Alla kategorier Bygg Renovera badrum Stockholms län Stockholm Södermalm Wall Bygg & Fastigheter
Rekommenderat företag 2016 - Wall Bygg & Fastigheter Rekommenderat företag 2015 - Wall Bygg & Fastigheter
Wall Bygg & Fastigheter

Wall Bygg & Fastigheter

Kocksgatan 38, 116 29 Stockholm

Vi är en helhetsentreprenad i Stockholm som genomför målning, kök, badrum och golvarbete. Vårt motto är: "Nöjda kunder är glada kunder vilket ger nya kunder".
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 39 kunder tycker om Wall Bygg & Fastigheter

• Ann S
    Ann S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Tapetserade om vardagsrummet som blev bra till slut. Dock var tapeten trasig på ett ställe efter arbetet. Tog 4 månader innan de kom och åtgärdade felet. Resultatet blev efter många samtal trots allt bra.
  • Dante L
    Dante L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Trevliga anställda, alltid i tid och arbetet blev mycket väl utfört!
    Rekommenderas varmt.
  • Emma T
    Emma T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Helt OK företag. De totalrenoverade vår lägenhet. Snickeri, kök, måleri osv blev jättebra. Badrummet blev tyvärr inte lika bra. Om du ska låta Wall renovera ditt badrum, se till så att hantverkaren i fråga är certifierad. Se även till så att du får fast pris i offerten, eller räkna med att det blir ett litet påslag på slutfakturan. Förhandla helst eller gör upp om materialkostnaden innan för att undvika överraskningar. Byggmaterial kostar mer än man tror.

Vi var oense om slutfakturan men lyckades komma överens om en bra lösning till sist.
  • Gustav L
    Gustav L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Lagt in nya golv och socklar. Är väldigt nöjd! Rekommenderas varmt.
  • David N
    David N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg & fastigheter monterade ett kök åt oss. Kontakten med projektledaren var utmärkt, mycket tillmötesgående och professionell, Walls har även duktiga och pålitliga hantverkare. Men. Offerterna som de producerar kan ni glömma. De ligger alltför långt ifrån slutfakturan för att de ska kunna räknas som seriösa. Helt enkelt glädjeofferter för att locka kunder. Vi valde bort en annan hantverkare som lämnat en offert som till slut visade stämma klart bättre med verkligheten. Jag kan därför tyvärr inte rekommendera Walls eftersom de konkurrerar med andra hantverkare med ojusta medel.
    2016-06-23 Marcus W svarar David N
    Vad roligt att ni uppskattade den ansvarige projektledaren och de hantverkare som arbetat på ert projekt!

Under arbetets gång har det som bekant genomförts arbete efter er egenbokade elektriker i de rum som hantverkaren har målat i. Samma elektriker som ni tappade förtroendet för under projektets gång och där ni då valde att anlita Wall Bygg & Fastigheters egna elektriker för åtgärder/resterande arbete.

Arbetet har fördyrats på grund av omständigheter som är att hänföra till beställaren och leverantören och detta är inte något som Wall Bygg & Fastigheter borde ha förutsett när avtalet ingicks. Bland annat på grund av att:
    1. Köket som ni på egen hand beställt var ritat i fel vinkel och levererades inte i det skick som förväntas av en köksleverantör.
    2. Avloppet satt på fel placering, ventilation fanns överhuvudtaget inte med och samtliga eluttag satt felplacerade i under- och överskåp enligt ritning från köksleverantör, ventilation vilket var åtgärder och arbete som Wall Bygg & Fastigheter fick genomföra.
    3. Samtliga urfräsningar fick vi göra om och täcka efter er egna elektriker, vilket tog sitt uttryck i antal arbetade timmar för snickare.
    4.Ombyggnation gjordes av er dörr in till elcentral och rörsida efter önskemål från kund.

Detta var endast ett plock av åtgärder hantverkarna behövt genomföra under renoveringens gång för att er familj ska bli så nöjda som ni faktiskt blev av slutresultatet. Viktigt att framhäva att dessa åtgärder/tilläggsarbeten höjde det totala offertvärdet med cirka 15 % utifrån er typ av offert. Ett ifrågasättande kan man tycka bör göras hos er köksleverantör vilket Wall Bygg & Fastigheter har försökt utan lyckat resultat.
  • Beata N
    Beata N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag fick hjälp med ombyggnation av mitt kök samt diverse andra små fix. De var mycket enkla och tillmötesgående med mina förslag samt kom med egna förbättringsförslag som man själv inte hade tänkt på. Mycket nöjd med resultatet som var snyggt och noggrant genomfört. Även i efterloppet har detta företaget hjälp mig med tips och råd bara ett samtal bort.
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Fick hjälp med målning och bygg. Jag är nöjd med kommunikationen med företaget och resultatet av arbetet.
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra service, ordentligt arbete och inom tidsramarna som diskuterats. Kan varmt rekommendera Wall Bygg och Fastigheter.
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade denna firma efter goda rekommendationer på RECO. Därför vill även jag lämna mina erfarenheter med dem.

