Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Stockholm Södermalm Wall Bygg & Fastigheter

Wall Bygg & Fastigheter

Kocksgatan 38, 116 29 Stockholm — Visa karta

Vi är en helhetsentreprenad i Stockholm som genomför målning, kök, badrum och golvarbete. Vårt motto är: "Nöjda kunder är glada kunder vilket ger nya kunder".
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 59 kunder tycker om Wall Bygg & Fastigheter

• Rosie B
    Rosie B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg har gjort ett utomordentligt gott arbete när de renoverade mitt kök. Genomgående hög kvalitet på utförandet och de har en mycket bra känsla för detaljer. Jag har byggt ett avancerat kök från en lyxproducent varför kravet på hög finnish var viktig, och detta har Wall bygg lyckats upprätthålla utan undantag. Jag hade även många icke standadiserade lösningar vilket de byggde precis efter mina önskemål och krav.

Fredrik som var vår projektledare var engagerad i processen och lätt att kommunicera med. Han har god smak och förståelse för detaljer. Det är hela tiden en öppen feedback över hur arbetet går och han har kontroll över ekonomin och meddelar kontinuerligt förhållandet till budget.
    Detta inger en trygghet och sann professionalism.

Jag kan starkt rekommendera Wall bygg vilket jag precis gjort till 2 familjemedlemmar som nu kommer påbörjar sina renoveringar till hösten!
  • Corinne N
    Corinne N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Ett mycket proffsigt bemötande!
  • Annika W
    Annika W skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Projektledaren Fredrick var suverän.
    Han hade ett proffsigt bemötande samt
    en gedigen kunskap om materialval .
    Vilket gjorde att slutresultatet blev lysande.
    Hantverkarna var väldigt skickliga.
    Arbetet utfördes snabbt .
    Offerten uppdaterades löpande så allt kunde stämmas av .
    Vill verkligen rekommendera denna firma.
    Hälsningar
    Annika Wilandh
  • Karin
    Karin skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg gjorde en totalrenovering av mitt kök. Arbetet var otroligt bra utfört, jag hade hela tiden kontakt med projektledaren och fick svar på frågor och funderingar. Resultatet blev helt felfritt, noggrant gjort och professionell kundkontakt. Kommer definitivt att rekommendera till alla jag känner som ska renovera:)
  • Gunnar V
    Gunnar V skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Tycker att offerten var tydlig och jobbet bra utfört!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Oerhört besviken!
    De var till en början jättetrevliga, men skenet bedrar! De lade på kostnader på slutfakturan som vi INTE hade blivit meddelade om, något som jag inser är återkommande i vad folk skriver här på Reco.se. När vi sedan ifrågasatte detta och sade att vi inte ville betala dessa extra kostnader som inte finns med i vare sig offert eller som de berättat för oss om, har vi nu fått ett INKASSOKRAV från dem. Som sagt, SKENET BEDRAR! Jag skulle ALDRIG välja Wall Bygg & Fastigheter igen!
    2017-05-25 Wall Bygg & Fastigheter svarar Daniel S
    Hej Daniel!
    Det är tråkigt att du är missnöjd men vi vill gärna lyfta fram att du är nöjd med arbetet och slutresultatet. Vi tycker det är tråkigt att du inte vill betala hela fakturan. Tyvärr är det kunder som inte förstår att när man beställer extraarbeten eller om det uppstår situationer där det tillkommer extra moment, att detta då kostar extra. Vi som företag kan inte arbeta eller utföra moment gratis. Detta är även något ni blivit informerad om via mail och även av ansvarig projektledare.

Vi har mellan 400-500 kunder per år och det är tråkigt att det tyvärr är ett fåtal per år som vi inte lyckas göra helt nöjda. Dessvärre finns det vissa som missförstår (eller väljer att missförstå) information som tillges före/under/efter projektet. Vi har nolltolerans mot icke betalda fakturor då våra fakturor följer de reglerverk som finns samt följer offertens tydlighet och därför har vi tvingats skicka er faktura vidare.

Hoppas ni trivs i er renoverade villa!

