Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Stockholm Södermalm Wall Bygg & Fastigheter

Wall Bygg & Fastigheter

Kocksgatan 38, 116 29 Stockholm — Visa karta

Vi på Wall Bygg & Fastigheter är en helhetsentreprenad i Stockholm som genomför målning, kök, badrum och golvarbete. Vårt motto är: "Nöjda kunder är glada kunder vilket ger nya kunder".

Vi arbetar med privatpersoner, företag och bostadsrättsföreningar i hela Stockholm och utför allt från målning och tapetsering till golvläggning, fasadmålning och rivning. Våra medarbetare har lång erfarenhet och självklart använder vi oss av ett försäkringsbolag.

Varmt välkommen att kontakta oss så diskuterar vi hur vi kan hjälpa till!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 72 kunder tycker om Wall Bygg & Fastigheter

• Ulrika H
    Ulrika H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg och fastigheter gjorde en totalrenovering av vår lägenhet. Vi hade en tydlig målbild över hur vi ville att slutresultatet skulle bli och efter 6 veckors hårt arbete är vi mer än nöjda. Fantastiska hantverkare som ställer upp för varann och för oss som kund. Läs mer
  • Henrik E
    Henrik E skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi vill ge Wall Bygg våra allra bästa rekommendationer. Såväl arbete och projektledning har fungerat mycket bra. Vi har uppskattat goda råd och förslag på bästa möjliga lösningar från projektledaren Roger. Vi är också mycket nöjda med slutresultatet. Vi anlitar gärna Wall Bygg igen vid behov. Läs mer
  • Sara T
    Sara T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi anlitade Wall Bygg & Fastigheter för att måla om hela lägenheten, tapetsera och slipa alla golv (alla golv Fiskbensparkett) samt även lägga om hallen med Fiskbensparkett i vår nyinköpta sekelskiftesvåning. Först och främst vill jag verkligen betona hur nöjda vi är med resultatet; allt blev perfekt och lägenheten blev exakt som vi ville ha den! Fredrick är en otroligt driven, engagerad och kunnig projektledare som verkligen månar om sina kunder (tillgänglig i princip 24/7) och att resultatet blir bästa tänkbara! Vår lägenhet visade sig vara i betydligt sämre skick än väntat; när hantverkarna satte i gång så upptäcktes det ena fuskjobbet efter det andra och vi tvingades riva ned mängder med gammal färg, tapeter och annat material som inte hade gått att måla på då underlaget var i för dåligt skick. Även taket var i väldigt dåligt skick så det lagades med microlit (hade stora sprickor här och där). Fredrick uppdaterade oss hela tiden och gav förslag på de lösningar som han rekommenderade och vi fick hela tiden vara med och godkänna alla tilläggsarbeten som gjordes. Han var väldigt tydlig med att de lösningar som vi valde skulle bli betydligt dyrare än om vi hade haft väggar och tak som de bara hade kunnat måla på direkt. Målarna gjorde ett fantastiskt bra arbete och vi kan särskilt rekommendera Louai och Lasse för deras Yrkesskicklighet. Mönsterpassningen på tapeterna var helt perfekta på millimetern! Vi har nu en av Vasastans finaste lägenheter och vi kan varmt rekommendera Wall & Bygg
    //Sara & Stefan Läs mer
  • Victoria B
    Victoria B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Opålitliga, okunniga, dålig kvalitet och dyra - ett riktigt bottennapp! Arbetet tog 10 veckor istället för 4. "Mindre elkostnader" landade på 20,000 kr och hela arbetet landade på drygt 70,000 kr mer än ursprunglig offert trots att vi var väldigt noggranna med att beskriva vad som skulle göras och gjorde i princip inga ändringar mot ursprunglig plan under arbetets gång. Läs mer
  • Tone H
    Tone H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi er så nöjde med Walls arbejde. De kom ind og reddede os mit i et kaos, efterladt af et andet malerfirma. Frederik kom ud og besigtigede lejligheden, og gav os håb om at det nok skulle blive bra. Frederik och hans team arbejdede utrolig snabbt og väldig proffesionelt hele vägen. Resultatet är blivet så flott! Jeg rekomanderer Wall Bygg & Fasatigheter 110%!! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Målning av lägenhet.
    Mycket nöjd. Bra utfört arbete. Företagets anställda var lätta att ha att göra med. Också snabba på att svara på frågor och lösningsinriktade då det gällde planering av arbetet i och med att jag behövde jobbet gjort inom en viss tid. Läs mer
  • Emanuel P
    Emanuel P skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Mycket trevliga och tillmötesgående! Började med att vilja byta hatthylla och slutade med att ha nya fina renoverade väggar samt tak. Skickligt och enligt estimation i arbetet, rekommenderar starkt och kommer att kontakta igen vid behov. Läs mer
  • Christoffer O
    Christoffer O skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Har målat om min lägenhet och slipat ett golv. Deras målare Lasse är grymt bra! Rekommenderas++++++++ Läs mer
  • Anna
    Anna skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi anlitade Wall bygg för renovering av vår sekelskifteslägenhet. Omdragning och inspårning av el i nästan hela lägenheten samt målning av tak och väggar. Det som blev bra är målningen, men det var problem med elen, elektrikern åkte på semester, när nästa kom så fick han inte igenom kabeln i det nya röret och fick börja på nytt i hallen. Allt blev en vecka försenat. Vi fick vara projektledare själva och gå till lägenheten och kolla allt flera gånger varje dag. Projektledaren glömde bort det mesta vi hade bestämt med honom. Det var väldigt rörigt. Den ena visste inte vad den andra hade gjort eller skulle göra. Det kändes som att vi hela tiden tjatar på projektledaren och han betedde sig som om han gjorde oss en tjänst. Vi fick en faktura som blev 33% högre än det som stod på offerten, trots att det handlade om en dags extra arbete för elektrikern som inte fanns med i offerten och att vi skulle få avdrag med 10.000:- för skador/onödigt extrajobb.
    Målarna gjorde ett bra jobb med målningen men de var slarviga med att skydda snickerier, kakelugn, köksutrustning mot skador orsakade av slipning och målning, vi fick påpeka flera gånger att de ska täcka över det som bör skyddas.
    Slutresultatet är ok, men det blev mycket dyrare och mycket mer jobb för oss än vi hade räknat med. Läs mer
  • Andreas T
    Andreas T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Supernöjd med mitt val av att anlita detta företag! Exceptionell service, förmånliga priser för hög kvalitet. Renoveringen av kök och badrum gick kanon, och allt blev klart under avtalad tid!👌🏻 Läs mer
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Sammanfattningsvis: vi är mycket nöjda.

