Villaggio

Skeppargatan 16, 114 57 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Villaggio!

Hos oss hittar du en genuin italiensk restaurang, precis runt hörnet. Här på Östermalm i vår erbjuds du vällagad italiensk mat med fantastiska smakupplevelser, i en stilren miljö. Vårt fokus ligger på det simpla men eleganta. Därför är alla råvaror ekologiska och noggrant utvalda. Maten kompletterar vi med gott vin från flera italienska regioner och vi har flera duktiga vinexperter som hjälper dig hitta rätt sort.

Vi välkomnar både stora och små sällskap. Du kan sitta både ute och inne. Om du känner för en riktigt god pannacotta, sorbet, papardelle eller pizza - kontakta oss så bokar vi ett bord.
Mån-Lör: 17:00-23:00
Sön: Stängt

Läs vad 86 kunder tycker om Villaggio

• Stuart A
    Stuart A skrev om Villaggio
    We had a great evening of 6 course dinner with a selected choice of fine wines presented by the Italian vineyard. Food is always a very high standard so we have no problem to recommend it!
  • Annika E
    Annika E skrev om Villaggio
    Riktigt bra mat och fantastisk personal.
    Mysigt ställe som jag återkommer till med jämna mellanrum.
  • Sofie H
    Sofie H skrev om Villaggio
    Villaggio var en väldigt fin restaurang och trevlig personal! Tog oxfilé och tycker det var märkligt att ingen sås eller sky kunde vara inkluderad i priset man fick betala. Annars var vistelsen jättebra!
  • Ingela H
    Ingela H skrev om Villaggio
    Fantastiskt god mat och trevlig personal.
  • Kristina T
    Kristina T skrev om Villaggio
    Fantastisk service under hela kvällen. Vårt sällskap åt tryffelpasta utom en person som tog en fiskrätt. Alla var mycket nöjda.

Hade inga förväntningar på Villaggio, men blev ändå mycket positivt överraskad! Mysig lokal med trevlig atmosfär. Kommer definitivt att rekommendera restaurangen till andra!
  • Märta S
    Märta S skrev om Villaggio
    Bästa tryffelpastan i stan, utan tvekan!
  • Abir T
    Abir T skrev om Villaggio
    Väldigt god mat och fin miljö!
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Villaggio
    Bra bemötade och god mat. tryffepastan är grym.
  • Per K
    Per K skrev om Villaggio
    Trevligt bemötande. Proffesionell personal. Fantastisk god mat. Bra vinsortimentet.9
  • Johan H
    Johan H skrev om Villaggio
    Bra på alla sätt.
    En krog att återvända till.
  • Thorvaldur I
    Thorvaldur I skrev om Villaggio
    Mycket godt
    Och velomhenurtagna
  • Ingemar W
    Ingemar W skrev om Villaggio
    Mycket god mat i kombination med ett passande vin till vettigt pris. Trevlig och kunnig personal! Mycket värde för pengarna.
  • Basudha B
    Basudha B skrev om Villaggio
    Perfekt mat och jättebra service.
  • Helena S
    Helena S skrev om Villaggio
    Lite av en besvikelse denna gång. Maten bara ok men framförallt var servicen långsam och oflexibel. Vi var där en måndag och stället var lugnt men allt tog väldig tid. Hade dessutom bett om att få ljus eller något litet som uppmärksammade att vi hade ett födelsedagsbarn i sällskapet. Ett litet tårtljus borde man kunna trolla fram... Ett enkelt sätt attt få nöjda gäster! Positivt med Villagio är att hundar alltid är välkomna. Uppskattas av en hundägare!
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Villaggio
    Personalen var trevlig och korrekt, maten däremot var påfallande salt. Alltför för för vår smak. Vinet vi rekommenderades (Campo Alto Valpolicella Ripasso) kom inte till sin rätt heller, utan var aningen för tunt. Vi åt kalv och tryffelpasta (Fettucine Vitello Al Tartufo) och pappardelle med oxfilé (Pappardelle Con Filetto Di Manzo E Funghi Porcini). Ingen middag som går till världshistorien, men omgivningen var trevlig.
  • Louise E
    Louise E skrev om Villaggio
    Vi hade en bra stund med härlig atmosfär och god mat.
  • Maud F
    Maud F skrev om Villaggio
    En toppenbra restaurang med supergod mat och elegant miljö.
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Villaggio
    Villaggio är en trevlig restaurant med bra urval av traditionella italienska köket. Inte dyrt om man ser till kvaliteten på maten.
    Det är väldigt ärliga smaker från de goda råvarorna och vinet som rekommenderades av den kunniga kyparen var utsökt till rätterna.
  • Gabriella P
    Gabriella P skrev om Villaggio
    Helhjärtade rekommendationer från oss pga. väldigt god mat, bra vinsortiment, bra service, trevligt bemötande, fridfull miljö.
  • Marie W
    Marie W skrev om Villaggio
    Trevligt bemötande, snabb service och fantastiskt god mat. Hit går vi gärna igen!
  • Mã¥rten H
    Mã¥rten H skrev om Villaggio
    Bra service och bra mat. Risotton var riktigt bra. Kanske något små portioner.
  • Christina L
    Christina L skrev om Villaggio
    Väldigt god mat, vi åt trerätters, och gott rödvin. Trevlig restaurang med trevlig personal och bra service. Vi har ätit där förut och kommer absolut att äta där igen. Vi rekommenderar denna italienska restaurang med bra läge på lugna Östermalm.
    Christina
  • Lars-Göran L
    Lars-Göran L skrev om Villaggio
    Perfekt bemötande och service av personalen. Alla gäster behandlas lika. Inget fjäsk eller förtur för kända gäster. Utomordentligt bra ställe både vad gäller mat och bemötande.
  • Anita D
    Anita D skrev om Villaggio
    Jag har tyckt att Villagio är en underbar restaurang men i somras kom jag dit fr Bookatable m min son o äldre tant. Betjäningen var upprörande dålig m en otrevlig servitör, maten var flottig osmyckade dåligt samt mycket små portioner. Tablewine var dåligt och ett lite bättre glasvin var superdyrt.
    Nu går jag inte dit.
  • Herton J
    Herton J skrev om Villaggio
    Varje besök har varit en fin upplevelse. Personalen har en fantastisk bemötande och är kunniga. Maten är smaksensation
  • Lena J
    Lena J skrev om Villaggio
    Mycket trevligt,utsökt mat och mycket trevligt bemötande. Gjorde vår vistelse i staden till en fin upplevelse. Rekommenderar våra vänner att besöka restaurangen.😀
  • Mã¥ns C
    Mã¥ns C skrev om Villaggio
    Lugn och trivsam miljö.
    Uppmärksam och trevlig betjäning.
    Vällagad mat.
    Priserna är dock i överkant.
    Hade priserna varit 20% lägre hade jag givit 5 i betyg.
  • Yasaman N
    Yasaman N skrev om Villaggio
    Mycket trevlig personal och fin miljö och mycket god mat. Vad mer kan man kräva av en restaurangbesök?
  • Solveig S
    Solveig S skrev om Villaggio
    Restaurangbesök, Har svarat på det tidigare!
  • Hans O
    Hans O skrev om Villaggio
    Utmärkt mat, trevlig miljö.

