Rekommenderat företag 2016 - Yolo

Yolo

VENDEVÄGEN 14, 182 69 Djursholm — Visa karta

Yolo välkomnar er att njuta av god mat och vin i en hemtrevlig miljö i hjärtat av Djursholm.
Naturligt, närproducerat och småskaligt är våra ledord. Hos oss kan du avnjuta lunch och middag tis-lör och brunch på helgerna.För er som inte bokar bord försöker vi alltid ha några drop-in platser lediga. Vi har en bar som är öppen varje kväll under öppettider och ett chambre séparée speciellt lämpligt för större sällskap. Vi kan hjälpa er med catering, och det går även bra att hyra våra kockar som kommer hem till er och lagar mat. Varmt välkomna in till oss!
Mån: Stängt
4.0/5

Läs vad 360 kunder tycker om Yolo

• Nanna H
    Nanna H skrev om Middag en del av Yolo
    Så besviken tyvärr - inte lika gott som vanligt och trist service. Och 55 kr för kranvatten??
  • Caisa M
    Caisa M skrev om Lunch en del av Yolo
    Trevligt bemötande. Själv åt jag kikärsbiffar med tsatsiki, det smakade bra. Mina väninnor, 2 st, åt schnitzel som de tyckte smakade bra, men de saknade citron och ev ansjovis plus att rätten såg lite färglös ut.
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Lunch en del av Yolo
    Mysig lokal, trevlig personal och sååå gott. Lyxmat i förorten.
  • Yeshi T
    Yeshi T skrev om Middag en del av Yolo
    Samtliga rätter som sällskapet beställde smakade dåligt. Mycket fett i maten, dåligt kryddat och smaklöst. Servitrisen verkade mycket bortkommen och ointresserad. Tris eftersom det har varit ett favorit ställe.
  • Christian E
    Christian E skrev om Middag en del av Yolo
    Bra service! God mat dock inte i min smak lika stark avsmakningsmeny som vid förra besöket, säkerligen en smakfråga! Även lite trist att vi inte fick fönsterbordet som vi frågade efter i vår bokning som gjordes i november...
  • Anna U
    Anna U skrev om Brunch en del av Yolo
    Tycker att maten var bättre förr. Även middagarna håller bättre kvalitet. Dåligt kryddat men helt ok.
  • Wilhelm D
    Wilhelm D skrev om Middag en del av Yolo
    Utsökt mat och vin. Trevligt.
  • Helén S
    Helén S skrev om Middag en del av Yolo
    Middag på Yolo var som alltid en positiv upplevelse. Bra service med engagerad och kompetent personal.
    En kväll att minnas när vardagen
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Middag en del av Yolo
    Hög servicenivå!! Trevlig personal, god mat och ett utmärkt vin. Allt var på topp!
    Återkommer gärna inom kort1
  • Ylva K
    Ylva K skrev om Middag en del av Yolo
    Trevligt bemötande av personal, tillmötesgående ur allergisynpunkt, mycket god mat. Tyvärr ingen tryckt vinlista, vilket begränsar valmöjligheter och förlitar sig lite väl mycket på personalens åsikt/kunnande.
  • Sandro M
    Sandro M skrev om Lunch en del av Yolo
    Trevligt bemötande och god mat. Synd att tacos är borta från lunchmenyn.
  • Christer M
    Christer M skrev om Middag en del av Yolo
    Positivt överraskad, trevlig personal och god mat till ett rimligt pris. Hit vill vi gå igen
  • Mia L
    Mia L skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket bra mat och bra service! Efterrätten var den rätt som var minst bra, annars var allt tipptopp
  • Karin L
    Karin L skrev om Lunch en del av Yolo
    Mycket vällagat som alltid
    Goda smaker
    Trevligt bemötande
  • Mårten S
    Mårten S skrev om Lunch en del av Yolo
    Maten var jättegod och bemötandet trevlig, men servicen var otroligt långsam även innan restaurangen fylldes upp och kaffet var halvljummet när det serverades.