Bakgrund: Wall BF renoverade hos oss. De satte in mikrolitväv i tak, och målade väggar, tapetserade om kök, satte in klinkers, samt ändrade eldragningar i kök och matsal. Offerten var på 40k kr i arbetskostnader plus material. Slutsumma landade på ca 52k kr i arbetskostnader efter att vi lagt till en del elarbete som behövdes för att få det snyggt.

Estimerad/offerterad tid var 3 veckor, men det tog ca 7 veckor att få allting klart och korrekt. Under denna tiden fanns det brister i kommunikation; men om du som beställare antar att de gör rätt för sig, är hederliga och du har is i magen så går allting bra till slut. Wall BF bör överväga att anställa en till projektledare till kundkommunikation. Håll koll på arbetsloggen som finns på plats, påtala korrektioner direkt, samt se till att vara väldigt tydlig kring de extraarbeten (gärna skriftligt/e-mail) du beställer. Projektledning/tid/kommunikation under projektets gång, gör att jag måste dra av en stjärna.

En del korr behövde göras, speciellt på målarkludd samt några mindre inventarier som gått sönder; dock har Wall har gjort rätt för sig och fixat eller ersatt det som gått sönder. De har också sett till att allt målarkludd städats bort utan extra kostnad. Detta kändes mycket bra.

Speciellt köket, som var ganska komplicerat, där vi satte in en känslig mönstrad tapet, samt kakel; har blivit superbra. Målningen av väggar och tak är vi mycket nöjda med. Sammanfattningsvis har pris blivit helt enligt offert och slutresultatet har blivit fantastiskt. Vi är mycket nöjda kunder. Läs mer
  • Martin P
    Martin P skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag är väldigt nöjd med renoveringen av min lägenhet. Fick en bra offert som stämde överens med slutpriset, blev tillochmed lite billigare än väntat. Har inget att anmärka på, mycket seriösa! Läs mer
  • Markus F
    Markus F skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag och min sambo har länge gått i tankarna att renovera vårt kök.
    Vi var oroliga att vi aldrig skulle hitta rätt, för vi båda har väldigt specifika krav och båda är perfektionister samt att man hört många som blivit lurade och missnöjda.
    Vi är otroligt glada att vi letade runt extra noga och inte bara valde första bästa, utan vi hörde oss för och efter en rekommendation av en vän som själv renoverat hela sin villa kontaktade vi tillslut Wall bygg!