Det som drar ner betyget är personalen lite ointresserade förutom av stammisar man känner sig nedprioriterad.
  • Anna A
    Anna A skrev om Villaggio
    Fantatsikt god mat, personal. Allt var toppen!
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Villaggio
    Bra mat, trevlig service etc. Lite "stiff" miljö för att bli en riktig kvarterskrog vilket troligen också speglar ambitionen.
  • Willy J
    Willy J skrev om Villaggio
    Bra meny o ett mycket trevligt o bra bemötande
  • Linda J
    Linda J skrev om Villaggio
    Fantastiskt god mat!

................................................
  • Marie O
    Marie O skrev om Villaggio
    Det har blivit en självklarhet att besöka och äta hos Villaggio varje sommar när vi är på semester i Stockholm.
    Vi bokar via nätet och bemöts alltid fint av personalen.
    Supergod mat och bra service, därför rekommenderar vi våra vänner att också göra ett besök på Villaggio.
    Vi möts igen sommaren 2018!
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Villaggio
    Mycket god mat och bra service. Mycket lyhörd servitör som gärna gav goda råd kring val av vin i kombination med mat.
  • Mats E
    Mats E skrev om Villaggio
    Vi var 4 st personer i sällskapet som bokat bord. Bokningen gick smärtfritt. Vi blev väl mottagna och fick bra platser. Maten och drycken var mycket bra och rekommendationerna från personalen var likaså mycket bra. Det var första gången jag var på restaurangen och kommer gärna dit igen.
  • Sofie B
    Sofie B skrev om Villaggio
    Jättegod mat, trevlig miljö. Bra men kanske inte så personlig service.
  • Carl-henrik F
    Carl-henrik F skrev om Villaggio
    Utmärkt mat, trevlig miljö och läge
  • Marie W
    Marie W skrev om Villaggio
    Välkomnande och trevligt. Maten utmärkt och menyn vis bok a Table prisvärd.
  • Emelie M
    Emelie M skrev om Villaggio
    Jättebra bemötande och väldigt trevlig personal. Fick inte hjälp med något speciellt men mitt intryck blev allmänt positivt.
  • Emmelie H
    Emmelie H skrev om Villaggio
    Trevligt bemötande, trevlig personal, dock tog det lite tid att få kontakt ibland,
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Villaggio
    mycket god mat och bra service
  • Paula U
    Paula U skrev om Villaggio
    Jag tycker villaggio har blivit sämre. Vet inte vad ni har ändrat men maten var bättre förr mot sist vi var där i augusti. Den itslienskacharmen var tydligare med en underbar trevlig italienare bland borden.
    Tråkig service.
    Tyvärr är villaggio ingen restaurang jag återkommer till
  • Christina B
    Christina B skrev om Villaggio
    Det var god mat och fin service. Efterrätten var fantastisk.
  • Urban K
    Urban K skrev om Villaggio
    Fantastisk Italienare på Östermalm. Mycket bra mat och trevlig personal.
  • Anders J
    Anders J skrev om Villaggio
    Satt vid bardisken och fick både god mat och bra service.
  • Saga E
    Saga E skrev om Villaggio
    Mycket gott kött och bra personal!
  • Helen N
    Helen N skrev om Villaggio
    Fantastiskt personligt bemötande från början till slut.
    Naturlig personal som kan sin sak.
    Väldigt genuin och härlig miljö samt fantastisk mat och dryck
  • Bendix G
    Bendix G skrev om Villaggio
    We had a fantastic dinner. The atmosphere is great and the food even better. The service was excellent and made it a very special evening. We will definitely come back for more.

Skeppargatan 16, 114 57 Stockholm