/ Wall Bygg & Fastigheter
    2017-05-28 Daniel S svarar Wall Bygg & Fastigheter
    Kära Wall Bygg & Fastigheter,
    Ni skriver: "Tyvärr är det kunder som inte förstår att när man beställer extraarbeten eller om det uppstår situationer där det tillkommer extra moment, att detta då kostar extra." Snyggt att dumförklara kunden. Hela er kommentar visar tydligt och väl er attityd och kultur. Bra om ni har koll på vad ni pratar om innan ni kommenterar. Ni har helt missat problemet och det är ni som tyvärr inte förstår - hela poängen är att vi INTE beställde något extraarbete, utan plötsligt dyker en faktura upp med extra påslag, ett påslag ni tagit beslut om utan att ens informera oss om. Det är problemet! Och vad gäller nyrenoverad villa så var det som tur var ett mycket litet bidrag från er själva. Och ja, vi trivs bra tack.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Mikaela
    Mikaela skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade Wall Bygg för renovering av mitt vardagsrum, (golv och väggar). Dem var väldigt proffsiga att ha att göra med och framför allt så blev resultatet superbra, väldigt välgjort!
  • Anders C
    Anders C skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall Bygg har totalrenoverat vår nya lägenhet på Östermalm.
    Vi fick kontakt med dom när vi skulle sälja vår förra lägenhet och ville måla om lite innan försäljning. Det blev så bra så vi valde att anlita dom igen.
    Wall har motsvarat mina förväntningar och jag är mycket nöjd med de jobb de utfört!
    De är proffsiga och dessutom trevliga att ha att göra med.

Med vänlig hälsning // Anders
  • Rebecka A
    Rebecka A skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Mitt golv blev fantastiskt och mina väggar blev så fina. Jag är så glad!
  • Robin S
    Robin S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag brukar inte lämna omdöme men denna gång kunde jag inte låta bli.
    Behövde hjälp med en totalrenovering utav min lägenhet i Kungsholmen. Tog in ett antal offerter, men valde att gå vidare med Wall BF då dem gav ett seriöst och förtroendeingivande första-intryck.

På efterhand kan jag säga att det var ett utav dem bättre val jag gjort.
    Jag som kund var väldigt kräsen och noggrann under renoveringen, men deras projektledare var alltid tillgänglig för frågor/funderingar, vilket gjorde att jag kände mig trygg under arbetets gång.

Klart två dagar innan överenskommet och slutresultatet vart över förväntan.
    Rekommenderar denna firman mer än gärna till alla som vill ha ett skickligt bra byggteam som går att lita på!
  • Carin H
    Carin H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra byggföretag! Dom har riktigt duktiga hantverkare.
    Enda minuset, dom startade en dag senare än först planerat. Dock blev dom klara i tid vilket var ett stort plus för mig!

Rekommenderar gärna vidare!
  • Elisabeth P
    Elisabeth P skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi anlitade först en oseriös byggfirma som vi fick avsluta affären med, därefter anlitades Wall bygg & fastigheter som fick överta den påbörjade renoveringen

Är mycket nöjda med Wall bygg & fastigheter som totalentreprenad för vår lägenheten - rivit väggar, flyttat gasrör, skrapat flagande tak, microlitat och målat alla tak

Badrummet kaklades om, tvättställ, kranar, dusch och toalett byttes ut, tvättmaskin och golvvärme installerades - erhållit ett badrumscertifikat på badrumsrenoveringen

Hallen målades och granitgolv lades in - ljus och fräsch entre

I vardagsrummet fick 1/4 av ekgolvsparketten handtillverkas, då ekbitarna var i specialmått.
    Golvläggaren sågade till nya bitar till rätt storlek och fick göra ny not i varje träbit, sprickor i golvet lagas, därefter slipades och hårdvaxoljades golvet.-fantastiskt hantverk

Helt nytt kök / köksfläkt installerades

Garderoben målades och nya hyllor sattes upp - har nu en snygg organiserad garderob

Elen byttes ut, kontakterna spårades och flyttades och ny elcentral sattes in, all belysning styrs nu via bluetooth

