Akki Sushi

Folkungagatan 45, 118 26 Stockholm — Visa karta

Stora Nygatan 43, 11127, Stockholm
Sjätte Tunnan
Linda H:
En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö. Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka kloc...

Restauranger nära Akki Sushi:

Hornsgatan 1, Stockholm
Vi erbjuder hjälp kring serveringstillstånd, utbildning i livsmedelshantering, f... Läs mer ›
Rickard K:
Mycket tydlig och lättåtkomlig utbildning. Enkelt att logga in och starta pluggandet via hemsidan när tillfälle gavs. Det formella Provet kl...

Timmermansgatan 35, STOCKHOLM
Timmermans 1857 serverar minnesvärd mat gjord med omsorg på färska, lokala råvar... Läs mer ›
Elias M:
God mat och trevlig personal trots bestyret då vi har tre barn på 1, 2 och 4 år.

Nytorget 6, STOCKHOLM
Nytorget 6 har modern husman och smaker från södra Europa både som servering och... Läs mer ›
Jelena T:
Supergod mat! Trevlig personal och bra service!

Tavastgatan 22, STOCKHOLM
Restaurang Tabbouli på Söder är stället för dig med höga krav på trevlig persona... Läs mer ›
Camilla A:
Supergod mat, service och stämning. Ett favoritställe!

Läs vad 19 kunder tycker om Akki Sushi

• Yun C
    Yun C skrev om Akki Sushi
    Hålet i väggen håller måttet ännu. Bästa sushin i Stockholm, trevlig musik och färska råvaror.

Lokalen är som sagt mycket liten så om man vill äta där får man vara tidig eller sen eller beredd att köa. Men det är en del av charmen faktiskt.

Trevlig personal och bara super gott. Nu blev jag sugen på sushi igen...
  • Wladimir N
    Wladimir N skrev om Akki Sushi
    Riktigt god sushi & rullar, har käkat i en hel del sushi ställen men Akki sushi är bland dom bästa i sthlm.
    Lokalen är inte stor och ofta finns det ingen plats men för att hämta mat är det inga problem.
    Kan varmt rekommendera!!
    Noel H gillar detta
  • Sweet B
    Sweet B skrev om Akki Sushi
    Akki håller fortfarande hög klass - riktigt bra sushi och rullar. Vacker upplägg (oftast om de inte är alltför stressade). Lång väntetid ibland, men det är det oftast värt :-)
  • Sabrina A
    Sabrina A skrev om Akki Sushi
    Tycker att detta är en av de bästa av Sushi i Stockholms city. Alltid trevlig personal och så underbart gott
  • Nicolas C
    Nicolas C skrev om Akki Sushi
    Känns som en film. Ägaren är tydligen utbildad i Japan och de som jobbar där med honom ser ut som förortsshunos. De skapar magi tillsammans!
  • Pauline F
    Pauline F skrev om Akki Sushi
    Akkis sushi är den bästa i Stockholm! Kan varmt rekommendera detta ställe!! Har provat många sushi ställen men fastnade för detta 2008.
    Hit går jag alltid då jag vet att jag får den bästa och godaste sushin i stan, som är gjord med värme. FIn dekoration och det bästa är nog att de har sin egna soya blandning som jag älskar. Bonito är en av dem.
  • maria n
    maria n skrev om Akki Sushi
    Riktigt bra sushi gjord av människor som kan sin grej och har stor kärlek för sushi.

Bra råvaror och spännande fiskar. Ligger i övre prisklassen, men är absolut värt pengarna

Stället är litet och man ska gärna tänka på att de ibland har högt tryck, då är det bra att ringa och beställa i förväg.