Därav endast en trea i betyg för en restaurang som med förhållandevis enkla åtgärder borde få en femma.
  • Susan W
    Susan W skrev om Middag en del av Yolo
    We were visiting Stockholm from Scotland in December and wanted to go to a good restaurant to celebrate my birthday. I came across YOLO on an online British review and having got helpful information from YOLO staff about travelling from central Stockholm on public transport - it was very easy - we booked a table. We both chose tacos for starters, MOH taking the shrimp and my choice being the signature pork belly. Both were delicious. We then both had the venison. Coming from Scotland, venison is one of our favourites. Beautifully tender and perfectly cooked, this was excellent. We finished by sharing a traditional gingerbread house for desert. While I'm not overly keen on ginger, we wanted to try something seasonal and local. As well as looking very pretty on the plate, this was surprisingly light and enjoyable. Throughout, the staff were very helpful with excellent English. The chef was very visible plating up all evening, which was interesting to see, and came over twice to ask us how the food was. The restaurant was pretty full and there was a good atmosphere. With a glass of champagne, a glass of wine and a coffee each the cost was pretty much in line with what we would have have paid at home for a meal of this quality.
  • Gunnel G
    Gunnel G skrev om Lunch en del av Yolo
    Vi tre gamla damer blev rart mottagna i den 15 dec kl. 12, fick bra bord, serverades spättan rätt fort, god hade trevligt i den vackra miljön. Men sen blev vi nog osynliga, fick halta iväg och söka de goda kakorna själva, betala "dyrt" 40 kr. för tre chokladbitar och sen avlägsna oss och hjälpa varandra med ytterplaggen, vi är ganska glada tanter men det dröjer nog innan vi beställer bord igen, vi har blivit behandlade mkt artigare vid två tidigare tillfällen. En av oss känner väl och gillar skarpt den tjusiga ägarinnan, gammal elev. Med vänlig hälsning Gunnel Gunnarson.
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Middag en del av Yolo
    En gastronomisk upplevelse! Tack för en kväll som måste återupplevas...
  • Gitte S
    Gitte S skrev om Brunch en del av Yolo
    Jättetrevlig tillmötesgående personal utan att vara överdrivet på.
    Hade inga särskilda förväntningar mer än god mat, och det överträffade min förväntan med spännande, modern och innovativ meny och intressanta smaker.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Middag en del av Yolo
    Yolo levererar en matupplevelse i världsklass.
  • Hans Peter L
    Hans Peter L skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket god service och utsökt mat!
    Vi var mycket nöjda och kommer tillbaks! Extra plus för att det går bra att ha hund med sig. Det tar vi nästa gång!
  • Mats E
    Mats E skrev om Brunch en del av Yolo
    God och rolig mat som gav hela familjen en smakupplevelse.
  • Helena S
    Helena S skrev om Middag en del av Yolo
    Fantastisk service och fantastisk mat. Som alltid!
  • Eva P
    Eva P skrev om Yolo
    bemötande bra. inte så lyckat med så mycket pomerans till löjrommen 4/5 trodde det var fel på maten.lilla julmenyn saknade den fräschör som finns i övrig mat,kryddpepparn är överflödig
  • Peter H
    Peter H skrev om Lunch en del av Yolo
    Fantastisk upplevelse! Fantastiska smakkombinationer!
  • Stefan S
    Stefan S skrev om Yolo
    Bra mat, käck personal, avslappnad stämning trots läget.
  • Hans Peter L
    Hans Peter L skrev om Yolo
    Mycket nöjda de gånger jag varit på plats.
    Skall dit på lördag igen.
    Med vänlig hälsning,
  • Magnus G
    Magnus G skrev om Yolo
    Mycket god mat. Hade gärna sett lite större porttioner
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Middag en del av Yolo
    Att äta middag på Yolo var en upplevelse. Gott och mycket trevligt. Inspirerar till fler besök!
  • Caroline W
    Caroline W skrev om Middag en del av Yolo
    Trevlig och kunnig personal, mycket god och kreativ mat!
