

Det var en kanonbra upplevelse.

Sofia N
Skrev om Villaggio

Mailade Villaggio med anledning av att ta emot ett större sällskap för födelsedagsfirande. Fick snabbt svar med efterfrågat menyförslag. Väl på plats möttes vi av serviceinriktad trevlig personal. Maten var toppen, som vid tidigare besök på restaurangen. Toppen Villaggio! Vi kommer garanterat tillbaka.

Maria L
Skrev om Villaggio

Mycket trevlig personal o service. Väldigt god mat o bra meny. Hög ljudnivå som gör det svårt att prata med sitt sällskap. Kan behöva ngn form av ljuddämpande inredning

Roger B
Skrev om Villaggio

Som alltid bästa service där personalen verkligen bjuder till, Sen att det leveras mat i väldsklass är super. Denna gång åt vi oxfile pasta och en tog Risotto med Havskräftor :)

Birgit S
Skrev om Villaggio

Utmärkt service, trevligt bemötande och mycket bra rekommendationer. Vi hade tänkt beställa in 2 förrätter, men kyparen föreslog att vi skulle börja med att dela på 1 och beställa in 1 ytterligare om det behövdes. Ett alldeles utmärkt förslag. Lugn miljö - pwrfekt för trevligt samtal under middagen. Hit går vi gärna tillbaka och jag har redan rekommenderat restaurangen till andra! 👍🤗

Hannelore S
Skrev om Villaggio

Vi var tre tjejer som hade en trevlig och mysig middag på Villagio. Mycket god mat med gott vin och fin service. Lagom ljudnivå, inte så stimmigt så att man kan prata i lugn och ro. Har varit här flera gånger, kommer gärna tillbaka och rekommenderar det vidare.

Anneli S
Skrev om Villaggio

Mysig miljö, bra service och ljuvlig mat!

Annika T
Skrev om Villaggio

Jättegod mat och bra bemötande frånpersonalen,

John W
Skrev om Villaggio

Mycket trevligt bemötande och fantastisk mat!

Anneli L
Skrev om Villaggio

Det var en mycket positiv upplevelse. Maten var jättegod och framförallt var personalen väldigt trevlig och hjälpsamma och gjorde allt för att vi skulle bli nöjda och ha en trevlig kväll. Högsta betyg!!!

Linda E
Skrev om Villaggio

Bra och trevlig restaurang med vällagad italiensk mat