Rekommenderat företag 2016 - Yolo

Yolo

VENDEVÄGEN 14, 182 69 Djursholm — Visa karta

Yolo välkomnar er att njuta av god mat och vin i en hemtrevlig miljö i hjärtat av Djursholm.
Naturligt, närproducerat och småskaligt är våra ledord. Hos oss kan du avnjuta lunch och middag tis-lör och brunch på helgerna.För er som inte bokar bord försöker vi alltid ha några drop-in platser lediga. Vi har en bar som är öppen varje kväll under öppettider och ett chambre séparée speciellt lämpligt för större sällskap. Vi kan hjälpa er med catering, och det går även bra att hyra våra kockar som kommer hem till er och lagar mat. Varmt välkomna in till oss!
Mån: Stängt
4.0/5

Läs vad 326 kunder tycker om Yolo

• antonio g
    antonio g skrev om Middag en del av Yolo
    Yolo var en härlig uppleves, vet dock inte om det var på grund av sällskapet eller om det var den mysiga stämningen i restaurangen. Snacksen vara väldigt goda men allt föll lite under varmrätten. Efterrätterna var nog kvällens höjdare.
  • Camilla J
    Camilla J skrev om Middag en del av Yolo
    Alltid kreativa överraskningar o smaker. Så även igår.
    Skön o avkopplande fredagstämning o utmärkt personlig matsalspersonsal.
  • Sandra K
    Sandra K skrev om Middag en del av Yolo
    Magiskt gott som vanligt!! Några åt en god mix av tacos och nån förrätt och någon en varmrätt. Tack!!
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Middag en del av Yolo
    Supertrevlig inredning, fantastisk mat och bra personal. Verkligen kul att det finns restauranger av denna kvalitet i bostadsområde utanför stan. Många lokala gäster skapar en kvarterkrogskänsla även om nivån på maten och miljön snarare är guide Michelin.
  • Tina R
    Tina R skrev om Middag en del av Yolo
    Fantastiska smaksensationer och supertrevligt, lite tätt mellan borden/andra sällskap.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Lunch en del av Yolo
    Vi fick ett bra bemötande. Maten var trevligt upplagd och god.
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Lunch en del av Yolo
    Trevlig bemötande och trevlig lokal. Reagerade på den märkliga tavlan vid första mötet i lokalen.
    Maten okey....men saknade grönsaker/sallad.
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Middag en del av Yolo
    Tyvärr inte lika bra som tidigare.
    Vissa rätter var bra som räktacos och tacos med fläsksida.
    Regnbågslaxen var en besvikelse alldeles för salt och inga intressanta smaker. Hälleflundran var dock bra. Chicken nuggets till barnen var helt ok. Yolo-dessert också helt ok men inte speciellt prisvärd.
    Servicen var inte mer än ok och totalupplevelsen långtifrån vad den varit tidigare tyvärr.
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket god mat och fin service i en skön miljö!
    2016-11-04 Yolo svarar Magnus H
    Tack för dina fina ord! Välkommen åter.
  • Eric H
    Eric H skrev om Middag en del av Yolo
    Allt var super bra. Rekommenderas varmt.
  • Lars E
    Lars E skrev om Middag en del av Yolo
    Trevlig lokal, mycket bra mat och vänlig personal !
  • Ralph D
    Ralph D skrev om Middag en del av Yolo
    Alltid bra, god mat och bra service
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Lunch en del av Yolo
    +Trevligt bemötande. Bra service.
    Supergod fiskrätt.
    - Glest med lunchgäster denna dag
  • Leena E
    Leena E skrev om Middag en del av Yolo
    Supergod mat, snabb och proffsig service
  • Pernila R
    Pernila R skrev om Middag en del av Yolo
    Bra mat, trevlig service. Personalen i det öppna köket stod synligt och kolkade dryck ur plastflaskor. Det gav inte ett trevligt intryck.
    2016-10-29 Yolo svarar Pernila R
    Hej Pernilla,
    Tack för din feedback. Glad att du hade en positiv upplevelse av Yolo. Vad gäller plastflaskorna så håller vi med och tar till oss ögonblickligen.
  • Ann Ö
    Ann Ö skrev om Middag en del av Yolo
    Utmärkt service. Mycket god mat. Återvänder gärna
  • Lars H
    Lars H skrev om Middag en del av Yolo
    Vänligt bemötande om än litet splittrat flera personer var inblandade En annan lustig detalj att personalen valde att placera i alla gäster i ena delen av lokalen dvs halva lokalen var fullsatt och en halva stod tom Det kändes mest konstigt Aldrig upoplevt förut
    2016-10-28 Yolo svarar Lars H
    Hej Lars,
    Tack för din feedback. Skälet till att du upplevde att personalen satte alla på samma sidan av matsalen var att vi väntade på ett större sällskap. Då alla våra mindre bord är tillsammans på en sida, blev upplevelsen så. Jag hoppas att maten var god och att du var nöjd i övrigt.