Den professionalismen och yrkesstoltheten som vi har fått ta del av under våran renovering är ingen mindre
    än beundransvärd.
    Vi stötte på några mindre problem under tidens gång men det löstes på ett väldigt smidigt och
    betryggande sätt.

Alla tummar upp från oss!! Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall Bygg AB har renoverat golv, tak och väggar i vår lägenhet på Lilla Essingen. De har gjort ett mycket bra arbete och vi är verkligen mycket nöjda. Fredrik Wall har varit projektledare och detta har han fullgjort på ett utomordentligt sätt. Vi hade några små anmärkningar på arbetet och dessa har de åtgärdat på ett bra sätt utan diskussion. Mot bakgrund av ovanstående vill vi lämna Wall Bygg AB våra bästa rekommendationer. Läs mer
  • Rosie B
    Rosie B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en mycket bra känsla för detaljer. Jag har byggt ett avancerat kök från en lyxproducent varför kravet på hög finnish var viktig, och detta har Wall bygg lyckats upprätthålla utan undantag. Jag hade även många icke standadiserade lösningar vilket de byggde precis efter mina önskemål och krav.

Fredrik som var vår projektledare var engagerad i processen och lätt att kommunicera med. Han har god smak och förståelse för detaljer. Det är hela tiden en öppen feedback över hur arbetet går och han har kontroll över ekonomin och meddelar kontinuerligt förhållandet till budget.
    Detta inger en trygghet och sann professionalism.

Jag kan starkt rekommendera Wall bygg vilket jag precis gjort till 2 familjemedlemmar som nu kommer påbörjar sina renoveringar till hösten! Läs mer
  • Corinne N
    Corinne N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Ett mycket proffsigt bemötande! Läs mer
  • Annika W
    Annika W skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Projektledaren Fredrick var suverän.
    Han hade ett proffsigt bemötande samt
    en gedigen kunskap om materialval .
    Vilket gjorde att slutresultatet blev lysande.
    Hantverkarna var väldigt skickliga.
    Arbetet utfördes snabbt .
    Offerten uppdaterades löpande så allt kunde stämmas av .
    Vill verkligen rekommendera denna firma.
    Hälsningar
    Annika Wilandh Läs mer
  • Karin
    Karin skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg gjorde en totalrenovering av mitt kök. Arbetet var otroligt bra utfört, jag hade hela tiden kontakt med projektledaren och fick svar på frågor och funderingar. Resultatet blev helt felfritt, noggrant gjort och professionell kundkontakt. Kommer definitivt att rekommendera till alla jag känner som ska renovera:) Läs mer
  • Gunnar V
    Gunnar V skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Tycker att offerten var tydlig och jobbet bra utfört! Läs mer
  • Mikaela
    Mikaela skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade Wall Bygg för renovering av mitt vardagsrum, (golv och väggar). Dem var väldigt proffsiga att ha att göra med och framför allt så blev resultatet superbra, väldigt välgjort! Läs mer
  • Anders C
    Anders C skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall Bygg har totalrenoverat vår nya lägenhet på Östermalm.
    Vi fick kontakt med dom när vi skulle sälja vår förra lägenhet och ville måla om lite innan försäljning. Det blev så bra så vi valde att anlita dom igen.
    Wall har motsvarat mina förväntningar och jag är mycket nöjd med de jobb de utfört!
    De är proffsiga och dessutom trevliga att ha att göra med.

Med vänlig hälsning // Anders Läs mer
  • Rebecka A
    Rebecka A skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Mitt golv blev fantastiskt och mina väggar blev så fina. Jag är så glad! Läs mer
  • Robin S
    Robin S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag brukar inte lämna omdöme men denna gång kunde jag inte låta bli.
    Behövde hjälp med en totalrenovering utav min lägenhet i Kungsholmen. Tog in ett antal offerter, men valde att gå vidare med Wall BF då dem gav ett seriöst och förtroendeingivande första-intryck.

