Villaggio

Skeppargatan 16, 114 57 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Villaggio!

Hos oss hittar du en genuin italiensk restaurang, precis runt hörnet. Här på Östermalm i vår erbjuds du vällagad italiensk mat med fantastiska smakupplevelser, i en stilren miljö. Vårt fokus ligger på det simpla men eleganta. Därför är alla råvaror ekologiska och noggrant utvalda. Maten kompletterar vi med gott vin från flera italienska regioner och vi har flera duktiga vinexperter som hjälper dig hitta rätt sort.

Vi välkomnar både stora och små sällskap. Du kan sitta både ute och inne. Om du känner för en riktigt god pannacotta, sorbet, papardelle eller pizza.

Kontakta oss för att boka bord!
Mån-Lör: 17:00-23:00
Sön: Stängt

Läs vad 150 kunder tycker om Villaggio

• Pontus E skrev om Villaggio
    det kändes mittemellan, jag vet faktiskt inte om jag går tillbaka Läs mer
  • Joel M skrev om Villaggio
    Bra service, god mat och härlig stämning! Läs mer
  • Lina E skrev om Villaggio
    Supergod vällagad mat med kvalité! Läs mer
  • Tim W skrev om Villaggio
    Villagio är en extremt bra restaurang med fantastiskt trevlig personal! Läs mer
  • Andrea G skrev om Villaggio
    Stockholms bästa italienare, fantastisk mat och service! Missa inte denna pärla! Läs mer
  • Anders S skrev om Villaggio
    Bemötandet var bra. Har besökt Villagio ett flertal gånger, vilket markerar att vi tycker maten är bra. Läs mer
  • Inger W skrev om Villaggio
    Högklassig atmosfär, beläget nära Dramaten och centrala delar av Stockholm. Serviceinriktad personal som tillgodoser extraönskemål vid t ex allergi och intolerans och Nyårsmenyn rekommenderas! Läs mer
  • Björn C skrev om Villaggio
    Villaggio visade sig vara en prydlig restaurang med bra
    service och ett gott bemötande.
    Hela sällskapet (6 pers.) var nöjda med det som serverades,
    även om prisnivån var i högsta laget. Läs mer
  • Birgitta S skrev om Villaggio
    Trevlig italiensk restaurang med mycket god mat och passande viner till. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Villaggio
    Finns inget att klaga på !
    Trevligt bemötande, ypperlig service, god mat & dryck, perfekt bord för ändamålet.