  • Helena J
    Helena J skrev om Middag en del av Yolo
    We were received in a very polite and friendly manner. Thank you. The portions are a bit TOO SMALL- not enough ( I had to have a snack at home later in the evening)
    Had a feeling we were rushed through dinner- of course it was Saturday night. Not a place for a good and interesting conversation. But a nice place , will go again ( not on a weekend) but will be careful in recommending it for the reasons above. Thank you- still had a good evening though
    2016-10-28 Yolo svarar Helena J
    Thank you for your feedback. Yes, Saturday nights are always busy with a lot of guests. However, I am sorry that you felt rushed and that is not how it is supposed to be. Next time, let us know right away if you feel your portions a too small or if you are feeling rushed. We will do everything to make things right.
    Welcome back!
    Best regards
    Sarah Korduner / CEO Yolo
  • Christer L
    Christer L skrev om Middag en del av Yolo
    Grymt bra mat och trevligt som alltid!
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Lunch en del av Yolo
    Personalen trevlig, god mat och mysig miljö👍
  • Bigitta S
    Bigitta S skrev om Middag en del av Yolo
    kanon bra bemötande och maten var helt fantastisk
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket bra. Mat, servering och lokal håller högsta klass.
  • Kerstin L
    Kerstin L skrev om Middag en del av Yolo
    Proffsigt i allt! Trevligt bemötande och smakrik god mat.
  • Carl H
    Carl H skrev om Brunch en del av Yolo
    Fantastiskt inredning, en blandning av bra och tråkig mat, katastrofalt bemötande.
  • Pim W
    Pim W skrev om Middag en del av Yolo
    Inte speciellt bra ! Bordet var inte färdigt, tog över 15 min. När vi väl fick beställa maten, så frågade ingen om någon dryck till maten.Detta gjorde att när förrätten kom in hade vi inget vin !
    Maten är av hög kvalitee, däremot är servicen under all kritik ! Bedrövligt dåligt!
    När vi fick vänta blev vi bjudna på rött vin, men jag ville ha ett alkoholfritt alternativ,
    blev erbjuden äppeljuice !! Ville inte ha det och bad om Ramlösa. Tog minst 10 min innan jag fick det.
    Service går inte att försvara. jag kommer att ge er en chans till och är det inte bättre då, så blir det sista gången.
    Pim Westlund
    2016-10-18 Yolo svarar Pim W
    Hej Pim,
    Vi ber om ursäkt att du fick en dålig upplevelse vid ditt besök hos oss. Tyvärr håller inte alla gäster tiden, därav var ert bord inte färdigt när ni kom. Hoppas ni ger oss en chans till så ska vi se till att ge er en positiv upplevelse istället.
    2016-10-20 Pim W svarar Yolo
    Hej !
    Att ni var försenade förstår jag med service nivån på personalen.
    Tycker att det är märkligt att du inte kommenterar personalen service nivå!
    Det är det största problemet utåt som du har. Har själv arbetat som restaurangchef i många år.
    Pim
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Pia D B
    Pia D B skrev om Middag en del av Yolo
    Vi tog avsmakningsmenyn 7 rätters. Vissa bitar bra andra inte bra.
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket gott och bra service! Bra variation på rätterna, i åt stora avsmakningsmenyn. Helt klart prisvärd!
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Middag en del av Yolo
    Maten exceptionell servicen ganska dålig
    2016-10-18 Yolo svarar Tobias B
    Hej Tobias,
    Nästa gång ni kommer så ska både mat och service vara exceptionell.
    Vänligen Sarah / VD Yolo
  • Henrik P
    Henrik P skrev om Lunch en del av Yolo
    Mycket bra mat och service. Nya menyn var magisk.
  • Bo E
    Bo E skrev om Middag en del av Yolo
    Trevligt och familjärt, mycket bra!
    Maten var mycket bra och trevligt upplagd.
    Allt hade mycket hög klass.
  • Britt B
    Britt B skrev om Middag en del av Yolo
    Trevligt bemötande. Trevlig öppen miljö. God vällagad mat!
  • Linda Ö
    Linda Ö skrev om Middag en del av Yolo
    Fantastisk mat och service. Varmt rekommenderat!
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Middag en del av Yolo
    Bra bemötande vid bokning,
    Bra bemötande i restaurangen.
    Maten smakade bra.
    Miljön var trevlig och bra akustik (inte för bullrigt).
  • Helena V
    Helena V skrev om Middag en del av Yolo