Stort Tack till alla hantverkare som varit delaktiga att förvandla vårt hem till den pärla den nu är, vill knappt gå ut längre
    Kan inte tänka mig en bättre byggfirma än Wallbygg 5/5

Bilder på resultatet efter renoveringen finns upplagda på Wallbyggs instagram
  • Linn G
    Linn G skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade Wall för ett målningsjobb då jag intitialt fick ett bra intryck av Wall samt en bra offert. Tyvärr var offerten en glädjeoffert och arbetet blev försenat, fel och otrevlig service (ej hantverkare utan adminsidan).

- förseningar
    - de målade råvitt istället för grått i hela lägenheten trots att jag gav färgkort
    - deras rekommendation att mot min vilja måla taket för att det skulle se solkigt ut att endast måla väggarna ledde till ytterligare arbete på flera dagar och en ökning av kostnaden med 30 % (vilken jag aldrig godkände)
    - färgstänk på fönster som ej togs bort trots att jag påpekat

Min faktura slutade på nästan det dubbla av vad som offererades och det tog längre tid än vad som sagts.

Värst av allt var bemötandet. Jag fick en kompensation på 1950 kr för felmåningen som "plåster på såren", detta tyckte jag var en mkt liten summa i jämförelse med de 40 000 jag var tvungen att betala plus förseningen. Wall hotade med att "om jag berättar om detta på en utvärderingssajt" så får jag ingen kompensation alls.

Wall har vidare inte svarat på mina mail om kompensation eller hur vi kan lösa detta.
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi valde Wall BF för att riva ut vårt kök och sätta upp ett nytt. Det ångrar jag djupt.

Började med att de "inte hann" börja vid utsatt projektstart utan ville skjuta starten en vecka. Detta meddelades 18h innan projektet skulle starta.

När dom väl började kastade rivningskillen ut köksskåp och maskiner genom fönstret ner på gården istället för att bära ner och slänga i en påse. Till fara och förtret för både oss och grannar.

"Snickaren" hade sedan sönder en av våra taklister eftersom han på eget bevåg bestämde att den inte behövdes. Den sågade han av och spikade upp på väggen för att mäta med istället. Han kastade också besticklådan.

Sedan hade dom sönder vår bänkskiva, som dessutom hamnade snett för att de satt stommarna snett vilket resulterade i att de sedan kaklade snett också. De satte förresten en fet repa i den andra marmorskivan också.

Arbetet drog också ut på tiden eftersom de aldrig dök upp förrän man ringt o gnällt. Jobbade max en dag per vecka o skyllde på att de hade så hög beläggning.

De erkände alla fel men erbjöd ingen kompensation. Skador på grejer för tiotusentals kronor. De är förresten hopplösa att få tag i när projektet väl dragit igång. Helt ovilliga att komma fram till en lösning.

Allt lät så bra med fina omdömen bl a här, men jag ångrar djupt att jag valde Wall. Gör inte om mitt misstag, bespara dig månader av stress och oro och välj någon annan.
  • Philip S
    Philip S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi valde Wall bygg efter att ha fått tips om dem från en granne. Vi fick ett mycket professionellt bemötande av firman när vi träffade Fredrik och Roger från dem vid ett första möte.
    Skulle inte säga att dom är billigast i stan, men gör ett mycket bra jobb och var väldigt duktiga. Fredrik kom med mycket bra förslag och lösningar.
    Största plusset med firman: Flexibla och pålitliga.