Det bästa med dem var att man fick ha all kontakt med en projektledare, det var skönt att kunna maila/smsa/ringa när det passar och få snabba svar. Projektledaren var trevlig och målaren var väldigt duktig. Det som målades var riktigt bra gjort och det kändes som att de höll en bra kvalitet på arbetet. Jag anlitade dem för att riva tapeter samt måla tak, väggar och lister.

Det sämsta med dem var att kontakten slutade vara bra när uppdraget var ”klart”. Jag meddelade projektledaren att det inte hade målats på lister i kök och sovrum samt missats att måla snickerierna i köket. Detta fick jag inget svar på alls tyvärr. Det hade känts okej om man i alla fall fått någon form av återkoppling kring detta, kanske en prissänkning eller något, men inte det.

Jag tycker också att det kändes jobbigt att de gav mig en uppskattad materialkostnad på 5-6000kr från början men att det sedan landade på över 11.000kr. Det känns inte rimligt att man som erfaren i branschen felberäknar med 100%. Jag nämnde från början min rädsla över att bli lurad på pengar då branschen inte alltid är pålitlig. Jag hade känt mig mer nöjd om man var ärlig med materialkostnaden direkt.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Fint målade fönster och innerdörrar med karmar.
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    mycket kompetenta. bra personal,suveränt bemötande och snabba. inga problem alls. rekommenderar varmt
  • Eva K
    Eva K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Toppen, bra utfört arbete och trevliga hantverkare!
  • Ann-Marie R
    Ann-Marie R skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag rekommenderar gärna Wall Bygg & Fastigheter. Har renoverat min lägenhet på Kungsholmen (3 rok) och är väldigt nöjd med resultatet och den kommunikation jag haft under resans lopp.