    Rekommenderar verkligen avsmakningsmenyerna. Helena
  • ulla l
    ulla l skrev om Middag en del av Yolo
    första intrycket var ett välbesökt ställe, litet, gemytligt, mkt msk.Lagom uppmärksam personal,kändes aldrig bortglömd men skulle inte vara fel om man presenterade att det fanns dö-goda tacos till aperetiffen. allt övrigt var super, maten magiskt god, väldigt duktiga och trevliga ungdomar som jobbar och kreerar på yolo. tack för en jätte fin kväll
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Middag en del av Yolo
    tack för en väldigt trevlig kväll. Trevlig och kunnig personal gjorde tillsamman med god och vällagad mat med spännande viner kvällen till en riktig höjdare.
  • Kristina J
    Kristina J skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket bra bemötande av proffsig personal.
  • Lars P
    Lars P skrev om Lunch en del av Yolo
    Trevligt bemötande i en lugn och rofylld miljö. Alla tre valde olika rätter och blev lika belåtna.
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Middag en del av Yolo
    vänligt och ledigt bemötande.
    mycket god och vällagad mat.
  • Elin C
    Elin C skrev om Middag en del av Yolo
    Allt var i princip perfekt. Vi bor i Djursholm men sa att det känns verkligen inte som en förortsrestaurang utan snarare som en stads-restaurang i förorten. Helt på rätt sätt. Inkluderar inredning, stämning, gäster.
    Jättegod mat.
    Enda som kan påpekas var att ni trodde vi skulle ha avsmakningsmenyn enligt bokningen via book a table men det hade jag verkligen inte bokat. Tack!
  • Maria E
    Maria E skrev om Middag en del av Yolo
    Trevlig personal mötte oss. Lokalen varm och välkomnande! Mycket god mat. En av få restauranger där den vegitariska rätten överraskar i gom. Menyn välsmakade och de vi er som rekomenderades till oss blev pricken över i. Portioner gjorde oss mätta vilket sällan sker när det smakar gott!
  • Eva M
    Eva M skrev om Middag en del av Yolo
    Mycket god mat. Servicen var inte vad man kan förvänta sig. Svårt att höra vad som sades runt vårr bord, 7 pers pga akustiken (behövs något som dämpar ljudet från alla gäster i restsurangen).
  • Lotta T
    Lotta T skrev om Middag en del av Yolo
    Mysig atmosfär, god mat och trevlig och kunnig personal.
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Middag en del av Yolo
    Helt kanon. Vi firade med hela släkten en födelsedag. Blev väldigt bra omhändertagna och fick fantastiskt god mat. Bra variation, härlig presentation.
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Lunch en del av Yolo
    Trevligt bemötande, mkt bra service och riktigt god mat! Bra med sparsam meny, det var lätt att välja.
  • marcus m
    marcus m skrev om Middag en del av Yolo
    Helt galet gott, vackert serverat och mkt bra vinval.
  • Madeleine S
    Madeleine S skrev om Middag en del av Yolo
    Trevligt och god service. Inga problem att ta med sig hunden, vilket är toppen!
  • Maria R
    Maria R skrev om Middag en del av Yolo
    En parodi på vällyckad restaurang. Bristfällig organisation, för få servitörer, låg servicegrad, ung och oerfaren personal. Vänta på bord 20 minuter trots beställning till 20.00. Erbjudande om drink i baren under tiden men ingen som tog beställning. Delvis ostädat bord och smulor på stolar vid bordsanvisning. Matbeställning innan dryck. Inget vatten. Rödvin lades på kylning men glömdes. Förrätt bästa smakupplevelsen. 3 styck varmrätt kall vid servering. Kaffe ljummet. Som kompensation erbjöds extra vin och avdrag på notan.
    2016-09-29 Yolo svarar Maria R
    Stort tack för din feedback Maria. Jag med övriga från restaurang Yolo ber om ursäkt för er dåliga upplevelse i lördags kväll. Vi var mycket underbemannade och det blev ni lidande för. Personalen var plågsamt medvetna om vad som hände i lördags, och därav försökte de kompensera er. Jag förstår att detta inte hjälper så mycket, men vi hoppas att ni ger oss en ny chans.
    I hopp om att återse er.
    Vänligen Sarah Korduner/ VD Yolo
  • Rebecca T
    Rebecca T skrev om Middag en del av Yolo
    Super god mat. Tacos är framför allt min favorit. Men all annan mat här är väldigt god, även avsmakningsmenyn. Min favorit restaurang!
  • Johan E
    Johan E skrev om Middag en del av Yolo
    3:e gången. Bästa hittills. Vsrmrätt och e-rätt superba. Mkt trevligt bemötande av servering/vinförslag. Svag 5:a, någon kötträtt till tycker jag vore optimalt att erbjuda

VENDEVÄGEN 14, 182 69 Djursholm