Jag rekommenderar dem varmt vidare!
  • Linda Å
    Linda Å skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Vi använde oss av Wall bygg för en mindre badrumsrenovering. Det tog tid och arbetet var dåligt utfört. Vid besikting togs alla felen upp och det tog några månader innan dom åtgärdades. De flesta gjorde vi själva eftersom det tog sådan tid innan någon kunde komma tillbaka.
    Vi hade en akut vattenläcka, då man inte testat tvättmasiknen innanman sagt att det var klart, som dock åtgärdades ganska snabbt.
  • Alf Lennart B
    Alf Lennart B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Efter Wall Bygg och Fastigheters total renovering av badrum, kök, och målning tapetsering och golvslipning har husets värde höjts avsevärt. 100% nöjd branschens absolut bästa byggföretag med hög yrkeskompetens.
  • Gun-Britt D
    Gun-Britt D skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Väldigt seriösa, flexibla att kommunicera med runt arbetet under projektets gång Återkommer snart med ett nytt projekt
  • Lars L
    Lars L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Offert och arbete överensstämmer mycket bra, proffsigt utfört. Mycket nöjd med samarbetet. Alltid tillgängliga, trevliga och reder ut alla småhinder på vägen. Håller vad de lovar. Väl utfört arbete med hög kvalité
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Serviceinriktat företag som samarbetade med oss under hela projekttiden - resulterade i ett exemplariskt utfört arbete, mina varmaste rekommendationer
  • Ann S
    Ann S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Tapetserade om vardagsrummet som blev bra till slut. Dock var tapeten trasig på ett ställe efter arbetet. Tog 4 månader innan de kom och åtgärdade felet. Resultatet blev efter många samtal trots allt bra.
  • Dante L
    Dante L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Trevliga anställda, alltid i tid och arbetet blev mycket väl utfört!
    Rekommenderas varmt.
  • Emma T
    Emma T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Helt OK företag. De totalrenoverade vår lägenhet. Snickeri, kök, måleri osv blev jättebra. Badrummet blev tyvärr inte lika bra. Om du ska låta Wall renovera ditt badrum, se till så att hantverkaren i fråga är certifierad. Se även till så att du får fast pris i offerten, eller räkna med att det blir ett litet påslag på slutfakturan. Förhandla helst eller gör upp om materialkostnaden innan för att undvika överraskningar. Byggmaterial kostar mer än man tror.

Vi var oense om slutfakturan men lyckades komma överens om en bra lösning till sist.
  • Fredrick W
    Fredrick W skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Lagt in nya golv och socklar. Är väldigt nöjd! Rekommenderas varmt.
  • David N
    David N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Wall bygg & fastigheter monterade ett kök åt oss. Kontakten med projektledaren var utmärkt, mycket tillmötesgående och professionell, Walls har även duktiga och pålitliga hantverkare. Men. Offerterna som de producerar kan ni glömma. De ligger alltför långt ifrån slutfakturan för att de ska kunna räknas som seriösa. Helt enkelt glädjeofferter för att locka kunder. Vi valde bort en annan hantverkare som lämnat en offert som till slut visade stämma klart bättre med verkligheten. Jag kan därför tyvärr inte rekommendera Walls eftersom de konkurrerar med andra hantverkare med ojusta medel.
    2016-06-23 Marcus W svarar David N
    Vad roligt att ni uppskattade den ansvarige projektledaren och de hantverkare som arbetat på ert projekt!

Under arbetets gång har det som bekant genomförts arbete efter er egenbokade elektriker i de rum som hantverkaren har målat i. Samma elektriker som ni tappade förtroendet för under projektets gång och där ni då valde att anlita Wall Bygg & Fastigheters egna elektriker för åtgärder/resterande arbete.

Arbetet har fördyrats på grund av omständigheter som är att hänföra till beställaren och leverantören och detta är inte något som Wall Bygg & Fastigheter borde ha förutsett när avtalet ingicks. Bland annat på grund av att:
    1. Köket som ni på egen hand beställt var ritat i fel vinkel och levererades inte i det skick som förväntas av en köksleverantör.
    2. Avloppet satt på fel placering, ventilation fanns överhuvudtaget inte med och samtliga eluttag satt felplacerade i under- och överskåp enligt ritning från köksleverantör, ventilation vilket var åtgärder och arbete som Wall Bygg & Fastigheter fick genomföra.
    3. Samtliga urfräsningar fick vi göra om och täcka efter er egna elektriker, vilket tog sitt uttryck i antal arbetade timmar för snickare.
    4.Ombyggnation gjordes av er dörr in till elcentral och rörsida efter önskemål från kund.