På efterhand kan jag säga att det var ett utav dem bättre val jag gjort.
    Jag som kund var väldigt kräsen och noggrann under renoveringen, men deras projektledare var alltid tillgänglig för frågor/funderingar, vilket gjorde att jag kände mig trygg under arbetets gång.

Klart två dagar innan överenskommet och slutresultatet vart över förväntan.
    Rekommenderar denna firman mer än gärna till alla som vill ha ett skickligt bra byggteam som går att lita på! Läs mer
  • Carin H
    Carin H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra byggföretag! Dom har riktigt duktiga hantverkare.
    Enda minuset, dom startade en dag senare än först planerat. Dock blev dom klara i tid vilket var ett stort plus för mig!

Rekommenderar gärna vidare! Läs mer
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi anlitade först en oseriös byggfirma som vi fick avsluta affären med, därefter anlitades Wall bygg & fastigheter som fick överta den påbörjade renoveringen

Är mycket nöjda med Wall bygg & fastigheter som totalentreprenad för vår lägenheten - rivit väggar, flyttat gasrör, skrapat flagande tak, microlitat och målat alla tak

Badrummet kaklades om, tvättställ, kranar, dusch och toalett byttes ut, tvättmaskin och golvvärme installerades - erhållit ett badrumscertifikat på badrumsrenoveringen

Hallen målades och granitgolv lades in - ljus och fräsch entre

I vardagsrummet fick 1/4 av ekgolvsparketten handtillverkas, då ekbitarna var i specialmått.
    Golvläggaren sågade till nya bitar till rätt storlek och fick göra ny not i varje träbit, sprickor i golvet lagas, därefter slipades och hårdvaxoljades golvet.-fantastiskt hantverk

Helt nytt kök / köksfläkt installerades

Garderoben målades och nya hyllor sattes upp - har nu en snygg organiserad garderob

Elen byttes ut, kontakterna spårades och flyttades och ny elcentral sattes in, all belysning styrs nu via bluetooth

Stort Tack till alla hantverkare som varit delaktiga att förvandla vårt hem till den pärla den nu är, vill knappt gå ut längre
    Kan inte tänka mig en bättre byggfirma än Wallbygg 5/5

Bilder på resultatet efter renoveringen finns upplagda på Wallbyggs instagram Läs mer
  • Linn G
    Linn G skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade Wall för ett målningsjobb då jag intitialt fick ett bra intryck av Wall samt en bra offert. Tyvärr var offerten en glädjeoffert och arbetet blev försenat, fel och otrevlig service (ej hantverkare utan adminsidan).

- förseningar
    - de målade råvitt istället för grått i hela lägenheten trots att jag gav färgkort
    - deras rekommendation att mot min vilja måla taket för att det skulle se solkigt ut att endast måla väggarna ledde till ytterligare arbete på flera dagar och en ökning av kostnaden med 30 % (vilken jag aldrig godkände)
    - färgstänk på fönster som ej togs bort trots att jag påpekat

Min faktura slutade på nästan det dubbla av vad som offererades och det tog längre tid än vad som sagts.

Värst av allt var bemötandet. Jag fick en kompensation på 1950 kr för felmåningen som "plåster på såren", detta tyckte jag var en mkt liten summa i jämförelse med de 40 000 jag var tvungen att betala plus förseningen. Wall hotade med att "om jag berättar om detta på en utvärderingssajt" så får jag ingen kompensation alls.

Wall har vidare inte svarat på mina mail om kompensation eller hur vi kan lösa detta. Läs mer
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi anlitade Wall BF för att riva ut vårt kök och sätta upp ett nytt. De hjälpte bl a till med el, rörmokeri samt gas o målning. Slutresultatet ser bra ut. Läs mer
  • Philip S
    Philip S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi valde Wall bygg efter att ha fått tips om dem från en granne. Vi fick ett mycket professionellt bemötande av firman när vi träffade Fredrik och Roger från dem vid ett första möte.
    Skulle inte säga att dom är billigast i stan, men gör ett mycket bra jobb och var väldigt duktiga. Fredrik kom med mycket bra förslag och lösningar.
    Största plusset med firman: Flexibla och pålitliga.

