Á la Crêpe

Stora Nygatan 43, 111 27 Stockholm — Visa karta

Vi serverar söta crêpes och salta galetter på traditionellt och nyskapande sätt.
Galetter är ”matcrêpes” gjorda på bovetemjöl.
Galettesmeten innehåller varken laktos eller gluten.
Crêpes är mer lika svenska pannkakor, men sötare och frasigare.
Norra Agnegatan 39, 11229, STOCKHOLM
Tabbouli Kungsholmen
Hampus W:
Mycket god mat och trevligt bemötande. Inte överdrivet höga priser, men något trång lokal. Rekommenderas helt klart.

Restauranger nära Á la Crêpe:

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Christian C:
Trevlig miljö och bra personal. Menyn tunnare nu än tidigare men lika kraftigt prissatt som tidigare. Det egna mjödet är bra men inget att "...

Västerlånggatan 68, STOCKHOLM
Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, mal... Läs mer ›
Dan S:
Trevligt bemötande och bra service God mat

Stora Nygatan 19, STOCKHOLM
Birgit L:
Härligt på alla vis. Underbar och spännande mat. Likaså med vinerna. Första gången med naturviner. Annorlunda gott och häftigt.

Österlånggatan 17, Stockholm
Hos Österlånggatan 17 i charmiga Gamla Stan skapas en behaglig upplevelse med fö... Läs mer ›
Bodil S:
God mat men sämre service. Bad om en vinrekommendation men fick bara husets vita till svar. Ändå prisvärt.

Läs vad 12 kunder tycker om Á la Crêpe

• Representant för Sjätte Tunnan -
    Representant för Sjätte Tunnan - skrev om Á la Crêpe
    En av sofos äldsta pärlor. Är igen som det var för några år sedan. Så nu kan vi gå dit igen
  • Heidi H
    Heidi H skrev om Á la Crêpe
    Personalen har mycket kvar att jobba på innan de kan kalla sig trevliga och hjälpsamma, såväl crepesen, trötta i smak och form, och det ska inte ta 45 minuter att få in maträtten. Tyvärr, klart underkänt hösten 2009, men det finns alltid utrymme för förbättring.
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Á la Crêpe
    Favorit på söder. Mysig stämning och trevlig personal. Dessutom gott och mättande till ett bra pris.
  • Em P
    Em P skrev om Á la Crêpe
  • Emma K
    Emma K skrev om Á la Crêpe
    Har varit här många gånger, underbara Crêpes, mysig lokal, stor risk för över-ätning! Fungera lika bra på dejten, söndags-brunchen eller middag med vännerna. Dessutom känns det väldigt prisvärt. Har bara gott (i dubbel bemärkelse!) att säga!
    Nikke L gillar detta
  • Pontefix
    Pontefix skrev om Á la Crêpe
    Det var tredje gången jag var på À la crêpe och åt, och denna gång valde jag Galette med kycklingfilé, ost, rödlök, champinjoner, färsk tomat och crème fraiche, och det var lika utsökt som rätten jag åt sist. Det var en dröm, solen sken och servitrisen var trevlig. Även Kroneburg-pilsnern var källarsval. Och tack för det, À la crêpe.
    Emma K gillar detta
  • Anna M
    Anna M skrev om Á la Crêpe
    Super goda crepe, maräng crepen är enorm, fantastisk söndagsdessert! Mysig inredning o trevligt service!
  • Anders N
    Anders N skrev om Á la Crêpe
    Fantastiskt goda crêpes! Både de salta och söta. Mycket trevlig atmosfär och bra stället om man vill äta på restaurang med barn.
  • Annika T
    Annika T skrev om Á la Crêpe
    Jätte mysig annorlunda restaurang på Katarina Bangata på söder. Kan verkligen rekommendera deras crepes speciellt den m nutella :-)

Men jag måste tyvärr ge lite minus på deras capuccino som smakade för mycker grädde. Annars jätte härligt att sitta på deras uteservering och njuta.
  • Camilla
    Camilla skrev om Á la Crêpe
    Jag har bott i Stockholm i sju år och lyckats missa denna lilla pärla på Söder. A la Crêpe är ett charmigt, mysigt och hemtrevligt litet ställe med trevlig personal. Deras matiga galettes och söta crêpes kommer i otaliga varianter och det är både gott och mycket mättande. Det här är ett riktigt bra ställe för en dejt!
  • Carina S
    Carina S skrev om Á la Crêpe
    Missa inte detta om du gillar crêpes! Och har du redan varit här så kommer du garanterat tillbaka! Ät crêpe och galetter till både förrätt, huvudrätt och dessert. Stort urval och i variationer jag aldrig stött på tidigare. På helgerna serverar dom även brunch som är väldigt trevlig, de är inklusive kaffe el juice... och så crêpes såklart! Supergott!
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Á la Crêpe
    Om man gillar crêpes måste man besöka A la crepe!
    Mysigt ställe, urgod mat (missa inte efterrätten med nutella och banan) och personalen är trevlig.
    Det enda jag kan klaga på är att jag var totalt stoppmätt efter besöket, men det kan man inte säga är direkt negativt mot restaurangen.

Stora Nygatan 43, 111 27 Stockholm