Detta var endast ett plock av åtgärder hantverkarna behövt genomföra under renoveringens gång för att er familj ska bli så nöjda som ni faktiskt blev av slutresultatet. Viktigt att framhäva att dessa åtgärder/tilläggsarbeten höjde det totala offertvärdet med cirka 15 % utifrån er typ av offert. Ett ifrågasättande kan man tycka bör göras hos er köksleverantör vilket Wall Bygg & Fastigheter har försökt utan lyckat resultat.
  • Beata N
    Beata N skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag fick hjälp med ombyggnation av mitt kök samt diverse andra små fix. De var mycket enkla och tillmötesgående med mina förslag samt kom med egna förbättringsförslag som man själv inte hade tänkt på. Mycket nöjd med resultatet som var snyggt och noggrant genomfört. Även i efterloppet har detta företaget hjälp mig med tips och råd bara ett samtal bort.
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Fick hjälp med målning och bygg. Jag är nöjd med kommunikationen med företaget och resultatet av arbetet.
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra service, ordentligt arbete och inom tidsramarna som diskuterats. Kan varmt rekommendera Wall Bygg och Fastigheter.
  • Veronica H
    Veronica H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade denna firma efter goda rekommendationer på RECO. Därför vill även jag lämna mina erfarenheter med dem.

Det bästa med dem var att man fick ha all kontakt med en projektledare, det var skönt att kunna maila/smsa/ringa när det passar och få snabba svar. Projektledaren var trevlig och målaren var väldigt duktig. Det som målades var riktigt bra gjort och det kändes som att de höll en bra kvalitet på arbetet. Jag anlitade dem för att riva tapeter samt måla tak, väggar och lister.

Det sämsta med dem var att kontakten slutade vara bra när uppdraget var ”klart”. Jag meddelade projektledaren att det inte hade målats på lister i kök och sovrum samt missats att måla snickerierna i köket. Detta fick jag inget svar på alls tyvärr. Det hade känts okej om man i alla fall fått någon form av återkoppling kring detta, kanske en prissänkning eller något, men inte det.

Jag tycker också att det kändes jobbigt att de gav mig en uppskattad materialkostnad på 5-6000kr från början men att det sedan landade på över 11.000kr. Det känns inte rimligt att man som erfaren i branschen felberäknar med 100%. Jag nämnde från början min rädsla över att bli lurad på pengar då branschen inte alltid är pålitlig. Jag hade känt mig mer nöjd om man var ärlig med materialkostnaden direkt.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Fint målade fönster och innerdörrar med karmar.
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    mycket kompetenta. bra personal,suveränt bemötande och snabba. inga problem alls. rekommenderar varmt
  • Eva K
    Eva K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Toppen, bra utfört arbete och trevliga hantverkare!
  • Ann-Marie R
    Ann-Marie R skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag rekommenderar gärna Wall Bygg & Fastigheter. Har renoverat min lägenhet på Kungsholmen (3 rok) och är väldigt nöjd med resultatet och den kommunikation jag haft under resans lopp.