Jag rekommenderar dem varmt vidare! Läs mer
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi använde oss av Wall bygg för en mindre badrumsrenovering. Det tog tid och arbetet var dåligt utfört. Vid besikting togs alla felen upp och det tog några månader innan dom åtgärdades. De flesta gjorde vi själva eftersom det tog sådan tid innan någon kunde komma tillbaka.
    Vi hade en akut vattenläcka, då man inte testat tvättmasiknen innanman sagt att det var klart, som dock åtgärdades ganska snabbt. Läs mer
  • Alf Lennart B
    Alf Lennart B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Efter Wall Bygg och Fastigheters total renovering av badrum, kök, och målning tapetsering och golvslipning har husets värde höjts avsevärt. 100% nöjd branschens absolut bästa byggföretag med hög yrkeskompetens. Läs mer
  • Gun-Britt D
    Gun-Britt D skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Väldigt seriösa, flexibla att kommunicera med runt arbetet under projektets gång Återkommer snart med ett nytt projekt Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Offert och arbete överensstämmer mycket bra, proffsigt utfört. Mycket nöjd med samarbetet. Alltid tillgängliga, trevliga och reder ut alla småhinder på vägen. Håller vad de lovar. Väl utfört arbete med hög kvalité Läs mer
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Serviceinriktat företag som samarbetade med oss under hela projekttiden - resulterade i ett exemplariskt utfört arbete, mina varmaste rekommendationer Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Tapetserade om vardagsrummet som blev bra till slut. Dock var tapeten trasig på ett ställe efter arbetet. Tog 4 månader innan de kom och åtgärdade felet. Resultatet blev efter många samtal trots allt bra. Läs mer
  • Dante L
    Dante L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Trevliga anställda, alltid i tid och arbetet blev mycket väl utfört!
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Emma T
    Emma T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Helt OK företag. De totalrenoverade vår lägenhet. Snickeri, kök, måleri osv blev jättebra. Badrummet blev tyvärr inte lika bra. Om du ska låta Wall renovera ditt badrum, se till så att hantverkaren i fråga är certifierad. Se även till så att du får fast pris i offerten, eller räkna med att det blir ett litet påslag på slutfakturan. Förhandla helst eller gör upp om materialkostnaden innan för att undvika överraskningar. Byggmaterial kostar mer än man tror.

Vi var oense om slutfakturan men lyckades komma överens om en bra lösning till sist. Läs mer
  • Fredrick W
    Fredrick W skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Lagt in nya golv och socklar. Är väldigt nöjd! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • David N
    David N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg & fastigheter monterade ett kök åt oss. Kontakten med projektledaren var utmärkt, mycket tillmötesgående och professionell, Walls har även duktiga och pålitliga hantverkare. Men. Offerterna som de producerar kan ni glömma. De ligger alltför långt ifrån slutfakturan för att de ska kunna räknas som seriösa. Helt enkelt glädjeofferter för att locka kunder. Vi valde bort en annan hantverkare som lämnat en offert som till slut visade stämma klart bättre med verkligheten. Jag kan därför tyvärr inte rekommendera Walls eftersom de konkurrerar med andra hantverkare med ojusta medel. Läs mer
    2016-06-23 Marcus W svarar David N
    Vad roligt att ni uppskattade den ansvarige projektledaren och de hantverkare som arbetat på ert projekt!

Under arbetets gång har det som bekant genomförts arbete efter er egenbokade elektriker i de rum som hantverkaren har målat i. Samma elektriker som ni tappade förtroendet för under projektets gång och där ni då valde att anlita Wall Bygg & Fastigheters egna elektriker för åtgärder/resterande arbete.

Arbetet har fördyrats på grund av omständigheter som är att hänföra till beställaren och leverantören och detta är inte något som Wall Bygg & Fastigheter borde ha förutsett när avtalet ingicks. Bland annat på grund av att:
    1. Köket som ni på egen hand beställt var ritat i fel vinkel och levererades inte i det skick som förväntas av en köksleverantör.
    2. Avloppet satt på fel placering, ventilation fanns överhuvudtaget inte med och samtliga eluttag satt felplacerade i under- och överskåp enligt ritning från köksleverantör, ventilation vilket var åtgärder och arbete som Wall Bygg & Fastigheter fick genomföra.
    3. Samtliga urfräsningar fick vi göra om och täcka efter er egna elektriker, vilket tog sitt uttryck i antal arbetade timmar för snickare.
    4.Ombyggnation gjordes av er dörr in till elcentral och rörsida efter önskemål från kund.