Rek starkt ! Läs mer
  • Johan V skrev om Villaggio
    Mycket god mat, trevligt bemötande genom hela besöket och en bra service. Precis som man vill att det ska vara. Dessutom mycket prisvärt. Läs mer
  • Per Å skrev om Villaggio
    TRevlig restaurang med bra service, god mat och bra vinlista. Läs mer
  • Astrid W skrev om Villaggio
    Härlig miljö. God mat och fantastiskt trevlig service Läs mer
  • Sven R
    Sven R skrev om Villaggio
    Jag och min flickvän vare enormt nöjda med besöket på Villaggio i början av december, inför en konsert på Berwaldhallen. Serveringen var utmärkt, personalen kunniga maten var superb, miljön sober och lugn och harmonisk. Vi rekommenderar varmt denna restaurang. Läs mer
  • Tommy H skrev om Villaggio
    Andra gången vi besöker Villagio. Tyvärr denna gång inte alls samma positiva upplevelse som vid första besöket. Opersonligt och lite ointresserat bemötande där inte ens frågan om hur det smakar eller om vi önskar en dessert sker.
    Maten dock god och vällagad som tidigare. Läs mer
  • Björn R skrev om Villaggio
    Fantastisk mat och service. På riktigt en av de bästa restaurangupplevelser jag haft! Läs mer
  • Kim G skrev om Villaggio
    Alltid lika trevligt bemötande och gott mat. Vår favorit italienare i Stockholm. Läs mer
  • Therese B skrev om Villaggio
    Trevlig personal och fantastisk mat! Läs mer
  • Lars-åke N skrev om Villaggio
    En restaurang som jag kan rekommendera. Bra service och mycket bra mat
    Blev väl mottagna när vi kom och bra guidning att välja vin till maten. Läs mer
  • Kerstin H skrev om Villaggio
    Blev rekommenderad denna restaurang av en vän. Vi kommer från Skåne och var i Stockholm ngr dagar. Vi blev mycket väl omhändertagna och maten var väldigt god. Läs mer
  • Lena S skrev om Villaggio
    Hej!
    Jag är fantastisk nöjd med besöket på Villaggio samt med det vänliga bemötandet i samband med bokningen och under själva besöket. Maten och drycken var fantastisk och gav mersmak. Läs mer
  • Annelie A skrev om Villaggio
    Jättemysig, lagom stor restaurang. Riktigt bra och personlig service till oss som var 6 pers, och bokade en specialmeny via bookatable! rekommenderas varmt! Läs mer
  • Karin S skrev om Villaggio
    Ganska bra men kändes lite gammaldags. Hade gärna sett lite modernare rätter. Läs mer
  • Mila  P skrev om Villaggio
    Jätte mysigt ställe med trevlig personal. Personalen var väldigt hjälpsamma när vi önska överraskning till vår vän som fyllde år. Maten var go, önskar dock fler vegetariska alternativ. Läs mer
  • Jon O skrev om Villaggio
    Mysig miljö, utmärkt service och god, vällagad mat. Läs mer
  • Anna K skrev om Villaggio
    Vi blev väl mottagna när vi kom till restaurangen. Kvällen bjöd sedan på fantastisk service med trevlig personal, jättegod mat och dryck. Kommer gärna tillbaka vid nästa besök i Stockholm. Läs mer
  • Taina L skrev om Villaggio
    Otroligt atmosfär i en avkopplad och gemytlig restaurang. Vår service var mycket god och fin. Maten var devine och riktigt smakrikt. Kan varmt rekommenderas och vi kommer givetvis tillbaka. Läs mer
  • Sari S skrev om Villaggio
    Trevligt bemötande. Ungdomarna beställde mediumkött men den var för blodig i deras smak. Men mycket fint ställe. Kommer gärna tillbaka.:) Läs mer
  • Senja L skrev om Villaggio
    Trevlig atmosfär. Vi åt småplock till förrätt. Varmrätten var olika. Själv åt jag fisk utomordentligt god. Personalen trevlig. Nör vi var där var det väldigt varmt inne men hellre varmt än kallt. Läs mer
  • Lennart E skrev om Villaggio
    Vi var ett sällskap på fyra -personer -vi hade drink före maten
    och sedan en trerätters middag med vin.
    Bakgrund:Vi fyra brukar besöka restauranger och tycker om vin o mat -våra vänner är i Italien på mat o vin resa varje år
    Vi blev väldigt vänligt bemötta redan vid entrén.
    Serverades omgående drinken medan vi läste menyn.
    Serverades behagligt med lagom tid mellan rätterna.
    Vi trivdes - därtill trevlig miljö.