Stort tack!
    Ann-Marie
  • Louise
    Louise skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall Bygg & Fastigheter för att måla om lägenheten. Målning OK men i övrigt oseriöst företag. Projektledaren gick knappt att gå tag i samt de saltade fakturan rejält. De hade inte informerat oss om några ökade kostnader och när vi påpekade att det inte var lagligt att lägga sådana påslag på fakturan så skickade de fakturan istället till inkasso.
  • Johan B
    Johan B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade Wall för att måla om 3 rum efter ombyggnad av lägenheten. Resultatet blev mycket bra trots ojämnt och svårt underlag med gamla och nya väggar och tak blandat. Ett par missar i kommunikationen angående arbetets omfattning och tidsplan drar ner till totalbetyg 4 men resultatet är 5 och kan varmt rekommendera Wall.
  • Andrea d
    Andrea d skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade företaget slumpmässigt och hade ingen aning hur det skulle bli!
    Första intrycket var direkt bra och fick en utmärkt bemötande,uppdraget var utmärkt utförd och de jobbar rent och snabb.God kvalité av arbete och trevlig personal,bra prisvärda och bra efterkoll. Nästa uppdraget blir Wallbygg igen!Tack alla!
    Andrea G.
  • Axel v
    Axel v skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitade för att renovera kök, måla 5 rum samt golvslipning. Väldigt nöjd med resultatet! Rekommenderas.
  • Martin T
    Martin T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Anlitande Wall Bygg för att renovera köket. Resultatet blev bra och dom är lätta att ha och göra med.
  • Anders S
    Anders S skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    not too bad, high quilty and good price, recommended
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Bra arbete som höll hög kvalitet, lite dålig återkoppling från projektledaren. Arbetet tog 15 dagar extra.
    Saltade slutfakturan ordentligt och allt som sagts muntligt under resans gång var inte värt något när slutfakturan kom. Om ni vill använda dem så skriv tillägg i kontraktet på vite vid försening och precis alla andra detaljer som är viktiga inklusive estimat för löpande kostnader. Få allt nerskrivet på papper eller mail.
  • Sven T
    Sven T skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Proffsig, responsiv målarfirma. Vi anlitade dem för att måla om fasad på villa i Nacka sommaren 2014 och är mycket nöjd med arbetet. De fick förnyat förtroende i april 2015 då vi skulle måla om inomhus. Med kort varsel kunde Philip ställa upp med en målare (Peter) som gjorde ett mycket bra jobb.
  • Arji M
    Arji M skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitadeWall Bygg & Fastigheter för målning för 3 olika rum arbetet gjordes snabbt & smidigt utan krångligheter.Nu kommer jag anlita dem för ytligare 2 jobb och jag kan verkligen rekommendera dom.Erdogan,Fredrik,Roger utför riktigt bra jobb.Lägenheten är helt ny nu efter målningen så proffsigt jobb har det gjorts.
    och snart kommer lägenheten ligga ute för försäljning och är säkert på att jag får ut vartenda krona som har lagt ut på målningen.
    Gör ett smart val välj Wall Bygg & Fastigheter så slipper ni allt krångel./Arjan
  • Linnéa  B
    Linnéa B skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitadeWall Bygg & Fastigheter under ett mkt pressat tidsschema.
    Jag hade sålt min lägenhet och tiden tickade snabbt mot utflyttning.
    Jag hittade ett totalt renoveringsobjekt och hade 6 veckor på mig att renovera detta för att kunna flytta från lägenhet till lägenhet utan dyra och onödiga nätter på hotell.
    Jag kan nu nöjt konstatera att Wall Bygg och Fastigheter var en riktig fullträff.
    Philip tog ett totalansvar för samtliga bitar så som omdisponering av planlösning, renovering av väggar och tak, golvläggning, el-arbete, köksbygge, VVS, garderobsbygge osv.
    Det jag även uppskattade var att han kom med tips och råd om material då jag var lite osäker på vad som passade bäst.
    Jag vill även belysa den klara, raka och goda kommunikation både Philip och Fredrick hela tiden haft med mig under renoveringens gång vilket man verkligen uppskattar som kund.
    Så letar du efter en lyhörd, pålitligt och prisvärd helhetsentreprenad med både trevliga och kunniga hantverkare kan jag varmt rekomendera Wall Bygg & Fastigheter.
  • sandra w
    sandra w skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Proffsigt företag, fick hälp att måla om min hall. Det blev ett suveränt jobb :)
  • Therese L
    Therese L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag köpte nyligen en etta i Västertorp. Det är en liten lägenhet på cirka 23 kvadratmeter som var helt okej när jag köpte den. Dock fanns det några saker som verkligen behövdes fixas; golvet var slitet, eluttagen var dåligt placerade och hallen behövde målas om. Jag som varken har kunskap eller intresse kring sådana grejer frågade pappa om hjälp men han rådde mig att ta kontakt med en byggfirma för dessa "problemen".