Stort tack!
    Ann-Marie
  • Louise
    Louise skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall Bygg & Fastigheter för att måla om lägenheten. Målning OK men i övrigt oseriöst företag. Projektledaren gick knappt att gå tag i samt de saltade fakturan rejält. De hade inte informerat oss om några ökade kostnader och när vi påpekade att det inte var lagligt att lägga sådana påslag på fakturan så skickade de fakturan istället till inkasso.
  • Johan B
    Johan B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall för att måla om 3 rum efter ombyggnad av lägenheten. Resultatet blev mycket bra trots ojämnt och svårt underlag med gamla och nya väggar och tak blandat. Ett par missar i kommunikationen angående arbetets omfattning och tidsplan drar ner till totalbetyg 4 men resultatet är 5 och kan varmt rekommendera Wall.
  • Andrea d
    Andrea d skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade företaget slumpmässigt och hade ingen aning hur det skulle bli!
    Första intrycket var direkt bra och fick en utmärkt bemötande,uppdraget var utmärkt utförd och de jobbar rent och snabb.God kvalité av arbete och trevlig personal,bra prisvärda och bra efterkoll. Nästa uppdraget blir Wallbygg igen!Tack alla!
    Andrea G.
  • Axel v
    Axel v skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade för att renovera kök, måla 5 rum samt golvslipning. Väldigt nöjd med resultatet! Rekommenderas.
  • Martin T
    Martin T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitande Wall Bygg för att renovera köket. Resultatet blev bra och dom är lätta att ha och göra med.
  • Anders S
    Anders S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    not too bad, high quilty and good price, recommended
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra arbete som höll hög kvalitet, lite dålig återkoppling från projektledaren. Arbetet tog 15 dagar extra.
    Saltade slutfakturan ordentligt och allt som sagts muntligt under resans gång var inte värt något när slutfakturan kom. Om ni vill använda dem så skriv tillägg i kontraktet på vite vid försening och precis alla andra detaljer som är viktiga inklusive estimat för löpande kostnader. Få allt nerskrivet på papper eller mail.
  • Sven T
    Sven T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Proffsig, responsiv målarfirma. Vi anlitade dem för att måla om fasad på villa i Nacka sommaren 2014 och är mycket nöjd med arbetet. De fick förnyat förtroende i april 2015 då vi skulle måla om inomhus. Med kort varsel kunde Philip ställa upp med en målare (Peter) som gjorde ett mycket bra jobb.
  • Arji M
    Arji M skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitadeWall Bygg & Fastigheter för målning för 3 olika rum arbetet gjordes snabbt & smidigt utan krångligheter.Nu kommer jag anlita dem för ytligare 2 jobb och jag kan verkligen rekommendera dom.Erdogan,Fredrik,Roger utför riktigt bra jobb.Lägenheten är helt ny nu efter målningen så proffsigt jobb har det gjorts.
    och snart kommer lägenheten ligga ute för försäljning och är säkert på att jag får ut vartenda krona som har lagt ut på målningen.
    Gör ett smart val välj Wall Bygg & Fastigheter så slipper ni allt krångel./Arjan
  • Linnéa  B
    Linnéa B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitadeWall Bygg & Fastigheter under ett mkt pressat tidsschema.
    Jag hade sålt min lägenhet och tiden tickade snabbt mot utflyttning.
    Jag hittade ett totalt renoveringsobjekt och hade 6 veckor på mig att renovera detta för att kunna flytta från lägenhet till lägenhet utan dyra och onödiga nätter på hotell.
    Jag kan nu nöjt konstatera att Wall Bygg och Fastigheter var en riktig fullträff.
    Philip tog ett totalansvar för samtliga bitar så som omdisponering av planlösning, renovering av väggar och tak, golvläggning, el-arbete, köksbygge, VVS, garderobsbygge osv.
    Det jag även uppskattade var att han kom med tips och råd om material då jag var lite osäker på vad som passade bäst.
    Jag vill även belysa den klara, raka och goda kommunikation både Philip och Fredrick hela tiden haft med mig under renoveringens gång vilket man verkligen uppskattar som kund.
    Så letar du efter en lyhörd, pålitligt och prisvärd helhetsentreprenad med både trevliga och kunniga hantverkare kan jag varmt rekomendera Wall Bygg & Fastigheter.
  • sandra w
    sandra w skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Proffsigt företag, fick hälp att måla om min hall. Det blev ett suveränt jobb :)
  • Therese L
    Therese L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag köpte nyligen en etta i Västertorp. Det är en liten lägenhet på cirka 23 kvadratmeter som var helt okej när jag köpte den. Dock fanns det några saker som verkligen behövdes fixas; golvet var slitet, eluttagen var dåligt placerade och hallen behövde målas om. Jag som varken har kunskap eller intresse kring sådana grejer frågade pappa om hjälp men han rådde mig att ta kontakt med en byggfirma för dessa "problemen".

Jag surfade runt på internet innan jag fastnade för Wall Bygg och Fastigheter. Läste de rekommendationer som fanns här på Reco innan jag tog kontakt med företaget. Jag erkänner att jag var jättenervös för att de skulle vara ett oseriöst företag som blåser sina kunder på pengar (som man hör skräckhistorier om) men jag kan utan tvekan säga att det var en obefogad oro.

Wall Bygg & Fastigheter var otroligt professionella under den tiden dom var här. Dom kom med bra tips på hur golvet kunde fixas till (det blev slipat och vitglaserat - så snyggt) och eluttagen sitter nu där jag vill att dom ska sitta. Hallen lyftes upp med den nya målningen och jag är mer än nöjd!

Det bästa med Wall Bygg & Fastigheter var, förutom resultatet i sig, att de fick mig att känna mig trygg och i goda händer. Jag uttryckte min oro om fuskbyggare så de har verkligen "hållit mig i handen" under hela bygget om ni förstår vad jag menar :)

Nu blev detta en lång text men jag hoppas verkligen att ni andra här på Reco har Wall Bygg & Fastigheter som ett alternativt - dom kommer inte göra er besvikna.