  • Meri W
    Meri W skrev om Middag en del av Yolo
    Fantastisk mat kombinerad med det perfekta vinet.
  • Camilla E
    Camilla E skrev om Yolo
    Yolo är en resturang av toppklass. Altid suverän mat och bra service. Känns personligt. Kul att komma nära kockarna och se när de jobbar samt att de presenterar maten. Mysig lokal. Bra viner.
  • Christina R
    Christina R skrev om Yolo
    God service vid beställning samt ankomst. Köpte julmenyn (den billigare), vi var 5 pers. Fick fina vinrekommendationer, maten suverän. Har hört mycket gott om er så jag hade högt ställda förväntningar, vilka infriades. Den person som ville ändra en del i menyn bemöttes mycket väl.
  • Maria S
    Maria S skrev om Yolo
    Mycket trevlig atmosfär, bra service - vi kändes oss väldigt välkomnade, samt en mycket god mat!
  • antonio g
    antonio g skrev om Middag en del av Yolo
    Yolo var en härlig uppleves, vet dock inte om det var på grund av sällskapet eller om det var den mysiga stämningen i restaurangen. Snacksen vara väldigt goda men allt föll lite under varmrätten. Efterrätterna var nog kvällens höjdare.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Middag en del av Yolo
    Alltid kreativa överraskningar o smaker. Så även igår.
    Skön o avkopplande fredagstämning o utmärkt personlig matsalspersonsal.
  • Sandra K
    Sandra K skrev om Middag en del av Yolo
    Magiskt gott som vanligt!! Några åt en god mix av tacos och nån förrätt och någon en varmrätt. Tack!!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Middag en del av Yolo
    Supertrevlig inredning, fantastisk mat och bra personal. Verkligen kul att det finns restauranger av denna kvalitet i bostadsområde utanför stan. Många lokala gäster skapar en kvarterkrogskänsla även om nivån på maten och miljön snarare är guide Michelin.
  • Tina R
    Tina R skrev om Middag en del av Yolo
    Fantastiska smaksensationer och supertrevligt, lite tätt mellan borden/andra sällskap.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Lunch en del av Yolo
    Vi fick ett bra bemötande. Maten var trevligt upplagd och god.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Lunch en del av Yolo
    Trevlig bemötande och trevlig lokal. Reagerade på den märkliga tavlan vid första mötet i lokalen.
    Maten okey....men saknade grönsaker/sallad.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Middag en del av Yolo
    Tyvärr inte lika bra som tidigare.
    Vissa rätter var bra som räktacos och tacos med fläsksida.
    Regnbågslaxen var en besvikelse alldeles för salt och inga intressanta smaker. Hälleflundran var dock bra. Chicken nuggets till barnen var helt ok. Yolo-dessert också helt ok men inte speciellt prisvärd.
    Servicen var inte mer än ok och totalupplevelsen långtifrån vad den varit tidigare tyvärr.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket god mat och fin service i en skön miljö!
    2016-11-04 Yolo svarar Magnus H
    Tack för dina fina ord! Välkommen åter.
    Vänligen Sarah Korduner / VD Yolo
  • Eric H
    Eric H skrev om Middag en del av Yolo
    Allt var super bra. Rekommenderas varmt.
  • Lars E
    Lars E skrev om Middag en del av Yolo
    Trevlig lokal, mycket bra mat och vänlig personal !
  • Ralph D
    Ralph D skrev om Middag en del av Yolo
    Alltid bra, god mat och bra service
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Lunch en del av Yolo
    +Trevligt bemötande. Bra service.
    Supergod fiskrätt.
    - Glest med lunchgäster denna dag
  • Leena E
    Leena E skrev om Middag en del av Yolo
    Supergod mat, snabb och proffsig service
  • Pernila R
    Pernila R skrev om Middag en del av Yolo
    Bra mat, trevlig service. Personalen i det öppna köket stod synligt och kolkade dryck ur plastflaskor. Det gav inte ett trevligt intryck.
    2016-10-29 Yolo svarar Pernila R
    Hej Pernilla,
    Tack för din feedback. Glad att du hade en positiv upplevelse av Yolo. Vad gäller plastflaskorna så håller vi med och tar till oss ögonblickligen.
    Välkommen åter!
    Vänligen Sarah Korduner / VD Yolo