Detta var endast ett plock av åtgärder hantverkarna behövt genomföra under renoveringens gång för att er familj ska bli så nöjda som ni faktiskt blev av slutresultatet. Viktigt att framhäva att dessa åtgärder/tilläggsarbeten höjde det totala offertvärdet med cirka 15 % utifrån er typ av offert. Ett ifrågasättande kan man tycka bör göras hos er köksleverantör vilket Wall Bygg & Fastigheter har försökt utan lyckat resultat.
  • Beata N
    Beata N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag fick hjälp med ombyggnation av mitt kök samt diverse andra små fix. De var mycket enkla och tillmötesgående med mina förslag samt kom med egna förbättringsförslag som man själv inte hade tänkt på. Mycket nöjd med resultatet som var snyggt och noggrant genomfört. Även i efterloppet har detta företaget hjälp mig med tips och råd bara ett samtal bort. Läs mer
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Fick hjälp med målning och bygg. Jag är nöjd med kommunikationen med företaget och resultatet av arbetet. Läs mer
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra service, ordentligt arbete och inom tidsramarna som diskuterats. Kan varmt rekommendera Wall Bygg och Fastigheter. Läs mer
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade denna firma efter goda rekommendationer på RECO. Därför vill även jag lämna mina erfarenheter med dem.

Det bästa med dem var att man fick ha all kontakt med en projektledare, det var skönt att kunna maila/smsa/ringa när det passar och få snabba svar. Projektledaren var trevlig och målaren var väldigt duktig. Det som målades var riktigt bra gjort och det kändes som att de höll en bra kvalitet på arbetet. Jag anlitade dem för att riva tapeter samt måla tak, väggar och lister.

Det sämsta med dem var att kontakten slutade vara bra när uppdraget var ”klart”. Jag meddelade projektledaren att det inte hade målats på lister i kök och sovrum samt missats att måla snickerierna i köket. Detta fick jag inget svar på alls tyvärr. Det hade känts okej om man i alla fall fått någon form av återkoppling kring detta, kanske en prissänkning eller något, men inte det.

Jag tycker också att det kändes jobbigt att de gav mig en uppskattad materialkostnad på 5-6000kr från början men att det sedan landade på över 11.000kr. Det känns inte rimligt att man som erfaren i branschen felberäknar med 100%. Jag nämnde från början min rädsla över att bli lurad på pengar då branschen inte alltid är pålitlig. Jag hade känt mig mer nöjd om man var ärlig med materialkostnaden direkt. Läs mer
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Fint målade fönster och innerdörrar med karmar. Läs mer
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    mycket kompetenta. bra personal,suveränt bemötande och snabba. inga problem alls. rekommenderar varmt Läs mer
  • Eva K
    Eva K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Toppen, bra utfört arbete och trevliga hantverkare! Läs mer
  • Ann-Marie R
    Ann-Marie R skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag rekommenderar gärna Wall Bygg & Fastigheter. Har renoverat min lägenhet på Kungsholmen (3 rok) och är väldigt nöjd med resultatet och den kommunikation jag haft under resans lopp.

Stort tack!
    Ann-Marie Läs mer
  • Louise
    Louise skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall Bygg & Fastigheter för att måla om lägenheten. Målning OK men i övrigt oseriöst företag. Projektledaren gick knappt att gå tag i samt de saltade fakturan rejält. De hade inte informerat oss om några ökade kostnader och när vi påpekade att det inte var lagligt att lägga sådana påslag på fakturan så skickade de fakturan istället till inkasso. Läs mer
  • Johan B
    Johan B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall för att måla om 3 rum efter ombyggnad av lägenheten. Resultatet blev mycket bra trots ojämnt och svårt underlag med gamla och nya väggar och tak blandat. Ett par missar i kommunikationen angående arbetets omfattning och tidsplan drar ner till totalbetyg 4 men resultatet är 5 och kan varmt rekommendera Wall. Läs mer
  • Andrea d
    Andrea d skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade företaget slumpmässigt och hade ingen aning hur det skulle bli!
    Första intrycket var direkt bra och fick en utmärkt bemötande,uppdraget var utmärkt utförd och de jobbar rent och snabb.God kvalité av arbete och trevlig personal,bra prisvärda och bra efterkoll. Nästa uppdraget blir Wallbygg igen!Tack alla!
    Andrea G. Läs mer
  • Axel v
    Axel v skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade för att renovera kök, måla 5 rum samt golvslipning. Väldigt nöjd med resultatet! Rekommenderas. Läs mer

Kocksgatan 38, 116 29 Stockholm