Önskar bara de hade en hemsida.
  • Jan J
    Jan J skrev om Akki Sushi
    Jag har aldrig ätit Sushi på Akki. Jag vill inte, för de serverar Sashimi som är verkligen i toppklass. Varför ska jag då äta Sushi?
    Nikke L gillar detta
  • Lovisa L
    Lovisa L skrev om Akki Sushi
    Så underbart gott! Bästa veg. sushi i stan! Och sedan att varje sushibit också ser ut som ett konstverk är ju inte heller helt fel. Rekommenderas varmt! Det som är lite jobbigt är att det är otroligt trångt, så det är take away som gäller för bästa sushiupplevelse om man inte vill trängas. Ni måste bara helt enkelt gå hit och testa!
  • Heidi H
    Heidi H skrev om Akki Sushi
    Enastående sushi när den är som bäst serveras på detta eminenta hål i väggen. Sushi med själ av personal som älskar sushi och värnar om tillagning såväl som service. Vid lunch och em kan man räkna med att du inte får en av de fem sittplatserna, ta med hem istället. Lika proffsigt varje gång, från början till slut. (sommaren 2010)
    Jonas L gillar detta
  • Jennifer H
    Jennifer H skrev om Akki Sushi
    Avgjort den bästa Sushin i stan. Och som andra sagt så serveras det även sköna hip-hop beats där inne. Med direkt insyn i köket kan man slänga käft med dom duktiga kockarna. Mycket begränsat med sittplatser så var beredd på att ta Sushin to-go.
  • Markus Å
    Markus Å skrev om Akki Sushi
    Stockholms bästa sushi! Plus att de oftast spelar stört skön hip-hop i köket :)
  • Anna I
    Anna I skrev om Akki Sushi
    BÄSTA sushin i stan. Det kan ta en stund att få den men det är det värt.
  • Therese J
    Therese J skrev om Akki Sushi
    Efter påtryggningar begav jag mig (stor sushi-fantast) hit. Inte så imponerad av sushin. Upplägget va vackert och otippat cool personal med hög techno musik dom diggade till.
    Inget ställe att sitta ner på två platser framme vid baren precis där dom tillagar och precis bakom två till barstolar med vy ut mot gatan - mycket trångt! Inte speciellt trevlig personal, de tog min beställning, tog betalt sen tack & hej. Inget "Ha en bra dag" eller leende bjöds det på.
  • Elin O
    Elin O skrev om Akki Sushi
    bästa sushin i sverige! trots liten lokal så är personalen trevlig och serviceinriktad. råvarorna håller toppkvalité och maten serveras med ett iögonfallande upplägg.
  • Olle M
    Olle M skrev om Akki Sushi
    Bra annorlunda sushi, helt klart en av de roligare sushi barerna i stan. Till och med den vegetariska sushin var god, något som de flesta andra ställen brukar göra total öken.
  • Ladan B
    Ladan B skrev om Akki Sushi
    Bäst i stan helt enkelt. Kvaliteten är dock lite varierande. Lokalen är inte heller lika fräsch men med hög Coolhetsfaktor. Beroende framkallande!
  • Emma K
    Emma K skrev om Akki Sushi
    Skumt, det var inte alls min upplevelse och en hel del sushi har man ju satt i sig i sina dar. Tyckte sushin var en av de bästa jag fått på länge. "garneringen" som består bla av löjrom, purjolök, en strimla hollandaisesås plus att de har soja med ingefära som gav det en extra touch, och tillskillnad mot tex garneringen på Taguchi längre ner på Götgatan (morotsbitar som ser ut som blommor, en rädisa tillskuren i mönster och ett grönt blad i plast..) så tyckte jag att tillbehören höjde sushin. Sen kan jag hålla med om att det är ojapansk sushi, det här skulle jag kalla förädlad svenne-sushi, vilket passar en svenne som mig perfekt. "Riktig" sushi som jag prövat på luxrestauranger tyckte jag bara smakade rå fisk.
  • John C
    John C skrev om Akki Sushi
    Mycket trångt, knappt fem sittplatser. Misosoppan var för het och fiskan smakade tinad. Matgarneringen kände helt ojapansk, mer som Las Vegas.
    Tobias B gillar detta

Folkungagatan 45, 118 26 Stockholm