Hos mig har dom i alla fall fått en trogen kund och jag kommer utan tvekan vända mig till dom när jag behöver hjälp i framtiden!
  • Hampus H
    Hampus H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade Wall Bygg & Fastigheter för att riva och bygga om mitt kök. Eftersom jag bor i ett hus som är byggt 1854 så är det mesta snett och så krävs verkligen unik kunskap för att göra det bra. Köket blev exakt så bra som jag ville ha det. Trevligt bemötande och bra personal. Om något inte var som vi kommit överens så justerade det och hanterade allt superproffsigt. Jag kan varmt rekommendera dom, vilket jag faktiskt gjort till min bror.
  • G K
    G K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag helrenoverade mitt kök med Wall Bygg. De var snabba med att komma och ge offert. Jag fick även bra tips från dem. Fick problem med köksleverantören men Hantverkarna var flexibla så det gick på allra bästa sätt till slut. Mitt intryck av byggfirman: Flexibla, trevliga, professionella, noggranna, ordentliga, alltid tillgängliga. Jag valde företaget utifrån rekommendationer på nätet och är supernöjd. Rekommenderar dem varmt!
  • G K
    G K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag helrenoverade mitt kök med Wall Bygg. De var snabba med att komma och ge offert. Jag fick även bra tips från dem. Fick problem med köksleverantören men Wall Bygg var så flexibla så det gick på allra bästa sätt till slut. Mitt intryck av byggfirman: Flexibla, trevliga, professionella, noggranna, ordentliga, alltid tillgängliga. Jag valde företaget utifrån rekommendationer på nätet och är supernöjd. Rekommenderar dem varmt!
  • Marcus  V
    Marcus V skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag behövde hjälp med att måla om mitt vardagsrum och sovrum i min lägenhet på Telefonplan. Hade ingen direkt kunskap om byggbranschen och har aldrig anställt en firma tidigare. Jag måste med handen på hjärtat säga att jag kunde inte ha fått en bättre upplevelse. Grymt bemötande av både Fredrick och Philip och hantverkarna som gjorde jobbet var professionella, effektiva och framförallt noggranna! Jag kommer varmt rekommendera Wall Bygg & Fastigheter till vänner och bekanta. Tack så hemskt mycket!
  • Bodil L
    Bodil L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag kontaktade Wall Bygg & Fastigheter då jag ville få hjälp med en helhetslösning vid renovering av delar av min lägenhet.
    Nytt kök från golv till tak, rivit en vägg för ”Walk in Closet”, tapetserat väggar och slipat golv.
    Jag har fått mycket bra service och ett trevligt bemötande från både Fredrick och Philip, samt från de hantverkare som har varit på plats för att utföra arbetet.
    Kan varmt rekommendera att anlita Wall Bygg & Fastigheter, vilket jag utan tvekan kan tänka mig att göra igen om det ska göras mer i lägenheten.
  • Jenö S
    Jenö S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Flyttstädning, veckostädning, städhjälp
  • Stig M
    Stig M skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Reparation av brygga. Två polska män kom och reparerade bryggan. De gjorde ett utomordentligt jobb och slet som djur utan paus tills de var klara. Jag rekommenderar varmt dessa två.
  • John F
    John F skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Mycket bra och proffsigt bemötande.Jobbet utfördes exakt på den tid som var sagt. Bra prisbild.
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Flexbilitetet. Erfarenhet. Professionella.
  • Carl-Johan S
    Carl-Johan S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Mycket snabba och effektiva! Ett väldigt bra jobb och ett väldigt bra pris, dock lite skavanker och skit men de är service-minded så efter några om och men så löste det sig, ser till kundens bästa och försöker absolut lösa allt, rekommenderas verkligen!
  • Anna T
    Anna T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi behövde få ett arbete gjort snabbt, målning av ett par rum och fogrenovering i badrum. Sommartid när nästan alla är lediga ... . Wall Bygg & Fastigheter gav en bra offert och kunde dessutom ta på sig att måla om ytterligare ett rum när vi upptäckt sprickor bakom en bokhylla, trots att vi hade en absolut deadline när de måste vara klara. De var klara i god tid med ett lysande resultat! Ett stort tack till Cenneth och Jacek, vilka hantverkare! Och Fredrick, en jättebra projektledare! Vi rekommenderar helhjärtat Wall Bygg & Fastigheter!
  • Jonas  A
    Jonas A skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Tack Philip för totalrenoveringen!

Jag måste säga att jag var väldigt orolig när jag först skulle välja byggfirma, då det finns så mycket fuskbyggare i branschen.

Jag har fått hjälp att byta ut mitt kök och mina två badrum samt ommålning i mina tre sovrum samt vardagsrum.

Jag valde att anlita just er för att ni var det enda företaget som kostnadsfritt erbjöd mig en projektledare, det kändes extra skönt eftersom jag då bara behövde prata med en person vilket gjorde att det blev kostnadseffektivt.

Kommer att rekommendera er till alla nära och kära!

Trevlig sommar!
  • Martin
    Martin skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall BF gjorde ett måleri jobb i vår hall, inga problem, de kom i tid, var noggranna och städade efter sig. Rekommenderas!
  • Andreas
    Andreas skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall bygg och fastigheter för att sätta nytt kök, ta bort en vägg och lägga nya golv. Jag är jättenöjd med dem! Jag uppskattar hantverkare som är noga, resultatet är jättefint!