Á la Crêpe

Á la Crêpe

Ring 08-440 09 19 www.crepes.nu
4.3

Vi serverar söta crêpes och salta galetter på traditionellt och nyskapande sätt. Galetter är ”matcrêpes” gjorda på bovetemjöl. Galettesmeten innehåller varken laktos eller gluten. Crêpes är mer lika svenska pannkakor, men sötare och frasigare.

12 omdömen om Á la Crêpe

Joel J
Skrev om Á la Crêpe

En av sofos äldsta pärlor. Är igen som det var för några år sedan. Så nu kan vi gå dit igen

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Heidi Kinga H
Skrev om Á la Crêpe

Personalen har mycket kvar att jobba på innan de kan kalla sig trevliga och hjälpsamma, såväl crepesen, trötta i smak och form, och det ska inte ta 45 minuter att få in maträtten. Tyvärr, klart underkänt hösten 2009, men det finns alltid utrymme för förbättring.

Åsa S
Skrev om Á la Crêpe

Favorit på söder. Mysig stämning och trevlig personal. Dessutom gott och mättande till ett bra pris.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Em P

Emma K
Skrev om Á la Crêpe

Har varit här många gånger, underbara Crêpes, mysig lokal, stor risk för över-ätning! Fungera lika bra på dejten, söndags-brunchen eller middag med vännerna. Dessutom känns det väldigt prisvärt. Har bara gott (i dubbel bemärkelse!) att säga!

Nikke L gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Pontefix
Skrev om Á la Crêpe

Det var tredje gången jag var på À la crêpe och åt, och denna gång valde jag Galette med kycklingfilé, ost, rödlök, champinjoner, färsk tomat och crème fraiche, och det var lika utsökt som rätten jag åt sist. Det var en dröm, solen sken och servitrisen var trevlig. Även Kroneburg-pilsnern var källarsval. Och tack för det, À la crêpe.

Emma K gillar detta
Anna M
Skrev om Á la Crêpe

Super goda crepe, maräng crepen är enorm, fantastisk söndagsdessert! Mysig inredning o trevligt service!

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Anders N
Skrev om Á la Crêpe

Fantastiskt goda crêpes! Både de salta och söta. Mycket trevlig atmosfär och bra stället om man vill äta på restaurang med barn.

Annika T
Skrev om Á la Crêpe

Jätte mysig annorlunda restaurang på Katarina Bangata på söder. Kan verkligen rekommendera deras crepes speciellt den m nutella :-) Men jag måste tyvärr ge lite minus på deras capuccino som smakade för mycker grädde. Annars jätte härligt att sitta på deras uteservering och njuta.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Camilla
Skrev om Á la Crêpe

Jag har bott i Stockholm i sju år och lyckats missa denna lilla pärla på Söder. A la Crêpe är ett charmigt, mysigt och hemtrevligt litet ställe med trevlig personal. Deras matiga galettes och söta crêpes kommer i otaliga varianter och det är både gott och mycket mättande. Det här är ett riktigt bra ställe för en dejt!

Carina S
Skrev om Á la Crêpe

Missa inte detta om du gillar crêpes! Och har du redan varit här så kommer du garanterat tillbaka! Ät crêpe och galetter till både förrätt, huvudrätt och dessert. Stort urval och i variationer jag aldrig stött på tidigare. På helgerna serverar dom även brunch som är väldigt trevlig, de är inklusive kaffe el juice... och så crêpes såklart! Supergott!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Håkan R
Skrev om Á la Crêpe

Om man gillar crêpes måste man besöka A la crepe! Mysigt ställe, urgod mat (missa inte efterrätten med nutella och banan) och personalen är trevlig. Det enda jag kan klaga på är att jag var totalt stoppmätt efter besöket, men det kan man inte säga är direkt negativt mot restaurangen.