    Det blir återbesök. Läs mer
  • Kristien P skrev om Villaggio
    Vi var jätte nöjd ! Maten var toppen bra, service var top.
    varmt rekomenderat. Läs mer
  • Annelie V skrev om Villaggio
    Mycket trevligt bemötande, välkomnande och vänligt. God vällagad mat och miljön är varm och stilfull.
    Bemötande och miljö är en 4:a
    Maten är en 3:a Läs mer
  • Gunilla F skrev om Villaggio
    Mycket hög kvalitet på mat och service. Läs mer
  • Sussie H skrev om Villaggio
    Jag har bokat till enstor grupp&slutet grupp
    Alltid väll bemött
    Från bokning till notan har dem skött sig väll Läs mer
  • Helena M skrev om Villaggio
    Väldigt god mat. Härlig miljö. Väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Lars I skrev om Villaggio
    Bra bemötande
    Fantastiska smaker från köket med vår kväll Tryffel som rives vid bordet.
    Bra med dryckespaket som passar menyerna.
    Servicen trevlig med humor och glimten i lgat.
    Magiskt gott efter besöket på Italienska vindagen 😋👌 Läs mer
  • Anna H skrev om Villaggio
    Underbart sober lokal, skön italiensk musik som inte upplevs som påträngande, utan bara tillför mysig stämning.
    Mycket uppmärksam och professionell personal, maten levererades pronto och med gott humör.
    Vi åt fettuccini med en jättegod kalv med tryffel o grädde. Supergott. Rekommenderar denna restaurang varmt!
    Det föreslagna vinet var mycket gott. Läs mer
  • Michael C skrev om Villaggio
    Vi var mycket nöjda med allt från service till mat. Läs mer
  • Onat A skrev om Villaggio
    Det var en kanonbra upplevelse. Läs mer
  • Sofia N skrev om Villaggio
    Mailade Villaggio med anledning av att ta emot ett större sällskap för födelsedagsfirande. Fick snabbt svar med efterfrågat menyförslag. Väl på plats möttes vi av serviceinriktad trevlig personal. Maten var toppen, som vid tidigare besök på restaurangen. Toppen Villaggio! Vi kommer garanterat tillbaka. Läs mer
  • Maria L skrev om Villaggio
    Mycket trevlig personal o service. Väldigt god mat o bra meny. Hög ljudnivå som gör det svårt att prata med sitt sällskap. Kan behöva ngn form av ljuddämpande inredning Läs mer
  • Roger B skrev om Villaggio
    Som alltid bästa service där personalen verkligen bjuder till,
    Sen att det leveras mat i väldsklass är super. Denna gång åt vi oxfile pasta och en tog Risotto med Havskräftor :) Läs mer
  • Birgit S skrev om Villaggio
    Utmärkt service, trevligt bemötande och mycket bra rekommendationer. Vi hade tänkt beställa in 2 förrätter, men kyparen föreslog att vi skulle börja med att dela på 1 och beställa in 1 ytterligare om det behövdes. Ett alldeles utmärkt förslag. Lugn miljö - pwrfekt för trevligt samtal under middagen. Hit går vi gärna tillbaka och jag har redan rekommenderat restaurangen till andra! 👍🤗 Läs mer
  • Hannelore S skrev om Villaggio
    Vi var tre tjejer som hade en trevlig och mysig middag på Villagio. Mycket god mat med gott vin och fin service. Lagom ljudnivå, inte så stimmigt så att man kan prata i lugn och ro. Har varit här flera gånger, kommer gärna tillbaka och rekommenderar det vidare. Läs mer
  • Anneli S skrev om Villaggio
    Mysig miljö, bra service och ljuvlig mat! Läs mer
  • Annika T skrev om Villaggio
    Jättegod mat och bra bemötande frånpersonalen, Läs mer
  • John W skrev om Villaggio
    Mycket trevligt bemötande och fantastisk mat! Läs mer
  • Anneli L skrev om Villaggio
    Det var en mycket positiv upplevelse. Maten var jättegod och framförallt var personalen väldigt trevlig och hjälpsamma och gjorde allt för att vi skulle bli nöjda och ha en trevlig kväll. Högsta betyg!!! Läs mer
  • Linda E skrev om Villaggio
    Bra och trevlig restaurang med vällagad italiensk mat Läs mer
  • Brunjar H skrev om Villaggio
    Good place, Good Good central in Stockholm.
    Staff a bit arrogant and could be warmer/smiling, but over all this is a Good choice for tasting Italien at a fair cost. Läs mer

Skeppargatan 16, 114 57 Stockholm