Jag surfade runt på internet innan jag fastnade för Wall Bygg och Fastigheter. Läste de rekommendationer som fanns här på Reco innan jag tog kontakt med företaget. Jag erkänner att jag var jättenervös för att de skulle vara ett oseriöst företag som blåser sina kunder på pengar (som man hör skräckhistorier om) men jag kan utan tvekan säga att det var en obefogad oro.

Wall Bygg & Fastigheter var otroligt professionella under den tiden dom var här. Dom kom med bra tips på hur golvet kunde fixas till (det blev slipat och vitglaserat - så snyggt) och eluttagen sitter nu där jag vill att dom ska sitta. Hallen lyftes upp med den nya målningen och jag är mer än nöjd!

Det bästa med Wall Bygg & Fastigheter var, förutom resultatet i sig, att de fick mig att känna mig trygg och i goda händer. Jag uttryckte min oro om fuskbyggare så de har verkligen "hållit mig i handen" under hela bygget om ni förstår vad jag menar :)

Nu blev detta en lång text men jag hoppas verkligen att ni andra här på Reco har Wall Bygg & Fastigheter som ett alternativt - dom kommer inte göra er besvikna.

Hos mig har dom i alla fall fått en trogen kund och jag kommer utan tvekan vända mig till dom när jag behöver hjälp i framtiden!
  • Hampus H
    Hampus H skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag anlitade Wall Bygg & Fastigheter för att riva och bygga om mitt kök. Eftersom jag bor i ett hus som är byggt 1854 så är det mesta snett och så krävs verkligen unik kunskap för att göra det bra. Köket blev exakt så bra som jag ville ha det. Trevligt bemötande och bra personal. Om något inte var som vi kommit överens så justerade det och hanterade allt superproffsigt. Jag kan varmt rekommendera dom, vilket jag faktiskt gjort till min bror.
  • G K
    G K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag helrenoverade mitt kök med Wall Bygg. De var snabba med att komma och ge offert. Jag fick även bra tips från dem. Fick problem med köksleverantören men Hantverkarna var flexibla så det gick på allra bästa sätt till slut. Mitt intryck av byggfirman: Flexibla, trevliga, professionella, noggranna, ordentliga, alltid tillgängliga. Jag valde företaget utifrån rekommendationer på nätet och är supernöjd. Rekommenderar dem varmt!
  • G K
    G K skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag helrenoverade mitt kök med Wall Bygg. De var snabba med att komma och ge offert. Jag fick även bra tips från dem. Fick problem med köksleverantören men Wall Bygg var så flexibla så det gick på allra bästa sätt till slut. Mitt intryck av byggfirman: Flexibla, trevliga, professionella, noggranna, ordentliga, alltid tillgängliga. Jag valde företaget utifrån rekommendationer på nätet och är supernöjd. Rekommenderar dem varmt!
  • Marcus  V
    Marcus V skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag behövde hjälp med att måla om mitt vardagsrum och sovrum i min lägenhet på Telefonplan. Hade ingen direkt kunskap om byggbranschen och har aldrig anställt en firma tidigare. Jag måste med handen på hjärtat säga att jag kunde inte ha fått en bättre upplevelse. Grymt bemötande av både Fredrick och Philip och hantverkarna som gjorde jobbet var professionella, effektiva och framförallt noggranna! Jag kommer varmt rekommendera Wall Bygg & Fastigheter till vänner och bekanta. Tack så hemskt mycket!
  • Bodil L
    Bodil L skrev om Wall Bygg & Fastigheter
    Jag kontaktade Wall Bygg & Fastigheter då jag ville få hjälp med en helhetslösning vid renovering av delar av min lägenhet.
    Nytt kök från golv till tak, rivit en vägg för ”Walk in Closet”, tapetserat väggar och slipat golv.
    Jag har fått mycket bra service och ett trevligt bemötande från både Fredrick och Philip, samt från de hantverkare som har varit på plats för att utföra arbetet.
    Kan varmt rekommendera att anlita Wall Bygg & Fastigheter, vilket jag utan tvekan kan tänka mig att göra igen om det ska göras mer i lägenheten.

Kocksgatan 38, 116 29 Stockholm